PDA

Bekijk Volledige Versie : Merk Lonsdale wordt aangepakt



Mark
30-08-04, 15:06
Radio-dj Rick van Velthuysen verwijdert Lonsdale-jeugd

Uitgegeven: 24 augustus 2004 08:53
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2004 08:58

AMSTERDAM - Radio-dj Rick van Velthuysen heeft vorige week tijdens een drive in-show een groep jongeren met Lonsdale-kleding verwijderd uit de feesttent van Almkerk (Noord-Brabant). De dj draaide daar met 538-collega Barry Paf. Volgens Van Velthuysen misdroeg de groep zich door met regelmaat de hitlergroet te brengen.

"Alles moest hardcore zijn en vooral géén 'negermuziek'," aldus de dj, "Het betrof hier een mannetje of 30, die met regelmaat de hitlergroet brachten aan elkaar en aan mij. Op het moment dat ik een goede R&B-plaat inzette, dan zag je hun ogen groter worden en toonde ze mij hun vinger, want ik moest maar de hele avond hardcore draaien."

Daarop sprak Van Velthuysen de groep aan en liet ze verwijderen uit de feesttent. "Opvallend was de reactie van de rest van het publiek. Alsof men blij was, dat eindelijk eens iemand iets durfde te zeggen tegen deze weinig verstandige jochies."

Vrijetijdskleding

Volgens de dj is het incident niet uniek: "Inmiddels heeft zo langzamerhand ieder dorp wel zijn eigen Lonsdale-cluppie. De weinig intelligente mens wil zich nu éénmaal graag identificeren met een club en daarbij kiezen ze hun eigen 'opperaap'. Het lijkt erop dat Lonsdale is verworden tot de vrijetijds-kleding van de moderne SS-er in 2004."




Middelbare school Dokkum weert Lonsdale-kleding

Uitgegeven: 30 augustus 2004 14:41
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2004 14:55

DOKKUM - Het Dockinga College in Dokkum weert vanaf dit schooljaar leerlingen die kleding van het merk Lonsdale dragen. Dat heeft voorzitter T. Wierdsma van de centrale directie maandag op de eerste schooldag na de vakantie gezegd. Kleding van Lonsdale wordt vaak gedragen door racistische jongeren.

De middelbare school reageert hiermee op racistische provocaties van een groep van tien à twintig scholieren die op school Lonsdale-kleding en witte veters in hun schoenen dragen. De leerlingen waren in november betrokken bij racistische acties. Negen mannen en jongens werden toen opgepakt op verdenking van het voorbereiden van brandstichting in het asielzoekerscentrum in Dokkum.


In oktober waren ook al hakenkruisen en davidsterren op een fietspad nabij het centrum gespoten. Ook werden er kluiten en stenen naar de bewoners van het centrum gegooid. Acht van negen mannen en jongens zijn veroordeeld tot leertrajecten en taakstraffen.

Tomas
30-08-04, 15:14
Ik heb gister witte veters in mijn skeelers gedaan.

Gewoon ff om te provoceren.

Mark
30-08-04, 15:16
Wacht maar tot je dochter met een kale gabber thuiskomt :hihi:

Tomas
30-08-04, 15:17
Geplaatst door Mark
Wacht maar tot je dochter met een kale gabber thuiskomt :hihi:

Zolang het maar geen homo is.

Mark
30-08-04, 15:20
Geplaatst door Tomas
Zolang het maar geen homo is.

Echte gabbers zijn geen homo

barfly
30-08-04, 15:23
Geplaatst door Mark
Echte gabbers zijn geen homo

Echte gabbers hebben kale Lonsdale vriendinnnen!

Mark
30-08-04, 15:29
Geplaatst door barfly
Echte gabbers hebben kale Lonsdale vriendinnnen!

Hoogstens opgeschoren met een heel strakke staart.

barfly
30-08-04, 15:32
Geplaatst door Mark
Hoogstens opgeschoren met een heel strakke staart.

Onaangepaste sloeries!

Tomas
30-08-04, 15:34
Geplaatst door Mark
Echte gabbers zijn geen homo

Nou wat is het probleem dan?

Mark
30-08-04, 15:39
Geplaatst door Tomas
Nou wat is het probleem dan?

Weet je wel hoeveel je me kwetst met al deze diss-acties?

Tomas
30-08-04, 15:40
Geplaatst door Mark
Weet je wel hoeveel je me kwetst met al deze diss-acties?

Sorry, 'k had weer 's een nieuw woordje geleerd.

Rocky
30-08-04, 15:44
Geplaatst door Tomas
Sorry, 'k had weer 's een nieuw woordje geleerd.


Waarom doe je zo faya tegen Mark?

NIS
30-08-04, 15:45
Almkerk, dat is niet zo ver vandaan hier.. die jongertjes zijn heel vaak in elkaar getimmerd..

Mark
30-08-04, 15:46
Geplaatst door Rocky
Waarom doe je zo faya tegen Mark?

Nou precies!

Tomas, wat heb ik gedaan dat je zo faya doet tegen me?

Joepie
30-08-04, 15:47
http://www.lonsdale.com/images/04-HP-01-002.jpg

I say no more :)

Rocky
30-08-04, 15:49
Geplaatst door Joepie
http://www.lonsdale.com/images/04-HP-01-002.jpg

I say no more :)


Ali-B draagt ze ook wel eens.

Wat wil je ermee zeggen?

NIS
30-08-04, 15:58
Geplaatst door Rocky
Ali-B draagt ze ook wel eens.

Wat wil je ermee zeggen?

Ali B? Is dat die groentenboer op Javastraat in Amsterdam?

Joepie
30-08-04, 16:02
Geplaatst door Rocky
Ali-B draagt ze ook wel eens.

Wat wil je ermee zeggen?

Hoe dom je naar mijn mening eigenlijk overkomt als je meent met lonsdale rassistisch te zijn.... je bent dan gewoon een deus met een merk kleding en ja... blijkbaar ook witte veters!

Rocky
30-08-04, 16:26
Geplaatst door Joepie
Hoe dom je naar mijn mening eigenlijk overkomt als je meent met lonsdale rassistisch te zijn....


En dat probeer je duidelijk te maken door middel van een foto uit de jaren zestig? Niemand had het erover dat Lonsdale racistisch is. Lonsdale zit er zelf mee dat zn doelgroep voornamelijk uit stelletje uberapen bestaat.

Of behoor jij ook tot de kringen? Zou me niets verbazen eigenlijk

nard
30-08-04, 16:30
Geplaatst door Rocky

Of behoor jij ook tot de kringen? Zou me niets verbazen eigenlijk

Waarom? Omdat ie af en toe rechtse opmerkingen maakt?


Dan ben jij zeker RaRa-activist?

:duizelig:

Tomas
30-08-04, 16:35
Geplaatst door Rocky
Waarom doe je zo faya tegen Mark?

U hebt gezocht op faya:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Wie doet er hier nou faya, he?

Rocky
30-08-04, 16:36
Geplaatst door nard
Waarom? Omdat ie af en toe rechtse opmerkingen maakt?


Dan ben jij zeker RaRa-activist?

:duizelig:


Ook typerend voor de rechtse rakkers hier op dit forum. Zelden heb ik ze tegenover elkaar zien discussieren. Alsmaar opkomen voor een andere racist en afgeven op de allochtonen. Zelfkritiek is ver te zoeken.

Waarom distantieren jullie niet van die uberapen?

barfly
30-08-04, 16:37
Geplaatst door Rocky
Ook typerend voor de rechtse rakkers hier op dit forum. Zelden heb ik ze tegenover elkaar zien discussieren. Alsmaar opkomen voor een andere racist en afgeven op de allochtonen. Zelfkritiek is ver te zoeken.

Waarom distantieren jullie niet van die uberapen?

Jamaar de rechtse rakkers zijn toch niet verantwoordelijk voor het gedrag van andere rechtse rakkers?

Rocky
30-08-04, 16:38
Geplaatst door Tomas
U hebt gezocht op faya:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Wie doet er hier nou faya, he?


:schok:


En waar kon je het woordje "diss" dan vinden?

nard
30-08-04, 16:38
Geplaatst door Rocky
Ook typerend voor de rechtse rakkers hier op dit forum. Zelden heb ik ze tegenover elkaar zien discussieren. Alsmaar opkomen voor een andere racist en afgeven op de allochtonen. Zelfkritiek is ver te zoeken.

Waarom distantieren jullie niet van die uberapen?

Dat doe ik gerust hoor, als het ter sprake komt.
Hoewel ik denk dat wij in dit land op dit moment andere prioriteiten hebben......

;)

Tomas
30-08-04, 16:40
Geplaatst door Rocky
:schok:


En waar kon je het woordje "diss" dan vinden?

hebt gezocht op dissen:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

dis·sen·ter (de ~ (m.), ~s)
1 andersdenkende



Serieus.

Mark
30-08-04, 16:40
Geplaatst door Rocky
Ook typerend voor de rechtse rakkers hier op dit forum. Zelden heb ik ze tegenover elkaar zien discussieren. Alsmaar opkomen voor een andere racist en afgeven op de allochtonen. Zelfkritiek is ver te zoeken.

Waarom distantieren jullie niet van die uberapen?

Ik geef die rechtse christenhond van een nard toch vaker op zijn kop?

En kijk eens hoe ik er van langs krijg van die ouwe nazi van een Tomas vandaag :)

Rocky
30-08-04, 16:41
Doe maar faya hoor, jullie!

Ik kom straks met een diss-attack :laser:

Mark
30-08-04, 16:42
Geplaatst door Rocky
Doe maar faya hoor, jullie!

Ik kom straks met een diss-attack :laser:

Tegen die tijd ben ik alweer faya away!

Pixelshade
30-08-04, 16:57
Geplaatst door Joepie
http://www.lonsdale.com/images/04-HP-01-002.jpg

I say no more :)

drol, Lonsdale is van origine gewoon een boksmerk, maar die vieze nazi biggen gebruiken het vanwege loNSDAle

Joepie
30-08-04, 17:11
Geplaatst door Pixelshade
drol, Lonsdale is van origine gewoon een boksmerk, maar die vieze nazi biggen gebruiken het vanwege loNSDAle

Dat wil ik dus duidelijk maken (drol).... net als op de site van dat merk... (daar komt die foto vandaan)

Joepie
30-08-04, 17:13
Geplaatst door Rocky
En dat probeer je duidelijk te maken door middel van een foto uit de jaren zestig? Niemand had het erover dat Lonsdale racistisch is. Lonsdale zit er zelf mee dat zn doelgroep voornamelijk uit stelletje uberapen bestaat.

Of behoor jij ook tot de kringen? Zou me niets verbazen eigenlijk

waarom zou jou dat niets verbazen? Wel motiveren graag!

of je flauwekul even terugnemen aangezien je gewoon bull staat te verkondigen.

Joepie
30-08-04, 17:37
Geplaatst door Rocky
Ook typerend voor de rechtse rakkers hier op dit forum. Zelden heb ik ze tegenover elkaar zien discussieren. Alsmaar opkomen voor een andere racist en afgeven op de allochtonen. Zelfkritiek is ver te zoeken.

Waarom distantieren jullie niet van die uberapen?

Ik dacht dat ik toch even duidelijk had gemaakt dat ik die rasisten een stelletje malloten vindt.... distantieren doe ik niet.... ik wil ze graag een klap voor hun kop geven ipv. weglopen.... nu duidelijk?

bogosse
30-08-04, 18:02
:slapen: ik ken genoeg allochtonen die ook gewoon een lonsdale trui aantrekken hoor. mij ma had ooit zo'n capuchon ding voor me gekocht met lonsdale er op.. wist ik veel dat ook skinheads dit dragen.. het was een autochtone nederlander (!) die dat tegen me zei, sindsdien doe ik die trui wel wat minder aan.

bogosse
30-08-04, 18:04
Geplaatst door Rocky
Doe maar faya hoor, jullie!

Ik kom straks met een diss-attack :laser:

fawaka? beter maak je geen fatoe met die kills! :handbang:

delirious
30-08-04, 18:32
Geplaatst door Mark
Echte gabbers zijn geen homo

Hahahaha laat me niet lachen!!
De skinheadscene is bij de Homos begonnen.
Dus dat maakt elke skinhead een?

Precies...Homo!!! :lachu:

Mark
30-08-04, 19:20
Geplaatst door delirious
Hahahaha laat me niet lachen!!
De skinheadscene is bij de Homos begonnen.
Dus dat maakt elke skinhead een?

Precies...Homo!!! :lachu:

je logica is weergaloos :)

echt geen speld tussen te krijgen.

Rocky
30-08-04, 19:28
Geplaatst door Mark
je logica is weergaloos :)

echt geen speld tussen te krijgen.


Vette dis! :roken:


Ik heb 'em niet ingehuurd hoor

delirious
30-08-04, 19:28
Geplaatst door Mark
je logica is weergaloos :)

echt geen speld tussen te krijgen.

Goed he!! :gniffel:

observer
30-08-04, 23:15
als een schole lonsdale mag weren
mag dan een restaurant hoofddeksel weren?

Rocky
30-08-04, 23:40
Geplaatst door observer
als een schole lonsdale mag weren
mag dan een restaurant hoofddeksel weren?


Zeg je ook wel eens zinnige dingen of ben je gewoon zo geboren? :)

~Panthera~
31-08-04, 01:32
Wat zou het een lacher zijn als LoNSDale nu zijn merknaam veranderde. :hihi:
Schieten ze meteen allemaal in de stress. :haha:

Zwarte Schaap
31-08-04, 01:50
Geplaatst door observer
als een schole lonsdale mag weren
mag dan een restaurant hoofddeksel weren?

Ik vind het een domme actie van de school. Het probleem zit niet in Lonsdale maar in hun hoofd. Als je de kleding verwijdert dan wil dat niet zeggen dat je de racistische gedachtes uit hun hoofd hebt gehaald. en daar is de school juist voor. Je zou kunnen zeggen dat de school het probleem verschuift.

Maar aan de andere kant denk ik wat kan een school doen tegen een landelijke trend waar de een na de andere politicus, journalist en andere mediageilaards over elkaar struikelen om het ''probleem van Nederland'' op de allochtonen te schuiven.

barfly
31-08-04, 07:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind het een domme actie van de school. Het probleem zit niet in Lonsdale maar in hun hoofd. Als je de kleding verwijdert dan wil dat niet zeggen dat je de racistische gedachtes uit hun hoofd hebt gehaald. en daar is de school juist voor. Je zou kunnen zeggen dat de school het probleem verschuift.

Maar aan de andere kant denk ik wat kan een school doen tegen een landelijke trend waar de een na de andere politicus, journalist en andere mediageilaards over elkaar struikelen om het ''probleem van Nederland'' op de allochtonen te schuiven.

Ik vind dat je de school niks kan verwijten je moet de schuld van dit onaangepaste gedrag zoeken in de opvoeding. Ouders met een beetje gezond verstand zullen hun kinderen niet als een soort neo-Nazi's laten rondlopen. Ook al wordt in de media een bepaalde bevolkingsgroep slecht neergezet dan moeten nog steeds ouders ervoor zorgen dat hun kinderen een goeie en sociale opvoeding krijgen die geen discriminatie toestaat. En dat geldt voor wat mij betreft voor alle bevolkingsgroepen in dit land. De school is een instituut waar je iets moet leren en niet waar je opgevoed wordt.

observer
31-08-04, 13:44
Geplaatst door Rocky
Zeg je ook wel eens zinnige dingen of ben je gewoon zo geboren? :) lijkt me een zinnige vraag

het gaat in beide gevallen om organisaties die kleding willen weren

dus logica als de 1 dat mag mag de ander dat ook

Scipio
31-08-04, 15:30
Geplaatst door Rocky
Zeg je ook wel eens zinnige dingen of ben je gewoon zo geboren? :) Heb jij een minderwaardigheidscomplex, Rocky, dat je anderen wilt afzeiken?

Zwarte Schaap
31-08-04, 15:50
Geplaatst door barfly
Ik vind dat je de school niks kan verwijten je moet de schuld van dit onaangepaste gedrag zoeken in de opvoeding. Ouders met een beetje gezond verstand zullen hun kinderen niet als een soort neo-Nazi's laten rondlopen. Ook al wordt in de media een bepaalde bevolkingsgroep slecht neergezet dan moeten nog steeds ouders ervoor zorgen dat hun kinderen een goeie en sociale opvoeding krijgen die geen discriminatie toestaat. En dat geldt voor wat mij betreft voor alle bevolkingsgroepen in dit land. De school is een instituut waar je iets moet leren en niet waar je opgevoed wordt.

Het enige wat ik de school echt verwijt is het verbieden van het merk lonsdale, het verschuiven van het probleem. Als je verder leest zie je dat ik de oorzaak ergens anders zie.

Verder vind ik een school multifunctioneel, kennis is niet alleen de droge stof leren maar gaat veel verder.