PDA

Bekijk Volledige Versie : Een vraag.



taouanza
01-09-04, 10:19
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Ron Haleber
01-09-04, 10:22
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Dat moet je aan de koranleraar van Ayaan vragen - die slaat je schedel in! :stomp:

taouanza
01-09-04, 10:25
Geplaatst door Ron Haleber
Dat moet je aan de koranleraar van Ayaan vragen - die slaat je schedel in! :stomp:

Maar aangezien jij niet die leraar bent wil je dan opdonderen.
Ik wil een antwoord van mensen zelf en niet weer hullie zullie discussie over weer mensen die er niet bij zijn.
Dus je geeft JOUW mening en niet die van Bilal of wie dan ook of je gaat maar rolschaatsen met je belangrijke vrienden op de snelweg maar val er mij niet mee lastig.

David
01-09-04, 10:27
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?


Mag ook helemaal niet. Maar die klootzakken die het toch doen, zullen altijd naar een rechtvaardiging zoeken om het goed te praten. De een vind die in de koran, de ander weer elders.

Couscousje
01-09-04, 10:34
Geplaatst door taouanza
Maar aangezien jij niet die leraar bent wil je dan opdonderen.
Ik wil een antwoord van mensen zelf en niet weer hullie zullie discussie over weer mensen die er niet bij zijn.
Dus je geeft JOUW mening en niet die van Bilal of wie dan ook of je gaat maar rolschaatsen met je belangrijke vrienden op de snelweg maar val er mij niet mee lastig.

:haha:

Lekker wijf.

Cc

Joesoef
01-09-04, 10:44
Ik kom er weinig maar als ik er kom dan lig ik achteraf altijd in een deuk. De moskee.

Al die ouwe kereltjes die zich bemoeien hoe ik de salaat doe (ik blijf lekker zitten met die rug van me) en precies weten wat ik verkeerd doe, hoe ik het moet doen. Daarna de overhoring of ik wel de juiste boeken lees ed.

Dan ga je weg en dan schieten ze je nog even aan, of je kan helpen. Waarmee? belasting papieren invullen, brief van de woningbouw voorlezen en uitleggen, bellen met de IND wat er nu weer aan de hand is.

Ik kom er dus heel weinig.....

Ron Haleber
01-09-04, 10:46
Geplaatst door taouanza
Maar aangezien jij niet die leraar bent wil je dan opdonderen.
Ik wil een antwoord van mensen zelf en niet weer hullie zullie discussie over weer mensen die er niet bij zijn.
Dus je geeft JOUW mening en niet die van Bilal of wie dan ook of je gaat maar rolschaatsen met je belangrijke vrienden op de snelweg maar val er mij niet mee lastig.

Ja mevrouw de Administrator!

Hoe gaat 't trouwens met uw invaller, uw vriend meneer Al3arbi? :vingers:

Couscousje
01-09-04, 10:46
Ik ben welgeteld 3 jaar niet in een moskee geweest.

Goed, he!

:D

Cc

P.S.: Van het weekend nog in een nachtclub. Ik heb het neonlicht gezien.

taouanza
01-09-04, 10:49
Goh voor ik het weet gaat het over de moskee.

Wat heeft de moskee te maken met vrouwenmishandeling?
Krijgen mannen daar curcussen ''hoe trap ik mijn vrouw in het ziekenhuis?''


:moe:

Couscousje
01-09-04, 10:53
Geplaatst door taouanza
Goh voor ik het weet gaat het over de moskee.

Wat heeft de moskee te maken met vrouwenmishandeling?
Krijgen mannen daar curcussen ''hoe trap ik mijn vrouw in het ziekenhuis?''


:moe:

Nou...

Ja.

Heb je wel eens goed geluisterd naar die zogenaamde dourous?

Cc

Mark
01-09-04, 10:53
Geplaatst door Couscousje
. Ik heb het neonlicht gezien.

weerspiegelingen van de vuur :student:

taouanza
01-09-04, 10:56
Geplaatst door Couscousje
Nou...

Ja.

Heb je wel eens goed geluisterd naar die zogenaamde dourous?

Cc

Oja wel hoor!
Maar ik kan toch zelf lezen en nadenken. Ik maak me niet afhankelijk van dourous van imams die zich moeten houden aan de dourous van het bestuur of ze kunnen vertrekken.

Een paar maanden geleden had ik nog zo'n dars meegemaakt.
O gelovige zusters als u waarlijk gelooft maak u man gelukkig.
Niks nada over gelovige broeders die waarlijk geloven.:loens:

Joesoef
01-09-04, 10:57
Geplaatst door taouanza
Goh voor ik het weet gaat het over de moskee.

Wat heeft de moskee te maken met vrouwenmishandeling?
Krijgen mannen daar curcussen ''hoe trap ik mijn vrouw in het ziekenhuis?''


:moe:

Ze weten het precies te vertellen wat mag en wat niet mag, alleen hebben ze het wel van horen zeggen. Zelf zijn ze namelijk zo analfabeet als wat en hebben niet geleerd om zelf na te denken, dat doet namelijk een ander wel.

taouanza
01-09-04, 11:00
Geplaatst door Joesoef
Ze weten het precies te vertellen wat mag en wat niet mag, alleen hebben ze het wel van horen zeggen. Zelf zijn ze namelijk zo analfabeet als wat en hebben niet geleerd om zelf na te denken, dat doet namelijk een ander wel.

Dus ze hebben het niet uit de Koran?

Joesoef
01-09-04, 11:04
Geplaatst door taouanza
Dus ze hebben het niet uit de Koran?

Van horen zeggen. Zelfs op de vraag waar iets in de Koran staat durven ze vaak geen antwoord te geven.

Klaassie
01-09-04, 11:09
Zoals in elke godsdienst zijn het de machthebbers die de volgelingen bang maken voor wat er allemaal wel niet gebeurt na je dood (Priesters, dominees, imams enz..).

Geloof toch niet alles wat ze uitkramen. Ze maken je bang om hun eigen machtspositie te behouden.

Zij hebben liefde voor macht en weet je wat de kunst is: macht voor liefde.

Weet je wat god (allah) veeeel erger vindt????

Dat er mensen op deze wereld lopen die in zijn naam onzin lopen uit te kramen (priesters, imams, dominees).

Daar zou ik persoonlijk banger voor zijn dan het feit dat ik een biertje drink.

gr.

taouanza
01-09-04, 11:13
Geplaatst door Klaassie
Zoals in elke godsdienst zijn het de machthebbers die de volgelingen bang maken voor wat er allemaal wel niet gebeurt na je dood (Priesters, dominees, imams enz..).

Geloof toch niet alles wat ze uitkramen. Ze maken je bang om hun eigen machtspositie te behouden.

Zij hebben liefde voor macht en weet je wat de kunst is: macht voor liefde.

Weet je wat god (allah) veeeel erger vindt????

Dat er mensen op deze wereld lopen die in zijn naam onzin lopen uit te kramen (priesters, imams, dominees).

Daar zou ik persoonlijk banger voor zijn dan het feit dat ik een biertje drink.

gr.


Fijn ga dat vertellen aan kinderen van alcohol verslaafde ouders.



Maar daar gaat dit topic niet over.

freya
01-09-04, 11:22
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Omdat er iets in de koran staat dat zo uitgelegd kan worden.
Dus meppende mannen zullen het ook zo uitleggen.

En dat je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken, is veel te moeilijk voor de gemiddelde boerenlul. Dat is nl een conclusie die je kan trekken als je de hele koran gelezen hebt.
De meeste moslims die ik ken hebben nauwelijks meer dan de Fatiha gelezen..............

taouanza
01-09-04, 11:26
Geplaatst door freya
Omdat er iets in de koran staat dat zo uitgelegd kan worden.
Dus meppende mannen zullen het ook zo uitleggen.

En dat je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken, is veel te moeilijk voor de gemiddelde boerenlul. Dat is nl een conclusie die je kan trekken als je de hele koran gelezen hebt.
De meeste moslims die ik ken hebben nauwelijks meer dan de Fatiha gelezen..............

Hmmz dus het probleem is niet de Koran maar het niet lezen van de Koran?

Klaassie
01-09-04, 11:41
Vraag niet degene die heeft gelezen....
Vraag degene die heeft ervaren. 1 ervaring zegt meer dan 1000 bijbels of korans!!

Joesoef
01-09-04, 11:43
Geplaatst door taouanza
Hmmz dus het probleem is niet de Koran maar het niet lezen van de Koran?

Zelfs de volgzame goed gelovige analfabete Moslims zijn niet het probleem. Het is dat volgzame afwachtende, de onpasselijke eerbied voor de Imam. Het echte probleem is dat Moslims zo godvergeten slecht zijn in pr zodat misstanden in de media niet worden bestreden. Moet zeggen, dat niet bestrijden van onwaarheden komt ook door die schaapachtige volgzaamheid, dat afwachtende.

Ik ken geen Moslim die een beroep doet op de Koran om zijn vrouw te kunnen slaan, in tegendeel, ze gebruiken het om af te wijzen. Ook onder elkaar.

taouanza
01-09-04, 11:43
Geplaatst door Klaassie
Vraag niet degene die heeft gelezen....
Vraag degene die heeft ervaren. 1 ervaring zegt meer dan 1000 bijbels of korans!!


Leg eens uit?
Wat dat te maken heeft met de Koran?

Turkish_boy
01-09-04, 11:50
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Dat is simpel een vrouw mag helemaal niet inelkaar geslagen worden.

taouanza
01-09-04, 11:55
Geplaatst door Joesoef
Zelfs de volgzame goed gelovige analfabete Moslims zijn niet het probleem. Het is dat volgzame afwachtende, de onpasselijke eerbied voor de Imam. Het echte probleem is dat Moslims zo godvergeten slecht zijn in pr zodat misstanden in de media niet worden bestreden. Moet zeggen, dat niet bestrijden van onwaarheden komt ook door die schaapachtige volgzaamheid, dat afwachtende.

Ik ken geen Moslim die een beroep doet op de Koran om zijn vrouw te kunnen slaan, in tegendeel, ze gebruiken het om af te wijzen. Ook onder elkaar.


Nee daar vergis je je in.
Die analfabete mannen hebben zeer zeker macht.
Ze halen namelijk een imam die zegt wat zij willen horen en anders mag hij weer gaan geiten hoeden in de bergen.

Joesoef
01-09-04, 12:55
Geplaatst door taouanza
Nee daar vergis je je in.
Die analfabete mannen hebben zeer zeker macht.
Ze halen namelijk een imam die zegt wat zij willen horen en anders mag hij weer gaan geiten hoeden in de bergen.

Die kleine minderheid bidvlekken handelen uit traditie, wat dat ook mag zijn.

GroteWolf
01-09-04, 13:02
Ik ken de Koran niet, maar volgens de Bijbel mag het wel. En als vrouw mag je dan weer de hond slaan.

Mark
01-09-04, 13:03
Geplaatst door GroteWolf
Ik ken de Koran niet, maar volgens de Bijbel mag het wel. En als vrouw mag je dan weer de hond slaan.

En die hond bijt dan weer de genitalien van de man eraf.

taouanza
01-09-04, 13:04
Geplaatst door GroteWolf
Ik ken de Koran niet, maar volgens de Bijbel mag het wel. En als vrouw mag je dan weer de hond slaan.

Ik heb het over de Koran. En het denk- en leesvermogen van mensen. Zowel mannen als vrouwen.

freya
01-09-04, 13:06
Geplaatst door taouanza
Hmmz dus het probleem is niet de Koran maar het niet lezen van de Koran?

Het probleem is onwetendheid over de eigen religie en dus maar achter de eerste de beste gek aanhollen die net doet of hij het wel weet.
En voor de rest lekker belangrijk doen over traditie.

taouanza
01-09-04, 13:12
Geplaatst door freya
Het probleem is onwetendheid over de eigen religie en dus maar achter de eerste de beste gek aanhollen die net doet of hij het wel weet.
En voor de rest lekker belangrijk doen over traditie.

Maar het heeft toch ook gewoon te maken met gebrek aan respect voor een ander en daar gewoon rechtvaardiging voor zoeken.
Daarom wordt zoveel gehoorzaamheid gepredikt ipv onderwijs en kennis.
Kennis is macht.

freya
01-09-04, 13:20
Geplaatst door taouanza
Maar het heeft toch ook gewoon te maken met gebrek aan respect voor een ander en daar gewoon rechtvaardiging voor zoeken.


En gebrek aan respect voor vrouwen is over het grootste deel van de wereld een traditie die met verve hooggehouden wordt.

GroteWolf
01-09-04, 13:57
Ik heb het over de Koran. En het denk- en leesvermogen van mensen. Zowel mannen als vrouwen.

Ik weet het. Maar jouw vraag is geen vraag maar een stelling met een vraagteken. En die stelling zou ik pas kunnen betwisten als ik de Koran ken en die ken ik niet.


En gebrek aan respect voor vrouwen is over het grootste deel van de wereld een traditie die met verve hooggehouden wordt.

Helaas moet ik het dan een keer met je eens zijn.


En die hond bijt dan weer de genitalien van de man eraf.

Ronde cirkels zijn het mooist. Dank je Mark.

David
01-09-04, 14:00
Geplaatst door taouanza
Kennis is macht.


En daarom hebben zoveel mannen verzonnen dat vrouwen niet naar school mogen.

taouanza
01-09-04, 14:09
Geplaatst door GroteWolf
Ik weet het. Maar jouw vraag is geen vraag maar een stelling met een vraagteken. En die stelling zou ik pas kunnen betwisten als ik de Koran ken en die ken ik niet.





Dat hebben meer mensen niet gedaan tis alleen zo vreemd dat ze wel allemaal een oordeel klaar hebben. Dat ze een oordeel hebben over vrouwenmishandeling kan ik alleen maar toejuichen. Maar begrijp niet waarom De Koran de schuld krijgt.

taouanza
01-09-04, 14:13
Geplaatst door David
En daarom hebben zoveel mannen verzonnen dat vrouwen niet naar school mogen.

Man je bent geniaal! :love:


Nou zijn er weer mannen die verzinnen dat vrouwen geen Koran moeten lezen of hoofddoek dragen.
Heerlijk he vrijheid van keuze?

deleted user
01-09-04, 14:19
Geplaatst door taouanza
Man je bent geniaal! :love:


Nou zijn er weer mannen die verzinnen dat vrouwen geen Koran moeten lezen of hoofddoek dragen.
Heerlijk he vrijheid van keuze?

Zeker heerlijk haha :p !

David
01-09-04, 14:19
Geplaatst door taouanza
Man je bent geniaal! :love:


Nou zijn er weer mannen die verzinnen dat vrouwen geen Koran moeten lezen of hoofddoek dragen.
Heerlijk he vrijheid van keuze?



Oh jee, als man zijnde durf ik nu niets meer te zeggen. Mannen: fuck them!

francis21
01-09-04, 14:22
De koran krijgt de schuld vanwege vers 4.34:

"Mannen zijn de voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen All onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Bron: www.walidin.com

doei

Bofko
01-09-04, 14:29
Geplaatst door David
Mannen: fuck them!

:fplet: Ik zou ook tegen iedereen willen zeggen : Begin er niet aan! Doe ik ook niet.

taouanza
01-09-04, 14:31
Geplaatst door francis21
De koran krijgt de schuld vanwege vers 4.34:

"Mannen zijn de voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen All onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Bron: www.walidin.com

doei

Ik lees nergens mishandeling en het accepteren daarvan.

taouanza
01-09-04, 14:34
Geplaatst door David
Oh jee, als man zijnde durf ik nu niets meer te zeggen. Mannen: fuck them!

Kijk David dit kan ook verkeerd opgevat worden.:duivels:

David
01-09-04, 14:36
Geplaatst door taouanza
Kijk David dit kan ook verkeerd opgevat worden.:duivels:


Haha, realiseer me ook inene. Hoe kon uitgerekend ik zo naïef zijn! Niet tegen De Licht vertellen hoor!

Bofko
01-09-04, 14:36
Geplaatst door taouanza
Ik lees nergens mishandeling en het accepteren daarvan.
Het staat er in ieder geval niet letterlijk. Dus fundamentalisten mogen hun vrouwen zeker niet slaan. :stout:

francis21
01-09-04, 14:39
Geplaatst door taouanza
Ik lees nergens mishandeling en het accepteren daarvan.

Het woord "tuchtigen" wordt dan als "slaan" opgevat, als men mishandeling van een ongehoorzame (!) vrouw met een beroep op de Koran goedkeurt.
groet

taouanza
01-09-04, 14:50
Geplaatst door francis21
Het woord "tuchtigen" wordt dan als "slaan" opgevat, als men mishandeling van een ongehoorzame (!) vrouw met een beroep op de Koran goedkeurt.
groet

Straffen hoef niet persee slaan te zijn.
En als ik in deze context leest gaat het over rijkdommen en beheer daarvan. Lijkt me logisch dat als iemand geld toevertrouwd en deze je vertrouwen schendt dat die persoon automatisch negeert en boos bent.
En je mag zeker een vrouw aanspreken op haar verantwoordelijkheid.
En een goede echtgenote of geldbeheerder zal er alles aandoen om het geld goed te beheren. De de straf en de consquenties kan je voorkomen.
Dit zegt dus niks over in elkaar geslagen worden omdat je je man tegenspreekt of puur omdat je vrouw bent.
En zegt ook niks over het accepteren van dit leed.
Vrouwen hoeven het niet te accepteren.
Staat nergens dat ze het moeten accepteren.

taouanza
01-09-04, 14:53
Geplaatst door francis21
Het woord "tuchtigen" wordt dan als "slaan" opgevat, als men mishandeling van een ongehoorzame (!) vrouw met een beroep op de Koran goedkeurt.
groet


Hadden deze mannen hun vrouwen niet geslagen als ze geen moslim zijn denk je?

David
01-09-04, 15:02
Geplaatst door taouanza
Hadden deze mannen hun vrouwen niet geslagen als ze geen moslim zijn denk je?


Vast wel, maar dan hadden ze niet kunnen beweren dat het mag van de imam. Waarop overigens vaak een aantal vrouwelijke familieleden goedkeurend knikken.

taouanza
01-09-04, 15:06
Geplaatst door David
Vast wel, maar dan hadden ze niet kunnen beweren dat het mag van de imam. Waarop overigens vaak een aantal vrouwelijke familieleden goedkeurend knikken.

Nee hoor vrouwen doen dat niet. Vrouwen zijn hulpeloos onderdrukt en zwak.

David
01-09-04, 15:13
Geplaatst door taouanza
Nee hoor vrouwen doen dat niet. Vrouwen zijn hulpeloos onderdrukt en zwak.


Welnee, het zijn teven. Ik zag laatst een documentaire over een juffrouw die was vermoord door haar man omdat ze wilde scheiden, ergens in het MO, en haar vrouwelijke familie leden waren het er helemaal mee eens. Haar kinderen ook, overigens.

Tja, óf die documentaire was Satanisch-Zionistische propaganda, óf die vrouwen werden net buiten beeld onder schot gehouden door een woeste Imam.

francis21
01-09-04, 15:15
Geplaatst door taouanza
Hadden deze mannen hun vrouwen niet geslagen als ze geen moslim zijn denk je?

Nee, dat denk ik helemaal niet. Ik probeerde antwoord te geven op je vraag:

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Er zijn mannen die hun vrouw slaan (allerlei soorten mannen, niet alleen van een bepaalde religie). Zij zoeken daar een rechtvaardiging voor om het goed te praten. De een zoekt dat goedpraten in het boek van zijn godsdienst, de ander zegt dat die vrouw hem gek heeft gemaakt, de volgende dat-ie dronken was en niet wist wat hij deed, of dat zij naar een andere man heeft gekeken en hij "nu eenmaal vreselijk jaloers" is.

Wat ik wil zeggen is dat zowel niet-moslims als moslims dat Koran-vers zo kunnen opvatten. Het woord "tuchtigen" kan ook bestraffen betekenen en verder is er veel discussie of "tuchtigen" wel de goede vertaling is van de oorspronkelijke tekst. Maar waar het vooral om gaat naar mijn mening is het mishandelen wat gewoon is af te keuren. Welke 'reden' iemand daar ook voor verzint.

francis

taouanza
01-09-04, 15:19
Geplaatst door David
Welnee, het zijn teven. Ik zag laatst een documentaire over een juffrouw die was vermoord door haar man omdat ze wilde scheiden, ergens in het MO, en haar vrouwelijke familie leden waren het er helemaal mee eens. Haar kinderen ook, overigens.

Tja, óf die documentaire was Satanisch-Zionistische propaganda, óf die vrouwen werden net buiten beeld onder schot gehouden door een woeste Imam.


Of het zijn gewoon teven!

taouanza
01-09-04, 15:21
Geplaatst door francis21
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ik probeerde antwoord te geven op je vraag:

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Er zijn mannen die hun vrouw slaan (allerlei soorten mannen, niet alleen van een bepaalde religie). Zij zoeken daar een rechtvaardiging voor om het goed te praten. De een zoekt dat goedpraten in het boek van zijn godsdienst, de ander zegt dat die vrouw hem gek heeft gemaakt, de volgende dat-ie dronken was en niet wist wat hij deed, of dat zij naar een andere man heeft gekeken en hij "nu eenmaal vreselijk jaloers" is.

Wat ik wil zeggen is dat zowel niet-moslims als moslims dat Koran-vers zo kunnen opvatten. Het woord "tuchtigen" kan ook bestraffen betekenen en verder is er veel discussie of "tuchtigen" wel de goede vertaling is van de oorspronkelijke tekst. Maar waar het vooral om gaat naar mijn mening is het mishandelen wat gewoon is af te keuren. Welke 'reden' iemand daar ook voor verzint.

francis

Ja maar dat gebeurd ook.
Het probleem is ook de vrouwen zelf.Ze pikken of laten het toe dat het bij andere gebeurd. Krabbenmentaliteit.
Daar vind je ook helemaal geen rechtvaardiging voor in de Koran. Afgunst.

deleted user
01-09-04, 15:22
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=830606#post830606

Dat gaat over die vers: :moe:

taouanza
01-09-04, 15:29
Geplaatst door deleted user
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=830606#post830606

Dat gaat over die vers: :moe:

Ik begrijp van Bilal dat vrouwen dommer zijn en naar de hel gaan omdat ze menstrueren en een week in de maand niet kunnen bidden.
:moe:

deleted user
01-09-04, 15:35
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp van Bilal dat vrouwen dommer zijn en naar de hel gaan omdat ze menstrueren en een week in de maand niet kunnen bidden.
:moe:

Oh, dat kon ik nergens uit opmaken: :moe: Misschien moeten we die Salafist erbij roepen.

whisper
01-09-04, 15:45
Geplaatst door taouanza
Ik lees nergens mishandeling en het accepteren daarvan. kijk goed naar de verzen vna hirsi ali haar fimpje.....ik kan het niet lezen maar misschien jij wel?

taouanza
01-09-04, 15:48
Geplaatst door whisper
kijk goed naar de verzen vna hirsi ali haar fimpje.....ik kan het niet lezen maar misschien jij wel?

Ik heb het over de Koran en niet Ayaans zogenaamde creatieve uitspattingen.
Dus je kent het niet maar je hebt wel een mening daarover en je weet zeker dat het uit de Koran komt. Knap hoor!

Rabi'ah.
01-09-04, 18:53
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Slaan toegestaan?
Door: Edip Yuksel
Vertaald door: Werkgroep IBN
Origineel afkomstig van www.yuksel.org. Indien u voldoende Engels beheerst raden wij u aan het originele artikel te lezen.

"Vers 4:34 van de Koran beveelt gelovigen om hun vrouwen te slaan; dus de Islam is een door mannen gedomineerde religie." Velen van ons hebben dergelijke kritiek van Christenen, atheïsten, agnostici en anderen gehoord. Persoonlijk, iedere keer dat ik 4:34 las, kreeg ik het gevoel dat er iets mis zat. Hoe kan God, de Meest Wijze, ons opdragen onze vrouwen te slaan? Wat voor oplossing is dat? Het is een contrast met de verzen waarin God het huwelijk beschrijft:

30:21: "En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft. En Hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht. Daarin zijn tekenen voor mensen die nadenken."

Het moge duidelijk zijn dat dit ogenschijnlijke gemengde bericht, veel hedendaagse Koranvertalers heeft gestoord. Om morele en intellectuele problemen te voorkomen, hebben sommige vertalers getracht het woord "slaan" te verzachten bij het vertalen van 4:34. In het Engels taalgebied bijvoorbeeld voegt Yusuf Ali het woord "zacht/lightly" toe tussen haakjes achter het woord "slaan/beat", om vrouwen te redden:

gedeelte van 4:34 van Yusuf Ali: " . . As to those women on whose part you fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (next), refuse to share their beds, (and last) beat them (lightly). . ."
(vertaling: "...Wat betreft die vrouwen waarvan u ontrouw en slecht gedrag vreest, herinner hen (eerst), (vervolgens) weiger het bed met hen te delen, (en als laatste) sla ze (lichtjes)...")

Velen hebben getracht om het probleem heen te draaien. Toen ik mijn Turkse vertaling van 1991 afgemaakt had, stond dit vers bovenaan mijn lijst om zorgvuldig te bestuderen. Zodra ik een probleem omtrent mijn begrip van de Koran tegenkom, herinner ik mijzelf aan 20:114 en bid ik volgens dit vers:

20:114: "Hoogverheven is God, de ware koning. En haast je niet met de Koran voordat de openbaring ervan aan jou geheel is geschied en zeg:'Mijn Heer, geef mij meer kennis'"

Vrijwel alle vertalingen hebben vier sleutelwoorden of termen van dit specifieke vers verkeerd vertaald. Deze zijn: "Qawwamune", "Faddallallahu ba'dahum ala ba'd", "Nushuzehunne" en "Fadribuhunne". In mijn boek "Errors in Turkish Translations" (Istanbul 1992) hebben ik de ware betekenis van deze woorden besproken. In dit artikel wil ik focussen op het laatste woord, "Fadribuhunne".

Een beroemd woord van meervoudige betekenissen
Het probleem komt van het woord "Idribuhunne" dat vroeger vertaald werd als "sla ze". De wortel van dit woord is "DaRaBa". Als je kijkt naar een willekeurig Arabisch woordenboek, dan zal je een lange lijst van betekenissen vinden die aan dit woord worden toegekend. Deze lijst is één van de langste lijsten die in Arabische woordenboeken voorkomt. Er kan gesteld worden dat "DaRaBa" dé nummer één is van woorden met meervoudige betekenissen. Het woord heeft zovele betekenissen dat we moeiteloos talloze verschillende betekenissen, die in de Koran hieraan worden toegekend, kunnen vinden:


Reizen, weggaan: 3:156; 4:101; 38:44; 73:20; 2:273
Slaan: 2:60,73; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93; 47:4, 8:50; 47:27
Optrekken: 57:13
Aanhalen: 43:58
Geven (van voorbeelden): 14:24,45; 16:75,76,112; 18:32,45; 24:35; 30:28,58; 36:78; 39:27,29; 43:17; 59:21; 66:10,11
Wegnemen: 43:5
Veroordelen: 2:61
Afsluiten: 18:11
Bedekken: 24:31
Uitleggen: 13:17
Zoals je kan zien heeft het werkwoord "DaRaBa" alleen al minstens 10 verschillende betekenissen. "DaRaBa" heeft ook andere betekenissen die niet in de Koran staan. Bijvoorbeeld: in de Arabische taal druk je geen geld, je "DaRaBa"-t geld, je vermenigvuldigd geen getallen, je "DaRaBa"-t getallen, je houdt niet op met werken, je "DaRaBa"-t je werk. In het Turks hebben we veel soortgelijke werkwoorden als "DaRaBa", zoals "tutmak", "calmak", "vermak", enz. In het Engels zijn er twee werkwoorden bijna gelijk aan "DaRaBa": "to strike" en "to beat".

Webster's Dictionary geeft veertien verschillende betekenissen aan het woord "strike": slaan (tegen), ontsteken, slangenbeet, wortelschieten (van planten), aanvallen, vishaak, geluid van een klokkenbel, beïnvloeden, aankomen, opkomen, in een gedachtenstaat komen, ontdekken (olie, goud, etc.), ontmantelen, verwijderen, munten maken, staken.

Hetzelfde woordenboek geeft acht verschillende betekenissen aan het woord "beat": meerdere keren slaan, overwinnen, overtreffen, kloppen (van b.v. slagroom), fladderen van vleugels, een pad maken, pulseren, tegen de wind inzeilen.

In het Engels als we tegen iemand zeggen "beat it", betekent dit "ga weg". Hetzelfde zien we in het Arabisch: als we iemand in de gebiedende wijs van "DaRaBa" aanspreken, "IDRiB", bedoelen we ook "ga weg".

Hoe kunnen we de juiste betekenis vinden?
Wanneer we een woord met meerdere betekenissen tegenkomen, kiezen we de correcte betekenis afhankelijk van de context, vorm en ons gezond verstand. Als we bijvoorbeeld "DaRaBa" in 13:17 als "slaan" hadden vertaald, zou er een hele vreemde betekenis ontstaan: "...zo slaat God de waarheid en de valsheid.".

Een ander voorbeeld van een verkeerde vertaling van "DaRaBa" kan gevonden in de vertaling van 38:44. Vrijwel alle Engelse vertalingen, behalve die van Rashad Khalifa, gebruiken een door mannen verzonnen verhaal als reden voor hun vreemde vertaling. Hier volgt de vertaling van 38:44 over Job van Yusuf Ali:

38:44: "'And take in thy hand a little grass, and strike therewith: and break not (thy oath).' Truly We found him full of patience and constancy. How excellent in Our service! ever did he turn (to Us)! "
(vertaling: "'En neem in uw hand een klein stuk gras en sla daarmee: en breek niet (de eed).'Waarlijk Wij vonden hem vol van geduld and rechtlijnigheid. Hoe excellent in dienst van Ons! ooit wende hij (naar Ons)!")

In de voetnoten vertelt Yusuf Ali het traditionele verhaal: "Hij (Job) moet in zijn haastigheid tegen de vrouw gezegd hebben dat hij haar zou slaan: nu wordt hem gevraagd om haar alleen te corrigeren met een grasspriet, om te tonen dat hij net zo zacht en nederig was als geduldig en rechtlijnig.".

Echter...zonder dit verhaal bij de vertaling te betrekken, kunnen we het vers vertalen als:

38:44: "Nu zal u het land bereizen om uw eed te vervullen (het bezorgen van de boodschap)." Wij vonden hem standvastig. Wat een goede dienaar! Hij was een moslim."

Laten we terugkeren naar 4:34
Hiernaast is er het woord "Nushuz", dat over het algemeen als "tegenstand" wordt vertaald,een andere betekenis heeft die vertaald kan worden als mate van ontrouw, variërend van flirten tot seksueel avontuur. Als we 4:34 zorgvuldig bestuderen, dan vinden we een aanwijzing dat ons aanleiding geeft het woord als "flirten of overspel plegen" of "buitenechtelijke affaire" te vertalen (ieder woord of iedere set woorden die een mate van ontrouw in een huwelijk kan weergeven). De aanwijzing is de zin voor "Nushuz": "...en houden zich aan God's geboden, zelfs als ze alleen zijn." Deze zin benadrukt belangrijkheid van trouw in het huwelijk.

Verder wordt hetzelfde woord "Nushuz" in 4:128 gebruikt, maar dit wordt gebruikt om de misdragingen van echtgenoten te beschrijven en niet van echtgenotes, zoals in 4:34. Dus de traditionele vertaling van "Nushuz ", "tegenstand" past hier niet. In een verticale relatie kan "tegenstand" geen gedrag van beide partijen zijn. Vertalers proberen deze tegenstrijdigheid op te lossen door "Nushuz" in 4:128 als "onderdrukking" te vertalen, wat geen correcte betekenis van "Nushuz" is. De betekenis van "Nushuz" alszijnde "ontrouw" is wel logisch, voor zowel 4:34 als 4:128.

Een coherente interpretatie
Als we 4:34 lezen, dienen we "idribuhunne" niet als "sla die vrouwen" te interpreteren. We moeten onthouden dat dit woord veel betekenissen heeft. 4:34 vertelt ons dat God ons drie stappen geeft om met (dreigende) ontrouw van een echtgenote om te gaan. Bij het begin van dergelijk wangedrag dient de man haar eerst te adviseren, werkt dit niet dan dient hij te stoppen het bed met haar te delen. Als dit niet werkt en ze gaat verder en pleegt overspel, dan heeft de man het recht haar uit te zetten (zie 4:34 en ook 65:1).

Laat me mijn suggestie voor de vertaling van 4:34 geven
"Mannen zorgen traditioneel gezien voor vrouwen, aangezien God hen ieder van bepaalde kwaliteiten heeft voorzien en mannen van hun financiële bronnen uitgeven. De rechtvaardige vrouwen zijn gehoorzaam (aan God) en tijdens afwezigheid (van hun mannen) eren zij hem volgens God's geboden. Wat betreft die vrouwen waarvan u ontrouw jegens uzelf vreest, u zult hen eerst adviseren, dan (als zij doorgaan) mag u hen verlaten in bed, dan mag u hen uitzetten. Als zij u gehoorzamen, dan zult u geen transgressie jegens hen plegen."

Een vrouw die vreemdgaat slaan, is geen laatste oplossing; maar haar uit huis zetten is de beste oplossing. En nog eerlijk ook.












By the way.......verder ben ik het helemaal met David en Francis eens dat slaan nooit legitiem is, wat voor "excuus" er ook voor wordt aangevoerd. :moe:

deleted user
01-09-04, 18:55
Voor Rabi'ah:

Volume 6, Book 60, Number 265:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

The Prophet said, "On the day of Resurrection Allah will say, 'O Adam!' Adam will reply, 'Labbaik our Lord, and Sa'daik ' Then there will be a loud call (saying), Allah orders you to take from among your offspring a mission for the (Hell) Fire.' Adam will say, 'O Lord! Who are the mission for the (Hell) Fire?' Allah will say, 'Out of each thousand, take out 999.' At that time every pregnant female shall drop her load (have a miscarriage) and a child will have grey hair. And you shall see mankind as in a drunken state, yet not drunk, but severe will be the torment of Allah." (22.2) (When the Prophet mentioned this), the people were so distressed (and afraid) that their faces got changed (in color) whereupon the Prophet said, "From Gog and Magog nine-hundred ninety-nine will be taken out and one from you. You Muslims (compared to the large number of other people) will be like a black hair on the side of a white ox, or a white hair on the side of a black ox, and I hope that you will be one-fourth of the people of Paradise." On that, we said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "I hope that you will be) one-third of the people of Paradise." We again said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "(I hope that you will be) one-half of the people of Paradise." So we said, Allahu Akbar."

Boekhaarie

Rabi'ah.
01-09-04, 19:00
Geplaatst door deleted user
Voor Rabi'ah:

Volume 6, Book 60, Number 265:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

The Prophet said, "On the day of Resurrection Allah will say, 'O Adam!' Adam will reply, 'Labbaik our Lord, and Sa'daik ' Then there will be a loud call (saying), Allah orders you to take from among your offspring a mission for the (Hell) Fire.' Adam will say, 'O Lord! Who are the mission for the (Hell) Fire?' Allah will say, 'Out of each thousand, take out 999.' At that time every pregnant female shall drop her load (have a miscarriage) and a child will have grey hair. And you shall see mankind as in a drunken state, yet not drunk, but severe will be the torment of Allah." (22.2) (When the Prophet mentioned this), the people were so distressed (and afraid) that their faces got changed (in color) whereupon the Prophet said, "From Gog and Magog nine-hundred ninety-nine will be taken out and one from you. You Muslims (compared to the large number of other people) will be like a black hair on the side of a white ox, or a white hair on the side of a black ox, and I hope that you will be one-fourth of the people of Paradise." On that, we said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "I hope that you will be) one-third of the people of Paradise." We again said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "(I hope that you will be) one-half of the people of Paradise." So we said, Allahu Akbar."

Boekhaarie

Topicstarter vroeg om uitleg over de Qor'an, niet om ahadith. :)

deleted user
01-09-04, 19:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Topicstarter vroeg om uitleg over de Qor'an, niet om ahadith. :)

Jij ontkent dat de Sahaba de Qor-aan hebben samengesteld. Vandaar dat ik die hadieth erbij haal, voor jou.

Siah
01-09-04, 19:03
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?
:roken:

Joesoef
01-09-04, 19:04
Geplaatst door deleted user

Volume 6, Book 60, Number 265:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

Boekhaarie


Ik zal wel blond zijn of zo, hier begrijp ik dus niets van. kan je het voor mij uitleggen?

Rabi'ah.
01-09-04, 19:05
Geplaatst door deleted user
Jij ontkent dat de Sahaba de Qor-aan hebben samengesteld. Vandaar dat ik die hadieth erbij haal, voor jou.

Ik heb geen zin meer in deze oeverloze discussies. :moe:

Zoek daar maar een ander slachtoffer voor ofsjow. Het topic gaat over wat de Qor'an zegt over slaan/niet slaan, niet over de ahadith.

:zwaai:

delirious
01-09-04, 19:32
AL worden hier 1000 versen geplakt. Een echtgenoot hoort nimmer zijn vrouw te slaan!! :mad:

napoleon
01-09-04, 19:48
Geplaatst door francis21
De koran krijgt de schuld vanwege vers 4.34:

"Mannen zijn de voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen All onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Bron: www.walidin.com

doei

Hieruit kan ik niet concluderen dat vrouwen volgens de Koran mishandelt mogen worden.
Dat is wel de conclussie die Dik Trom en zijn klitloze troetelslaafje hebben getrokken.

deleted user
01-09-04, 19:53
Geplaatst door Joesoef
Ik zal wel blond zijn of zo, hier begrijp ik dus niets van. kan je het voor mij uitleggen?

Goed. Ten eerste wil ik je het volgende laten zien:

Weet (met kennis) dat er geen god is dan Allaah. [47:19]

Voorwaar, Allaah aanvaard slechts het berouw van degenen die het slechte uit onwetendheid bedrijven… [4:17]

“De Metgezellen waren het erover eens dat eenieder die ongehoorzaam is aan Allaah een Djaahil (Onwetende) is.”

En de genezing voor onwetendheid is door te vragen en te leren, zoals de Profeet (sallallaahu ‘alaihi wasallam) zei:

Voorzeker, de genezing van onwetendheid is door te vragen. (Verhaalt door aboe Dawoed (332), ibn Maajah (464) en Ahmad (1/380) en hasan verklaard door Shaykh al-Albaani in as-Saheehah (4323).)

…En Wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd. [17:15]

Deze Qor-aan is aan mij geopenbaard, opdat ik jullie en wie ermee bereikt word daarmee vermaan. [6:19]

Dan nu wat specifieker op jouw vraag in:

En als jij de meesten van hen die op de aarde zijn volgt, dan zullen zij jou doen afdwalen van de Weg van Allaah. Zij volgen slechts een vermoeden en zij vertellen slechts verzinsels. [6:116]

En er zijn veel mensen (die niet geloven), hoe graag jij ook wenst dat zij gelovigen worden. [12:103]

"I was shown the nations and I saw a Prophet accompanied by a small group, another accompanied by one or two men, and another with no companions at all.." (Saheeh Muslim, 1/198, no.220)

Ik zal het voor je vertalen insha llaah.

Al-Boekhaarie verhaalt van aboe Sa'eed dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

Allaah zal zeggen: 'O Adam!', Adam zal dan antwoorden: "Ik sta tot Uw dienst onze Heer, en al het goede is in Uw Handen." Dan zal Allaah tegen Adam zeggen: 'Stuur de mensen van het Vuur voort.' Adam zal dan zeggen: "Met hoeveel zijn de mensen van het Vuur?" Allaah zal zeggen: 'Uit iedere 1000, neem er 999.' Op dat moment zullen de haren van de kinderen grijs worden, en iedere zwangere vrouw zal spontaan voortijdig bevallen, en je zult de mensen zien kijken alsof ze dronken zijn, ook al zijn ze dat niet, maar de straf van Allaah zal het zwaarst zijn. Deze toespraak benauwde de discipelen, en zij zeiden: "O boodschapper van Allaah, wie van ons zal diegene zijn (1 van de 1000)?" Hij antwoordde: "Wees goedsmoeds, de 1000 zal van Gog en Magog zijn en de ene zal van 1 van jullie zijn." Vervolgens zei hij: "Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, ik hoop dat jullie 1/3 van de mensen van het Paradijs zullen zijn." (Wij prezen en verheerlijkten Allaah (Ta'ala)) Allahoe akbar en toen zei hij: "Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, ik hoop dat jullie 1/2 van de mensen van het Paradijs zullen zijn, want jullie zijn van onder de volkeren als het witte haar op de huid van een zwarte os...

(al-Bukhaari, Kitaab ar-Raqaaq, Baab Qawl Allaah Azza
wa jalla, innaa zalzalat al-Saa'ah, Shay'un 'Adheem, Fath al-Baari, 11/388; see also Tafseer Ibn Katheer, 4/610, Musnad Ahmad 4/435)

(Weet dat Imaam Ahmad ibn Hanbal 1 van de leraren is geweest van Imaam Boekhaarie, rahimahoemoellaah.)

Voorwaar, daarin is zeker een Teken, maar de meesten van hen zijn geen gelovigen. [26:8]

Wallaahoe a'lem, al het goede komt van Allaah en al het slechte komt van mij...

Joesoef
01-09-04, 20:19
Geplaatst door deleted user
Goed. Ten eerste wil ik je het volgende laten zien:


Niet te geloven. Een topic over vrouwenmishandeling en wat de Koran daarmee te maken heeft, vervolgens een quote van hadith. Dan vraag ik om uitleg en dan krijg ik als antwoord dat ik niet mag twijfelen want anders behoor ik tot de ongelovigen. Is inhoudelijk reageren nu zo moeilijk?

Rabi'ah heeft gelijk. Dit is geen discussie over Islam maar over hoe ongelovig de andere Moslim wel niet is. Een discussie waar ik ook geen zin in heb.

deleted user
01-09-04, 20:25
Geplaatst door Joesoef
Niet te geloven. Een topic over vrouwenmishandeling en wat de Koran daarmee te maken heeft, vervolgens een quote van hadith. Dan vraag ik om uitleg en dan krijg ik als antwoord dat ik niet mag twijfelen want anders behoor ik tot de ongelovigen. Is inhoudelijk reageren nu zo moeilijk?

Rabi'ah heeft gelijk. Dit is geen discussie over Islam maar over hoe ongelovig de andere Moslim wel niet is. Een discussie waar ik ook geen zin in heb.

Nou dan heb je het helemaal verkeerd begrepen. Want mijn insteek was niet of dat jij wel of niet twijfelde. Maar dat het vragen naar iets helemaal niet raar of verkeerd of dom is. Nooit niet, zelfs al zou je blond zijn.

Moge Allaah mij en jou leiden...

barneveld
01-09-04, 22:15
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

een echt moslim slaat zijn vrouw niet

Zwarte Schaap
01-09-04, 22:57
Geplaatst door David
En daarom hebben zoveel mannen verzonnen dat vrouwen niet naar school mogen.

Dan vraag ik me af waarom die 55 % autochtone vrouwen in elkaar getremd worden. Is het analfabetisme onder Nederlandse vrouwen dan zo groot?

barneveld
01-09-04, 22:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan vraag ik me af waarom die 55 % autochtone vrouwen in elkaar getremd worden. Is het analfabetisme onder Nederlandse vrouwen dan zo groot?

ik weet het niet

Simon
01-09-04, 23:05
Geplaatst door taouanza

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?

Een corrigerende tik mag toch? Dat is wat anders dan in elkaar slaan. En sommige moslims interpreteren het wat ruim. Maar ja laten mensen toch eens zelf gaan nadenken in plaats van de hele tijd op te zoeken wat ze wel en niet mogen. :cheefbek: Al die stomme regeltjes.

~Panthera~
01-09-04, 23:17
Geplaatst door Couscousje
Ik ben welgeteld 3 jaar niet in een moskee geweest.

Goed, he!

:D

Cc

----------------------


Stoutertje, stoutertje ! http://members.ams.chello.nl/b.lameris/gillen.jpg :haha:


:zwaai:

~Panthera~
01-09-04, 23:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan vraag ik me af waarom die 55 % autochtone vrouwen in elkaar getremd worden. Is het analfabetisme onder Nederlandse vrouwen dan zo groot?
------------


Nee. De meeste kerels zijn gewoon gefrustreerde kloothommels. :moe:

taouanza
02-09-04, 07:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan vraag ik me af waarom die 55 % autochtone vrouwen in elkaar getremd worden. Is het analfabetisme onder Nederlandse vrouwen dan zo groot?

Ik heb ook in mijn post ook de vraag gesteld: Waar in de Koran staat dat vrouwen onderdrukking moeten verdragen?
Want mannen slaan heus niet omdat het in de Koran staat. Maar waarom verdragen vrouwen dat? Omdat ze wordt wijsgemaakt dat ze het verdienen en het niet netjes is voor een dame om voor zichzelf op te komen.

taouanza
02-09-04, 07:47
Geplaatst door Simon
Een corrigerende tik mag toch? Dat is wat anders dan in elkaar slaan. En sommige moslims interpreteren het wat ruim. Maar ja laten mensen toch eens zelf gaan nadenken in plaats van de hele tijd op te zoeken wat ze wel en niet mogen. :cheefbek: Al die stomme regeltjes.

Je hebt me weer zoals gewoonlijk verkeerd begrepen. Ik bedoel juist als je voor jezelf gaat nadenken dat je tot de conclusie komt dat je mishandeling niet hoeft te verdragen.
Maar dat is moeilijk hoor voor jezelf nadenken. Daar zijn mensen zowiezo niet goed in en al helemaal als ze mishandelt worden.

Er zijn mensen die slaan ook zonder regeltjes.
En er zijn mensen die dat toelaten ook zonder regeltjes.

Siah
02-09-04, 08:41
Geplaatst door taouanza
Als je in de Islam goed voor jezelf moet zorgen en geen schade aan je lichaam mag richten of verminken:
Dus geen tattoes of snijden.
Geen alcohol of drugs.
Recht op verdediging tegen onrecht.
Geen onrecht mag verdragen en voor jezelf moet opkomen.
Anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden: Met respect en rechtvaardigheid.

Hoe komen mensen dan erbij dat je als vrouw in elkaar mag geslagen worden volgens de Koran?



"culturele praatjes" worden ze genoemd.
cultureel praatje veroonderstelt dat iedere cultuur een tastbare kern heeft waardoor hij gedefinierd wordt. en dan probeert de politiek uit te leggen als cosequentie van dat kern.
cultureel praatje na 9/11 bv, kwalificeert en verklaart de praktisch van "terrorism" als "Islam".
"Islamic terrorism" is dus geofferd als beschrijving en uitleg van 9/11.
....
cultureel praatje beweert de politiek te interpreteren vanuit cultuur, nu en in de hele geschiedenis.
..
heeft verschillende versies..
..
er is een link tussen modernism en het politiseren van cultuur..
..
en dan ook Christian Fundamentalism and Political Christianity...
....political Islam..


die zijn geknipte fragmenten van het boek:
Good Muslim, Bad Muslim
van Mahmood Mamdani , een African-Indiaanse politieke wetenschapper in Columbia university.