PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraniër die Israëliër boycotte op Olympische Spelen, krijgt 120.000 dollar beloning



Marsipulami
29-08-04, 11:30
- Iraniër die Israëliër boycotte, krijgt 120.000 dollar (28/08 15:56)

(Belga) Arash Miresmaeli, de Iraanse judoka die in Athene weigerde uit te komen tegen zijn Israëlische tegenstander uit sympathie voor het lijden van het Palestijnse volk, heeft daarvoor een beloning gekregen van 120.000 dollar (99.900 euro). Dat is evenveel als zijn landgenoot Hossein Reza Zadeh kreeg voor zijn gouden medaille in het gewichtheffen (+ 105 kg).

"Het gebaar van Miresmaeli heeft voor ons een grote symbolische waarde. Daarom belonen we hem evenveel als een olympisch kampioen, dus 115.000 dollar", zegt Mohsen Mehralizadeh, baas van de "Organisatie voor lichamelijke opvoeding", in de conservatieve krant Jam-e Jam. Bij die 115.000 dolar komt nog eens 5.000 dollar van het Iraanse nationale comité. Mirasmaeli, vlaggendrager van zijn land bij de openingsceremonie, weigerde in de eerste ronde van de categorie tot 66 kg te kampen tegen Ehud Vaks. Dit leverde de tweevoudige wereldkampioen heel wat afkeuren op in judokringen, maar de Internationale Judofederatie legde hem uiteindelijk geen sanctie op. Bij de islamieten wordt de atleet nu op handen gedragen. (dwm)

nard
29-08-04, 12:12
Geplaatst door Lewis Moon
Toch niet bij àlle islamieten, hoop ik.

Nee hoor, stel je gerust.....

Ongeveer een procent of 96 maar.

Goodnight
29-08-04, 12:15
Ik vind het een prima gebaar.Dus ik sta achter hem.
Vind ik het zelfde gebaar als die dappere Israelische piloten die indertijd weigerden om nog langer acties uit te voeren tegen Palestijnse burgers.Kwam ze wel duur te staan en kregen ook veel afkeur maar voor mij waren het de helden.

Net als deze judoka dus.

:duim:

Goodnight
29-08-04, 12:16
Geplaatst door nard
Nee hoor, stel je gerust.....

Ongeveer een procent of 96 maar.

oeff gelukkig iemand die het positiever ziet dan mij.Ik schatte namelijk 75%.

Doet me deugd dat je zoveel vertrouwen in mijn geloofsgenootjes hebt!

Max Stirner
29-08-04, 12:31
Geplaatst door Goodnight
Ik vind het een prima gebaar.Dus ik sta achter hem.
Vind ik het zelfde gebaar als die dappere Israelische piloten die indertijd weigerden om nog langer acties uit te voeren tegen Palestijnse burgers.Kwam ze wel duur te staan en kregen ook veel afkeur maar voor mij waren het de helden.

Net als deze judoka dus.

:duim:

Vind ik niet. Olympische Spelen zouden niet beinvloed moeten worden door politiek.

Ik vraag me ook af of die judoka zelfstandig zijn beslissing heeft genomen, of dat een of andere bejaarde baardmans dat voor hem heeft gedaan.

Waiting
29-08-04, 12:35
Een waar sportief gebaar :rolleyes:

nard
29-08-04, 12:38
Geplaatst door Goodnight
oeff gelukkig iemand die het positiever ziet dan mij.Ik schatte namelijk 75%.

Doet me deugd dat je zoveel vertrouwen in mijn geloofsgenootjes hebt!

Bedankt dat jij het vertrouwen hebt dat het mijn positieve vertrouwen is.
Ik noem het persoonlijk liever neutraler: inschatting van de werkelijkheid.

Maar goed, wat zegt een naam?

Goodnight
29-08-04, 12:48
Geplaatst door Max Stirner
Vind ik niet. Olympische Spelen zouden niet beinvloed moeten worden door politiek.

Ik vraag me ook af of die judoka zelfstandig zijn beslissing heeft genomen, of dat een of andere bejaarde baardmans dat voor hem heeft gedaan.

Ben met je eens dat hij dat van tevoren heeft moeten doen en niet tijdens de Olympische Spelen zelf.
Maar ik denk dat de mensen die lijden in Palestina weinig boodschap hebben aan de Olympische Spelen.
Allemaal heel leuk en aardig de boodschap erachter, maar het lijden gaat gewoon door hoor.
Of denk je dat er tijdens de Olympische Spelen een staakt het vuren gold?

Ja, ik hoop voor hem dat hij die beslissing zelf heeft genomen.
Zoja, dan vind ik het nog steeds een held, principes gaan voor al die lege blablabla.
Maar is het hem opgedragen dan is het natuurlijk andere koek.

srt
29-08-04, 12:52
Geplaatst door Waiting
Een waar sportief gebaar :rolleyes:

inderdaad :auw2:

Goodnight
29-08-04, 12:52
Geplaatst door Lewis Moon
Vind je niet dat deze judoka weinig begrepen heeft van de olympische gedachte? Yasser Arafat had er tenminste wel iets van begrepen want hij was van plan tijdens de spelen een wapenstilstand aan te kondigen. ja leuk voor Yasser Arafat dat hij van plan was het wederzijdese moorden even opzij te leggen.
Weet je ik heb geen boodschap aan lege nietszeggende zogenaamde officiele gebaren.Dat denk ik dus ook van zogenaamde herdenkingsdiensten die overal ter wereld worden gehouden zogenaamd ter nagedachtenis aan een bepalde periode, terwijl nauwelijks een paar uur vliegen verderop mensen in diverse landen worden uitgeroeid.

[/quote]Wat betreft je vergelijking met soldaten die weigeren acties tegen burgers uit te voeren denk ik dat deze Iraniër juist tegengesteld handelt. De soldaten weigerden de vijandschap voort te zetten, hij doet dat juist wel. [/QUOTE]

Nee hoor, hij weigert aan het scheinheillige spelletje mee te doen dat zogenaamd tijdens de Olympische Spelen de hele wereld vertegenwoordigd is en samenhorig is.Om dan vervolgens na de Olympische Spelen weer gezellig de wapens tegen elkaar op te nemen.
Hoe lang bestaan de Olympische Spelen al?
Hoeveel oorlogen zijn er in de tussentijd wel niet gevoerd?

Goodnight
29-08-04, 12:54
Geplaatst door Waiting
Een waar sportief gebaar :rolleyes:

Nee hoor, heeft niets met sport te maken,Gewoon principes.

Heb ik liever dan hypocriet :slapen:

Waiting
29-08-04, 13:03
Geplaatst door Goodnight
Nee hoor, heeft niets met sport te maken,Gewoon principes.

Heb ik liever dan hypocriet :slapen:

Principes?!

Waarom doet ie dan mee aan de Olympische spelen?

Dat de palestijnen mee mogen doen aan de spelen is al een groot gebaar als Munchen amper 30 jaar oud is.

Max Stirner
29-08-04, 13:04
Geplaatst door Goodnight
Ben met je eens dat hij dat van tevoren heeft moeten doen en niet tijdens de Olympische Spelen zelf.
Maar ik denk dat de mensen die lijden in Palestina weinig boodschap hebben aan de Olympische Spelen.
Allemaal heel leuk en aardig de boodschap erachter, maar het lijden gaat gewoon door hoor.
Of denk je dat er tijdens de Olympische Spelen een staakt het vuren gold?

Ja, ik hoop voor hem dat hij die beslissing zelf heeft genomen.
Zoja, dan vind ik het nog steeds een held, principes gaan voor al die lege blablabla.
Maar is het hem opgedragen dan is het natuurlijk andere koek.

Het is een principekwestie. Politiek en Olympische Spelen moeten los staan van elkaar. Dat is de Olympische gedachte en geen blablabla.

In de Griekse Oudheid gold er tijdens de Olympische Spelen inderdaad een staakt-het-vuren.

Een sporter die jarenlang traint voor het belangrijkste evenement ter wereld en dan wegblijft omdat hij zijn krachten moeten meten met een jongen die toevallig in Israel is geboren?? Ik denk dat geen topsporter zo'n beslissing zelfstandig zou nemen....hij is gewoon het lijdend voorwerp in een smerig politiek spelletje en de halve wereld trapt erin.

Goodnight
29-08-04, 13:08
Geplaatst door Max Stirner
Het is een principekwestie. Politiek en Olympische Spelen moeten los staan van elkaar. Dat is de Olympische gedachte en geen blablabla. vind ik niet, je kan niet opeens een knopje gaan omdraaien, van nu ben ik een Olympische sporter en straks ben ik weer de persoon die ik ben met mijn gevoelens, principes etc.


[/quote]In de Griekse Oudheid gold er tijdens de Olympische Spelen inderdaad een staakt-het-vuren. [/quote] we hebben het over het hier en nu.Is er nu overal ter wereld een staakt het vuren tijdens de Olympische Spelen?

[/quote]Een sporter die jarenlang traint voor het belangrijkste evenement ter wereld en dan wegblijft omdat hij zijn krachten moeten meten met een jongen die toevallig in Israel is geboren?? Ik denk dat geen topsporter zo'n beslissing zelfstandig zou nemen....hij is gewoon het lijdend voorwerp in een smerig politiek spelletje en de halve wereld trapt erin. [/QUOTE]

Dat weet je niet, kan je ook niet met zekerheid zeggen.
Ik ben wel van mening dat als het hem opgelegd is vind ik het fout.Dan is het geen individuele keuze meer en heeft dus ook niets met principes te maken.

Goodnight
29-08-04, 13:13
Geplaatst door Waiting
Principes?!

Waarom doet ie dan mee aan de Olympische spelen? staat hem vrij om daar aan mee te doen.En staat hem vrij om ook te weigeren om tegen een kandidaat uit te komen die een land vertegenwoordigt die lak heeft aan iedere vorm van menslijkheid.
Loopt dan wel een eventuele medaille mis, maar dat is het risico dat je loopt als je ergens tegen ageert.


[/quote]Dat de palestijnen mee mogen doen aan de spelen is al een groot gebaar als Munchen amper 30 jaar oud is. [/QUOTE]

toemaar, moeten de Duiters ook blij zijn dat ze 'mee mogen' doen?
De Holocaust is tenslotte maar 64 jaar geleden.

Offuh de Spanjaarden?de Inquisitie ligt nog vers in de geschiedenis mijn vriend.

Goodnight
29-08-04, 13:15
Geplaatst door Lewis Moon
Nou, bij die laatste opmerking van je kan ik me iets voorstellen. Een schijnheilige bende dus. Maar dan vind ik het weer schijnheilig om wel mee te doen en zo gauw je een tegenstander treft die jou niet zint je terug te trekken. Wees dan principieel, zou ik zeggen, en doe helemaal niet mee.

Dat kan en mag je vinden.
Alleen nu heeft hij die principes wereldkundig kunnen maken.
Als anonieme Iraanse burger zou dat natuurlijk nooit gelukt zijn, wie zou hem ook maar enige aandacht hebben gegeven?

Nu heeft ie de wereld een spiegel voorgehouden.

Als het zijn eigen keuze was natuurlijk, moet ik er wel bij vermelden.

Al3arbi
29-08-04, 13:18
Olympische spelen. Prachtig eigenlijk. Kijk elke avond wel `n samenvatting op de BBC. Verder is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld dat de Iranees geweigerd heeft om op de mat te verschijnen. Met dieven ga je simpelweg niet in zee. Heel simpel.

Waiting
29-08-04, 13:21
Geplaatst door Goodnight

Dat de palestijnen mee mogen doen aan de spelen is al een groot gebaar als Munchen amper 30 jaar oud is. [/QUOTE]

toemaar, moeten de Duiters ook blij zijn dat ze 'mee mogen' doen?
De Holocaust is tenslotte maar 64 jaar geleden.

Offuh de Spanjaarden?de Inquisitie ligt nog vers in de geschiedenis mijn vriend. [/B][/QUOTE]

Allemaal lulkoek.

De PLO vermoorde onschuldige Olympiers, dat ze 30 jaar na dato als Olympiers mee mogen doen aan de spelen is een HEEL GROOT gebaar.
Ik denk ook niet dat Arafat welkom was op de tribune.

Maarten
29-08-04, 13:23
Een verkrachte vrouw moet met Kerstmis of Eid ook gewoon sjoelen met haar verkrachter hoor!

Waar bleven we anders met al die leuke feestdagen?!
Je moet gewoon wat over hebben voor de gemeenschappelijkheid hoor.
Als al die wissewasjes meteen reden zijn om af te haken, dat is gewoon aso.

De familie Wiesenthal zit ook gewoon op de tribunes de popcorn te delen met de neo-nazi’s hoor!

:hihi:

En die Israelische sporters gezien hun leeftijd? Ach die lopen pas volgende week weer als soldaat op de Westbank/in Gaza gaten te schieten in alles waar ze zin in hebben.

Wat Israël doet, dat is nog veel erger dan verkrachting.
Als ik moslim zou zijn, dan weigerde ik ook..
Daar had ik geen baardmans of centen voor nodig, en al helemaal geen Erica Terpstra met haar goedkope morele praatjes, zoals over dat fluitconcert tegen de amerikanen. Haar VVD is juist de partij, die het hardste meewerkt om al die Israelische rotzooi zo te laten als die is.

Max Stirner
29-08-04, 13:36
[QUOTE]Geplaatst door Goodnight
[B]vind ik niet, je kan niet opeens een knopje gaan omdraaien, van nu ben ik een Olympische sporter en straks ben ik weer de persoon die ik ben met mijn gevoelens, principes etc.

Dat zou wel het streven moeten zijn. Drie weken sport en verbroedering tussen verschillende volkeren. Dat ze elkaar na die tijd weer de hersenen inslaan.....tsja.....


we hebben het over het hier en nu.Is er nu overal ter wereld een staakt het vuren tijdens de Olympische Spelen?

Nee helaas niet.
Maar op zich staat dat hier los van. Iran moet gewoon handelen in de geest van de Olympische gedachte en anders helemaal niet meedoen. Dit soort 'principiele besluiten' (waarschijnlijk niet genomen door de sporter zelf maar door een stel bejaarde geestelijken) verscherpt alleen maar de tegenstellingen. Niemand schiet er wat mee op, het is symboolpolitiek van het goedkoopste soort.

Maarten
29-08-04, 13:36
Geplaatst door Waiting

Dat de palestijnen mee mogen doen aan de spelen is al een groot gebaar als Munchen amper 30 jaar oud is.

Tsja... dat die Amerikaen ook al weer zo snel mee mochten doen na de moord op Kennedy, dat snap je ook niet...

Ben het ook geheel met je eens, dat de Palestijnen als volk colectief verantwoordelijk zijn voor het doodschieten van die Israelische sporters..
door de Duitse politie..


Wat gaat er tegenwoordig in die Matzes, waiting? Wie maakt ze? Bayer? Mossad?..

Al3arbi
29-08-04, 13:38
Geplaatst door Waiting


De PLO vermoorde onschuldige Olympiers, dat ze 30 jaar na dato als Olympiers mee mogen doen aan de spelen is een HEEL GROOT gebaar.
Ik denk ook niet dat Arafat welkom was op de tribune.

Die muur hebben ze gebouwd van de bakstenen voor je kop, of niet. Israeli`s zijn per definitie schuldig. Each and everyone of them. Eigenlijk wil ik haast zeggen iedereen die de roof in stand houdt. Maar dat klopt niet, want bepaalde groepen laten zich gewoon nog leiden door dat eeuwige schuldgevoel. Maar eej. De tachtigjarige oorlog wordt niet meer herdacht, dus er komt `n dag dat we ook de WOII niet meer zullen herdenken. Wat heb ik toch eigenlijk `n vreemde gedachtengang.


@Max, als je beweert dat de Olympische spelen niets met politiek te maken hebben, raad ik je aan om `t Historisch Nieuwsblad van vorige maand erbij te nemen. Je zou haast denken dat je van `t woord Olympisch ook Politiek spellen kan.

Max Stirner
29-08-04, 13:46
Geplaatst door Maarten
Een verkrachte vrouw moet met Kerstmis of Eid ook gewoon sjoelen met haar verkrachter hoor!

Waar bleven we anders met al die leuke feestdagen?!
Je moet gewoon wat over hebben voor de gemeenschappelijkheid hoor.
Als al die wissewasjes meteen reden zijn om af te haken, dat is gewoon aso.

De familie Wiesenthal zit ook gewoon op de tribunes de popcorn te delen met de neo-nazi’s hoor!

:hihi:

En die Israelische sporters gezien hun leeftijd? Ach die lopen pas volgende week weer als soldaat op de Westbank/in Gaza gaten te schieten in alles waar ze zin in hebben.

Wat Israël doet, dat is nog veel erger dan verkrachting.
Als ik moslim zou zijn, dan weigerde ik ook..
Daar had ik geen baardmans of centen voor nodig, en al helemaal geen Erica Terpstra met haar goedkope morele praatjes, zoals over dat fluitconcert tegen de amerikanen. Haar VVD is juist de partij, die het hardste meewerkt om al die Israelische rotzooi zo te laten als die is.


Dat was inderdaad heel verheffend dat fluitconcert tegen die Amerikanen. Alleen maar omdat ze hun dopinggebruik beter weten te verbergen dan die domme Grieken...... :p

Max Stirner
29-08-04, 13:49
Geplaatst door Maarten
Tsja... dat die Amerikaen ook al weer zo snel mee mochten doen na de moord op Kennedy, dat snap je ook niet...

Ben het ook geheel met je eens, dat de Palestijnen als volk colectief verantwoordelijk zijn voor het doodschieten van die Israelische sporters..
door de Duitse politie..


Wat gaat er tegenwoordig in die Matzes, waiting? Wie maakt ze? Bayer? Mossad?..


Je bent een fenomeen........:)

Waiting
29-08-04, 13:51
Geplaatst door Al3arbi
[i]Die muur hebben ze gebouwd van de bakstenen voor je kop, of niet. Israeli`s zijn per definitie schuldig. Each and everyone of them. Eigenlijk wil ik haast zeggen iedereen die de roof in stand houdt. Maar dat klopt niet, want bepaalde groepen laten zich gewoon nog leiden door dat eeuwige schuldgevoel. Maar eej. De tachtigjarige oorlog wordt niet meer herdacht, dus er komt `n dag dat we ook de WOII niet meer zullen herdenken. Wat heb ik toch eigenlijk `n vreemde gedachtengang.


Als je toch al sentimenteel gaat doen, nee we zullen die oorlog vergeten alleen al omdat er velen zullen volgen.

Al3arbi
29-08-04, 13:54
Geplaatst door Waiting
Als je toch al sentimenteel gaat doen, nee we zullen die oorlog vergeten alleen al omdat er velen zullen volgen.


Ik ook niet. Ik ben geen fan van oorlogen. Maar helaas, onvermijdelijk. Er zullen meerdere volgens. Maar als Israel ontmanteld is. Dan zal de zon schijnen. Sunrise. Toch vreemd.

Waiting
29-08-04, 13:56
Geplaatst door Al3arbi
Ik ook niet. Ik ben geen fan van oorlogen. Maar helaas, onvermijdelijk. Er zullen meerdere volgens. Maar als Israel ontmanteld is. Dan zal de zon schijnen. Sunrise. Toch vreemd.

Nah, dan zou er wel weer een ander excuus zijn.

Al3arbi
29-08-04, 13:57
Geplaatst door Waiting
Nah, dan zou er wel weer een ander excuus zijn.


Neuh, wat mij betreft niet. Tenzij mijn buurman zijn bal telkens op mijn gazon pleurt.

Max Stirner
29-08-04, 13:58
Geplaatst door Al3arbi
Die muur hebben ze gebouwd van de bakstenen voor je kop, of niet. Israeli`s zijn per definitie schuldig. Each and everyone of them. Eigenlijk wil ik haast zeggen iedereen die de roof in stand houdt. Maar dat klopt niet, want bepaalde groepen laten zich gewoon nog leiden door dat eeuwige schuldgevoel. Maar eej. De tachtigjarige oorlog wordt niet meer herdacht, dus er komt `n dag dat we ook de WOII niet meer zullen herdenken. Wat heb ik toch eigenlijk `n vreemde gedachtengang.


@Max, als je beweert dat de Olympische spelen niets met politiek te maken hebben, raad ik je aan om `t Historisch Nieuwsblad van vorige maand erbij te nemen. Je zou haast denken dat je van `t woord Olympisch ook Politiek spellen kan.

Dank je voor de tip, zal ik ns checken dat artikel!

Ik weet trouwens heus wel dat het ideaal en de praktijk ook in dit geval niet met elkaar overeenkomen. Tzou alleen zo mooi zijn als dat wel zo was...... :)

Al3arbi
29-08-04, 14:01
Geplaatst door Max Stirner
Dank je voor de tip, zal ik ns checken dat artikel!

Ik weet trouwens heus wel dat het ideaal en de praktijk ook in dit geval niet met elkaar overeenkomen. Tzou alleen zo mooi zijn als dat wel zo was...... :)

Dat zal pas het geval zijn als Flevoland de Olympische spelen aangewezen krijgt. Hebben ze gelijk `n reden om `n degelijk stadion te bouwen door die Omniworld sukkeltjes.

Marsipulami
29-08-04, 14:01
Geplaatst door Marsipulami
- Iraniër die Israëliër boycotte, krijgt 120.000 dollar (28/08 15:56)

Bij de islamieten wordt de atleet nu op handen gedragen. (dwm)

Ik vind het heel erg achterlijk dat die Iraniër niet tegen die Israëliër wou uitkomen.

Niet alle Israëliërs zijn schuldig aan de onderdrukking van de Palestijnen.


Die man was daar voor judo, een olympische discipline, niet om Palestijnen te bombarderen.

TFOE
29-08-04, 14:08
Geplaatst door Al3arbi
Verder is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld dat de Iranees geweigerd heeft om op de mat te verschijnen. Met dieven ga je simpelweg niet in zee. Heel simpel.

Heel simpel ja. Zelfs zo simpel dat Iran al, voordat de spelen begonnen waren, wisten dat ze tegen Israhel moesten uitkomen. Maar ze kozen ervoor om er een theatraal tintje aan te geven. Komt nog bij dat de judoka zelf wel tegen Israhel wilde uitkomen maar dat hij is tegengehouden door zijn regering.

Had je Netwerk moeten zien paar dagen geleden. Die judoka kon bijna geen woord zeggen omdat zijn telefoon werd afgetapt. Die arme vent is speelbal vd regering. Triest.......

Al3arbi
29-08-04, 14:11
Geplaatst door TFOE
Heel simpel ja. Zelfs zo simpel dat Iran al, voordat de spelen begonnen waren, wisten dat ze tegen Israhel moesten uitkomen. Maar ze kozen ervoor om er een theatraal tintje aan te geven. Komt nog bij dat de judoka zelf wel tegen Israhel wilde uitkomen maar dat hij is tegengehouden door zijn regering.

Had je Netwerk moeten zien paar dagen geleden. Die judoka kon bijna geen woord zeggen omdat zijn telefoon werd afgetapt. Die arme vent is speelbal vd regering. Triest.......

Ik kan niet zeggen dat ik dat theatraal tintje erg vind. Bij netwerk `n tijdje geleden. Was het `n aflevering van de EO?

TFOE
29-08-04, 14:23
Geplaatst door Al3arbi
Was het `n aflevering van de EO?

:hihi: Zou best kunnen ja.
Maar neemt niet weg dat Netwerk niet bepaald een meeloper van Israhel is.....integendeel.


Van mij mag zo'n judoka weigeren mits het van zn eigen afkomt.
Als hij gedwongen wordt van hogerhand dan krijgt het een zure bijsmaak..............

Goodnight
29-08-04, 14:39
Geplaatst door Waiting
Dat de palestijnen mee mogen doen aan de spelen is al een groot gebaar als Munchen amper 30 jaar oud is.

toemaar, moeten de Duiters ook blij zijn dat ze 'mee mogen' doen?
De Holocaust is tenslotte maar 64 jaar geleden.

Offuh de Spanjaarden?de Inquisitie ligt nog vers in de geschiedenis mijn vriend. [/B][/QUOTE]

Allemaal lulkoek.

De PLO vermoorde onschuldige Olympiers, dat ze 30 jaar na dato als Olympiers mee mogen doen aan de spelen is een HEEL GROOT gebaar.
Ik denk ook niet dat Arafat welkom was op de tribune. [/B][/QUOTE]

allemaal lulkoek?
De Holocaust is lulkoek volgens jou?
En de Inquisitie ook?

Daarentegen vind je het een HEEEEEL GROOOOOOT GEBAAAAAR dat de Palestijnen mogen meedoen.

Bingo!! Jij stond vooraan toen hypocrisie werd uitgedeeld. :duim:

Goodnight
29-08-04, 14:45
Weet iemand of gedurende de Tweede Wereldoorlog de Olympische Spelen plaatsvonden?

Max Stirner
29-08-04, 16:02
Geplaatst door Goodnight
Weet iemand of gedurende de Tweede Wereldoorlog de Olympische Spelen plaatsvonden?

Nee, ik geloof van niet.

Joesoef
29-08-04, 16:09
Geplaatst door Max Stirner
Nee, ik geloof van niet.

Dacht het van wel. Er is een zeer mooie maar een hele omstreden film van .

Max Stirner
29-08-04, 16:12
Geplaatst door Joesoef
Dacht het van wel. Er is een zeer mooie maar een hele omstreden film van .

Dat was in 1936

Al Sawt
29-08-04, 16:14
Goodnight,

Tijdens WO2 waren er geen Olympische spelen gehouden.

Europa was in die tijd, druk bezig met haar eigen versie van de spelen.

Joesoef
29-08-04, 16:17
Geplaatst door Max Stirner
Dat was in 1936

Geen oorlog maar wel politieke spelen, in '36 was Duitsland in de handen van de toen al omstreden nazi's. Men wilde toen wel een Boycot maar de VS hield dat op het laatste tegen, terwijl de Joden toen al door de Nazi's werden aangepakt. Een deel van de Joden mocht ook niet mee doen........

Max Stirner
29-08-04, 16:17
Geplaatst door Al Sawt
Goodnight,

Tijdens WO2 waren er geen Olympische spelen gehouden.

Europa was in die tijd, druk bezig met haar eigen versie van de spelen.

Niet alleen Europa

Goodnight
29-08-04, 16:21
Geplaatst door Max Stirner
Niet alleen Europa

Europa nam bij mijn weten wel het voortouw als de ´beschaving´ die ze toen ook al waren.


of moet ik zeggen fakkel...letterlijk en figuurlijk.

Max Stirner
29-08-04, 16:29
Geplaatst door Goodnight
Europa nam bij mijn weten wel het voortouw als de ´beschaving´ die ze toen ook al waren.


of moet ik zeggen fakkel...letterlijk en figuurlijk.

Het waren geen vrolijke tijden nee. Gelukkig zijn we in Europa nu wel beschaafd :)

Goodnight
29-08-04, 16:34
Geplaatst door Max Stirner
Gelukkig zijn we in Europa nu wel beschaafd :)

haha....wat een komiek ben je toch. :blowen:

Jar
29-08-04, 16:41
Ik vind het een prima gebaar.Dus ik sta achter hem.

Wat is er zo prima in dit gebaar? Politiek betrekken in de sport?

Max Stirner
29-08-04, 16:44
Geplaatst door Goodnight
haha....wat een komiek ben je toch. :blowen:

Ik hoopte dat je veel bozer zou reageren...... :(

Goodnight
29-08-04, 16:46
Geplaatst door Max Stirner
Ik hoopte dat je veel bozer zou reageren :(

Najah zeg...dat heet uitlokking :ego:

Goodnight
29-08-04, 16:49
Geplaatst door Jar
Wat is er zo prima in dit gebaar? Politiek betrekken in de sport?

niet iedereen kan dat knopje uitzetten en diegene die jou dat heeft wijsgemaakt is niet helemaal kosjer.

Dan zou je je ook moeten afvragen wat Michael Moore te zoeken heeft in d politiek.
Alsof je opeens geen mening mag hebben en die uitdragen.

Nee mister/miss de tijd dat dingen apart van elkaar stonden ligt ver achter ons.

Jar
29-08-04, 18:57
Die man had VOOR de spelen moeten bedenken dat Israel meedeed, en dat hij die Israeliër tegen kon komen. Iran had gewoon niet mee moeten doen aan die spelen, dan was het in ieder geval reëel en geloofwaardig geweest.

Dit was gewoon een zeer onsportieve aktie missie :strik:

Joesoef
29-08-04, 19:02
Geplaatst door Jar
Die man had VOOR de spelen moeten bedenken dat Israel meedeed, en dat hij die Israeliër tegen kon komen. Iran had gewoon niet mee moeten doen aan die spelen, dan was het in ieder geval reëel en geloofwaardig geweest.

Wat je wilt zeggen is dat Iran niet mee had mogen doen met die instelling. Of natuurlijk, stom van mij, het zijn Moslims en dan nog Iraniers ook, die hadden dat noooooit kunnen bedenken dat dat zou kunnen gebeuren.......

Jar
29-08-04, 19:08
Joessoef:


Wat je wilt zeggen is dat Iran niet mee had mogen doen met die instelling. Of natuurlijk, stom van mij, het zijn Moslims en dan nog Iraniers ook, die hadden dat noooooit kunnen bedenken dat dat zou kunnen gebeuren.......

U legt mij nu een opmerking in de mond die dusdanig insinuatief is dat ik er eigenlijk niet eens op in zou moeten gaan.

Ik zei dat deze man, en het Iraans olympisch commitee hadden kunnen weten dat Israelies mee zouden doen, en dat ze daarom ook van te voren demonstratief met een verklaring hadden kunnen komen tegen deelname van Israel, en daarna de ploeg hadden kunnen terugtrekken.

Voortaan mij graag geen woorden meer in de mond leggen die ik helemaal niet bedoel.

Joesoef
29-08-04, 19:12
Geplaatst door Jar
Joessoef:



U legt mij nu een opmerking in de mond die dusdanig insinuatief is dat ik er eigenlijk niet eens op in zou moeten gaan.

Ik zei dat deze man, en het Iraans olympisch commitee hadden kunnen weten dat Israelies mee zouden doen, en dat ze daarom ook van te voren demonstratief met een verklaring hadden kunnen komen tegen deelname van Israel, en daarna de ploeg hadden kunnen terugtrekken.

Voortaan mij graag geen woorden meer in de mond leggen die ik helemaal niet bedoel.

Eerste gedeelte van de zin was voor jou bedoeld. Tweede gedeelte is gewoon mn sarcasme dat ik kwijt moet.

observer
30-08-04, 10:34
allemaal lulkoek?
De Holocaust is lulkoek volgens jou?
En de Inquisitie ook?

Daarentegen vind je het een HEEEEEL GROOOOOOT GEBAAAAAR dat de Palestijnen mogen meedoen.

Bingo!! Jij stond vooraan toen hypocrisie werd uitgedeeld. gezien het feit dat arafat, de leider van de PA , opdracht heeft gegeven tot de aanslag denk ik dat het meedoen eerder hypocriet is

Mark
30-08-04, 10:36
voor 120.000 dollar weiger ik tegen iedereen te judoen :)

bogosse
30-08-04, 10:57
Geplaatst door Goodnight
Europa nam bij mijn weten wel het voortouw als de ´beschaving´ die ze toen ook al waren.


of moet ik zeggen fakkel...letterlijk en figuurlijk.

het was een WERELDoorlog, geen Europese oorlog. Wel eens van de rol van japan gehoord?

dicksr
30-08-04, 11:17
Waar het volgens mij om gaat is dat de ene sporter (zelfstandig of gestuurd) de andere sporter uitsluit.

Als je niet uit wilt gaan van het gegeven dat het sporters vs sporters zijn, dan moet je uberhaubt niet aan dit soort toernooien meedoen.

Wanneer je er dan toch naar toe gaat en de ene sporter de andere uitsluit, dan gaat het kennelijk om een zwaarwegend moreel principe, en dat kan natuurlijk heel goed. Maar dan wel een sporter vs sporter moreel principe (bijvoorbeeld: de ander is gedrogeerd).

Wanneer het een land vs land uitsluiting betreft, moet je gewoon niet komen. Het is als land, in mijn ogen, behoorlijk immoreel als je een sporter zich 4 jaar de blubber laat trainen (voor sport bedoel ik) en dan op het moment supreme voor een politiek (NIET SPORTIEF) dilemma plaatst.

dicksr

Joesoef
30-08-04, 11:22
Geplaatst door bogosse
het was een WERELDoorlog, geen Europese oorlog. Wel eens van de rol van japan gehoord?

Die leverde de PLC's voor de gaskamers?

U-NeZ
22-09-04, 15:32
Hij heeft niet met hem in de ring gestaan, omdat ze in Iran
Israel niet als land beschouwen maar gewoon zionisten
mocht hij wel hebben gevochten tegen hem, dan zou hij hem erkennen
:zwaai: