PDA

Bekijk Volledige Versie : Ieder jaar worden bijna 170.000 christenen vanwege hun geloof opgepakt en gedood.



Marsipulami
27-08-04, 17:53
„Christenen vervolgd als in Nero’s tijd”
Kerkredactie

POTSDAM - „In vele landen worden christenen vervolgd en gediscrimineerd als in de tijd van keizer Nero.” Dat bericht het Duitse persbureau Idea. Als feitelijke bron noemt Idea het nieuwe in Duitsland en Zwitserland verschijnende opinieblad Cicero.


Cicero (”tijdschrift voor politieke cultuur”) wijst op „voorzichtige schattingen” van de Amerikaanse commissie voor internationale godsdienstvrijheid: Ieder jaar worden bijna 170.000 christenen vanwege hun geloof vervolgd, opgepakt en gedood. Christenvervolging komt evenzeer voor in een communistisch land als Noord-Korea als in een islamitisch land als Saudi-Arabië. De mate van de vervolging loopt in de verschillende landen zeer uiteen, bericht het artikel in het maandblad, dat genoemd is naar de klassieke wijsgeer Cicero. „In vele landen worden christenen door de regering achtergesteld, terwijl zij in andere landen daadwerkelijk worden vervolgd alsof het extremisten en rebellen zouden zijn.” Zo staat het Zuid-Amerikaanse Colombia zijn burgers weliswaar godsdienstvrijheid toe, maar aanhangers van guerrillagroepen hebben in de afgelopen jaren desondanks honderden geestelijken gedood.


Vooral de antichristelijke houding uit de islamitische wereld verontrust de wetenschappers en de godsdienstige instituties. De Amerikaanse theoloog Paul Marshall schrijft in een tijdschrift van het Joods Wereld Congres dat extremistische vormen van de islam overal aan macht winnen, vaak met Saudische of Iraanse hulp. „Dat extremisme verbreidt zich over Oost- en West-Afrika, alsmede over Zuid-, Zuidoost- en Centraal-Azië.” Volgens Cicero wordt bijvoorbeeld het conflict in Sudan ten diepste veroorzaakt door de poging om van het land een islamitische staat te maken. De situatie van christenen in Noord-Korea, Saudi-Arabië en Laos is het ergst, aldus Cicero.


© Reformatorisch Dagblad

Olive Yao
28-08-04, 18:07
Waarom gaat niemand in op dit (deze keer weer belangrijke) stuk van Marsupilami?
Bijvoorbeeld door met meer feiten aan te komen zetten?

Ik waag de stelling dat christenen door de eeuwen heen nooit zo erg vervolgd zijn als door andere christenen.

opmerker
28-08-04, 21:50
Geplaatst door Marsipulami
„Christenen vervolgd als in Nero’s tijd”
Kerkredactie

POTSDAM - „In vele landen worden christenen vervolgd en gediscrimineerd als in de tijd van keizer Nero.” Dat bericht het Duitse persbureau Idea. Als feitelijke bron noemt Idea het nieuwe in Duitsland en Zwitserland verschijnende opinieblad Cicero.


Cicero (”tijdschrift voor politieke cultuur”) wijst op „voorzichtige schattingen” van de Amerikaanse commissie voor internationale godsdienstvrijheid: Ieder jaar worden bijna 170.000 christenen vanwege hun geloof vervolgd, opgepakt en gedood. Christenvervolging komt evenzeer voor in een communistisch land als Noord-Korea als in een islamitisch land als Saudi-Arabië. De mate van de vervolging loopt in de verschillende landen zeer uiteen, bericht het artikel in het maandblad, dat genoemd is naar de klassieke wijsgeer Cicero. „In vele landen worden christenen door de regering achtergesteld, terwijl zij in andere landen daadwerkelijk worden vervolgd alsof het extremisten en rebellen zouden zijn.” Zo staat het Zuid-Amerikaanse Colombia zijn burgers weliswaar godsdienstvrijheid toe, maar aanhangers van guerrillagroepen hebben in de afgelopen jaren desondanks honderden geestelijken gedood.


Vooral de antichristelijke houding uit de islamitische wereld verontrust de wetenschappers en de godsdienstige instituties. De Amerikaanse theoloog Paul Marshall schrijft in een tijdschrift van het Joods Wereld Congres dat extremistische vormen van de islam overal aan macht winnen, vaak met Saudische of Iraanse hulp. „Dat extremisme verbreidt zich over Oost- en West-Afrika, alsmede over Zuid-, Zuidoost- en Centraal-Azië.” Volgens Cicero wordt bijvoorbeeld het conflict in Sudan ten diepste veroorzaakt door de poging om van het land een islamitische staat te maken. De situatie van christenen in Noord-Korea, Saudi-Arabië en Laos is het ergst, aldus Cicero.


© Reformatorisch Dagblad

Volgens Open Doors is christenvervolging de ergste schending van de mensenrechten anno 2004.

Desondanks groeit het aantal christen in zg. gesloten landen op dezelfde manier als tijdens de vervolgingen onder de heidense Romeinse keizers.

Laten we bidden voor onze vervolgde broeders en hen steunen waar mogelijk.

opmerker
28-08-04, 21:53
Geplaatst door Olive Yao
Waarom gaat niemand in op dit (deze keer weer belangrijke) stuk van Marsupilami?
Bijvoorbeeld door met meer feiten aan te komen zetten?

Ik waag de stelling dat christenen door de eeuwen heen nooit zo erg vervolgd zijn als door andere christenen.

Dat klopt in zekere zin wel, denk aan de vervolgingen van de protestanten door de roomsen tijdens en na de Reformatie.

Anno 2004 ligt het wel iets anders, het zijn vooral communistische en islamitische landen die christenen vervolgen.

Marsipulami
28-08-04, 22:02
Volgens mij is dat allemaal zwaar overdreven van die christenvervolging. De ergste vervolgers zijn in ieder geval de staten met een atheïstische filosofie zoals China of Korea.

In moslimlanden valt het -behalve in SA- volgens mij reuze mee. Getuige daarvan bijvoorbeeld het miljoen christenen in Irak, die al samenleven met moslims zolang de islam bestaat. Daar tegenover is er weinig geweten van de nakomelingen van de moslims die hier in de christelijke middeleeuwen in Europa leefden.

Je hebt bijvoorbeeld in Afrika nogal wat burgeroorlogen waar christenen en moslims elkaar naar het leven staan, maar de inzet is daar geen religie en dat heeft derhalve met christenvervolging niets te maken.

Tomas
28-08-04, 22:09
170.000 per jaar zet ook geen zoden aan de dijk.

Marsipulami
28-08-04, 22:22
Geplaatst door Tomas
170.000 per jaar zet ook geen zoden aan de dijk.

Elke drie seconden is er een katholiek extra op de wereld. Ieder jaar zo'n 10 miljoen. Dus we kunnen er wel wat missen. Nochtans denk ik dat het vooral die opdringerige protestantse evangelicalen zijn, waar zo nu en dan eens een hoofd vanaf gehakt wordt.


Aantal rooms-katholieken licht gestegen

Vaticaanstad (ANP/EPD) 4 februari 2004 - Het aantal gedoopte rooms-katholieken in de wereld is in 2002 met tien miljoen gestegen tot 1,071 miljard. Van de 6,2 miljard wereldburgers was in dat jaar 17,2 procent rooms-katholiek. De helft van hen woont in Noord- en Zuid-Amerika, 26,1 procent in Europa, 12,8 procent in Afrika en 10,3 procent in Azië. Dat blijkt uit de jongste uitgave van het pauselijk jaarboek (Annuario Pontificio),

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2004/2/nieuws_254488.html

Tomas
28-08-04, 22:42
Geplaatst door Marsipulami
Elke drie seconden is er een katholiek extra op de wereld. Ieder jaar zo'n 10 miljoen. Dus we kunnen er wel wat missen. Nochtans denk ik dat het vooral die opdringerige protestantse evangelicalen zijn, waar zo nu en dan eens een hoofd vanaf gehakt wordt.


Aantal rooms-katholieken licht gestegen

Vaticaanstad (ANP/EPD) 4 februari 2004 - Het aantal gedoopte rooms-katholieken in de wereld is in 2002 met tien miljoen gestegen tot 1,071 miljard. Van de 6,2 miljard wereldburgers was in dat jaar 17,2 procent rooms-katholiek. De helft van hen woont in Noord- en Zuid-Amerika, 26,1 procent in Europa, 12,8 procent in Afrika en 10,3 procent in Azië. Dat blijkt uit de jongste uitgave van het pauselijk jaarboek (Annuario Pontificio),

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2004/2/nieuws_254488.html

Ach ja, katholieken zijn eigenlijk gemakzuchtige atheisten. Jammer eigenlijk dat altijd de meest bezielde en bewogen mensen worden afgemaakt.

sjo
28-08-04, 22:46
Geplaatst door Olive Yao
Waarom gaat niemand in op dit (deze keer weer belangrijke) stuk van Marsupilami?
Bijvoorbeeld door met meer feiten aan te komen zetten?

Ik waag de stelling dat christenen door de eeuwen heen nooit zo erg vervolgd zijn als door andere christenen.

Wat moet de gemiddelde (?) Islamiet nou met zo'n bericht. Aanvullen met feiten ? Welke reaktie verwacht je hierop ?

gr.
sjo

Marsipulami
28-08-04, 22:50
Geplaatst door Tomas
Ach ja, katholieken zijn eigenlijk gemakzuchtige atheisten. Jammer eigenlijk dat altijd de meest bezielde en bewogen mensen worden afgemaakt.

Dat is nou eenmaal religieus darwinisme. De gelovigen die het meest aangepast zijn aan hun omgeving en milieu hebben meeste kans om te overleven en hun soort verder te zetten. :lachu:

Tomas
28-08-04, 22:52
Geplaatst door Marsipulami
Dat is nou eenmaal religieus darwinisme. De gelovigen die het meest aangepast zijn aan hun omgeving en milieu hebben meeste kans om te overleven en hun soort verder te zetten. :lachu:

Of de 2e wet van de thermodynamica: Alles neigt naar chaos, in de zin van een homogene vormlose massa.

Marsipulami
28-08-04, 22:54
Geplaatst door Tomas
Of de 2e wet van de thermodynamica: Alles neigt naar chaos, in de zin van een homogene vormlose massa.

Evolutie druist in tegen de wet van de entropie.

Orakel
28-08-04, 22:56
Geplaatst door sjo
Wat moet de gemiddelde (?) Islamiet nou met zo'n bericht. Aanvullen met feiten ? Welke reaktie verwacht je hierop ?

gr.
sjo

Heeft ze specifiek om een reactie van 'de gemiddelde (?) Islamiet' gevraagd dan?
Waarlijk geen reactie die ze verwacht had, hoop ik toch.

Tomas
28-08-04, 22:58
Geplaatst door Marsipulami
Evolutie druist in tegen de wet van de entropie.

Klopt. Maar dan wel tegen een hele simpele en rechtlijnige voorstelling van deze wet. Uiteindelijk over 1000 miljard jaar (of eerder als de katholieken winnen) blijkt de wet wel gewonnen te hebben, maar de weg ernaar toe is grillig en met schitterende oprispingen hier en daar in het heelal. Die oprispingen versnellen het proces naar volledige chaos overigens wel. Maar de grote vraag is wel waarom alles neigt naar chaos. Het is namelijk het enige wat richting geeft aan de tijd. Alle natuurlijke processen zijn te spiegelen in de tijd. Ik bedoel: het maakt niet uit of je de tijd heen of terug draait. Maar 1 ding is niet te spiegelen en dat is de weg naar chaos. Waarom?

Marsipulami
28-08-04, 23:11
Geplaatst door Tomas
Klopt. Maar dan wel tegen een hele simpele en rechtlijnige voorstelling van deze wet. Uiteindelijk over 1000 miljard jaar (of eerder als de katholieken winnen) blijkt de wet wel gewonnen te hebben, maar de weg ernaar toe is grillig en met schitterende oprispingen hier en daar in het heelal. Die oprispingen versnellen het proces naar volledige chaos overigens wel. Maar de grote vraag is wel waarom alles neigt naar chaos. Het is namelijk het enige wat richting geeft aan de tijd. Alle natuurlijke processen zijn te spiegelen in de tijd. Ik bedoel: het maakt niet uit of je de tijd heen of terug draait. Maar 1 ding is niet te spiegelen en dat is de weg naar chaos. Waarom?


Bwoah wat voor ongelovigen chaos lijkt hoeft zo niet te zijn. Tis maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. Ik geloof dat er ergens een bijbelpassage is waar Gods schepping vergeleken wordt met een tapijt. Aan de achterkant (onderkant) zie je alleen maar een chaotische wirwar van draden en aan de voorkant (bovenkant) zie je harmonieuze figuren. De zin van het hele gebeuren wordt pas duidelijk als je de dingen vanuit de juiste (gelovige) invalshoek bekijkt.

Tomas
28-08-04, 23:16
Geplaatst door Marsipulami
Bwoah wat voor ongelovigen chaos lijkt hoeft zo niet te zijn. Tis maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. Ik geloof dat er ergens een bijbelpassage is waar Gods schepping vergeleken wordt met een tapijt. Aan de achterkant (onderkant) zie je alleen maar een chaotische wirwar van draden en aan de voorkant (bovenkant) zie je harmonieuze figuren. De zin van het hele gebeuren wordt pas duidelijk als je de dingen vanuit de juiste (gelovige) invalshoek bekijkt.

Ik zeg niet dat we nu al in de maximale entropische toestand verkeren, maar er naar op weg zijn....

Ach wat verwacht ik nou weer van een gelovige? Laat maar, ik heb helemaal niks gezegd. Je hebt gelijk, 't is net een tapijt. Tjonge.

Marsipulami
28-08-04, 23:29
Geplaatst door Tomas
Ach wat verwacht ik nou weer van een gelovige? Laat maar, ik heb helemaal niks gezegd. Je hebt gelijk, 't is net een tapijt. Tjonge.

Heb jij wat tegen tapijten soms ?

Tomas
28-08-04, 23:43
Geplaatst door Marsipulami
Heb jij wat tegen tapijten soms ?

Soms.

Ze kunnen soms erg stoffig en saai zijn.

Tafey Lewis
29-08-04, 11:19
Geplaatst door sjo
Wat moet de gemiddelde (?) Islamiet nou met zo'n bericht. Aanvullen met feiten ? Welke reaktie verwacht je hierop ?

gr.
sjo

nou het is toch duidelijk dat er in bepaalde islamitische landen en in niet islamitische landen een oorlog tegen het christendom gaande is.

DEMOcraat
29-08-04, 11:53
wat een onzin kamt die man hier uit,naar mijn weten worden christenen door mede christenen en atheisten vervolgt en niet zozeer omdat ze christen zijn maar eerder omdat ze tegen het comminisme zijn.

in islamitische landen wonen en leven de christenen al eeuwen vreedzaam naast en door elkaar en strijden samen tegen het onrecht dat hun wordt aangedaan denk maar aan de palestijnen.
dat er in sa christenen worden vervolgt wil ik nog wel zien want daar wonen eenmaal geen christenen buiten die gastarbeiders die daar werken.

Marsipulami
29-08-04, 12:01
Geplaatst door DEMOcraat

dat er in sa christenen worden vervolgt wil ik nog wel zien want daar wonen eenmaal geen christenen buiten die gastarbeiders die daar werken.

Je hebt gelijk, het zijn maar gastarbeiders, dan geeft het niks.

DEMOcraat
29-08-04, 12:20
Geplaatst door Marsipulami
Je hebt gelijk, het zijn maar gastarbeiders, dan geeft het niks.

het is hoe jij het ziet ik heb nergens gezegt dat het niks is het zijn jou woorden.wat ik daar mee wil zeggen is dat ze eenmaal in een landen werken waar geen democratie is met als gevolg dat iedereen daar vervolgt wordt christen of geen christen heeft niets met islam te maken.

Stopnaald
29-08-04, 13:43
Geplaatst door Tafey Lewis
nou het is toch duidelijk dat er in bepaalde islamitische landen en in niet islamitische landen een oorlog tegen het christendom gaande is.

Uit eigen ervaring: in syrië (bij mijn weten een islamitisch land) worden de christenen al jarenlang onderdrukt (gedwongen bekeringen en zo). Dat is struktureel en systematisch. Zowel vanuit overheidswege (discrimminatie bij woningtoewijzingen en zo), als vanuit de bevolking (scheldpartijen, aanrandingen van vrouwen zonder mannelijke bescherming, brandstichtingen...van die dingen).

Niet voor niets zijn er heel veel syrische christenen terecht toegelaten als officieel vluchteling.

Nigeria: iedereen zou zo langzamerhand moeten weten dat daar ook het nodige mis is tussen het arabische noorden en het christelijke zuiden.

Dat het daar ook voornamelijk gaat om de macht, zul je mij niet horen ontkennen. Toch wordt het religieuze aspect telkens weer opnieuw in het conflict benadrukt en speelt het derhalve dus zeker een grote rol.


En dan nu graag de ontkenningen/bagatelliseringen/moddergooien/beschuldigingen van moslimbashing etc. Ik verwacht niet anders.

DEMOcraat
29-08-04, 13:59
Geplaatst door Stopnaald
Uit eigen ervaring: in syrië (bij mijn weten een islamitisch land) worden de christenen al jarenlang onderdrukt (gedwongen bekeringen en zo). Dat is struktureel en systematisch. Zowel vanuit overheidswege (discrimminatie bij woningtoewijzingen en zo), als vanuit de bevolking (scheldpartijen, aanrandingen van vrouwen zonder mannelijke bescherming, brandstichtingen...van die dingen).

Niet voor niets zijn er heel veel syrische christenen terecht toegelaten als officieel vluchteling.

Nigeria: iedereen zou zo langzamerhand moeten weten dat daar ook het nodige mis is tussen het arabische noorden en het christelijke zuiden.

Dat het daar ook voornamelijk gaat om de macht, zul je mij niet horen ontkennen. Toch wordt het religieuze aspect telkens weer opnieuw in het conflict benadrukt en speelt het derhalve dus zeker een grote rol.


En dan nu graag de ontkenningen/bagatelliseringen/moddergooien/beschuldigingen van moslimbashing etc. Ik verwacht niet anders.

ik weet niet of je het weet maar een aantal jaren geleden is in syrie een hele stad met de grond gelijk gemaakt waarbij tienduizenden doden zijn gevalen waaren al die doden moslims of christenen?.

Stopnaald
29-08-04, 15:13
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet of je het weet maar een aantal jaren geleden is in syrie een hele stad met de grond gelijk gemaakt waarbij tienduizenden doden zijn gevalen waaren al die doden moslims of christenen?.

Heel erg....doe ik helemaal niets aan af....verschrikkelijk gewoon.


Maarrre......wat doet dat af aan mijn stelling? Niets toch?

Omdat jij fout doet, doe ik ook fout en is mijn fout minder erg??????
Tja, ik zei het al bij voorbaat: bagatelliseren/moddergooien etc.etc.etc.
Nou nog de beschuldiging van moslimbashing...dan hebben we dat ook meteen gehad.

DEMOcraat
29-08-04, 15:21
Geplaatst door Stopnaald
Heel erg....doe ik helemaal niets aan af....verschrikkelijk gewoon.


Maarrre......wat doet dat af aan mijn stelling? Niets toch?

Omdat jij fout doet, doe ik ook fout en is mijn fout minder erg??????
Tja, ik zei het al bij voorbaat: bagatelliseren/moddergooien etc.etc.etc.
Nou nog de beschuldiging van moslimbashing...dan hebben we dat ook meteen gehad.

heb niets tegen jou stelling ik wil alleen zeggen dat iedereen het slachtoffer kan zijn ongeacht zijn geloof in een land dat geen democratie kent zoals syrie.

Stopnaald
29-08-04, 15:35
Geplaatst door DEMOcraat
heb niets tegen jou stelling ik wil alleen zeggen dat iedereen het slachtoffer kan zijn ongeacht zijn geloof in een land dat geen democratie kent zoals syrie.

Klopt, alleen wordt er in het geval van deze christenen geen doekjes om gewonden dat het met name hun geloof de oorzaak van hun ellende is.

Nogmaals, het betreft niet alleen structurele onderdrukking van overheidswege uit, maar juist ook vanuit de samenleving zélf!!!

Als je slachtoffer bent zal het je worst zijn wat het motief of de aanleiding was. Je bent alles kwijt. It's as simple as that.

Maar waar ik écht kwaad over kan worden is die ontkenning dát het gebeurt! Die bagatellisering. Want wij moslims doen zoiets niet, alleen jullie westerlingen begaan zulke wreedheden?????

Max Stirner
29-08-04, 16:42
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij is dat allemaal zwaar overdreven van die christenvervolging. De ergste vervolgers zijn in ieder geval de staten met een atheïstische filosofie zoals China of Korea.

In moslimlanden valt het -behalve in SA- volgens mij reuze mee. Getuige daarvan bijvoorbeeld het miljoen christenen in Irak, die al samenleven met moslims zolang de islam bestaat. Daar tegenover is er weinig geweten van de nakomelingen van de moslims die hier in de christelijke middeleeuwen in Europa leefden.

Je hebt bijvoorbeeld in Afrika nogal wat burgeroorlogen waar christenen en moslims elkaar naar het leven staan, maar de inzet is daar geen religie en dat heeft derhalve met christenvervolging niets te maken.


Ambon, Sulawesi, Pakistan en Egypte schijnen toch niet bepaald paradijsjes je zijn voor christenen......

Olive Yao
29-08-04, 17:01
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij is dat allemaal zwaar overdreven van die christenvervolging. De ergste vervolgers zijn in ieder geval de staten met een atheïstische filosofie zoals China of Korea.

In moslimlanden valt het -behalve in SA- volgens mij reuze mee. Getuige daarvan bijvoorbeeld het miljoen christenen in Irak, die al samenleven met moslims zolang de islam bestaat. Daar tegenover is er weinig geweten van de nakomelingen van de moslims die hier in de christelijke middeleeuwen in Europa leefden.

Je hebt bijvoorbeeld in Afrika nogal wat burgeroorlogen waar christenen en moslims elkaar naar het leven staan, maar de inzet is daar geen religie en dat heeft derhalve met christenvervolging niets te maken.
Bij mijn weten was de inzet van de kant van de romeinse heersers in het Romeinse rijk ook geen godsdienst, maar politieke macht. Dan had dat dus ook niets met christenvervolging te maken.

Tomas
29-08-04, 17:03
't heeft uiteindelijk allemaal nooit iets met elkaar te maken.

Marsipulami
29-08-04, 17:29
Geplaatst door Tomas
't heeft uiteindelijk allemaal nooit iets met elkaar te maken.

Laat jij nu maar dat tapijt en je hersenpan stofzuigen. :fplet:

DEMOcraat
29-08-04, 22:31
Geplaatst door Stopnaald
Klopt, alleen wordt er in het geval van deze christenen geen doekjes om gewonden dat het met name hun geloof de oorzaak van hun ellende is.

Nogmaals, het betreft niet alleen structurele onderdrukking van overheidswege uit, maar juist ook vanuit de samenleving zélf!!!

Als je slachtoffer bent zal het je worst zijn wat het motief of de aanleiding was. Je bent alles kwijt. It's as simple as that.

Maar waar ik écht kwaad over kan worden is die ontkenning dát het gebeurt! Die bagatellisering. Want wij moslims doen zoiets niet, alleen jullie westerlingen begaan zulke wreedheden?????

ik geloof niet dat een geloof een oorzaak kan zijn van ellende.
ik vraag me af tot welke geloof behoort het assad huis.
naar mijn mening kan je niet zomaar iemand onderdrukken als een regering democratisch is maar ja als de overheid zijn burgers onderdrukt dan heeft iedereen te lijden.

wat die bagatellisering beteft dat kan ik goed begrijpen een ECHTE moslim doet zoiets niet dat is gewoon een feit.

Max Stirner
29-08-04, 23:51
Geplaatst door DEMOcraat
ik geloof niet dat een geloof een oorzaak kan zijn van ellende.
ik vraag me af tot welke geloof behoort het assad huis.
naar mijn mening kan je niet zomaar iemand onderdrukken als een regering democratisch is maar ja als de overheid zijn burgers onderdrukt dan heeft iedereen te lijden.

wat die bagatellisering beteft dat kan ik goed begrijpen een ECHTE moslim doet zoiets niet dat is gewoon een feit.


ECHTE Westerlingen doen ook nooit iets fout :tik:

opmerker
30-08-04, 09:03
Geplaatst door DEMOcraat
ik geloof niet dat een geloof een oorzaak kan zijn van ellende.
ik vraag me af tot welke geloof behoort het assad huis.
naar mijn mening kan je niet zomaar iemand onderdrukken als een regering democratisch is maar ja als de overheid zijn burgers onderdrukt dan heeft iedereen te lijden.

wat die bagatellisering beteft dat kan ik goed begrijpen een ECHTE moslim doet zoiets niet dat is gewoon een feit.

Bij ons in het dorp woont een groep Assyrische christenen die uit Irak gevlugd zijn. Hoofdreden was toch wel de vervolging en pesterijen door hun moslim buren. Ze zijn by the way goed geintegreerd.

Tomas
30-08-04, 09:12
Geplaatst door opmerker
Bij ons in het dorp woont een groep Assyrische christenen die uit Irak gevlugd zijn. Hoofdreden was toch wel de vervolging en pesterijen door hun moslim buren. Ze zijn by the way goed geintegreerd.

Christenen zijn geen betrouwbare bron.

Mark
30-08-04, 09:44
Geplaatst door DEMOcraat

een ECHTE moslim doet zoiets niet dat is gewoon een feit.

Deze linguistische dooddoener is echt de meest vermoeiende aller tijden.

DEMOcraat
30-08-04, 09:52
Geplaatst door Max Stirner
ECHTE Westerlingen doen ook nooit iets fout :tik:


sinds wanneer is westerling een geloof...

DEMOcraat
30-08-04, 09:53
Geplaatst door opmerker
Bij ons in het dorp woont een groep Assyrische christenen die uit Irak gevlugd zijn. Hoofdreden was toch wel de vervolging en pesterijen door hun moslim buren. Ze zijn by the way goed geintegreerd.

hoe zouden de moslims het in europa hebben als er geen democratie was..

DEMOcraat
30-08-04, 09:57
Geplaatst door Mark
Deze linguistische dooddoener is echt de meest vermoeiende aller tijden.

een grote taalkennis heb ik niet maar ik kan nog altijd een woordenboek gebruiken.

Mill
30-08-04, 09:59
Geplaatst door DEMOcraat
een grote taalkennis heb ik niet maar ik kan nog altijd een woordenboek gebruiken.

Echte moslims gebruiken geen woordenboeken. :student:

DEMOcraat
30-08-04, 10:01
Geplaatst door Mill
Echte moslims gebruiken geen woordenboeken. :student:

voor de vertaling wel....

Bofko
30-08-04, 10:05
Geplaatst door Mill
Echte moslims gebruiken geen woordenboeken. :student:

Echte moslims gaan al bidden voordat er een oproep tot gebed weerklinkt !

Tomas
30-08-04, 10:09
Echte Moslims nemen niet de moeite om eerst even op aarde te komen.

observer
30-08-04, 12:53
Bij mijn weten was de inzet van de kant van de romeinse heersers in het Romeinse rijk ook geen godsdienst, maar politieke macht. Dan had dat dus ook niets met christenvervolging te maken. er was ook sprake van vrijheid van godsdienst in het romeinse rijk nero grbruikte de christenen alleen als zondebok omdat hij wat stadswijken liet afbranden om zijn domus aurus te bouwen

vervolging om geloof kwam pas in zwang onder keizers als hadrianus

en dat was een christen

elkaar afmaken om god is volgens mij minder in zwang dan bij mono-godsdiensten

DEMOcraat
30-08-04, 13:03
Geplaatst door Tomas
Echte Moslims nemen niet de moeite om eerst even op aarde te komen.

dus jij wist al dat je op aarde komt voordat je gebooren bent.

Tomas
30-08-04, 13:06
Geplaatst door DEMOcraat
dus jij wist al dat je op aarde komt voordat je gebooren bent.

Werd, bedoel je.

DEMOcraat
30-08-04, 13:21
Geplaatst door Tomas
Werd, bedoel je.

nog keer dan. dus jij wist al dat je op aarde komt voordat je gebooren werd.

je doet me denken aan een computer die geen antwoord geeft voordat je alles precies intoetst. :student:

Max Stirner
30-08-04, 13:29
Geplaatst door DEMOcraat
sinds wanneer is westerling een geloof...

Is het niet.

Ik vind het gewoon een beetje spijtig dat jij de vroomheid van je broeders zo in twijfel trekt.....alleen God mag dat bepalen :)

Tomas
30-08-04, 13:30
Geplaatst door DEMOcraat
nog keer dan. dus jij wist al dat je op aarde komt voordat je gebooren werd.

Zie ik eruit als een echte moslim?



je doet me denken aan een computer die geen antwoord geeft voordat je alles precies intoetst. :student:

Wat bazel je nou? Ik ben toch ook een computer? Heb je dat dan niet door?

haya
30-08-04, 13:34
Geplaatst door Max Stirner
Ambon, Sulawesi, Pakistan en Egypte schijnen toch niet bepaald paradijsjes je zijn voor christenen......


Als moslim-molukker wil ik reageren op dit berichtje.

Op Ambon worden christenen niet vervolgd het is eerder andersom. Moslims uit andere eilanden (niet-molukkers ) werden op Ambon op 19 januari 1999 (suikerfeest) vermoord omdat ze moslims zijn.
Vervolgens werden de moslim-molukkers aangevallen door de christenen.
Het is niet zoals de pers en dhr. M. Stirner ons wil doen geloven.

DEMOcraat
30-08-04, 13:38
Geplaatst door Max Stirner
Is het niet.

Ik vind het gewoon een beetje spijtig dat jij de vroomheid van je broeders zo in twijfel trekt.....alleen God mag dat bepalen :)

welke broeders bedoel je?
god heeft al bepaald en zoals je weet heeft ieder geloof een eigen boek,alleen westerling als een geloof heeft nog geen eigen boek.

Max Stirner
30-08-04, 13:41
Geplaatst door haya
Als moslim-molukker wil ik reageren op dit berichtje.

Op Ambon worden christenen niet vervolgd het is eerder andersom. Moslims uit andere eilanden (niet-molukkers ) werden op Ambon op 19 januari 1999 (suikerfeest) vermoord omdat ze moslims zijn.
Vervolgens werden de moslim-molukkers aangevallen door de christenen.
Het is niet zoals de pers en dhr. M. Stirner ons wil doen geloven.


Dat is inderdaad heel anders dan wat de pers ons doet geloven......
Waarom zou ik jou moeten geloven?

DEMOcraat
30-08-04, 13:46
Geplaatst door Tomas
Zie ik eruit als een echte moslim?



Wat bazel je nou? Ik ben toch ook een computer? Heb je dat dan niet door?

jij niet want volgens jou nemen de Moslims niet de moeite om eerst even op aarde te komen.

in dat geval moet ik jou als een of andere programmatuur zien die niet zelf kan nadenken.

Tomas
30-08-04, 13:49
Geplaatst door DEMOcraat
jij niet want volgens jou nemen de Moslims niet de moeite om eerst even op aarde te komen.

Echte moslims, nemen niet de moeite. Denk nou niet dat alles over jou gaat.


in dat geval moet ik jou als een of andere programmatuur zien die niet zelf kan nadenken.

Deed je dat dan?

haya
30-08-04, 13:52
Geplaatst door Max Stirner
Dat is inderdaad heel anders dan wat de pers ons doet geloven......
Waarom zou ik jou moeten geloven?

Jij hoeft mij niet te geloven.
Het gaat erom dat mijn moslimbroeders en zusters jou in ieder geval niet moeten geloven.
Dat ze niet elke negatieve berichtgeving over de moslims, die door niet moslims wordt verspreid, klakkeloos overnemen.

Tomas
30-08-04, 13:54
Geplaatst door haya
Jij hoeft mij niet te geloven.
Het gaat erom dat mijn moslimbroeders en zusters jou in ieder geval niet moeten geloven.
Dat ze niet elke negatieve berichtgeving over de moslims, die door niet moslims wordt verspreid, klakkeloos overnemen.

:D

Wees maar niet bang, hoor.

Max Stirner
30-08-04, 14:02
Geplaatst door haya
Jij hoeft mij niet te geloven.
Het gaat erom dat mijn moslimbroeders en zusters jou in ieder geval niet moeten geloven.
Dat ze niet elke negatieve berichtgeving over de moslims, die door niet moslims wordt verspreid, klakkeloos overnemen.

OK, ik geloof je dus niet. :)
Waarom zouden je moslimbroeders en -zusters jouw voorstelling van zaken moeten geloven?

DEMOcraat
30-08-04, 14:04
Geplaatst door Tomas
Echte moslims, nemen niet de moeite. Denk nou niet dat alles over jou gaat.



Deed je dat dan?



alleen ik en ik kent mij.


het is hou jij het wilt maar heb liever geen programmatuur aan de ander zijde.

Tomas
30-08-04, 14:06
Geplaatst door DEMOcraat
alleen ik en ik kent mij.


het is hou jij het wilt maar heb liever geen programmatuur aan de ander zijde.

Nee, het is hoe jij het wilt. Ik ben ik en of jij opeens anders tegen mij aan wilt kijken omdat je weet dat ik niet voor mezelf kan denken moet jij weten. Bedenk wel dat je het tot nu toe niet belangrijk vond.

haya
30-08-04, 14:10
Geplaatst door Max Stirner
OK, ik geloof je dus niet. :)
Waarom zouden je moslimbroeders en -zusters jouw voorstelling van zaken moeten geloven?

Dat zou je aan hen moeten vragen en niet aan mij.
Maar dat ze jou niet moeten geloven dat is zeker.

DEMOcraat
30-08-04, 14:18
Geplaatst door Tomas
Nee, het is hoe jij het wilt. Ik ben ik en of jij opeens anders tegen mij aan wilt kijken omdat je weet dat ik niet voor mezelf kan denken moet jij weten. Bedenk wel dat je het tot nu toe niet belangrijk vond.

nee tomas ik weet dat je als mens zijnde voor jezelf kan denken daarom heb gezegt dat ik liever geen programmatuur aan mijn zijde heb.

dicksr
30-08-04, 14:18
Geplaatst door haya
Als moslim-molukker wil ik reageren op dit berichtje.

Op Ambon worden christenen niet vervolgd het is eerder andersom. Moslims uit andere eilanden (niet-molukkers ) werden op Ambon op 19 januari 1999 (suikerfeest) vermoord omdat ze moslims zijn.
Vervolgens werden de moslim-molukkers aangevallen door de christenen.
Het is niet zoals de pers en dhr. M. Stirner ons wil doen geloven.


En eigenlijk zijn we allemaal marsmannetjes die bedreigd worden door Vegianen.

Max Stirner
30-08-04, 14:25
Geplaatst door haya
Dat zou je aan hen moeten vragen en niet aan mij.
Maar dat ze jou niet moeten geloven dat is zeker.


:confused:

Je bent een erg luie profeet........

haya
30-08-04, 14:33
Geplaatst door Max Stirner
:confused:

Je bent een erg luie profeet........


Wat een onzin. Dit is nu wat ik bedoel.
Meneer begint weer een beetje bij te komen en toont waarachtig zijn ware gezicht. Hoe is het om na lange tijd weer eens sober te zijn.

Max Stirner
30-08-04, 14:41
Geplaatst door haya
Wat een onzin. Dit is nu wat ik bedoel.
Meneer begint weer een beetje bij te komen en toont waarachtig zijn ware gezicht. Hoe is het om na lange tijd weer eens sober te zijn.

Bevalt slecht......als ik sober ben heb ik soms grote moeite om mensen te begrijpen :(

observer
30-08-04, 22:36
Geplaatst door haya
Als moslim-molukker wil ik reageren op dit berichtje.

Op Ambon worden christenen niet vervolgd het is eerder andersom. Moslims uit andere eilanden (niet-molukkers ) werden op Ambon op 19 januari 1999 (suikerfeest) vermoord omdat ze moslims zijn.
Vervolgens werden de moslim-molukkers aangevallen door de christenen.
Het is niet zoals de pers en dhr. M. Stirner ons wil doen geloven.

- er zijn genoeg gevallen bekend waar vanuit java geimporteerde milities met hulp van het leger christelijke dorpen aanvielen
- ook bekend is dat de lokale amboneze moslims zich daarbij eerst afzijdig hielden

feit is dat het overgrote deel van de moslims op ambon geimporteerd is van vooral java en dat dit de bron is van alle problemen aangezien daarvoor de 2 in vrede naast elkaar leefde

als moslim moet je toch respect hebben voor de strijd van de christenen

hun jihad is zuiver, de kolonisten die hun gebied binnendrongen en daar niets te zoeken hebben

de beste grond krijgen en alle middelen

dat daarbij niet alleen de kolonisten getroffen wordne maar ook de aanwezige moslims tja het zijn allemaal moslims en dus de vijand

he iets valt me op

vervang ambon door palestina indonesie door israel chistenen door palestijnen en moslims door israeli

dus zou zeggen steun de jihad!

haya
31-08-04, 06:54
Geplaatst door observer
- er zijn genoeg gevallen bekend waar vanuit java geimporteerde milities met hulp van het leger christelijke dorpen aanvielen
- ook bekend is dat de lokale amboneze moslims zich daarbij eerst afzijdig hielden

feit is dat het overgrote deel van de moslims op ambon geimporteerd is van vooral java en dat dit de bron is van alle problemen aangezien daarvoor de 2 in vrede naast elkaar leefde

als moslim moet je toch respect hebben voor de strijd van de christenen

hun jihad is zuiver, de kolonisten die hun gebied binnendrongen en daar niets te zoeken hebben

de beste grond krijgen en alle middelen

dat daarbij niet alleen de kolonisten getroffen wordne maar ook de aanwezige moslims tja het zijn allemaal moslims en dus de vijand

he iets valt me op

vervang ambon door palestina indonesie door israel chistenen door palestijnen en moslims door israeli

dus zou zeggen steun de jihad!

Christelijke propaganda. De aggressor in een slachtofferrol. Moslims hoeven dit soort christelijke kul niet te geloven. Net zoals de vermeende vervolging van 170.000 christenen.

Indonesiers die in een ander provincie van hun eigen land gaan wonen zijn geen kolonisten.
Volgens mij is jou niets opgevallen in het hele conflict op de molukken.
Je ben inderdaad een grote koefar. Koefar in de letterlijke betekenis van het woord nl. bedekker van de waarheid!

dicksr
31-08-04, 07:51
Geplaatst door haya
Christelijke propaganda. De aggressor in een slachtofferrol. Moslims hoeven dit soort christelijke kul niet te geloven. Net zoals de vermeende vervolging van 170.000 christenen.

Indonesiers die in een ander provincie van hun eigen land gaan wonen zijn geen kolonisten.
Volgens mij is jou niets opgevallen in het hele conflict op de molukken.
Je ben inderdaad een grote koefar. Koefar in de letterlijke betekenis van het woord nl. bedekker van de waarheid!

Als ik dit lees, dat geleuter over provincies binnen het eigen land, wordt het pas duidelijk, jij bent geen Molukker, jij bent import.

haya
31-08-04, 08:50
Geplaatst door dicksr
Als ik dit lees, dat geleuter over provincies binnen het eigen land, wordt het pas duidelijk, jij bent geen Molukker, jij bent import.

Dit slaat nergens op. Heb jij niets beters?
En wat een logica!

Mark
31-08-04, 08:54
Geplaatst door haya
Indonesiers die in een ander provincie van hun eigen land gaan wonen zijn geen kolonisten.

Ja het is maar wat je als je land definieert he. Wel mooi zo'n blinde vlek die iedereen heeft voor de misstanden in eigen land.

opmerker
31-08-04, 08:58
Geplaatst door DEMOcraat
hoe zouden de moslims het in europa hebben als er geen democratie was..


Dan konden ze altijd nog naar het M.O. vluchten.

Max Stirner
31-08-04, 11:41
Geplaatst door haya
Christelijke propaganda. De aggressor in een slachtofferrol. Moslims hoeven dit soort christelijke kul niet te geloven. Net zoals de vermeende vervolging van 170.000 christenen.

Indonesiers die in een ander provincie van hun eigen land gaan wonen zijn geen kolonisten.
Volgens mij is jou niets opgevallen in het hele conflict op de molukken.
Je ben inderdaad een grote koefar. Koefar in de letterlijke betekenis van het woord nl. bedekker van de waarheid!

'Transmigrasi' heet dat toch? Sumatra, Kalimantan, Ambon, Irian Jaya ........allemaal gekoloniseerd door Javanen.

Gelukkig werden die eilanden vooral bewoond door koefar...... :)

opmerker
31-08-04, 12:18
Geplaatst door Max Stirner
'Transmigrasi' heet dat toch? Sumatra, Kalimantan, Ambon, Irian Jaya ........allemaal gekoloniseerd door Javanen.

Gelukkig werden die eilanden vooral bewoond door koefar...... :)

Er is een uitzondering: Oost Timor. Indonesie heeft geprobeerd dit gebied met geweld bezet te houden, maar het is nu onafhankelijk.

DEMOcraat
31-08-04, 12:28
Geplaatst door opmerker
Dan konden ze altijd nog naar het M.O. vluchten.


ja groot gelijk joh.
ik snap ook niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over die 170 000 die jaarlijks wordt mishandelt laat ze toch ook naar het westen komen dan zijn er ook geen probleemen meer toch..

Max Stirner
31-08-04, 12:42
Geplaatst door opmerker
Er is een uitzondering: Oost Timor. Indonesie heeft geprobeerd dit gebied met geweld bezet te houden, maar het is nu onafhankelijk.

Jammer dat die kolonisten eerst zonodig het halve eiland moesten uitmoorden......

dicksr
31-08-04, 15:39
Geplaatst door haya
Dit slaat nergens op. Heb jij niets beters?
En wat een logica!

Er bestaan geen echte molukkers, islamiet of christen, die hun molukken als provincie van Indonesie zien.

afghangirl
03-09-04, 15:04
ey de gene die dat bericht over die christen heeft geplaats wat wil ej hiermee bereiken dat mensen komen met feiten sjooww dacht het niet..mischien andere christenen..maar dit is islamitische site..WEET JE NU AL NIET IN JE HOOFD DAT DE CHRISTENEN BRANDEN IN DE HEL tenzij ZE MOSLIM WORDEN..:Djah so simpel toch..dus kom niet met dit bull shit vooral op een moslimse site..en vat het niet op als belediging of aanval maar hier heb je een feit!! feit tfoeeeeeeeee met je feit..
thaillai:D