PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerk evangeliseert met goedkope benzine



Marsipulami
27-08-04, 17:57
Kerk evangeliseert met goedkope benzine
"Een win-winsituatie voor God en de klanten"

Geplaatst op 25/8 '04 om 11:33u door Roderick Vonhogen
Gepost door Roderick (Bron: Los Angeles Times)


CALIFORNIE (RKnieuws.net) - Een kerk in de Amerikaanse staat Californie hield zaterdag een een evangelisatie-actie bij een plaatselijk benzinestation. Bij een Shell-pomp vlak naast de kerk konden automobilisten tanken met een korting van veertig dollarcent per gallon (ca. 4 liter): $1.67 in plaats van 2,07.

Gemeenteleden, herkenbaar aan gele T-shirtjes, deelden flesjes bronwater uit en stonden klaar om ramen te wassen. En automobilisten konden een boekje met het Johannes-evangelie meekrijgen.

Geen zware gesprekken

Verder was het de gelovigen niet om zware gesprekken te doen. "In Galaten 6 vers 10 staat: ŽDoe goed aan alle mensenŽ. En alle mensen tanken benzine. Dit is gewoon een manier om de buurt hier te zegenen", zei Wendy Perlin, een van de vrijwilligers.

Win-winsituatie

De kerk, de Main Place Christian Fellowship, had 5000 dollar ingezameld om de benzinekorting te betalen. De pomphouder was meteen voor het idee te vinden: "Het is een win-winsituatie voor God, voor onze klanten en voor ons, in die volgorde", zei hij.

De korting ging al snel als een lopend vuurtje door de regio. Automobilisten kwamen soms van vijftig kilometer ver om ervan te profiteren. Toch ging nog maar de helft van de 5000 dollar op. De kerk wil de actie komende maand herhalen.

Simon
27-08-04, 19:43
Het zal de olie president Bush erg aanspreken deze vermening van benzine en de gospel! Als ze maar voorzichtig zijn met die kaarsjes aansteken!

Simon
27-08-04, 20:03
Wat is er toch aan de hand met de kerk????

Britse bisschop lokt kerkgangers met chocolade

Uitgegeven: 27 augustus 2004 17:24

LONDEN - Uitnodigingen en zakjes met lekkernijen moeten anglicanen in Noord-Engeland op zondag weer naar de kerk lokken. Met dat plan hoopt bisschop Nigel McCulloch van Manchester de dramatische teruggang van het kerkbezoek te keren. Dat zei hij vrijdag in het dagblad The Daily Telegraph .

Nieuwe kerkgangers krijgen onder meer een folder over de kerk en een reep fair-tradechocolade na de dienst. De helft van de driehonderd parochies wil meedoen met de campagne, die door een christelijke zakenman wordt betaald. Het plan richt zich vooral op vijftigplussers die de kerk ooit vaarwel hebben gezegd.


"Als het tij niet wordt gekeerd, zal deze kerk geleidelijk uit dit land verdwijnen", aldus de bisschop. Hij reageerde op nieuwe cijfers over het kerkbezoek, waaruit blijkt dat volgend jaar minder dan zes miljoen Britten, ofwel een op de tien, nog regelmatig naar de kerk gaan.

Marsipulami
27-08-04, 22:04
Geplaatst door Simon
Wat is er toch aan de hand met de kerk????

Een foute marketingstrategie. Vroeger toen men met hel en verdoemenis zwaaide vanaf de kansel, toen zaten de kerken bomvol. Tegenwoordig is God, zo'n karakterloze, sub-assertieve, linkse softie geworden, die door niemand nog ernstig genomen wordt.

Qwertyno
27-08-04, 22:09
Geplaatst door Marsipulami
Een foute marketingstrategie. Vroeger toen men met hel en verdoemenis zwaaide vanaf de kansel, toen zaten de kerken bomvol. Tegenwoordig is God, zo'n karakterloze, sub-assertieve, linkse softie geworden, die door niemand nog ernstig genomen wordt.


Het lijkt erop dat tegenwoordig zielen alleen nog in derde wereld landen te winnen zijn.

Marsipulami
27-08-04, 22:54
Geplaatst door Qwertyno
Het lijkt erop dat tegenwoordig zielen alleen nog in derde wereld landen te winnen zijn.

Er is wel een statistisch significante relatie tussen armoede en geloof in God. Dat is zeker waar. Af en toe een beurscrasch is goed voor de godsdienst.

rja
27-08-04, 23:15
Geplaatst door Marsipulami
Er is wel een statistisch significante relatie tussen armoede en geloof in God. Dat is zeker waar. Af en toe een beurscrasch is goed voor de godsdienst.
Bij een oorlog, zitten de kerken ook vaak vol.

Marsipulami
27-08-04, 23:18
Geplaatst door rja
Bij een oorlog, zitten de kerken ook vaak vol.

Ja, oorlog is ook goed voor de godsdienst ;)

Japio
27-08-04, 23:36
Geplaatst door Marsipulami
Een foute marketingstrategie. Vroeger toen men met hel en verdoemenis zwaaide vanaf de kansel, toen zaten de kerken bomvol. Tegenwoordig is God, zo'n karakterloze, sub-assertieve, linkse softie geworden, die door niemand nog ernstig genomen wordt.

Als ik het goed begrijp, zou jij graag naar die tijd terug willen Belg? :hihi:

Orakel
27-08-04, 23:41
Nou kom ik nooit in de kerk, maar ik mis nog een paar airmiles voor een trip naar Cuba.
Is daar ook een kerk voor?

Marsipulami
28-08-04, 00:00
Geplaatst door Orakel
Nou kom ik nooit in de kerk, maar ik mis nog een paar airmiles voor een trip naar Cuba.
Is daar ook een kerk voor?

Nee voor Cuba jammer genoeg niet. Dat is een goddeloos communistisch land waar Satan regeert.

Marsipulami
28-08-04, 00:06
Geplaatst door Japio
Als ik het goed begrijp, zou jij graag naar die tijd terug willen Belg? :hihi:

Why not ? Als de hel gesloten is dan kan God niet langer een rechtvaardige en dus ook geen liefdevolle God zijn. Niks is zo liefdeloos als liefde zonder rechtvaardigheid. Als God de zondigheid van de mens niet ernstig neemt, dan neemt hij de mens in zijn geheel niet ernstig.

Mark
28-08-04, 04:52
Geplaatst door Marsipulami
Er is wel een statistisch significante relatie tussen armoede en geloof in God. Dat is zeker waar. Af en toe een beurscrasch is goed voor de godsdienst.

Kerken en andere religieuze instellingen parasiteren inderdaad op armoede en ellende. Vandaar het grote succes in middeleeuws europa en de huidige derde wereld.

Wortel
28-08-04, 09:20
Kerken en andere religieuze instellingen parasiteren inderdaad op armoede en ellende. Vandaar het grote succes in middeleeuws europa en de huidige derde wereld.

...en de priesters en de dominees gonzen rondom het leed van een ander als vliegen om een koeievlaai.
Waar ik heb ik dat soort one-liners vaker gehoord? Met name van hen die denken het erg goed met zichzelf getroffen te hebben en voor de rest met niemand wat te maken denken te hebben.

Toon mij, om deze one-liner hard te maken, maar eens je financiele boekhouding en je bank- of giroafschriften, Mark. Dan mag jij de mijne zien. En laten we daar dan meteen de boekhouding van alle multinationals bijdoen, dan kunnen we meteen op wereldschaal bekijken wie er werkelijk op wie parasiteert.

In benzine en chocolade als lokmiddel geloof ik trouwens absoluut niet.
Het is geen godsdienstig maar een sociologisch fenomeen.

Simon
28-08-04, 10:06
Geplaatst door Marsipulami
Een foute marketingstrategie. Vroeger toen men met hel en verdoemenis zwaaide vanaf de kansel, toen zaten de kerken bomvol. Tegenwoordig is God, zo'n karakterloze, sub-assertieve, linkse softie geworden, die door niemand nog ernstig genomen wordt.

Dat zwaaien met hel en verdoemenis heeft nu juist ook de mensen de kerk uitgejaagd. Het past niet bij het hedendaagse Godsbeeld dat mensen heus nog wel hebben.