PDA

Bekijk Volledige Versie : Het toppunt van intergratie, halal ossenworst.....



Joesoef
28-08-04, 11:09
Verkrijgbaar bij Genco in de oosterparkstraat, perfecte worst, heerlijk, miskien net iets teveel folie, nagenoeg geen vet zoals het hoort. En echt heel hollands, zeer voordelig.

Ossenworst is een product van Amsterdamse oorsprong.

Dutchguy
28-08-04, 11:24
Geplaatst door Joesoef


Ossenworst is een product van Amsterdamse oorsprong.

En erg lekker met een beetje grof vermalen peper. :fpetaf:

Joesoef
28-08-04, 11:37
Geplaatst door Dutchguy
En erg lekker met een beetje grof vermalen peper. :fpetaf:

Ik geef de voorkeur aan rettich en een plakje zoetzure augurk....

Ghiezzoe
28-08-04, 11:38
Halaal ossenworst eet ik al jaren....

Als kind kreeg ik uiteraard de "gewone" (als het meezat Koschere) ossenworst in Amsterdam. Want toen waren we als Marokkanen in Nederland allang blij als we rund konden kopen ipv varken en toen waren er nog geen Islam. slagers ed zoals nu (althans niet als ik mijn pa mag geloven).

Dutchguy
28-08-04, 11:55
Geplaatst door Joesoef
Ik geef de voorkeur aan rettich en een plakje zoetzure augurk....

Moet ik ook eens proberen. Rettich is erg lekker sowieso.

Joesoef
28-08-04, 11:57
Geplaatst door Ghiezzoe
Halaal ossenworst eet ik al jaren....

Als kind kreeg ik uiteraard de "gewone" (als het meezat Koschere) ossenworst in Amsterdam. Want toen waren we als Marokkanen in Nederland allang blij als we rund konden kopen ipv varken en toen waren er nog geen Islam. slagers ed zoals nu (althans niet als ik mijn pa mag geloven).

Bij de joodse slager hebben ze een heerlijk assortiment vleeswaren. Pastrami is mn favoriet, halfom is trouwens ook erg lekker.
Tot voor kort kwam de islm.slager niet verder dan nogal vette salami, langzaam zie je dingen opkomen zoals rossbief, leverworst en nu dus ook osseworst.

Ghiezzoe
28-08-04, 15:38
Halfom WAT als ik mag vragen..... :confused:

Ik haal mijn vleeswaren bij de Islam. slager trouwens, eentje die zelfs rookvlees heeft en "spekjes" (van kalf) voor door de andijvie stampot bijvoorbeeld.
Zelfs laatst voor het eertst pannekoeken met "spek" gegeten om eens te kijken waar een bekeerde nederlander nou zat te zeuren "je weet niet wat je mist, want je hebt het nog nooit geproefd... :) ...".


Geplaatst door Joesoef
Bij de joodse slager hebben ze een heerlijk assortiment vleeswaren. Pastrami is mn favoriet, halfom is trouwens ook erg lekker.
Tot voor kort kwam de islm.slager niet verder dan nogal vette salami, langzaam zie je dingen opkomen zoals rossbief, leverworst en nu dus ook osseworst.

Joesoef
28-08-04, 15:41
Geplaatst door Ghiezzoe
Halfom WAT als ik mag vragen..... :confused:

Ik haal mijn vleeswaren bij de Islam. slager trouwens, eentje die zelfs rookvlees heeft en "spekjes" voor door de andijvie stampot bijvoorbeeld

Broodje half-om, half pekelvlees of pastrami met lever.

Ghiezzoe
28-08-04, 15:49
Ok,

Pastrami heb ik daarentegen nooit geproefd.. Lijkt me lekker (volgens Google was het meestal rund gepekeld en met een hoop kruiden waaronder knoflook, daarna gekookt).

Maar ja niets lekkerder dan een andijviestampot met spekjes en boterjus in de wnter.... :traan2:

Joesoef
28-08-04, 16:18
Geplaatst door Ghiezzoe
Maar ja niets lekkerder dan een andijviestampot met spekjes en boterjus in de wnter.... :traan2:

Zelfgemaakte ertensoep :chef:, roggebrood er bij.......