PDA

Bekijk Volledige Versie : Selectieve kritiek op islam?



Marijke21
31-08-04, 12:22
Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan, etc. komen vaak erg generaliserend en onnodig bot uit de hoek tegen de islam. Maar vaak hebben ze ook hele redelijke en specifieke kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam. Maar ook daar wordt tegen geageerd. Ik heb eigenlijk het idee dat er altijd tegen iedere vorm van kritiek op de islam wordt geageerd.
Is er überhaupt enige vorm van kritiek mogelijk? Hebben de moslims op dit forum zelf kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet zo gauw de vuile was buitenhangt, maar is er enige mate van zelfkritiek binnen de islamitische wereld, tegen bijv. het islamisme (= o.a. Al-Qaïda)?

akram
31-08-04, 12:26
Geplaatst door Marijke21
Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan, etc. komen vaak erg generaliserend en onnodig bot uit de hoek tegen de islam. Maar vaak hebben ze ook hele redelijke en specifieke kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam. Maar ook daar wordt tegen geageerd. Ik heb eigenlijk het idee dat er altijd tegen iedere vorm van kritiek op de islam wordt geageerd.
Is er überhaupt enige vorm van kritiek mogelijk? Hebben de moslims op dit forum zelf kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet zo gauw de vuile was buitenhangt, maar is er enige mate van zelfkritiek binnen de islamitische wereld, tegen bijv. het islamisme (= o.a. Al-Qaïda)?

welke uitwassen?

sienia
31-08-04, 12:26
Even mn imam vragen.

akram
31-08-04, 12:30
Geplaatst door sienia
Even mn imam vragen.

:lol:

Jar
31-08-04, 12:31
De islam kent geen misstanden. Als er misstanden ontstaan, zijn het de mensen die de islam verkeerd uitleggen, en de heilige boeken misbruiken.

Het is alleen zo moeilijk te zeggen wie de islam goed uitlegt, wie de ware leer verkondigt.

akram
31-08-04, 12:41
Geplaatst door Jar
De islam kent geen misstanden. Als er misstanden ontstaan, zijn het de mensen die de islam verkeerd uitleggen, en de heilige boeken misbruiken.

Het is alleen zo moeilijk te zeggen wie de islam goed uitlegt, wie de ware leer verkondigt.

zinnige opmerking

opmerker
31-08-04, 12:45
Geplaatst door Jar
De islam kent geen misstanden. Als er misstanden ontstaan, zijn het de mensen die de islam verkeerd uitleggen, en de heilige boeken misbruiken.

Het is alleen zo moeilijk te zeggen wie de islam goed uitlegt, wie de ware leer verkondigt.


Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

akram
31-08-04, 12:52
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

het is een complot van de zionisten...wist je dat dan niet oen

opmerker
31-08-04, 13:07
Geplaatst door akram
het is een complot van de zionisten...wist je dat dan niet oen

Ja, nou je het zegt.

Als de zionisten niet bestonden, zouden we ze uit moeten vinden om ons eigen mislukken te verbergen.

Zwarte Schaap
31-08-04, 13:29
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

Alleen als jou wereldje alleen uit islamitische landen en europese landen bestaat heb je gelijk. Mischien zijn de europese landen wel beter in het roven van grondstoffen en hebben ze de internationale instituties beter onder controle. Zoals bijvoorbeeld het IMF, de Verenigde Naties, Atoomagentschap...etc..

Wat de Westerse bedrijven daar stelen komt het gewone volk hier terughalen. De mensen reizen gewoon hun rechtmatige eigendommen achterna.

Zwarte Schaap
31-08-04, 13:29
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

Alleen als jou wereldje alleen uit islamitische landen en europese landen bestaat heb je gelijk. Mischien zijn de europese landen wel beter in het roven van grondstoffen en hebben ze de internationale instituties beter onder controle. Zoals bijvoorbeeld het IMF, de Verenigde Naties, Atoomagentschap...etc..

Wat de Westerse bedrijven daar stelen komt het gewone volk hier terughalen. De mensen reizen gewoon hun rechtmatige eigendommen achterna.

Zwarte Schaap
31-08-04, 13:29
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

Alleen als jou wereldje alleen uit islamitische landen en europese landen bestaat heb je gelijk. Mischien zijn de europese landen wel beter in het roven van grondstoffen en hebben ze de internationale instituties beter onder controle. Zoals bijvoorbeeld het IMF, de Verenigde Naties, Atoomagentschap...etc..

Wat de Westerse bedrijven daar stelen komt het gewone volk hier terughalen. De mensen reizen gewoon hun rechtmatige eigendommen achterna.

opmerker
31-08-04, 13:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alleen als jou wereldje alleen uit islamitische landen en europese landen bestaat heb je gelijk. Mischien zijn de europese landen wel beter in het roven van grondstoffen en hebben ze de internationale instituties beter onder controle. Zoals bijvoorbeeld het IMF, de Verenigde Naties, Atoomagentschap...etc..

Wat de Westerse bedrijven daar stelen komt het gewone volk hier terughalen. De mensen reizen gewoon hun rechtmatige eigendommen achterna.

ik ben inderdaad van mening dat het Westen het beter voor elkaar heeft.

DEMOcraat
31-08-04, 13:38
Geplaatst door opmerker
ik ben inderdaad van mening dat het Westen het beter voor elkaar heeft.

een dief denkt altijd het goed voor elkaar te hebben tot het een keer misloopt..

Zwarte Schaap
31-08-04, 13:39
Geplaatst door opmerker
ik ben inderdaad van mening dat het Westen het beter voor elkaar heeft.

De vraag is ten koste van wat?

850
31-08-04, 13:42
Geplaatst door opmerker
Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

:o Dat komt omdat het asielbeleid in SA vééééél strenger is dan in het westen. Je maakt geen schijn van kans om daar asiel te vragen.

Jar
31-08-04, 13:46
Akram:


zinnige opmerking

Geef dan ook eens antwoord op mijn opmerking dat het zo moeilijk is om uit te maken welke denominatie van de islam de ware is? Welke leer in deze wereld verkondigd en nagevolgd dient te worden?

Zwarte Schaap
31-08-04, 13:49
Geplaatst door Marijke21
Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan, etc. komen vaak erg generaliserend en onnodig bot uit de hoek tegen de islam. Maar vaak hebben ze ook hele redelijke en specifieke kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam. Maar ook daar wordt tegen geageerd. Ik heb eigenlijk het idee dat er altijd tegen iedere vorm van kritiek op de islam wordt geageerd.
Is er überhaupt enige vorm van kritiek mogelijk? Hebben de moslims op dit forum zelf kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet zo gauw de vuile was buitenhangt, maar is er enige mate van zelfkritiek binnen de islamitische wereld, tegen bijv. het islamisme (= o.a. Al-Qaïda)?

Over selectiviteit gesproken:

Mag ik u even er aan herrineren dat toen in het nieuws kwam dat een joodse gaarkeuken in de fik was gestoken u al een uitgesproken mening had.


Geplaatst door Marijke21
Graag een onomwonden veroordeling van deze zeer verwerpelijke daad, door de moslims op dit forum. En de hoop uitspreken dat dit in Nederland niet zal gebeuren. Ik wacht af.

Je zou veel minder selectief over komen als je nu ook van je liet horen.



PARIJS De Franse politie heeft een
verdachte gearresteerd in verband met
de brandstichting in een joods centrum
in Parijs,op 22 augustus.Het gaat om
een joodse ex-employé van het centrum.

Graag hier je eventuele excuses naar de richting van de moslims toe.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1499507#post1499507

Ghiezzoe
31-08-04, 13:59
SNAP HET TOCH EENS! ER ZIJN GEEN MISSTANDE EN UITWASSEN IN DE ISLAM. ZE ZIJN ER IN DE CULTUUR.

EN VERDER IS MIJ KENBAAR GEMAAKT DAT MEN HIER DE VUILE WAS NIET WIL UITHANGEN (ZEKER NIET OVER MISHANDELING , INCEST ED)... IK ZOU ZEGGEN KIJK MAAR NAAR DE CIJVERS VAN BEPAALDE RAPPORTEN IN ANDERE TOPICS OP DIT FORUM. En laat de Islam er nou eens een keer erbuiten. Ik ga niet weer van allerlei texten aanhalen om te bewijzen dat de ISLAM hier niets mee te maken heeft. Laten we er anders een sexistisch onderwerp van maken:
Hoe komt het toch Dat zoveel MANNEN hun vrouwen slaan en mishandele... (tjah, dan zijn er nog de cijvers over mannenmishandeling).
Kortom, mijn conclusie:
Als we nou eens met zijn allen ons gaan verdiepen in Koran en Hadieth en er naar gaan leven. Dan is het probleem snel opgelost. Er IS DAN GEEN MISHANDELING VAN NOCH MAN NOCH VROUW.. TOCH?

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH :vingers: :fuckit:


Geplaatst door Marijke21
Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan, etc. komen vaak erg generaliserend en onnodig bot uit de hoek tegen de islam. Maar vaak hebben ze ook hele redelijke en specifieke kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam. Maar ook daar wordt tegen geageerd. Ik heb eigenlijk het idee dat er altijd tegen iedere vorm van kritiek op de islam wordt geageerd.
Is er überhaupt enige vorm van kritiek mogelijk? Hebben de moslims op dit forum zelf kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet zo gauw de vuile was buitenhangt, maar is er enige mate van zelfkritiek binnen de islamitische wereld, tegen bijv. het islamisme (= o.a. Al-Qaïda)?

850
31-08-04, 14:07
Geplaatst door Ghiezzoe
Als we nou eens met zijn allen ons gaan verdiepen in Koran en Hadieth en er naar gaan leven. Dan is het probleem snel opgelost. Er IS DAN GEEN MISHANDELING VAN NOCH MAN NOCH VROUW.. TOCH?


Als de hadieth en de koran in Aap/Noot/Mies-taal wordt uitgegeven dan zal ik ze gaan lezen. Maar vooralsnog is de koran onleesbaar pour moi.

Izra
31-08-04, 14:10
als het in vertaling al niet aan kan spreken, ga ik niet eerst arabisch leren om het alsnog aan te laten spreken !


dat lijkt me niet logisch !

Joepie
31-08-04, 14:14
Geplaatst door Ghiezzoe
SNAP HET TOCH EENS! ER ZIJN GEEN MISSTANDE EN UITWASSEN IN DE ISLAM. ZE ZIJN ER IN DE CULTUUR.

Als we nou eens met zijn allen ons gaan verdiepen in Koran en Hadieth en er naar gaan leven. Dan is het probleem snel opgelost. Er IS DAN GEEN MISHANDELING VAN NOCH MAN NOCH VROUW.. TOCH?

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH :vingers: :fuckit:


Ja theoretisch heb je gelijk.... alleen nu de praktijk nog.

Marijke21
31-08-04, 14:14
Geplaatst door Ghiezzoe
Als we nou eens met zijn allen ons gaan verdiepen in Koran en Hadieth en er naar gaan leven. Dan is het probleem snel opgelost. Er IS DAN GEEN MISHANDELING VAN NOCH MAN NOCH VROUW.. TOCH?

Ok, laat dan Hamas, Al-Qaïda, Hezbollah, Isl. Jihad, Jemaah Islamiah, de Tsjetsjeense moslimfundamentalisten, etc. eens beginnen met lezen, dan wordt de wereld al een stuk beter, of niet? Of is hun interpretatie van de Koran en geschriften correct?

Marijke21
31-08-04, 14:15
Geplaatst door Marijke21

Izra
31-08-04, 14:17
Geplaatst door Joepie
Ja theoretisch heb je gelijk.... alleen nu de praktijk nog.

Had ze theoretisch maar gelijk, dan kwam de praktijk ook wel !

maar ja !

DEMOcraat
31-08-04, 14:24
Geplaatst door Marijke21
Ok, laat dan Hamas, Al-Qaïda, Hezbollah, Isl. Jihad, Jemaah Islamiah, de Tsjetsjeense moslimfundamentalisten, etc. eens beginnen met lezen, dan wordt de wereld al een stuk beter, of niet? Of is hun interpretatie van de Koran en geschriften correct?

dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

Izra
31-08-04, 14:28
en wat doen we met die 20 Nepalezen die uit naam van de Islam vermoord zijn van de week,


ook demonstreren,

of mag dit, integenstelling tot de Fransen !

Zwarte Schaap
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

Mag ik dit aanvullen met het feit dat als bovenstaande landen en dictaturen zorgvuldiger omgaan met de mensen dat mensen geen noodzaak zien om dergelijke (verzets)groepen op te richten.

Joepie
31-08-04, 14:32
Geplaatst door Izra
Had ze theoretisch maar gelijk, dan kwam de praktijk ook wel !

maar ja !

Zou ook kunnen, heb niet zoveel " verstand" van de koran dat ik er een duidelijke + onderbouwde mening over kan geven

opmerker
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.

Zwarte Schaap
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

Mag ik dit aanvullen met het feit dat als bovenstaande landen en dictaturen zorgvuldiger omgaan met de mensen dat mensen geen noodzaak zien om dergelijke (verzets)groepen op te richten.

opmerker
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.

Zwarte Schaap
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

Mag ik dit aanvullen met het feit dat als bovenstaande landen en dictaturen zorgvuldiger omgaan met de mensen dat mensen geen noodzaak zien om dergelijke (verzets)groepen op te richten.

opmerker
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.

Zwarte Schaap
31-08-04, 14:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

Mag ik dit aanvullen met het feit dat als bovenstaande landen en dictaturen zorgvuldiger omgaan met de mensen dat mensen geen noodzaak zien om dergelijke (verzets)groepen op te richten.

Zwarte Schaap
31-08-04, 14:32
.

Izra
31-08-04, 14:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

sprakelosos !

DEMOcraat
31-08-04, 14:58
Geplaatst door opmerker
De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.

als je voor 11-9 kijkt dan kun je zien dat die zelfde moflimfundi's zoals je ze noemt america's beste vrienden waren.

850
31-08-04, 15:01
Geplaatst door DEMOcraat
als je voor 11-9 kijkt dan kun je zien dat die zelfde moflimfundi's zoals je ze noemt america's beste vrienden waren.

In 1998 heeft Amerika al geprobeerd om ome Binnie te pakken. Zulke goede vriendjes waren het niet.....

DEMOcraat
31-08-04, 15:09
Geplaatst door 850
In 1998 heeft Amerika al geprobeerd om ome Binnie te pakken. Zulke goede vriendjes waren het niet.....

tijdens de afgaanse oorlog waren ze dat wel..

850
31-08-04, 15:19
Geplaatst door DEMOcraat
tijdens de afgaanse oorlog waren ze dat wel..

Nope.
Bin Laden en zn vriendjes kwamen naar Afghanistan toen de Russen er al weg waren......

DEMOcraat
31-08-04, 15:26
Geplaatst door 850
Nope.
Bin Laden en zn vriendjes kwamen naar Afghanistan toen de Russen er al weg waren......

uit welke bronnen weet je dat zo zeker...

850
31-08-04, 15:39
Geplaatst door DEMOcraat
uit welke bronnen weet je dat zo zeker...

:wijs: Heb ik in De Telegraaf gelezen.


Overigens is Binnie met zn vriendjes vanaf dag 1 vijand van Amerika geweest. Het begon al met de aanslag in Jemen in '92 tegen Amerikaanse troepen.....

DEMOcraat
31-08-04, 15:49
Geplaatst door 850
:wijs: Heb ik in De Telegraaf gelezen.


Overigens is Binnie met zn vriendjes vanaf dag 1 vijand van Amerika geweest. Het begon al met de aanslag in Jemen in '92 tegen Amerikaanse troepen.....

iedereen weet onderhand wel wat voor een krant die telegraaf is..
bin laden had zelf tegen de russen gevochten tijdens die bezetting.

Bin Laden is the son of the Yemeni-born owner of a leading Saudi construction company. Born into great wealth, he is believed to have inherited as much as $300 million when his father died in the 1960's. From 1979, bin Laden began raising money for the Mujahadeen forces fighting the Soviets in Afghanistan, and gradually became more and more affiliated with Egyptian Islamic extremist groups, such as Egyptian Islamic Jihad. From the mid-1980's bin Laden began to establish training camps in Afghanistan, initially for the war in Afghanistan, but later to fight against other targets worldwide. He has attracted thousands of recruits from Saudi Arabia, Algeria, Egypt, Yemen, Pakistan and Sudan

ik heb even snel gezocht en kwam dat tegen
http://www.adl.org/terrorism_america/bin_l.asp

maar ja als je die riool van de telegraaf gelooft moet je vooral zelf weten.

opmerker
31-08-04, 15:56
Geplaatst door DEMOcraat
iedereen weet onderhand wel wat voor een krant die telegraaf is..
bin laden had zelf tegen de russen gevochten tijdens die bezetting.

Bin Laden is the son of the Yemeni-born owner of a leading Saudi construction company. Born into great wealth, he is believed to have inherited as much as $300 million when his father died in the 1960's. From 1979, bin Laden began raising money for the Mujahadeen forces fighting the Soviets in Afghanistan, and gradually became more and more affiliated with Egyptian Islamic extremist groups, such as Egyptian Islamic Jihad. From the mid-1980's bin Laden began to establish training camps in Afghanistan, initially for the war in Afghanistan, but later to fight against other targets worldwide. He has attracted thousands of recruits from Saudi Arabia, Algeria, Egypt, Yemen, Pakistan and Sudan

ik heb even snel gezocht en kwam dat tegen
http://www.adl.org/terrorism_america/bin_l.asp

maar ja als je die riool van de telegraaf gelooft moet je vooral zelf weten.

Een ding is zeker; OBL is een hele gevaarlijke jongen....

DEMOcraat
31-08-04, 16:00
Geplaatst door opmerker
Een ding is zeker; OBL is een hele gevaarlijke jongen....

een jongen kan nooit gevaarlijk zijn.
ik weet wel dat busch en sharon de gevaarlijkste MANNEN zijn van de wereld.

Zwarte Schaap
31-08-04, 16:01
Geplaatst door 850
:wijs: Heb ik in De Telegraaf gelezen.


Overigens is Binnie met zn vriendjes vanaf dag 1 vijand van Amerika geweest. Het begon al met de aanslag in Jemen in '92 tegen Amerikaanse troepen.....

Volgens mij schort er wat aan je kennis op dit gebied. Bin laden was vriendjes van de CIA in Afghanistan. Van eerst alleen fondsen werven is hij daarna ook actief gaan deelnemen aan de strijd.

De aanslagen van Bin Laden zijn pas begonnen nadat de USA saudie arabie bedrogen had (middels vervalste satelietfotos waaruit zogenaamd zou moeten blijken dat Irak een aanval op SA zou gaan lanceren en waarna de dictator van SA het toestond dat USA soldaten in SA gelegerd mochten worden en van daaruit andere Islamitische landen belaagden.)

Zijn strijd is dus begonnen tegen het legeren van USA soldaten in SA. Na 11 september pas hebben de USA hun soldaten uit SA verwijderd.

850
31-08-04, 16:02
Geplaatst door DEMOcraat
iedereen weet onderhand wel wat voor een krant die telegraaf is..
bin laden had zelf tegen de russen gevochten tijdens die bezetting.

Bin Laden is the son of the Yemeni-born owner of a leading Saudi construction company. Born into great wealth, he is believed to have inherited as much as $300 million when his father died in the 1960's. From 1979, bin Laden began raising money for the Mujahadeen forces fighting the Soviets in Afghanistan, and gradually became more and more affiliated with Egyptian Islamic extremist groups, such as Egyptian Islamic Jihad. From the mid-1980's bin Laden began to establish training camps in Afghanistan, initially for the war in Afghanistan, but later to fight against other targets worldwide. He has attracted thousands of recruits from Saudi Arabia, Algeria, Egypt, Yemen, Pakistan and Sudan

ik heb even snel gezocht en kwam dat tegen
http://www.adl.org/terrorism_america/bin_l.asp

maar ja als je die riool van de telegraaf gelooft moet je vooral zelf weten.


:hihi: Ik maakte maar een geintje met De Telegraaf want die krant wordt altijd hier afgekraakt.
Maar je hebt gelijk, hij was dus al actief in Afghanistan tijdens de Sovjet bezetting. Dat wist ik niet. Ik dacht dat hij pas tijdens het Taliban bewind naar Afghanistan kwam.

Al Sawt
31-08-04, 16:42
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. Misschien is de volgende gegeven; dat het in de Christelijke landen nog slechter gaat, een zoethoudertje voor je!

Denk maar aan Christelijk Afrika en latijns Amerika. Ik woon liever in Irak dan in Colombia, Brazilie of Congo.


Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien. Maar er zijn wel economische vluchtelingen uit het Westen.

Al Sawt
31-08-04, 16:44
Geplaatst door opmerker
ik ben inderdaad van mening dat het Westen het beter voor elkaar heeft. En daar hadden ze 2 wereldoorlogen voor gehad, om hun zaakjes op orde te stellen.

Al Sawt
31-08-04, 16:47
Geplaatst door Izra
en wat doen we met die 20 Nepalezen die uit naam van de Islam vermoord zijn van de week,
Als ze het in Irak hadden overleefd, dan werden ze alsnog door hun Maoistische landgenoten vermoord.

Ze hebben de ene vredige paradijs uitgewisseld voor een andere vredige paradijs.


P.S.

Waar heb je gelezen dat ze uit de naam van de Islam zijn vermoord.

Goodnight
31-08-04, 16:56
Geplaatst door opmerker
Blijjft voor mij de vraag waarom het juist in islamitische landen vaak zo slecht gaat. De meeste assielzoekers in het Westen zijn moslim.

Ik heb nog weinig Westerse asielzoekers in S.A. gezien.

opmerker heb je ook al opgemerkt dat het in vooral landen die ooit gekoloniseerd zijn slecht gaat?En is het je ook opgevallen dat daar veel niet islamitische landen vallen?

Waardoor zou dat komen denk je?
Zijn al die mensen van dat land achterlijk?Lui?
Islamitisch?

de meeste asielzoekers in het Westen zijn moslim?
cijfers please.....met onderbouwing.

opmerker
31-08-04, 16:56
Geplaatst door Al Sawt
En daar hadden ze 2 wereldoorlogen voor gehad, om hun zaakjes op orde te stellen.

Daar hebben wij in iedergeval iets van geleerd. Maar sommige leren nooit...

Wij zijn er hier in geslaagd een leefbare samenleving op te bouwen, waar het goed toeven is, zelfs zo goed dat er voor jouw ook een plaatsje is.

Goodnight
31-08-04, 16:58
Geplaatst door 850
Als de hadieth en de koran in Aap/Noot/Mies-taal wordt uitgegeven dan zal ik ze gaan lezen. Maar vooralsnog is de koran onleesbaar pour moi.

dom blondje :gniffel:

opmerker
31-08-04, 17:00
Geplaatst door Goodnight
opmerker heb je ook al opgemerkt dat het in vooral landen die ooit gekoloniseerd zijn slecht gaat?En is het je ook opgevallen dat daar veel niet islamitische landen vallen?

Waardoor zou dat komen denk je?
Zijn al die mensen van dat land achterlijk?Lui?
Islamitisch?

de meeste asielzoekers in het Westen zijn moslim?
cijfers please.....met onderbouwing.

Wij zijn ook ooit door de Romeinen gekoloniseerd en door Spanje, Frankrijk en Duitsland bezet. Kolonisatie is geen excuus voor wanprestatie.

Trouwens, het M.O. werd tot 1917 door de Turken overheerst.

Al Sawt
31-08-04, 17:02
Geplaatst door opmerker
Daar hebben wij in iedergeval iets van geleerd. Maar sommige leren nooit... Tja, sommige hebben 50 miljoen doden nodig gehad, om het uiteindelijk te leren. En dus gung ons, onze eigen leerproces. Zolang het beschaafder gaat, mag het van mij te traag gaan.


Wij zijn er hier in geslaagd een leefbare samenleving op te bouwen, waar het goed toeven is, zelfs zo goed dat er voor jouw ook een plaatsje isIk val nu echt van mijn stokje!

Waar kan ik mijn dankbaarheid betuigen?

Goodnight
31-08-04, 17:05
Geplaatst door opmerker
Daar hebben wij in iedergeval iets van geleerd. Maar sommige leren nooit...

Wij zijn er hier in geslaagd een leefbare samenleving op te bouwen, waar het goed toeven is, zelfs zo goed dat er voor jouw ook een plaatsje is.

yep en of ze er wat van geleerd hebben: de volgende oorlogen mogen in ieder geval niet op Europeesch.Amerikaans grondgebied plaatsvinden.Alles daarbuiten is vogelvrij verklaard.

Jazekers hebben ze geleerd!

Collega komt net van Polen terug....daar worden de joodse begraafplaatsen nog steeds beklad met hakenkruizen en vernield.
Toevallig hoor je daar niets over terwijl daar het merendeel van de vernietigingskampen gestantioneerd was.

Nee het Westen blijft zich liever blind staren op die verderfelijke Islam die alles haat wat Joods, homo of vrouw is.

Goodnight
31-08-04, 17:07
Geplaatst door Al Sawt
Waar kan ik mijn dankbaarheid betuigen?

achteraan sluiten ja!
je hebt nog steeds niet geleerd om je beschaafd te gedragen.
Ga achterin de rij staan!

whisper
31-08-04, 17:07
Geplaatst door Marijke21
Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan, etc. komen vaak erg generaliserend en onnodig bot uit de hoek tegen de islam. Maar vaak hebben ze ook hele redelijke en specifieke kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam. Maar ook daar wordt tegen geageerd. Ik heb eigenlijk het idee dat er altijd tegen iedere vorm van kritiek op de islam wordt geageerd.
Is er überhaupt enige vorm van kritiek mogelijk? Hebben de moslims op dit forum zelf kritiek op bepaalde misstanden en bepaalde uitwassen van de islam? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet zo gauw de vuile was buitenhangt, maar is er enige mate van zelfkritiek binnen de islamitische wereld, tegen bijv. het islamisme (= o.a. Al-Qaïda)? dit hoef je niet aan moslims te vragen ...krijg je nooit antwoord op....vaak voelen zij zich persoonlijk aangevallen....dus spaar je de moeite meid

Al Sawt
31-08-04, 17:07
Geplaatst door opmerker
Wij zijn ook ooit door de Romeinen gekoloniseerd en door Spanje, Frankrijk en Duitsland bezet. Kolonisatie is geen excuus voor wanprestatie.

Trouwens, het M.O. werd tot 1917 door de Turken overheerst. Dit ontbloot jouw kortzichtigheid en onkunde van de geschiedenis.

Als de gevolgen van de Romeinse, Spaanse en Franse bezetting, tot de dag van vandaag zich laten gelden, dan is het heel triest.

De gevolgen van de Duitse bezetting, laten zich vandaag nog gelden.

Nederland was in puin en kon alleen dankzij de steun van VS, zich opbouwen.

De huidige Europa en al haar verworvenheden, hebben de WO2 als de grondslag.

Dus Opmerker, bezondig je niet aan historische dwalingen en probeer ze niet als argumentatie neer te zetten. Want dat zal niet zo goed zijn voor je geloofwaardigheid.

Al Sawt
31-08-04, 17:09
Geplaatst door Goodnight
achteraan sluiten ja!
je hebt nog steeds niet geleerd om je beschaafd te gedragen.
Ga achterin de rij staan! Sta je ook in de rij!


En misschien moet Opmerker, Indonesie bedanken voor de vruchtbare samenwerking door de eeuwen heen.

whisper
31-08-04, 17:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alleen als jou wereldje alleen uit islamitische landen en europese landen bestaat heb je gelijk. Mischien zijn de europese landen wel beter in het roven van grondstoffen en hebben ze de internationale instituties beter onder controle. Zoals bijvoorbeeld het IMF, de Verenigde Naties, Atoomagentschap...etc..

Wat de Westerse bedrijven daar stelen komt het gewone volk hier terughalen. De mensen reizen gewoon hun rechtmatige eigendommen achterna. die stelen nietmaar kopen het

Goodnight
31-08-04, 17:12
Geplaatst door opmerker
Wij zijn ook ooit door de Romeinen gekoloniseerd en door Spanje, Frankrijk en Duitsland bezet. Kolonisatie is geen excuus voor wanprestatie.



ik heb het over recente kolonisatie van de beschaafde 'westerse' wereld over het onbeschaafde Donkere rijk.Die vervolgens alles roofden wat er te roven viel.

Turkijke hield het bezet maar ze waren:
a. van diezelfde godsdienst, dus er werd hen geen beschaving opgedrongen.
b.ze kwamen daar niet om alles leeg te roven en zogenaamd te kerstenen....ze waren namelijk al moslim in het MO.

Nee kolonisatie is geen excuss voor wanprestatie, maar als je een land helemaal kaalplukt duurt het jaren zoniet eeuwen voor het weer op kracht is.
Als je een land koloniseert en de oorspronkelijke inwoners niet voor vol aanziet en ze dom houdt want ze zijn nu eenmaal niet 'beschaafd' duurt het jaren zoniet eeuwen voor dat hersteld is.

opmerker
31-08-04, 17:13
Geplaatst door Al Sawt
Sta je ook in de rij!


En misschien moet Opmerker, Indonesie bedanken voor de vruchtbare samenwerking door de eeuwen heen.

Toen wij het daar nog voor het zeggen hadden, liep het zeker niet slechter dan nu.

Maar sinds 1949 is Indonesie onafhankelijk en ze hebben in die tijd een fantastische mensenrechtenreputatie opgebouwd.

Uiteraard is alles wat in 2004 misgaat, de schuld van Nederland.

Goodnight
31-08-04, 17:15
Geplaatst door Al Sawt
Sta je ook in de rij!


En misschien moet Opmerker, Indonesie bedanken voor de vruchtbare samenwerking door de eeuwen heen.

Tsss....weet je hoe lang ik hier al sta te wachten om mijn dankbaarheid te betonen voor het feit dat men mij zo liefdevol tot het beschaafde oppermachtige westen toelaat.


bedanken?
Dat achterlijke islamitische land?
ze mogen blij zijn dat Nederland hen verlichtte en beschaving bijbracht.
Zij weten tenminste hun plaats!
En nog durfden ze het om tot ergens in de 19de eeuw zich te verzetten tegen hun heer en meester!

Goodnight
31-08-04, 17:17
Geplaatst door opmerker
Toen wij het daar nog voor het zeggen hadden, liep het zeker niet slechter dan nu.

Maar sinds 1949 is Indonesie onafhankelijk en ze hebben in die tijd een fantastische mensenrechtenreputatie opgebouwd.



Precies!

opmerker
31-08-04, 17:17
Geplaatst door Goodnight
ik heb het over recente kolonisatie van de beschaafde 'westerse' wereld over het onbeschaafde Donkere rijk.Die vervolgens alles roofden wat er te roven viel.

Turkijke hield het bezet maar ze waren:
a. van diezelfde godsdienst, dus er werd hen geen beschaving opgedrongen.
b.ze kwamen daar niet om alles leeg te roven en zogenaamd te kerstenen....ze waren namelijk al moslim in het MO.

Nee kolonisatie is geen excuss voor wanprestatie, maar als je een land helemaal kaalplukt duurt het jaren zoniet eeuwen voor het weer op kracht is.
Als je een land koloniseert en de oorspronkelijke inwoners niet voor vol aanziet en ze dom houdt want ze zijn nu eenmaal niet 'beschaafd' duurt het jaren zoniet eeuwen voor dat hersteld is.

Zover ik me kan herinneren, vochten de Arabieren aan de kant van de Engelsen tegen de Turken. Landen als Irak en S.A. werden al ruim voor WOII zelfstandig.

Trouwens Turkije is nooit gekoloniseerd geweest, maar het is daar ook geen feest daar en ze willen maar wat graag bij de EG.

Je kunt het ook omdraaien: Turkije heerste eeuwen over een groot deel van Z.O. Europa en het M.O. Dat is nog altijd te merken. Muv Griekenland en uiteraard Israel gaat het in geen van die landen erg goed.

De gevolgen zijn nog steeds te merken in voormalig Joegoslavie. Daar woonden moslims en christenen door elkaar, die elkaar niet konden luchten of zien.

Er waren twee interventies onder leiding van Amerika nodig (Kosovo en Bosnie) om ze uitelkaar te halen. Milosovic zit nu in Den Haag in de bak.
Toen heb ik nooit een moslim gehoord die het niet eens was met deze Amerikaanse acties.

whisper
31-08-04, 17:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
. http://www.2ni2.com/emoticon/special/pisado.gif

Al Sawt
31-08-04, 17:26
Geplaatst door opmerker
Toen wij het daar nog voor het zeggen hadden, liep het zeker niet slechter dan nu.

Maar sinds 1949 is Indonesie onafhankelijk en ze hebben in die tijd een fantastische mensenrechtenreputatie opgebouwd. Onder de beschaafde bezetting van de VOC en de Bataafse republiek, werden de Indonesiers goed behandelt.

Maar misschien heb je nog nooit gehoord van Colijn en Atjeh.


Uiteraard is alles wat in 2004 misgaat, de schuld van Nederland. Nog nooit gehoord van de Molukken? En de Nederlandse belofte aan hun?

Tuurlijk het is vergezocht, om Nederland de schuld te geven wat er in een eilandenrijk aan de hand is.

Al Sawt
31-08-04, 17:33
Geplaatst door opmerker


Je kunt het ook omdraaien: Turkije heerste eeuwen over een groot deel van Z.O. Europa en het M.O. Dat is nog altijd te merken. Muv Griekenland en uiteraard Israel gaat het in geen van die landen erg goed. Hoe zou het met Griekenland, Portugal en Spanje vergaan, als ze op eigen benen stonden en nooit hulp van de EU hebben gehad?

Hoe zou het met Israel gesteld zijn, als VS haar niet op been hielp met miljaarden schenkingen en leningen die nooit afbetaald worden?





Ik heb de gevoel, dat Opmerker een soort minachting voor ons koestert, door met domme voorbeelden en verkeerde historie aan komt proppen.

Misschien denkt ie dat we te achterlijk zijn, anders zou ie het niet doen.

Al Sawt
31-08-04, 17:33
Geplaatst door opmerker


Je kunt het ook omdraaien: Turkije heerste eeuwen over een groot deel van Z.O. Europa en het M.O. Dat is nog altijd te merken. Muv Griekenland en uiteraard Israel gaat het in geen van die landen erg goed. Hoe zou het met Griekenland, Portugal en Spanje vergaan, als ze op eigen benen stonden en nooit hulp van de EU hebben gehad?

Hoe zou het met Israel gesteld zijn, als VS haar niet op been hielp met miljaarden schenkingen en leningen die nooit afbetaald worden?





Ik heb de gevoel, dat Opmerker een soort minachting voor ons koestert, door met domme voorbeelden en verkeerde historie aan komt proppen.

Misschien denkt ie dat we te achterlijk zijn, anders zou ie het niet doen.

opmerker
31-08-04, 17:35
Geplaatst door Al Sawt
Onder de beschaafde bezetting van de VOC en de Bataafse republiek, werden de Indonesiers goed behandelt.

Maar misschien heb je nog nooit gehoord van Colijn en Atjeh.

Nog nooit gehoord van de Molukken? En de Nederlandse belofte aan hun?

Tuurlijk het is vergezocht, om Nederland de schuld te geven wat er in een eilandenrijk aan de hand is.

Ik praat het gedrag van Colijn niet goed, maar het valt me wel op dat de inwoners van Aceh ook het Indonesische gezag niet kunnen verdragen. Ook nu wordt daar weer een wrede oorlog gevoerd.

Het is naief geweest om de Molukkers een eigen staat te beloven. Om de Molukse militairen te beschermen, hebben we ze hier na toe gehaald en onderdak geboden. Dat heeft in de jaren 70 geleid tot enkele kapingen, die, terecht, met harde hand zijn aangepakt door de NL regering. Op dit moment zijn er vrijwel geen problemen met de Molukse groep, ze worden alleen onrustig als jihadi op Ambon Christenen beginnen uit te moorden.

Dan hebben we het nog niet gehad over de manier waarop de Indonesische regering de papoea's onderdrukt en het land overspoelt met Javanen, die dar het regenwoud naar de knoppen helpen.
Ik geneer me voor he feit dat onze regering Irian Jaja ooit aan Indonesie heeft overgeleverd.

whisper
31-08-04, 17:41
Geplaatst door Lewis Moon
Weet je bijvoorbeeld dat de hele infrastructuur die thans gebruikt wordt nog door het koloniale bestuur is aangelegd? De grote straatweg die dwars door Java loopt stamt uit de 19e eeuw. Bij het spoorwegnet is sinds het vertrek van Nederland geen meter bijgekomen. http://members.lycos.nl/josetten/hpbimg/denken.gif maar waar hadden wij het over ...kritische zijn over de islam dacht ik

Ghiezzoe
31-08-04, 17:42
Kom op zeg, heb je het over die vadsige Saoedies met hun badkranen van goud en hun hoeren tripjes naar Marokko??? Moslim fundi's???


Geplaatst door DEMOcraat
als je voor 11-9 kijkt dan kun je zien dat die zelfde moflimfundi's zoals je ze noemt america's beste vrienden waren.

opmerker
31-08-04, 17:49
Geplaatst door Al Sawt
Hoe zou het met Griekenland, Portugal en Spanje vergaan, als ze op eigen benen stonden en nooit hulp van de EU hebben gehad?

Hoe zou het met Israel gesteld zijn, als VS haar niet op been hielp met miljaarden schenkingen en leningen die nooit afbetaald worden?





Ik heb de gevoel, dat Opmerker een soort minachting voor ons koestert, door met domme voorbeelden en verkeerde historie aan komt proppen.

Misschien denkt ie dat we te achterlijk zijn, anders zou ie het niet doen.

ik heb absoluut geen minachting voor jullie, ik baal er wel van als het Westen overal deschuld van krijgt.

Ik neem aan dat de meeste van jullie NL staatsburger zijn en dat jullie loyaliteit bij ons land en niet bij andere landen ligt. Je kunt natuurlijk niet van twee walletjes eten. En tenslotte: bijt nooit in de hand die je voedt.

bogosse
31-08-04, 17:50
Geplaatst door DEMOcraat
een dief denkt altijd het goed voor elkaar te hebben tot het een keer misloopt..

waarom is het Westen meer een dief dan een land als SAoedie-Arabie??

Zwarte Schaap
31-08-04, 17:52
Geplaatst door Lewis Moon
Weet je bijvoorbeeld dat de hele infrastructuur die thans gebruikt wordt nog door het koloniale bestuur is aangelegd? De grote straatweg die dwars door Java loopt stamt uit de 19e eeuw. Bij het spoorwegnet is sinds het vertrek van Nederland geen meter bijgekomen.

Die spoorlijn was er om de grondstoffen sneller en efficienter te kunnen transporteren, niet om het het volk makkelijker te maken.

Net als Hitler de autobahnen aanlegde om zijn tanks sneller door het land te laten rollen richting front.

In dat opzicht kun je stellen dat minder infrastructuur beter is om de kapitalistische grijpklauwenl tegen te houden.

opmerker
31-08-04, 17:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die spoorlijn was er om de grondstoffen sneller en efficienter te kunnen transporteren, niet om het het volk makkelijker te maken.

Net als Hitler de autobahnen aanlegde om zijn tanks sneller door het land te laten rollen richting front.

In dat opzicht kun je stellen dat minder infrastructuur beter is om de kapitalistische grijpklauwenl tegen te houden.

Vroeger gingen de gronstoffen naar het Westen, nu verdwijnt de winst rechstreeks in de zakken van lokale sjeiks, koningen en andere dictators.

whisper
31-08-04, 18:00
Geplaatst door bogosse
waarom is het Westen meer een dief dan een land als SAoedie-Arabie?? http://members.home.nl/gifjes/gifjes/people/Aworld088.gifdit is een westerse moslima ...ziet er ook beter uit

Goodnight
31-08-04, 18:10
Geplaatst door Lewis Moon
Weet je bijvoorbeeld dat de hele infrastructuur die thans gebruikt wordt nog door het koloniale bestuur is aangelegd? De grote straatweg die dwars door Java loopt stamt uit de 19e eeuw. Bij het spoorwegnet is sinds het vertrek van Nederland geen meter bijgekomen.

ik meen me te herinneren dat ze ook een spoorweg aanlegden in Afrika.
Dat was als ik het me goed herinner niet zodat die zwarte afrikaantjes zich sneller konden verplaatsen.

het was meer om bepaalde Afrikaanse producten sneller en beter te kunnen transporteren.....

bogosse
31-08-04, 18:43
Geplaatst door whisper
http://members.home.nl/gifjes/gifjes/people/Aworld088.gifdit is een westerse moslima ...ziet er ook beter uit

:D

Zwarte Schaap
31-08-04, 18:46
Geplaatst door opmerker
Vroeger gingen de gronstoffen naar het Westen, nu verdwijnt de winst rechstreeks in de zakken van lokale sjeiks, koningen en andere dictators.

Die machthebbers zijn schoothondjes van de boeven, voor een schijntje veraden ze hun volk. Er zijn teveel voorbeelden van schoothondjes die door hun meesters onrechtmatig aan de macht zijn gebracht cq worden gehouden.

De stroom grondstoffen gaat onverminderd voort.

Zwarte Schaap
31-08-04, 18:56
Geplaatst door Lewis Moon
Over de intenties van het koloniale bewind valt veel te zeggen, zeker niet alles is positief. Je kunt erover van mening verschillen. Veel zaken zijn niet goed te keuren. Als je bijvoorbeeld leest hoeveel slachtoffers de aanleg van de grote postweg, begin 19e eeuw, heeft gekost of hoe Coen en Van Heutz tekeer zijn gegaan, daar word je echt niet vrolijk van. Toch was niet alles negatief. Er waren ook goede intenties: Indië moest ontwikkeld worden . Het huidige Indonesië profiteert nog steeds van het Nederlandse koloniale bewind. Wat ontwikkeling betreft zou het land op een veel lager peil staan als de Nederlanders er niet waren geweest.

Net als nu de intentie dat Irak ontwikkeld moest worden toch?

Al Sawt
31-08-04, 19:02
Geplaatst door opmerker
ik heb absoluut geen minachting voor jullie, ik baal er wel van als het Westen overal deschuld van krijgt.

Ik neem aan dat de meeste van jullie NL staatsburger zijn en dat jullie loyaliteit bij ons land en niet bij andere landen ligt. Je kunt natuurlijk niet van twee walletjes eten. En tenslotte: bijt nooit in de hand die je voedt. Mijn loyaliteit ligt bij Nederland als bij een rechtvaardige wereld.

Bij wie ligt jouw loyaliteit? Bij Nederland of bij die Zionistische walhalla in MO?

De hand die mij voedt, is de wereldeconomie. Dus schilder je niet af als een weldoener.
Ik praat het gedrag van Colijn niet goed, maar het valt me wel op dat de inwoners van Aceh ook het Indonesische gezag niet kunnen verdragen. Ook nu wordt daar weer een wrede oorlog gevoerd. Zou je dan niet kunnen concluderen, dat de oorzaak van de huidige conflict geen wortels heeft naar de koloniale periode?




Het is naief geweest om de Molukkers een eigen staat te beloven. Om de Molukse militairen te beschermen, hebben we ze hier na toe gehaald en onderdak geboden. Dat heeft in de jaren 70 geleid tot enkele kapingen, die, terecht, met harde hand zijn aangepakt door de NL regering. Op dit moment zijn er vrijwel geen problemen met de Molukse groep, ze worden alleen onrustig als jihadi op Ambon Christenen beginnen uit te moorden. Beide hebben net zo veel bloed aan hun handen kleven. Ambonese moslims en Christenen zijn even schuldig aan het laten voortduren van huidige geweldspiraal.

En de kiem van het huidige conflict is wederom door de voormalige kolonisator gelegd en wordt door de RSM en jihadi`s opgestookt.


Dan hebben we het nog niet gehad over de manier waarop de Indonesische regering de papoea's onderdrukt en het land overspoelt met Javanen, die dar het regenwoud naar de knoppen helpen.
Ik geneer me voor he feit dat onze regering Irian Jaja ooit aan Indonesie heeft overgeleverd. Ik geneer me ook voor het feit, dat onze Nederlandse regering Israel steunt.

Goodnight
31-08-04, 19:08
Geplaatst door Lewis Moon
Wat ontwikkeling betreft zou het land op een veel lager peil staan als de Nederlanders er niet waren geweest.

Hoe weet je dat?
Hoe weet jij of ze niet gelukkiger waren zoals het land daarvoor was zonder bemoeizuchtige indringers?
Dan hadden ze in ieder geval eventuele ellende aan zichzelf kunnen wijten.

Al Sawt
31-08-04, 19:10
Geplaatst door Lewis Moon
. Wat ontwikkeling betreft zou het land op een veel lager peil staan als de Nederlanders er niet waren geweest. Kan je dat staven met feiten? Of is het jouw persoonlijke mening?

Want ik dacht dat de economische opkomst van Indonesie, te danken was aan de opkomst van haar buurlanden als Thailand, Singapore en Maleisie.

Misschien heb je een andere geschiedenisles gehad.

DEMOcraat
31-08-04, 19:11
Geplaatst door bogosse
waarom is het Westen meer een dief dan een land als SAoedie-Arabie??

voor een goede antwoord moet in de geschiedenis boeken kijken..

DEMOcraat
31-08-04, 19:12
Geplaatst door Ghiezzoe
Kom op zeg, heb je het over die vadsige Saoedies met hun badkranen van goud en hun hoeren tripjes naar Marokko??? Moslim fundi's???

nee daar heb ik het niet over..
sinds wanneer worden arabische regeringen fundi's genoemd?

Goodnight
31-08-04, 19:17
Geplaatst door Lewis Moon
Ze zouden primitiever geweest zijn, maar inderdaad, misschien wel gelukkiger.

hoezo primitiever?
Dus alles wat niet de Westerse beschaving behelst is primitief?

Ghiezzoe
31-08-04, 19:28
Ok, over welke moslim fundi's heb je het dan? (die achter Amerika stonden voor 9-11?)


Geplaatst door DEMOcraat
nee daar heb ik het niet over..
sinds wanneer worden arabische regeringen fundi's genoemd?

DEMOcraat
31-08-04, 21:36
Geplaatst door Ghiezzoe
Ok, over welke moslim fundi's heb je het dan? (die achter Amerika stonden voor 9-11?)

ik heb het even gezocht voor je.

Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

geplaatst door opmerker.
De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.


het was de opmerker die met fundi's aankwam niet ik ghiezzoe of wortel op zijn hollands.

Orakel
31-08-04, 22:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Over selectiviteit gesproken:

Mag ik u even er aan herrineren dat toen in het nieuws kwam dat een joodse gaarkeuken in de fik was gestoken u al een uitgesproken mening had.



Je zou veel minder selectief over komen als je nu ook van je liet horen.



Graag hier je eventuele excuses naar de richting van de moslims toe.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1499507#post1499507 [/QUOTE]

:hihi: :fplet:

Siah
31-08-04, 22:28
Geplaatst door Jar
De islam kent geen misstanden. Als er misstanden ontstaan, zijn het de mensen die de islam verkeerd uitleggen, en de heilige boeken misbruiken.

Het is alleen zo moeilijk te zeggen wie de islam goed uitlegt, wie de ware leer verkondigt.

in ieder geval niet onervaren ayaan,
waar heeft ze dat gestudeerd en onderzocht?

en dat zie je bijv. als ze zegt:
"deze film is voor de mensen bedoeld, die onder de Shariá leven in Saudi Arabie en Iran,..en ook muslimas in ned."

zij had eerst een keertje naar Teheran moeten gaan..
in iedere geval is daar heel andere Shari'a en sfeer dan wat ze in de film als geheel laat zien.
Dat er nare dingen gebeuren en dankzij de “war on terror” slechter wordt, is algemeen bekend.

tegenwoordig gaan veel mesen met "kritiek" en kritiek op de islam, beroemd worden(?)
dat gebeurt in UK, US, Australia, Egypte, Frankrijk, Iran, Irak,....
..
in een wereld waar de woorden 'islam' en 'terror' gelijk worden gesteld,
in een wereld waarin het verhaal van S.Rushdi bekend is,
in een wereld waar Koraan (afgezien dat dat in bezette gebieden van Palestina heeft gebeurd) gescheurd wordt,

kan 'Submission' niet meer bijzonder zijn.
(ik kan hem een echte werk beschouwen, pass als hij in bijv. Saudi Arabie gemaakt en getoond wordt)
lokaal werk, is een universeel werk!!

het is de eerste scenario van haar,
een mengelmoes van dingen die op de eerste opzicht in een categorie vallen en natuurlijk door de filmmaker geproduceerd en gevormd zijn.
en de film-maker heeft dat technisch om een linieaire en conventionele manier neergezet. dat maakt hem niet bijzonder weer. Dan wordt het een van de meesten, en niet uniek meer.

in tegenstelling tot wat ayaan zei en vaak hier artisten en intelectuelen denken, kan je de 'vorm' en de 'inhoud' niet uit elkaar halen. (welke vorm is niet de inhoud en welke inhoud is niet de vorm?)
de (bewegende-)beelden en de gluid spreken voorzich, daaarom kan ze me niet wijs maken hoe ik dat zou moeten interpreteren.
..
dat raakt de juiste doelgroep niet, en creert juist een afstand.
het is gebaceerd op de stereotypes (trouwens gespreid in 3 uur programma)
en dat ervaren de meeste muslims als een goedkope aanval.
de film lijkt meer op een propaganda, en werkt als metsel voor de bak-stenen van vvd.
aangezien die dat deze dagen nodig heeft.

..
.
toch is het een film,
van categorie kunstwerken, (middel waarmee je je Uit)
bij mij, roept meteen de vrijheid van meningsuiting op,
dat is verder SECUNDAIR of men dat een ‘Werk’ kan noemen.
Flim, music, schilderij, ..
Er zijn goede en slechte werken!
..
En in our “democratie”,
worden de rappers (de marokaanse artisten van DHC die zich gingen uiten), gepakt en opgesloten,..(toen zei de minister zalm dat de justitie een “werk” van zou moeten maken)

En daarentegen krijgt Ayaan voor haar film, de steun van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (vvd).

tja,..
In dit geval, lijkt Nederlandse overheid op Iraanse overheid!

Siah
31-08-04, 22:39
Geplaatst door Lewis Moon
Over de intenties van het koloniale bewind valt veel te zeggen, zeker niet alles is positief. Je kunt erover van mening verschillen. Veel zaken zijn niet goed te keuren. Als je bijvoorbeeld leest hoeveel slachtoffers de aanleg van de grote postweg, begin 19e eeuw, heeft gekost of hoe Coen en Van Heutz tekeer zijn gegaan, daar word je echt niet vrolijk van.
Toch was niet alles negatief. Er waren ook goede intenties: Indië moest ontwikkeld worden. Het huidige Indonesië profiteert nog steeds van het Nederlandse koloniale bewind. Wat ontwikkeling betreft zou het land op een veel lager peil staan als de Nederlanders er niet waren geweest.

vaak heb je deze mening als je hier langzamerhand op school met "geschiedenis" kennis gemaakt hebt.
..
ik zou maar niet alleen vanuit twee kanten bekijken!

Siah
31-08-04, 22:50
Geplaatst door Lewis Moon
Jazeker. Velen hebben de intentie om in Irak democratie te brengen. In principe hebben ze het goed met het land voor. Ze hebben ook iets goeds gedaan, namelijk Saddam verwijderen. Ik weet best dat veel mensen dat niet willen geloven en dat het voor een deel verkeerd uitpakt, net zoals het koloniale beleid van de westerse landen. Toch is het zo dat intenties van mensen vaak goed zijn. Daarom is het ook niet goed te pas en te onpas vergelijkingen te maken met de nazi's. Hitlers bewind, gericht op het aanrichten van kwaad, is in de wereldgeschiedenis tamelijk uniek.


op WWII dachten veel mensen in Duitsland, dat ze terecht oorlog voerden.
van waar zoveel sypathisanten met Adolf H.

Al Sawt
31-08-04, 23:12
Geplaatst door Lewis Moon
Wat de laatste halve eeuw betreft heb je gelijk. Maar het is een feit dat het land vanaf ongeveer 1800 is opgebouwd door de Nederlanders. Dat betreft spoorlijnen, wegen, fabrieken, grondstofwinning, aanleg van plantages, medische voorzieningen etc. Vooral Java heeft geprofiteerd en is daardoor één van de dichtst bevolkte gebieden ter wereld geworden. Java is al sinds mens heugenis, een van de dichts bevolkte gebieden ter wereld. Al eeuwen voor de komst van de VOC. En daar getuigen tientallen Arabische reisverslagen van.


De "ontwikkeling" van Java is pas aan begin van de 20e eeuw, in gang gezet. Puur om de grondstoffen beter te ontginnen en de KNIL, beter te dirigeren over de eilandrijk.

Je stelt 1800 als een begin datum van de ontwikkeling van Indonesie door Nederland.

Maar heb je dan nog nooit gehoord van Douwes Dekker aka Mutatuli?
Hij was in die tijd, een ambtenaar in Indonesie en hij heeft geen goed woord over de Nederlandse bezetting.

De Nederlandse ontwikkeling heeft niets en dan niets bij gedragen aan de economische opkomst van Indonesie in de afgelopen 30 jr.

Iglo
31-08-04, 23:15
Geplaatst door Goodnight
Nee kolonisatie is geen excuss voor wanprestatie, maar als je een land helemaal kaalplukt duurt het jaren zoniet eeuwen voor het weer op kracht is.
Als je een land koloniseert en de oorspronkelijke inwoners niet voor vol aanziet en ze dom houdt want ze zijn nu eenmaal niet 'beschaafd' duurt het jaren zoniet eeuwen voor dat hersteld is. Wat een onzin. Het heeft vooral te maken met de bevolking aldaar. De manier waarop de cultuur is ingericht, de opleiding van de bevolking. De wil om het land op te bouwen. Mooie voorbeelden hiervan zijn Japan en Duitsland na WOII. Ze waren compleet kapot gemaakt, ze hadden helemaal niks meer. Maar ze hadden geen eeuwen nodig om erboven op te komen, in no-time deden ze weer volop mee. Een ander mooi voorbeeld: Zuid-Korea. Dit is een behoorlijke poos gekolonialiseerd door Japan. Toen het na WO-II gedekolonialiseerd was kwam het redelijk snel in de Korea-oorlog aldaar. Na die oorlog lag het land in puin, het was een van de armste landen ter wereld! Maar wat gebeurd er? De geflipte dictator die daar aan de macht is blijkt grootse plannen te hebben en leidt het land tot waar het nu is: een van de rijkste landen in de regio.
Het is heel makkelijk om altijd met de vinger te wijzen en het grote boze westen de schuld te geven van alle misstanden(het is nu eenmaal in de mode), maar feit is dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.

opmerker
31-08-04, 23:27
Geplaatst door Iglo
Wat een onzin. Het heeft vooral te maken met de bevolking aldaar. De manier waarop de cultuur is ingericht, de opleiding van de bevolking. De wil om het land op te bouwen. Mooie voorbeelden hiervan zijn Japan en Duitsland na WOII. Ze waren compleet kapot gemaakt, ze hadden helemaal niks meer. Maar ze hadden geen eeuwen nodig om erboven op te komen, in no-time deden ze weer volop mee. Een ander mooi voorbeeld: Zuid-Korea. Dit is een behoorlijke poos gekolonialiseerd door Japan. Toen het na WO-II gedekolonialiseerd was kwam het redelijk snel in de Korea-oorlog aldaar. Na die oorlog lag het land in puin, het was een van de armste landen ter wereld! Maar wat gebeurd er? De geflipte dictator die daar aan de macht is blijkt grootse plannen te hebben en leidt het land tot waar het nu is: een van de rijkste landen in de regio.
Het is heel makkelijk om altijd met de vinger te wijzen en het grote boze westen de schuld te geven van alle misstanden(het is nu eenmaal in de mode), maar feit is dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.

Helemaal mee eens Iglo. Als je altijd een ander de schuld geeft van je falen en het begrip zelfkritiek ombekend is, blijf je steken in zelfmeelij. Dit is meer de houding van een puber dan van een volwassene.

Je kunt aan dit rijtje nog enkele landen toevoegen die het goed doen;
* India
* China
* Taiwan
* Singapore

Om iets meer te begrijpen van de Arabische manier van denken lees ik op dit moment The Arab Mind van Raphael Patai (editie 2001).

Patai was in 1983 optimistisch m.b.t. de Arabische wereld maar "only if the Arabs can rid themselves of their obsession with and hatred of Zionism, Israel and American imperialism".

Zwarte Schaap
31-08-04, 23:40
Geplaatst door Lewis Moon
Jazeker. Velen hebben de intentie om in Irak democratie te brengen. In principe hebben ze het goed met het land voor. Ze hebben ook iets goeds gedaan, namelijk Saddam verwijderen. Ik weet best dat veel mensen dat niet willen geloven en dat het voor een deel verkeerd uitpakt, net zoals het koloniale beleid van de westerse landen. Toch is het zo dat intenties van mensen vaak goed zijn. Daarom is het ook niet goed te pas en te onpas vergelijkingen te maken met de nazi's. Hitlers bewind, gericht op het aanrichten van kwaad, is in de wereldgeschiedenis tamelijk uniek.

Snap jij niet dat je dat niet met wapens en moorden moet doen maar op vreedzame uitnodiging van de mensen zelf?

Hitler had ook de intentie om de wereld beter te maken, hij wilde zijn democratie ook exporteren, op precies dezelfde wizje , middels geweld.

Het enige unieke aan Hitler is dat hij huis hield in europa en niet in de derde wereld.

opmerker
31-08-04, 23:40
Geplaatst door Al Sawt
Java is al sinds mens heugenis, een van de dichts bevolkte gebieden ter wereld. Al eeuwen voor de komst van de VOC. En daar getuigen tientallen Arabische reisverslagen van.


De "ontwikkeling" van Java is pas aan begin van de 20e eeuw, in gang gezet. Puur om de grondstoffen beter te ontginnen en de KNIL, beter te dirigeren over de eilandrijk.

Je stelt 1800 als een begin datum van de ontwikkeling van Indonesie door Nederland.

Maar heb je dan nog nooit gehoord van Douwes Dekker aka Mutatuli?
Hij was in die tijd, een ambtenaar in Indonesie en hij heeft geen goed woord over de Nederlandse bezetting.

De Nederlandse ontwikkeling heeft niets en dan niets bij gedragen aan de economische opkomst van Indonesie in de afgelopen 30 jr.

Vanaf ± 1900 zie je, mede onder invloed van Indioloog en Islam kenner Snouck-Hurgronje de opkomst van de zg. ethische politiek. Er wordt later ook een Volksraad ingsteld met beperkte bevoegdheden. Maar het is allemaal te weinig en te laat. Het Indonesisch nationalisme is niet meer te stuiten. Dit resulteert uiteindelijk in de onafhankelijkheid in 1949.

Soekarno wordt een soort verlicht depoot. In 1965 wordt hij afgezet door generaal Soeharto. In de daarop volgende periode worden rond de 600.000 zg. communisten afgeslacht. De familie Soeharto zuigt het land uit en jat miljarden bijelkaar.

Zwarte Schaap
31-08-04, 23:43
Geplaatst door Iglo
Wat een onzin. Het heeft vooral te maken met de bevolking aldaar. De manier waarop de cultuur is ingericht, de opleiding van de bevolking. De wil om het land op te bouwen. Mooie voorbeelden hiervan zijn Japan en Duitsland na WOII. Ze waren compleet kapot gemaakt, ze hadden helemaal niks meer. Maar ze hadden geen eeuwen nodig om erboven op te komen, in no-time deden ze weer volop mee. Een ander mooi voorbeeld: Zuid-Korea. Dit is een behoorlijke poos gekolonialiseerd door Japan. Toen het na WO-II gedekolonialiseerd was kwam het redelijk snel in de Korea-oorlog aldaar. Na die oorlog lag het land in puin, het was een van de armste landen ter wereld! Maar wat gebeurd er? De geflipte dictator die daar aan de macht is blijkt grootse plannen te hebben en leidt het land tot waar het nu is: een van de rijkste landen in de regio.
Het is heel makkelijk om altijd met de vinger te wijzen en het grote boze westen de schuld te geven van alle misstanden(het is nu eenmaal in de mode), maar feit is dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.

Nooit gehoord van de miljarden marshalhulp? Zonder die hulp en het inweven van Duitsland en Japan in de Amerikaanse economie zouden er veel ergere duitsertjes en japanertjes kunnen komen dan hitler.

Al Sawt
31-08-04, 23:46
Geplaatst door Iglo
Wat een onzin. Het heeft vooral te maken met de bevolking aldaar. De manier waarop de cultuur is ingericht, de opleiding van de bevolking. De wil om het land op te bouwen. Mooie voorbeelden hiervan zijn Japan en Duitsland na WOII. Ze waren compleet kapot gemaakt, ze hadden helemaal niks meer. Maar ze hadden geen eeuwen nodig om erboven op te komen, in no-time deden ze weer volop mee. Een ander mooi voorbeeld: Zuid-Korea. Dit is een behoorlijke poos gekolonialiseerd door Japan. Toen het na WO-II gedekolonialiseerd was kwam het redelijk snel in de Korea-oorlog aldaar. Na die oorlog lag het land in puin, het was een van de armste landen ter wereld! Maar wat gebeurd er? De geflipte dictator die daar aan de macht is blijkt grootse plannen te hebben en leidt het land tot waar het nu is: een van de rijkste landen in de regio.
Het is heel makkelijk om altijd met de vinger te wijzen en het grote boze westen de schuld te geven van alle misstanden(het is nu eenmaal in de mode), maar feit is dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.

Iglo,

Ik ben geschokt door jouw onwetendheid, om eerlijk te zijn.

Tuurlijk kan een bevolking met een juiste instelling, bergen verzetten.
Maar daar moet de historische erfenis wel meewerken.

Je kan met Japan en Duitsland als voorbeelden komen, maar dat zijn wel de meest slechte voorbeelden die er zijn.

Die landen zijn door de VS en haar bondgenoten totaal plat gebombardeerd, om vervolgens door VS opnieuw te worden opgebouwd.

Zonder Marshalhulp zou Europa, nog steeds gebukt gaan onder de gevolgen van WO2. Japan heeft haar economische opkomst te danken aan de economische hulp van VS en de Korea-oorlog.

Bovendien hebben Japan, Duitsland en Korea, een grote voordeel en dat is de homogeniteit van hun bevolking. Zij worden niet door interne etnische twisten verdeeld.

Hun weerschaftwunder is te danken aan de oprechte Amerikaanse hulp en is alles behalve op eigen krachten bereikt.

Wat betreft Z-Korea, ook zij hebben een en ander te danken aan VS en berouwvolle Japan. Maar ik moet wel toegeven, dat de economische opkomst van Korea wel indrukwekkend was. Dat geldt ook voor Maleisie en Singapore.

Al Sawt
31-08-04, 23:49
Geplaatst door opmerker
Vanaf ± 1900 zie je, mede onder invloed van Indioloog en Islam kenner Snouck-Hurgronje de opkomst van de zg. ethische politiek. Er wordt later ook een Volksraad ingsteld met beperkte bevoegdheden. Maar het is allemaal te weinig en te laat. Het Indonesisch nationalisme is niet meer te stuiten. Dit resulteert uiteindelijk in de onafhankelijkheid in 1949.

Soekarno wordt een soort verlicht depoot. In 1965 wordt hij afgezet door generaal Soeharto. In de daarop volgende periode worden rond de 600.000 zg. communisten afgeslacht. De familie Soeharto zuigt het land uit en jat miljarden bijelkaar. Klopt.

Hoewel Soeharto een corrupte en decadente despoot was, heeft ie ook veel goeds gedaan.

Door de eenheid van Indonesie te bewaren en het land te transfereren naar een economische tijger.

opmerker
31-08-04, 23:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het enige unieke aan Hitler is dat hij huis hield in europa en niet in de derde wereld.

In 1945 heeft de VS afgerekend met Adolf, maar het lijkt wel of zijn (geestelijke) nakomelingen in de derde wereld terecht zijn gekomen:

Zwarte Afrikanen zijn in Soedan niet meer dan slaven

Na veertig jaar binnenlandse oorlog leek vrede in Soedan even nabij. Tot in de regio Darfur een humanitaire crisis zonder weerga uitbarstte. Het fundamentalistische moslimbewind in Khartoem is een specialist in "methodisch uitgevoerde genocide op basis van ras en ideologie".

's-Werelds ergste humanitaire crisis van dit moment speelt zich af in Darfur, West-Soedan. De Soedanese luchtmacht voert sinds ruim een jaar stelselmatig bombardementen uit op dorpen van de zwarte bevolking. Arabische milities die luisteren naar de naam janjawid (letterlijk: 'gewapende mannen op een paard') knappen vervolgens het vuile werk op. Meer dan tachtigduizend mensen zijn tot nu toe gedood; dorpen worden geplunderd en platgebrand; meer dan één van de ruim drie miljoen inwoners van Darfur zijn van huis en haard verdreven.
Verkrachting van vrouwen is een stelselmatig en gepland onderdeel van de oorlogscampagne tegen de bevolking van Darfur. Vrouwen en kinderen die levend gevangen worden genomen door de janjawid, lopen het risico als slaven verkocht te worden. Intussen wast de regering de handen in onschuld. De internationale gemeenschap heeft het op de islam gemunt, zeggen de machthebbers in de hoofdstad Khartoem

Arabisch racisme
Darfur, een gebied zo groot als Frankrijk, wordt bewoond door Afrikaanse en door Arabische stammen. De zwarte Afrikaanse bevolking bestaat uit sedentaire boeren, de Arabische uit rondtrekkende herders. Vanouds zijn er tussen deze twee groepen spanningen over grond en waterbronnen. Dergelijke problemen werden in het verleden min of meer vreedzaam opgelost. De fundamentalistische Arabische moslims die in 1989 door een staatsgreep aan de macht kwamen, kiezen in Darfur voor een andere aanpak: etnische zuiveringen en genocide. Wat rest van de Afrikaanse bevolking, willen ze onderbrengen in kampen, zo blijkt uit onlangs openbaar geworden overheidsdocumenten. Arabieren uit andere delen van Soedan zullen worden aangemoedigd om zich in Darfur te vestigen op het land van de oorspronkelijke bewoners.
Zowel de zwarte stammen als de Arabieren die samen Darfur bevolken, zijn moslims. "Alleen al daaruit blijkt dat het geweld in Soedan ten diepste niet van religieuze aard is", zegt Tjeu Haumann, een Limburgse priester met een lange staat van dienst in Soedan. "Het geweld is terug te voeren op het racisme van de Arabische fundamentalisten die het op dit moment in Soedan voor het zeggen hebben. Dit racisme is in de geschiedenis van Soedan diep verworteld. Arabieren zijn er gewoon Afrikanen aan te spreken met 'abid', hetgeen 'slaaf' betekent. Vergelijk het met de apartheidsideologie in Zuid-Afrika. Ook daarin gold dat zwarte mensen gezien werden als tweederangsburgers, 'minder dan mensen'. Zoals de aanhangers van de apartheid zich beriepen op de bijbel, zo beroepen de moslimfundamentalisten zich op de koran".
Volgens de fundamentalisten zijn de opstandige zwarte moslims in Soedan trouwens geen echte islamieten. Zes regeringsgezinde moslimgeleerden vaardigden in 1992 de volgende fatwa uit: "Een rebel die vroeger kennelijk moslim was, wordt beschouwd als een afvallige en een niet-moslim die in opstand komt, is een ongelovige die een bolwerk opricht tegen de verspreiding van de islam. De islam geeft ons de vrijheid om hen allebei te doden" .

Tekst: Jan van Hooydonk
Bron: Volzin 13 augustus 2004 [/B][/QUOTE]

opmerker
31-08-04, 23:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nooit gehoord van de miljarden marshalhulp? Zonder die hulp en het inweven van Duitsland en Japan in de Amerikaanse economie zouden er veel ergere duitsertjes en japanertjes kunnen komen dan hitler.

Je vergeet, dat het Westen sinds 1945 vele tientallen miljarden in derde wereld landen heeft gepompt in de vorm van ontwikkelingshulp. Zonder noemenswaardig resultaat.

Waarom werkt hulp wel in Europa en het Verre Oosten en niet in andere delen van deze aardkloot. Het antwoord weet je denk zelf wel.

Zwarte Schaap
01-09-04, 00:00
Geplaatst door opmerker
In 1945 heeft de VS afgerekend met Adolf, maar het lijkt wel of zijn (geestelijke) nakomelingen in de derde wereld terecht zijn gekomen:

Loop je nu weg van de discussie door soedan erbij te halen? Jij weet heus wel dat je nu liegt met eenzijdige informatie.

Gezien het aantal doden en de hardnekkigheid van het kwaad zit de geest van Hitler nog steeds in Amerika dat staat buiten kijf.

Zwarte Schaap
01-09-04, 00:04
Geplaatst door opmerker
Je vergeet, dat het Westen sinds 1945 vele tientallen miljarden in derde wereld landen heeft gepompt in de vorm van ontwikkelingshulp. Zonder noemenswaardig resultaat.

Waarom werkt hulp wel in Europa en het Verre Oosten en niet in andere delen van deze aardkloot. Het antwoord weet je denk zelf wel.


In sommige landen is het echte hulp maar in andere landen zijn het gewoon salarissen voor de schoothondjes en hun kliek.

opmerker
01-09-04, 00:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Loop je nu weg van de discussie door soedan erbij te halen? Jij weet heus wel dat je nu liegt met eenzijdige informatie.

Gezien het aantal doden en de hardnekkigheid van het kwaad zit de geest van Hitler nog steeds in Amerika dat staat buiten kijf.

Zover ik het kan bekijken heeft Anerika de wereld in het algemeen en Irak in het bijzonder bevrijd van een vreselijk dictator. Er is in groep in Irak die daar in iedergeval erg blij mee is: de Koerden. ik hoorde zelfs van een Koerd die z'n zoon naar Bush genoemd had.

Volgens het genocide verdrag is elke lidstaat van de VN verplicht in te grijpen igv genocide. Dus ook de VS. Zoals bekend wordt in West Soedan een heel volk verdreven/uitgeroeid. Het ligt voor de hand dat Amerika ook hier weer het voortouw neemt om deze misdaad tegen de menselijkheid te stoppen.

Siah
01-09-04, 00:13
Geplaatst door opmerker
In 1945 heeft de VS afgerekend met Adolf, maar het lijkt wel of zijn (geestelijke) nakomelingen in de derde wereld terecht zijn gekomen:

ja,
en die nakomelingen komen hier af en toe, om op de grafstenen van de joden te SSen??

opmerker
01-09-04, 00:17
Geplaatst door Siah
ja,
en die nakomelingen komen hier af en toe, om op de grafstenen van de joden te SSen??

Nee, ze vermoorden Zwarte Afrikanen in Darfur en blazen Joodse vrouwen en kinderen op.

Zoals bekend was de groot-moefti van jeruzalem een dikke vriend van Hitler.

Siah
01-09-04, 00:17
sorry,
maar zijn die citaten van.. bbc en cnn en ..??




Geplaatst door opmerker
Zover ik het kan bekijken heeft Anerika de wereld in het algemeen en Irak in het bijzonder bevrijd van een vreselijk dictator. Er is in groep in Irak die daar in iedergeval erg blij mee is: de Koerden. ik hoorde zelfs van een Koerd die z'n zoon naar Bush genoemd had.Volgens het genocide verdrag is elke lidstaat van de VN verplicht in te grijpen igv genocide. Dus ook de VS. Zoals bekend wordt in West Soedan een heel volk verdreven/uitgeroeid. Het ligt voor de hand dat Amerika ook hier weer het voortouw neemt om deze misdaad tegen de menselijkheid te stoppen.

Siah
01-09-04, 00:20
Geplaatst door opmerker
Nee, ze vermoorden Zwarte Afrikanen in Darfur en blazen Joodse vrouwen en kinderen op.

Zoals bekend was de groot-moefti van jeruzalem een dikke vriend van Hitler.

ben je boos op de aanslagen van vandaag?
tja,
What is Newton's "Third law of motion?"

Zwarte Schaap
01-09-04, 00:25
Geplaatst door opmerker
Zover ik het kan bekijken heeft Anerika de wereld in het algemeen en Irak in het bijzonder bevrijd van een vreselijk dictator. Er is in groep in Irak die daar in iedergeval erg blij mee is: de Koerden. ik hoorde zelfs van een Koerd die z'n zoon naar Bush genoemd had.

Volgens het genocide verdrag is elke lidstaat van de VN verplicht in te grijpen igv genocide. Dus ook de VS. Zoals bekend wordt in West Soedan een heel volk verdreven/uitgeroeid. Het ligt voor de hand dat Amerika ook hier weer het voortouw neemt om deze misdaad tegen de menselijkheid te stoppen.

Voor zover ik weet is de dictator jarenlang groot gehouden door de wapenexporten van Amerika als vriend tegen Iran. Zelfs hem voorzien van gifgas was niet te bont, ookal had hij die gebruikt tegen zijn eigen onderdanen, had dacht ik ook een afgezwaaide granaat kunnen zijn die voor de iraniers bestemd was. Sadam was de schoothond van Amerika. nadat de oorlog met Iran afgelopen was zat sadam nog steeds met zijn wapentuig, en natuurlijk schulden van de vele wapenkredieten.

Je moet dus niet met dat verhaaltje komen dat ze van sadam afwilden om zijn dictatuur.

Los daarvan volg ik het internationaal recht, internationaal rechterlijk was het een stinkende zaakje en is amerika deze oorlog begonnen zpner instemming van de VN. Ondanks het feit dat de VN ook maar een speeltuin is om misdaden van de Amerikanen een legitiemere stempel te geven.

Ben je mal, jij bent nog wel de laatste in de wereld die gelooft dat het Amerika om de Irakezen ging.

Zwarte Schaap
01-09-04, 00:28
Geplaatst door opmerker
Zoals bekend was de groot-moefti van jeruzalem een dikke vriend van Hitler.

Er waren meer Joden vriend van Hitler dan moslims. Er hebben meer amerikaanse bedrijven geld aan hitler verdient dan islamitische bedrijven. Volgens mij heb je een grote kans om een link met bush en hitler te vinden in de geschiedenis.

Siah
01-09-04, 00:31
Geplaatst door opmerker
Zover ik het kan bekijken heeft Anerika de wereld in het algemeen en Irak in het bijzonder bevrijd van een vreselijk dictator. Er is in groep in Irak die daar in iedergeval erg blij mee is: de Koerden. ik hoorde zelfs van een Koerd die z'n zoon naar Bush genoemd had.

Volgens het genocide verdrag is elke lidstaat van de VN verplicht in te grijpen igv genocide. Dus ook de VS. Zoals bekend wordt in West Soedan een heel volk verdreven/uitgeroeid. Het ligt voor de hand dat Amerika ook hier weer het voortouw neemt om deze misdaad tegen de menselijkheid te stoppen.

de US probeert ook om Europa van "democratie" te bevrijden.
en ..dat te vervangen met een "andere" soort "Democratie".
en het is hen ook aardig gelukt.
..
.

genocide verdrag,
ach ja,

Iglo
01-09-04, 00:47
Geplaatst door Al Sawt
Iglo,

Ik ben geschokt door jouw onwetendheid, om eerlijk te zijn.
Laten we een beetje respectvol zijn tov elkaar.

Tuurlijk kan een bevolking met een juiste instelling, bergen verzetten.
Maar daar moet de historische erfenis wel meewerken.
Je kan met Japan en Duitsland als voorbeelden komen, maar dat zijn wel de meest slechte voorbeelden die er zijn.
Die landen zijn door de VS en haar bondgenoten totaal plat gebombardeerd, om vervolgens door VS opnieuw te worden opgebouwd. Ten eerste: het was niet de VS en haar bondgenoten. Pas na de 2de wereldoorlog werd de VS echt machtig. Tot die tijd waren ze een van de grote machten. Ten tweede was het voornamelijk de Sowjetunie die de Duitsers kapotgemaakt hebben.

Zonder Marshalhulp zou Europa, nog steeds gebukt gaan onder de gevolgen van WO2. Japan heeft haar economische opkomst te danken aan de economische hulp van VS en de Korea-oorlog. Het lijkt me eerder dat Japan de opkomst van haar economie te danken heeft aan de achterlijke inspanningen van hun eigen bevolking. Als je ziet hoe hard die gasten werken......

Bovendien hebben Japan, Duitsland en Korea, een grote voordeel en dat is de homogeniteit van hun bevolking. Zij worden niet door interne etnische twisten verdeeld.

Hun weerschaftwunder is te danken aan de oprechte Amerikaanse hulp en is alles behalve op eigen krachten bereikt.Van een website: "Van 1948 tot 1954 hebben de VS ruim 14 miljard dollar aan Marshall hulp uitgegeven. Nederland kreeg 109 dollar per hoofd van de bevolking.". Met inflatie erbij gerekend is dat een mooi bedrag, maar bij lange na niet genoeg om te zeggen "bij lange na niet op eigen krachten". Feit is gewoon dat West-Europa binnen een ontzettend korte tijd zijn krachten herwon. En dit is toch de verdienste van de toenmalige generatie. (Dat mocht ook wel, want zij hadden de boel immers platgegooid ;))


Wat betreft Z-Korea, ook zij hebben een en ander te danken aan VS en berouwvolle Japan. Maar ik moet wel toegeven, dat de economische opkomst van Korea wel indrukwekkend was. Dat geldt ook voor Maleisie en Singapore. Je noemt het Wirtschaftswunder niet indrukwekkend, maar de opkomst van Korea, Maleisie en Singapore wel? Dan heb je geen idee wat ze in die korte tijd voor elkaar hebben gekregen. Dan weet je niet waarover je het hebt.

Iglo
01-09-04, 00:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nooit gehoord van de miljarden marshalhulp? Zonder die hulp en het inweven van Duitsland en Japan in de Amerikaanse economie zouden er veel ergere duitsertjes en japanertjes kunnen komen dan hitler. Onzin. De Marshall-hulp was bedoeld om West-Europa uit de handen van de communisten te houden. Totaal heeft de VS 14 miljard uitgegeven, verspreid over zo'n 6 jaar. Kortom, het was veel, maar niet ZO veel.

Lawrence
01-09-04, 03:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nooit gehoord van de miljarden marshalhulp? Zonder die hulp en het inweven van Duitsland en Japan in de Amerikaanse economie zouden er veel ergere duitsertjes en japanertjes kunnen komen dan hitler.

Inderddad, door de marshall hulp hebben Duitsland en Japan fantastische economiën opgebouwd. De arabieren krijgen ook een soort "Marshall hulp" in de vorm van olie inkomsten. Echter in tegenstelling tot Duitsland en Japan worden de olie inkomsten niet geïnvesteerd in het land zelf, maar door de regimes over de balk gesmeten. Over 20 jaar is de olie op. Japan en Duitsland hebben dan nog steeds prachtige economiën , de arabische wereld heeft dat geen cent te makken omdat de bevolking nog steeds laag opgeleid is e.d.

Dit maakt duidelijk dat de schuld wel degelijk ligt bij de arabische landen zelf. DE arabische landen moeten zeer snel hervormen en de olie inkomsten investeren in hun eigen bevolking (in kennis, infrastructuur e.d.) zodat ze over 20 jaar een economie hebben opgebouwd die niet alleen meer afhankelijk is van olie.

Lawrence
01-09-04, 03:18
Geplaatst door Al Sawt
Iglo,

Ik ben geschokt door jouw onwetendheid, om eerlijk te zijn.

Tuurlijk kan een bevolking met een juiste instelling, bergen verzetten.
Maar daar moet de historische erfenis wel meewerken.

Je kan met Japan en Duitsland als voorbeelden komen, maar dat zijn wel de meest slechte voorbeelden die er zijn.

Die landen zijn door de VS en haar bondgenoten totaal plat gebombardeerd, om vervolgens door VS opnieuw te worden opgebouwd.

Zonder Marshalhulp zou Europa, nog steeds gebukt gaan onder de gevolgen van WO2. Japan heeft haar economische opkomst te danken aan de economische hulp van VS en de Korea-oorlog.

Bovendien hebben Japan, Duitsland en Korea, een grote voordeel en dat is de homogeniteit van hun bevolking. Zij worden niet door interne etnische twisten verdeeld.

Hun weerschaftwunder is te danken aan de oprechte Amerikaanse hulp en is alles behalve op eigen krachten bereikt.

Wat betreft Z-Korea, ook zij hebben een en ander te danken aan VS en berouwvolle Japan. Maar ik moet wel toegeven, dat de economische opkomst van Korea wel indrukwekkend was. Dat geldt ook voor Maleisie en Singapore.

DE schuld van het falen van de arabische wereld ligt primair bij de inwoners van de arabische wereld. Het heeft alles te maken met instelling, getuige de economische opgang van de West-Europese landen, Japan en enkele andere aziatische landen. En dat hebben deze landen gedaan zonder olie in de grond te hebben. Wat betreft hebben de Arabische landen zelfs een voorsprong, een voorsprong die niet wordt gebruikt.

het is veel te makkelijk om het koloniale verleden, amerika en israel overal de schuld van te geven, hoewel ik moet toegeven dat hun rol in het MO nou niet bepaald positief uitgelegd kan worden. Maar nogmaals, de primaire schuld ligt bij de arabische landen.

Lawrence
01-09-04, 03:27
Geplaatst door Al Sawt
Misschien is de volgende gegeven; dat het in de Christelijke landen nog slechter gaat, een zoethoudertje voor je!

Denk maar aan Christelijk Afrika en latijns Amerika. Ik woon liever in Irak dan in Colombia, Brazilie of Congo.

Maar er zijn wel economische vluchtelingen uit het Westen.

Christelijk Afrika weet ik niet. Ik weet wel dat het in Christelijk Zuid Amerika weer helemaal de goede kant opgaat. Argentinië klimt uit het dal, Chili is behoorlijk ontwikkeld en ook in Brazilié gaat het de goede kant op. Kortom, waarom jij lleiver in Irak woont dan Brazilië met zijn copa cobana en prachtige vrouwen begrijp ik niet.

Zelfs Colombia prefereer ik, hoewel Congo nu niet bepaald mijn voorkeur heeft.

Groeten,

Ghiezzoe
01-09-04, 07:57
:boeps:

dank je voor de verheldering.

P.S. Wortel en Ghiezzoe zijn niet dezelfde persoon



Geplaatst door DEMOcraat
ik heb het even gezocht voor je.

Geplaatst door DEMOcraat
dat geld natuurlijk ook voor israel,america,rusland,india,etc
als deze landen de rechten van de mens respecteeren zoals ze de rechten van eigen bevolking nakomen dan wordt de wereld ook een stuk beter.

geplaatst door opmerker.
De moslimfundi's hebben zonder enige reden op 9/11 Amerika aangevallen. Dan kun je niet verwachten dat dit land werkeloos toe gaat kijken, tot het volgende vliegtuig komt, maar moet je iets doen.


het was de opmerker die met fundi's aankwam niet ik ghiezzoe of wortel op zijn hollands.