PDA

Bekijk Volledige Versie : geen moslim, toch verliefd vervolg

Ghiezzoe
31-08-04, 19:07
Als reactie op topic "geen moslim, toch verliefd"
Er was een fout melding waardoor ik daar geen bericht meer kon plaatsen...

quote:
Geplaatst door Flower1
He napoleon,
Ik wist wel dat een moslima niet met een niet moslim mag trouwen, maar wist de reden niet. Is dit echt een reden die in de koran word geschreven of niet?

Trouwens wat vind jij ervan, van een relatie tussen een moslimman en een christelijke vrouw(die er niet veel aan doet)?

Groetjes flower

Of dit zo in de Koran wordt beschreven weet ik niet (helaas is mijn kennis hierover niet al te groot) maar het is volgens mij wel de reden waarom een moslimvrouw niet met een niet moslim mag trouwen.
Ik heb een keer een discussie hierover gezien op t.v. met een moslimgeleerde. Ik moet zeggen dat ik het wel een logische redenatie vindt.
In jouw geval zou je volgens mij wel met een moslimman mogen trouwen omdat je een vrouw van het Boek bent (christen of jood).
Of het verstandig is is een ander verhaal. Ik ben niet tegen dit soort huwelijken maar ik heb gezien dat het vaak mis gaat en dan niet om het geloof maar om de verschillende culturen.

Maar, ik wens je veel sterkte meid.

Voor een wat meer inhoudelijke discussie zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=98906&perpage=10&display=&highlight=Moslima%20and%20niet&pagenumber=8

Flower1
02-09-04, 15:55
OKe