PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan de beheer bewijzen, of ik me schuldig hebt gemaakt aan antisemitisme?



Al Sawt
31-08-04, 16:43
Al Sawt,

Je hebt een waarschuwing van beheer gekregen om de volgende reden: anti-semitische tekst!
Je hebt momenteel 10 strafpunten.
Het maximaal toegestane aantal strafpunten is 25 . Gedraag je ajb.

Groet,
Maroc.NL team.

Waarom heb ik 10 strafpunten gekrijgen?
Ik heb nergens antisemitistische teksten, geplaatst.

Graag uitleg van de beheer en met de gewraakte uitlatingen.

mrz
31-08-04, 16:56
Ik heb mijn strafpunten omdat beheer de



[edited 8 times by mrz, last edit 31-08-2004 5:57 PM]


uit forum gesloopt heeft. Je kunt zeggen strafpunten is gewoon mismaakte ongenoegen beheer over posts / PM's, + luiheid voor wat betreft het deleten van posts als ze echt zo te ver gaan. Kortom: Strafpunten geeft beheer mee aan te lui te zijn posts te deleten, maar dat niet op heldere wijze aan boosdoener te willen melden anders dan achteraf bericht a la: "Ja sorry we waren te lui post te deleten of je account te verwijderen (als je echt zo stug door blijft provoceren dat honden geen brood van lusten) dus hier heb je wat strafpunten, alsjeblieft... :cheefbek:

[edited 3 times by mrz, last edit 31-08-2004 6:18 PM]

850
31-08-04, 16:58
Geplaatst door Al Sawt
Waarom heb ik 10 strafpunten gekrijgen?
Ik heb nergens antisemitistische teksten, geplaatst.

Graag uitleg van de beheer en met de gewraakte uitlatingen.

:stout: Zozo, heeft onze Al Sawt een antisemitische uitlating gedaan?
Dat is niet zo fraai.

mrz
31-08-04, 17:08
Nope. Strafpunten = beheer zet zichzelf buitenspel... Iz all...

barfly
31-08-04, 17:47
Geplaatst door Al Sawt
Waarom heb ik 10 strafpunten gekrijgen?
Ik heb nergens antisemitistische teksten, geplaatst.

Graag uitleg van de beheer en met de gewraakte uitlatingen.

Ben je zó boos dat je zoveel taalfouten maakt? :p

Al Sawt
31-08-04, 17:50
Geplaatst door 850
:stout: Zozo, heeft onze Al Sawt een antisemitische uitlating gedaan?
Dat is niet zo fraai. Je reactie riekt naar leedvermaak!

Kennelijk is het verboden en taboe, om de historische aanspraken van de Joden op Palestina te 'bekritiseren'.

En dat is geheel in de lijn van mijn rolpatronen als; Cliteur, Wilders, Dresselhuys, Hirsi Ali en Elian. Want die zien kritiek als iets gezonds.

Al Sawt
31-08-04, 17:51
Geplaatst door barfly
Ben je zó boos dat je zoveel taalfouten maakt? :p Yep!

Al Sawt
31-08-04, 17:51
Geplaatst door mrz
Nope. Strafpunten = beheer zet zichzelf buitenspel... Iz all... En ze wurgen een gezonde discussie dood.

bogosse
31-08-04, 17:55
ben ook benieuwd wanneer al sawt antisemitisch is geweest.. ik ben het niet vaak met hem eens over de oplossing van het conflict in Palestina, maar antisemitisch is hij niet.

850
31-08-04, 18:46
Geplaatst door Al Sawt
Je reactie riekt naar leedvermaak!


Ik trek geen plezier uit het leed van een ander maar gezien jouw fanatisme waarmee je keer op keer alle Israheliërs op 1 hoop gooit verbaast het me niet dat zoiets eens een keer afgestraft wordt.

Waiting
31-08-04, 20:59
Wat heb je dan precies gezegd Al Sawt? Ik ben het ook niet altijd met je eens, maar kan me niet zoiets van je herinneren... :S

rja
08-09-04, 00:14
Heb je nog uitleg gehad van beheer over je anti-semitische uitlatingen. Ik weet dat je de Israëliërs geen goed hart aan draagt, maar dat wil niet zeggen dat je alle joden een verkeerde hart aandraagt.

Ik heb ook zo'n waarschuwing gehad, natuurlijk omdat, dat ik anti islam was.

Geen probleem dat ik zo'n waarschuwing krijg, maar dan moeten ze wel uitleggen, wat ik fout gedaan heb, dan kan ik dat in de toekomst vermijden, als ik alle moslims gezegd in zo'n bewering, is zo'n waarschuwing terecht, want dat is het een generalisatie. maar dan moeten ze wel met voorbeelden komen en niet alleen met die uitspraak, want kun alles je uit je verband rukken. Maar die uitspraak je probeer me heel lang aan te smeren.

Ik weet dat een mening heb, die veel van de moslims niet aanstaat, toen ik zei dat het hypocriet was dat moslim mannen wel sexuele vrijheid hadden en moslim vrouwen niet, kreeg ik zelfs, bedreigingen aan m'n hoofd. Met m’n mening dat er veel haat is onder de moslims in deze wereld – ik bedoel sommige, niet alle als de moderatoren meelezen -, maak ik me niet echt populair. Maar dat weet ik, daarom laat ik me mond nog niet snoeren. Als je een waarschuwing hebt gekregen naar aanleiding van onze discussie, vindt ik zeer jammer, we waren in een felle discussie verwikkeld.

Maar genoeg moslims die met plezier me mond willen snoeren, dat kan, op dit medium maar ik probeer normaal gesproken beledigingen of andere verkeerde uitlatingen te voorkomen. Het discussiëren met moslim vindt ik nog steeds leuk

Maar ik heb met veel plezier met gediscuteerd met je Al Sawt, het is op de scherpst van de schede, maar dat hoort er bij. Zou jammer zijn dat dit door de moderatoren wordt onderbroken..

Vooral als ze niet komen, met voorbeelden van mijn verkeerde gedrag.

Siah
08-09-04, 00:20
Geplaatst door Al Sawt
Waarom heb ik 10 strafpunten gekrijgen?
Ik heb nergens antisemitistische teksten, geplaatst.

Graag uitleg van de beheer en met de gewraakte uitlatingen.

:blowen:

TFOE
08-09-04, 01:03
Geplaatst door rja
Ik heb ook zo'n waarschuwing gehad, natuurlijk omdat, dat ik anti islam was.

Geen probleem dat ik zo'n waarschuwing krijg, maar dan moeten ze wel uitleggen, wat ik fout gedaan heb,

Ik zie dat je de strafpuntjes wegens antisemitisme gehad hebt van RinCoonie. Helaas weet die sukkel helemaal niks af van antisemitisme. Die loopt links en rechts prikkers strafpunten voor antisemitisme te geven zonder dat hij door heeft waarom hij dat eigenlijk doet.
Je bent echt niet de enige.
Leer er maar mee leven........want uitleg zul je nooit krijgen.

rja
08-09-04, 01:13
Geplaatst door Olive Yao
Ja? Daar heb ik ook een en ander over geplaatst. Een persoon reageerde heftig, maar geen bedreigingen, en de meesten leken het juist wel goed te vinden.
ik was niet zo netjes.

Maar als je het wilt nalezen, kan dit op adres
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=106375

Al Sawt
08-09-04, 13:52
Geplaatst door Waiting
Wat heb je dan precies gezegd Al Sawt? Ik ben het ook niet altijd met je eens, maar kan me niet zoiets van je herinneren... :S Bedankt Waiting.

Er stond niet welke discussie het was en geen enkel reactie van mij is laatst weg gehaalt of gecensureerd.

Al Sawt
08-09-04, 13:54
Geplaatst door 850
Ik trek geen plezier uit het leed van een ander maar gezien jouw fanatisme waarmee je keer op keer alle Israheliërs op 1 hoop gooit verbaast het me niet dat zoiets eens een keer afgestraft wordt. Dus ik gooi alle Israeliers op een hoop?

Verklaar mij dan, waarom je telkens HEL zet achter Isra?

Al Sawt
08-09-04, 14:06
Geplaatst door rja
Heb je nog uitleg gehad van beheer over je anti-semitische uitlatingen. Ik weet dat je de Israëliërs geen goed hart aan draagt, maar dat wil niet zeggen dat je alle joden een verkeerde hart aandraagt.Gelukkig ken ik veel Joden en daar kan ik ook heel erg goed mee overweg.


Ik heb ook zo'n waarschuwing gehad, natuurlijk omdat, dat ik anti islam was.

Geen probleem dat ik zo'n waarschuwing krijg, maar dan moeten ze wel uitleggen, wat ik fout gedaanPrecies!
En die motivering ontbreekt, ook bij.




heb, dan kan ik dat in de toekomst vermijden, als ik alle moslims gezegd in zo'n bewering, is zo'n waarschuwing terecht, want dat is het een generalisatie. maar dan moeten ze wel met voorbeelden komen en niet alleen met die uitspraak, want kun alles je uit je verband rukken. Maar die uitspraak je probeer me heel lang aan te smeren.

Ik weet dat een mening heb, die veel van de moslims niet aanstaat, toen ik zei dat het hypocriet was dat moslim mannen wel sexuele vrijheid hadden en moslim vrouwen niet, kreeg ik zelfs, bedreigingen aan m'n hoofd. Met m’n mening dat er veel haat is onder de moslims in deze wereld – ik bedoel sommige, niet alle als de moderatoren meelezen -, maak ik me niet echt populair. Maar dat weet ik, daarom laat ik me mond nog niet snoeren. Als je een waarschuwing hebt gekregen naar aanleiding van onze discussie, vindt ik zeer jammer, we waren in een felle discussie verwikkeld.
Maar genoeg moslims die met plezier me mond willen snoeren, dat kan, op dit medium maar ik probeer normaal gesproken beledigingen of andere verkeerde uitlatingen te voorkomen. Het discussiëren met moslim vindt ik nog steeds leuk Tja Rja, veel mensen missen een bepaalde kennis of geduld, om over bepaalde zaken te debatteren en argumenten te gebruiken.

Als ik iets lees en hoe anti-islamitisch het ook is, zal ik altijd met argumenten proberen weer te leggen. En nooit met dreigementen of scheldpartijen. Want dan ga je die beweringen alleen maar bevestigen.

Trouwens, het is niet bekend voor welke discussie, een waarschuwing heb gekrijgen. En dat stoort me meer dan 10 strafpunten.


Maar ik heb met veel plezier met gediscuteerd met je Al Sawt, het is op de scherpst van de schede, maar dat hoort er bij.
Onze laatstse discussie`s waren heel erg verhelderend en plezierig. Juist de scherpste, maakt het alleen maar interessanter op.

TFOE
08-09-04, 14:35
Geplaatst door Al Sawt
Dus ik gooi alle Israeliers op een hoop?

Verklaar mij dan, waarom je telkens HEL zet achter Isra?

Die "h" ertussen is een onschuldig woordspelingkje.......niet meer dan dat.
Ik vind de staat Israhel een schurkenstaat dus is het voor de handliggend om er een "h" tussen te plakken maar het komt niet in mn hoofd op om te beweren dat alle joden in Israhel mede verantwoordelijk zijn voor het beleid dat gevoerd wordt door Israhel.........

Ik heb inderdaad vaak bij jou gemerkt dat je elke jood die in Israhel woont als even crimineel beschouwt. Gezien jouw reakties wanneer er onschuldige burgers in Israhel werden vermoord door Palestijnse zelfmoordenaars.............kinderen, huisvrouwen, soldaten......tis voor jou 1 pot nat.
Dat vind ik laag bij de grond. Tis weliswaar geen antisemitisme maar het stinkt wel.

Al Sawt
08-09-04, 14:54
Geplaatst door TFOE
Die "h" ertussen is een onschuldig woordspelingkje.......niet meer dan dat.
Ik vind de staat Israhel een schurkenstaat dus is het voor de handliggend om er een "h" tussen te plakken maar het komt niet in mn hoofd op om te beweren dat alle joden in Israhel mede verantwoordelijk zijn voor het beleid dat gevoerd wordt door Israhel......... Kan je bewijzen, waar ik ooit beweert hebt dat alle Joden schuldig zijn aan beleid van Israel?

Door 'h' ertussen te zetten, uit je je minachting voor een land en haar burgers. Daarom is het heel hypocriet om vast te stellen dat het een onschuldige 'woordspelingkje' is.




Ik heb inderdaad vaak bij jou gemerkt dat je elke jood die in Israhel woont als even crimineel beschouwt. Gezien jouw reakties wanneer er onschuldige burgers in Israhel werden vermoord door Palestijnse zelfmoordenaars.............kinderen, huisvrouwen, soldaten......tis voor jou 1 pot nat.
Dat vind ik laag bij de grond. Tis weliswaar geen antisemitisme maar het stinkt wel. Ik heb altijd met volste overtuiging beweert, dat Israelische burgers verantwoordelijk zijn aan de bezetting van Palestijnse gebieden.

En ik sta achter mijn bewering. Net als sommige Pro-Israeliers hardvochtig beweren, dat de ledensweg van de Palestijnen de schuld is van Arafat en zijn aflatende steun aan "terrorisme".

En terwijl mijn bewering duizenden malen gerechtvaardigd zijn.

Trouwens ik heb nooit en te nimmer de dood van kinderen vergoeilijkt. Dus hou jouw insinuaties voor je.

TFOE
08-09-04, 15:13
Geplaatst door Al Sawt

Kan je bewijzen, waar ik ooit beweert hebt dat alle Joden schuldig zijn aan beleid van Israel?

Waarom zou ik dat moeten proberen te bewijzen?

Door 'h' ertussen te zetten, uit je je minachting voor een land en haar burgers. Daarom is het heel hypocriet om vast te stellen dat het een onschuldige 'woordspelingkje' is.

Noem het minachting en hypocriet........kvind het best.

Ik heb altijd met volste overtuiging beweert, dat Israelische burgers verantwoordelijk zijn aan de bezetting van Palestijnse gebieden.

Dat weet ik ja dat je dat doet.
Kort door de bocht en onterecht..........

Trouwens ik heb nooit en te nimmer de dood van kinderen vergoeilijkt. Dus hou jouw insinuaties voor je.

Je zit op het randje.
Jouw reakties bij postings over opgeblazen bussen in Israhel spreken boekdelen.

Al Sawt
08-09-04, 15:28
Geplaatst door TFOE

Waarom zou ik dat moeten proberen te bewijzen? Omdat jij dat beweert. Het zo goed zijn, om je verdachtmakingen te staven.


Noem het minachting en hypocriet........kvind het best .Inderdaad het blijft maar een "onschuldige woordspelinkje".



Dat weet ik ja dat je dat doet.
Kort door de bocht en onterecht.......... Een 'democratische' samenleving, waar partijen met een zeer racistische partijprogramma aan de macht zijn, omdat de bevolking overtuigd is van hun claim van 'historische terugkeer' en uitverkorenheid, waar de wens van de electoraat terug te vinden is in de bezettingspolitiek.

Dan kan je moeilijk beweren, dat mijn beweringen onterecht en kort door de bocht zijn.


Je zit op het randje.
Jouw reakties bij postings over opgeblazen bussen in Israhel spreken boekdelen. Dan ben ik niet de enigste. In het westen is het verpakt in een fraaie term; colleteral damage.

TFOE
08-09-04, 15:39
Geplaatst door Al Sawt

Omdat jij dat beweert. Het zo goed zijn, om je verdachtmakingen te staven.

Dat heb ik helemaal niet beweerd. Hoe kom je daarbij?


.Inderdaad het blijft maar een "onschuldige woordspelinkje".

Precies.

Een 'democratische' samenleving, waar partijen met een zeer racistische partijprogramma aan de macht zijn, omdat de bevolking overtuigd is van hun claim van 'historische terugkeer' en uitverkorenheid, waar de wens van de electoraat terug te vinden is in de bezettingspolitiek.

Dan kan je moeilijk beweren, dat mijn beweringen onterecht en kort door de bocht zijn.

Ik raad je aan eens naar Israhel te gaan of te praten met mensen die er geweest zijn.

Dan ben ik niet de enigste. In het westen is het verpakt in een fraaie term; colleteral damage.

Je bent niet de enige nee maar je deelt het gezelschap met een illustere kliek mensen.....
Maar mij maakt het geen zak uit of het Palestijnse kinderen zijn of dat ze uit Israhel komen of uit Canada or whatever.........
Kinderen zijn onschuldig en al helemaal wanneer ze nietsvermoedend in een winkel of in een bus om het leven komen.

Al Sawt
08-09-04, 15:55
Geplaatst door TFOE

Ik raad je aan eens naar Israhel te gaan of te praten met mensen die er geweest zijn. Ik heb vaak gesproken met Israeliers, die in Marokko op vakantie komen. Bijna allemaal vinden ze dat ze op historische gronden het volsterecht op Palestina hebben. Dan praat ik over Israeliers die stuk voor stuk een pragmatische denkwijze bezitten.

Natuurlijk zijn er Israeliers die vrede met de Palestijnen streven. Maar hoeveel van hun zijn bereid, om alle Joodse nederzettingen te ontruimen en Oost-Jeruzalem aan de Palestijnen over te dragen?

En die groep is heel klein. En dat kan je zien aan de hand van Israelische partijen. Waar ontruiming van alle Joodse nederzettingen en terugave van Oost-Jeruzalem, zelfs voor de meest gematigde partijen onbespreekbaar is. Puur omdat ze bang zijn voor een electorale afstraffing.

Dan ben ik pragmatisch genoeg geweest, om het niet te hebben over de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen en complete teruggave van Palestina.

Dus haal niet in je hoofd dat ik hier vooroordelen ziet te ventileren, die op blindehaat gebaseerd zijn.



Je bent niet de enige nee maar je deelt het gezelschap met een illustere kliek mensen.....
Maar mij maakt het geen zak uit of het Palestijnse kinderen zijn of dat ze uit Israhel komen of uit Canada or whatever.........
Kinderen zijn onschuldig en al helemaal wanneer ze nietsvermoedend in een winkel of in een bus om het leven komen. Tja, ik heb nog nooit de dood van kinderen vergeloeikt.

En kennelijk ben ik niet de enigste die de term colleteral damage gebruik. Want de Nederlandse media, kan er ook wat van. De dood van Palestijnse en Iraakse kinderen, passeert zo neutraal mogelijk de nieuwsreveu.

Als Israelische kindje wordt gedood(hoe tragisch ook), dan krijg je meteen zijn moeder op je beeldbuis.

TFOE
08-09-04, 16:25
Geplaatst door Al Sawt

Ik heb vaak gesproken met Israeliers, die in Marokko op vakantie komen. Bijna allemaal vinden ze dat ze op historische gronden het volsterecht op Palestina hebben. Dan praat ik over Israeliers die stuk voor stuk een pragmatische denkwijze bezitten.

Natuurlijk zijn er Israeliers die vrede met de Palestijnen streven. Maar hoeveel van hun zijn bereid, om alle Joodse nederzettingen te ontruimen en Oost-Jeruzalem aan de Palestijnen over te dragen?

En die groep is heel klein. En dat kan je zien aan de hand van Israelische partijen. Waar ontruiming van alle Joodse nederzettingen en terugave van Oost-Jeruzalem, zelfs voor de meest gematigde partijen onbespreekbaar is. Puur omdat ze bang zijn voor een electorale afstraffing.

Dus haal niet in je hoofd dat ik hier vooroordelen ziet te ventileren, die op blindehaat gebaseerd zijn.

:o Blijkbaar spreek je met de verkeerde mensen. Als die lui trips naar Marokko kunnen maken zegt dat al wel wat over hun levensstandaard.
Er is een grote groep mensen in Israhel die het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Die staan redelijk onverschillig naar de Palestijnen. (ik zeg niet dat dat goed is) en hebben het te druk om hun eigen boontjes te doppen dan om zich druk te maken over een groot-Israhel.
Ik geloof dat toen Sharon werd herkozen er maar een opkomst van plusminus 60% was. Er was in iedergeval een hele grote groep die niet gestemd heeft. Er is een grote groep in Israhel die teleurgesteld is in de huidige gang van zaken. Zowel wat betreft hun eigen economie alswel met de Palestijnen. Ze willen gewoon rust in de tent.
Een maat van me heeft een vriendin in Israhel. Ze wil graag hierheen komen. Leeft daar onder shitty omstandigheden. Oudvallig woonblok, weinig poen om van te leven. Wil vrede met de Palestijnen maar is wel bang om de straat op te gaan vanwege mogelijke aanslagen en zo zijn er nog een rij mensen die aan de ene kant in vrede willen leven met de Palestijnen maar aan de andere kant stevige maatregelen willen tegen zelfmoordaanslagen.

Tja, ik heb nog nooit de dood van kinderen vergeloeikt.

Zoals ik al zei, je zit op het randje.

Want de Nederlandse media, kan er ook wat van. De dood van Palestijnse en Iraakse kinderen, passeert zo neutraal mogelijk de nieuwsreveu.

Dat vind ik wel meevallen. Je ziet vaak genoeg op het nieuws breed uitgemeten wanneer er Palestijnse kids bij demo's zijn omgekomen. Met de huilende vaders en moeders erbij.

Als Israelische kindje wordt gedood(hoe tragisch ook), dan krijg je meteen zijn moeder op je beeldbuis.

Meestal is de moeder ook opgeblazen

Al Sawt
08-09-04, 16:56
Geplaatst door TFOE
[

:o Blijkbaar spreek je met de verkeerde mensen. Als die lui trips naar Marokko kunnen maken zegt dat al wel wat over hun levensstandaard.
Er is een grote groep mensen in Israhel die het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Die staan redelijk onverschillig naar de Palestijnen. (ik zeg niet dat dat goed is) en hebben het te druk om hun eigen boontjes te doppen dan om zich druk te maken over een groot-Israhel. En het zijn juist die mensen, die de achterban van Likoed vormen. Want door armoede worden ze door Likoed overgehaald om naar de nederzettings te verhuizen.
Aangezien je geen huur hoeft te betalen en de winkelprijzen stuk goedkoper zijn dan in Israel zelf.

Best wel makkelijk van je, om die Israeliers als verkeerde mensen te bestempelen.



Ik geloof dat toen Sharon werd herkozen er maar een opkomst van plusminus 60% was. Er was in iedergeval een hele grote groep die niet gestemd heeft. Er is een grote groep in Israhel die teleurgesteld is in de huidige gang van zaken. Zowel wat betreft hun eigen economie alswel met de Palestijnen. Ze willen gewoon rust in de tent.
Een maat van me heeft een vriendin in Israhel. Ze wil graag hierheen komen. Leeft daar onder shitty omstandigheden. Oudvallig woonblok, weinig poen om van te leven. Wil vrede met de Palestijnen maar is wel bang om de straat op te gaan vanwege mogelijke aanslagen en zo zijn er nog een rij mensen die aan de ene kant in vrede willen leven met de Palestijnen maar aan de andere kant stevige maatregelen willen tegen zelfmoordaanslagen. En wat valt onder die stevige maatregelen?

Juist het handhaven van bezetting! Want veel Israeliers 'geloven' nl, dat het handhaven van de bezetting een integrale onderdeel vormt van de veiligheidspolitiek van Israel.

En daarom zijn veel Israeliers, medeschuldig aan de bezetting en vernedering van de Palestijnen.

Vraag haar of ze achter de ontruiming van nederzettingen is. Geloof me, zelfs meest seculiere Israelier is daartegen. Want niet alleen religiueze redenen vormen een bezwaar tegen de ontruiming, maar ook politieke beweegredenen. Want het ontruimen van nederzettingen, betekent dat de religieuze kolonisten naar Israelische steden moeten verhuizen. En dat is voor menig seculiere Israelier een gruwel.


Zoals ik al zei, je zit op het randje. Als het zo is, dan zij het zo.


Dat vind ik wel meevallen. Je ziet vaak genoeg op het nieuws breed uitgemeten wanneer er Palestijnse kids bij demo's zijn omgekomen. Met de huilende vaders en moeders erbij

Meestal is de moeder ook opgeblazen.
Journalistiek rondom dood van een Palestijnse kind, is meer kil en emotieloos. Laats werden 2 Palestijnse kinderen gedood en kennelijk was het geen nieuwsfeit. Maar als het Israelisch kinderen waren, zo een complete propagandamachine draaien.

GroteWolf
08-09-04, 17:16
Ik zie dat je de strafpuntjes wegens antisemitisme gehad hebt van RinCoonie. Helaas weet die sukkel helemaal niks af van antisemitisme. Die loopt links en rechts prikkers strafpunten voor antisemitisme te geven zonder dat hij door heeft waarom hij dat eigenlijk doet.
Je bent echt niet de enige.

Inderdaad. Zo kreeg ik laatst strafpunten omdat ik had gezegd dat Donald Duck in zijn blote billen liep. Volgens hem is Donald Duck een jood omdat ie een keppeltje draagt en een grote neus heeft. Maar dat is zijn snavel! Gelukkig keek ie nog eens goed en moest ie toegeven dat het toch geen neus was dus nu heb ik geen strafpunten meer.

Siah
08-09-04, 17:24
Geplaatst door Al Sawt
Juist het handhaven van bezetting! Want veel Israeliers 'geloven' nl, dat het handhaven van de bezetting een integrale onderdeel vormt van de veiligheidspolitiek van Israel.

En daarom zijn veel Israeliers, medeschuldig aan de bezetting en vernedering van de Palestijnen.


nee en ja,
nee omdat ze vaak niet echt weten wat er aan de hand is.
zo zijn bv een deel van jonge israelische jongens die denken, dat de palestijnen hun grond afgepakt(bezet) hebben, en israel hen alleen probeert weg te jagen.

ja,
omadt ze in ieder geval om een of andere manier meedoen en belastingbetalen en ..

in Nederland bv,
ik geloof echt niet dat de meerderheid de bezetting goedkeurt,
maar helaas is een bepaalde minderheid in het kabinet en een meerderheid in de media die koste wat kost met de bezetting mee proberen te gaan. en de boodschappen en info's anders en vertekend naar buiten gaan brengen. (in dit geval neem ik de riooljournalisten meer kwalijk)
zo was bv de america-correspondent charles groenhuijsen die kort geleden een "artikel" schreef onder de titel "hoe gaat 't in Irak?"
uiteindelijk was de boodschap van de artikel:
in Irak gaat goed, of het gaat daar de goede kant op.
tja,

Al Sawt
08-09-04, 17:33
Geplaatst door Siah
nee en ja,
nee omdat ze vaak niet echt weten wat er aan de hand is.
zo zijn bv een deel van jonge israelische jongens die denken, dat de palestijnen hun grond afgepakt(bezet) hebben, en israel hen alleen probeert weg te jagen.

ja,
omadt ze in ieder geval om een of andere manier meedoen en belastingbetalen en .. Hier ga je de fout in. Mensen straffen alleen maar omdat ze belastingbetalen, is fout. Want zij hebben geen zegenschap over de begroting. Bovendien hebben ze een lage belastingssysteem.

Israelische burgers zijn voor het grootste deel tegen een eenzijdige terugtrekking, tegen een vorming van een Palestijnse staat, tegen ontruiming van Joodse nederzettingen, tegen teruggave van land en Oost-Jeruzalem, tegen terugkeer van Palestijnse vluchtelingen etc etc.

Deze opvattingen worden door religie of politieke redenen gemotiveerd en niet door belasting.

TFOE
08-09-04, 17:47
Geplaatst door Al Sawt

Best wel makkelijk van je, om die Israeliers als verkeerde mensen te bestempelen.

Het ging inderdaad makkelijk ja. Had er geen moeite mee.

En daarom zijn veel Israeliers, medeschuldig aan de bezetting en vernedering van de Palestijnen.

Dat klopt. Veel hebben er schuld. Maar veel ook niet. En al helemaal geen kind van 4 jaar dat opgeblazen wordt.

Journalistiek rondom dood van een Palestijnse kind, is meer kil en emotieloos. Laats werden 2 Palestijnse kinderen gedood en kennelijk was het geen nieuwsfeit. Maar als het Israelisch kinderen waren, zo een complete propagandamachine draaien. [/QUOTE]

De propaganda machine van de Palestijnen werkt minstens zo hard als het om dit soort beelden gaat.
Komt bij dat er hier veel aandacht is voor gedode Palestijnse kinderen. Ik vind dat absoluut niet kil en emotieloos zoals dat gebracht wordt.

TFOE
08-09-04, 17:49
Geplaatst door GroteWolf
Inderdaad. Zo kreeg ik laatst strafpunten omdat ik had gezegd dat Donald Duck in zijn blote billen liep. Volgens hem is Donald Duck een jood omdat ie een keppeltje draagt en een grote neus heeft. Maar dat is zijn snavel! Gelukkig keek ie nog eens goed en moest ie toegeven dat het toch geen neus was dus nu heb ik geen strafpunten meer.

:lol: