PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimorganisaties 'Submission' een provocatie die de discussie niet bevordert



Joesoef
30-08-04, 12:47
Film Hirsi Ali 'stap te ver'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Moslimorganisaties zien het filmpje Submission (Onderwerping) van politicus Ayaan Hirsi Ali en regisseur Theo van Gogh als 'een provocatie die de discussie niet bevordert'.

In Submission, dat gisteravond werd uitgezonden in het VPRO-televisieprogramma Zomergasten, bekritiseren Hirsi Ali en Van Gogh teksten uit de koran die geweld tegen vrouwen goedkeuren. ''Als de vrouw de man niet gehoorzaamt, mag ze geslagen worden. De man staat volgens de koran boven de vrouw,'' aldus Hirsi Ali.

De hoofdrolspeelster in de film draagt een doorzichtig gewaad - haar borsten zijn zichtbaar - om te laten zien dat achter de sluier 'een mens, een vrouw' schuilgaat met 'voeten, kuiten en borsten'. Op beurse vrouwenlichamen waren koranteksten over lijfstraffen geschreven. Hirsi Ali wil de Engels gesproken film ook vertonen in islamitische landen.

De politica, die het scenario schreef, bedoelt de film niet als provocatie. ''Ik wil laten zien hoe de letter van de koran zich verhoudt met de praktijk. Als je mensen wil prikkelen om na te denken, moet je ze voor dilemma's plaatsen.''

Volgens voorzitter Amir Maddoe van de Nederlandse Moslim Raad is de film voor de islamitische gemeenschap 'een stap te ver'. ''Vooral de meer orthodoxe moslims zullen dit niet pikken.'' Zelf vindt hij het beter de hele zaak te negeren. ''Anders is het koren op de molen van fanatieke groepen.''

Haci Karacaer van de Turkse organisatie Milli Görüs zegt: ''Als Hirsi Ali een godsdienstoorlog wil voeren, moet zij dat weten. Ik heb besloten daar niets van te vinden.''

Voorzitter Mohamed Sini van Islam en Burgerschap hoopt dat moslims nuchter met de film omgaan. ''Als Hirsi Ali de koran zo wenst te interpreteren, moet dat kunnen. Als geloofsgemeenschap moet je de koran zien in een bepaald tijdsgewricht. Volgens mij echter niet met dit soort middelen.''

Sini denkt dat de film leidt tot verscherping van de tegenstellingen. ''Vrouwenonderdrukking, discriminatie van joden en homoseksuelen moet je aan de orde durven stellen, maar zeker niet op deze manier.''

Het PvdA-Kamerlid Khadija Arib, van Marokkaanse afkomst, denkt dat moslima's zich door de film gekwetst zullen voelen. ''Het is prima als onderdrukking en geweld tegen vrouwen aan de orde worden gesteld. De vraag is of dit het juiste middel is. Hirsi Ali is uit op confrontatie en dat is zorgelijk.''

VVD-fractieleider Jozias van Aartsen zegt: ''Ayaan Hirsi Ali is een vrouw met een boodschap. Daarom zit zij bij ons in de fractie. Als politica draagt zij die boodschap uit in Kamerdebatten, in toespraken in het land, in artikelen in de pers. Dus steeds: words, words, words. Voor deze tv-uitzending heeft Ayaan gezocht naar een nieuw medium voor haar boodschap, het beeld. En ja, of deze exercitie cinematografisch nu zo geslaagd is, lijkt me secundair. Ik zal mij in elk geval niet voegen in een koor van verontwaardigde beeldenstormers.'' VVD-leider en minister Gerrit Zalm vindt de film 'erg bloot'. VVD-minister Johan Remkes (binnenlandse zaken) laat weten dat er niets in de film wordt vertoond dat in strijd is met de wet.

Van Gogh, die momenteel werkt aan een film over Pim Fortuyn, zegt dat 'iemand van de politie' hem heeft gebeld met de mededeling dat hij tot vanmorgen bescherming zou krijgen. ''Ik ben niet bedreigd en ik wil ook geen bewaking. Ik heb geen beveiliger gezien.'' De Amsterdamse politie doet geen mededelingen over bewaking.


© Het Parool, 30-08-2004

Ourzazate
30-08-04, 16:36
Grappig om te zien hoe de Klitloze Alien als ook Zijne Koninklijke Biervat Theo Goh (beest in het Marokkaans) zich in allerlei bochten wringen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Eigenlijk zou je nu als tegenfilm hetzelfde moeten produceren waarbij je dit maal de Bijbel aanhaalt...:vreemd:.

Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege...:).

Ik denk dat dat belangrijker is dan Koranversjes uit de context rukken en die de schuld geven van het handjevol islamitische mannen in Nederland die hun vrouwen in elkaar tikken.

taouanza
30-08-04, 16:44
Geplaatst door Ourzazate
Grappig om te zien hoe de Klitloze Alien als ook Zijne Koninklijke Biervat Theo Goh (beest in het Marokkaans) zich in allerlei bochten wringen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Eigenlijk zou je nu als tegenfilm hetzelfde moeten produceren waarbij je dit maal de Bijbel aanhaalt...:vreemd:.

Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege...:).

Ik denk dat dat belangrijker is dan Koranversjes uit de context rukken en die de schuld geven van het handjevol islamitische mannen in Nederland die hun vrouwen in elkaar tikken.

Veel belangrijker. Het is zeer belangrijk voor de integratie dat iedere moslim met vrouwenmishandeling wordt geassocieerd. Zo moslim--->leest koran--->slaat vrouwen----> Bah bah bah zeggen de brave tolerante Nederlanders.

Joepie
30-08-04, 16:50
Geplaatst door taouanza
Veel belangrijker. Het is zeer belangrijk voor de integratie dat iedere moslim met vrouwenmishandeling wordt geassocieerd. Zo moslim--->leest koran--->slaat vrouwen----> Bah bah bah zeggen de brave tolerante Nederlanders.


ben ik met je eens,
Het eigenlijke doel wordt naar mijn mening ook voorbij gestreefd met zo'n film (niet gezien overigens) ook nietafg. zondag....
Moslims worden idd. weer makkelijk en vlug met het "negatieve"geassocieerd op deze manier.

Ourzazate
30-08-04, 17:26
Geplaatst door taouanza
Veel belangrijker. Het is zeer belangrijk voor de integratie dat iedere moslim met vrouwenmishandeling wordt geassocieerd. Zo moslim--->leest koran--->slaat vrouwen----> Bah bah bah zeggen de brave tolerante Nederlanders.

:haha:

Jar
30-08-04, 18:16
Ourzazate:


Grappig om te zien hoe de Klitloze Alien als ook Zijne Koninklijke Biervat Theo Goh (beest in het Marokkaans) zich in allerlei bochten wringen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Eigenlijk zou je nu als tegenfilm hetzelfde moeten produceren waarbij je dit maal de Bijbel aanhaalt....

Weer zulke goedkope kritiek.

Als jij de Nederlandse TV en bioscoophistorie zou kennen zou je weten dat de bijbel al uitgekauwd en uitgespuugd werd in de jaren '70 en later.

Dat die moslimorganisatie de kritiek geeft is normaal, dat wordt ook van hen verwacht. Zij doen het in tegenstelling tot velen hier tenminste netjes, al is de argumentatie net als hier zeer dun.

observer
30-08-04, 22:28
van gogh provoceerd moslims

jahjah provoceerd joden

el moemni provoceerd homo's

taouanza
30-08-04, 22:29
Geplaatst door observer
van gogh provoceerd moslims

jahjah provoceerd joden

el moemni provoceerd homo's

Ach heb je dat zelf bedacht?:moe:

Orakel
30-08-04, 22:32
Geplaatst door observer
van gogh provoceerd moslims

jahjah provoceerd joden

el moemni provoceerd homo's

en jou profoceerd Fan Dale

Al3arbi
30-08-04, 22:34
Geplaatst door Orakel
en jou profoceerd Fan Dale


Word!:haha:

Reposent
30-08-04, 22:35
Geplaatst door Orakel
en jou profoceerd Fan Dale

Geniaal!

:melig:

Rocky
30-08-04, 22:43
Zag net een stukje op Netwerk. Zelfs Ebru Umar vond het filmpje te ver gaan :zozo:

Bofko
30-08-04, 22:49
Geplaatst door Reposent
Geniaal!

:melig:

Hé Zwijgster, het is goed te zien dat je hier af en toe nog één van je zeven levens opentrekt.

Reposent
30-08-04, 22:54
Geplaatst door Bofko
Hé Zwijgster, het is goed te zien dat je hier af en toe nog één van je zeven levens opentrekt.

:haha:

Nog zo 1tje die denkt dak haar ben.

Grappig.

Wanneer houdt het op?

Bofko
30-08-04, 22:57
Geplaatst door Reposent

Wanneer houdt het op?

Als je jezelf beter vermomd natuurlijk.

taouanza
30-08-04, 22:58
Geplaatst door Rocky
Zag net een stukje op Netwerk. Zelfs Ebru Umar vond het filmpje te ver gaan :zozo:

Ach die voelt zich gewoon gepasseerd.:rolleyes:

Ourzazate
31-08-04, 01:05
Geplaatst door Jar
Ourzazate:

Weer zulke goedkope kritiek.

Als jij de Nederlandse TV en bioscoophistorie zou kennen zou je weten dat de bijbel al uitgekauwd en uitgespuugd werd in de jaren '70 en later.

Dat die moslimorganisatie de kritiek geeft is normaal, dat wordt ook van hen verwacht. Zij doen het in tegenstelling tot velen hier tenminste netjes, al is de argumentatie net als hier zeer dun.

Kritik tav zulke lieden schijnt altijd goedkoop te zijn, maar wat zij doen is duur zeker...? Als jij Nederland enigszins zou kennen dan zou je weten dat er vandaag mensen zijn die Bijbelverzen in eigen belang uitleggen op een misselijkmakende manier die God niet bedoeld heeft. Niet alleen in NL trouwens, kijk maar naar het zuiden van Amerika...:).

Hier in Nederland worden islamitische vrouwen niet op grote schaal in elkaar getikt. Cijfers wijzen uit dat in verhouding veel meer autochtone mannen en vrouwen mishandeld worden door de autochtone partner/ ex-partner. Uiteraard zijn er moslimmannen die hun vrouwen mishandelen maar zij berusten hun losse handjes niet op de verzen in de Koran, maar zijn vaak emotioneel niet in orde. Ik kan je verzekeren dat de moslimmannen die hun vrouwen slaan grotendeels niet eens bezig zijn met Islam. De verzen in de Koran die zogenaamd aanzetten tot slaan van de vrouw (of die voor die uitleg vatbaar zijn) kan ik één voor één uitleggen zoals ze uitgelegd moeten worden en 1 ding is vast, zij prediken geen geweld tegen vrouwen...:).

"Volgens de nota ‘Privé geweld, publieke zaak’ van het Ministerie van Justitie (april 2002) heeft 27 procent van de bevolking ooit met huiselijk geweld te maken gehad. Niet alleen vrouwen, maar ook mannen zijn slachtoffer van huiselijk geweld, beiden evenveel (Intomart 1997). Gezinssocioloog Kees de Hoog schrijft dat ‘het stereotype beeld van de vrouw als slachtoffer en de man als slechterik moet worden bijgesteld. Het is een vooroordeel om te denken dat vrouwen alleen maar treiteren en pesten of het bloed onder je nagels vandaan halen en dat mannen slaan.’

Volgens RAAK zouden vijftigduizend kinderen per jaar worden mishandeld. Anderen spreken over tachtigduizend. Wat verstaan we onder mishandeling? Hoogleraar kindermishandeling H. Baartman zegt ‘als je een kind met woorden of gedrag pijn wilt doen, kan je spreken van psychisch geweld, maar niet alle psychisch geweld is psychische kindermishandeling. Mishandeling is, als fysiek of geestelijk geweld geen enkel opvoedingsdoel dient en bij herhaling plaatsvindt’.

Uit de cijfers van de AMK's over 2001 blijkt dat kindermishandeling voorkomt in gezinnen met een complex aan problemen. In 35.2 procent van de gevallen is de moeder de pleger en bij 14.3 procent de vader. Over het algemeen gaat het om kinderen van de basisschoolleeftijd. In het Utrechtse onderzoek gaat het om kinderen van twee jaar en jonger! En het CBS meldt dat naar schatting 1.6% (56.000) van de kinderen van nul tot zeventien jaar wordt mishandeld! Volgens kinderrechter Walter Bröcker is dit getal juist, indien daarbij ook wordt gerekend het aantal kinderen dat na echtscheiding het contact met zijn vader wordt onthouden. Ruim zestienduizend kinderen verliezen jaarlijks geheel (8000) of grotendeels het contact met hun vader. Bröcker noemt dit geestelijke kindermishandeling. Hoogleraar familierecht en criminologie Peter Hoefnagels spreekt van de "ongeschreven misdaad van de eeuw".

In de discussie over huiselijk geweld wordt vaak naar het onderzoek van Renée Römkens verwezen. Dit was een onderzoek onder uitsluitend vrouwen, de man werd niets gevraagd! Aangifte door de man van huiselijk geweld is voor hemzelf contra-productief: als echtscheiding volgt, verliest hij immers vrijwel zeker de dagelijkse omgang met de kinderen. Moeders krijgen in circa 88 procent van de scheidingen de kinderen."

850
31-08-04, 01:47
Geplaatst door Ourzazate
Grappig om te zien hoe de Klitloze Alien als ook Zijne Koninklijke Biervat Theo Goh (beest in het Marokkaans) zich in allerlei bochten wringen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Eigenlijk zou je nu als tegenfilm hetzelfde moeten produceren waarbij je dit maal de Bijbel aanhaalt...:vreemd:.

Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege...:).


Je zit teveel in Warzazat en te weinig in Nederland.......
Je zou ook eens wat vaker naar de Nederlandse en westerse televisie moeten kijken inplaats van de schotel.........

Ourzazate
31-08-04, 02:03
Geplaatst door 850
Je zit teveel in Warzazat en te weinig in Nederland.......
Je zou ook eens wat vaker naar de Nederlandse en westerse televisie moeten kijken inplaats van de schotel.........


"Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege..."

...haal ik echt niet van de schotel...:).

ps: Het eerste wat ik doe als ik de tv aanzet is teletekst 101 lezen. Netwerk/Nova en het Journaal kijk ik vrijwel altijd. Ik heb een abonnement op 3 NL kranten en 2 tijdschriften (gratis :D), die ik grotendeels lees. Ik bezoek regelmatig de bieb voor andere tijdschriften/kranten. Wat je zegt is dus onzin...:).

850
31-08-04, 02:21
Geplaatst door Ourzazate
"Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege..."

...haal ik echt niet van de schotel...:).

ps: Het eerste wat ik doe als ik de tv aanzet is teletekst 101 lezen. Netwerk/Nova en het Journaal kijk ik vrijwel altijd. Ik heb een abonnement op 3 NL kranten en 2 tijdschriften (gratis :D), die ik grotendeels lees. Ik bezoek regelmatig de bieb voor andere tijdschriften/kranten. Wat je zegt is dus onzin...:).

:watte?: Kijk dan naar RTL4...........dr gaat een wereld voor je open. Minstens 3x per week komt daar een Op Waarheid Gebasseerde Film over mislukte blanke westerse mensen: vrouwenmishandeling, criminele kinderen, dramatische echtscheidingen, kindermishandeling, incest, pedofilie, vreemdgaan........etc. etc.
Gaat altijd over blanke, westerse mensen. Nooit over moslims of Marokkanen.....
:hihi: Als jij een keertje naar Dr. Phil kijkt dan donder je van je stoel van verbazing............daarin wordt me toch een beerput opengetrokken.....
En jouw Netwerk en NOVA heeft ook allerlei items waarin autochtonen in
voorkomen die op allerlei vlakken falen........ook over de onderwerpen die jij aanhaalt...........
Man, de Nederlandse tv stikt in het aabod waarin de schaduwzijde vd westerse mensen & autochtonen in belicht worden..........
:wijs: moslimbashen is kattepis vergeleken bij blankebashen op de buis.

Ourzazate
31-08-04, 02:52
Geplaatst door 850
:watte?: Kijk dan naar RTL4...........dr gaat een wereld voor je open. Minstens 3x per week komt daar een Op Waarheid Gebasseerde Film over mislukte blanke westerse mensen: vrouwenmishandeling, criminele kinderen, dramatische echtscheidingen, kindermishandeling, incest, pedofilie, vreemdgaan........etc. etc.
Gaat altijd over blanke, westerse mensen. Nooit over moslims of Marokkanen.....
:hihi: Als jij een keertje naar Dr. Phil kijkt dan donder je van je stoel van verbazing............daarin wordt me toch een beerput opengetrokken.....
En jouw Netwerk en NOVA heeft ook allerlei items waarin autochtonen in
voorkomen die op allerlei vlakken falen........ook over de onderwerpen die jij aanhaalt...........
Man, de Nederlandse tv stikt in het aabod waarin de schaduwzijde vd westerse mensen & autochtonen in belicht worden..........
:wijs: moslimbashen is kattepis vergeleken bij blankebashen op de buis.

Het is geen moslimbashen maar Islambashen...:). Was het maar moslimbashen. Het is vatbaarder om het op de man te spelen dan op een hele religie. Dan kom jij ongetwijfeld met het antwoord dat alleen de 'foute uitwassen' binnen de Islam/Koran worden aangepakt, maar er zijn geen foute uitwassen binnen de Islam/Koran. Moslims (althans een gedeelte) zijn fout...:). En is het zo dat bepaalde zaken in de Koran niet begrepen worden door mensen dan kan je op een ordentelijke wijze een debat voeren. Dat is niet alleen menselijk maar ook verstandig...:).

Op RTL4 en bij Dr. Phill worden geen foute uitwassen van de Bijbel/Christendom besproken maar misdragingen van mensen. De religie van die mensen komt nooit ter sprake. In bepaalde media is de religie alleen relevant als de misdragingen van islamitische komaf zijn. Dan is het namelijk een big deal...:cheefbek:.

ps: Het is een illusie om te denken dat mw. Klitloos en Zijne Koninklijke Biervat een debat teweeg willen brengen. Zij zijn niets meer en niets minder van plan dan het besmeuren van de Islam. Het verschil tussen die 2 is dat de een dit toegeeft en de ander dit ontkent... Maar ja, mw. Klitloos heeft een verleden opgebouwd vol leugens zoals we allemaal weten...:jammer:.

Izra
31-08-04, 09:14
Geplaatst door Ourzazate
ps: Het is een illusie om te denken dat mw. Klitloos en Zijne Koninklijke Biervat een debat teweeg willen brengen. Zij zijn niets meer en niets minder van plan dan het besmeuren van de Islam. Het verschil tussen die 2 is dat de een dit toegeeft en de ander dit ontkent... Maar ja, mw. Klitloos heeft een verleden opgebouwd vol leugens zoals we allemaal weten...:jammer:.

Waarom ga je het nu zo onder de gordel over uiterlijke kenmerken hebben,

ik dacht dat het ging over innerlijke kenmerken,

je maakt het geloof van de Moslim laag met deze discussietrant, Ourzazate!

Jar
31-08-04, 09:22
Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege..."

Over grootschalige fraude is er heel veel op TV geweest, zelfs een hele real live soap (parlementaire enquete). Over bijstandsmoeders is regelmatig iets te zien in actualiteiten programma's en op de IKON en humanistische omroep.
Of de premier christelijk is kunnen we beoordelen, evenals dat we niet kunnen oordelen over het islamiet zijn van een al Sadr, Aboe Jahjah, en meneer Cheppi.
Vrouwenhandel zie ik ook heel veel op TV, kortgeleden zelfs een hele dokumentaire.
En geweld van Nederlandse mannen t.a.v. hun eigen familie (zie bijv. de man die zijn huis incl. kinderen in de fik stak) was uitgebreid op TV inclusief een enkele reportages over het falende begeleidingsbeleid van de begeleidingsinstanties.

Kortom het is onzinnig te stellen dat dit weer islambashen is. In het verleden is de christelijke leer tot op de graat gefileerd en afgebrand tot op de grond. En toch bestaan er nog zat christenen in nederland, en floreren gemeentes buiten de oude kerken.

Zo'n loutering door ongelovigen zou ook de islam goed kunnen doen. En verder hebben de christenen leren leven met kritiek en negatieve aandacht, zou ook niet slecht zijn voor moslims .....

Jar
31-08-04, 09:27
En nog iets, waarom hapert de economie zo en is genereren van meer werk en geld zo moeilijk?

opmerker
31-08-04, 10:25
Geplaatst door Jar
Over grootschalige fraude is er heel veel op TV geweest, zelfs een hele real live soap (parlementaire enquete). Over bijstandsmoeders is regelmatig iets te zien in actualiteiten programma's en op de IKON en humanistische omroep.
Of de premier christelijk is kunnen we beoordelen, evenals dat we niet kunnen oordelen over het islamiet zijn van een al Sadr, Aboe Jahjah, en meneer Cheppi.
Vrouwenhandel zie ik ook heel veel op TV, kortgeleden zelfs een hele dokumentaire.
En geweld van Nederlandse mannen t.a.v. hun eigen familie (zie bijv. de man die zijn huis incl. kinderen in de fik stak) was uitgebreid op TV inclusief een enkele reportages over het falende begeleidingsbeleid van de begeleidingsinstanties.

Kortom het is onzinnig te stellen dat dit weer islambashen is. In het verleden is de christelijke leer tot op de graat gefileerd en afgebrand tot op de grond. En toch bestaan er nog zat christenen in nederland, en floreren gemeentes buiten de oude kerken.

Zo'n loutering door ongelovigen zou ook de islam goed kunnen doen. En verder hebben de christenen leren leven met kritiek en negatieve aandacht, zou ook niet slecht zijn voor moslims .....

Een van de sterke kanten van de democratie zijn de vrije media, die overal boven op zitten. Dus zaken als mishandeling, fraude, machtsmisbruik, anti-semitisme en discriminatie komen uitgebreid aan de orde. En dan kan er iets aan gedaan worden. Zo vervult het Parool een belangrijke rol in A'dam door de misdragingen van Marokaanse jongeren voor het voetlicht tehalen. Andere media houden zich weer bezig met lover boys en andere vormen van vrouwenhandel.

Iedereen vindt het moeilijk om met kritiek om te gaan, maar het is wel nodig om de maatschappij leefbaar te houden.

Waar geen kritiek mogelijk is, ontstaat vanzelf dictatuur, corruptie, achteruitgang en alle andere kwalen van derde wereld landen (M.O., Afrika).

Als je alleen maar loopt te janken dat jij altijd de pineut bent en nix doet, wordt het nooit beter en zak je steeds verder in het door jezelf gegraven zwarte gat.

Goodnight
31-08-04, 10:57
Ourzazate,

snap niet dat iemand zoals jij zulke denigrerende woorden moet gebruiken als Klitloze om zijn woorden kracht bij te zetten.

Doet hetgeen wat je te melden hebt eigenlijk weer teniet......

jammer.

opmerker
31-08-04, 11:16
Geplaatst door Goodnight
Ourzazate,

snap niet dat iemand zoals jij zulke denigrerende woorden moet gebruiken als Klitloze om zijn woorden kracht bij te zetten.

Doet hetgeen wat je te melden hebt eigenlijk weer teniet......

jammer.

Ik begrijp Hirsi Ali's verbittering wel. Ze draagt de littekens van een verwerpelijk systeem altijd bij zich. Het moeten wel zieke geesten zijn, die vrouwenverminking bedenken, uitvoeren en goedpraten.

Het past ook goed bij allerlei andere vrouwonvriendelijk zaken als eerwraak, gedwongen uithuwelijking etc. Opmerkelijk dat vrouwen het systeem dat hun zo uitbuit, in stand houden.

De paradox is dat moslima's in het Westen veel beter beschermd zijn dan in de islamitische wereld............ Hier is tenminste verhaal tegen dit soort zaken.

En zoals je weet: schelden is gebrek aan woorden.

francis21
31-08-04, 11:20
ja, inderdaad. Kritiek op een vrouw gaat helaas vaak gepaard met seksueel getinte scheldwoorden (i.t.t. biervat over van gogh). Inhoudelijk ingaan op wat in dit geval HA zegt en doet gebeurt daardoor niet. Ook over de VORM van de film kun je inhoudelijk reageren en verder natuurlijk op de teksten in die film.
Waar het mij om gaat: ook al heb je nog zo'n weerzin tegen de acties/opvattingen van een (deze) vrouw, kritiseer die opvattingen met argumenten. Het schelden met seksuele woorden is geen argument. groet, Francis

sienia
31-08-04, 11:21
Geplaatst door opmerker
Ik begrijp Hirsi Ali's verbittering wel. Ze draagt de littekens van een verwerpelijk systeem altijd bij zich. Het moeten wel zieke geesten zijn, die vrouwenverminking bedenken, uitvoeren en goedpraten.

Het past ook goed bij allerlei andere vrouwonvriendelijk zaken als eerwraak, gedwongen uithuwelijking etc.

De paradox is dat moslima's in het Westen veel beter beschermd zijn dan in de islamitische wereld............


En zoals je weet: schelden is gebrek aan woorden.

De verbittering die haar blik vertroebeld en nuancering onmogelijk maakt.

opmerker
31-08-04, 11:27
Geplaatst door sienia
De verbittering die haar blik vertroebeld en nuancering onmogelijk maakt.

Ik denk dat ze een aantal zaken goed ziet, en dat probeert te veranderen.

Voor mij blijft ze een self-made woman, die zich vanuit een uitzichtloze positie omhoog heeft gewerkt en daar hebben Nederlanders in het algemeen respect voor.

Wat bij moslims zoveel woede oproept, is het feit dat ze uit hun eigen gelederden komt en de vuile was buitenhangt. Omgaan met kritiek is niet eenvoudig.

850
31-08-04, 12:12
Geplaatst door Ourzazate
Op RTL4 en bij Dr. Phill worden geen foute uitwassen van de Bijbel/Christendom besproken maar misdragingen van mensen. De religie van die mensen komt nooit ter sprake. In bepaalde media is de religie alleen relevant als de misdragingen van islamitische komaf zijn. Dan is het namelijk een big deal...:cheefbek:.

:o Je bent te jong......
Voor jouw tijd werd er al lang en breed aan de stoelpoten gezaagd van het christendom.
Overigens bestaat er hier in het westen zelfs een muziekstroming dat uitsluitend gericht is op het bashen van het christendom.
Voor de rest is kritiek op het christendom al zo normaal geworden dat het niet eens meer opvalt.....

Izra
31-08-04, 12:22
Geplaatst door Ourzazate
"Waarom maken zij geen films over de grootschalige fraude door ambtenaren in Nederland? Of het feit dat bijstandsmoeders amper kunnen rondkomen dankzij een ongevraagde munt en een zogenaamde christelijke premier... Of het feit dat er tot op de dag van vandaag vrouwen en kinderen worden verhandeld in Nederland eo. En dan laat ik het geweld veroorzaakt door autochtone mannen jegens hun vrouwen en kinderen maar even achterwege..."

...haal ik echt niet van de schotel...:).

ps: Het eerste wat ik doe als ik de tv aanzet is teletekst 101 lezen. Netwerk/Nova en het Journaal kijk ik vrijwel altijd. Ik heb een abonnement op 3 NL kranten en 2 tijdschriften (gratis :D), die ik grotendeels lees. Ik bezoek regelmatig de bieb voor andere tijdschriften/kranten. Wat je zegt is dus onzin...:).



Doe dan niet zo kinderachtig, jij weet toch ook wel dat in geen enkel moslimachtig land (of beter niet-joodschristenachtig land), kritiek wordt geaccepteerd, jij maakt moslimgelovers laag en belachelijk dom, net als die gijzelnemers in Irak !

opmerker
31-08-04, 12:27
Geplaatst door 850
:watte?: Kijk dan naar RTL4...........dr gaat een wereld voor je open. Minstens 3x per week komt daar een Op Waarheid Gebasseerde Film over mislukte blanke westerse mensen: vrouwenmishandeling, criminele kinderen, dramatische echtscheidingen, kindermishandeling, incest, pedofilie, vreemdgaan........etc. etc.
Gaat altijd over blanke, westerse mensen. Nooit over moslims of Marokkanen.....
:hihi: Als jij een keertje naar Dr. Phil kijkt dan donder je van je stoel van verbazing............daarin wordt me toch een beerput opengetrokken.....
En jouw Netwerk en NOVA heeft ook allerlei items waarin autochtonen in
voorkomen die op allerlei vlakken falen........ook over de onderwerpen die jij aanhaalt...........
Man, de Nederlandse tv stikt in het aabod waarin de schaduwzijde vd westerse mensen & autochtonen in belicht worden..........
:wijs: moslimbashen is kattepis vergeleken bij blankebashen op de buis.

In Nederland zijn we er ingeslaagd een goed werkend systeem op te bouwen, uiteraard met uitwassen, want dat is eigen aan de mens.

In een heleboel andere landen is er geen werkend systeem maar is alles een grote uitwas.

opmerker
31-08-04, 12:28
Geplaatst door 850
:watte?: Kijk dan naar RTL4...........dr gaat een wereld voor je open. Minstens 3x per week komt daar een Op Waarheid Gebasseerde Film over mislukte blanke westerse mensen: vrouwenmishandeling, criminele kinderen, dramatische echtscheidingen, kindermishandeling, incest, pedofilie, vreemdgaan........etc. etc.
Gaat altijd over blanke, westerse mensen. Nooit over moslims of Marokkanen.....
:hihi: Als jij een keertje naar Dr. Phil kijkt dan donder je van je stoel van verbazing............daarin wordt me toch een beerput opengetrokken.....
En jouw Netwerk en NOVA heeft ook allerlei items waarin autochtonen in
voorkomen die op allerlei vlakken falen........ook over de onderwerpen die jij aanhaalt...........
Man, de Nederlandse tv stikt in het aabod waarin de schaduwzijde vd westerse mensen & autochtonen in belicht worden..........
:wijs: moslimbashen is kattepis vergeleken bij blankebashen op de buis.

In Nederland zijn we er ingeslaagd een goed werkend systeem op te bouwen, uiteraard met uitwassen, want dat is eigen aan de mens.

In een heleboel andere landen is er geen werkend systeem maar is alles een grote uitwas.

Goodnight
31-08-04, 14:38
Geplaatst door opmerker
Ik begrijp Hirsi Ali's verbittering wel. Ze draagt de littekens van een verwerpelijk systeem altijd bij zich. Het moeten wel zieke geesten zijn, die vrouwenverminking bedenken, uitvoeren en goedpraten.

Het past ook goed bij allerlei andere vrouwonvriendelijk zaken als eerwraak, gedwongen uithuwelijking etc. Opmerkelijk dat vrouwen het systeem dat hun zo uitbuit, in stand houden.

inderdaad en ik denk dat ik voor vele moslima's en moslims spreek als ik zeg dat we dit soort zaken die de Islam bezoedelen en in een kwaad daglicht stellen verwerpen.
Eveneens het verwerpelijke systeem die dit soort zaken uit heeft gevonden.
De Islam daar en tegen verwerpt dit soort pre-islamitische zaken.

[/quote]En zoals je weet: schelden is gebrek aan woorden. [/QUOTE]

Hij moet alleen die denigrerende benamingen weg laten.Verder heeft ie zeker wel woorden....zinnige woorden zelfs.

Goodnight
31-08-04, 14:43
Geplaatst door opmerker

Wat bij moslims zoveel woede oproept, is het feit dat ze uit hun eigen gelederden komt en de vuile was buitenhangt. Omgaan met kritiek is niet eenvoudig.

sinds wanneer kan je voor de moslims spreken?

Nee wat kritiek oplevert is het feit dat AHA van moslima Somalische afkomst wil vertellen hoe DE moslim wereld in elkaar steekt.
Heel erg wat haar is overkomen en dat ze uit een systeem voortkomt wat vrouwen geen waarde toekent.
Ook belangrijk is dat dit soort uitwassen met de grond gelijk moeten worden gemaakt.
Maar waar ik als moslima het niet mee eens ben is dat zij HAAR ervaringen als een algemeen goed wil gaan deponeren.

Dat en niets anders zet de verhoudingen op scherp opmerker.......wel je naam eer aandoen.

opmerker
31-08-04, 14:53
Geplaatst door Goodnight
sinds wanneer kan je voor de moslims spreken?

Nee wat kritiek oplevert is het feit dat AHA van moslima Somalische afkomst wil vertellen hoe DE moslim wereld in elkaar steekt.
Heel erg wat haar is overkomen en dat ze uit een systeem voortkomt wat vrouwen geen waarde toekent.
Ook belangrijk is dat dit soort uitwassen met de grond gelijk moeten worden gemaakt.
Maar waar ik als moslima het niet mee eens ben is dat zij HAAR ervaringen als een algemeen goed wil gaan deponeren.

Dat en niets anders zet de verhoudingen op scherp opmerker.......wel je naam eer aandoen.


Helder!

Ik hoop dat je gelijk hebt.

DEMOcraat
31-08-04, 15:07
Geplaatst door Goodnight
inderdaad en ik denk dat ik voor vele moslima's en moslims spreek als ik zeg dat we dit soort zaken die de Islam bezoedelen en in een kwaad daglicht stellen verwerpen.
Eveneens het verwerpelijke systeem die dit soort zaken uit heeft gevonden.
De Islam daar en tegen verwerpt dit soort pre-islamitische zaken.

En zoals je weet: schelden is gebrek aan woorden. [/QUOTE]

Hij moet alleen die denigrerende benamingen weg laten.Verder heeft ie zeker wel woorden....zinnige woorden zelfs. [/B][/QUOTE]

wat opmerker niet weet is dat het westen geen enkele vrouw als premier heeft gehad terwijl turkije en pakistaan als islamitische staten wel.

Max Stirner
31-08-04, 15:15
Geplaatst door DEMOcraat [/i]


wat opmerker niet weet is dat het westen geen enkele vrouw als premier heeft gehad terwijl turkije en pakistaan als islamitische staten wel.

Dus jij vond Thatcher geen vrouw? - kan ik je eigenlijk niet eens ongelijk in geven :)

DEMOcraat
31-08-04, 15:18
Geplaatst door Max Stirner
Dus jij vond Thatcher geen vrouw? - kan ik je eigenlijk niet eens ongelijk in geven :)

thatcher was wel een vrouw maar vraag me niet wat voor een.

ik zal het alleen houden bij nederland.

napoleon
31-08-04, 17:25
Waarom besteden jullie eigenlijk aandacht aan Dik Trom en zijn troetelslaafje? Hierdoor krijgen ze alleen maar meer publiciteit.
Gewoon negeren die handel en dan zullen ze vanzelf wel verdwijnen.

Ourzazate
31-08-04, 17:30
Geplaatst door Izra
Waarom ga je het nu zo onder de gordel over uiterlijke kenmerken hebben,

ik dacht dat het ging over innerlijke kenmerken,

je maakt het geloof van de Moslim laag met deze discussietrant, Ourzazate!

Heb je ZK Biervat wel eens horen spreken over de uiterlijke kenmerken van moslims? En van dat huisdier mormel van hem Ebru de Kikker stonden niet lang geleden Barend en van Dorp en Jan mulder verbaasd over de wijze waarop zij sprak over de uiterlijke kenmerken van moslims...:).

Dus als ik het over uiterlijke kenmerken heb, dan maak ik de Islam laag? En als ik nu geen moslim ben maar een jood? Je bent om te lachen...:).

opmerker
31-08-04, 17:44
Geplaatst door Ourzazate
Heb je ZK Biervat wel eens horen spreken over de uiterlijke kenmerken van moslims? En van dat huisdier mormel van hem Ebru de Kikker stonden niet lang geleden Barend en van Dorp en Jan mulder verbaasd over de wijze waarop zij sprak over de uiterlijke kenmerken van moslims...:).

Dus als ik het over uiterlijke kenmerken heb, dan maak ik de Islam laag? En als ik nu geen moslim ben maar een jood? Je bent om te lachen...:).

Het blijft een zwaktebot om Van Gogh, Hirsi Ali en Ebru aan te duiden als resp. Biervat, klit... en kikker.

Dat wekt toch sterk de indruk dat er geen inhoudelijk verweer is tegen wat te zeggen hebben. Schelden is gebrek aan woorden.

Daniël Z
31-08-04, 17:52
Als die teksten echt in de Koran staan snap ik het probleem niet.

Ze liegen toch niet in die film? Die teksten staan er toch?


Als ze nou teksten zouden presenteren die helemaal niet in de Koran staan zou ik het wel afkeuren. Maar wat zij doen is niets meer of minder dan gewoon Koran-teksten laten zien aan het grote publiek. Dus wat is het probleem?

Goodnight
31-08-04, 17:59
Geplaatst door Daniël Z
Als die teksten echt in de Koran staan snap ik het probleem niet.

Ze liegen toch niet in die film? Die teksten staan er toch?


Als ze nou teksten zouden presenteren die helemaal niet in de Koran staan zou ik het wel afkeuren. Maar wat zij doen is niets meer of minder dan gewoon Koran-teksten laten zien aan het grote publiek. Dus wat is het probleem?

dus misbruik door je eigen oom staat ook in de Koran?

Bovendien staat de interpretatie van die teksten ter discussie.

Zij presenteren het alsof de vrouw nog lager dan een kakkerlak is en eigenlijk gewoon niets te zeggen heeft en helemaal beurs geslagen kan en mag worden.Geen verklaring, maar hup erop los slaan.

Als ze echte een geheel beeld van de Islam willen presenteren, moeten ze ook de andere verzen laten zien waar de vrouw in wordt opgehemeld.
En moeten ze de juiste nuances aanbrengen.

Zwarte Schaap
31-08-04, 18:00
Geplaatst door opmerker
Het blijft een zwaktebot om Van Gogh, Hirsi Ali en Ebru aan te duiden als resp. Biervat, klit... en kikker.

Dat wekt toch sterk de indruk dat er geen inhoudelijk verweer is tegen wat te zeggen hebben. Schelden is gebrek aan woorden.

De werkelijke zwaktebod is alleen op het punt van zijn scheldwoorden blijven steken en niet zijn argumentatie willen lezen.

Bismilaah
31-08-04, 18:01
wartaal

Orakel
31-08-04, 21:13
Geplaatst door Daniël Z
Als die teksten echt in de Koran staan snap ik het probleem niet.

Ze liegen toch niet in die film? Die teksten staan er toch?


Als ze nou teksten zouden presenteren die helemaal niet in de Koran staan zou ik het wel afkeuren. Maar wat zij doen is niets meer of minder dan gewoon Koran-teksten laten zien aan het grote publiek. Dus wat is het probleem?

Probleem is dat ze hun doel voorbij schieten.
Beelden van mishandelde vrouwen laten zien en hen aan het woord laten is geen probleem. Noodzakelijk zelfs, want in deze consumptie- en soundbytemaatschappij waarbij we ons het nieuws van 2 dagen geleden niet eens kunnen herrineren, kan dat niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden.

Kritiek hebben op de Islam mag ook, dat hebben Moslims ook.
Zelfs de link leggen tussen mishandelde vrouwen en bepaalde Korantexten mag, als maar duidelijk gemaakt wordt dat de mishandelaars deze texten misbruiken.
Als maar duidelijk gemaakt wordt dat het niet van deze tijd is of mag zijn om je bij mensonterende behandelingen te beroepen op de Koran.

Daarbij vraag ik me in rede af hoeveel Moslims uberhaupt zelf bekend zijn met deze texten en vervolgens bewust naar de letter handelen.

Wat niet kan, en onnodig is, is om vrouwen in erotische outfit biddend af te beelden.
Maar daarin herken je de hand van Theo.

Siah
31-08-04, 22:05
Geplaatst door taouanza
Veel belangrijker. Het is zeer belangrijk voor de integratie dat iedere moslim met vrouwenmishandeling wordt geassocieerd. Zo moslim--->leest koran--->slaat vrouwen----> Bah bah bah zeggen de brave tolerante Nederlanders.
en inmiddels gaan sommige christenen zich tot Islaam bekeren!

Siah
31-08-04, 22:20
Geplaatst door Daniël Z
Als die teksten echt in de Koran staan snap ik het probleem niet.

Ze liegen toch niet in die film? Die teksten staan er toch?


Als ze nou teksten zouden presenteren die helemaal niet in de Koran staan zou ik het wel afkeuren. Maar wat zij doen is niets meer of minder dan gewoon Koran-teksten laten zien aan het grote publiek. Dus wat is het probleem?

ben zelf nergens in Koraan tegengekomen waar,

_door je oom gen**id worden,
_tijdens menstruatie "vrijen" (duiken in rode zee)
_gedwongen huwelijk
goedgekeurd worden.

ik denk toch dat die problemen met iets anders te maken hebben.
de film was een mengelmoes van "fictie" en "reality".

Siah
31-08-04, 23:05
Geplaatst door Orakel
Probleem is dat ze hun doel voorbij schieten.
Beelden van mishandelde vrouwen laten zien en hen aan het woord laten is geen probleem. Noodzakelijk zelfs, want in deze consumptie- en soundbytemaatschappij waarbij we ons het nieuws van 2 dagen geleden niet eens kunnen herrineren, kan dat niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden.

Kritiek hebben op de Islam mag ook, dat hebben Moslims ook.
Zelfs de link leggen tussen mishandelde vrouwen en bepaalde Korantexten mag, als maar duidelijk gemaakt wordt dat de mishandelaars deze texten misbruiken.
Als maar duidelijk gemaakt wordt dat het niet van deze tijd is of mag zijn om je bij mensonterende behandelingen te beroepen op de Koran.

Daarbij vraag ik me in rede af hoeveel Moslims uberhaupt zelf bekend zijn met deze texten en vervolgens bewust naar de letter handelen.

Wat niet kan, en onnodig is, is om vrouwen in erotische outfit biddend af te beelden.
Maar daarin herken je de hand van Theo.


en hij heeft geen progressieve handen, vind ik!
ik heb het niet over muslims en hoe ze in de film "bekritiseerd" worden, maar technisch,
en hoe hij dat uitgewerkt heeft.
de beelden zijn om stereotype manier neergezet.
vol van clichés (technisch), lineair,..
de maker van de film heeft geen 'drive' gehad met scenario.
eerder een projectie van eigen gedachten op de doek.
gedachten; gecreerd door soortgelijke beelden en stereotypes die tegenwoordig integraal deel uitmaken van de voorpagina van het news.
.
toch valt de film in de categorie van kunst-werken!
of dat een film is of een music,.. maakt geen reet uit!
..
so mag je je hier uiten,
..
.
alleen je moet een beetje "mazzel" hebben,
dat je door de democratische overheid niet gepakt en opgesloten wordt,
netals bij DHC!

Hollander53
31-08-04, 23:51
Ik heb de uitzending van Zomergasten door de VPRO met grote aandacht gevolgd. Het zal niet voor niets zijn dat zij reageert en handelt inzake het probleem van mishandeling in een relatie of huwelijk. Waarom gaan mensen elkaar slaan? Waarom ga je iemand waarvan je houdt en die voor je kinderen zorgt slaan? Slaan is een gebrek aan woorden. Met slaan bezeer je niet alleen iemands lijf, maar ook iemands geest. Slaan is een traumatische ervaring. Wat ik zag in het filmpje van Ayaan Hirschi Ali was een totaal vernederde vrouw, die bijna gedreven tot zelfmoord bidt tot God, en vraagt om verlossing. Zij claimt dat mannen de Koran misbruiken net zo als hun fysieke kracht om hun vrouw te slaan. Zoals wel vaker bij religie gebeurt ontleent een man kennelijk zijn moed aan uitspraken gedaan in een oud en stoffig boek die hem op dat moment van pas komen. Straf, haat en wraak zijn elementen die ik vaak zie in de cultuur van islamieten. Constante vergelding en vervloeking naar hun 'vijanden' terwijl zij door deze houding vaak zelf die vijanden oproepen. Het spijt me: met mannen heb ik niet veel op. :stomp: Te meer met de vrouwen, en wee als het waar is, dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen om de verwondingen die zij ontvangen heeft van haar echtgenoot te verbergen. Bovendien zou ik het jammer vinden om -indien deze zaken niet waar zijn- de discussie met Ayaan Hirschi Ali niet aan te gaan. Ik weiger te geloven dat zij deze verhalen uit haar duim zuigt. De mannen zijn alleen maar bang hun machtspositie te verliezen, die alleen maar fysiek is. Het gezond verstand en medemenselijkheid is veel eerder bij hun vrouwen te vinden, die maar al te vaak gebukt gaan onder hun religie, en die hiermee gemanipuleerd en geterroriseerd worden.

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat dit de bedoeling was van Uw geachte profeet.

DEMOcraat
01-09-04, 00:17
Geplaatst door Hollander53
Ik heb de uitzending van Zomergasten door de VPRO met grote aandacht gevolgd. Het zal niet voor niets zijn dat zij reageert en handelt inzake het probleem van mishandeling in een relatie of huwelijk. Waarom gaan mensen elkaar slaan? Waarom ga je iemand waarvan je houdt en die voor je kinderen zorgt slaan? Slaan is een gebrek aan woorden. Met slaan bezeer je niet alleen iemands lijf, maar ook iemands geest. Slaan is een traumatische ervaring. Wat ik zag in het filmpje van Ayaan Hirschi Ali was een totaal vernederde vrouw, die bijna gedreven tot zelfmoord bidt tot God, en vraagt om verlossing. Zij claimt dat mannen de Koran misbruiken net zo als hun fysieke kracht om hun vrouw te slaan. Zoals wel vaker bij religie gebeurt ontleent een man kennelijk zijn moed aan uitspraken gedaan in een oud en stoffig boek die hem op dat moment van pas komen. Straf, haat en wraak zijn elementen die ik vaak zie in de cultuur van islamieten. Constante vergelding en vervloeking naar hun 'vijanden' terwijl zij door deze houding vaak zelf die vijanden oproepen. Het spijt me: met mannen heb ik niet veel op. :stomp: Te meer met de vrouwen, en wee als het waar is, dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen om de verwondingen die zij ontvangen heeft van haar echtgenoot te verbergen. Bovendien zou ik het jammer vinden om -indien deze zaken niet waar zijn- de discussie met Ayaan Hirschi Ali niet aan te gaan. Ik weiger te geloven dat zij deze verhalen uit haar duim zuigt. De mannen zijn alleen maar bang hun machtspositie te verliezen, die alleen maar fysiek is. Het gezond verstand en medemenselijkheid is veel eerder bij hun vrouwen te vinden, die maar al te vaak gebukt gaan onder hun religie, en die hiermee gemanipuleerd en geterroriseerd worden.

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat dit de bedoeling was van Uw geachte profeet.

groot gelijk joh,nu weet je ook dat alle islamitische vrouwen naakt bidden ik vraag me af sinds wanneer.

dat filmpje heeft niets met islam te maken maar eerder met de somalische cultuur.

Siah
01-09-04, 00:34
Geplaatst door opmerker
Dat wekt toch sterk de indruk dat er geen inhoudelijk verweer is tegen wat te zeggen hebben. Schelden is gebrek aan woorden.

als je dat niet ziet betekent niet dat dat niet bestaat!

Lawrence
01-09-04, 01:02
Geplaatst door Ourzazate


Hier in Nederland worden islamitische vrouwen niet op grote schaal in elkaar getikt. Cijfers wijzen uit dat in verhouding veel meer autochtone mannen en vrouwen mishandeld worden door de autochtone partner/ ex-partner.



Dit is nieuw voor mij. Weet jij welke cijfers?

Groeten,

Hollander53
01-09-04, 09:22
Geplaatst door DEMOcraat
groot gelijk joh,nu weet je ook dat alle islamitische vrouwen naakt bidden ik vraag me af sinds wanneer.

dat filmpje heeft niets met islam te maken maar eerder met de somalische cultuur.


Hollander53
Ik geloof dat het voor de Allerhoogste niet uitmaakt in welke toestand en met welke kleding je je in het gebed tot Hem richt. Er is er geen die beter weet dat Hij het met Mensen en met hun fouten te doen heeft. :duim:

Jar
01-09-04, 09:33
Om het toch eens te testen of alle vooroordelen nergens op gebaseerd zijn.

VRAAG:

-Mogen getrouwde islamitische vrouwen overal gaan en staan waar zij willen (bioscoop, café, bar, strand etc.), hoeven zij nooit toestemming te vragen aan hun man als zij ergens heen willen?

-Hebben de islamitische vrouwen evenveel recht om het gezamelijke geld uit te geven zoals mannen dat ook doen.

-Mogen islamitische getrouwde vrouwen met iedereen (bijv. op straat/markt of in het café/bioscoop/bar) een praatje aanknopen en gezamenlijk een kopje koffie drinken?

Als deze drie vragen met volledig met 'ja' beantwoord kunnen worden, dan moeten niet islamieten ophouden met te zeggen dat de islamitische vrouw onderdrukt wordt.

opmerker
01-09-04, 09:56
Geplaatst door Jar
Om het toch eens te testen of alle vooroordelen nergens op gebaseerd zijn.

VRAAG:

-Mogen getrouwde islamitische vrouwen overal gaan en staan waar zij willen (bioscoop, café, bar, strand etc.), hoeven zij nooit toestemming te vragen aan hun man als zij ergens heen willen?

-Hebben de islamitische vrouwen evenveel recht om het gezamelijke geld uit te geven zoals mannen dat ook doen.

-Mogen islamitische getrouwde vrouwen met iedereen (bijv. op straat/markt of in het café/bioscoop/bar) een praatje aanknopen en gezamenlijk een kopje koffie drinken?

Als deze drie vragen met volledig met 'ja' beantwoord kunnen worden, dan moeten niet islamieten ophouden met te zeggen dat de islamitische vrouw onderdrukt wordt.

Ik herinner me een verhaal van een moslim echtpaar dat een arts bezocht. Toen de arts de vrouw een hand wilde geven, kreeg hij een rechtse van meneer.

taouanza
01-09-04, 10:02
Geplaatst door Hollander53
Ik heb de uitzending van Zomergasten door de VPRO met grote aandacht gevolgd. Het zal niet voor niets zijn dat zij reageert en handelt inzake het probleem van mishandeling in een relatie of huwelijk. Waarom gaan mensen elkaar slaan? Waarom ga je iemand waarvan je houdt en die voor je kinderen zorgt slaan? Slaan is een gebrek aan woorden. Met slaan bezeer je niet alleen iemands lijf, maar ook iemands geest. Slaan is een traumatische ervaring. Wat ik zag in het filmpje van Ayaan Hirschi Ali was een totaal vernederde vrouw, die bijna gedreven tot zelfmoord bidt tot God, en vraagt om verlossing. Zij claimt dat mannen de Koran misbruiken net zo als hun fysieke kracht om hun vrouw te slaan. Zoals wel vaker bij religie gebeurt ontleent een man kennelijk zijn moed aan uitspraken gedaan in een oud en stoffig boek die hem op dat moment van pas komen. Straf, haat en wraak zijn elementen die ik vaak zie in de cultuur van islamieten. Constante vergelding en vervloeking naar hun 'vijanden' terwijl zij door deze houding vaak zelf die vijanden oproepen. Het spijt me: met mannen heb ik niet veel op. :stomp: Te meer met de vrouwen, en wee als het waar is, dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen om de verwondingen die zij ontvangen heeft van haar echtgenoot te verbergen. Bovendien zou ik het jammer vinden om -indien deze zaken niet waar zijn- de discussie met Ayaan Hirschi Ali niet aan te gaan. Ik weiger te geloven dat zij deze verhalen uit haar duim zuigt. De mannen zijn alleen maar bang hun machtspositie te verliezen, die alleen maar fysiek is. Het gezond verstand en medemenselijkheid is veel eerder bij hun vrouwen te vinden, die maar al te vaak gebukt gaan onder hun religie, en die hiermee gemanipuleerd en geterroriseerd worden.

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat dit de bedoeling was van Uw geachte profeet.


Het zijn actrices ze zijn weinig moslim als Ayaan ze moet leren hoe ze moeten bidden.
En trouwens bidden tot God terwijl je God beledigd.Geniaal!

taouanza
01-09-04, 10:06
Geplaatst door opmerker
Ik herinner me een verhaal van een moslim echtpaar dat een arts bezocht. Toen de arts de vrouw een hand wilde geven, kreeg hij een rechtse van meneer.

Ja ik herinner me de Familie Flodder en de Tokkies.

taouanza
01-09-04, 10:08
Geplaatst door Hollander53
Hollander53
Ik geloof dat het voor de Allerhoogste niet uitmaakt in welke toestand en met welke kleding je je in het gebed tot Hem richt. Er is er geen die beter weet dat Hij het met Mensen en met hun fouten te doen heeft. :duim:

Geld dat ook voor meppende mannen?:duim:

nard
01-09-04, 10:15
Toch op zich boeiend om te zien hoe de geschiedenis zich herhaalt.

Het christendom heeft haar beurt gehad en heeft inmiddels met de vele verdachtmakingen en aanvallen om leren gaan. Hoewel de rechterflank wel de verkeerde keuze heeft gemaakt; zich opsluiten in haar zuil met de illusie dat ze veilig is.
De islam is nu bezig om dat te leren.
Niet fijn, niet eerlijk, bijzonder pijnlijk af en toe, maar 't gebeurt. En nu maar kijken of de moslims wel de goede keuzen maken.

Jar
01-09-04, 11:40
Nog een keer proberen dus:

Om het toch eens te testen of alle vooroordelen nergens op gebaseerd zijn.

VRAAG:

-Mogen getrouwde islamitische vrouwen overal gaan en staan waar zij willen (bioscoop, café, bar, strand etc.), hoeven zij nooit toestemming te vragen aan hun man als zij ergens heen willen?

-Hebben de islamitische vrouwen evenveel recht om het gezamelijke geld uit te geven zoals mannen dat ook doen.

-Mogen islamitische getrouwde vrouwen met iedereen (bijv. op straat/markt of in het café/bioscoop/bar) een praatje aanknopen en gezamenlijk een kopje koffie drinken?

Als deze drie vragen met volledig met 'ja' beantwoord kunnen worden, dan moeten niet islamieten ophouden met te zeggen dat de islamitische vrouw onderdrukt wordt.

Ghiezzoe
01-09-04, 11:57
Deze vraag zegt niets want de wedervraag is :
mogen alle niet Islamieten dit ook allemaal? (zonder overleg/toestemming van de partner/man het huis uit lopen en zonder te zeggen wat je gaat doen bijvoorbeeld?)

Als je deze vragen door niet moslims laat beantwoorden zullen er genoeg zijn die op een of meerdere Nee moeten antwoorden.

Verder zou ik voor mezelf alle vragen met JA beantwoorden (als ik het zou willen, maar da's een tweede).


Geplaatst door Jar
Nog een keer proberen dus:

Om het toch eens te testen of alle vooroordelen nergens op gebaseerd zijn.

VRAAG:

-Mogen getrouwde islamitische vrouwen overal gaan en staan waar zij willen (bioscoop, café, bar, strand etc.), hoeven zij nooit toestemming te vragen aan hun man als zij ergens heen willen?

-Hebben de islamitische vrouwen evenveel recht om het gezamelijke geld uit te geven zoals mannen dat ook doen.

-Mogen islamitische getrouwde vrouwen met iedereen (bijv. op straat/markt of in het café/bioscoop/bar) een praatje aanknopen en gezamenlijk een kopje koffie drinken?

Als deze drie vragen met volledig met 'ja' beantwoord kunnen worden, dan moeten niet islamieten ophouden met te zeggen dat de islamitische vrouw onderdrukt wordt.

Goodnight
01-09-04, 12:19
Geplaatst door Jar
Om het toch eens te testen of alle vooroordelen nergens op gebaseerd zijn.

VRAAG:

-Mogen getrouwde islamitische vrouwen overal gaan en staan waar zij willen (bioscoop, café, bar, strand etc.), hoeven zij nooit toestemming te vragen aan hun man als zij ergens heen willen?

-Hebben de islamitische vrouwen evenveel recht om het gezamelijke geld uit te geven zoals mannen dat ook doen.

-Mogen islamitische getrouwde vrouwen met iedereen (bijv. op straat/markt of in het café/bioscoop/bar) een praatje aanknopen en gezamenlijk een kopje koffie drinken?

Als deze drie vragen met volledig met 'ja' beantwoord kunnen worden, dan moeten niet islamieten ophouden met te zeggen dat de islamitische vrouw onderdrukt wordt.

dus hier valt of staat het mee.

Hollander53
01-09-04, 14:29
Geplaatst door taouanza
Het zijn actrices ze zijn weinig moslim als Ayaan ze moet leren hoe ze moeten bidden.
En trouwens bidden tot God terwijl je God beledigd.Geniaal!

Ik heb niets gezien in de documantaire wat verwerpelijk of immoreel is. Het is een weliswaar controversiele vizie, Het probleem van mishandeling is echter dusdanig dat ik hierin duidelijk het doel de middelen zie heiligen. Er was geen enkele kwade opzet in dit filmpje. Naar de volgende delen over dit item zal ik met belangstelling volgen. :D

Hollander53
01-09-04, 14:35
Geplaatst door taouanza
Geld dat ook voor meppende mannen?:duim:

Meppende mannen maken misbruik van hun fysieke overwicht. Dat zijn dus in mijn ogen lafaards. Ik walg echt van dat soort mannen, het zijn huiskamerpotentaatjes en pantoffelhelden. Hoe kan je het in je hoofd halen om te slaan wat je behoort lief te hebben. Ik zou als ik ruzie met mijn vrouw heb gewoon het huis uitlopen. Desnoods ga ik een paar dagen naar familie toe als dat beter is voor beide partijen. En wat denk je watvoor indruk het aftuigen van moeder bij kinderen nalaat? Het is mijn mening dat een man die zijn vrouw slaat een nietsnut is. :terrorist

taouanza
01-09-04, 14:37
Geplaatst door Hollander53
Ik heb niets gezien in de documantaire wat verwerpelijk of immoreel is. Het is een weliswaar controversiele vizie, Het probleem van mishandeling is echter dusdanig dat ik hierin duidelijk het doel de middelen zie heiligen. Er was geen enkele kwade opzet in dit filmpje. Naar de volgende delen over dit item zal ik met belangstelling volgen. :D



Het doel om moslims zwart te maken en ze te beledigen.
Ons geloof te beledigen en ons te beschuldigen van vrouwenhaat.
Lekker doel heb jij.

taouanza
01-09-04, 14:38
Geplaatst door Hollander53
Meppende mannen maken misbruik van hun fysieke overwicht. Dat zijn dus in mijn ogen lafaards. Ik walg echt van dat soort mannen, het zijn huiskamerpotentaatjes en pantoffelhelden. Hoe kan je het in je hoofd halen om te slaan wat je behoort lief te hebben. Ik zou als ik ruzie met mijn vrouw heb gewoon het huis uitlopen. Desnoods ga ik een paar dagen naar familie toe als dat beter is voor beide partijen. En wat denk je watvoor indruk het aftuigen van moeder bij kinderen nalaat? Het is mijn mening dat een man die zijn vrouw slaat een nietsnut is. :terrorist

En dat zijn in jou ogen allemaal moslims?

Hollander53
01-09-04, 14:52
Het probleem vrouwenmishandeling is niet specifiek moslim, de Nederlanders kunnen er ook wat van. Neem me niet kwalijk als ik de indruk wekte hierin onderscheid te maken tussen watvoor religie dan ook. Dit soort problemen zijn allemaal naar mij toe opgedrongen problemen. In principe interesseert het mij niet hoe iemand zich kleedt, of welke religie men aanhangt. Een onderscheid hierin aanbrengen is verkeerd, en doet afbreuk aan de eigen religie. m.a.w. Kritiek van mijn zijde op de islam geldt voor mij en ook voor de religie die ik aanhang. Respect hoort hierin met een hoofdletter geschreven te worden want het is de hoofdzaak. Echter Nederland wordt niet geregeerd door de kerkelijke wet, Nederland wordt geregeerd en bestuurd door het Burgelijk Wetboek en het Wetboek van Strafvordering. De religieuze wetten zijn wel terug te vinden in de 'aardse' wetboeken. De wetten die materieel zijn, zijn allemaal overgenomen. De wetten die niet materieel zijn: het plegen van overspel, de dag des Heren niet vieren, en onzedelijk gedrag, zijn moeilijk te controleren. Ook een criterium hiervoor is moeilijk vast te stellen, want de tijd waarin we leven zet vaak de trend. Mishandeling is een uitermate materieel feit. Zeker het aframmelen van een echtgenoot, en de consequenties waarvan maar al te vaak de kinderen de dupe zijn. :moe:

Izra
01-09-04, 15:38
Het filmpje is gewoon een naakte waarheid die alszodanig prachtig is uitgebeeld.

Want de vrouw in kwestie is nl. bijzonder vroom en nogsteeds helpt het niet, ze wordt nogsteeds geslagen !

daarom vraagt ze dat heel nederig aan Allah, waarom toch ?

Bovendien geeft het de kwetsbaarheid van de vrouw ondubbelzinnig aan, iets dat op geen enkele wijze beschermd wordt in die wereld.


Een vrouw stelt nou eenmaal niet veel voor wanneeer je als man in deze wereld al vrouwen 4 mag hebben waarvan je er jaarlijks 1 mag afstoten, en in de hemel zelfs 70 maagden tot je beschikking hebt,

vind je het gek dat mannen dan zo verkeerd en ondergeschikt naar vrouwen kijken ?

lijkt me heel logisch, vanuit zo'n bril bekeken !

Jar
01-09-04, 15:48
dus hier valt of staat het mee.

Het was de bedoeling dat mijn vragen een volmondig JA zouden opleveren, en dat dan duidelijk zou worden dat de islamitische vrouw in Nederland qua handelen gelijk zou staan aan haar man, en ik wil dus graag iedereen van het vooroordeel afhelpen. Maar ik krijg dus geen volmondig ja.

En wat betreft niet moslims, Van de 'niet gelovigen' zal er een te verwaarlozen aantal zijn dat geen 'ja' zal kunnen zeggen. Maar het gaat er toch om dat het door jou verfoeide vooroordeel opgeheven wordt?

Izra
01-09-04, 15:50
Geplaatst door Jar
Het was de bedoeling dat mijn vragen een volmondig JA zouden opleveren, en dat dan duidelijk zou worden dat de islamitische vrouw in Nederland qua handelen gelijk zou staan aan haar man, en ik wil dus graag iedereen van het vooroordeel afhelpen. Maar ik krijg dus geen volmondig ja.



zowel de theorie als de praktijk levert een volmondig nee op,

kom op jongens, laten we er niet omheen draaien !

Izra
01-09-04, 15:51
Geplaatst door Jar
Het was de bedoeling dat mijn vragen een volmondig JA zouden opleveren, en dat dan duidelijk zou worden dat de islamitische vrouw in Nederland qua handelen gelijk zou staan aan haar man, en ik wil dus graag iedereen van het vooroordeel afhelpen. Maar ik krijg dus geen volmondig ja.



zowel de theorie als de praktijk levert een volmondig nee op,

kom op jongens, laten we er niet omheen draaien !

amadeus
01-09-04, 15:53
Geplaatst door Hollander53
Het probleem vrouwenmishandeling is niet specifiek moslim, de Nederlanders kunnen er ook wat van.
(....) Echter Nederland wordt niet geregeerd door de kerkelijke wet, Nederland wordt geregeerd en bestuurd door het Burgelijk Wetboek en het Wetboek van Strafvordering. De religieuze wetten zijn wel terug te vinden in de 'aardse' wetboeken. De wetten die materieel zijn, zijn allemaal overgenomen. De wetten die niet materieel zijn: het plegen van overspel, de dag des Heren niet vieren, en onzedelijk gedrag, zijn moeilijk te controleren. Ook een criterium hiervoor is moeilijk vast te stellen, want de tijd waarin we leven zet vaak de trend. Mishandeling is een uitermate materieel feit. Zeker het aframmelen van een echtgenoot, en de consequenties waarvan maar al te vaak de kinderen de dupe zijn. :moe:

Het verschil tussen de "westerse" vrouwenmishandeling en de "islamitische" vrouwenmishandeling, is dat het "westen" mishandeling tout court verbiedt en het dus een MISDAAD is, terwijl het islamitische "slaan van vrouwen" is toegestaan als mannelijk VOORRECHT door vers 4.34.

Izra
01-09-04, 15:57
Amadeus zei:

Het verschil tussen de "westerse" vrouwenmishandeling en de "islamitische" vrouwenmishandeling, is dat het "westen" mishandeling tout court verbiedt en het dus een MISDAAD is, terwijl het islamitische "slaan van vrouwen" is toegestaan als mannelijk VOORRECHT door vers 4.34 .

zoals je ook kleine meisjes mag misbruiken (als 50jarige smeerlap) !

Ourzazate
25-09-04, 01:44
Geplaatst door Jar
Over grootschalige fraude is er heel veel op TV geweest, zelfs een hele real live soap (parlementaire enquete). Over bijstandsmoeders is regelmatig iets te zien in actualiteiten programma's en op de IKON en humanistische omroep.

Ik heb maar 3 parlementaire enquetes op tv gezien, terwijl er toch tientallen zo niet honderden gevallen van ambtenarenfraude is. Als zij dan toch op zo'n manier omgaan met belastinggeld, dan maar aan onderzoeken...:). Van wat jij beweert dat het op IKON of HO zou komen kan ik zeggen dat dat niet is wat ik bedoel over bijstandsmoeders. Het contrast dat ik wilde benadrukken is het feit dat ambtenaren heel veel geld achterover drukken terwijl bijstandsmoeders moeten bezuinigen op het levensonderhoud van hun kinderen...:jammer:.

Zo heb je onderwijsambtenaren die elkaar bonussen van duizenden euro's toebedelen, maar dit is bekend. Er luidt een chinees spreekwoord: 'Als rot blijk geeft van aanwezigheid, dan is dat vaak een teken van een grote rot...' We weten van bepaalde fraudegevallen, maar wat weten we niet? Ik denk dat wat de burgers niet weten in de tientallen miljoenen ligt...


Geplaatst door Jar

Of de premier christelijk is kunnen we beoordelen, evenals dat we niet kunnen oordelen over het islamiet zijn van een al Sadr, Aboe Jahjah, en meneer Cheppi.

Die vergelijking is zo krom...:). Sard, AJJ en Cheppih bepalen het beleid niet in Nederland niet. Dat doet (voor een gedeelte) Balkenende. Ik snap daarom niet waarom je die 3 erbij haalt...:). Als je jezelf een christen noemt en je pretendeert de christelijke normen en waarden in acht te houden dan mag het niet zo zijn dat locale en provinciale overheden geld over de balk smijten (zodat zij niet worden gekort in hun toekomstige budgetten) terwijl je te maken hebt met armoede in Nederland...:). Dan pak ik nu slechts 1 voorbeeld. Ik kan een heel rijtje afgaan als je wil...:).


Geplaatst door Jar

Vrouwenhandel zie ik ook heel veel op TV, kortgeleden zelfs een hele dokumentaire.

Heel veel is wel heel veel overdreven vind je niet? Nee hoor, het komt niet zo vaak over tv. Zoiets trekt gewoon te weinig kijkers. Natuurlijk bericht een uitstekend programma zoals Netwerk zo nu en dan over dit punt, maar dat gebeurt niet zo vaak als dat sommige mensen de Islam aanvallen...:).


Geplaatst door Jar

En geweld van Nederlandse mannen t.a.v. hun eigen familie (zie bijv. de man die zijn huis incl. kinderen in de fik stak) was uitgebreid op TV inclusief een enkele reportages over het falende begeleidingsbeleid van de begeleidingsinstanties.

Het falend beleid van begeleidingsinstanties dat onlangs op tv kwam was helemaal niet gespitst op huiselijk geweld zoals ik in mijn eerdere reactie heb aangegeven...:). Je lult nu dus uit je nek...:).

Ik vraag me af wanneer er reportages op tv komen over sexueel misbruik binnen Nederland...



Geplaatst door Jar

Kortom het is onzinnig te stellen dat dit weer islambashen is. In het verleden is de christelijke leer tot op de graat gefileerd en afgebrand tot op de grond. En toch bestaan er nog zat christenen in nederland, en floreren gemeentes buiten de oude kerken.

Zoals je ziet is het dus wel degelijk Islambashen. Wellicht zagen de christenen dit graag, maar ik zie dat liever niet ten aanzien van mijn religie...:).



Geplaatst door Jar

Zo'n loutering door ongelovigen zou ook de islam goed kunnen doen. En verder hebben de christenen leren leven met kritiek en negatieve aandacht, zou ook niet slecht zijn voor moslims .....

Kritiek is alleen gezond en goed als deze gefundeerd is en op basis van respect gebeurt zoals het geval moet zijn als je kritiek uit op iets waar je het niet mee eens bent...:). Dat hebben noch ZK Biervat noch mw. Klitloos noch Ebru de Kikker in hun achterhoofden...:).

Ourzazate
25-09-04, 01:52
Geplaatst door opmerker
Een van de sterke kanten van de democratie zijn de vrije media, die overal boven op zitten. Dus zaken als mishandeling, fraude, machtsmisbruik, anti-semitisme en discriminatie komen uitgebreid aan de orde. En dan kan er iets aan gedaan worden. Zo vervult het Parool een belangrijke rol in A'dam door de misdragingen van Marokaanse jongeren voor het voetlicht tehalen. Andere media houden zich weer bezig met lover boys en andere vormen van vrouwenhandel.

Dat is allemaal wel leuk en aardig maar het feit dat er vandaag nog steeds kinderen en vrouwen worden verhandeld moet toch een belletje laten rinkelen of niet? En het feit dat ambtenaren er op los frauderen, vandaag nog zegt toch ook veel of niet?

Ik vind het best dat burgers hard worden aangepakt als zij fouten maken, maar ik begrijp niet dat ambtenaren grotere fouten kunnen maken. Ongestraft...:jammer:.


Geplaatst door opmerker

Iedereen vindt het moeilijk om met kritiek om te gaan, maar het is wel nodig om de maatschappij leefbaar te houden.

Zoals ik al eerder aangaf kan je enkel en alleen kritiek leveren als deze gefundeerd is en op basis van respect wordt betoond...:).


Geplaatst door opmerker

Waar geen kritiek mogelijk is, ontstaat vanzelf dictatuur, corruptie, achteruitgang en alle andere kwalen van derde wereld landen (M.O., Afrika).

Dictaturen zijn ook aanwezig in westerse landen, datzelfde geldt voor corruptie en fraude. Corruptie en fraude in landen zoals Marokko betreffen lage bedragen. Als er in Nederland sprake is van fraude dan gaat het vaak om miljoenen. In westerse landen gebeurt dit niet zo open zoals in bijv. Afrika...:). Je moest trouwens eens weten hoeveel fraude er wordt gepleegd in Spanje, Italië, VS en Frankrijk. Zelfs rechters zijn daar niet te vertrouwen...:).

Ourzazate
25-09-04, 01:53
Geplaatst door Goodnight
Ourzazate,

snap niet dat iemand zoals jij zulke denigrerende woorden moet gebruiken als Klitloze om zijn woorden kracht bij te zetten.

Doet hetgeen wat je te melden hebt eigenlijk weer teniet......

jammer.

Wat is er in vredesnaam mis met klitloos? Zij mist een klit en dat is een feit en dat mag ik toch aangeven...?

:confused:

Ourzazate
25-09-04, 02:01
Geplaatst door opmerker
Ik begrijp Hirsi Ali's verbittering wel. Ze draagt de littekens van een verwerpelijk systeem altijd bij zich. Het moeten wel zieke geesten zijn, die vrouwenverminking bedenken, uitvoeren en goedpraten.

Verwerpelijk is dan het systeem dat ze hanteren in Somaliland en niet de Islam want de Islam schrijft geen vrouwenbesnijdenis voor...:). Dan zij mw. Klitloos zich dus moeten inspannen om vrouwenbesnijdenis tegen te gaan in haar land en niet hier de boel lopen te verzieken...:).



Geplaatst door opmerker

Het past ook goed bij allerlei andere vrouwonvriendelijk zaken als eerwraak, gedwongen uithuwelijking etc. Opmerkelijk dat vrouwen het systeem dat hun zo uitbuit, in stand houden.

Eerwraak en uithuwelijking hebben ook niets te maken met Islam maar zijn cultuurzaken. Zo druist een meisje uithuwelijken tegen alles waar de Islam voor staat; vrede, vrijheid en veiligheid...:).

In bep. landen die islamitisch pretenderen te zijn worden zulke zaken inderdaad uitgevoerd. In steeds mindere mate maar ze zijn aanwezig. Eerwraak is ook aanwezig in NL trouwens onder autochtonen...


Geplaatst door opmerker

De paradox is dat moslima's in het Westen veel beter beschermd zijn dan in de islamitische wereld............ Hier is tenminste verhaal tegen dit soort zaken.

Ook steeds meer in islamitische landen. Uiteraard in het ene land meer dan in het andere...:). Let wel dat genoemde zaken niet afkomstig zijn uit de Islam maar culturele erfgoeden zijn.



Geplaatst door opmerker

En zoals je weet: schelden is gebrek aan woorden.

Zoals je weet is Klitloos hetzelfde als Beenloos en Tongloos...:). Wat is daar mis mee? Ik noem dat mormel trouwens al jaren zo...:).

Ourzazate
25-09-04, 02:09
Geplaatst door francis21
ja, inderdaad. Kritiek op een vrouw gaat helaas vaak gepaard met seksueel getinte scheldwoorden (i.t.t. biervat over van gogh). Inhoudelijk ingaan op wat in dit geval HA zegt en doet gebeurt daardoor niet. Ook over de VORM van de film kun je inhoudelijk reageren en verder natuurlijk op de teksten in die film.
Waar het mij om gaat: ook al heb je nog zo'n weerzin tegen de acties/opvattingen van een (deze) vrouw, kritiseer die opvattingen met argumenten. Het schelden met seksuele woorden is geen argument. groet, Francis

Dan heb jij als sexueel gefrustreerde blijkbaar een andere opvatting over sex dan mij...:). Het aanmerken van het feit dat iemand een deel van zijn lichaam mist heeft niets te maken met sex... Of die persoon nu een klit of een been mist...:).

De inhoud van die film galmt van alle kanten. Nergens staat in de Koran dat je vrouwen moet/mag slaan, nergens in de Koran staat dat vrouwen nederig moeten zijn aan de man (wel eens verhalen gelezen over Aisha, vrouw van de profeet Mohammed?), nergens in de Koran staat dat je een vrouw mag/moet uithuwelijken...:).

Mw. Klitloos geeft in haar film blijk van haar haat ten aanzien van moslims en ten aanzien van de Islam. Zo probeert de autochtone bevolking van Nederland een bepaald beeld voor te schotelen tav Islam en tav moslims. Dit is mijns inziens heel gevaarlijk...:).

Je kan het debat ook aan op een ordentelijke wijze zonder bashen en zonder leugens te hanteren zoals mw. Klitloos doet. Maar een leugenaar zoals zij ziet niets in waarheid en niets in ordentelijkheid. En dat is zoals het een vals iemand betaamt...:).

Ourzazate
25-09-04, 02:11
Geplaatst door opmerker

Voor mij blijft ze een self-made woman, die zich vanuit een uitzichtloze positie omhoog heeft gewerkt en daar hebben Nederlanders in het algemeen respect voor.


Ze heeft zich uit een uitzichtloze positie gewerkt gebruikmakend van leugens en zij is het die vandaag de dag wil dat asielzoekers die dmv leugens het land zijn binnengekomen hun recht op een verblijfsvergunning wordt ontnomen...:confused:.

Dan vind ik dat de IND in samenwerking met het Ministerie van Justitie bij haar mogen beginnen...:).

Rocky
01-11-05, 19:06
Ben het helemaal eens met Ourzazate