PDA

Bekijk Volledige Versie : Schoonmaakster zet kunstwerk met vuilnis buiten



Couscousje
27-08-04, 11:45
Schoonmaakster zet kunstwerk met vuilnis buiten

LONDEN - Een schoonmaakster bij de beroemde Britse Tate Gallery in Londen heeft per ongeluk een kunstwerk met het vuilnis buitengezet. Dat kan ook niemand haar kwalijk nemen. Het ging om een vuilniszak vol papier. Dat berichtte dagblad The Times vrijdag.

Het curieuze object van de Duitse kunstenaar Gustav Metzger maakte deel uit van een tentoonstelling van moderne kunst. De organisatoren waren vergeten de vuilniszak met touwen af te zetten. Waarvoor de volle afvalzak symbool moest staan, is niet duidelijk. Het kunstwerk is inmiddels teruggevonden tussen de andere vuilniszakken. Volgens de artiest was de zak met papier echter te zwaar beschadigd om nog tentoongesteld te worden.

De zak is inmiddels vervangen door een nieuwe. Metzgers geesteskind wordt volgens een woordvoerder van de Tate Gallery voortaan 's nachts bedekt, zodat het niet opnieuw ten prooi kan vallen aan overijverig huishoudelijk personeel.

Het is niet voor het eerst dat een modern kunstwerk bijna op de vuilnisbelt belandt. Drie jaar geleden gooide een schoonmaker een werk van de kunstenaar Damien Hirst weg. Het bestond uit een verzameling lege flesjes, volle asbakken en blikken verf, en moest de chaos op de werkplek van een artiest uitbeelden.

:hihi:

Cc

taouanza
27-08-04, 11:47
De schoonmaakster had duidelijk meer verstand van kunst. In ieder geval meer dan de kunstenaar.

Bofko
27-08-04, 11:53
Geplaatst door Couscousje
Waarvoor de volle afvalzak symbool moest staan, is niet duidelijk. Het kunstwerk is inmiddels teruggevonden tussen de andere vuilniszakken. Volgens de artiest was de zak met papier echter te zwaar beschadigd om nog tentoongesteld te worden.
Cc

Beschadigd afval. :duizelig:
Moet gerestaureerd worden. :duizelig:

Couscousje
27-08-04, 13:17
Ik vind het ergens best wel suf nieuws.

Cc

Dutchguy
27-08-04, 13:40
Vraag me af of die kunstenaar nou beledigd was omdat ze dat geval zomaar bij het vuil zette of dat hij juist vereerd was omdat het zo goed op afval leek. :wink:

Couscousje
27-08-04, 13:43
Origineel gepost door Sanglier
Ik heb een keer in het Kroller Muller een tentoonstelling gezien waar allerlei rommel zorgvuldig was neergelegd. Er stond ook een plastic emmer op een onverwachte plek waar allerlei artistieke types uiterst serieus naar stonden te kijken en ze voorzagen het werk en de emmer van hun "deskundige" commentaar.

Ze hadden niet gezien dat het dak lekte.... priceless

:haha:

Cc

Dutchguy
27-08-04, 13:51
Ik had die vloer van pindakaas van Wim T. Schippers in het Stedelijk wel eens willen zien eigenlijk. :D

Couscousje
27-08-04, 13:52
Geplaatst door Dutchguy
Ik had die vloer van pindakaas van Wim T. Schippers in het Stedelijk wel eens willen zien eigenlijk. :D

Is dat niet die gast die een flesje limonade in de zee leeggoot?

Cc

Dutchguy
27-08-04, 13:56
Geplaatst door Couscousje
Is dat niet die gast die een flesje limonade in de zee leeggoot?

Cc

:) Klopt, was ik alweer vergeten.

Couscousje
27-08-04, 13:58
Geplaatst door Dutchguy
:) Klopt, was ik alweer vergeten.

Hoe artistiek.

:moe:

Cc