PDA

Bekijk Volledige Versie : Cocu blijft international dankzij transfer PSV



barneveld
01-09-04, 20:47
Cocu blijft international dankzij transfer PSV

1/9/2004 18:10

Als Phillip Cocu bij Barcelona was gebleven dan had hij een punt gezet achter zijn interlandloopbaan. Maar na zijn transfer naar PSV besloot de 33-jarige Eindhovenaar international te blijven.
Na het EK in Portugal besloot een vijftal internationals een punt te zetten achter hun interlandloopbaan: Frank de Boer, Marc Overmars, Jaap Stam, Michael Reiziger en Paul Bosvelt. Cocu overwoog hun voorbeeld te volgen, vertelde de 84-voudig international via zijn eigen website.

'Ik heb er afgelopen zomer veel over nagedacht en ik heb besloten dat het nog niet het juiste moment was om te stoppen. Ik geniet nog steeds van de uitdaging en de eer te spelen voor het Nederlands elftal. Als je eenmaal stopt, kun je niet meer op dat besluit terugkomen. En ik heb het gevoel dat ik nog niet mijn laatste wedstrijd voor mijn land heb gespeeld.'

'Als ik was gebleven in Barcelona, dan zou ik zeer waarschijnlijk zijn gestopt vanwege de combinatie van spelen in een zware competitie en het reizen vanuit en naar Spanje voor interlands. Maar nu ik in Nederland ben, zal het makkelijker zijn om mijn verplichtingen bij de club te combineren met mijn interlandloopbaan.'

'Ik ben ook benieuwd om te kijken wat er gebeurt met Marco van Basten, en zijn ideeën over de toekomst van de nationale ploeg. Met een nieuwe coach en enkele goede jonge spelers is het een opwindende tijd voor het Nederlands elftal en daar wil ik deel van uitmaken.'

De nieuwe bondscoch Marco van Basten heeft tot nu toe Phillip Cocu nog niet geselecteerd, wat vooralsnog te maken heeft met de blessures van de PSV'er.

nl-x
01-09-04, 20:50
Barneveld, KOEST !
SERIEUS!

barneveld
01-09-04, 20:53
Geplaatst door nl-x
Barneveld, KOEST !
SERIEUS!

ik heb eerst doorgegeven zie link hier onder
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1503901#post1503901