PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Aartsen roept Wilders op het matje



RinC
31-08-04, 11:18
Van Aartsen zegt Wilders wacht aan

***************************************
DEN HAAG VVD-fractievoorzitter Jozias
van Aartsen heeft Kamerlid Wilders te
verstaan gegeven zich te houden aan de
partijlijn.Doet Wilders dat niet,dan
zet Van Aartsen hem uit de fractie.

Volgens VVD-bronnen moet Wilders op het
komende fractieweekend door het stof.
Van Aartsen ergert zich wild aan de
afwijkende,rechtse koers die Wilders op
eigen houtje uitdraagt.Zo wil hij dat
Turkije nooit EU-lid wordt en dat het
kiesstelsel niet wordt aangepast.

Deze opvattingen botsen met de huidige
VVD-partijlijn.Ook zou Van Aartsen bang
zijn dat zijn eigen positie aangetast
wordt als hij Wilders niet muilkorft.

Jar
31-08-04, 12:03
Potentiële premier Roel Pieper brainstormt over politieke partij

Internetondernemer Roel Pieper overweegt in de politiek te stappen. ,,We brainstormen over de vraag wie de ballen zou hebben om de zaak in beweging te krijgen."

"Aan het eind van het jaar moet een schifting zijn gemaakt'', aldus Pieper in een vraaggesprek met Miljonair.

Premier? Pieper gaat voor goud!
Op de vraag of Pieper zelf gaat voor het presidentschap lacht hij: ,,Ja, dat klopt. Ik ga alleen voor goud.'' In het verleden heeft Pieper verschillende gesprekken met Pim Fortuyn gevoerd. Hij werd destijds in de wandelgangen genoemd als minister voor de LPF. In Miljonair zegt hij nu dat het een moeilijk proces is om het werk van Fortuyn af te maken. ,,Hoe vermijd je het LPF-syndroom?''

Hij zegt in zijn leven twee keer te hebben gestemd: ,,een keer D66 en een keer LPF''. De internetgoeroe en voormalig kroonprins bij Philips voert achter de schermen gesprekken over een eventuele nieuwe politieke partij met Albert de Booy van de Speakers Academy en de man die achter de schermen ook betrokken was bij het opzetten van de LPF. Pieper noemt de plannen broos en vertrouwelijk.

Noodzaak
In een toelichting zei Pieper maandag, na afloop van een discussie over de Nederlandse economie met premier Balkenende, dat ,,de nieuwe stroming'' net zo goed in de vorm van een denktank of beweging kan worden opgezet. Het gaat hem vooral om de verandering die noodzakelijk is. ,,Nu heerst er een groot gebrek aan besluitvaardigheid.'' De plannen kunnen wat Pieper betreft concreter worden, als hij het gevoel heeft dat ,,het momentum'' daar is. De kans daarop schat hij nu op minder dan vijftig procent .


Ik denk dat Wilders en bijv. Eerdmans snel een andere partij zullen vinden, en deze Pieper heeft het charisma van Fortuyn, is rijk en heeft grote invloed. Zijn gezin is slachtoffer van een ernstig misdrijf geweest, hij heeft al vaak gezegd dat er strenger gestrafd dient te worden, en heeft ook uitgesproken meningen over immigratie beleid.

NIS
31-08-04, 12:51
Nu Hirsi Ali nog en ik stem VVD!:duim:

NIS
31-08-04, 12:53
Geplaatst door Jar
Ik denk dat Wilders en bijv. Eerdmans snel een andere partij zullen vinden, en deze Pieper heeft het charisma van Fortuyn, is rijk en heeft grote invloed. Zijn gezin is slachtoffer van een ernstig misdrijf geweest, hij heeft al vaak gezegd dat er strenger gestrafd dient te worden, en heeft ook uitgesproken meningen over immigratie beleid.


Laat ze maar lekker een andere partij beginnen. Binnen de kortste keren gaan ze failliet of trappen elkaar uit de partij. Dat soort partijen zijn geen antwoord op de problemen. Ze stijgen heel snel in de opiniepijlingen en dan.. (ze stijgen namelijk door Janalleman, die is niet gestudeerd en denkt heel erg rechts..) zooooomm.. vallen ze op hun knieen met de realisatie dat hun visie geen oplossing is. :D

Tijdens geschiedenislessen op school hebben we toch geleerd wat het verschil is tussen rechts en links. Vooral de extremen onder hun.. dus niet de normale liberalen of normale Christen Democraten.. heb het voornamelijk over extreem rechts. Deze mensen werken op hun gevoel. Ze gebruiken niet het verstand.

Rechts: gevoel
Links: verstand

Pimmetje werkte vooral met gevoel. Dat is namelijk rechts. Christen Democraten werken ook met gevoel. Ze geloven in God. Dat is gevoel, geen verstand. :student: Rechts is gedoemd te mislukken, omdat ze te veel gevoelsmatige oplossingen voordragen. Meer symptoom bestrijding.. De LPF was niets anders dan een politiek ziekteverschijnsel, een symptoom van het verval van de oude politiek.

David
31-08-04, 13:04
Kan Van Aartsen ook gelijk eisen dat Wilders iets aan z'n kapsel doet? Dat haar, en dan met name de kleur, vind ik persoonlijk nog schokkender dan zijn taal - en die is al te vreselijk voor woorden. Maar dat kapsel is een schande voor de Nederlandse democratie.







Ik? Oppervlakkig? Hoezo?

Bofko
31-08-04, 13:18
Geplaatst door David
Maar dat kapsel is een schande voor de Nederlandse democratie.


Misschien dat de VN hierover een resolutie kan opstellen. :D

David
31-08-04, 13:19
Geplaatst door Bofko
Misschien dat de VN hierover een resolutie kan opstellen. :D


Tja, waar zijn die als je ze écht nodig hebt?

Ron Haleber
31-08-04, 14:00
Geplaatst door NIS


Nu Hirsi Ali nog en ik stem VVD!


Rechts: gevoel
Links: verstand

Pimmetje werkte vooral met gevoel. Dat is namelijk rechts. Christen Democraten werken ook met gevoel. Ze geloven in God. Dat is gevoel, geen verstand. :student: Rechts is gedoemd te mislukken, omdat ze te veel gevoelsmatige oplossingen voordragen. Meer symptoom bestrijding.. De LPF was niets anders dan een politiek ziekteverschijnsel, een symptoom van het verval van de oude politiek.

Ik begrijp dit van een Marokkaans absoluut monarchist! M6 handhaaft zich via jouw emoties!

Allah - al watan - al malik


Maar jammer voor je: wij NL-ers leven in een constitutionele monarchie... :)

Dan krijg je een onvoldoende voor politiek inzicht met die simplismes van je! :fuckit:

Dutchguy
31-08-04, 14:39
Geplaatst door David
Kan Van Aartsen ook gelijk eisen dat Wilders iets aan z'n kapsel doet? Dat haar, en dan met name de kleur, vind ik persoonlijk nog schokkender dan zijn taal - en die is al te vreselijk voor woorden. Maar dat kapsel is een schande voor de Nederlandse democratie.







Ik? Oppervlakkig? Hoezo?

Hij doet me altijd een beetje denken aan de Harpic Ready Brush, je weet wel, die ejaculerende pleeborstel.

NIS
31-08-04, 14:46
Geplaatst door Ron Haleber
Ik begrijp dit van een Marokkaans absoluut monarchist! M6 handhaaft zich via jouw emoties!

Allah - al watan - al malik


Maar jammer voor je: wij NL-ers leven in een constitutionele monarchie... :)

Dan krijg je een onvoldoende voor politiek inzicht met die simplismes van je! :fuckit:

Wat moet ik met deze reaktie, meneer Haleber?

Ron Haleber
31-08-04, 15:19
Geplaatst door NIS
Wat moet ik met deze reaktie, meneer Haleber?

Beste NIS met alle waardering, ik hoop je dus verkeerd begrepen te hebben :loog:

Maar die indeling van gevoel en verstand is toch wel te simpel en raadselachtig. Vandaar meende ik het te mogen verklaren uit jouw vele verdedigingen van Marokko en de makhzen...??? O.m. bij afrux... :gniffel:

Ter verklaring: ik prik tegenwoordig nogal veel bij de Soussies:
http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=37248&topic_id=3423&forum=2

- moi contre les séparatistes: http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3429&forum=2
- encore plus dur: http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3472&forum=14&start=10 (page 2)

Jar
31-08-04, 15:24
NIS:


Laat ze maar lekker een andere partij beginnen. Binnen de kortste keren gaan ze failliet of trappen elkaar uit de partij. Dat soort partijen zijn geen antwoord op de problemen.

Als een man als Roel Pieper (vroeger topsporter, topmanager en topzakenman) een partij opricht, met meerdere wetenschappers en andere intellectuelen, i.t.t. Pim die alleen maar vastgoed miljonairs om zich heen had, zou ik niet zo snel hopen op een partij die slecht georganiseerd zal zijn.

NIS
31-08-04, 16:12
Geplaatst door Ron Haleber
Beste NIS met alle waardering, ik hoop je dus verkeerd begrepen te hebben :loog:

Maar die indeling van gevoel en verstand is toch wel te simpel en raadselachtig. Vandaar meende ik het te mogen verklaren uit jouw vele verdedigingen van Marokko en de makhzen...??? O.m. bij afrux... :gniffel:

Ter verklaring: ik prik tegenwoordig nogal veel bij de Soussies:
http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=37248&topic_id=3423&forum=2

- moi contre les séparatistes: http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3429&forum=2
- encore plus dur: http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3472&forum=14&start=10 (page 2)

Wat heeft mijn verdediging van Marokko met de situatie bij de VVD te maken? Niet te vaak offtopic jij.. en wees niet zo naief betreft situatie in Marokko.. :engel:

NIS
31-08-04, 16:15
Geplaatst door Jar
NIS:



Als een man als Roel Pieper (vroeger topsporter, topmanager en topzakenman) een partij opricht, met meerdere wetenschappers en andere intellectuelen, i.t.t. Pim die alleen maar vastgoed miljonairs om zich heen had, zou ik niet zo snel hopen op een partij die slecht georganiseerd zal zijn.

Over welke intellectuelen heb jij het nou? Zolang ze maar van de multiculturele samenleving afblijven, schat ik hun kans hoog in..

Zodra ze met domme oplossingen komen. Oplossingen die meer voor tweedeling dan eenheid zorgen, dan zijn ze gedoemt te verliezen.. (wij en zij denken, het zwarte gaat voor idealisten op dit gebied)

Goede organisatie is geen garantie voor politiek succes.. Van Den Haag kan je geen commerciele onderneming maken. Vele ondernemers denken, wanneer ze commercieel slagen, dat ze ook Den Haag uit het slop kunnen halen. Politiek bedrijven is een hele andere koek.. :student:

Jij gaat zeker op ze stemmen.. wil je dan een paar jaar later weer spreken.. Dan gaan we het hebben over de puinhopen van Roel Pieper.. Deal?

Al Sawt
31-08-04, 16:29
Van mij mag Wilders bij de VVD blijven en zeggen wat ie wilt.

Want hij maakt zich alleen belachelijker op, dan dat ie serieus genomen wordt.

Wilders kraamt alleen onzin, daarom is het nodig dat ie onzin in het openbaarheid uitkraamt en niet bij een ongure en gesloten clubje.


Premier? Pieper gaat voor goud!
Op de vraag of Pieper zelf gaat voor het presidentschap lacht hij: ,,Ja, dat klopt. Ik ga alleen voor goud.'' Ik adviseer Pieper; eerst de Nederlandse staatsvorm te bestuderen, voordat ie de politiek ingaat.

Want de hoogst haalbare politieke post in Nederland, is Minister president of wel Premier. Nederland kent geen presidentschap.