PDA

Bekijk Volledige Versie : lesbish

reallove
26-08-04, 20:52
ik ben een moslim meisje dat verliefde is geworden op een ander moslim meisje na 4 maanden een relatie te hebben gehad wil ze een punt achter ztten. nadat een van haar familie achter onze relatie was gekomen en haar van overtuigde dat de liefde dat ze voor me voelde een zonde was en dat allah haar naar de hel zou sturen als ze verder ging. ik ben hiervan kapot ik begrijp het niet ik durf mijn leven op het spel te zetten dat ze van me hou. en ik wil haar niet kwijt wat kan ik tegen haar zeggen wat kan ik doen. want ze durf me niet eens in de ogen te kijken ze wil geen woord over praatten tewijl ik dan denk waar een wil is is er een weg. 2 dagen later heb ik gehoord dat iemand om haar hand komt vragen ik eet niet ik slaap niet weet geen raad met mijzelf. hoe kan liefde nou een zonden zijn het gaat toch om de persoon. ik wil een toekomst met haar. wie kan me helpen met tieps of dezelfe problem want ik denk niet dat ik de enige ben. please help me.

Ghiezzoe
26-08-04, 21:03
effe een vraag tussendoor...

Heb je een slechte band met je vader (onderdrukking, slaan ed)?
Ben je in je jeugd sexueel misbruikt?

Als een van de twee vragen met ja worden beantwoord... ga dan even goed bij jezelf na waarom je verliefd wordt op een meisje ipv een jongen.

Verder kan ik je zeggen:

Als je van iemand houdt wil het nog niet zeggen dat je er sex mee hoeft te hebben.
Het is in de Islam een zonde, probeer je er dus verre van te houden.

Veel succes verder toegewenst.

Salaam

Al3arbi
26-08-04, 21:19
Geplaatst door Ghiezzoe

Als een van de twee vragen met ja worden beantwoord... ga dan even goed bij jezelf na waarom je verliefd wordt op een meisje ipv een jongen.

Verder kan ik je zeggen:

Als je van iemand houdt wil het nog niet zeggen dat je er sex mee hoeft te hebben.

Salaam

Bledder.

Ik heb zoveel hoeken gehad van mijn ma back in the day. Ik word Homo. :haha: ! ! ! !

Ghiezzoe
27-08-04, 09:58
Helaas, gaat niet op bij mannen en hun relatie met mamma....
Jouw tragiek is dat je zult eindigen met een dominante vrouw. :melig2: ..

Geplaatst door Al3arbi
Bledder.

Ik heb zoveel hoeken gehad van mijn ma back in the day. Ik word Homo. :haha: ! ! ! !

Al3arbi
27-08-04, 14:09
Geplaatst door Ghiezzoe
Helaas, gaat niet op bij mannen en hun relatie met mamma....
Jouw tragiek is dat je zult eindigen met een dominante vrouw. :melig2: ..

Het spijt me. Ik ben niet in je geinteresseerd, zuster!

bismiallah
27-08-04, 14:15
Luister goed meisje,

GOD/ALLAH heeft Adam en Eva geschappen en niet Eva en Eva.
Jou vriendin is vroegtijdig wakker geworden., Waanneer word jij wakker?

:fplet:

Gerard074
27-08-04, 15:44
Waarom wordt er in vredesnaam weer een mogelijke associatie gelegd tussen lesbisch zijn en huiselijk geweld/sexueel misbruik. Er zijn miljoenen lesbische vrouwen over de hele wereld met een gelukkige jeugd, het een sluit het ander nooit uit maar dat geldt dan wel voor een ieder.

Reallove heel veel succes/sterkte met je zoektocht en ik hoop dat je ooit het geluk zal vinden.

David
27-08-04, 16:01
Geplaatst door Gerard074
Waarom wordt er in vredesnaam weer een mogelijke associatie gelegd tussen lesbisch zijn en huiselijk geweld/sexueel misbruik. Er zijn miljoenen lesbische vrouwen over de hele wereld met een gelukkige jeugd, het een sluit het ander nooit uit maar dat geldt dan wel voor een ieder.

Reallove heel veel succes/sterkte met je zoektocht en ik hoop dat je ooit het geluk zal vinden.

Die verbanden passen in Ghizoe's straatje. het leven is een kruiswoordpuzzel. Vul hem goed in en alles sal reg kom.

David
27-08-04, 16:07
Geplaatst door Ghiezzoe

En dan wordt je lesbisch. Waar haal jij die onzin toch allemaal vandaan?

David
27-08-04, 16:13
Geplaatst door reallove
ik ben een moslim meisje dat verliefde is geworden op een ander moslim meisje na 4 maanden een relatie te hebben gehad wil ze een punt achter ztten. nadat een van haar familie achter onze relatie was gekomen en haar van overtuigde dat de liefde dat ze voor me voelde een zonde was en dat allah haar naar de hel zou sturen als ze verder ging. ik ben hiervan kapot ik begrijp het niet ik durf mijn leven op het spel te zetten dat ze van me hou. en ik wil haar niet kwijt wat kan ik tegen haar zeggen wat kan ik doen. want ze durf me niet eens in de ogen te kijken ze wil geen woord over praatten tewijl ik dan denk waar een wil is is er een weg. 2 dagen later heb ik gehoord dat iemand om haar hand komt vragen ik eet niet ik slaap niet weet geen raad met mijzelf. hoe kan liefde nou een zonden zijn het gaat toch om de persoon. ik wil een toekomst met haar. wie kan me helpen met tieps of dezelfe problem want ik denk niet dat ik de enige ben. please help me.

Liefde is nooit een zonde, laat je dat door niemand wijsmaken. Jammer voor je dat het zo gelopen is. De druk van familie en omgeving kan gigantisch zijn, niet iedereen kan dat aan. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, en ik hoop dat je ooit het geluk vindt.

Ghiezzoe
28-08-04, 10:46
Geplaatst door David

Ghiezzoe
28-08-04, 10:46
Geplaatst door David

Ghiezzoe
28-08-04, 10:48
Kun jij het tegendeel bewijzen dan?

vraag vanaf nu aan elke lesbienne die twee vragen en kijk wat het antwoord is zou ik zeggen. Wetenschappelijk onderzoekhiernaar zal voorlopig niet komen.

Sorry van de repeats, heb vandag een "bad computer day".

Geplaatst door David

selma15
29-08-04, 06:21
het klinkt herd maar ik vind dat je als moslim meisje je er gewoon bij neer moet leggen omdat het absoluut haram is.
Ik denk dat je gewoon even moet wachten want er zijn zoveel leuke jongens er zit er vast wel eentje voor jou bij en dat van je vriendin daar kom je heus wel overheen

boutros
29-08-04, 13:57
Hetero, Homo of wat dan ook God is groot en heeft de mens in alle diversiteit geschapen, Hij maakt immers geen fouten onthou dat goed.
dat de mens er niet aan kan en andere vormen niet kan accepteren ligt aan de mens, uiteindelijk zal God oordelen en de mens hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
Als de mens dat toch doet weet je dat die persoon zelf de grootste zonde begaat want hij/zij denkt zich te kunnen plaatsen op de troon van God, laat ze daar maar eens over nadenken!

En ja hij schiep Adam en Eva , maar incest is ook verboden, zijn wij dan allemaal incest-producten? We stammen dan toch van 1 ouderlijk echtpaar oaf???

Helaas zal het moeilijk blijven als minderheid je draai te vinden in een maatschappij mensen niet accepteert voor wat ze zijn.
Uieindelijk zul jij toch je eigen draai aan je leven moeten geven en ben je alleen verantwoording aan jezelf en aan God schuldig, niet aan al die mensen die aan je trekken dat je het fout doet....
Het is moeilijk maar ik weet zeker dat je je draai zult vinden.

nari
30-08-04, 11:29
Geplaatst door reallove

Een verzonne verhaal meer niet.

kultoom
30-08-04, 17:41
Geen zwaardere bestraffing werd er gegeven door Allah swt dan aan het volk van Loet.Hun bestraffingen waren;
1.Hun zicht werd van hen weggenomen,en werden blind en struikelend achtergelaten.
2.De sayàh (de kwelling,afschuwelijke roep,donderende schreeuw)werd naar hun gestuurt.
3.Hun huizen werden binnenstebuiten gekeerd.
4.Opgestapelde stenen van gebakken klei regenden op hen en zij werden vernietigd.

Daarom is de islamitische bestraffing van iemand die deze zonde(sodomie)pleegt de dood,of hij nu getrouwd is of niet.De profeet van Allah swt zei,Als jullie iemand vinden die de zonde van het volk van loet pleegt,dood hem dan.Zowel degene die het deden als degenen bij wie het gedaan werd.
Overgeleverd door Aboe-Dawoed,At-Tirmidzie,en IbnMaadjah,en geclassificeerd als sahieh door al-albaani in irwaa`al-ghaliel.

salaam alaikoom wrwb Kultoom...

boutros
30-08-04, 18:46
maar het blijft dus wel tussen God en mens en niet tussen mens en mens........ Laat God daar dan na de dood over oordelen en niet de mensen al tijdens het leven.

Nelis70
31-08-04, 14:26
Ghiezzou en al helemaal Nari, met jullie subtiele :student: :regie: reacties zijn jullie het meisje dat de vraag stelde echt tot steun denk ik. De liefde van welke God dan ook klinkt echt door in jullie reacties.
Misschien heeft ze er echt wel verdriet van en worstelt ze echt.

David
01-09-04, 10:02
Geplaatst door Ghiezzoe

vraag vanaf nu aan elke lesbienne die twee vragen en kijk wat het antwoord is zou ik zeggen. Wetenschappelijk onderzoekhiernaar zal voorlopig niet komen.

Voor die repeats ben je vergeven, lieverd, we sukkelen allemaal wel eens met de techniek. Wat betreft die mishandelde lesbiennes, dat is natuurlijk grote flauwekul. Ik ken massa's lesbiennes, heb zelfs goede vriendinnen die lesbisch zijn en ik heb werkelijk nog nooit één van hen over jouw theorietje gehoord. Sorry pop, je zult iets anders naars moeten bedenken. Maar dat kun je vast wel!

David
01-09-04, 10:11
Geplaatst door kultoom

Daarom is de islamitische bestraffing van iemand die deze zonde(sodomie)pleegt de dood,of hij nu getrouwd is of niet.De profeet van Allah swt zei,Als jullie iemand vinden die de zonde van het volk van loet pleegt,dood hem dan.Zowel degene die het deden als degenen bij wie het gedaan werd.
Overgeleverd door Aboe-Dawoed,At-Tirmidzie,en IbnMaadjah,en geclassificeerd als sahieh door al-albaani in irwaa`al-ghaliel.

salaam alaikoom wrwb Kultoom...

Tot zover onze berichgeving uit de humane hoek. Nu weer over tot de orde van de dag.

Ghiezzoe
01-09-04, 11:15
Kun je een aantal noemen ? gaat het over 2 of 20 mensen? en ben je echt eerlijk tegen mij in je bewering dat ze niet aan een van de 2 criteria voldoen. Zo ja, dan sta ik open voor jouw mening (de paar die ik ooit ben tegengekomen danwel heb gekend voldoen namelijk wel aan de criteria)..

Geplaatst door David
Voor die repeats ben je vergeven, lieverd, we sukkelen allemaal wel eens met de techniek. Wat betreft die mishandelde lesbiennes, dat is natuurlijk grote flauwekul. Ik ken massa's lesbiennes, heb zelfs goede vriendinnen die lesbisch zijn en ik heb werkelijk nog nooit één van hen over jouw theorietje gehoord. Sorry pop, je zult iets anders naars moeten bedenken. Maar dat kun je vast wel!

David
01-09-04, 13:55
Geplaatst door Ghiezzoe
Kun je een aantal noemen ? gaat het over 2 of 20 mensen? en ben je echt eerlijk tegen mij in je bewering dat ze niet aan een van de 2 criteria voldoen. Zo ja, dan sta ik open voor jouw mening (de paar die ik ooit ben tegengekomen danwel heb gekend voldoen namelijk wel aan de criteria)..

Ik heb even snel uit m'n hoofd geteld, en ik kom tot 19 lesbiennes die ik ken - van echt vriendinnen, tot (ex)collega's van mij of m'n man, tot kennissen. De meesten voldoen niet aan die criteria, een paar hebben óf het één óf het ander meegemaakt. Maar ik heb ook een paar hetero's in mijn kennissen- of vriendenkring die aan één of twee van die criteria voldoen. Kortom, het zegt echt helemaal niks.

dicksr
01-09-04, 15:42
Geplaatst door reallove

Beste Reallove,

Een lullige kwestie. De situatie die je beschrijft heeft als zodanig niet zoveel te maken met lesbisch zijn of niet, het heeft te maken met de vrijheid die jouw (ex) partner voelt om haar liefde voor jou te belijden of te ontkennen. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid.

Soms is de druk van families op hun kinderen zo schofterig groot dat ze in hun eigen gevoelsbeleving worden belemmerd, dat geurt bij hetero net zo vaak als bij homo.

Wanneer jouw vriendin niet op kan brengen de relatie met jou in stand te houden, dan zou dit in de toekomst bij een andere 'storm' misschien ook niet gewerkt hebben.

Blijft over om vrede te hebben en houden met jezelf zoals je bent, je verdriet te verwerken en door te gaan met je leven. Die echte relatie komt wel.

Lieve Reallove, echte liefde is goddelijk, daar heeft geen enkele mens verder iets mee te maken. Trek je vooral niets aan van die zelf benoemde rechtsgeleerden die menen voor jou te kunnen bepalen hoe je je leven moet leiden, bij hun is het namelijk 'lijden'.

Wees jezelf, wordt gelukkig!

dicksr

dicksr
01-09-04, 15:47
Geplaatst door Ghiezzoe

Waar haal je de gore botte moed vandaan om zulke zelfvoldane nonsens te plaatsen wanneer een mens in nood is en dan aan anderen te vragen het tegendeel te bewijzen.
Arrogante, ongeinformeerde muts dat je bent!

David noemt je voortaan DE LICHT, de boodschapper van de profeet of van Allah himself.

Ik noem je het duister, mensen de grond intrappen met wauwelende waanzin voor je eigen zieleheil, bah.

Ghiezzoe
01-09-04, 17:49

Verder kan ik je zeggen:

Salaam

DAT is wat ik heb gezegd, verder heb ik gezegd dat in mijn ervaring het zo is dat dit telkens bleek op te gaan. Verder is het een algemeen aangetoond verschijnsel dat mensen die zijn misbruikt een grotere kans hebben op allerlei psychische problemen.

http://www.rutgersnissogroep.nl/projectenonderzoeken/Samenvattingen

Nadenken over het waarom van bepaalde ZONDIGE neigingen kan geen kwaad lijkt mij.

Voor de mens in SEXUELE nood :boogjes: , was mijn advies:

WHAT IS MY CRIME EXACTLY? behalve vrijheid van meningsuiting dan?

P.S. al die problemen en stoornissen en het vallen op hetzelfde geslacht kan er niet een gevolg van zijn? Nogmaals het tegendeel is niet wetenschappelijk bewezen, alhoewel ik begin te twijfelen aan de juistheid van mijn stelling gezien David zijn ervaringen...

Over leven met seksueel misbruik; de behandeling van seksueel getraumatiseerde vrouwen in de psychiatrie
Auteur(s): Borgesius, E.
Impressum of tijdschrift: Delft : Eburon, 1992. - 124 p.
Trefwoorden: seksueel misbruik / gevolgen / slachtoffers seksueel misbruik / incestslachtoffers / vrouwen / Nederland / incesthulpverlening / incest / psychiatrie / psychiatrische patiënten / lange-termijngevolgen
Samenvatting: Onderzocht wordt op welke wijze in het Psychiatrisch Centrum Joris een experimenteel behandelaanbod voor vrouwen met aan seksueel misbruik gerelateerde psychiatrische problematiek vorm is gegeven en aan welke voorwaarden een dergelijk behandelaanbod moet voldoen om de hulpverlening voor deze groep vrouwen zo gunstig mogelijk te laten verlopen. Het onderzoek bestaat uit drie onderdelen: (1) evaluatie van de organisatie van het experiment, (2) beschrijving van de specifieke hulpverleningsmethodiek van de dagbehandeling, en (3) inventarisatie van de meningen van de clienten over de behandeling. De behandeling in kwestie omvat een dagbehandeling, een afdeling voor crisisopvang en een hostel. De behandeling zelf bestaat uit een combinatie van non-verbale en verbale vormen van therapie, groeps- en individuele psychotherapie, en steunende en explorerende/verwerkende elementen. De behandelsetting is grotendeels seksehomogeen, d.w.z. genoemde voorzieningen zijn alleen toegankelijk voor vrouwelijke clienten en er zijn, behalve op de crisisopvang, uitsluitend vrouwelijke therapeuten. Het experiment blijkt een belangrijke functie voor de provincie Zuid-Holland, maar slechts een beperkte functie binnen het Psychiatrisch Centrum te vervullen. De meeste clienten (leeftijd 30-45 jaar) hebben een zeer ernstige seksueel misbruikgeschiedenis, waren als kind ongewenst, komen uit grote (soms samengestelde) gezinnen, hebben een langdurige hulpverleningsgeschiedenis, en een traumagerelateerde stoornis volgens de DSM-III-R: een (chronische) posttraumatische stress stoornis, een dissociatieve stoornis, een meervoudige persoonlijkheidsstoornis of een borderline persoonlijkheidsstoornis .

Geplaatst door dicksr
Waar haal je de gore botte moed vandaan om zulke zelfvoldane nonsens te plaatsen wanneer een mens in nood is en dan aan anderen te vragen het tegendeel te bewijzen.
Arrogante, ongeinformeerde muts dat je bent!

David noemt je voortaan DE LICHT, de boodschapper van de profeet of van Allah himself.

Ik noem je het duister, mensen de grond intrappen met wauwelende waanzin voor je eigen zieleheil, bah.

David
02-09-04, 09:14
Geplaatst door Ghiezzoe

Verder is het een algemeen aangetoond verschijnsel dat mensen die zijn misbruikt een grotere kans hebben op allerlei psychische problemen.

Da's waar, maar wat hebben lesbiennes daar mee te maken? Je wil toch niet gaan beweren dat lesbisch zijn een psychisch probleem is, of toch wel?

Nelis70
02-09-04, 11:12
[QUOTE]Geplaatst door Ghiezzoe
[I]

[WHAT IS MY CRIME EXACTLY? behalve vrijheid van meningsuiting dan?

Nou, je crime is dat je iemand met een pittige, persoonlijke vraag "effe tussendoor" vraagt of ze misschien misbruikt is. Alsof zoiets een vraag tussendoor is!!!!! Het is heeeeeeeel ontactisch!
En dan je punt over vrijheid van meningsuiting: dit meen je toch niet? Het is niet dat je een mening uit, maar dat je hem erg bot en lomp uit.

Ghiezzoe
02-09-04, 11:25
Ik wil beweren dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen dat het GEEN PSYCHISCH PROBLEEM IS.

@Nelis, ik zou het zelf een directe vraag noemen en geen botte vraag. Waarom zou je geen directe persoonlijke vraag mogen stellen nav een "pittige" persoonlijke vraag. Of heb je een of meerdere reden (danwel vooroordelen) om aan tenemen dat ik persoon uiterst zorgvuldig zou moeten benaderen?. Even ter info we zitten hier op een open publiekelijk toegankelijk forum en niet in de kamer van een Psychiater (om maar een vooroordeel tav dit onderwerp/ deze persoon uit de kast te halen)...

Geplaatst door David
Da's waar, maar wat hebben lesbiennes daar mee te maken? Je wil toch niet gaan beweren dat lesbisch zijn een psychisch probleem is, of toch wel?

David
02-09-04, 12:35
Geplaatst door Ghiezzoe
Ik wil beweren dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen dat het GEEN PSYCHISCH PROBLEEM IS.

Homosexualiteit is decennia geleden wereldwijd al van de lijst van psychiatrische aandoeningen gehaald. Het is wetenschappelijk al lang en breed bewezen dat er geen sprake is van een psychisch probleem is. Geen enkele sprake. Helemaal niet.

En je moet nu een keer ophouden met je misselijkmakende, stupide en bloedirritante hetze tegen homo's. Je pseudo-wetenschappelijke en semi-religieuze feitjes werken normale mensen niet alleen op de zenuwen, ze zijn beledigend, vulgair, kwetsend en dom en je bent druk bezig jezelf volslagen belachelijk te maken.

Jij bent aanhanger van een religie die homosexualiteit veroordeelt. Dat is je goed recht, je mag geloven wat je wilt, en je volledig leven volgens de regels van je geloof. Maar hou het daarbij. Stel gewoon dat je homosexualiteit als fenomeen afkeurt omdat dat zo wordt voorgeschreven door jouw religie. Maar ga er alsjeblieft niet allemaal halfbakken theorietjes en zogenaamde bewijsjes bijslepen. Je redt heter toch niet mee, maar maakt ook nog eens jezelf én je religie volslagen belachelijk. Het is nu mooi geweest.

Ghiezzoe
02-09-04, 13:03
Ik ben gewoon benieuwd naar dat onderzoek op basis waarvan Homo zijn geschrapt is...IK ken namelijk (nooit gelezen in mijn medische literatuur) die onderzoeken niet. Een ieder die onderzoeken hierover kent graag de links.

Voor de rest

Ik was begonnen met die stelling:
Stel gewoon dat je homosexualiteit als fenomeen afkeurt omdat dat zo wordt voorgeschreven door jouw religie.
Maar nee dat werd niet geaccepteerd (zie andere topics). Er moest over worden gediscussieerd niewa? Nou dat doe ik bij deze. Ik verwoord wat vele "allochtonen" maar ook allochtonen denken en zich afvragen over het fenomeen homo.

Geplaatst door David
Homosexualiteit is decennia geleden wereldwijd al van de lijst van psychiatrische aandoeningen gehaald. Het is wetenschappelijk al lang en breed bewezen dat er geen sprake is van een psychisch probleem is. Geen enkele sprake. Helemaal niet.

En je moet nu een keer ophouden met je misselijkmakende, stupide en bloedirritante hetze tegen homo's. Je pseudo-wetenschappelijke en semi-religieuze feitjes werken normale mensen niet alleen op de zenuwen, ze zijn beledigend, vulgair, kwetsend en dom en je bent druk bezig jezelf volslagen belachelijk te maken.

Jij bent aanhanger van een religie die homosexualiteit veroordeelt. Dat is je goed recht, je mag geloven wat je wilt, en je volledig leven volgens de regels van je geloof. Maar hou het daarbij. Stel gewoon dat je homosexualiteit als fenomeen afkeurt omdat dat zo wordt voorgeschreven door jouw religie. Maar ga er alsjeblieft niet allemaal halfbakken theorietjes en zogenaamde bewijsjes bijslepen. Je redt heter toch niet mee, maar maakt ook nog eens jezelf én je religie volslagen belachelijk. Het is nu mooi geweest.

:lol:

dicksr
02-09-04, 13:51
Geplaatst door Ghiezzoe

Salaam

Als je werkelijk medicus bent of daarvoor studeert, dan komt deze vraagstelling dicht in de buurt van kwakzalverij en of onbevoegd uitoefenen van een medische (psychologische) handeling.

E.e.a. (medisch / psychologisch handelen) in de context brengen van religieuziteit, tenzij je je niet afficheert als arts maar als medicijnman o.i.d, is zelfs ronduit verboden.

dicksr

Ghiezzoe
02-09-04, 18:20
Waren dit ook kwakzalvers, mochten zij geen eigen mening hebben (zolang de wetenschap nog niets heeft aangetoond en dus het tegendeel van hun theorie niet is bewezen):

Montesquieu
Hij schreef als eerste over wat hij de "crime contre nature" noemde. Volgens hem lag de oorzaak van homoseksualiteit in bepaalde slechte gewoontes zoals de naaktcultuur van de Griekse jongelingen in de gymnasia, de polygamie van de Aziaten en het schoolsysteem in Europa, dat beide geslachten scheidde en op die manier homosociale gemeenschappen creëerde. Hij was gekant tegen strenge bestraffing omdat de beschuldigingen steeds vaag zouden blijven en hierdoor ook de mogelijkheid ontstond te lasteren. Strafrechthervormers realiseerden zijn voorstellen eind achttiende - begin negentiende eeuw door de sancties te verzachten en een preventiebeleid te voeren[38].

Voltaire
Voltaire sprak over "l'amour socratique". Ook hij stond negatief tegenover homoseksueel gedrag, maar bepleitte mildering van de straffen. Volgens hem was de beste oplossing het doodzwijgen van het onderwerp[39].

Diderot
Over de houding van Diderot is niet veel bekend. Wel schreef hij in zijn roman "La Réligieuse" lesbische liefde toe aan een abdis die in het verhaal alle kwaad symboliseerde[40].

Rousseau
Rousseau had een sterke afkeer van homoseksuele handelingen. In zijn "Confessions" schreef hij over hoe ooit een man hem had proberen verleiden en het had hem met afschuw vervuld[41].

Met de Franse Revolutie !!!! kwam er ook een scheiding van christelijke moraal en het burgerlijk strafrecht. In 1791 verdwenen homoseksuele handelingen uit het strafrecht met het ontstaan van de Code Pénal. Geleidelijk aan werd dit strafwetboek ook ingevoerd in België en Nederland.

Volgens Tardieu is het dan ook duidelijk: de tekenen van seksuele inversie zijn verworven. Daarom zou het ook meer gebeuren in omgevingen zonder vrouwen. Als die wel beschikbaar zijn, zouden pederasten gewoon terug overgaan op heteroseksualiteit[65]. Hiermee was dan ook de discussie gelanceerd over het verworven of aangeboren aspect van homoseksualiteit, een discussie die vandaag nog wordt gevoerd.
………………………………………
Rond 1900 was deze visie algemeen aanvaard en ze zou zelfs leiden tot de ontdekking van een sociaal-culturele groep: het derde geslacht. Maar tegen deze theorie van Hirschfeld kwam vanuit twee kanten protest. Ten eerste van binnen de emancipatorische beweging die Hirschfeld zelf op gang getrokken had. En ten tweede van Freud. Hij zag homoseksualiteit wel als verworven. Volgens hem konden erfelijke factoren wel een rol spelen, maar waren ze op zich onvoldoende. Hij baseerde zich op de theorie van Dessoir die beweerde dat kinderen seksueel ongericht waren.

………………………………….

Vooral naar aanleiding van de zedenwetten van 1911 laaide de discussie rond homoseksualiteit in Nederland weer hoog op. Minister van justitie Regoût deed een voorstel om homoseksuele handelingen strafbaar te stellen. Schorer lanceerde hierop een campagne om de aanvaarding hiervan te verhinderen, maar het lukte niet. Na de goedkeuring zette hij zijn strijd verder en in 1912 lukte hij erin samen met Aletrino en Von Römer in Nederland een afdeling op te richten van het WHK, het Nederlands Wetenschappelijk Humanitair Komitee of NWHK. Dit komitee kreeg vooral van katholieke zijde heel wat tegenwerking[85].
Bron:

http://users.belgacom.net/e-thesis3/blanche/blanche_deel_I.htm

Als je dit zo leest zou het qua wetten net zo goed over SA kunnen gaan..

Ghiezzoe
02-09-04, 19:34
Ben ook wel erg benieuwd naar de conclusies hieruit...

Het wetenschappelijk onderzoek over homoseksualiteit (deel 1)

B. Carlier

Aan de hand van een overzicht van studies over homoseksualiteit tracht de auteur drie fasen af te bakenen die het wetenschappelijk onderzoek over (homo)seksualiteit kenmerken: 1) een fase die sterk door het medisch model getekend is en homoseksualiteit als afwijking beschrift en tracht te verklaren 2) een fase waarin de nood aan empirisch onderzoek aanleiding geeft tot verzameling van veel feitenmateriaal 3) een fase waarin de feiten sociaal en politiek gesitueerd en geïnterpreteerd worden en waarin dus eerder naar oorzaken van homovijandigheid gezocht wordt. Deze indeling opent perspectieven op een beter inzicht in het dialectisch verband tussen maatschappelijke veranderingsprocessen en wetenschappelijke arbeid.
Bron
http://www.tijdschriftvoorseksuologie.nl/archief/tvs1983-01a.htm

A linkage between DNA markers on the X chromosome and male sexual orientation.

Hamer DH, Hu S, Magnuson VL, Hu N, Pattatucci AM.

Laboratory of Biochemistry, National Cancer Institute, National Institutes of Health, Bethesda, MD 20892.

The role of genetics in male sexual orientation was investigated by pedigree and linkage analyses on 114 families of homosexual men. Increased rates of same-sex orientation were found in the maternal uncles and male cousins of these subjects, but not in their fathers or paternal relatives, suggesting the possibility of sex-linked transmission in a portion of the population. DNA linkage analysis of a selected group of 40 families in which there were two gay brothers and no indication of nonmaternal transmission revealed a correlation between homosexual orientation and the inheritance of polymorphic markers on the X chromosome in approximately 64 percent of the sib-pairs tested. The linkage to markers on Xq28, the subtelomeric region of the long arm of the sex chromosome, had a multipoint lod score of 4.0 (P = 10(-5), indicating a statistical confidence level of more than 99 percent that at least one subtype of male sexual orientation is genetically influenced.

PMID: 8332896 [PubMed - indexed for MEDLINE]

A critical review of recent biological research on human sexual orientation.

Mustanski BS, Chivers ML, Bailey JM.

Department of Psychology, Indiana University, Bloomington 47405, USA. [email protected]

This article provides a comprehensive review and critique of biological research on sexual orientation published over the last decade. We cover research investigating (a) the neurohormonal theory of sexual orientation (psychoneuroendocrinology, prenatal stress, cerebral asymmetry, neuroanatomy, otoacoustic emissions, anthropometrics), (b) genetic influences, (c) fraternal birth-order effects, and (d) a putative role for developmental instability. Despite inconsistent results across both studies and traits, some support for the neurohormonal theory is garnered, but mostly in men. Genetic research using family and twin methodologies has produced consistent evidence that genes influence sexual orientation, but molecular research has not yet produced compelling evidence for specific genes. Although it has been well established that older brothers increase the odds of homosexuality in men, the route by which this occurs has not been resolved. We conclude with an examination of the limitations of biological research on sexual orientation, including measurement issues (paper and pencil, cognitive, and psychophysiological), and lack of research on women.

Ze zijn er nog niet helemaal uit (gezien de review).... Mocht het ooit worden bewezen dat Homo zijn samenhangt met een bepaalde gen, dan is het nog steeds de vraag op grond waarvan het Sociaal gezien niet (meer) wordt bestempeld als een ziekte itt andere (al dan niet genetisch gebonden "afwijkingen") zolas necrofilie, bestialiteit enz....

Nelis70
03-09-04, 10:49
Geplaatst door Ghiezzoe

@Nelis, ik zou het zelf een directe vraag noemen en geen botte vraag. Waarom zou je geen directe persoonlijke vraag mogen stellen nav een "pittige" persoonlijke vraag. Of heb je een of meerdere reden (danwel vooroordelen) om aan tenemen dat ik persoon uiterst zorgvuldig zou moeten benaderen?. Even ter info we zitten hier op een open publiekelijk toegankelijk forum en niet in de kamer van een Psychiater (om maar een vooroordeel tav dit onderwerp/ deze persoon uit de kast te halen)...

Beste Ghiezzou,
Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gesteld, hoewel ik, als ik mijn berichtje nogmaals lees er niet omheen kan dat dat er wel staat, maar het ging mij niet om de vraag, maar om de manier waarop je de vraag stelt.
En of ik redenen heb waarom je een persoon met een persoonlijke vraag zorgvuldig zou moeten benaderen? Ik snap je werkelijk niet. Ik zou zeggen, als jij die niet hebt, dan mist er iets bij jou.
En nee, we zitten inderdaad niet bij de psychiater hier, we zijn in het openbaar bezig te proberen een in het openbaar gestelde persoonlijke vraag (en geen algemene stelling), die klinkt als een vraag om advies, terker nog, een vraag om hulp, te beantwoorden. Ga jij op je werk of zo dan ook een collega die zegt te gaan scheiden in het publiek en achteloos vragen of ze een slecht sexleven hebben gehad?
Ik snap werkelijk niet dat je mijn punt niet begrijpt.

Ghiezzoe
03-09-04, 12:35
Je vergeet 3 dingen:

1. Iedereen is hier anoniem (totdat die persoon anders verkiest, of totdat een mod. een al dan niet vermeende identiteit bloot geeft).
2. Als je een dergelijke vraag op een publieke plek stelt moet je een publiek antwoord niet vrezen. Anders moet je hem prive stellen.
3. Ik heb antwoord gegeven op haar vraag, maar heb verder een werdervraag gesteld (waar ze niet op hoeft te antwoorden, en wat ze ook niet heeft gedaan) om haar te laten nadenken.

Jouw genoemde voorbeeld zou ik niet doen omdat er andere mensen bij zijn. Als ik ervan overtuigd zou zijn dat haar hulpvraag onterecht is. Bv de vraag wat moet ik doen, ik wil scheiden van mijn man maar dan heb ik het probleem dat hij de helft van mijn bezit krijgt en dat gun ik hem niet. Dan zou ik ook reageren "waarom heb je dat niet eerder bedacht en huwelijkse voorwaarde opgesteld" of "waarom vind je dat hij er geen recht op heeft". Maar om het even bij dit voorbeeld te houden.. als die meid mij dezelfde vragen in prive had gesteld zou ik hetzelfde hebben geantwoord. Sterker nog dit is me al eens overkomen. Aangezien iedereen anoniem is beschouw ik het gelijkwaardig aan een prive situatie.

Geplaatst door Nelis70
Beste Ghiezzou,
Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gesteld, hoewel ik, als ik mijn berichtje nogmaals lees er niet omheen kan dat dat er wel staat, maar het ging mij niet om de vraag, maar om de manier waarop je de vraag stelt.
En of ik redenen heb waarom je een persoon met een persoonlijke vraag zorgvuldig zou moeten benaderen? Ik snap je werkelijk niet. Ik zou zeggen, als jij die niet hebt, dan mist er iets bij jou.
En nee, we zitten inderdaad niet bij de psychiater hier, we zijn in het openbaar bezig te proberen een in het openbaar gestelde persoonlijke vraag (en geen algemene stelling), die klinkt als een vraag om advies, terker nog, een vraag om hulp, te beantwoorden. Ga jij op je werk of zo dan ook een collega die zegt te gaan scheiden in het publiek en achteloos vragen of ze een slecht sexleven hebben gehad?
Ik snap werkelijk niet dat je mijn punt niet begrijpt.

Nelis70
03-09-04, 22:21
Geplaatst door Ghiezzoe
Je vergeet 3 dingen:

Dat zal de leeftijd zijn :wink:

1. Iedereen is hier anoniem (totdat die persoon anders verkiest, of totdat een mod. een al dan niet vermeende identiteit bloot geeft).

Dus je mag gewoon vrij lomp je antwoorden formuleren?? Je helpt daar iemand mee? En misschien ben je, ook al ben je anoniem, best een klein beetje kwetsbaar als je op een site als deze over zo'n gevoelig punt een vraag stelt, denk je niet?

2. Als je een dergelijke vraag op een publieke plek stelt moet je een publiek antwoord niet vrezen. Anders moet je hem prive stellen.

Dit ben ik niet vergeten, ik heb al tweemaal gezegd dat je wel je antwoord mag geven, maar de manier waarop niet opbouwend vond, bot zelfs. Dit is de derde keer dat ik dat schrijf, zullen we maar met deze discussie stoppen?

3. Ik heb antwoord gegeven op haar vraag, maar heb verder een werdervraag gesteld (waar ze niet op hoeft te antwoorden, en wat ze ook niet heeft gedaan) om haar te laten nadenken.

nou goed, nog 1 keer dan: het gaat me niet om de vraag, om je antwoord, maar op de vorm.
Vind je echt niet dat een vraag over misbruik en incest niet als "effe een vraag" moeten worden geintroduceerd?????????????

Jouw genoemde voorbeeld zou ik niet doen omdat er andere mensen bij zijn. Als ik ervan overtuigd zou zijn dat haar hulpvraag onterecht is. Bv de vraag wat moet ik doen, ik wil scheiden van mijn man maar dan heb ik het probleem dat hij de helft van mijn bezit krijgt en dat gun ik hem niet. Dan zou ik ook reageren "waarom heb je dat niet eerder bedacht en huwelijkse voorwaarde opgesteld" of "waarom vind je dat hij er geen recht op heeft". Maar om het even bij dit voorbeeld te houden.. als die meid mij dezelfde vragen in prive had gesteld zou ik hetzelfde hebben geantwoord. Sterker nog dit is me al eens overkomen.

Het ging mij om de vorm!!!

Aangezien iedereen anoniem is beschouw ik het gelijkwaardig aan een prive situatie.

Ghiezzoe
03-09-04, 22:39
Nelis ZEVENTIG AHAAA! ik vat em..... u moest eens weten hoeveel ik wel niet vergeet.. Zullen we allebei maar aan de Ginkgo?

De VORM nog een AHAAA. Echter hoe zou ik dezelfde vragen en antwoorden beter hebben kunnen formuleren (qua vorm dan). Gaat uw gang knip en plak delete en voeg toe...

BVD

Verder kan ik je zeggen:

Salaam

Geplaatst door Nelis70
Dat zal de leeftijd zijn :wink:

Dus je mag gewoon vrij lomp je antwoorden formuleren?? Je helpt daar iemand mee? En misschien ben je, ook al ben je anoniem, best een klein beetje kwetsbaar als je op een site als deze over zo'n gevoelig punt een vraag stelt, denk je niet?

Dit ben ik niet vergeten, ik heb al tweemaal gezegd dat je wel je antwoord mag geven, maar de manier waarop niet opbouwend vond, bot zelfs. Dit is de derde keer dat ik dat schrijf, zullen we maar met deze discussie stoppen?

nou goed, nog 1 keer dan: het gaat me niet om de vraag, om je antwoord, maar op de vorm.
Vind je echt niet dat een vraag over misbruik en incest niet als "effe een vraag" moeten worden geintroduceerd?????????????

Het ging mij om de vorm!!!

sjahrazed
04-09-04, 19:16
salam iedereen

ik wil jullie gewoon zeggen dat Allah swt de rechter is en wij zijn beklaagde dus we hebben hierover niets te zeggen. we moeten iedereen maar nemen zoals die persoon is en als Allah swt het niet goed vind wat die persoon doet dan zal hij die wel straffen in het volgende leven. je ziet de griffier in een rechtbank toch ook geen vonnis vellen over de beklaagde? doet de rechter toch? waarom moeten wij dan oordelen over die mensen? je kent ze nog eens niet!!? Allah is groot en alziend Hij weet wel wie goed is en wie niet. het leven hier op aarde is maar een mini seconde vergelijken met het eeuwige leven hierna. en ik denk zelfs dat Reallove er niets meer te maken heeft. ik denk dat jullie discussie zijn eigen weg is gegaan. Reallove je weet wat je moet doen maar je kan je vriendin niet dwingen om hetzelfde te doen als jij. misschien heeft ze daar gewoon niet de moed voor?

vele groeten Naoual

Inass
05-09-04, 00:25
Geplaatst door David
Liefde is nooit een zonde, laat je dat door niemand wijsmaken. Jammer voor je dat het zo gelopen is. De druk van familie en omgeving kan gigantisch zijn, niet iedereen kan dat aan. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, en ik hoop dat je ooit het geluk vindt.

een pedofiel houdt ook van kleine kinderen, wat is dit voor liefde volgens jou.. hij mag volgens jou vast van de kinderen houden, maar moet van ze afblijven.

dat geldt ook voor deze lesbishe, ze mogen van elkaar houden maar ze moeten van elkaar afblijven ;)

oh ja je hoord vaak dat een pedofiel ziek is, waarom zou een lesbishe met ook een sexueele afwijking niet ziek zijn??

Ghiezzoe
05-09-04, 10:39
Dat schijn je niet te mogen denken in Nederland. want dan krijg je dit soort reacties :zweep: . Op grond van welk bewijs kon niemand me echter uitleggen..
zie ook deze discussie:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1505137#post1505137

Salaam

Geplaatst door Inass
een pedofiel houdt ook van kleine kinderen, wat is dit voor liefde volgens jou.. hij mag volgens jou vast van de kinderen houden, maar moet van ze afblijven.

dat geldt ook voor deze lesbishe, ze mogen van elkaar houden maar ze moeten van elkaar afblijven ;)

oh ja je hoord vaak dat een pedofiel ziek is, waarom zou een lesbishe met ook een sexueele afwijking niet ziek zijn??

Gerard074
06-09-04, 08:29
Dat je zoiets niet mag denken in Nederland is onzin, als je vanuit een religie homosexualiteit afkeurt komt dat voort uit de bijbel/koran of welk boek dan ook, dat is wat mij betreft prima (ik ben het daar niet mee eens maar oke).
Waar het denk ik om gaat zijn de vergelijkingen die getrokken worden, lesbisch zijn betekent of mishandeling of misbruik en dan de reply van isass die het vergelijkt me pedofilie.
Je keurt het af vanwege de religie maar ga er dan geen andere zaken bijhalen, waarom wil je een verklaring van iets als je geloof zo sterk is??

En Ghiezzoe je moet niet ineens in de slachtofferrol gaan kruipen met de opmerking dat mag je in Nederland niet denken, je mag hier volgens mij alles denken.

Ghiezzoe
06-09-04, 09:13
Het was geheel niet mijn insteek om in een slachtoffer rol te kruipen. Ik kan me er ook in het geheel niet mee identificeren :ninja: . Ik verwoorde gewoon hetgeen mij in diverse discussies over homosexualitiet is overkomen op dit forum. Ik beweerde dat het praktiseren ervan een zonde was net als dat diefstal een zonde is. Ik zal maar niet uitdiepen over de reacties. Wat ik je wel wil vertellen is dat ik dit wel mag denken maar dat het uitspreken van dergelijke meningen toch niet echt gewaardeerd werd op zijn zachtst gezegd.

Geplaatst door Gerard074
Dat je zoiets niet mag denken in Nederland is onzin, als je vanuit een religie homosexualiteit afkeurt komt dat voort uit de bijbel/koran of welk boek dan ook, dat is wat mij betreft prima (ik ben het daar niet mee eens maar oke).
Waar het denk ik om gaat zijn de vergelijkingen die getrokken worden, lesbisch zijn betekent of mishandeling of misbruik en dan de reply van isass die het vergelijkt me pedofilie.
Je keurt het af vanwege de religie maar ga er dan geen andere zaken bijhalen, waarom wil je een verklaring van iets als je geloof zo sterk is??

En Ghiezzoe je moet niet ineens in de slachtofferrol gaan kruipen met de opmerking dat mag je in Nederland niet denken, je mag hier volgens mij alles denken.

Nelis70
06-09-04, 12:26
Dank voor je reactie. Het Gingko-idee klinkt mij als muziek in de oren :)

Ik ben momenteel erg druk, dus kan niet een standaard-liefdevolle-reactie-voor-iedere-vraag opstellen (die trouwens toch niet werkt, want als er in het hart geen liefde is, zal het ook niet je mond uitkomen, hooguit komt er manipulatie uit, soms bijna niet te onderscheiden van liefde), maar ik ga nadenken over een antwoord, ok?

Vrede

Geplaatst door Ghiezzoe
Nelis ZEVENTIG AHAAA! ik vat em..... u moest eens weten hoeveel ik wel niet vergeet.. Zullen we allebei maar aan de Ginkgo?

De VORM nog een AHAAA. Echter hoe zou ik dezelfde vragen en antwoorden beter hebben kunnen formuleren (qua vorm dan). Gaat uw gang knip en plak delete en voeg toe...

BVD

Verder kan ik je zeggen:

Salaam

boldie
06-09-04, 12:51
goed gezegd boldie

ilo
06-09-04, 18:23
Ik vind de vergelijking tussen pedofilie en homofilie heel erg ver gaan. Een pedofiel pleegt ontucht en bij homofilie is dit alles met toestemming van de andere partij.
Dat iemand zich niet in de gedachtewereld van een homofiel of lesbienne kan verplaatsen prima. Als dit vanuit je geloof niet is toegestaan, prima. Maar Nederland is gelukkig een land waar je vrij mag leven ongeacht geloof of seksualiteit. En ik ben van mening dat wanneer je homoseksueel ben je hier voor mag uitkomen. Zelf vind ik dat je hiermee niet te koop hoeft te lopen maar ik heb geen recht iemand dat te verbieden. Dat iemand vanuit zijn geloof homofilie afkeurt prima. Je hoeft hier niet in mee te gaan. Maar ik vind ook dat je niet het recht heb iemand daarover te veroordelen. Ik vind dat wij niet het recht hebben te oordelen over andermans leven. Niet qua geloof maar ook niet qua levensovertuiging of seksualiteit.
Val elkaar hiermee niet lastig, laat elkaar in zijn waarde. En als je hiermee niets te maken wil hebben ben je vrij om die persoon of personen te mijden.
Maar laten we elkaar niet veroordelen op geloof , afkomst of seksualiteit.

David
07-09-04, 09:02
Geplaatst door Ghiezzoe

Montesquieu...
Voltaire...
Diderot...
Rousseau...
Franse Revolutie....
Volgens Tardieu...
Rond 1900 was deze visie algemeen aanvaard....
De zedenwetten van 1911....

Als je dit zo leest zou het qua wetten net zo goed over SA kunnen gaan..

Heb je ook theorieën van ná de zondvloed? In tegenstelling tot S.A. (en jouw geest), is in sommige delen van de wereld ná 1911 ook nog nagedacht. Ik bedoel, zullen we de dagboeken van Gottfried van Bouillon dan maar inzetten om moslimhaat goed te keuren?

Aboe Selmen
16-09-04, 09:50
Geplaatst door reallove

Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum

Aboe Selmen
16-09-04, 09:50
Geplaatst door Al3arbi
Bledder.

Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum

ikbenzozobenik
18-09-04, 19:05
:moeilijk: Ik word er PARANOID van al die negatieve oordelen over een ander die er anders uit ziet of zich anders voelt of wat dan ook maar, altijd maar wijzen naar een ander met hun vingers.

WIE EEN VINGER UIT WIJST NAAR EEN ANDER, VERGEET DAT ER DRIE VINGERS NAAR HUN ZELF WIJST!

Ik ben mens, ik ben geen slecht mens, ik heb mensen lief,
zelfs die mij haten vergeef ik omdat ze niet meer dan dat ik ben.

Ik heb mijn relatie moeten beeindigen met mijn Marokaanse vriend omdat mensen bepalen wat mag en niet mag en het moeilijk voor ons maakten, omdat ik niet in het cultuur pas en het anders slecht met ons af zou lopen als we ermee doorgingen (verbannen,of geslagen of zelfs wel dood gemaakt!!!) WIJ houden van elkaar en we houden van ALLAH!

Ik snap niet dat mensen elkaar pijn moeten doen. ECHT DIT DOET ME PIJN !!

wat moeten mensen doen om van elkaar:
te houden?
te accepteren?
te respecteren?
te begrijpen?
te leren?

DEEL LIEFDE MET ALLES WAT LEEFT!!! in waarde laten wat is.... SALAAM.

ALLAH is groot ALLAH is liefde liefde is ALLAH groot is ALLAH

dushi_lady
19-09-04, 01:12
respecteer iedereen zijn gevoelens

Yessi1
20-09-04, 14:48
Geplaatst door Ghiezzoe
Ik verwoorde gewoon hetgeen mij in diverse discussies over homosexualitiet is overkomen op dit forum. Ik beweerde dat het praktiseren ervan een zonde was net als dat diefstal een zonde is.

Kan iemand mij uitleggen waarom (het praktiseren van) homoseksualiteit volgens de islam verboden is.

Het wordt in dit forum vergeleken met diefstal, pedofilie, necrofilie, beestialiteit. Maar in de genoemde vergelijkingen doe je er altijd iemand kwaad mee, of het betreft 'iets' of iemand die geen nee (meer) kan zeggen. Met (het praktiseren van) homoseksualiteit doe je toch niemand kwaad. Ik kan me voorstellen dat het vroeger van belang was om het voortbestaan van de mens niet in gevaar te brengen. Als dat de reden was/is, dan zou met de huidige overbevolking van de wereld, (praktiserende) homoseksualiteit toch juist gestimuleerd moeten worden?

Of zit er een andere reden achter? Ik ben er werkelijk erg benieuwd naar of iemand meer over de achtergrond van deze regel kan vertellen.

GeoGerard
21-09-04, 00:42
Bij het COC in Amsterdam hebben ze veel activiteiten, er is zelf een avond voor homoseksuele moslim mannen en vrouwen.

Er zijn nog meer instanties die je kunnen helpen.

http://www.cocamsterdam.nl/

http://www.schorer.nl/

Deze is erg goed:
http://www.switchboard.nl/

Veel succes met het vinden van het geluk in je leven.

ikbenzozobenik
22-09-04, 18:13
ff voor de duidelijkheid ik ben geen LESBIE maar heb er nix op tegen , As-Salaamoe 'alaykoem wa Rahmatoe Allah

Lady_Fathima
23-09-04, 14:43
Hai..

In de Koran staat dat een vrouw en man bijelkaar horen en zich kunnen voort planten. Wat jij nu voelt en denkt te voelen is Haram. Meid je gaat je ouders zo telleurstellen als ze er achter komen dat je lesbisch bent en het alle belangrijkst Allah stel je telleur!

In de Islam kan het gewoon niet vrouw en vrouw of man en man. En dat hoor jij te weten. Je moet juist blij zijn voor (vriendin) anders gaat haar leven een hel worden... ik weet zeker als je echt goed goed gaat bidden dan zal Allah je naar de goede weg leiden Inshallah!

Veel succes

Inshallah komt alles goed voor je ( Doe je ogen open meid, leef niet in een fantasie daar kom je nergens mee)

Me&Me
01-10-04, 20:53
salaam reallover..
Mijn buurmeisje is ook lesbisch en een moslim ...
ze heeft net dezelfde probleem gehad..
als je wil prate via msn [email protected]
moehiem veel succes
xxx

aek
08-10-04, 21:33
Ik heb een paar van deze berichten hier gelezen en bijna de helft gaat over sex voor het huwelijk en nu lees ik weer dit, gevoelens voor een vrouw.
Ik begrijp echt niet waarom er zoveel vragen over gesteld worden. we krijgen het vanaf jongs af aan te horen dat het niet mag.
Het lijkt erop dat de mensen hier iemand zoeken die deze dingen zal rechtvaardigen............
Hoe vaak je ook deze vragen blijft stellen het antwoord is neeee en het blijft neeeeeeee, het mag niet!!!!!!!!!!!!!!!
Als je een moslim bent volg je de weg van Allah en hou je je aan zijn regels en dat doe je dan ook met plezier.eantwoorden met nee, Het is gewoon nee.
Ik hoop dat jullie dat gaan inzien.........En meid aan jou een goede raad, ik weet niet hoe oud je bent maar vergeet dat meisje en ga door met school of zo en probeer in de toekomst gewoon verliefd te worden op een jongen.
Allah jehdikoem

jimkelly
12-10-04, 19:07
moros hebben altijd wat nu dit .
je was niet goed genoeg voor haar.
je weet wat ik bedoel.

P.S wie zich niet kan redden moet aan het gas.

Jhonnyace
26-10-04, 16:04
Als de vraag is: waarom is homoseksualiteit verboden in de Islam" dan vosltaat het antwoord 'omdat het niet mag' niet echt...
en ook niet 'omdat God het heeft gezegd!'

Eelke
27-10-04, 06:23
Geplaatst door Jhonnyace
Als de vraag is: waarom is homoseksualiteit verboden in de Islam" dan vosltaat het antwoord 'omdat het niet mag' niet echt...
en ook niet 'omdat God het heeft gezegd!'

Voor een hoop mensen is dat meer dan genoeg hoor.

Groet, groet Eelke

beachboy
28-10-04, 13:07
Reallove..Je nick-name zegt het al real love.Wat is love?Die vraag moeten veel moslims zich maar eens stellen.Liefde maakt blind zeggen ze wel eens.
Maar in jouw geval heeft het woord een hele andere betekenis gekregen.Denk persoonlijk dat het geen goed idee is om hier bij Maroc.nl advies te vragen.Uit de reacties die je heb gekregen blijkt dit maar weer uit.Homo-sexualiteit is nog steeds een groot taboe in de
moslimgemeenschap.En ik vrees dat het nog HEEL lang zal duren voor er enig begrip is.

Zelf heb ik als hollandse jongen een relatie met een marokaanse jonge(man).In het begin was het allemaal leuk en aardig,totdat de familie er lucht van kreeg.Ze vonden dat we wel erg close waren.Na veel strijd met tranen,heeft mijn vriend toch voor zijn geluk gekozen en voor zijn toekomst.

Je kan je zelf wel voor de gek houden,maar uiteindelijk ga ze een dubbelleven leiden.Daar kennen ik en mijn vriend voorbeelden van.Ze gaan trouwen en ondertussen gaan ze hun vrouw bedriegen.Met alle gevolgen van dien.Nu zijn we 5 jaar verder en we wonen samen in Amsterdam. De familie zien we niet meer,maar des te meer is mijn vriend welkom in mijn familie.Volgens mijn moeder is het de ideale schoonzoon.

Lieve real-love zo hebben we allemaal ons verhaal.
Ik kan je adviseren om contact op te nemen met het COC.Dit is een organisatie die ook moslima en moslims helpen met alles wat met homo-sexualiteit te maken heeft.Ze hebben ook medewerkers daar die ok moslim zijn,en ook homo of lesbisch zijn.www.coc.nl

Van de reacties die je hier krijgt raak je echt in een dip.

Wens je heel veel sterkte Ton Sondervan xxx

PS in het leven moet je voor je geluk gaan en je toekomst.Tuurlijk begrijp ik dat je het moeilijk vind voor je family.Sorry,maar je bent hun dochter en Allah heeft je zo geschapen.daar kunnen ze niets aan veranderen.Take it or leave it.