PDA

Bekijk Volledige Versie : Stel Dat .........



Jar
02-09-04, 09:48
Als ik nu eens uitga van de niet ondenkbeeldige situatie dat Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht een grote meerderheid aan moslims zou hebben als inwoners.

Stel nu eens dat er dus ook een gemeenteraad, en B&W zou bestaan uit een meerderheid van moslims.

Stel dat jij gemeenteraadslid was als moslim, mensen uit jouw moskee wethouder.

Wat zou jij als moslim en bestuurder dan op de korte maar ook op de lange duur willen veranderen. Vat dit ook eens samen in bijv. 5 punten voor de korte, en 5 punten voor de langere termijn!

(Wel alles binnen de huidige Nederlandse huidige politieke constellatie v.w.b. wettelijke mogelijkheden)

Simon
02-09-04, 09:52
Zie daartoe ook dit onderzoek ...

Hoe gaat het? – Turkse en Marokkaanse Nederlanders aan het woord

Hoe kijken allochtone Nederlanders van Marokkaanse en Turkse origine aan tegen de Nederlandse samenleving en hun plek daarin?

Waarover zijn zij tevreden en wat kan en moet er anders en beter voor hen en vooral voor hun kinderen? Resultaten van een onderzoek onder bijna 500 burgers van Turkse en Marokkaanse afkomst. Wetenschappelijk Bureau SP, november 2003. (Ook hier te downloaden (http://www.sp.nl/partij/theorie/standpunten/rapport_hoegaathet.pdf) in PDF-formaat.)

taouanza
02-09-04, 09:52
Corruptie tegen gaan.

Jar
02-09-04, 09:54
Voorbeelden en aanpak graag.

taouanza
02-09-04, 09:59
Geplaatst door Jar
Voorbeelden en aanpak graag.


De ministers moeten verantwoording afleggen voor het verspillen van belastinggeld.

September
02-09-04, 10:00
Ik hoop dan dat ze tegen die tijd vaker op komen dagen dan nu.
Uit onderzoek is gebleken dat allochtone raadsleden veel te vaak afwezig zijn bij vergaderingen (waar ze wel voor betaald worden).

nard
02-09-04, 10:02
Geplaatst door taouanza
De ministers moeten verantwoording afleggen voor het verspillen van belastinggeld.

En ook na hun ambtstermijn i.i.g. met hun privévermogen lossen wat er aan onverantwoorde projecten in hun dossier heeft plaatsgevonden (geldt wat mij betreft ook voor topambtenaren).

Jar
02-09-04, 10:38
Ik had het over raadsleden en wethouders in de grote steden, niet over ministers Taouanza. En graag zou ik ook concrete zaken zien i.p.v. algemeenheden.


En ik legde deze vraag neer bij moslims, niet bij niet moslims.

akram
02-09-04, 10:46
Geplaatst door September
Ik hoop dan dat ze tegen die tijd vaker op komen dagen dan nu.
Uit onderzoek is gebleken dat allochtone raadsleden veel te vaak afwezig zijn bij vergaderingen (waar ze wel voor betaald worden).

bron? of is dit weer een manier om je racistische opmerkingen op dit forum te ventileren?

graag verwijs naar dit onderzoek of een link

taouanza
02-09-04, 10:47
Geplaatst door Jar
Ik had het over raadsleden en wethouders in de grote steden, niet over ministers Taouanza. En graag zou ik ook concrete zaken zien i.p.v. algemeenheden.


En ik legde deze vraag neer bij moslims, niet bij niet moslims.


Je hebt gelijk voor moslims stel ik ander eisen.:moe:
die mogen dan wel belastinggeld verkwanselen.

Joesoef
02-09-04, 10:56
Geplaatst door Jar
Stel dat jij gemeenteraadslid was als moslim, mensen uit jouw moskee wethouder.


Vrijdag rustdag.
Thuis slachten toestaan.
Azaan 5x perdag via luidsprekers.
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

taouanza
02-09-04, 10:58
Geplaatst door Joesoef
Vrijdag rustdag.
Thuis slachten toestaan.
Azaan 5x perdag via luidsprekers.
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

Utopia :lole:





:hihi:

Bofko
02-09-04, 11:08
Geplaatst door Joesoef
Vrijdag rustdag.
Thuis slachten toestaan.
Azaan 5x perdag via luidsprekers.
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

Arabisch wordt voertaal in de gemeentelijke vergaderingen
Geen verkoop meer van alcohol en haram voedsel
Opzetten Religieuze Politie-academie

taouanza
02-09-04, 11:09
Geplaatst door Bofko
Arabisch wordt voertaal in de gemeentelijke vergaderingen
Geen verkoop meer van alcohol en haram voedsel
Opzetten Religieuze Politie-academie

Jij bent geen moslim dus jij mag dat niet bepalen.:fpuh:

nard
02-09-04, 11:13
Organiseren van aparte voorzieningen voor tweederangsburgers zoals christenen en ongelovigen.

Bofko
02-09-04, 11:15
Geplaatst door taouanza
Jij bent geen moslim dus jij mag dat niet bepalen.:fpuh:

Bepalen niet , maar ik mag ze toch wel adviseren ? :fplet:

taouanza
02-09-04, 11:15
Geplaatst door nard
Organiseren van aparte voorzieningen voor tweederangsburgers zoals christenen en ongelovigen.

Nee schat dat zou jij doen als goede christen.:strik:
Alleen in dat geval zijn het derde en vierderangsburgers.

RinC
02-09-04, 11:16
De shari'a invoeren! :hihi:

Rabi'ah.
02-09-04, 11:18
Geplaatst door Joesoef
Vrijdag rustdag.
Thuis slachten toestaan.
Azaan 5x perdag via luidsprekers.
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

:haha:

taouanza
02-09-04, 11:19
Geplaatst door Bofko
Bepalen niet , maar ik mag ze toch wel adviseren ? :fplet:

Dat moet je aan Jar vragen die begon ermee.

Siah
02-09-04, 11:19
Geplaatst door Jar
Als ik nu eens uitga van de niet ondenkbeeldige situatie dat Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht een grote meerderheid aan moslims zou hebben als inwoners.

Stel nu eens dat er dus ook een gemeenteraad, en B&W zou bestaan uit een meerderheid van moslims.

Stel dat jij gemeenteraadslid was als moslim, mensen uit jouw moskee wethouder.

Wat zou jij als moslim en bestuurder dan op de korte maar ook op de lange duur willen veranderen. Vat dit ook eens samen in bijv. 5 punten voor de korte, en 5 punten voor de langere termijn!

(Wel alles binnen de huidige Nederlandse huidige politieke constellatie v.w.b. wettelijke mogelijkheden) :slapen:

Rabi'ah.
02-09-04, 11:19
Geplaatst door Bofko
Bepalen niet , maar ik mag ze toch wel adviseren ? :fplet:

Slijmbal! :p

nard
02-09-04, 11:19
Geplaatst door taouanza
Nee schat dat zou jij doen als goede christen.:strik:
Alleen in dat geval zijn het derde en vierderangsburgers.

Tullak!

Kijk maar om je heen, christenen doen niet anders.

:duim:

taouanza
02-09-04, 11:21
Geplaatst door nard
Tullak!

Kijk maar om je heen, christenen doen niet anders.

:duim:
Ja avondlandmeerderheid :student:

nard
02-09-04, 11:23
Geplaatst door taouanza
Ja avondlandmeerderheid :student:


Moppie, wat vertoon je weer een diep inzicht!


:tik:

Joesoef
02-09-04, 11:24
Geplaatst door Bofko
Arabisch wordt voertaal in de gemeentelijke vergaderingen
Geen verkoop meer van alcohol en haram voedsel
Opzetten Religieuze Politie-academie

Laat jij je maar eerst eens besnijden voordat je recht krijgt van spreken.


En er ontgaat je iets aan mijn 5 punten, ik schreef ze niet zomaar op. Als ik echt wilde provoceren dan had mijn lijstje er anders uitgezien.

Joesoef
02-09-04, 11:26
Geplaatst door nard
Moppie, wat vertoon je weer een diep inzicht!


Zoek jij eerst de betekenis van dat woord maar eens op.....

Jar
02-09-04, 11:29
G.V.D. Dit was een serieuse vraag, kan er ook serieus gereageerd worden?

Waarom zo achterdochtig Taouanza? Joesoef was jouw reaktie serieus?

Bofko
02-09-04, 11:30
Geplaatst door Joesoef
Laat jij je maar eerst eens besnijden voordat je recht krijgt van spreken.

Ik adviseer het liefst onbesneden.



Geplaatst door Joesoef
En er ontgaat je iets aan mijn 5 punten, ik schreef ze niet zomaar op. Als ik echt wilde provoceren dan had mijn lijstje er anders uitgezien.

Vertel !

Joesoef
02-09-04, 11:30
Geplaatst door Jar
G.V.D. Dit was een serieuse vraag, kan er ook serieus gereageerd worden?

Waarom zo achterdochtig Taouanza? Joesoef was jouw reaktie serieus?

Mijn reactie is serieus, wat denk jij dan?


Ben jij beleidsmaker of journalist?

taouanza
02-09-04, 11:31
Geplaatst door Jar
G.V.D. Dit was een serieuse vraag, kan er ook serieus gereageerd worden?

Waarom zo achterdochtig Taouanza? Joesoef was jouw reaktie serieus?

:verward:

September
02-09-04, 11:33
Geplaatst door akram
bron? of is dit weer een manier om je racistische opmerkingen op dit forum te ventileren?

graag verwijs naar dit onderzoek of een link


Allochtone raadsleden laten het vaker afweten

dinsdag, 31 augustus 2004
Gerard Kempers (Amsterdam, Leefbaar Zuidoost) ziet niets in subsidies aan etnische groeperingen om zo de participatie van allochtonen in de politiek te verbeteren. Kempers reageert hiermee op een onderzoek van AT5 waaruit blijkt dat allochtone (deel)raadsleden twee keer zo vaak afwezig zijn als autochtone raadsleden. Daarnaast vindt Kempers zelf de inhoudelijke inbreng van veel raadsleden beneden de maat.

Rocky
02-09-04, 11:37
Geplaatst door September
Allochtone raadsleden laten het vaker afweten

dinsdag, 31 augustus 2004
Gerard Kempers (Amsterdam, Leefbaar Zuidoost) ziet niets in subsidies aan etnische groeperingen om zo de participatie van allochtonen in de politiek te verbeteren. Kempers reageert hiermee op een onderzoek van AT5 waaruit blijkt dat allochtone (deel)raadsleden twee keer zo vaak afwezig zijn als autochtone raadsleden. Daarnaast vindt Kempers zelf de inhoudelijke inbreng van veel raadsleden beneden de maat.

Politiek is gewoon saai! Ik kan het wel begrijpen

Joesoef
02-09-04, 11:42
Geplaatst door Bofko
Vertel !



Vrijdag rustdag.

Waarom zou je de zondag als rustdag aan houden als Nederland een meerderheid kent van gelovigen die Moslim zijn. Traditie? Of is het tollerantie die de Islam heeft tov andere religies.


Thuis slachten toestaan.

Lang leve de EEG. In Nederland worden kalveren gefokt, deze kalveren gaan op transport naar Frankrijk en Spanje om ze daar door te fokken. Eenmaal slachtrijp gaan ze op transport om in Italie geslacht te worden en om vervolgens als diepvriesburger terug te komen naar NL. Dus niet verbieden vanwege dieronvriendelijkheid.


Azaan 5x perdag via luidsprekers.

Waarom moet ik van 700 tot 2200 elk kwartier het gebeier van de begintune van gtst aanhoren. Waarom niet 5x perdag het zangerige geluid van de azaan gedurende ongeveer 2 minuten. Omdat we traditie in stand moeten houden?


Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

Nog even en er is in NL een verbod op het dragen van een hoofddoekje in openbare gelegenheden. Waarom moet ik het wel accepteren dat ik iemands navel piercing kan zien, de priemende tepels of de melkflessen witte dijen?

September
02-09-04, 11:44
Geplaatst door Rocky
Politiek is gewoon saai! Ik kan het wel begrijpen

Als de absentia om die reden is (te saai) moeten ze niet in de politiek gaan he?

Rocky
02-09-04, 11:45
Geplaatst door September
Als de absentia om die reden is (te saai) moeten ze niet in de politiek gaan he?

Tja...Je moet toch ergens werken. Ambtenaren doen toch geen moer! Veel praten weinig doen cultuur

Siah
02-09-04, 11:50
Geplaatst door Joesoef
Vrijdag rustdag.
Thuis slachten toestaan.
Azaan 5x perdag via luidsprekers.
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.
:moe:

Siah
02-09-04, 11:54
Geplaatst door Rocky
Politiek is gewoon saai! Ik kan het wel begrijpen

niet als je :blowen:
het ligt soms aan of je Zelf suject van discussies bent.

bogosse
02-09-04, 11:57
Geplaatst door Joesoef
Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

met je eerste 3 punten heb ik geen moeitje, maar dat gescheiden zitten vind ik teruggaan in de tijd en een beetje discriminerend..

wat betreft die strenge kledingvoorschriften.. je bent het dus eens met het Franse "hoofddoek"verbod?

Joesoef
02-09-04, 12:00
Geplaatst door bogosse
met je eerste 3 punten heb ik geen moeitje, maar dat gescheiden zitten vind ik teruggaan in de tijd en een beetje discriminerend..

wat betreft die strenge kledingvoorschriften.. je bent het dus eens met het Franse "hoofddoek"verbod?

Belachelijk wat die Fransen doen. Laat die dames in hun waarde. Wel blote navels, geen hoofddoekjes.


Het zijn relativerende provocaties......

Eyad
02-09-04, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Vrijdag rustdag.

Waarom zou je de zondag als rustdag aan houden als Nederland een meerderheid kent van gelovigen die Moslim zijn. Traditie? Of is het tollerantie die de Islam heeft tov andere religies.


Thuis slachten toestaan.

Lang leve de EEG. In Nederland worden kalveren gefokt, deze kalveren gaan op transport naar Frankrijk en Spanje om ze daar door te fokken. Eenmaal slachtrijp gaan ze op transport om in Italie geslacht te worden en om vervolgens als diepvriesburger terug te komen naar NL. Dus niet verbieden vanwege dieronvriendelijkheid.


Azaan 5x perdag via luidsprekers.

Waarom moet ik van 700 tot 2200 elk kwartier het gebeier van de begintune van gtst aanhoren. Waarom niet 5x perdag het zangerige geluid van de azaan gedurende ongeveer 2 minuten. Omdat we traditie in stand moeten houden?


Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

Nog even en er is in NL een verbod op het dragen van een hoofddoekje in openbare gelegenheden. Waarom moet ik het wel accepteren dat ik iemands navel piercing kan zien, de priemende tepels of de melkflessen witte dijen kan zien?

Ben je nou echt zo dom?

Persoonlijk vind ik de zondagse kerkklokken hier in de omgeving al irritant. Maar om 5 keer per dag het gejengel van een imam aan te horen is helemaal afschuwelijk.
En trouwens, die melkflessen, piercings en tepels horen nou eenmaal bij de persoonlijke vrijheden die iemand heeft. Bij aparte zitgedeeltes is sprake van dwang, altans voor de meesten.

Jar
02-09-04, 12:13
Geplaatst door Joesoef

Vrijdag rustdag.

Waarom zou je de zondag als rustdag aan houden als Nederland een meerderheid kent van gelovigen die Moslim zijn. Traditie? Of is het tollerantie die de Islam heeft tov andere religies.


Thuis slachten toestaan.

Lang leve de EEG. In Nederland worden kalveren gefokt, deze kalveren gaan op transport naar Frankrijk en Spanje om ze daar door te fokken. Eenmaal slachtrijp gaan ze op transport om in Italie geslacht te worden en om vervolgens als diepvriesburger terug te komen naar NL. Dus niet verbieden vanwege dieronvriendelijkheid.


Azaan 5x perdag via luidsprekers.

Waarom moet ik van 700 tot 2200 elk kwartier het gebeier van de begintune van gtst aanhoren. Waarom niet 5x perdag het zangerige geluid van de azaan gedurende ongeveer 2 minuten. Omdat we traditie in stand moeten houden?


Appart zitgedeelte voor mannen en vrouwen in het openbaar vervoer.
Strenge kledingsvoorschriften.

Nog even en er is in NL een verbod op het dragen van een hoofddoekje in openbare gelegenheden. Waarom moet ik het wel accepteren dat ik iemands navel piercing kan zien, de priemende tepels of de melkflessen witte dijen kan zien?

Als jij dit serieus bedoelt is het toch logisch dat veel Nederlanders bevreesd zijn voor een grotere invloed van moslims op het openbaar bestuur.
Ik had het trouwens wel over meerderheid in de steden. Maar de meeste zaken die jij noemt vallen onder de nationale en Europese wetgeving.

Ik vroeg dus naar concrete bestuursmaatregelen op stedelijk niveau!

Couscousje
02-09-04, 12:16
Ik begrijp de vraag eigenlijk niet helemaal.

Waarom zou er iets veranderd moeten worden?

Cc

Joesoef
02-09-04, 12:18
Geplaatst door Jar
Geplaatst door Joesoef


Als jij dit serieus bedoelt is het toch logisch dat veel Nederlanders bevreesd zijn voor een grotere invloed van moslims op het openbaar bestuur.
Ik had het trouwens wel over meerderheid in de steden. Maar de meeste zaken die jij noemt vallen onder de nationale en Europese wetgeving.

Ik vroeg dus naar concrete bestuursmaatregelen op stedelijk niveau!


Journalist of beleidsmaker?

bogosse
02-09-04, 12:20
Geplaatst door Joesoef
Belachelijk wat die Fransen doen. Laat die dames in hun waarde. Wel blote navels, geen hoofddoekjes.


Het zijn relativerende provocaties......

waarom ben jij dan wel VOOR strengere kledingvoorschriften????

Joesoef
02-09-04, 12:30
Geplaatst door bogosse
waarom ben jij dan wel VOOR strengere kledingvoorschriften????


Ja, en het uitvoeren van lijfstraffen indien men zich daar niet aan houd.

bogosse
02-09-04, 12:32
Geplaatst door Joesoef
Ja, en het uitvoeren van lijfstraffen indien men zich daar niet aan houd.

ben je nou serieus? :vreemd:

Jar
02-09-04, 12:33
Joesoef:


Journalist of beleidsmaker?


Geen van beide, gewoon een betrokken, bezorgde en nieuwsgierige Nederlander.

Joesoef
02-09-04, 12:34
Is Cc nu echt de enige die mijn procatie begrijpt?

Willen jullie nu allemaal zo graag de vooroordelen bevestigd zien....

Joesoef
02-09-04, 12:35
Geplaatst door Couscousje
Ik begrijp de vraag eigenlijk niet helemaal.

Waarom zou er iets veranderd moeten worden?

Cc


Juist.

Joesoef
02-09-04, 12:36
Ik ga de bloemetjes buiten zetten........ :zwaai:

taouanza
02-09-04, 12:36
Geplaatst door Joesoef
Is Cc nu echt de enige die mijn procatie begrijpt?

Willen jullie nu allemaal zo graag de vooroordelen bevestigd zien....

Ja duh? :melig2:

bogosse
02-09-04, 13:27
Geplaatst door Joesoef
Is Cc nu echt de enige die mijn procatie begrijpt?

Willen jullie nu allemaal zo graag de vooroordelen bevestigd zien....

kinderachtig hoor.. ik d8 ook dat je het niet sereus bedoelde, totdat je dit schreef


En er ontgaat je iets aan mijn 5 punten, ik schreef ze niet zomaar op. Als ik echt wilde provoceren dan had mijn lijstje er anders uitgezien.

grappig vind ik het in ieder geval niet.

nard
02-09-04, 13:28
Opvallend dat dit type topics altijd bijzonder snel de ironisch-relativerende, niet serieuze kant heen worden gestuurd.
Zou het werkelijk zo zijn dat bij een serieuze afhandeling van deze draad er conclusies worden getrokken die nieuwswaarde hebben omdat ze, laten we't mild uitdrukken, nogal buitengewoon zijn?


:)

bogosse
02-09-04, 13:32
Geplaatst door nard
Opvallend dat dit type topics altijd bijzonder snel de ironisch-relativerende, niet serieuze kant heen worden gestuurd.
Zou het werkelijk zo zijn dat bij een serieuze afhandeling van deze draad er conclusies worden getrokken die nieuwswaarde hebben omdat ze, laten we't mild uitdrukken, nogal buitengewoon zijn?


:)

ja en als je er serieus op ingaat wordt je beschuldigd van stemmingmakerij :rolleyes:

Siah
02-09-04, 21:46
Geplaatst door bogosse


wat betreft die strenge kledingvoorschriften.. je bent het dus eens met het Franse "hoofddoek"verbod?

:hihi: