PDA

Bekijk Volledige Versie : 12 jaar geëist voor allochtone lesbische eermoord.



Zwarte Schaap
28-08-04, 00:22
Twaalf jaar geëist wegens lesbische liefdesmoord

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft vrijdag twaalf jaar gevangenisstraf geëist tegen de 29-jarige M.W. Volgens officier van justitie Van der Schaft heeft W. niet kunnen verkroppen dat haar partner Sandra Wilnis (45) er meerdere liefdesrelaties op nahield. Op 30 augustus stak W. Wilnis met zeven messteken dood.

Het dramatische incident deed zich voor in de woning van het slachtoffer in de flat Klieverink in Amsterdam Zuidoost. Zowel een zoon van Wilnis als de 2-jarige dochter van de verdachte was op dat moment in de woning aanwezig. W. zegt dat zij uit zelfverdediging heeft gehandeld.

W. en Wilnis hadden elkaar enkele maanden voor de moord in hun vaderland Suriname ontmoet. W. werd hevig verliefd op de veel oudere, 150 kilo zware Wilnis, volgde haar op haar uitnodiging naar Nederland en trok bij haar in. Begin augustus verslechterde de relatie toen bleek dat Wilnis, moeder van zes kinderen, met meerdere vrouwen relaties onderhield en deze niet wenste op te geven.

Volgens aanklager Van der Schaft heeft W. er bij herhaling openlijk blijk van gegeven dat Wilnis het met de dood zou moeten bekopen als de vrouw niet onvoorwaardelijk voor haar zou kiezen. Als W. haar niet zou kunnen krijgen, zou niemand haar kunnen krijgen, was de boodschap van W. Anders dan twee gedragskundigen, die menen dat W. heeft toegeslagen als gevolg van een zogeheten impulsdoorbraak, denkt de officier dat W., zich heeft voorgenomen geweld te gebruiken als zij haar zin niet zou krijgen. Juridisch vertaalde hij dat in moord.

Op de bewuste avond ontstond er ruzie tussen verdachte en slachtoffer. Daarbij waren meerdere personen aanwezig. Toen de situatie escaleerde, maakten deze vriendinnen zich uit de voeten. Volgens W. heeft Wilnis haar geprobeerd te steken met een mes. Nadat W. haar partner dit wapen afhandig had gemaakt, stak zij zelf toe, met fataal gevolg. Wilnis overleed ter plaatse.

De rechtbank doet uitspraak op 10 september.


Bron: De Telegraaf 27/08/04

Marsipulami
28-08-04, 00:29
Je bent wel in vorm vandaag. Hoe was de vakantie ?

Mark
28-08-04, 03:10
Ijzersterke titel! Ik had zelf denk ik ook die 150 kg laten vallen ergens maar ok alsnog mijn complimenten :duim: