PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkeerde vertaling in het nieuws over de 2 fransen, TV1.



taouanza
01-09-04, 08:18
Er werd een een of ander tulband vertolkt over de gegijzelde Fransmannen. Ik lees automatisch de ondertiteling maar merkte gauw dat die niet klopt.
De man had contact met de ontvoerders en zei het volgende:
De gegijzelden zullen niet vermoordt worden en juist behandelt worden.


In twee zinnen. Ook de ondertiteling bestond uit 2 zinnen maar in beide zinnen stond dat vrijlating en spoedig vrijlating.
Maar dat heeft die man helemaal niet gezegd.
Zo wekt men hoop die er niet is. Althans er was geen sprake van vrijlating.
De letterlijke vertaling van de eerste regel was: Hun dood zal geen werkelijkheid worden.
Niks vrijlating.

Joesoef
01-09-04, 08:37
Ik kom uit een journalisten familie en ik heb savonds aan de keukentafel regelmatig de verhalen aangehoord welk nieuws onder embargo was.
Persbureaus krijgen informatie van officieele instanties vaak onder voorwaarden, een voorwaarde is bv dat ze een soort draaiboek gebruiken opgesteld door de overheid. In zo een draaiboek staat vermeld wat te doen met welke informatie in welke situatie. Toen telex, nu email, er staat een gedeelte met deze informatie is vrij en er staat een gedeelte met informatie dit is voorlopig nog geheim, mocht u het uit andere bronnen verbnemen, maak het niet openbaar. Hou dit en dit verhaal aan, bla bla.
Indien zo een persbureau zich niet aan die richtlijnen houd dan is het simpel, ze krijgen gewoon geen info meer. Vandaar dat de Arabische nieuwszenders in dit soort '' middenoosten" aangelegenheden veel betrouwbaarder zijn dan cnn of dat soort zenders.

NIS
01-09-04, 08:47
Aljazeera to the fullest! Genieten gewoon.. jammer, dat autochtonen de Arabische taal niet beheersen.. het is gewoon een must om naar deze zender te kijken..

Wat me wel opvalt bij de Aljazeera presentators (of de vrouwelijke versie daarvan).. Allemaal dure brillen en pakken.. Cartier etc. Wat moet je als je in een oliestaat woont? :duim:

Mark
01-09-04, 08:51
Geplaatst door Joesoef
Ik kom uit een journalisten familie en ik heb savonds aan de keukentafel regelmatig de verhalen aangehoord welk nieuws onder embargo was.
Persbureaus krijgen informatie van officieele instanties vaak onder voorwaarden, een voorwaarde is bv dat ze een soort draaiboek gebruiken opgesteld door de overheid. In zo een draaiboek staat vermeld wat te doen met welke informatie in welke situatie. Toen telex, nu email, er staat een gedeelte met deze informatie is vrij en er staat een gedeelte met informatie dit is voorlopig nog geheim, mocht u het uit andere bronnen verbnemen, maak het niet openbaar. Hou dit en dit verhaal aan, bla bla.
Indien zo een persbureau zich niet aan die richtlijnen houd dan is het simpel, ze krijgen gewoon geen info meer. Vandaar dat de Arabische nieuwszenders in dit soort '' middenoosten" aangelegenheden veel betrouwbaarder zijn dan cnn of dat soort zenders.

want: de arabische nieuwszenders zijn wel objectief en totaal onafhankelijk van de regering?

Joesoef
01-09-04, 08:56
Geplaatst door Mark
want: de arabische nieuwszenders zijn wel objectief en totaal onafhankelijk van de regering?

In dit soort gevallen. In ieder geval betrouwbaarder dan anderen. Tijdens de begin van de Irak oorlog in Iran gezeten en achteraf bleek Aljazeera het nieuws juist weer te geven itt CNN of het misselijkmakende FOX. Zelfs de info van de BBC bleek misvormd.

taouanza
01-09-04, 09:01
Geplaatst door Mark
want: de arabische nieuwszenders zijn wel objectief en totaal onafhankelijk van de regering?

Dat gaat er bij jou gewoon niet in he?
Als CNN slecht is dan moet de rest wel slechter zijn.

Mark
01-09-04, 09:05
Geplaatst door taouanza
Dat gaat er bij jou gewoon niet in he?
Als CNN slecht is dan moet de rest wel slechter zijn.

Ik geloof cnn EN al jazeera niet inderdaad :fpetaf:

Maar ik kan me goed voorstellen dat iedereen het station dat hun mening het beste weergeeft als objectief ziet.

Dus rechtse amerikanen fox, de andere amerikanen cnn, arabieren al jazeera en nederlanders de nos.

taouanza
01-09-04, 09:09
Geplaatst door Mark
Ik geloof cnn EN al jazeera niet inderdaad :fpetaf:

Maar ik kan me goed voorstellen dat iedereen het station dat hun mening het beste weergeeft als objectief ziet.

Dus rechtse amerikanen fox, de andere amerikanen cnn, arabieren al jazeera en nederlanders de nos.

Percies als de westerlingen het slecht doen dan moeten de arabieren wel erger zijn.:rolleyes:

Mark
01-09-04, 09:10
Geplaatst door taouanza
Percies als de westerlingen het slecht doen dan moeten de arabieren wel erger zijn.:rolleyes:

hoho niet westerlingen, die domme amerikanen he.

en ja ik vind al jazeera niet objectief :)

taouanza
01-09-04, 09:13
Geplaatst door Mark
hoho niet westerlingen, die domme amerikanen he.

en ja ik vind al jazeera niet objectief :)


Bron?
Voorbeeld?

Mark
01-09-04, 09:16
Geplaatst door taouanza
Bron?
Voorbeeld?

bron = de ophitserige stukjes van nieuws items die ik heb gezien, deden weinig onder voor fox alleen dan voor "de andere kant".

cnn is voornamelijk erg saai :cheefbek: en alle amrikaanse nieuwszenders zijn bijzonder vervelend tja hoe zeg je dat... ach ze zijn gewoon amerikaans dat zegt genoeg.

bbc vind ik meestal wel ok

taouanza
01-09-04, 09:17
Geplaatst door Mark
bron = de ophitserige stukjes van nieuws items die ik heb gezien, deden weinig onder voor fox alleen dan voor "de andere kant".

cnn is voornamelijk erg saai :cheefbek: en alle amrikaanse nieuwszenders zijn bijzonder vervelend tja hoe zeg je dat... ach ze zijn gewoon amerikaans dat zegt genoeg.

bbc vind ik meestal wel ok

Leg eens uit wat je bedoeld met ophitsig?

Mark
01-09-04, 09:27
Geplaatst door taouanza
Leg eens uit wat je bedoeld met ophitsig?

bewust inspelend op de emoties.

Foz door inzoomen op arme amerikaanse militairen die gewond zijn en blije irakese kinderen met een paar amerikaanse vlaggen erdoorheen. En dan nog even een vliegtuig die het WTC invliegt.

Al jazeera door gewonde irakese kinderen in het ziekenhuis ingezoomd te laten met erachter wat militairen die iemand in elkaar slaan.

het is allebei een deel van de waarheid maar door het ene te benadrukken kun je mensen beinvloeden hoe je maar wil, gewoon propaganda door filmbeelden handig te gebruiken.

taouanza
01-09-04, 09:39
Geplaatst door Mark
bewust inspelend op de emoties.

Foz door inzoomen op arme amerikaanse militairen die gewond zijn en blije irakese kinderen met een paar amerikaanse vlaggen erdoorheen. En dan nog even een vliegtuig die het WTC invliegt.

Al jazeera door gewonde irakese kinderen in het ziekenhuis ingezoomd te laten met erachter wat militairen die iemand in elkaar slaan.

het is allebei een deel van de waarheid maar door het ene te benadrukken kun je mensen beinvloeden hoe je maar wil, gewoon propaganda door filmbeelden handig te gebruiken.

Nou ik vind die 2 voorbeelden wel verschillen.
Laat Aljazeera feestende Amerikanen zien die niks met de aanslag te maken hebben?
geven ze Amerikaanse of Israelische kinderen vlaggetjes en snoepjes om te feesten?

Hoezo een deel van de waarheid? Zijn er geen gewonde kinderen? Slaan militairen niemand in elkaar?
Laat Aljazeera beelden zien die niet bestaan of niks met het onderwerp te maken hebben?
Typisch dat je bij beelden van gewonde kinderen denkt aan propaganda......

Mark
01-09-04, 09:51
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind die 2 voorbeelden wel verschillen.
Laat Aljazeera feestende Amerikanen zien die niks met de aanslag te maken hebben?
geven ze Amerikaanse of Israelische kinderen vlaggetjes en snoepjes om te feesten?

Hoezo een deel van de waarheid? Zijn er geen gewonde kinderen? Slaan militairen niemand in elkaar?
Laat Aljazeera beelden zien die niet bestaan of niks met het onderwerp te maken hebben?
Typisch dat je bij beelden van gewonde kinderen denkt aan propaganda......

Ik heb niet alle al jazeera rapportages gezien, noch die van fox. Ik zeg alleen wat ik vond over wat ik wel zag.

Ik zeg toch dat het een deel van de waarheid is? Die gewonde kinderen en mishandelende militairen zijn er dus. Dat is ook goed dat ze dat laten zien.

Maar gewonde kinderen kunnen we degelijk als propaganda gebruikt worden. Het gaat erom hoe je dingen laat zien, in welke verhouding en of je ook nog andere dingen laat zien. Ik kreeg de indruk dat door veel gruwelijkheden te laten zien en persoonlijk leed er express werd ingespeeld op de emotie van de kijker. Dat kun je best doen maar als je het maar in bepaalde mate doet.

taouanza
01-09-04, 09:58
Geplaatst door Mark
Ik heb niet alle al jazeera rapportages gezien, noch die van fox. Ik zeg alleen wat ik vond over wat ik wel zag.

Ik zeg toch dat het een deel van de waarheid is? Die gewonde kinderen en mishandelende militairen zijn er dus. Dat is ook goed dat ze dat laten zien.

Maar gewonde kinderen kunnen we degelijk als propaganda gebruikt worden. Het gaat erom hoe je dingen laat zien, in welke verhouding en of je ook nog andere dingen laat zien. Ik kreeg de indruk dat door veel gruwelijkheden te laten zien en persoonlijk leed er express werd ingespeeld op de emotie van de kijker. Dat kun je best doen maar als je het maar in bepaalde mate doet.

Welke dingen laten ze dan niet zien?

Moeten ze dan de gruwelijkheden niet laten zien en de mensen in de waan laten dat westerlingen nooit zo ver zullen gaan?
En dat er alleen militaire slachtoffers vallen. En dat iedereen die opgepakt wordt wel degelijk schuldig is?

Ondanks alle beelden blijven mensen nog steeds denken dat al het geweld van de Amerikanen gerechtvaardigd is. Abu Graib is men allang vergeten. Het zit er steenvast in gebeiteld dat Westerlingen niet in staan zijn tot wreedheden en altijd netjes en beschaafd zijn.
Maar jij vind het dus verkeerd dan mensen op andere ideeen gebracht worden?
Tenminste van de ene kant.
Want de Amerikaanse bbq had je geen problemen mee.

Mark
01-09-04, 10:08
Geplaatst door taouanza
Welke dingen laten ze dan niet zien?

Moeten ze dan de gruwelijkheden niet laten zien en de mensen in de waan laten dat westerlingen nooit zo ver zullen gaan?
En dat er alleen militaire slachtoffers vallen. En dat iedereen die opgepakt wordt wel degelijk schuldig is?

Ondanks alle beelden blijven mensen nog steeds denken dat al het geweld van de Amerikanen gerechtvaardigd is. Abu Graib is men allang vergeten. Het zit er steenvast in gebeiteld dat Westerlingen niet in staan zijn tot wreedheden en altijd netjes en beschaafd zijn.
Maar jij vind het dus verkeerd dan mensen op andere ideeen gebracht worden?
Tenminste van de ene kant.
Want de Amerikaanse bbq had je geen problemen mee.

Lees mijn posts nog eens, ik kijk naar al jazeera en naar fox. Ik zeg nergens dat de waarheid verzwegen moet worden. Als er gruwelijkheden worden gepleegd van welke kant dan ook dan moet dat worden verteld.

Er bestaat nog een tussenvorm tussen fox en al jazeera. Je hoeft niet een faces of death aflevering te maken van je uitzending om te melden wat er gebeurt is.

taouanza
01-09-04, 10:09
Geplaatst door Mark
Lees mijn posts nog eens, ik kijk naar al jazeera en naar fox. Ik zeg nergens dat de waarheid verzwegen moet worden. Als er gruwelijkheden worden gepleegd van welke kant dan ook dan moet dat worden verteld.

Er bestaat nog een tussenvorm tussen fox en al jazeera. Je hoeft niet een faces of death aflevering te maken van je uitzending om te melden wat er gebeurt is.

Ik vind je vergelijking met Fox een zware belediging voor Aljazeera.

Ron Haleber
01-09-04, 10:40
Ik vind het doordrammen van Ta meestal hinderlijk. Maar in dit geval heeft ze groot gelijk. :haha:

Juiste Nieuwsvoorziening is juist voor een internetter, prioriteit no 1! :gefeli:

Mark
01-09-04, 10:43
Geplaatst door taouanza
Ik vind je vergelijking met Fox een zware belediging voor Aljazeera.

Het zal de redactie van al jazeera waarschijnlijk aan hun reet roesten wat ik ervan vind, maak je daar maar geen zorgen over :)

en zoals ik al zei, ik heb slechts een paar stukjes gezien van al jazeera en fox. ik vond ze allebei niet erg objectief overkomen maar ik kan me uiteraard vergissen. Misschien is al jazeera wel erg objectief, zo kwam het in mijn ogen alleen niet over.

Mark
01-09-04, 10:44
Geplaatst door Ron Haleber
Ik vind het doordrammen van Ta meestal hinderlijk. Maar in dit geval heeft ze groot gelijk. :haha:

Juiste Nieuwsvoorziening is juist voor een internetter, prioriteit no 1! :gefeli:

Maar wat heeft dat met de discussie te maken? Ik ben geen tegenstander van juiste nieuwsvoorziening. Ik stelde alleen maar dat ik niet van mening ben dat je dat dan bij arabische zenders wel zou vinden itt westerse zenders.

taouanza
01-09-04, 10:53
Geplaatst door Mark
Het zal de redactie van al jazeera waarschijnlijk aan hun reet roesten wat ik ervan vind, maak je daar maar geen zorgen over :)

en zoals ik al zei, ik heb slechts een paar stukjes gezien van al jazeera en fox. ik vond ze allebei niet erg objectief overkomen maar ik kan me uiteraard vergissen. Misschien is al jazeera wel erg objectief, zo kwam het in mijn ogen alleen niet over.


Een paar stukjes en je hebt wel een oordeel klaar over alle Arabische media.
Dat komt toch wel door westerse superioriteitswaan. Fox en CNN zijn slecht dus dan moet de Arabische media slechter zijn.
Want concrete voorbeelden heb je niet echt.

Mark
01-09-04, 10:57
Geplaatst door taouanza
Een paar stukjes en je hebt wel een oordeel klaar over alle Arabische media.
Dat komt toch wel door westerse superioriteitswaan. Fox en CNN zijn slecht dus dan moet de Arabische media slechter zijn.
Want concrete voorbeelden heb je niet echt.

nou ik kijk inderdaad niet dagelijks naar de arabische mediaen ook niet naar fox of cnn. De stukjes die ik wel heb gezien vormen mijn mening.

Jouw stelling dat mijn superioriteitswaan leidt tot mijn mening dat de arabische media wel slechter moet zijn dan de amerikaanse is jouw mening en volgt niet uit mijn posts hier. Ik baseer mijn mening op wat ik zag niet meer en niet minder.

taouanza
01-09-04, 11:04
Geplaatst door Mark
nou ik kijk inderdaad niet dagelijks naar de arabische mediaen ook niet naar fox of cnn. De stukjes die ik wel heb gezien vormen mijn mening.

Jouw stelling dat mijn superioriteitswaan leidt tot mijn mening dat de arabische media wel slechter moet zijn dan de amerikaanse is jouw mening en volgt niet uit mijn posts hier. Ik baseer mijn mening op wat ik zag niet meer en niet minder.


Ach ja Maroc.nl schijnt ook erger te zijn dan Fok.nl.

Joepie
01-09-04, 11:32
Geplaatst door taouanza
Ach ja Maroc.nl schijnt ook erger te zijn dan Fok.nl.

Fok is voor speelse kinderen :wohaa:

taouanza
01-09-04, 11:39
Geplaatst door Joepie
Fok is voor speelse kinderen :wohaa:

Ja hoor dat kan je wel bagataliseren.
Maar als hier een gek rondloopt die binnen een week of zelfs dag wordt gebannend mag je wel eeuwig lang alle moslimprikkers en het prikbord op aanspreken.
Ik weet nog toen maroc.nl in opspraak kwam gelijk alle advertenties weg en die bleven weg. Men wilde niet geasocieerd worden met haatzaaide sites.
Heb je gezien hoeveel er wordt geadverteerd op Fok.nl.
Dus men wil zich wel asocieren met neaderthalers met het denkvermogen van speelse kinderen.
Elke topic en onderwerp is het raak en nog nooit de media gehaald.
Maar Maroc.nl wordt wel in een zin genoemd met Stormfront.

Je kan bagataliseren wat je wilt maar ik zie Fok.nl als de mening van de gemiddelde Nederlander. Als het anders was zou er zijn opgetreden en zou het zeker niet zo'n reclamebord zijn.

Joepie
01-09-04, 11:55
Geplaatst door taouanza


Je kan bagataliseren wat je wilt maar ik zie Fok.nl als de mening van de gemiddelde Nederlander. Als het anders was zou er zijn opgetreden en zou het zeker niet zo'n reclamebord zijn.

Idd de mening van een 10-18 jarige

taouanza
01-09-04, 12:42
Geplaatst door Joepie
Idd de mening van een 10-18 jarige

Who do you think your kidding?:moe:

Mark
01-09-04, 12:48
Ik verbaas mij ook vaak over de meningen en de hardheid op fok.nl. Ik vind dat eigenlijk nog veel shokerender dan wat ik lees aan uitschieters hier.

Ook de opkomst van de lonsdale jeugd lijkt mij toch wel wat zorgwekkender dan een paar yehi's die hun frustraties op internet zetten.

Maar ja, ik ben misschien ingepalmd door de marokkanen hier :)

Overigens zie ik grote verschillen tussen de meningen op de frontpage van fok.nl en wat ik in het dagelijks leven ervaar met mijn autochtone medelanders.

Sterker nog, gisteren vertelde mijn (autochtone christelijke) collega me nog hoe kwaad ie was geworden van dat Hirschi Ali filmpje bij zomergasten. Zinloze provocatie had ie het over.

Joepie
01-09-04, 12:49
Geplaatst door Mark
Ik verbaas mij ook vaak over de meningen en de hardheid op fok.nl. Ik vind dat eigenlijk nog veel shokerender dan wat ik lees aan uitschieters hier.

Ook de opkomst van de lonsdale jeugd lijkt mij toch wel wat zorgwekkender dan een paar yehi's die hun frustraties op internet zetten.

Maar ja, ik ben misschien ingepalmd door de marokkanen hier :)

Overigens zie ik grote verschillen tussen de meningen op de frontpage van fok.nl en wat ik in het dagelijks leven ervaar met mijn autochtone medelanders.

Sterker nog, gisteren vertelde mijn (autochtone christelijke) collega me nog hoe kwaad ie was geworden van dat Hirschi Ali filmpje bij zomergasten. Zinloze provocatie had ie het over.

idd nederland is groter dan "fok". Ook al worden er soms dingen als " nuke them all" gezegd. ik vat dat dan op dat dat meer over die persoon zegt dan de gehele nederlande opini. Desdondanks kan fok aardig rechts uit de hoek komen....

Maar daarom zijn het extremen en die gaan altijd te ver, anders waren het geen extremen (iemands onderschrift)

Mark
01-09-04, 12:50
Geplaatst door Joepie
idd nederland is groter dan fok.

Als fok.nl representatief was, dan waren de LPF en nieuw rechts aan de macht.

Volgens mij hebben die twee partijen in de laatste peiling samen 1 van de 150 zetels.

taouanza
01-09-04, 12:55
Geplaatst door Mark
Als fok.nl representatief was, dan waren de LPF en nieuw rechts aan de macht.

Volgens mij hebben die twee partijen in de laatste peiling samen 1 van de 150 zetels.




Duh dat debielen niet kunnen regeren betekent niet dat ze er niet zijn. LPF is naar de klote door hun wanorganisatie niet door gebrek aan kiezers. En als op Maroc niet wordt geadverteerd omdat Maroc.nl extreem is en op Fok wel betekent dat Fok niet extreem is en hun meningen dus normaal. In Friesland reageerden ze geschokt op de reacties naar aanleiding van die sukkel die zijn vriendin in brand stak.
Dat haalde de krant. Op Fok is het elke dag raak en ik hoor daar geen kip over dus...........

taouanza
01-09-04, 12:58
Geplaatst door Joepie
idd nederland is groter dan "fok". Ook al worden er soms dingen als " nuke them all" gezegd. ik vat dat dan op dat dat meer over die persoon zegt dan de gehele nederlande opini. Desdondanks kan fok aardig rechts uit de hoek komen....

Maar daarom zijn het extremen en die gaan altijd te ver, anders waren het geen extremen (iemands onderschrift)


Voor een etreme site hebben ze wel verdomd veel adverteerders.

En dat je de boel probeert te bagataliseren zegt ook iets over jou.
Ik kom daar dagelijks en er wordt wel meer gezegd dan nuke them all en veel vaker dan soms. En het blijft gewoon staan.

vlegeltje
01-09-04, 13:00
Geplaatst door Mark
Overigens zie ik grote verschillen tussen de meningen op de frontpage van fok.nl en wat ik in het dagelijks leven ervaar met mijn autochtone medelanders.

Sterker nog, gisteren vertelde mijn (autochtone christelijke) collega me nog hoe kwaad ie was geworden van dat Hirschi Ali filmpje bij zomergasten. Zinloze provocatie had ie het over.

Autochtonen doen allemaal aan verkapte apartheid.

We hadden laatst een voetbal tournooi op het pleintje.
Er waren zo'n 75 mensen.
Hardstikke gezellig.

Ik was de enige autochtoon daar...

Mark
01-09-04, 13:01
Geplaatst door taouanza
Duh dat debielen niet kunnen regeren betekent niet dat ze er niet zijn. LPF is naar de klote door hun wanorganisatie niet door gebrek aan kiezers. En als op Maroc niet wordt geadverteerd omdat Maroc.nl extreem is en op Fok wel betekent dat Fok niet extreem is en hun meningen dus normaal. In Friesland reageerden ze geschokt op de reacties naar aanleiding van die sukkel die zijn vriendin in brand stak.
Dat haalde de krant. Op Fok is het elke dag raak en ik hoor daar geen kip over dus...........

Het is inderdaad krom, en het modereer beleid op fok is nogal slap.

Maar uitspraken door moslims verkopen vandaag de dag meer krantjes dan Kees die roept dat het altijd weer moslims zijn die misdaden plegen.

Ik denk nog steeds dat er onevenredig veel jonge nieuw-rechts supporters op fok zitten en dat de meer gematigde mensen zoiets hebben van: laat maar zitten om daar te reageren.

taouanza
01-09-04, 13:01
Geplaatst door vlegeltje
Autochtonen doen allemaal aan verkapte apartheid.

We hadden laatst een voetbal tournooi op het pleintje.
Er waren zo'n 75 mensen.
Hardstikke gezellig.

Ik was de enige autochtoon daar...

Schaam je niet dat je tussen die hangjongeren gaan staan die nette burgers zoveel overlast bezorgen?:mad:

Mark
01-09-04, 13:02
Geplaatst door vlegeltje
Ik was de enige autochtoon daar...

Moest je dat feestje van die allochtonen weer verpesten? :mad:

Joepie
01-09-04, 13:06
Geplaatst door taouanza
Voor een etreme site hebben ze wel verdomd veel adverteerders.

En dat je de boel probeert te bagataliseren zegt ook iets over jou.
Ik kom daar dagelijks en er wordt wel meer gezegd dan nuke them all en veel vaker dan soms. En het blijft gewoon staan.

Ik zeg: Fok heeft de doelgroep pubers, maar jij noemt dat bagattalisering...

Fok is vaak een gevecht tussen rechts en links waar soms rechts de overhand op heeft. Maar over die advertenties; Al eens aan doelgroep (dus bijv. kinderen tussen 10 en 18 zijn interessanter voor ringtones gedacht? Daarnaast het aantal unieke bezoekers per dag? Denk je niet dat zoiets ook meespeelt? Daarnaast is de doelgroep fok breder dan maroc.... heeft er ook weer iets mee te maken denk je niet?
Advertenties: Het draait om geld.... om verkopen....

Spoetnik
01-09-04, 13:10
Geplaatst door Joepie

Advertenties: Het draait om geld.... om verkopen....

Dus die extreem-rechtse reacties staan op fok.nl zodat ze ringtones kunnen verkopen?

Is dat het idee?

vlegeltje
01-09-04, 13:21
Geplaatst door Mark
Moest je dat feestje van die allochtonen weer verpesten? :mad:

Moeten ze maar geen lekkere hapjes daar neerzetten en goeie muziek draaien :D

taouanza
01-09-04, 13:24
Geplaatst door Joepie
Ik zeg: Fok heeft de doelgroep pubers, maar jij noemt dat bagattalisering...

Fok is vaak een gevecht tussen rechts en links waar soms rechts de overhand op heeft. Maar over die advertenties; Al eens aan doelgroep (dus bijv. kinderen tussen 10 en 18 zijn interessanter voor ringtones gedacht? Daarnaast het aantal unieke bezoekers per dag? Denk je niet dat zoiets ook meespeelt? Daarnaast is de doelgroep fok breder dan maroc.... heeft er ook weer iets mee te maken denk je niet?
Advertenties: Het draait om geld.... om verkopen....

En gaat maar door en door en door en door.:moe:
Weet je ik heb het gehad met je doeg!

Mark
01-09-04, 13:26
Geplaatst door vlegeltje
Moeten ze maar geen lekkere hapjes daar neerzetten en goeie muziek draaien :D

Ook nog hun hapjes opeten en dansen met hun vrouwen :schok:

houdt jouw imperialistische haat dan nooit op? :(

Joepie
01-09-04, 13:52
Geplaatst door taouanza
En gaat maar door en door en door en door.:moe:
Weet je ik heb het gehad met je doeg!

Ach als je niet wilt discussieren maar alleen maar jouwn gelijk wilt projecteren dmv. moe tekens dan kun je de discussie ook beter ontlopen.

idd. de negeerstand is hierbij de oplossing..... :student:

Joepie
01-09-04, 14:07
Geplaatst door Spoetnik
Dus die extreem-rechtse reacties staan op fok.nl zodat ze ringtones kunnen verkopen?

Is dat het idee?

En de linkse reacties dan? Of de reacties "ik ben geil op mijn zus?".

Nee de vele vele vele bezoekers wel alsmede de doelgroep en daar draait het de adverteerders om.

vlegeltje
01-09-04, 14:42
Geplaatst door Mark
Ook nog hun hapjes opeten en dansen met hun vrouwen :schok:

houdt jouw imperialistische haat dan nooit op? :(

Ik heb me bekeerd tot het satanistisch zionisme. :lole:

De volgende keer dans ik met hun naakte vrouwen :)

Siah
02-09-04, 09:10
Geplaatst door taouanza
Er werd een een of ander tulband vertolkt over de gegijzelde Fransmannen. Ik lees automatisch de ondertiteling maar merkte gauw dat die niet klopt.
De man had contact met de ontvoerders en zei het volgende:
De gegijzelden zullen niet vermoordt worden en juist behandelt worden.


In twee zinnen. Ook de ondertiteling bestond uit 2 zinnen maar in beide zinnen stond dat vrijlating en spoedig vrijlating.
Maar dat heeft die man helemaal niet gezegd.
Zo wekt men hoop die er niet is. Althans er was geen sprake van vrijlating.
De letterlijke vertaling van de eerste regel was: Hun dood zal geen werkelijkheid worden.
Niks vrijlating.

dat gebeurt vaaker als er iemand in een andere taal wat zegt en die in het nederlands ondertiteld wordt.
je komt het meer tegen bv als van arabisch naar ned. vertaald wordt, dan van engels naar nederlands.

ik weet nog toen de riooljournalisten de ouderes van die marokaanse jongen gingen interviewen die iemand dood trapte.
toen zei de moeder van dat kind in arabisch:
'Ghadar, Ghadar' (en maakte zij daarbij ook een handengebaar)
en bedoelde ze ermee 'het lot' ...terwijl de ondertiteling was:
"god wilde dat"..God, God
eigenlijk zie het bijna iedere dag op tv!

(het was toen een periode waarin ze zeiden dat er alleen de ouders veraantwoordelijk waren voor hun kind...
alsof die kinderen hier niet geboren en opgegroeid zijn..)