PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA: Gezinshereniging bemoeilijken



euhh
30-08-04, 10:10
CDA: Gezinshereniging bemoeilijken


Het CDA wil het recht op gezinshereniging inperken. Fractievoorzitter Maxime Verhagen zal in het Kamerdebat met de commissie Blok over de integratie in Nederland pleiten voor strengere regels.


De partij wil het onder meer onmogelijk maken voor allochtone ouders om hun kind tijdelijk naar een school te sturen in het land van herkomst. Volgens Verhagen komt het tegenwoordig te vaak voor dat ouders hun kinderen een jaar van de middelbare school in Nederland halen en naar een kostschool sturen in het land van herkomst. De fractievoorzitter wil het in de toekomst onmogelijk maken voor deze kinderen naar Nederland terug te keren. "Wij zijn voor het recht op gezinshereniging, maar vinden wel dat als mensen voor een bestaan hier kiezen het niet past de kinderen in het land van herkomst op school te doen."

Verhagen is bang dat de kinderen onherstelbare achterstanden oplopen wanneer zij 'op cruciale leeftijd van school worden gehaald'. "En dat terwijl wij heel veel geld steken in hun integratie."

De Tweede Kamer praat dinsdag met minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie over het rapport van de commissie-Blok. Die onderzocht het integratiebeleid in Nederland van de afgelopen dertig jaar.


http://www.nieuws.nl

taouanza
30-08-04, 10:11
Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij.:loens:

euhh
30-08-04, 10:16
Geplaatst door taouanza
Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij.:loens:


Jij bent toch niet zo'n vreselijke "Zwartkous-Gristelijke" die zich hier voordoet als Moslim he?
:p

nl-x
30-08-04, 10:16
Geplaatst door euhh
CDA: Gezinshereniging bemoeilijken


Het CDA wil het recht op gezinshereniging inperken. Fractievoorzitter Maxime Verhagen zal in het Kamerdebat met de commissie Blok over de integratie in Nederland pleiten voor strengere regels.


De partij wil het onder meer onmogelijk maken voor allochtone ouders om hun kind tijdelijk naar een school te sturen in het land van herkomst. Volgens Verhagen komt het tegenwoordig te vaak voor dat ouders hun kinderen een jaar van de middelbare school in Nederland halen en naar een kostschool sturen in het land van herkomst. De fractievoorzitter wil het in de toekomst onmogelijk maken voor deze kinderen naar Nederland terug te keren. "Wij zijn voor het recht op gezinshereniging, maar vinden wel dat als mensen voor een bestaan hier kiezen het niet past de kinderen in het land van herkomst op school te doen."

Verhagen is bang dat de kinderen onherstelbare achterstanden oplopen wanneer zij 'op cruciale leeftijd van school worden gehaald'. "En dat terwijl wij heel veel geld steken in hun integratie."

De Tweede Kamer praat dinsdag met minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie over het rapport van de commissie-Blok. Die onderzocht het integratiebeleid in Nederland van de afgelopen dertig jaar.


http://www.nieuws.nl
:jammer:

Joesoef
30-08-04, 10:17
Geplaatst door euhh
Verhagen is bang dat de kinderen onherstelbare achterstanden oplopen wanneer zij 'op cruciale leeftijd van school worden gehaald'. "En dat terwijl wij heel veel geld steken in hun integratie."

Pardon? Alsof die kinderen zelf niets doen voor hun intergratie. Misschien is het zelfs heel erg goed voor hun ontwikkeling om even een jaartje wat anders te doen, te zien van wat ik nu heb is lang zo slecht nog niet.
Achtelijke prestatie gerichte maatschappij.

nl-x
30-08-04, 10:18
Gaat dit trouwens ook gelden voor alle mensen die hun kinderen een jaartje of halfjaartje in Israel naar school sturen?

Gerard074
30-08-04, 10:19
Bedoelt Verhagen hier dan de moslimkinderen mee, of ook de Nederlandse kinderen die naar een kostschool in Engeland, Amerika gaan??
Verder ben ik benieuwd naar het percentage kinderen dat hier van school gehaald wordt. Hoe zit het met de leerplicht van kinderen?? Voldoe je daar nog aan.
Kortom zoals zo vaak bij het CDA er blijven nog een heleboel vragen onbeantwoord.

Verder denk ik dat het sociaal gezien voor een kind niet de goede weg is om de school te onderbreken voor een school in een ander land, zeker niet als dit voor een korte periode is.

Gerard074
30-08-04, 10:22
Geplaatst door taouanza
Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij.:loens:

100% mee eens en ik ben geen gristelijke of iemand die dit zegt uit een geloofsovertuiging.

nl-x
30-08-04, 10:28
Trouwens, hoezo durft Maximaatje zo te verkondigen dat WIJ zoveel voor HUN integratie betalen?

Moeten zij niet hun eigen integratie uit eigen zak betalen? En is het al niet eens zo dat we daar een flinke cent uit slaan? Alleen al aan bureaucratische gebeurtenissen mag de immigrant zich blauw betalen. De kosten voor het (in land van herkomst te volgen) integratie- en taalcursussen zijn bijzonder hoog en moeten 100% door de immigrant betaald worden toch?

En laat staan wat een paar dagen geleden hier wel niet vermeld stond over wat een stomme computerhandeling voor naturalisatie wel niet mag kosten.

taouanza
30-08-04, 10:31
Geplaatst door euhh
Jij bent toch niet zo'n vreselijke "Zwartkous-Gristelijke" die zich hier voordoet als Moslim he?
:p


Ik draag graag zwarte sokken. Is makkelijk het juiste paar bij elkaar vinden.

whisper
30-08-04, 10:42
D66 wil strengere norm bij huwelijksmigratie

’Analfabete buitenlandse bruiden weren’

door Alexandra van den Bos


DEN HAAG, maandag
D66 vindt dat buitenlandse bruiden en bruidegoms die analfabeet zijn, niet meer in aanmerking mogen komen voor een Nederlandse verblijfsvergunning.
Elke nieuwkomer die via huwelijksmigratie naar ons land wil komen moet aantonen dat hij een opleiding in zijn land van herkomst heeft gevolgd of een beroep kan uitoefenen.
Dat kan bijvoorbeeld door een diploma van een school of van een gevolgde opleiding te overhandigen.
Lukt dat niet, dan moeten deze huwelijkskandidaten eerst een door hen zelf betaalde opleiding in hun thuisland gaan volgen, voordat zij in Nederland worden toegelaten.
D66-fractieleider Dittrich wil dit voorstel morgen aan de orde stellen tijdens het Kamerdebat over het rapport van de commissie-Blok, waarin de integratie van allochtonen in Nederland wordt beschreven.

Toets
Volgens Dittrich zijn de strenge kabinetsmaatregelen om de integratie van allochtonen te bevorderen niet voldoende. Elke nieuwkomer moet straks via een toets op de Nederlandse ambassade in zijn land van herkomst aantonen dat hij iets van Nederland afweet, zoals het kabinet voorstelt. Maar daarmee voorkom je volgens D66 niet dat er ook analfabeten naar ons land komen. Daarom wil Dittrich dat er nog een extra eis aan de nieuwkomers wordt gesteld. „Deze mensen spreken bijvoorbeeld alleen Turks en Marokkaans en gaan vervolgens thuis via hun schotel naar tvuitzendingen in hun moedertaal kijken. Hun boodschappen doen ze in Turkse winkeltjes om de hoek. Er is voor hen geen enkele noodzaak om Nederlands te spreken en dat moeten we zien te doorbreken”, aldus de D66-leider.



--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom
• Boris Dittrich


Elke buitenlandse bruid of bruidegom moet daarom aantonen dat zij of hij zich kan redden in ons land. „Je moet kunnen laten zien dat je in Nederland zelfredzaam kunt zijn en dat kan bijvoorbeeld doordat je in je land van herkomst timmerman of loodgieter bent geweest”, aldus Dittrich.
Verder willen de sociaal-liberalen dat sportverenigingen allochtone ouders veel meer stimuleren om mee te helpen bij de verenigingsactiviteiten. „Veel ouders van allochtone kinderen blijken tot groot ongenoegen van andere ouders vaak niets te doen aan vrijwilligerswerk. Daar moet verandering in komen”, aldus Dittrich, die vindt dat gemeenten hierover met de sportclubs in gesprek moeten gaan.
Daarnaast stelt D66 voor om alle Nederlandse gemeenten het recht te geven in bepaalde wijken inkomenseisen te stellen aan mensen die daar willen wonen. Iemand moet bijvoorbeeld aantonen dat hij minimaal 120 procent van het minimumloon verdient, voordat hij een woning krijgt toegewezen. In Rotterdam gebeurt dit al.



--------------------------------------------------------------------------------

Terug naar pagina



bron telegraaf

dicksr
30-08-04, 10:42
Geplaatst door euhh
CDA:

Het CDA wil het onder meer onmogelijk maken voor ouders om hun kind tijdelijk naar een school te sturen in het land van herkomst. Volgens Verhagen komt het tegenwoordig te vaak voor dat ouders hun kinderen een jaar van de middelbare school in Nederland halen en naar een kostschool sturen in het land van herkomst. De fractievoorzitter wil het in de toekomst onmogelijk maken voor deze kinderen naar Nederland terug te keren. Verhagen is bang dat de kinderen onherstelbare achterstanden oplopen wanneer zij 'op cruciale leeftijd van school worden gehaald'.

http://www.nieuws.nl


Als ik het goed begrijp, spreekt Welbehagen hier over nederlandse kinderen. Volgens het gelijkheidsprincipe betekent deze voorgenomen maatregel dat ALLE nederlandse kinderen (uit wassenaar, bloemendaal, aerdenhout, 't Gooi, e.d.) die een jaar middelbare school in het buitenland volgen het land niet mee in mogen.

Grrrrrrristelijke politiek ten top!

dicksr

dicksr
30-08-04, 10:43
Geplaatst door taouanza
Ik draag graag zwarte sokken. Is makkelijk het juiste paar bij elkaar vinden.

Die sokken geloof ik wel, maar die kousen??

dicksr

dicksr
30-08-04, 10:57
Geplaatst door whisper
D66 wil strengere norm bij huwelijksmigratie

’Analfabete buitenlandse bruiden weren’

door Alexandra van den Bos


DEN HAAG, maandag
D66 vindt dat buitenlandse bruiden en bruidegoms die analfabeet zijn, niet meer in aanmerking mogen komen voor een Nederlandse verblijfsvergunning.
Elke nieuwkomer die via huwelijksmigratie naar ons land wil komen moet aantonen dat hij een opleiding in zijn land van herkomst heeft gevolgd of een beroep kan uitoefenen.
Dat kan bijvoorbeeld door een diploma van een school of van een gevolgde opleiding te overhandigen.
Lukt dat niet, dan moeten deze huwelijkskandidaten eerst een door hen zelf betaalde opleiding in hun thuisland gaan volgen, voordat zij in Nederland worden toegelaten.
D66-fractieleider Dittrich wil dit voorstel morgen aan de orde stellen tijdens het Kamerdebat over het rapport van de commissie-Blok, waarin de integratie van allochtonen in Nederland wordt beschreven.

Tot zover prima, veel immigratielanden stellen (in mijn beleving) terecht minimum eisen aan immigranten. Diploma's, taal, zelfredzaamheid, e.d. en het ligt voor de hand dat het nieuwe vaderland niet hoeft te betalen voor deze minimum qualificatie-eisen.
Toets
Volgens Dittrich zijn de strenge kabinetsmaatregelen om de integratie van allochtonen te bevorderen niet voldoende. Elke nieuwkomer moet straks via een toets op de Nederlandse ambassade in zijn land van herkomst aantonen dat hij iets van Nederland afweet, zoals het kabinet voorstelt. Maar daarmee voorkom je volgens D66 niet dat er ook analfabeten naar ons land komen. Daarom wil Dittrich dat er nog een extra eis aan de nieuwkomers wordt gesteld. „Deze mensen spreken bijvoorbeeld alleen Turks en Marokkaans en gaan vervolgens thuis via hun schotel naar tvuitzendingen in hun moedertaal kijken. Hun boodschappen doen ze in Turkse winkeltjes om de hoek. Er is voor hen geen enkele noodzaak om Nederlands te spreken en dat moeten we zien te doorbreken”, aldus de D66-leider.

Toetsen op qualificatieeisen lijkt me logisch, anders hoef je ze niet te stellen. Deze aanvulling is echter gelul (in mijn ogen natuurlijk). Wanneer mensen aan qualificatieeisen voldoen en zijn toegelaten, maken ze zelf wel uit welk tv-station ze bekijken en welke winkels ze frequenteren.

Verder willen de sociaal-liberalen dat sportverenigingen allochtone ouders veel meer stimuleren om mee te helpen bij de verenigingsactiviteiten. „Veel ouders van allochtone kinderen blijken tot groot ongenoegen van andere ouders vaak niets te doen aan vrijwilligerswerk. Daar moet verandering in komen”, aldus Dittrich, die vindt dat gemeenten hierover met de sportclubs in gesprek moeten gaan.

In de context van allochtone ouders alleen is dit GELUL. Niet alleen allochtone ouders,bijna iedere sportvereniging kent het probleem van (ook autochtone) ouders die hun kinderen daar 'dumpen' en nooit thuis geven om een wedstrijdje te fluiten of eens te rijden bij uitwedstrijden. Nog los van het gegeven dat autochtone ouders daar vaak nog beter toe in staat zijn dan allochtone ouders.


Daarnaast stelt D66 voor om alle Nederlandse gemeenten het recht te geven in bepaalde wijken inkomenseisen te stellen aan mensen die daar willen wonen. Iemand moet bijvoorbeeld aantonen dat hij minimaal 120 procent van het minimumloon verdient, voordat hij een woning krijgt toegewezen. In Rotterdam gebeurt dit al.

Er moeten veel meer reservaten worden ingericht.

DEMOcraat
30-08-04, 12:01
Geplaatst door euhh
CDA: Gezinshereniging bemoeilijken


Het CDA wil het recht op gezinshereniging inperken. Fractievoorzitter Maxime Verhagen zal in het Kamerdebat met de commissie Blok over de integratie in Nederland pleiten voor strengere regels.


De partij wil het onder meer onmogelijk maken voor allochtone ouders om hun kind tijdelijk naar een school te sturen in het land van herkomst. Volgens Verhagen komt het tegenwoordig te vaak voor dat ouders hun kinderen een jaar van de middelbare school in Nederland halen en naar een kostschool sturen in het land van herkomst. De fractievoorzitter wil het in de toekomst onmogelijk maken voor deze kinderen naar Nederland terug te keren. "Wij zijn voor het recht op gezinshereniging, maar vinden wel dat als mensen voor een bestaan hier kiezen het niet past de kinderen in het land van herkomst op school te doen."

Verhagen is bang dat de kinderen onherstelbare achterstanden oplopen wanneer zij 'op cruciale leeftijd van school worden gehaald'. "En dat terwijl wij heel veel geld steken in hun integratie."

De Tweede Kamer praat dinsdag met minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie over het rapport van de commissie-Blok. Die onderzocht het integratiebeleid in Nederland van de afgelopen dertig jaar.


http://www.nieuws.nl

waar heeft dat mens over iedereen is toch vrij om zijn keuze te maken als ik mijn kinderen met een nederlandse papoort naar het buitenland stuur voor een opleiding dan is er toch niets mis mee.

taouanza
30-08-04, 12:06
Geplaatst door dicksr
Die sokken geloof ik wel, maar die kousen??

dicksr

Nee ik draag vleeskleurige kousen.Gypsy van de Zeeman.

dicksr
30-08-04, 12:12
Geplaatst door taouanza
Nee ik draag vleeskleurige kousen.Gypsy van de Zeeman.

En dan daarover zwarte sokken? Zonde.

dicksr

Jar
30-08-04, 12:45
Gaat dit trouwens ook gelden voor alle mensen die hun kinderen een jaartje of halfjaartje in Israel naar school sturen?

Hebben die kinderen ook een taalachterstand?

whisper
30-08-04, 13:30
Geplaatst door Jar
Hebben die kinderen ook een taalachterstand? mijn buurjongetje die wel een achterstand heeft van de nederlandse taal.....word niet naar turkijen gestuurd om naar school te gaan maar nog gekker.
hij gaat normaal naar school...vanuit school direct de moskee in ...krijgt koran les en blijft daar ook slapen.
hij is pas 12 jaar oud.....en voor een heel jaar blijft hij daar.
1 keer in de maand mag hij een nacht thuis blijven in het weekeinde.
ik begrijp hier niks van....heb ook met zijn moeder gesproken ook zei is het er niet mee eens ....maar het moet van haar man.
dit kind krijgt nog meer achterstand spreekt niet goed turks ....niet goed nederland ....maar moet nu wel arabische leren om de koran te lezen....vraag mij af wat mankeerd er aan de turkse koran

dicksr
30-08-04, 13:37
Geplaatst door nl-x
Gaat dit trouwens ook gelden voor alle mensen die hun kinderen een jaartje of halfjaartje in Israel naar school sturen?

Als zij Israel als hun land van herkomst beschouwen, zeker !

nl-x
30-08-04, 15:01
Geplaatst door whisper
mijn buurjongetje die wel een achterstand heeft van de nederlandse taal.....word niet naar turkijen gestuurd om naar school te gaan maar nog gekker.
hij gaat normaal naar school...vanuit school direct de moskee in ...krijgt koran les en blijft daar ook slapen.
hij is pas 12 jaar oud.....en voor een heel jaar blijft hij daar.
1 keer in de maand mag hij een nacht thuis blijven in het weekeinde.
ik begrijp hier niks van....heb ook met zijn moeder gesproken ook zei is het er niet mee eens ....maar het moet van haar man.
dit kind krijgt nog meer achterstand spreekt niet goed turks ....niet goed nederland ....maar moet nu wel arabische leren om de koran te lezen....vraag mij af wat mankeerd er aan de turkse koran
Nee, jouw taal is pas in order... Of ben jij soms jouw buurjongetje?

whisper
30-08-04, 15:12
Geplaatst door nl-x
Nee, jouw taal is pas in order... Of ben jij soms jouw buurjongetje? daar gaat het toch niet om....mijn idee is mag dat zo maar een kind naar de moskee brengen en jaar lang ....en met wat voor reden

taouanza
30-08-04, 15:18
Geplaatst door dicksr
En dan daarover zwarte sokken? Zonde.

dicksr

Soms wel van die voetjes zeg maar. Maar die steken niet uit je schoenen dus je ziet alleen de kousen.

dicksr
30-08-04, 15:22
Geplaatst door taouanza
Soms wel van die voetjes zeg maar. Maar die steken niet uit je schoenen dus je ziet alleen de kousen.

Da's pas echt schrikken als je je schoenen uit doet.

taouanza
30-08-04, 15:22
Geplaatst door nl-x
Nee, jouw taal is pas in order... Of ben jij soms jouw buurjongetje?

:giechel:

taouanza
30-08-04, 15:23
Geplaatst door dicksr
Da's pas echt schrikken als je je schoenen uit doet.


Nee hoor, hoezo?

dicksr
30-08-04, 15:26
Geplaatst door taouanza
Nee hoor, hoezo?

Mooie vleeskleurige benen en dan opeens voeten alsof je aan het wadlopen bent geweest.

taouanza
30-08-04, 15:39
Geplaatst door dicksr
Mooie vleeskleurige benen en dan opeens voeten alsof je aan het wadlopen bent geweest.


hmmmz nee hoor de kousen zijn dezelfde kleur als mijn voeten dus das geen schrikbarende verschil en ik heb gewoon 5 tenen waar moet je van schrikken dan?
En dat wadlopen valt ook wel mee. We zijn dat wel gewend als je henna op je voeten doet ziet het er ook zo uit.

dicksr
30-08-04, 15:49
Geplaatst door taouanza
hmmmz nee hoor de kousen zijn dezelfde kleur als mijn voeten dus das geen schrikbarende verschil en ik heb gewoon 5 tenen waar moet je van schrikken dan?
En dat wadlopen valt ook wel mee. We zijn dat wel gewend als je henna op je voeten doet ziet het er ook zo uit.

Ja met die henna op je voeten heb je een cultuurvoorsprong, die kende ik nog niet.

De schrik zat em in die vlesskleurige kousen van Zeeman, afgemaakt met zwarte 'verborgen' sokjes. En van die vijf tenen schrikken, waar zie je mij voor aan, daar heb er op z'n minst zeven voor nodig.

taouanza
30-08-04, 15:54
Geplaatst door dicksr
Ja met die henna op je voeten heb je een cultuurvoorsprong, die kende ik nog niet.

De schrik zat em in die vlesskleurige kousen van Zeeman, afgemaakt met zwarte 'verborgen' sokjes. En van die vijf tenen schrikken, waar zie je mij voor aan, daar heb er op z'n minst zeven voor nodig.

Nou niks cultuurvoorsprong vind die halve sokjes leuker dan balletschoentjes. Modder is het laatst waar ik aan denk.

Die halve sokjes zijn er zodat mijn benen niet knellen in mijn laarzen.Nylon is dunner.
Of raak je nu helemaal de kous kwijt? :tik:

dicksr
30-08-04, 15:57
Geplaatst door taouanza
Nou niks cultuurvoorsprong vind die halve sokjes leuker dan balletschoentjes. Modder is het laatst waar ik aan denk.

Die halve sokjes zijn er zodat mijn benen niet knellen in mijn laarzen.Nylon is dunner.
Of raak je nu helemaal de kous kwijt? :tik:

Of ik weet het naadje van de kous niet .... of ik raak de kluts kwijt.

Iets in ieder geval, zeg het maar.

taouanza
30-08-04, 16:07
Geplaatst door dicksr
Of ik weet het naadje van de kous niet .... of ik raak de kluts kwijt.

Iets in ieder geval, zeg het maar.


Maak niet draag toch liever sokken.:strik:

dicksr
30-08-04, 16:12
Geplaatst door taouanza
Maak niet draag toch liever sokken.:strik:

Nou dan is alles weer keurig op z'n voetjes terecht gekomen. :D