PDA

Bekijk Volledige Versie : Weet je wat ik grappig vind(maar niet heus)?



taouanza
30-08-04, 10:45
Men heeft het wel over Ayaan en hoe kul haar aktie is maar ik hoor niemand over Abou JahJah.
Die was ook dit weekend op tv bij de EO nog wel.
En hij heeft 12 van de 16 panelleden kunnen overtuigen van zijn leiderskwaliteiten. En daar hoor je niks over?
Zijn de moslims zo erg gewend aan slecht nieuws dat we het alleen over slecht nieuws hebben?
Abou Jahjah heeft bij de EO -het hol van de leeuw- een overwinning behaald maar we hebben het nog steeds over de muts de veilig bij moslimhaters gaat vertellen hoe ze moslims gaat bestrijden.

Petje af voor Dyab.:fpetaf:


http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp;jsessionid=A2E854BAF15B79EB9DABAA14A83 A8643.mmbase01?episode=4373301

Vrijheid van meningsuiting is niet voor iedereen weggelegd..........

bogosse
30-08-04, 10:48
hm die link doet het niet touanza, ben ook benieuwd naar die uitzending.

maar dat ie zelfs EO'ers weet te overtuigen is idd petje af ;)

Mill
30-08-04, 10:54
Tja, het hebben van leiderskwaliteiten, is dat niet een verdachtmaking in vermomming van de EO?

taouanza
30-08-04, 10:55
Geplaatst door bogosse
hm die link doet het niet touanza, ben ook benieuwd naar die uitzending.

maar dat ie zelfs EO'ers weet te overtuigen is idd petje af ;)

probeer www.eo.nl


Nou de reacties zijn niet echt geweldig dagen voor de uitzending had men zijn mening al klaar zo typisch voor een land met vrijheid van meningsuiting.:rolleyes:
Al die mensen die telkens tegen moslims roepen vrijheid van meningsuiting doen er beter aan eerst hun eigen hand in boezem te steken.

freya
30-08-04, 11:02
Geplaatst door taouanza
probeer www.eo.nl


Nou de reacties zijn niet echt geweldig dagen voor de uitzending had men zijn mening al klaar zo typisch voor een land met vrijheid van meningsuiting.:rolleyes:
Al die mensen die telkens tegen moslims roepen vrijheid van meningsuiting doen er beter aan eerst hun eigen hand in boezem te steken.

Toen het programma begon dacht ik ook nog, mijn Godin daar gaan we weer :rolleyes:
Alle cliché beelden die maar van de AEL te vinden zijn achter elkaar gemonteerd :moe:

Maar de provocerende vragen van de interviewer werkten zeer in het voordeel van DAJJ
Nu kon hij eens kort en bondig wat vooroordelen uit de wereld helpen :)

Zielige club die EO, als je de reacties op hun site leest wordt je misselijk, wat een onchristelijke haat daar zeg :rolleyes:

Iglo
30-08-04, 11:10
Geplaatst door taouanza
Men heeft het wel over Ayaan en hoe kul haar aktie is maar ik hoor niemand over Abou JahJah.
Die was ook dit weekend op tv bij de EO nog wel.
En hij heeft 12 van de 16 panelleden kunnen overtuigen van zijn leiderskwaliteiten. En daar hoor je niks over?
Zijn de moslims zo erg gewend aan slecht nieuws dat we het alleen over slecht nieuws hebben?
Abou Jahjah heeft bij de EO -het hol van de leeuw- een overwinning behaald maar we hebben het nog steeds over de muts de veilig bij moslimhaters gaat vertellen hoe ze moslims gaat bestrijden.

Petje af voor Dyab.:fpetaf:


http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp;jsessionid=A2E854BAF15B79EB9DABAA14A83 A8643.mmbase01?episode=4373301

Vrijheid van meningsuiting is niet voor iedereen weggelegd.......... Och, ik moet eerlijk zeggen: over zijn leiderskwaliteiten heb ik nooit getwijfeld. Die zijn duidelijk zeer sterk aanwezig. Maar, Pim Fortuijn, Stalen en ook die opvliegende Oostenrijkse gast met zijn klein snorretje hadden evidente leiderskwaliteiten. Het punt is dat ik hem en zijn intenties voor geen cent vertrouw.n

freya
30-08-04, 11:11
Geplaatst door Iglo
Och, ik moet eerlijk zeggen: over zijn leiderskwaliteiten heb ik nooit getwijfeld. Die zijn duidelijk zeer sterk aanwezig. Maar, Pim Fortuijn, Stalen en ook die opvliegende Oostenrijkse gast met zijn klein snorretje hadden evidente leiderskwaliteiten. Het punt is dat ik hem en zijn intenties voor geen cent vertrouw.n

Waar ben je dan bang voor?
Kan je dat concreet maken?

dicksr
30-08-04, 11:22
Geplaatst door taouanza
probeer www.eo.nl


Nou de reacties zijn niet echt geweldig dagen voor de uitzending had men zijn mening al klaar zo typisch voor een land met vrijheid van meningsuiting.:rolleyes:
Al die mensen die telkens tegen moslims roepen vrijheid van meningsuiting doen er beter aan eerst hun eigen hand in boezem te steken.

Kijk eens bij de data van de reacties op de aankondiging van het optreden van AHA zondagavond, voordat je je gebruikelijke vooroordeel weer eens lucht geeft.

En op voorhand een mening hebben, daar is niets mis mee, waar je over kunt twisten is of mensen ook bereid zijn die mening te herzien. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ?

dicksr

taouanza
30-08-04, 11:23
Geplaatst door dicksr
Kijk eens bij de data van de reacties op de aankondiging van het optreden van AHA zondagavond, voordat je je gebruikelijke vooroordeel weer eens lucht geeft.

En op voorhand een mening hebben, daar is niets mis mee, waar je over kunt twisten is of mensen ook bereid zijn die mening te herzien. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ?

dicksr


Je spreekt je zelf erg tegen ik zou zeggen lees je eigen post nog eens.

freya
30-08-04, 11:25
Geplaatst door dicksr
Kijk eens bij de data van de reacties op de aankondiging van het optreden van AHA zondagavond, voordat je je gebruikelijke vooroordeel weer eens lucht geeft.

En op voorhand een mening hebben, daar is niets mis mee, waar je over kunt twisten is of mensen ook bereid zijn die mening te herzien. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ?

dicksr

Taouanza geeft aan dat de intollerantie niet alleen van een kant komt zoals veel mensen graag denken.

That's all.

Iglo
30-08-04, 11:27
Geplaatst door freya
Waar ben je dan bang voor?
Kan je dat concreet maken? Ik vertrouw zijn intenties voor geen cent. Hij lijkt mij een opportunistische klootzak. Verder heb ik altijd het idee dat hij wel hele leuke en redelijke dingen zegt, maar dat hij er geen cent van meent.

RinC
30-08-04, 11:38
Vond het wel interessant dat hij eerder koos voor Filip de Winter dan voor Hirsi Ali

dicksr
30-08-04, 11:44
Geplaatst door freya
Taouanza geeft aan dat de intollerantie niet alleen van een kant komt zoals veel mensen graag denken.

That's all.


Geplaatst door Taouanza

Nou de reacties zijn niet echt geweldig dagen voor de uitzending had men zijn mening al klaar zo typisch voor een land met vrijheid van meningsuiting.


Beste Freya,

Dit is waar ik op reageerde. Natuurlijk komt intolerantie niet slechts van 1 kant, maar dat heeft niets te maken met ".......zo typisch voor een land met vrijheid van meningsuiting."
Deze in variaties bij haar terugkerende tussenzin voegt niets toe, slaat nergens op en doet afbreuk aan het overigens valide signaal, wat je helaas (het overkomt iedereen wel eens) voortdurend ziet, zonder dat na werkelijk ergens kennis van te hebben genomen (zoas bijv. bij deze uitzending) de mening wordt herzien.

dicksr

dicksr
30-08-04, 11:45
Geplaatst door taouanza
Je spreekt je zelf erg tegen ik zou zeggen lees je eigen post nog eens.

Verklaar je nader a.u.b. ?

dicksr

taouanza
30-08-04, 11:51
Geplaatst door dicksr
Verklaar je nader a.u.b. ?

dicksr

Nee dat mag jij doen.

dicksr
30-08-04, 11:55
Geplaatst door taouanza
Nee dat mag jij doen.


Het grote loze kreten bos dus.

taouanza
30-08-04, 11:57
Geplaatst door dicksr
Het grote loze kreten bos dus.

Over meningen herzien gesproken......:rolleyes:
Kan ik het helpen dat je jezelf niet kan duidelijk maken?

dicksr
30-08-04, 12:01
Geplaatst door taouanza
Over meningen herzien gesproken......:rolleyes:
Kan ik het helpen dat je jezelf niet kan duidelijk maken?

Ja, als je er een aanleiding in ziet om te reageren, die ik op voorhand niet zie, dan kun je me inderdaad helpen door dat duidelijk te maken. Wellicht dat ik dan op basis van die verduidelijking in staat ben om een veronderstelde mening te herzien.

dicksr

Dutchguy
30-08-04, 12:04
Geplaatst door Iglo
Ik vertrouw zijn intenties voor geen cent. Hij lijkt mij een opportunistische klootzak. Verder heb ik altijd het idee dat hij wel hele leuke en redelijke dingen zegt, maar dat hij er geen cent van meent.

Dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle politici.

Al3arbi
30-08-04, 12:05
Geplaatst door Dutchguy
Dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle politici.

:hihi: Word!

Dutchguy
30-08-04, 12:09
Geplaatst door Al3arbi
:hihi: Word!

Ach, ik trek 't ff breed. :wink:

taouanza
30-08-04, 12:15
Geplaatst door Dutchguy
Dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle politici.

Dus hij doet het goed.

dicksr
30-08-04, 12:25
Geplaatst door taouanza
Dus hij doet het goed.


Geplaatst door Iglo

Ik vertrouw zijn intenties voor geen cent. Hij lijkt mij een opportunistische klootzak. Verder heb ik altijd het idee dat hij wel hele leuke en redelijke dingen zegt, maar dat hij er geen cent van meent.



Geplaatst door Dutchguy

Dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle politici.


In deze context doet hij het dus kennelijk inderdaad goed.

dicksr

Dutchguy
30-08-04, 12:27
Geplaatst door taouanza
Dus hij doet het goed.

:rolleyes: Als je het zo bekijkt....

Ik heb het dit keer niet gezien maar ik heb een soort allergie voor die hijgerige presentator. Tot overmaat van ramp zag ik een vorig keer dat er een bekende van me tussen het publiek zat en toen had ik het wel ff gehad met dat programma.

freya
30-08-04, 12:31
Geplaatst door Dutchguy
Dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle politici.

:D

observer
30-08-04, 12:34
maar dat ie zelfs EO'ers weet te overtuigen is idd petje af is dat zo bijzonder

uiteindelijk zien eo'ers en jajah de grote boze seculiere wereld in het zelfde licht

freya
30-08-04, 12:37
Geplaatst door Iglo
Ik vertrouw zijn intenties voor geen cent. Hij lijkt mij een opportunistische klootzak. Verder heb ik altijd het idee dat hij wel hele leuke en redelijke dingen zegt, maar dat hij er geen cent van meent.

Je verdenkt hem dus van een dubbele agenda?
Ben je soms bang dat hij een terroristische groep aan het oprichten is?

Mijn kritiek op hem is juist dat hij vaak zo ongezouten zegt wat hij meent. :D

freya
30-08-04, 12:39
Geplaatst door observer
is dat zo bijzonder

uiteindelijk zien eo'ers en jajah de grote boze seculiere wereld in het zelfde licht

Ik denk dat jij je danig in DAJJ vergist, die vergelijking met EOfundamentalisten gaat voor geen meter op.

Tomas
30-08-04, 12:40
Geplaatst door freya
Ik denk dat jij je danig in DAJJ vergist, die vergelijking met EOfundamentalisten gaat voor geen meter op.

Waar heeft ie die eo-ers dan in godsnaam van weten te overtuigen?

taouanza
30-08-04, 12:42
Geplaatst door Dutchguy
:rolleyes: Als je het zo bekijkt....

Ik heb het dit keer niet gezien maar ik heb een soort allergie voor die hijgerige presentator. Tot overmaat van ramp zag ik een vorig keer dat er een bekende van me tussen het publiek zat en toen had ik het wel ff gehad met dat programma.

Ach je hebt wat gemist een van de vragen was:New York of Madrid?

Geweldig he?:moe:

Dutchguy
30-08-04, 12:46
Geplaatst door taouanza
Ach je hebt wat gemist een van de vragen was:New York of Madrid?

Geweldig he?:moe:

Hij had gewoon weg moeten lopen. Dit soort vragen verbaast me van de EO niet. De volgende aflevering krijgt de dan aanwezige gast ook weer van dat EO-vilein over zich heen, let maar op.

taouanza
30-08-04, 13:00
Geplaatst door Dutchguy
Hij had gewoon weg moeten lopen. Dit soort vragen verbaast me van de EO niet. De volgende aflevering krijgt de dan aanwezige gast ook weer van dat EO-vilein over zich heen, let maar op.


Nou dat denk ik niet. Ik was jarenlang abonnee van de Nieuwe Revu dus aardig bekend met dat blad. Ik las vorige week bij een vriendin het intervieuw van NR met Benzakour. De interviewer was ronduit onbeschoft. En dat herkende ik totaal niet.
Of de volgende gast moet ook een moslim zijn

freya
30-08-04, 13:03
Geplaatst door Tomas
Waar heeft ie die eo-ers dan in godsnaam van weten te overtuigen?

Van zijn leidercapaciteiten, wel blijven opletten katje!

Ze waren het meestal niet met zijn ideeen eens, maar vonden hem wel een echte leider.

Ik lachtte me rot want ik ben het voor 95% wel met zijn ideeen eens, maar vind hem niet echt een goede leider :D

Tomas
30-08-04, 13:05
Geplaatst door freya
Van zijn leidercapaciteiten, wel blijven opletten katje!

Ze waren het meestal niet met zijn ideeen eens, maar vonden hem wel een echte leider.

Ik lachtte me rot want ik ben het voor 95% wel met zijn ideeen eens, maar vind hem niet echt een goede leider :D

Oh, is dat alles. Ik dacht al, dat ie alle eo-ers even had overtuigd van zijn gelijk... Ben het dan in dit zeldzame geval wel met de eo eens. 'k hou alleen niet zo van echteleiders-typetjes.

Iglo
30-08-04, 13:05
Geplaatst door freya
Je verdenkt hem dus van een dubbele agenda?
Ben je soms bang dat hij een terroristische groep aan het oprichten is?

Mijn kritiek op hem is juist dat hij vaak zo ongezouten zegt wat hij meent. :D En of ik hem voor geen cent vertrouw. Een dubbele agenda vindt ik wat overtrokken, maar zoals ik al zei volgens mij is een oportunistische onbetrouwbare gast, met (inderdaad) uitstekend charisma en leiderskwaliteiten. Maar natuurlijk verdenk ik hem er niet van om een terroristische groep hier op te zetten met een dubbele agenda. Daar komt hij niet verder mee, en zou zijn carriere ernstig schaden :).

Dutchguy
30-08-04, 13:07
Geplaatst door taouanza
Nou dat denk ik niet. Ik was jarenlang abonnee van de Nieuwe Revu dus aardig bekend met dat blad. Ik las vorige week bij een vriendin het intervieuw van NR met Benzakour. De interviewer was ronduit onbeschoft. En dat herkende ik totaal niet.
Of de volgende gast moet ook een moslim zijn

Ik bedoelde eigenlijk die presentator, ik vond hem al veel eerder een stuk vilein en ik zapte al weg als ik die kop zag.

freya
30-08-04, 13:10
Geplaatst door Iglo
En of ik hem voor geen cent vertrouw. Een dubbele agenda vindt ik wat overtrokken, maar zoals ik al zei volgens mij is een oportunistische onbetrouwbare gast, met (inderdaad) uitstekend charisma en leiderskwaliteiten. Maar natuurlijk verdenk ik hem er niet van om een terroristische groep hier op te zetten met een dubbele agenda. Daar komt hij niet verder mee, en zou zijn carriere ernstig schaden :).

Denk je dan dat hij zijn verhaal/standpunten maar een beetje zit te verzinnen alleen om met z'n kop op TV te komen?

Een carriere heeft hij nl niet, hij verdient geen rooie cent en zijn kans op een goede baan in Belgie is verkeken.

Goodnight
30-08-04, 13:26
Klopt het dat hij een christelijke moeder heeft?

Siah
30-08-04, 13:29
Geplaatst door taouanza
Men heeft het wel over Ayaan en hoe kul haar aktie is maar ik hoor niemand over Abou JahJah.
Die was ook dit weekend op tv bij de EO nog wel.
En hij heeft 12 van de 16 panelleden kunnen overtuigen van zijn leiderskwaliteiten. En daar hoor je niks over?
Zijn de moslims zo erg gewend aan slecht nieuws dat we het alleen over slecht nieuws hebben?
Abou Jahjah heeft bij de EO -het hol van de leeuw- een overwinning behaald maar we hebben het nog steeds over de muts de veilig bij moslimhaters gaat vertellen hoe ze moslims gaat bestrijden.

Petje af voor Dyab.:fpetaf:


http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp;jsessionid=A2E854BAF15B79EB9DABAA14A83 A8643.mmbase01?episode=4373301

Vrijheid van meningsuiting is niet voor iedereen weggelegd..........


ayaan's verhaal en de andere soortgelijke verhalen, werken als brandstof voor de media en overheden hier en elders, om de gewilde "crisis" te creeren, waarin er weinigen zich om de bezetting druk gaan maken. (een afleidngsmanoeuvre)
en de mensen die zich er wel druk om maken, en iets concreets proberen te doen, worden in een defensieve positie gedrukt en met allerlei onzin bezig gehouden.
de media komt altijd aan zijn brandstof om een "crisis" te veroorzaken,(zie de andere oorlogen in geschiedenis als Vietnam).

de kabinet van balk/en/en/de en Zijn media, doen hun best om de geluiden te dempen. de zogenoemd k*tMarokanen te temmen (zoals iemand al zei) en de achter-tuin "schoon&rustig" te houden.
het (was)is en blijft een illusie!!
het verzet vind altijd zijn uitweg om..
maar dat eist kennis, descipline, onderzoek en doorzettingsvermogen!
(en geen rare dingen die de tieners te-recht soms flikken)

in een samen-leving als neder-land waar de stereotypen heersen, waar ineens de meeste vakjes van bijv. deze web site over de kleurlingen (metname de muslims) en hun "achterbaksheid" gaat,
waar men zich niet eens om eigene blanke b-u-r-g-e-r-s bekomert en gaat het geld in militaire bezetting pompen,
moet men veel meer seriouser en vastbradender te werk gaan.

als ayaan een film maakt, dan weet zij donders goed wat zij doet.
afgezien van het feit dat dat een goedkope, lineair en conventionele f-ilm is, (en gebaceerd op stereotypen en meer als zelfprojectie).

in een tijd waar de INFOWAR centraal staat, waar taal&beeld voor de zogenaamde "neo-liberalen" cruciaal en beslissend is om hun vuile oorlogen "goed" te keuren,
is er geen tijd te verdoen!
men moet zich met woorden en beelden bewapenen(dit eist kennis en onderzoek), men moet naar de geschiedenis kijken en hoe de anderen al tegen onderdrukking en racisme gevochten hebben.
JA, men moet ervoor keihard knokken!

anders sta je toe te kijken hoe de haat, oorlog, racisme, Bomaanslagen,...geleidelijk naar je toe komen. (die-zijn-er!!)
er is geen ontkomen aan!
men verdraagt de onderdrukking Niet voorgoed!
iedere actie heeft een reactie.
black en blank worden allebei verfakt!
allemaal door een kleine minderheid van capitaalhouders in de wereld (bijv. de eigenaar van oliemaatschappijen en multienationals, die er baat bij hebben)
die hebben de media incl. overheden in hun hand. en proberen een bepaalde "publieke opinie" te maken die ze willen en die de oorlogen ten goede komt.

Jammer dat ik niet wist over de programma van Abou JahJah'sgesprek.
















PS: als wat er gaande is "de verlichting" wordt genoemd;
dan hoeft dat voor mij niet meer!
als wat er gaande is, Het modernisme wordt genoemd;
dan "blijf" ik liever een achterbaks!

freya
30-08-04, 13:38
Geplaatst door Goodnight
Klopt het dat hij een christelijke moeder heeft?

Ja, maakt dat wat uit?

Siah
30-08-04, 13:54
Geplaatst door Siah
ayaan's verhaal en de andere soortgelijke verhalen, werken als brandstof voor de media en overheden hier en elders, om de gewilde "crisis" te creeren, waarin er weinigen zich om de bezetting druk gaan maken. (een afleidngsmanoeuvre)
en de mensen die zich er wel druk om maken, en iets concreets proberen te doen, worden in een defensieve positie gedrukt en met allerlei onzin bezig gehouden.
de media komt altijd aan zijn brandstof om een "crisis" te veroorzaken,(zie de andere oorlogen in geschiedenis als Vietnam).

de kabinet van balk/en/en/de en Zijn media, doen hun best om de geluiden te dempen. de zogenoemd k*tMarokanen te temmen (zoals iemand al zei) en de achter-tuin "schoon&rustig" te houden.
het (was)is en blijft een illusie!!
het verzet vind altijd zijn uitweg om..
maar dat eist kennis, descipline, onderzoek en doorzettingsvermogen!
(en geen rare dingen die de tieners te-recht soms flikken)

in een samen-leving als neder-land waar de stereotypen heersen, waar ineens de meeste vakjes van bijv. deze web site over de kleurlingen (metname de muslims) en hun "achterbaksheid" gaat,
waar men zich niet eens om eigene blanke b-u-r-g-e-r-s bekomert en gaat het geld in militaire bezetting pompen,
moet men veel meer seriouser en vastbradender te werk gaan.

als ayaan een film maakt, dan weet zij donders goed wat zij doet.
afgezien van het feit dat dat een goedkope, lineair en conventionele f-ilm is, (en gebaceerd op stereotypen en meer als zelfprojectie).

in een tijd waar de INFOWAR centraal staat, waar taal&beeld voor de zogenaamde "neo-liberalen" cruciaal en beslissend is om hun vuile oorlogen "goed" te keuren,
is er geen tijd te verdoen!
men moet zich met woorden en beelden bewapenen(dit eist kennis en onderzoek), men moet naar de geschiedenis kijken en hoe de anderen al tegen onderdrukking en racisme gevochten hebben.
JA, men moet ervoor keihard knokken!

anders sta je toe te kijken hoe de haat, oorlog, racisme, Bomaanslagen,...geleidelijk naar je toe komen. (die-zijn-er!!)
er is geen ontkomen aan!
men verdraagt de onderdrukking Niet voorgoed!
iedere actie heeft een reactie.
black en blank worden allebei verfakt!
allemaal door een kleine minderheid van capitaalhouders in de wereld (bijv. de eigenaar van oliemaatschappijen en multienationals, die er baat bij hebben)
die hebben de media incl. overheden in hun hand. en proberen een bepaalde "publieke opinie" te maken die ze willen en die de oorlogen ten goede komt.

Jammer dat ik niet wist over de programma van Abou JahJah'sgesprek.

PS: als wat er gaande is "de verlichting" wordt genoemd;
dan hoeft dat voor mij niet meer!
als wat er gaande is, Het modernisme wordt genoemd;
dan "blijf" ik liever een achterbaks!

In Solidarity with Palestinian Political Prisoners
En their Hunger Strike for an end to the Inhumane Treatment in Israeli Prisons!

Iglo
30-08-04, 14:23
Geplaatst door Siah
[SIZE=3]
...................................
[B][COLOR=green]PS: als wat er gaande is "de verlichting" wordt genoemd;
dan hoeft dat voor mij niet meer!
als wat er gaande is, Het modernisme wordt genoemd;
dan "blijf" ik liever een achterbaks! Inderdaad het is allemaal een groot complot om de bezetting uit het nieuws te houden. Maar gelukkig hebben we mensen als jou om ons daar, in gigantische gekleurde letters, op te wijzen. Ik zou niet weten wat we zonder moesten.
Misschien is het een idee om on-topic te posten though, dan krijg je niet zulke vervelende berichtjes tegen je kop als deze.
Je bedoeld trouwens ACHTERLIJK, niet achterbaks.

Iglo
30-08-04, 14:25
Geplaatst door freya
Denk je dan dat hij zijn verhaal/standpunten maar een beetje zit te verzinnen alleen om met z'n kop op TV te komen?

Een carriere heeft hij nl niet, hij verdient geen rooie cent en zijn kans op een goede baan in Belgie is verkeken. Natuurlijk doet hij het niet alleen om met zijn kop op de televisie te komen. Pim die deed het ook omdat hij stond voor wat hij zei. Maar het is zeker niet zo dat hij het puur uit ideologie doet, denk je niet?
Een normale baan zal hij niet snel meer vinden nee. Maar ik denk niet dat hij daar uberhaupt ooit op geaast heeft.

taouanza
30-08-04, 16:28
Geplaatst door Iglo
Natuurlijk doet hij het niet alleen om met zijn kop op de televisie te komen. Pim die deed het ook omdat hij stond voor wat hij zei. Maar het is zeker niet zo dat hij het puur uit ideologie doet, denk je niet?
Een normale baan zal hij niet snel meer vinden nee. Maar ik denk niet dat hij daar uberhaupt ooit op geaast heeft.

Laat me raden? Ayaan vertrouw je wel en je vindt dat ze geweldig werk doet?

freya
30-08-04, 16:37
Geplaatst door Iglo
Natuurlijk doet hij het niet alleen om met zijn kop op de televisie te komen. Pim die deed het ook omdat hij stond voor wat hij zei. Maar het is zeker niet zo dat hij het puur uit ideologie doet, denk je niet?
Een normale baan zal hij niet snel meer vinden nee. Maar ik denk niet dat hij daar uberhaupt ooit op geaast heeft.

Maar wat is zijn andere doel dan?

Hij had een goede baan, maar is die om principiele redenen kwijtgeraakt. Dus het zal wel niet om geld verdienen gaan.

Baantjes bij politieke partijen zijn hem aangeboden, maar die heeft hij afgewezen. Dus hij wil niet koste wat het kost een politieke carriere.

Wat zou het dan zijn volgens jou?

dicksr
30-08-04, 16:45
Geplaatst door freya
Maar wat is zijn andere doel dan?

Wat zou het dan zijn volgens jou?

Dat waar het iedere politicus uiteindelijk om gaat MACHT.

dicksr

taouanza
30-08-04, 16:47
Geplaatst door dicksr
Dat waar het iedere politicus uiteindelijk om gaat MACHT.

dicksr

Maar wat maakt hem dan onbetrouwbaar als andere machtgeile politici wel vertrouwd worden?

dicksr
30-08-04, 16:51
Geplaatst door taouanza
Maar wat maakt hem dan onbetrouwbaar als andere machtgeile politici wel vertrouwd worden?


Weer een aanname! Hij is naar mijn mening niet meer of minder betrouwbaar dan andere politici.
DAJJ is net zo 'machtgeil' zoals jij dat zo elegant uitdrukt, als iedere andere politicus. Dat is namelijk hun vak.

freya
30-08-04, 16:56
Geplaatst door dicksr
Dat waar het iedere politicus uiteindelijk om gaat MACHT.

dicksr

Ja elke politicus wil de macht om zijn/haar idealen uit te kunnen voeren.
Lijkt me vrij logisch

Een politicus die zegt "ik ben het met een heleboel niet eens en heb een hoop plannen voor verbetering, maar ik wil er verder niks mee doen en jullie hoeven niet naar me te luisteren of op me te stemmen" Daar zou ik pas argwanend van worden :strik:

dicksr
30-08-04, 17:09
Geplaatst door freya
Ja elke politicus wil de macht om zijn/haar idealen uit te kunnen voeren.
Lijkt me vrij logisch

Een politicus die zegt "ik ben het met een heleboel niet eens en heb een hoop plannen voor verbetering, maar ik wil er verder niks mee doen en jullie hoeven niet naar me te luisteren of op me te stemmen" Daar zou ik pas argwanend van worden :strik:

Neen, niet helemaal wat ik bedoelde.

Een idealist 'strijd' voor zijn ideaal en is niet noodzakelijkerwijs een politicus.

Een politicus 'strijd' om macht en is zelden een idealist. De onbuigzaamheid van de idealist voorkomt doorgaans dat hij een (succesvol) politicus wordt.

taouanza
30-08-04, 17:10
Geplaatst door dicksr
Weer een aanname! Hij is naar mijn mening niet meer of minder betrouwbaar dan andere politici.
DAJJ is net zo 'machtgeil' zoals jij dat zo elegant uitdrukt, als iedere andere politicus. Dat is namelijk hun vak.

Jij bent degene die allemaal vooroordelen over mij heeft dus probeer het maar niet om te draaien. Trap er toch niet in.

freya
30-08-04, 17:14
Geplaatst door dicksr
Neen, niet helemaal wat ik bedoelde.

Een idealist 'strijd' voor zijn ideaal en is niet noodzakelijkerwijs een politicus.

Een politicus 'strijd' om macht en is zelden een idealist. De onbuigzaamheid van de idealist voorkomt doorgaans dat hij een (succesvol) politicus wordt.

Ah vandaar DAJJ's verkiezingsnederlaag :denk:

Iglo
30-08-04, 19:59
Geplaatst door taouanza
Laat me raden? Ayaan vertrouw je wel en je vindt dat ze geweldig werk doet? Gelukkig weet je precies wat ik denk. Nee, ik vindt niet dat Hirshi Ali en Theo van Gogh goed bezig zijn. Hirshi Ali is weinig constructief en Theo van Gogh roept onmiddelijk een enorme afkeer op. En op weer een andere manier roept Jahjah ook een enorm wantrouwen op. Hij is net wat te glad, maakt net wat te handig misbruik van de situatie in Israel etc etc.

Iglo
30-08-04, 20:02
Geplaatst door freya
Maar wat is zijn andere doel dan?

Hij had een goede baan, maar is die om principiele redenen kwijtgeraakt. Dus het zal wel niet om geld verdienen gaan.

Baantjes bij politieke partijen zijn hem aangeboden, maar die heeft hij afgewezen. Dus hij wil niet koste wat het kost een politieke carriere.

Wat zou het dan zijn volgens jou? Macht invloed en aanzien. Hij zal heus hart voor de zaak hebben, maar ik betwijfel of dat belangrijker is dan de eerste drie die ik noemde. Verder kan ik me best voorstellen dat hij geen trek had in een baan bij een andere politieke partij als excuus-allochtoon.

dicksr
31-08-04, 07:45
Geplaatst door freya
Ah vandaar DAJJ's verkiezingsnederlaag :denk:

Ik heb die nederlaag niet geanalyseerd, maar zou best kunnen. Ik las enige tijd terug hier zijn interview met de Groene en heb toen mijn mening over hem (waar we het eerder over hadden) bijgesteld. Uit dat interview lees ik inderdaad stukjes niet helemaal realistisch idealisme.

dicksr
31-08-04, 07:48
Geplaatst door taouanza
Jij bent degene die allemaal vooroordelen over mij heeft dus probeer het maar niet om te draaien. Trap er toch niet in.


De aanname waar ik het over had beste Taouanza, is de aanname dat er wel geloof gehecht zou worden aan andere politici en niet aan DAJJ. Wat ik schreef was dat ik daar geen onderscheid in maak.

opmerker
31-08-04, 08:54
Geplaatst door dicksr
De aanname waar ik het over had beste Taouanza, is de aanname dat er wel geloof gehecht zou worden aan andere politici en niet aan DAJJ. Wat ik schreef was dat ik daar geen onderscheid in maak.

DAJJ is een handige gast die het M.O. conflict gebruikt om zichzelf in de kijker te spelen.

Zijn betrouwbaarheid blijkt wel uit manier waarop hij de Belgische nationaliteit heeft verkregen: via een schijnhuwelijk.

freya
31-08-04, 13:33
Geplaatst door opmerker
DAJJ is een handige gast die het M.O. conflict gebruikt om zichzelf in de kijker te spelen.


Maar met welk doel dan?

850
31-08-04, 13:50
Geplaatst door dicksr
Neen, niet helemaal wat ik bedoelde.

Een idealist 'strijd' voor zijn ideaal en is niet noodzakelijkerwijs een politicus.

Een politicus 'strijd' om macht en is zelden een idealist. De onbuigzaamheid van de idealist voorkomt doorgaans dat hij een (succesvol) politicus wordt.

Ik denk dat bij de start menig politici wel degelijk idealist is maar gaandeweg steeds meer te maken krijgt met een web aan regels, restricties en bovenal burocratie dat als een gif langzaam het ideaal bevuild....
Maar politici als Krista van Velzen van de SP en Wijnand Duivendak van GroenLinks zijn idealisten in hart en nieren.

NIS
31-08-04, 14:11
Geef me nou de link! Al dat gezeur over Abu Jah Jah..

NIS
31-08-04, 14:15
Heb het al gevonden: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4373301

Siah
01-09-04, 00:08
Geplaatst door freya
Ja elke politicus wil de macht om zijn/haar idealen uit te kunnen voeren.
Lijkt me vrij logisch

Een politicus die zegt "ik ben het met een heleboel niet eens en heb een hoop plannen voor verbetering, maar ik wil er verder niks mee doen en jullie hoeven niet naar me te luisteren of op me te stemmen" Daar zou ik pas argwanend van worden :strik:

:duits:

Siah
01-09-04, 00:09
Geplaatst door NIS
Heb het al gevonden: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4373301

coole fotos.