PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanderschap is de hoofdprijs, vindt Verdonk



Pagina's : [1] 2 3

barfly
02-09-04, 13:58
Deze topper mag van mij wel weg :)

taouanza
02-09-04, 14:02
Verdonk zei verder niet in te zien hoe de inperking van de
dubbele nationaliteit de integratie in de weg kan staan

Tuurlijk niet!
Tuurlijk maakt het niet uit als je telkens wordt ingewreven dat je er niet bij hoort.
Tuurlijk maakt het niet uit dat je telkens weer ontgroent moet worden.
Dat er weer iemand roept:Jump!
En jij moet antwoorden: How high?

akram
02-09-04, 14:06
Geplaatst door barfly
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlanderschap is de hoofdprijs voor
vreemdelingen die hier komen wonen. Het moet dan ook geen enkel
probleem zijn om hen te vragen daar wat voor te doen, zoals
bijvoorbeeld de oude nationaliteit opgeven, zei minister Verdonk
(Vreemdelingenzaken en Integratie) donderdag tijdens het
integratiedebat in de Tweede Kamer.
,,Eerst Nederlander, dan Europeaan en dan wereldburger'', is de
volgorde die Verdonk voor ogen heeft. Ze reageerde daarmee op een
bekende uitspraak van prins Claus waarnaar
GroenLinks-fractievoorzitter Halsema in de eerste termijn van het
debat had verwezen. Daarin hanteerde de prins precies de omgekeerde
volgorde.
Verdonk zei verder niet in te zien hoe de inperking van de
dubbele nationaliteit de integratie in de weg kan staan, zoals
PvdA-leider Bos en zijn GroenLinks- en D66-collega's Halsema en
Dittrich betoogden. Zij vrezen dat de verplichte keuze voor een
nationaliteit er juist toe zal leiden dat vreemdelingen voor hun
oude paspoort kiezen. Dat zou integratie in de weg staan, menen
Bos, Halsema en Dittrich.
De bewindsvrouw heeft er alle vertrouwen in dat vreemdelingen
zullen kiezen voor het Nederlanderschap. Een ceremonie bij de
naturalisatie zal de integratie verder bevorderen, verwacht ze. Die
bewering kon ze echter niet ondersteunen met harde gegevens.
Daarentegen wees Bos er op dat het aantal naturalisaties juist is
afgenomen de afgelopen tijd. Hij baseerde zich daarbij op cijfers
die Verdonk zelf beschikbaar had gesteld.



Verdocnk is gewoon getikt. Ik heb zelf een dubbele nationaliteit en als ik moet kiezen dan kies ik moeiteloos voor mijn oude nationaliteit. Ik heb de nederlandse nationaliteit enkel en alleen omdat het handig is om te reizen.

barfly
02-09-04, 14:07
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk niet!
Tuurlijk maakt het niet uit als je telkens wordt ingewreven dat je er niet bij hoort.
Tuurlijk maakt het niet uit dat je telkens weer ontgroent moet worden.
Dat er weer iemand roept:Jump!
En jij moet antwoorden: How high?

Moet je, je Marokkaanse paspoort maar inleveren en minirokjes dragen en bier zuipen en meekankeren op Marokkanen!

ZbaqZbaq
02-09-04, 14:11
Zieke trut noemt het een hoofdprijs.....

sinds wanneer moet je oude prijzen opgeven om nieuwe te krijgen.

akram
02-09-04, 14:13
Geplaatst door barfly
Moet je, je Marokkaanse paspoort maar inleveren en minirokjes dragen en bier zuipen en meekankeren op Marokkanen!

ken je die mop van die marokkaan?

lerares zegt tegen haar leerling als je een 9 haalt voor je eindrapport word je nederlander
die jongen doet dus erg zijn best en haalt zelfs een 10
lerares zegt tegen hem: je bent nu nederlander
die jongen blij natuurlijk en komt thuis het goede nieuws vertellen
vader, vader zegt de jongen heel enthousiast, ik ben nederlander geworden
wat? zegt de vader, waled lahraam en geeft hem een paar rake klappen
Jongen erg boos en vertelt het gebeurde aan zijn moeder in de verwachting dat moeder hem zal troosten. het tegendeel gebeurde en moeder geeft hem ook een paar hoeken
zegt die jongen: ik ben pas 10 minuten nederlander en ik heb nu al een hekel aan marokkanen :hardlach:

barfly
02-09-04, 14:16
Geplaatst door akram
ken je die mop van die marokkaan?

lerares zegt tegen haar leerling als je een 9 haalt voor je eindrapport word je nederlander
die jongen doet dus erg zijn best en haalt zelfs een 10
lerares zegt tegen hem: je bent nu nederlander
die jongen blij natuurlijk en komt thuis het goede nieuws vertellen
vader, vader zegt de jongen heel enthousiast, ik ben nederlander geworden
wat? zegt de vader, waled lahraam en geeft hem een paar rake klappen
Jongen erg boos en vertelt het gebeurde aan zijn moeder in de verwachting dat moeder hem zal troosten. het tegendeel gebeurde en moeder geeft hem ook een paar hoeken
zegt die jongen: ik ben pas 10 minuten nederlander en ik heb nu al een hekel aan marokkanen :hardlach:

Hij's leuk! Maar ik kende em al ja :lachu:

opmerker
02-09-04, 14:19
Geplaatst door barfly
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlanderschap is de hoofdprijs voor
vreemdelingen die hier komen wonen. Het moet dan ook geen enkel
probleem zijn om hen te vragen daar wat voor te doen, zoals
bijvoorbeeld de oude nationaliteit opgeven, zei minister Verdonk
(Vreemdelingenzaken en Integratie) donderdag tijdens het
integratiedebat in de Tweede Kamer.
,,Eerst Nederlander, dan Europeaan en dan wereldburger'', is de
volgorde die Verdonk voor ogen heeft. Ze reageerde daarmee op een
bekende uitspraak van prins Claus waarnaar
GroenLinks-fractievoorzitter Halsema in de eerste termijn van het
debat had verwezen. Daarin hanteerde de prins precies de omgekeerde
volgorde.
Verdonk zei verder niet in te zien hoe de inperking van de
dubbele nationaliteit de integratie in de weg kan staan, zoals
PvdA-leider Bos en zijn GroenLinks- en D66-collega's Halsema en
Dittrich betoogden. Zij vrezen dat de verplichte keuze voor een
nationaliteit er juist toe zal leiden dat vreemdelingen voor hun
oude paspoort kiezen. Dat zou integratie in de weg staan, menen
Bos, Halsema en Dittrich.
De bewindsvrouw heeft er alle vertrouwen in dat vreemdelingen
zullen kiezen voor het Nederlanderschap. Een ceremonie bij de
naturalisatie zal de integratie verder bevorderen, verwacht ze. Die
bewering kon ze echter niet ondersteunen met harde gegevens.
Daarentegen wees Bos er op dat het aantal naturalisaties juist is
afgenomen de afgelopen tijd. Hij baseerde zich daarbij op cijfers
die Verdonk zelf beschikbaar had gesteld.

Verdonk weet het wel leuk te brengen, jammer dat velen helemaal niet bblij zijn als ze Nederlander worden. Mensen die helemaal niet glunderen als ze eindelijk het fel begeerde bewijsje in hun bezit krijgen :p

Ik elk immigratieland is het normaal dat er eisen gesteld worden aan mensen die genaturaliseerd willen worden:
* je spreekt de taal
* je aanvaart de nieuwe nationaliteit, dit sluit dubbele paspoorten uit
* je bent loyaal aan je nieuwe vaderland

Nederland is tot nu veel te slap geweest met z'n dubbele paspoorten en onderwijs in eigen taal en cultuur.

Als iemand het in z'n hoofd zou halen om naar Turkije of SA te emigreren, worden er ook eisen aan hem/haar gesteld.

nard
02-09-04, 14:24
Ik vind dit inderdaad een goede norm: hoofdprijs. Je kunt het dus alleen worden als je het echt graag wilt en als je er trots op bent dat je Nederlander bent.
En dus niet slechts voor de voorzieningen, veiligheid, rust, liberale regime of zelfs alleen maar om vrij te kunnen reizen ( :duizelig: ). Daarvoor ben je geen Nederlander.
Diepe verbondenheid met Nederland is een must.

akram
02-09-04, 14:34
Geplaatst door nard
Ik vind dit inderdaad een goede norm: hoofdprijs. Je kunt het dus alleen worden als je het echt graag wilt en als je er trots op bent dat je Nederlander bent.
En dus niet slechts voor de voorzieningen, veiligheid, rust, liberale regime of zelfs alleen maar om vrij te kunnen reizen ( :duizelig: ). Daarvoor ben je geen Nederlander.
Diepe verbondenheid met Nederland is een must.

de meesten zijn hier idd voor voorzieningen , werk en veiligheid
zodra hier geen werk is voor mij neem ik in ieder geval de benen en zoek mijn heil elders
het is een illusie om te denken dat allochtonen verbondenheid hebben met dit land (westerse allochtonen incluis)
het is puur toeval dat ze hier zijn, waren de econische en sociale omstandigheden elders beter geweest dan had men daar naartoe gegaan.

dus deze maatregel van verdonck is nonsens

Eyad
02-09-04, 14:45
Geplaatst door akram
de meesten zijn hier idd voor voorzieningen , werk en veiligheid
zodra hier geen werk is voor mij neem ik in ieder geval de benen en zoek mijn heil elders
het is een illusie om te denken dat allochtonen verbondenheid hebben met dit land (westerse allochtonen incluis)
het is puur toeval dat ze hier zijn, waren de econische en sociale omstandigheden elders beter geweest dan had men daar naartoe gegaan.

dus deze maatregel van verdonck is nonsens

En kun je het de Nederlanders daarom kwalijk nemen dat ze weinig sympathie hebben voor dit soort mensen?

akram
02-09-04, 14:50
Geplaatst door Eyad
En kun je het de Nederlanders daarom kwalijk nemen dat ze weinig sympathie hebben voor dit soort mensen?

wat voor soort mensen? ik ben hier om te werken
ik betaal belastingen, ik betaal mijn verzekeringen
mijn autochtone collega's hebben hetzelfde respect voor mij als ik voor hun en ze waarderen mijn standpunt en zijn het met mij eens
waar ze echter geen sympathie voor hebben zijn mensen die misbruik maken van het sociale stelsel maken (of ze nou volledig geassimileerd zijn of niet, maat niet uit)

en bovendien heb ik geen sympathie nodig

taouanza
02-09-04, 14:56
Geplaatst door nard
Ik vind dit inderdaad een goede norm: hoofdprijs. Je kunt het dus alleen worden als je het echt graag wilt en als je er trots op bent dat je Nederlander bent.
En dus niet slechts voor de voorzieningen, veiligheid, rust, liberale regime of zelfs alleen maar om vrij te kunnen reizen ( :duizelig: ). Daarvoor ben je geen Nederlander.
Diepe verbondenheid met Nederland is een must.

Die verbondenheid houdt geen dubbele paspoort tegen maar figuren zoals jij. Denk daar maar eens over na.

ZbaqZbaq
02-09-04, 14:56
gaat deze maatregel ook gelden voor autochtonen die in het buitenland leven ?

Al3arbi
02-09-04, 14:56
Moet ik mijn cart national dan inleveren ofzo. Daar heb ik geen zin an.

akram
02-09-04, 15:02
Geplaatst door Al3arbi
Moet ik mijn cart national dan inleveren ofzo. Daar heb ik geen zin an.

Rita is gewoon getikt als ze denkt dat ze hiermee integratie bevordert
ik zie het nut niet
dit beleid past gewoon bij de nu heersende sentimenten en rita wil graag een graantje meepikken (politiek gezien)

Mark
02-09-04, 15:03
Wat is de troostprijs? belgisch paspoort? :haha:

Joepie
02-09-04, 15:05
ontmoedigensbeleid heet dat.

Eyad
02-09-04, 15:05
Geplaatst door akram
wat voor soort mensen? ik ben hier om te werken
ik betaal belastingen, ik betaal mijn verzekeringen
mijn autochtone collega's hebben hetzelfde respect voor mij als ik voor hun en ze waarderen mijn standpunt en zijn het met mij eens
waar ze echter geen sympathie voor hebben zijn mensen die misbruik maken van het sociale stelsel maken (of ze nou volledig geassimileerd zijn of niet, maat niet uit)

en bovendien heb ik geen sympathie nodig

Miljarden mensen leven onder de armoedegrens. Daarbij zitten er genoeg die jouw werk kunnen doen. Dus als ik dan toch kan kiezen, dan kies ik iemand die tenminste waardering heeft voor onze cultuur.

akram
02-09-04, 15:09
Geplaatst door Eyad
Miljarden mensen leven onder de armoedegrens. Daarbij zitten er genoeg die jouw werk kunnen doen. Dus als ik dan toch kan kiezen, dan kies ik iemand die tenminste waardering heeft voor onze cultuur.

jij hebt het niet voor het kiezen dus blijf je maar lekker frustreren hierover.
en wie zegt dat ik geen waardering heb
jij moet beter leren lezen of anders even snel een inburgeringscursus volgen
en aan jou nick te zien ben jij geen autochtoon dat maakt je dus een bounty ala clitless hirsi ali

Scipio
02-09-04, 15:15
Rita Verdonk zegt wat de meeste Nederlanders ook vinden: het moet een eer zijn om Nederlander te zijn. Mensen zonder waardering voor Nederland moeten hun heil maar in een ander land gaan zoeken.
Als je iemand in je huis uitnodigt die jouw spullen niet respecteert stuur je hem toch naar huis toe, toch?

Eyad
02-09-04, 15:16
Geplaatst door akram
jij hebt het niet voor het kiezen dus blijf je maar lekker frustreren hierover.
en wie zegt dat ik geen waardering heb
jij moet beter leren lezen of anders even snel een inburgeringscursus volgen
en aan jou nick te zien ben jij geen autochtoon dat maakt je dus een bounty ala clitless hirsi ali

Niets voor het kiezen? Volgens mij timmert Verdonk voortvarend aan de weg, dus niets aan het handje.

Jamjam, een bounty, heeeeerlijk...

Joepie
02-09-04, 15:17
Geplaatst door akram
mijn autochtone collega's hebben hetzelfde respect voor mij als ik voor hun en ze waarderen mijn standpunt en zijn het met mij eens

en bovendien heb ik geen sympathie nodig

Nou je geeft zelf al aan dat je je gerespecteerd voelt en je respecteerd de nederlander ook om wie hij/zij is.

Helaas zijn er sommigen individuen die "smoesjes" aanhalen dat ze niet "gerespecteerd" worden terwijl ze dezelfde rechten en plichten hebben als elke andere nederlander. Dat je je niet verbonden voelt dat zou idd. kunnen. Hoe dan ook ik vind dat je tenminste wel wat waardering kunt proberen op te brengen gezien de mogelijkheden die dit land je biedt ( op vele gebieden) en daar ontbreekt het bij sommigen naar mijn mening aan.

of is dat teveel gevraagd?

akram
02-09-04, 15:19
Geplaatst door Scipio
Rita Verdonk zegt wat de meeste Nederlanders ook vinden: het moet een eer zijn om Nederlander te zijn. Mensen zonder waardering voor Nederland moeten hun heil maar in een ander land gaan zoeken.
Als je iemand in je huis uitnodigt die jouw spullen niet respecteert stuur je hem toch naar huis toe, toch?

dit heeft niets met waardering te maken
ik waardeer nederland en haar "wormen en maden" maar als ik moet kiezen dan weet ik het wel

ZbaqZbaq
02-09-04, 15:19
Geplaatst door Scipio
Rita Verdonk zegt wat de meeste Nederlanders ook vinden: het moet een eer zijn om Nederlander te zijn. Mensen zonder waardering voor Nederland moeten hun heil maar in een ander land gaan zoeken.
Als je iemand in je huis uitnodigt die jouw spullen niet respecteert stuur je hem toch naar huis toe, toch?

Het is ons huis en het zijn onze spullen.....

en heel toevallig heb ik een 2e huis.....


jaloers ?

Joepie
02-09-04, 15:20
Geplaatst door akram
dit heeft niets met waardering te maken
ik waardeer nederland en haar "wormen en maden" maar als ik moet kiezen dan weet ik het wel

Dus dit is een ontmoedigingsbeleid wat een zelf regulerende uitwerking kan hebben. Dat zal ook wel haar intentie zijn eb ik het gevoel.

Eyad
02-09-04, 15:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
Het is ons huis en het zijn onze spullen.....

en heel toevallig heb ik een 2e huis.....


jaloers ?

Mwah, zoals je waarschijnlijk wel weet wordt de waarde van een huis voornamelijk bepaald door de locatie.

ZbaqZbaq
02-09-04, 15:25
Geplaatst door Eyad
Mwah, zoals je waarschijnlijk wel weet wordt de waarde van een huis voornamelijk bepaald door de locatie.

dan stel ik voor om niet zoveel meer te zeiken in ons huis.

ga lekker het dak op ofzo

akram
02-09-04, 15:28
Geplaatst door Joepie
Dus dit is een ontmoedigingsbeleid wat een zelf regulerende uitwerking kan hebben. Dat zal ook wel haar intentie zijn eb ik het gevoel.

kan je dat nader verklaren
awt voor uitwerking zal het hebben
wat voor negatieve bijdragen zijn er als men een dubbele nationaliteit heeft en hoe zal dit veranderen als men een nationaliteit verkiest?

dit is een maatregel die perfect bij bij de anti-sentimenten die nu heersen zoals al eerder gezegd

taouanza
02-09-04, 15:31
Geplaatst door Scipio
Rita Verdonk zegt wat de meeste Nederlanders ook vinden: het moet een eer zijn om Nederlander te zijn. Mensen zonder waardering voor Nederland moeten hun heil maar in een ander land gaan zoeken.
Als je iemand in je huis uitnodigt die jouw spullen niet respecteert stuur je hem toch naar huis toe, toch?

Oja? Jij laat je gasten ook op hun knieeen vallen van dankbaarheid terwijl je ze constant aan herinnert dat het JOUW huis is met JOUW spullen?
En owee als ze de poes aaien of niks zeggen over je geweldige Frans Bauercollectie en je mooie tafelkleed.:schok:

Joepie
02-09-04, 15:35
Geplaatst door akram
kan je dat nader verklaren
awt voor uitwerking zal het hebben
wat voor negatieve bijdragen zijn er als men een dubbele nationaliteit heeft en hoe zal dit veranderen als men een nationaliteit verkiest?

dit is een maatregel die perfect bij bij de anti-sentimenten die nu heersen zoals al eerder gezegd

is idd naar mijn mening " negatief " gericht ten opzichte van mensen met 2 nationaliteiten. Door dit echt door te voeren MOET je een keuze maken.... de gene die voor nederlands kiezen zijn dus bereid te integreren van mijn part assimileren, degene die niet voor nederlandse nationaliteit kiezen zijn dus "geen" nederlander meer, wat dus volgens de minister hun hopelijk ontmoedigt hier te blijven en dus vertrekken.

een vorm van zelfregulerend "ontmoedigings"beleid dus....

Scipio
02-09-04, 15:40
Geplaatst door taouanza
Oja? Jij laat je gasten ook op hun knieeen vallen van dankbaarheid terwijl je ze constant aan herinnert dat het JOUW huis is met JOUW spullen?
En owee als ze de poes aaien of niks zeggen over je geweldige Frans Bauercollectie en je mooie tafelkleed.:schok:
Dus jij vindt het niet erg als je gasten je huis gaan verbouwen, je spullen jatten en je zuster lastig vallen?
Dan kom ik binnenkort een keertje langs!

taouanza
02-09-04, 15:43
Geplaatst door Scipio
Dus jij vind het niet erg als je gasten je huis gaan verbouwen, je spullen jatten en je zuster lastig vallen?
Dan kom ik binnenkort een keertje langs!

Hmmz dus zo kijk jij naar buitenlanders?
En je denkt dat dat stopt als je maar een paspoort heb?:rolleyes:

akram
02-09-04, 15:44
Geplaatst door Joepie
is idd naar mijn mening " negatief " gericht ten opzichte van mensen met 2 nationaliteiten. Door dit echt door te voeren MOET je een keuze maken.... de gene die voor nederlands kiezen zijn dus bereid te integreren van mijn part assimileren, degene die niet voor nederlandse nationaliteit kiezen zijn dus "geen" nederlander meer, wat dus volgens de minister hun hopelijk ontmoedigt hier te blijven en dus vertrekken.

een vorm van zelfregulerend "ontmoedigings"beleid dus....

dus het een list van van Ritaatje om de meeste allochtonen op te laten donderen?
niet-nederlanders hebben voorzover ik weet nog steeds dezelfde rechten en plichten als de nederlanders\
dus waarom zou iemand die kiest voor bijv. een marokkaans paspoort ontmoedigt zijn en vertrekken?
tenzij er conlusies aan verbonden zullen zijn aan het niet hebben van nederlandse nation. bijv het verlies van bepaalde rechten en aanspraken op het sociale systeem
dan kan nederland net zo goed de democratie afachaffen en een tweede hitler aan het roer zetten die "ons" vriendelijk de deur wil wijzen

akram
02-09-04, 15:47
Geplaatst door Scipio
Dus jij vindt het niet erg als je gasten je huis gaan verbouwen, je spullen jatten en je zuster lastig vallen?
Dan kom ik binnenkort een keertje langs!

een nederlands paspoort zal deze mentaliteit wel veranderen
maar bedankt dat je "ons" ziet als inbrekers, verkrachters, dieven en vandalen

Joepie
02-09-04, 15:48
Geplaatst door akram
dus het een list van van Ritaatje om de meeste allochtonen op te laten donderen?
niet-nederlanders hebben voorzover ik weet nog steeds dezelfde rechten en plichten als de nederlanders\
dus waarom zou iemand die kiest voor bijv. een marokkaans paspoort ontmoedigt zijn en vertrekken?
tenzij er conlusies aan verbonden zullen zijn aan het niet hebben van nederlandse nation. bijv het verlies van bepaalde rechten en aanspraken op het sociale systeem
dan kan nederland net zo goed de democratie afachaffen en een tweede hitler aan het roer zetten die "ons" vriendelijk de deur wil wijzen


ik heb zelf het gevoel (net als vele anderen denk ik) dat dit de achterliggende gedachte zal zijn bij rita.... (rita is niet zo aardig heb ik het idee toen ik haar hoffelijk zag klappen bij de opening van het eerste uitzettingscentrum)
Of ze concequenties eraan gaat koppelen weet ik niet, maar KAN wel een logisch gevolg zijn van he?

akram
02-09-04, 15:57
Geplaatst door Joepie
Nou je geeft zelf al aan dat je je gerespecteerd voelt en je respecteerd de nederlander ook om wie hij/zij is.

Helaas zijn er sommigen individuen die "smoesjes" aanhalen dat ze niet "gerespecteerd" worden terwijl ze dezelfde rechten en plichten hebben als elke andere nederlander. Dat je je niet verbonden voelt dat zou idd. kunnen. Hoe dan ook ik vind dat je tenminste wel wat waardering kunt proberen op te brengen gezien de mogelijkheden die dit land je biedt ( op vele gebieden) en daar ontbreekt het bij sommigen naar mijn mening aan.

of is dat teveel gevraagd?

je moet waardering en respect eisen zelfs en het is naar mijn idee een vanzelfsprekendheid dat je respect hebt voor je gastland doch zie ik het nut ritaatje's voorstel niet daar het niets zal toevoegen aan de integratie

akram
02-09-04, 16:00
zeg dat dan meteen

Scipio
02-09-04, 16:08
Geplaatst door akram
een nederlands paspoort zal deze mentaliteit wel veranderen
maar bedankt dat je "ons" ziet als inbrekers, verkrachters, dieven en vandalen Niet zo kinderachtig reageren, akram. Ik zeg alleen maar dat gasten die zich niet kunnen gedragen moeten vertrekken uit mijn huis.

whisper
02-09-04, 16:14
Geplaatst door akram
Verdocnk is gewoon getikt. Ik heb zelf een dubbele nationaliteit en als ik moet kiezen dan kies ik moeiteloos voor mijn oude nationaliteit. Ik heb de nederlandse nationaliteit enkel en alleen omdat het handig is om te reizen. en als er nu ook rechten aan gekoppeld worden...wat doe je dan?

akram
02-09-04, 16:17
Geplaatst door Scipio
Niet zo kinderachtig reageren, akram. Ik zeg alleen maar dat gasten die zich niet kunnen gedragen moeten vertrekken uit mijn huis.

de mensen met de minste principes zullen voor het nederlanderschap kiezen en die zul je dan in huis houden (gedwongen, immers het zijn dan nederlanders)
mensen met principes respecteren doorgaans de wet en het milieu waarin ze leven en deze zullen kiezen voor de nationaliteit van land van herkomst
leg mij nu uit hoe de plannen van rita positief zijn

whisper
02-09-04, 16:22
Geplaatst door akram
dit heeft niets met waardering te maken
ik waardeer nederland en haar "wormen en maden" maar als ik moet kiezen dan weet ik het wel ik zou zeggen ga je gang....toedeloe

taouanza
02-09-04, 16:41
Geplaatst door Scipio
Niet zo kinderachtig reageren, akram. Ik zeg alleen maar dat gasten die zich niet kunnen gedragen moeten vertrekken uit mijn huis.

Draai het maar lekker om vuile racist!

Scipio
02-09-04, 16:42
Geplaatst door akram
de mensen met de minste principes zullen voor het nederlanderschap kiezen en die zul je dan in huis houden (gedwongen, immers het zijn dan nederlanders)
mensen met principes respecteren doorgaans de wet en het milieu waarin ze leven en deze zullen kiezen voor de nationaliteit van land van herkomst
leg mij nu uit hoe de plannen van rita positief zijn Dat zie ik iets anders. Ik zelf houd meer van verstandige mensen dan van principiële mensen. Idealisten vind ik al helemaal onuitstaanbaar. De "huisregels" in Nederland zijn grotendeels gebaseerd op het verstand (de wetten van de mens), in moslimlanden op het dogma (de wet van God). Principiële mensen hebben doorgaans juist minder respect voor andere millieus dan praktische mensen.

nard
02-09-04, 17:54
Geplaatst door taouanza
Die verbondenheid houdt geen dubbele paspoort tegen maar figuren zoals jij. Denk daar maar eens over na.

Wel, ik heb er even over nagedacht.

Ik bewonder je vermogen (bijna op automatisme-niveau) om iedere keer de zaak om te draaien en het probleem op een andermans (i.d.g. mijn) bord te schuiven.
Het enige dat ik doe is mij aansluiten bij het beleid van Verdonk.
Een ieder die bereid is te laten zien dat het Nederlanderschap voor hem of haar de hoofdprijs is, iets begerenswaardigs, die krijgt mijn 100%-respect.

Niet de mensen die de zaak omdraaien en al slachtofferend de schuld buiten zichzelf neerleggen.
En ook niet de mensen die hier komen om de vruchten van de westerse welvaart te plukken zonder zich daaraan te verbinden en verdwenen zijn zodra het moeilijk wordt.

Eigen verantwoordelijkheid aanvaarden en verbondenheid met Nederland hebben.

Het spijt me, ik ben niet onder de indruk van je beschuldiging.

barfly
02-09-04, 18:03
Ik vraag me af, misschien had de Nederlandse regering de arbeidsmigranten geen paspoort maar een verblijfsvergunning moeten geven met een optie deze te verleningen indien van toepassing.

Zou dat een faire regeling zijn geweest?

Geen gezeur over integreren want daar is niemand bij gebaat. Geen gezeur over dubbele paspoorten, want niet van toepassing. En de mogleijkheid om te werken en wonen in Nederland.

Uiteraard moet er wel iets worden verzonnen dat als je werkloos raakt je niet het land uit kan worden gekieperd want dan zou je voor de katzeviool premies etc hebben betaald.

De invulling van dit soort constructies laat ik maar ff in het middenm met als uitgangspunt dat het wel een eerlijke regeling is. En een kanttekening dat je wel kan naturaliseren als je dat _echt_ graag wil.

Had dit een beter idee kunnen zijn?

bogosse
02-09-04, 18:17
weet iemand of dit ook voor westerse allochtonen geldt? want ook aan mijn 2e paspoort komt niemand!

Lawrence
02-09-04, 18:30
Geplaatst door barfly
Ik vraag me af, misschien had de Nederlandse regering de arbeidsmigranten geen paspoort maar een verblijfsvergunning moeten geven met een optie deze te verleningen indien van toepassing.

Zou dat een faire regeling zijn geweest?

Geen gezeur over integreren want daar is niemand bij gebaat. Geen gezeur over dubbele paspoorten, want niet van toepassing. En de mogleijkheid om te werken en wonen in Nederland.

Uiteraard moet er wel iets worden verzonnen dat als je werkloos raakt je niet het land uit kan worden gekieperd want dan zou je voor de katzeviool premies etc hebben betaald.

De invulling van dit soort constructies laat ik maar ff in het middenm met als uitgangspunt dat het wel een eerlijke regeling is. En een kanttekening dat je wel kan naturaliseren als je dat _echt_ graag wil.

Had dit een beter idee kunnen zijn?

Ja dat zou een veel betere oplossing zijn, een soort greencard idee wat ze in de USA hebben. Als je werkloos wordt dan krijg je een tijdelijke uitkering. Als je vervolgens binnen een bepaalde periode geen nieuwe baan hebt, dan moet je terug naar het land van oorsprong.

Als je uiteindelijk een bepaalde toegevoegde waarde hebt geleverd in het werkland (bijvoorbeeld door een bepaalde tijdseenheid arbeid te hebben geleverd, moet naturalisatie een optie zijn. Overigens met behoud van de oude nationaliteit (je hebt immers de nieuwe nationaliteit "verdiend").

Ik vindt dat het verkrijgen van NL nationaliteit veel meer op prestatie gestoeld moet zijn. Zomaar even NLer worden vindt ik fout.

Leg ik zo het principe van een greencard goed uit?

TonH
02-09-04, 18:35
Geplaatst door bogosse
weet iemand of dit ook voor westerse allochtonen geldt? want ook aan mijn 2e paspoort komt niemand!

Volgens mij niet. En ook niet voor Japanners en Indonesiërs.

Idioot blijft wel dat het Nederlanderschap de 'hoofdprijs' zou zijn. Wat nu met al die Nederlanders (je weet wel, die van 3 of meer generaties) die met dat land in zijn huidig hoedanigheid helemaal niet zo blij zijn.
Die moeten dan maar oprotten zeggen sommigen. :maf3:

Alsof je niet meer mag proberen dat land te veranderen tot een samenleving zoals jij dat graag ziet en niet het recht hebt je gal te spuwen over hoe het nu is! Stelletje gemankeerde democraten!!!

TonH
02-09-04, 18:39
Geplaatst door barfly
Uiteraard moet er wel iets worden verzonnen dat als je werkloos raakt je niet het land uit kan worden gekieperd want dan zou je voor de katzeviool premies etc hebben betaald.


Voor voetballers hebben ze daar geloof ik een oplossing voor. Die moeten ook gewoon premies en pensioenafdrachten betalen, maar daar bestaat een of ander fonds voor waarin ze dat storten en dat ze dan meekrijgen zodra ze stoppen of weer naar het buitenland vertrekken.

barfly
02-09-04, 18:39
Geplaatst door Lawrence
Ja dat zou een veel betere oplossing zijn, een soort greencard idee wat ze in de USA hebben. Als je werkloos wordt dan krijg je een tijdelijke uitkering. Als je vervolgens binnen een bepaalde periode geen nieuwe baan hebt, dan moet je terug naar het land van oorsprong.

Als je uiteindelijk een bepaalde toegevoegde waarde hebt geleverd in het werkland (bijvoorbeeld door een bepaalde tijdseenheid arbeid te hebben geleverd, moet naturalisatie een optie zijn. Overigens met behoud van de oude nationaliteit (je hebt immers de nieuwe nationaliteit "verdiend").

Ik vindt dat het verkrijgen van NL nationaliteit veel meer op prestatie gestoeld moet zijn. Zomaar even NLer worden vindt ik fout.

Leg ik zo het principe van een greencard goed uit?

Lijkt me heel redelijk inderdaad mits wel van te voren bekend. Dat wel..

Rabi'ah.
02-09-04, 18:40
Geplaatst door bogosse
want ook aan mijn 2e paspoort komt niemand!

Inderdaad! :duim:

Lawrence
02-09-04, 19:05
Geplaatst door TonH
Volgens mij niet. En ook niet voor Japanners en Indonesiërs.

Idioot blijft wel dat het Nederlanderschap de 'hoofdprijs' zou zijn. Wat nu met al die Nederlanders (je weet wel, die van 3 of meer generaties) die met dat land in zijn huidig hoedanigheid helemaal niet zo blij zijn.
Die moeten dan maar oprotten zeggen sommigen. :maf3:

Alsof je niet meer mag proberen dat land te veranderen tot een samenleving zoals jij dat graag ziet en niet het recht hebt je gal te spuwen over hoe het nu is! Stelletje gemankeerde democraten!!!

Natuurlijk gaat dat voor alle nationaliteiten gelden, anders is het discriminatie, en discriminatoire wetten kunnen nooit stand houden in het licht van EG recht.

En tot wat voor een soort samenleving wil jij Nederland dan gaan maken?
Is het niet goed dan zo?

taouanza
02-09-04, 19:37
Geplaatst door nard
Wel, ik heb er even over nagedacht.

Ik bewonder je vermogen (bijna op automatisme-niveau) om iedere keer de zaak om te draaien en het probleem op een andermans (i.d.g. mijn) bord te schuiven.
Het enige dat ik doe is mij aansluiten bij het beleid van Verdonk.
Een ieder die bereid is te laten zien dat het Nederlanderschap voor hem of haar de hoofdprijs is, iets begerenswaardigs, die krijgt mijn 100%-respect.

Niet de mensen die de zaak omdraaien en al slachtofferend de schuld buiten zichzelf neerleggen.
En ook niet de mensen die hier komen om de vruchten van de westerse welvaart te plukken zonder zich daaraan te verbinden en verdwenen zijn zodra het moeilijk wordt.

Eigen verantwoordelijkheid aanvaarden en verbondenheid met Nederland hebben.

Het spijt me, ik ben niet onder de indruk van je beschuldiging.


Ik ben niet onder de indruk en het spijt me niet.:zwaai:

Orakel
02-09-04, 20:09
Mevrouw Verdonk,

“Het Nederlanderschap is de hoofdprijs voor vreemdelingen die hier komen wonen.”, zo mocht ik vandaag lezen in de kranten.

Argumentum ad populum, zou ik zeggen. Daarbij is het alleen de vraag op welk publiek u speelt, maar dat laat zich gezien de huidige politieke mores raden.

De allochtonen, migranten of vreemdelingen die de mogelijke maatregel betreft, kunt u niet bedoelen.

Ik kan me niet voorstellen dat u hen voor dermate dom houdt, dat ze een dergelijke belediging als steekhoudend argument zouden zien, laat staan als motiverend argument.

Ik heb noch uit uw mond, noch uit enige andere een behoorlijk argument mogen optekenen waarom een dubbele nationaliteit de integratie zou belemmeren.

Wel drogredenen als zou een dubbele nationaliteit voor een gedeelde oriëntatie zorgen, namelijk deels op het land van herkomst. Ik gebruik hier met opzet niet de term thuisland en de reden daarvoor ligt voor de hand.

De Hoofdprijs heeft Nederlanders van geboorte immers ook niet van gedeelde oriëntatie afgehouden, getuige de vele stulpjes die zij zich buiten Nederland hebben aangeschaft.

Laten we even onverlet de Nederlanders van geboorte die zich oriënteren op Nederland, maar desondanks woonachtig zijn net over de grens van België of Duitsland.

Wat ik u, het kabinet en een deel van de bevolking verwijt, is populisme, holle retoriek en incidentenpolitiek welke gericht is op egocentrische behoeftenbevrediging.

Hoe anders te verklaren dat nog geen anderhalf jaar geelden de ‘Rijkswet op het Nederlanderschap is gewijzigd’ (1 april 2004).

Eén van die recente wijziging betrof het creëren van de mogelijkheid dat buitenlandse echtgenote(n)(s) na huwelijk met een Nederlander hun oorspronkelijke nationaliteit mogen behouden.

Ik zal u gelijk deelgenoot maken van mijn gedachtenprocessen, want als ik een zulks lees, betrek ik het onmiddellijk op mijzelf. Gekke gewoonte, maar ondanks mijn buitenlanderschap blijf ik mens.

Ik zou bovengenoemde wijziging in de Rijkswet positief uit kunnen leggen.

Maar ik vraag mij onmiddellijk af waarom ik na een verblijf van 30 jaar (waarvan 16 jaar met de Nederlandse nationaliteit) nog steeds als buitenlander gekwalificeerd word. Want een kwalificatie is het inmiddels.

Uw kabinet heeft inmiddels namelijk het gelukzalige en goed doorwrochte voorstel gelanceerd (dat haaks staat op deze recente wijziging in de Rijkswet), wat mij er bij een huwelijk met een Nederlandse toe verplicht afstand te doen van mijn oorspronkelijke nationaliteit.

Anders, zo heet het, zou mijn integratie belemmerd worden!

Als ik deze gedachten verwoord, krijg ik steevast te horen dat er met dergelijke wetgeving niet op mij gedoeld wordt, omdat ik al supergeïntegreerd heet te zijn.

U en ik weten echter dat het ook voor mij geldt, omdat er anders sprake zou zijn van rechtsongelijkheid. En zover is Nederland nog niet afgegleden, nietwaar?

Spreken over rechtsongelijkheid kan ik het niet laten u het volgende voor te leggen:

“Nederlanderschap behouden
Een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, moet afstand doen van zijn Nederlanderschap. Per 1 april geldt dat echter niet voor de volgende groepen:

Nederlanders die in het land van die andere nationaliteit geboren zijn
en daar ook wonen;

Nederlanders die vóór hun 18e jaar vijf jaar onafgebroken in het land van die andere nationaliteit gewoond hebben;

Nederlanders die getrouwd zijn met een persoon van die andere nationaliteit”.

Zoals u ongetwijfeld weet, is deze passage afkomstig uit de eerdergenoemde rijkswet.

Bent u voornemens om ook de hier genoemde uitzonderingen op te heffen?

Dat lijkt me eerlijk gezegd onontkoombaar, temeer daar integratie in deze geen argument is of kan zijn. Nederlanders van geboorte zijn namelijk niet meer geïntegreerd dan ik. Gelooft u mij maar.

Maar goed, ik zal afronden.

U beslist over mensen, zonder betrokkenen hierin zelf te kennen. U bent aardig op weg om mensen van u en uw land e vervreemden en bent in staat om hen dat vervolgens voor de voeten te werpen.

U en uw kabinet hebben het bij mij in ieder geval klaargespeeld.

Mocht ik namelijk ooit de wreedheid op kunnen brengen om kinderen op de wereld te zetten, in een land waar er op dergelijk wijze met mensen wordt omgegaan, dan krijgen zij de Marokkaanse nationaliteit. Ik zal hen niet met de illusie grootbrengen dat zij hier ooit ingeburgerd raken of als volwaardig burger geaccepteerd worden.

Dat is mij namelijk ook niet gelukt, blijkens de maatregelen waar ik hedentendage mee geconfronteerd word.

Want u heeft het wel degelijk over mij.


Met afgemeten hoogachting,

Orakel.

observer
02-09-04, 20:59
Geplaatst door bogosse
weet iemand of dit ook voor westerse allochtonen geldt? want ook aan mijn 2e paspoort komt niemand! een nederlands staatsburger die een andere nationaliteit aanneemt is zijn nederlandse kwijt of dat nu door aanemen is of bv door in krijgsdienst te treden

eigenlijk is het logisch stel je bent amerikaan en nederlander kan je voor bush en balkenende stemmen

pluspunt (min of meer) is dat wie geen nederlander is een verblijfsvergunning nodig heeft

verblijfsvergunning vervalt als men misdaad pleegt
40% van de inhoud van nederlandse gevangenissen is hier niet geboren
of heeft geen nederlands paspoort
ongeveer 30% extra valt onder de term "allochtoon"die groep heeft nu meestal 2 paspoorten

das een bezuiniging van jewelste

tevens geen nederlander geen studiefinancieering
kinderbijslag
zalmsnip

ook ene bezuiniging

850
02-09-04, 21:20
Geplaatst door akram
de meesten zijn hier idd voor voorzieningen , werk en veiligheid
zodra hier geen werk is voor mij neem ik in ieder geval de benen en zoek mijn heil elders
het is een illusie om te denken dat allochtonen verbondenheid hebben met dit land (westerse allochtonen incluis)



:watte?: Als ik zo'n reactie van jou lees dan heb ik zoiets van: Pak je koffer en rot op!

850
02-09-04, 21:23
Geplaatst door bogosse
weet iemand of dit ook voor westerse allochtonen geldt? want ook aan mijn 2e paspoort komt niemand!

Ik dacht dat je ook nog een Italiaans paspoort had......
Maar je hebt dus maar 2 paspoorten?

Bofko
02-09-04, 22:23
Het wachten is op een nieuwe real-life Joop van den Ende -produktie.
6 asielzoekers betuigen hun liefde voor Nederland. 2 mogen er genaturaliseerd worden. Kijkers mogen stemmen wie uiteindelijk daarvoor in aanmerking komen.

Orakel
02-09-04, 23:04
Geplaatst door Bofko
Het wachten is op een nieuwe real-life Joop van den Ende -produktie.
6 asielzoekers betuigen hun liefde voor Nederland. 2 mogen er genaturaliseerd worden. Kijkers mogen stemmen wie uiteindelijk daarvoor in aanmerking komen.

:D asjeblief:

Reality show offers potential green card

Friday, August 6, 2004 Posted: 12:02 PM EDT (1602 GMT)

LOS ANGELES, California (Reuters) -- Some TV shows offer an extreme makeover, others a bid for pop stardom. But the hottest reality show in the U.S. Hispanic market is offering the ultimate prize -- a potential green card to immigrants desperate to pursue the American dream.

"Gana la Verde" ("Win the Green") has attracted big audiences and hundreds of contestants willing to eat burritos crammed with live worms, jump off high-speed trucks or wash skyscraper windows in exchange for a year's legal help in speeding up their visa or green card cases.

The show, run five times a week on small Spanish-language television channels in Los Angeles, San Diego, Houston and Dallas, was the brainchild of Lenard Liberman, executive vice president of the independent TV and radio company Liberman Broadcasting.

"When you are in the Hispanic market, you realize that immigration and legal status is the number one issue ... They want to be able to earn a living and not have the pressure of wondering if they are able to stay or not," Liberman said on Thursday.

"We could do a show and give the winner a cash prize, or a toaster oven. But I thought, what would be the ultimate prize for someone living in the United States as an immigrant? ... To have a prestigious law firm handle their case would be something invaluable," he said.

http://www.cnn.com/2004/SHOWBIZ/TV/08/06/greencard.game.reut/

Bofko
02-09-04, 23:19
Geplaatst door Orakel
:D asjeblief:

Reality show offers potential green card



:eek: De werkelijkheid haalt mijn fantasie in..
Ik ga onmiddellijk patent aanvragen.

Maar serieuze reaktie ... :kotsen: .
Het kan best zijn dat de de deelnemers het leuk vinden en er baat bij hebben. Ik vind het het een teken van voortschrijdende ontmenselijking.

Orakel
02-09-04, 23:28
Geplaatst door Bofko
:eek: De werkelijkheid haalt mijn fantasie in..
Ik ga onmiddellijk patent aanvragen.

Maar serieuze reaktie ... :kotsen: .
Het kan best zijn dat de de deelnemers het leuk vinden en er baat bij hebben. Ik vind het het een teken van voortschrijdende ontmenselijking.

Wist ook niet wat ik hoorde, toen ik het hoorde op de radio.
Ze krijgen dan wel geen green card, maar juridische hulp om deze te verkrijgen, maar het blijft een vorm van exploitatie van menselijk 'leed'.

Je moet je als Amerikaanse burger toch wel enorm beledigd voelen als je dit en b.v. het gescheld van de Republikeinse conventie voorgeschoteld krijgt.

Bofko
02-09-04, 23:38
Geplaatst door Orakel

Je moet je als Amerikaanse burger toch wel enorm beledigd voelen als je dit en b.v. het gescheld van de Republikeinse conventie voorgeschoteld krijgt.

Ik zag Cheney en Schwarzenegger vanavond ja. Cheney, die probeerde zich een Maarten Luther King-blik en performance aan te moeten meten!! Wat een infantilisering, wat een nep.
Je vraagt je inderdaad af hoe de ´intelligentere´ Amerikaan dit allemaal beleeft.

Toe ik in Amerika was heb ik me zeer verbaasd over de ontstellende lage kwaliteit van programma op TV´s. Zappend langs 50 zenders.
Niemand, maar werkelijk niemand doet normaal op TV. De nieuwslezers zijn de enigen die er bij in de buurt komen.
Alleen het filmkanaal had af en toe goede films, waar het de moeite waard was om naar te kijken.

Orakel
02-09-04, 23:49
Geplaatst door Bofko
Ik zag Cheney en Schwarzenegger vanavond ja. Cheney, die probeerde zich een Maarten Luther King-blik en performance aan te moeten meten!! Wat een infantilisering, wat een nep.
Je vraagt je inderdaad af hoe de ´intelligentere´ Amerikaan dit allemaal beleeft.

Toe ik in Amerika was heb ik me zeer verbaasd over de ontstellende lage kwaliteit van programma op TV´s. Zappend langs 50 zenders.
Niemand, maar werkelijk niemand doet normaal op TV. De nieuwslezers zijn de enigen die er bij in de buurt komen.
Alleen het filmkanaal had af en toe goede films, waar het de moeite waard was om naar te kijken.

"foor moor jeers, foor moor jeers". Zwartzenekkert kan beter films blijven maken.

Als het weer veilig is, ga ik zelf es kijken in de VS.
Tot die tijd lijkt het af te geven op Nederland, waar mensen niet meer op ideologiën, visies of overtuiging stemmen en politiek bedrijven.
De kiezer en gekozen houden elkaar gevangen in een spel van soundbytes en kretologie.

Maar goed, kvin alles best maar eerst pitten.

Trusten mensheid.

~Panthera~
02-09-04, 23:49
Geplaatst door Orakel
Mevrouw Verdonk,

“Het Nederlanderschap is de hoofdprijs voor vreemdelingen die hier komen wonen.”, zo mocht ik vandaag lezen in de kranten.

Argumentum ad populum, zou ik zeggen. Daarbij is het alleen de vraag op welk publiek u speelt, maar dat laat zich gezien de huidige politieke mores raden.

De allochtonen, migranten of vreemdelingen die de mogelijke maatregel betreft, kunt u niet bedoelen.

Ik kan me niet voorstellen dat u hen voor dermate dom houdt, dat ze een dergelijke belediging als steekhoudend argument zouden zien, laat staan als motiverend argument.

Ik heb noch uit uw mond, noch uit enige andere een behoorlijk argument mogen optekenen waarom een dubbele nationaliteit de integratie zou belemmeren.

Wel drogredenen als zou een dubbele nationaliteit voor een gedeelde oriëntatie zorgen, namelijk deels op het land van herkomst. Ik gebruik hier met opzet niet de term thuisland en de reden daarvoor ligt voor de hand.

De Hoofdprijs heeft Nederlanders van geboorte immers ook niet van gedeelde oriëntatie afgehouden, getuige de vele stulpjes die zij zich buiten Nederland hebben aangeschaft.

Laten we even onverlet de Nederlanders van geboorte die zich oriënteren op Nederland, maar desondanks woonachtig zijn net over de grens van België of Duitsland.

Wat ik u, het kabinet en een deel van de bevolking verwijt, is populisme, holle retoriek en incidentenpolitiek welke gericht is op egocentrische behoeftenbevrediging.

Hoe anders te verklaren dat nog geen anderhalf jaar geelden de ‘Rijkswet op het Nederlanderschap is gewijzigd’ (1 april 2004).

Eén van die recente wijziging betrof het creëren van de mogelijkheid dat buitenlandse echtgenote(n)(s) na huwelijk met een Nederlander hun oorspronkelijke nationaliteit mogen behouden.

Ik zal u gelijk deelgenoot maken van mijn gedachtenprocessen, want als ik een zulks lees, betrek ik het onmiddellijk op mijzelf. Gekke gewoonte, maar ondanks mijn buitenlanderschap blijf ik mens.

Ik zou bovengenoemde wijziging in de Rijkswet positief uit kunnen leggen.

Maar ik vraag mij onmiddellijk af waarom ik na een verblijf van 30 jaar (waarvan 16 jaar met de Nederlandse nationaliteit) nog steeds als buitenlander gekwalificeerd word. Want een kwalificatie is het inmiddels.

Uw kabinet heeft inmiddels namelijk het gelukzalige en goed doorwrochte voorstel gelanceerd (dat haaks staat op deze recente wijziging in de Rijkswet), wat mij er bij een huwelijk met een Nederlandse toe verplicht afstand te doen van mijn oorspronkelijke nationaliteit.

Anders, zo heet het, zou mijn integratie belemmerd worden!

Als ik deze gedachten verwoord, krijg ik steevast te horen dat er met dergelijke wetgeving niet op mij gedoeld wordt, omdat ik al supergeïntegreerd heet te zijn.

U en ik weten echter dat het ook voor mij geldt, omdat er anders sprake zou zijn van rechtsongelijkheid. En zover is Nederland nog niet afgegleden, nietwaar?

Spreken over rechtsongelijkheid kan ik het niet laten u het volgende voor te leggen:

“Nederlanderschap behouden
Een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, moet afstand doen van zijn Nederlanderschap. Per 1 april geldt dat echter niet voor de volgende groepen:

Nederlanders die in het land van die andere nationaliteit geboren zijn
en daar ook wonen;

Nederlanders die vóór hun 18e jaar vijf jaar onafgebroken in het land van die andere nationaliteit gewoond hebben;

Nederlanders die getrouwd zijn met een persoon van die andere nationaliteit”.

Zoals u ongetwijfeld weet, is deze passage afkomstig uit de eerdergenoemde rijkswet.

Bent u voornemens om ook de hier genoemde uitzonderingen op te heffen?

Dat lijkt me eerlijk gezegd onontkoombaar, temeer daar integratie in deze geen argument is of kan zijn. Nederlanders van geboorte zijn namelijk niet meer geïntegreerd dan ik. Gelooft u mij maar.

Maar goed, ik zal afronden.

U beslist over mensen, zonder betrokkenen hierin zelf te kennen. U bent aardig op weg om mensen van u en uw land e vervreemden en bent in staat om hen dat vervolgens voor de voeten te werpen.

U en uw kabinet hebben het bij mij in ieder geval klaargespeeld.

Mocht ik namelijk ooit de wreedheid op kunnen brengen om kinderen op de wereld te zetten, in een land waar er op dergelijk wijze met mensen wordt omgegaan, dan krijgen zij de Marokkaanse nationaliteit. Ik zal hen niet met de illusie grootbrengen dat zij hier ooit ingeburgerd raken of als volwaardig burger geaccepteerd worden.

Dat is mij namelijk ook niet gelukt, blijkens de maatregelen waar ik hedentendage mee geconfronteerd word.

Want u heeft het wel degelijk over mij.


Met afgemeten hoogachting,

Orakel.
----------------------


Exactement ! :duim:

akram
03-09-04, 09:10
Geplaatst door 850
:watte?: Als ik zo'n reactie van jou lees dan heb ik zoiets van: Pak je koffer en rot op!

waarom? het is toch een eerlijke stelling
Iedere allochtoon in mijn omgeving denkt er net zo over
het is toch logisch dat wij hier zijn om economische redenen en niet omdat we nederlanders zo geweldig vinden

Mark
03-09-04, 09:17
Geplaatst door akram
waarom? het is toch een eerlijke stelling
Iedere allochtoon in mijn omgeving denkt er net zo over
het is toch logisch dat wij hier zijn om economische redenen en niet omdat we nederlanders zo geweldig vinden

Nou dat is in ieder geval eerlijk van je, en je moet alles kunnen zeggen tegenwoordig.

akram
03-09-04, 09:18
Geplaatst door Mark
Nou dat is in ieder geval eerlijk van je, en je moet alles kunnen zeggen tegenwoordig.

eerlijkheid duurt het langst :D

Mark
03-09-04, 09:22
Geplaatst door akram
eerlijkheid duurt het langst :D

Nee, helaas kom je door niet eerlijk te zijn veel verder in het leven.

Mark
03-09-04, 09:23
En om eerlijk te blijven zijn jouw ouders hier ook helemaal niet heen gehaald omdat we ze zo leuk vonden, maar puur om economische redenen.

taouanza
03-09-04, 09:26
Geplaatst door Mark
En om eerlijk te blijven zijn jouw ouders hier ook helemaal niet heen gehaald omdat we ze zo leuk vonden, maar puur om economische redenen.

Lieve schat dat weten we ook wel. Hoe kunnen het vergeten?
Het wordt ons constant ingewreven.
Dus als we nou inderdaad gewoon eerlijk zijn.

Mark
03-09-04, 09:27
Geplaatst door taouanza
Lieve schat dat weten we ook wel. Hoe kunnen het vergeten?
Het wordt ons constant ingewreven.
Dus als we nou inderdaad gewoon eerlijk zijn.

Zoals ik al zei met eerlijk zijn kom je niet ver :D

akram
03-09-04, 09:34
Geplaatst door Mark
En om eerlijk te blijven zijn jouw ouders hier ook helemaal niet heen gehaald omdat we ze zo leuk vonden, maar puur om economische redenen.

ik ben hier zelf gekomen (import huwelijk) dus dat geldt niet voor mij
maar men moet gewoon accepteren dat economie de hoofdzakelijke reden is (zowel voor NL als voor allochtonen) dat we hier zijn

Mark
03-09-04, 09:35
Geplaatst door akram
ik ben hier zelf gekomen (import huwelijk) dus dat geldt niet voor mij
maar men moet gewoon accepteren dat economie de hoofdzakelijke reden is (zowel voor NL als voor allochtonen) dat we hier zijn

Ik denk zelf dat het voor de meeste autochtonen wel meer is dan puur het geld. Misschien wel hetzelfde gevoel en verbinding die jij dan hebt met Marokko. Wij hebben het geluk dat ons moederland en het geld op een plek tegelijk aanwezig zijn :)

akram
03-09-04, 09:40
Geplaatst door Mark
Ik denk zelf dat het voor de meeste autochtonen wel meer is dan puur het geld. Misschien wel hetzelfde gevoel en verbinding die jij dan hebt met Marokko. Wij hebben het geluk dat ons moederland en het geld op een plek tegelijk aanwezig zijn :)

logisch dat voor autochtonen andere zaken meespelen

inshallah zullen we dat geluk ook ooit hebben dan hoefen we deze discussie niet meer te voeren

Mark
03-09-04, 09:46
Geplaatst door akram
logisch dat voor autochtonen andere zaken meespelen

inshallah zullen we dat geluk ook ooit hebben dan hoefen we deze discussie niet meer te voeren

Wie weet....

Hoewel ik niet geloof dat alle Marokkanen terug zouden keren als morgen zou blijken dat Marokko even welvarend is als Nederland.

taouanza
03-09-04, 09:53
Geplaatst door Mark
Wie weet....

Hoewel ik niet geloof dat alle Marokkanen terug zouden keren als morgen zou blijken dat Marokko even welvarend is als Nederland.

Tuurlijk er zijn ook leuke Nederlanders en andere leuke allochtonen in Nederland.En die ga je missen natuurlijk
Ookal zou ik naar Marokko gaan dan zou ik naar Nederland terugblijven komen jaarlijks, sorry Scipio.

Mark
03-09-04, 09:59
En ik denk dat sommige Marokkanen die hier geboren zijn onbewust meer Nederlandse trekjes hebben overgenomen dan ze zich realiseren.... en zich misschien minder in Marokko thuis zouden voelen dan ze denken (langer dan een vakantie bedoel ik).

Daarnaast zijn er naast marokkanen nog een heleboel andere allochtonen, en ik heb de indruk dat die iets minder kritisch zijn over nederland en terug gaan.

taouanza
03-09-04, 10:04
Geplaatst door Mark
En ik denk dat sommige Marokkanen die hier geboren zijn onbewust meer Nederlandse trekjes hebben overgenomen dan ze zich realiseren.... en zich misschien minder in Marokko thuis zouden voelen dan ze denken (langer dan een vakantie bedoel ik).

Daarnaast zijn er naast marokkanen nog een heleboel andere allochtonen, en ik heb de indruk dat die iets minder kritisch zijn over nederland en terug gaan.

Tuurlijk bounties heb je overal.:rolleyes:

Ravian
03-09-04, 10:06
Geplaatst door akram
waarom? het is toch een eerlijke stelling
Iedere allochtoon in mijn omgeving denkt er net zo over
het is toch logisch dat wij hier zijn om economische redenen en niet omdat we nederlanders zo geweldig vinden

Best hoor: wij betalen wel.

Maar kijk dan ook niet raar op als Nederlanders de allo's met een dergelijke mentaliteit onverschillig behandelen. Waar ze dan vreemd genoeg weer over gaan zitten klagen.
Maar wat lijkt me zoiets een leeg leven. Alleen maar voor centen ergens wonen, en in je thuisland zijn ze alleen maar geinteresseerd in je centen.
Je zult nergens de voordelen van het vrije leven of van je omgeving echt leren kennen of daar plezier aan beleven. Geen wonder dat je dan in de schulp van je familie terugkruipt of je fanatiek verlaat op de islam.

Mark
03-09-04, 10:07
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk bounties heb je overal.:rolleyes:

Ik blijf erbij dat de nakomelingen van de huidige allochtonen binnen 100 jaar totaal geassimileerd zijn. Het is onvermijdelijk.

taouanza
03-09-04, 10:09
Geplaatst door Mark
Ik blijf erbij dat de nakomelingen van de huidige allochtonen binnen 100 jaar totaal geassimileerd zijn. Het is onvermijdelijk.

En ik blijf er bij dat na 100 jaar nog steeds zielige figuren zijn die ze constant inwrijven dat ze er niet bij horen.

Mark
03-09-04, 10:11
Zou kunnen maar ik denk dat ook dat zal verminderen.

De onderlaag van de bevolking zal altijd hun frustraties mbt hun eigen maatschappelijk falen op anderen willen botvieren.

opmerkerr
03-09-04, 10:26
Geplaatst door Mark
Zou kunnen maar ik denk dat ook dat zal verminderen.

De onderlaag van de bevolking zal altijd hun frustraties mbt hun eigen maatschappelijk falen op anderen willen botvieren.


Ben ik blij dat ik niet bij de onderlaag hoor!

Mark
03-09-04, 10:28
Geplaatst door opmerkerr
Ben ik blij dat ik niet bij de onderlaag hoor!

Mooi toch :boogjes:

akram
03-09-04, 10:31
Geplaatst door opmerkerr
Ben ik blij dat ik niet bij de onderlaag hoor!

en toch ben je een van die personen die hun frustraties op allochtonen botvieren
een nare ervaring gehad??? :stout:

Mark
03-09-04, 10:33
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Marokkanen, gisteren nog kreeg ik een heerlijke whopper van een marokkaan aangereikt :duim:

taouanza
03-09-04, 10:33
Geplaatst door opmerkerr
Ben ik blij dat ik niet bij de onderlaag hoor!

Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat altijd de verkeerde zich voelen aangesproken.:loens:

Siah
03-09-04, 10:34
Geplaatst door barfly
,,Eerst Nederlander, dan Europeaan en dan wereldburger''


heb zelf de eerste twee al overgeslagen.
en laat ik iedere "nieuwkomer" dat ook weten.

Ravian
03-09-04, 10:41
Geplaatst door taouanza
En ik blijf er bij dat na 100 jaar nog steeds zielige figuren zijn die ze constant inwrijven dat ze er niet bij horen.

Wij respecteren de keuze van degenen die duidelijk aangeven hier alleen voor de centen te zitten en niet voor Nederland zelf.

akram
03-09-04, 10:46
Geplaatst door Ravian
Wij respecteren de keuze van degenen die duidelijk aangeven hier alleen voor de centen te zitten en niet voor Nederland zelf.

en wij respecteren de keuze van gefrustreerde vrouwtjes die niks in te brengen hebben behalve cliches

taouanza
03-09-04, 10:51
Geplaatst door akram
en wij respecteren de keuze van gefrustreerde vrouwtjes die niks in te brengen hebben behalve cliches

:haha:

Scipio
03-09-04, 10:54
Geplaatst door akram
ik ben hier zelf gekomen (import huwelijk) dus dat geldt niet voor mij
maar men moet gewoon accepteren dat economie de hoofdzakelijke reden is (zowel voor NL als voor allochtonen) dat we hier zijn En de economie zal ook de hoofdreden zijn voor het sluiten van de grenzen. Het binnenhalen van islamitische gastarbeiders heeft Nederland veel meer gekost dan het ooit heeft opgeleverd. De toekomst van de gastarbeid zal liggen in Europese migratie en tijdelijke vergunningen.

taouanza
03-09-04, 10:57
Geplaatst door Scipio
En de economie zal ook de hoofdreden zijn voor het sluiten van de grenzen. Het binnenhalen van islamitische gastarbeiders heeft Nederland veel meer gekost dan het ooit heeft opgeleverd. De toekomst van de gastarbeid zal liggen in Europese migratie en tijdelijke vergunningen.

En wat doe je dan met islamitische GASTarbeiders die hier al wonen en mischien zelfs de Nederlandse nationaliteit hebben?
En die jou een eng vies figuur vinden?

Siah
03-09-04, 11:04
Geplaatst door Mark
De onderlaag van de bevolking zal altijd hun frustraties mbt hun eigen maatschappelijk falen op anderen willen botvieren.

niet altijd,
sommige gaan vanuit dezelfde "onderlaag" van de bevolking, naar bv tweede-kamerlidmaatschap..
(niet dat dat iets bijzonders is)

trouwens het is niet alleen "eigen maatschappelijke falen".
er is altijd een interactie tussen individu en maatschappij, tussen individu en omgeving.
als er dingen mis gaan, zijn dan allebei veraantwoordelijk voor wat er gebeurt is.

als er bv een ""nieuwkomer" iemand dood trapt, moet je je afvragen:
waarom en welke omstandigheden hebben er toegeleid, waarna dit ging gebeuren.

eigenlijk zou je als eerst de overheid moeten aanspreken.
de overheid als machthebber,
en dan de individu als een heel kleine deel van de maatschappij.

Scipio
03-09-04, 11:05
Geplaatst door taouanza
En wat doe je dan met islamitische GASTarbeiders die hier al wonen en mischien zelfs de Nederlandse nationaliteit hebben?
En die jou een eng vies figuur vinden? Ik zou ze de keus geven tussen aanpassen aan de westerse moraal of het opgeven van het Nederlanderschap.

taouanza
03-09-04, 11:08
Geplaatst door Scipio
Ik zou ze de keus geven tussen aanpassen aan de westerse moraal of het opgeven van het Nederlanderschap.

En jij bent de maatstaaf voor het westerse moraal? :zozo:

*proest*

taouanza
03-09-04, 11:09
Geplaatst door Lewis Moon
Uit sommige bijdragen in deze topic krijg je de indruk dat sommigen maar heel weinig gevoel van verbondenheid hebben met Nederland en de Nederlanders. Dat is dus een een realiteit die we hebben te accepteren want genegenheid kun je niet afdwingen.

Maar het roept bij mij wel een vraag op. Namelijk: Waarom of waardoor is dat gevoel er niet? Is er iemand die daar een antwoord op kan geven?

Ja en dat staat er ook gewoon bij dus niet zo selectief lezen oke?

taouanza
03-09-04, 11:24
Geplaatst door Lewis Moon
Ik vind dat het er niet staat, tenminste mijn nieuwsgierigheid is niet bevredigd. Ik lees hier niet wat men zo afstotend vindt aan Nederland en de Nederlanders.

Nou jouw houding klopt ook niet. Want je hebt het over alle Nederlanders en heel Nederland. Maar ja als je zo kijkt naar alle buitenlanders begrijp ik dat je verwacht dat andersom ook zo wordt gedacht.:moe:

Siah
03-09-04, 11:27
Geplaatst door Scipio
En de economie zal ook de hoofdreden zijn voor het sluiten van de grenzen. Het binnenhalen van islamitische gastarbeiders heeft Nederland veel meer gekost dan het ooit heeft opgeleverd. De toekomst van de gastarbeid zal liggen in Europese migratie en tijdelijke vergunningen.

zelfs als je de gastarbeiders van oosteuropa ook mee gaat rekenen,
heb je er geen gelijk in!


je ziet hier in nederland op dit moment,
in heel wat fabrieken de Goedkope oosteuropeze arbeiders werken.
met alle ellende en misbruiken erbij.
als er nederlanders voor de geld naar oosteuropa, hong kong, china, turkije, Irak,....gaan,
waarom dan mag geen "nieuwkomer" hier dan werken.
wie gaat dat dan bepalen.
(de andere tijd met grenzen is voorbij!)

globalisering,
ooit over gehoord(?)
herzie je krampachtige gedachten!
het sluiten van de grens is een illusie!

Siah
03-09-04, 11:28
Geplaatst door Lewis Moon
Ik vind dat het er niet staat, tenminste mijn nieuwsgierigheid is niet bevredigd. Ik lees hier niet wat men zo afstotend vindt aan Nederland en de Nederlanders. :duits:

taouanza
03-09-04, 11:31
Geplaatst door Siah
zelfs als je de gastarbeiders van oosteuropa ook mee gaat rekenen,
heb je er geen gelijk in!


je ziet hier in nederland op dit moment,
in heel wat fabrieken de Goedkope oosteuropeze arbeiders werken.
met alle ellende en misbruiken erbij.
als er nederlanders voor de geld naar oosteuropa, hong kong, china, turkije, Irak,....gaan,
waarom dan mag geen "nieuwkomer" hier dan werken.
wie gaat dat dan bepalen.
(de andere tijd met grenzen is voorbij!)

globalisering,
ooit over gehoord(?)
herzie je krampachtige gedachten!
het sluiten van de grens is een illusie!

Kijk Siah je begrijpt het niet:
Voor een blanke westerling is de sky the limit.
Niet blanke mensen moeten vooral tevreden zijn met wat ze hebben en niet zo klagen.
Dan kunnen de blanke westerlingen alles roven en uitbuiten EN neerkijken op nietblanken omdat die niet zo ambiteus en ontwikkeld zijn en blijven steken in de middeleeuwen.
2 voor de prijs van 1.

taouanza
03-09-04, 11:36
Geplaatst door Lewis Moon
Dank je wel dat je vertelt dat ik niet klop. Ik begrijp best dat je niet mag generaliseren. Maar ergens moet je toch beginnen als je verklaringen zoekt. Nuances moet je daarna aanbrengen.


Ik zou zeggen een beter milieu begint bij jezelf. En het antwoord is er echt wel als je het niet wilt lezen is iets anders.

akram
03-09-04, 11:38
Geplaatst door Lewis Moon
Ik vind dat het er niet staat, tenminste mijn nieuwsgierigheid is niet bevredigd. Ik lees hier niet wat men zo afstotend vindt aan Nederland en de Nederlanders.

als jij in deze hele topic een zinnetje kan citeren waaruit blijkt dat we nederland en nederlanders afstotend vinden dan zal ik je maar al te graag een bevredigend antwoord geven
jij moet je geen dingen gaan inbeelden die er niet zijn om zo je gal hier uit te spuwen en je in je vooroordelen bevredigd zien

taouanza
03-09-04, 11:51
Geplaatst door Lewis Moon
Hou maar op, zoals gewoonlijk blijf je weer steken in nietszeggende antwoorden.

Yep
You say :jump!
I say: f*ck you
:fpetaf:

Een verademing he assertieve moslima's ? :duim:

Siah
03-09-04, 11:55
Correctie


ken je die mop van die marokkaan dat in nederland geboren en getogen is?

lerares zegt tegen haar leerling als je een 9 haalt voor je eindrapport word je nederlander
die jongen doet dus erg zijn best en haalt zelfs een 10
lerares zegt tegen hem: je bent nog steeds geen nederlander
de jongen wordt heel woest en vraagt waarom?
je zou van mij een 9 moeten halen, zegt de lerares


die jongen raakt in de war en komt thuis en begint meteen dat te vertellen
vader, vader zegt de gefrustreerde jongen , ...en begint alles te vertellen.
wat? zegt de vader, waled lahraam en geeft hem een paar rake klappen
Jongen erg boos en vertelt de hele verhaal aan zijn moeder in de verwachting dat moeder hem zal troosten.
het tegendeel gebeurde en moeder die al wat verhalen over de lerares gehoord had, keek hem machteloos toe.

Mark
03-09-04, 11:57
leuke mop :haha:

Siah
03-09-04, 11:57
Geplaatst door taouanza
Yep
You say :jump!
I say: f*ck you
:fpetaf:

Een verademing he assertieve moslima's ? :duim:


:lole:

Ravian
03-09-04, 11:58
Geplaatst door Lewis Moon
Uit sommige bijdragen in deze topic krijg je de indruk dat sommigen maar heel weinig gevoel van verbondenheid hebben met Nederland en de Nederlanders. Dat is dus een een realiteit die we hebben te accepteren want genegenheid kun je niet afdwingen.

Maar het roept bij mij wel een vraag op. Namelijk: Waarom of waardoor is dat gevoel er niet? Is er iemand die daar een antwoord op kan geven?

Van een primitieve, religieuze omgeving naar een seculiere, welvarende prestatiemaatschappij is een ommeslag die enorm veel energie vereist.
Dat kan niet iedereen opbrengen. Voeg eraan toe het Iznoghoed-complex bij sommigen, en de idee dat de machtsverhoudingen eigenlijk andersom zouden moeten liggen, met als resultaat dat men zich verschanst en datgene verfoeit waar men geen deel van uit kan maken. Althans, dat kan wel, maar dan moet die aanzienlijke investering gemaakt worden.

akram
03-09-04, 11:58
Geplaatst door Lewis Moon
Ik spuw mijn gal niet. Ik stel alleen maar een vraag. Je zegt zelf ook nogal iets, bijvoorbeeld dit:


de meesten zijn hier idd voor voorzieningen , werk en veiligheid
zodra hier geen werk is voor mij neem ik in ieder geval de benen en zoek mijn heil elders
het is een illusie om te denken dat allochtonen verbondenheid hebben met dit land (westerse allochtonen incluis)



Ik vraag alleen maar: Hoe komt dat?

en jij maakt hier op uit dat ik Nederlanders en Nederland afstotend vind?
knap van je

akram
03-09-04, 12:02
Geplaatst door Ravian
Van een primitieve, religieuze omgeving naar een seculiere, welvarende prestatiemaatschappij is een ommeslag die enorm veel energie vereist.
Dat kan niet iedereen opbrengen. Voeg eraan toe het Iznoghoed-complex bij sommigen, en de idee dat de machtsverhoudingen eigenlijk andersom zouden moeten liggen, met als resultaat dat men zich verschanst en datgene verfoeit waar men geen deel van uit kan maken. Althans, dat kan wel, maar dan moet die aanzienlijke investering gemaakt worden.

aldus onze prikboord (psychische) psychiater :zwaai:

akram
03-09-04, 12:07
Geplaatst door Lewis Moon
Het waren inderdaad mijn eigen woorden. Maar goed, dan stel ik de vraag anders, meer in jouw woorden: Waarom hebben allochtonen geen verbondenheid met dit land?

Rita's maatregelen bijv.
lijkt bush wel, you are either with us or against us
waarom zou ik verbondenheid moeten hebben met een land dat ons constant stigmatiseerten ons als achterlijk bestempeld
je hoeft maar de tv/radio aan te doen of de krant open te slaan en je hoort/leest wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

akram
03-09-04, 12:07
Geplaatst door Lewis Moon
Het waren inderdaad mijn eigen woorden. Maar goed, dan stel ik de vraag anders, meer in jouw woorden: Waarom hebben allochtonen geen verbondenheid met dit land?

Rita's maatregelen bijv.
lijkt bush wel, you are either with us or against us
waarom zou ik verbondenheid moeten hebben met een land dat ons constant stigmatiseerten ons als achterlijk bestempeld
je hoeft maar de tv/radio aan te doen en je hoort wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

akram
03-09-04, 12:07
Geplaatst door Lewis Moon
Het waren inderdaad mijn eigen woorden. Maar goed, dan stel ik de vraag anders, meer in jouw woorden: Waarom hebben allochtonen geen verbondenheid met dit land?

Rita's maatregelen bijv.
lijkt bush wel, you are either with us or against us
waarom zou ik verbondenheid moeten hebben met een land dat ons constant stigmatiseerten ons als achterlijk bestempeld
je hoeft maar de tv/radio aan te doen of de krant open te slaan en je hoort/leest wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

Mark
03-09-04, 12:09
Geplaatst door akram
Rita's maatregelen bijv.
lijkt bush wel, you are either with us or against us
waarom zou ik verbondenheid moeten hebben met een land dat ons constant stigmatiseerten ons als achterlijk bestempeld
je hoeft maar de tv/radio aan te doen of de krant open te slaan en je hoort/leest wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

Dus het is niet zozeer het land en de cultuur maar de manier waarop de laatste jaren wordt gekeken en gereageerd op moslims en allochtonen in het algemeen?

akram
03-09-04, 12:11
Geplaatst door Mark
Dus het is niet zozeer het land en de cultuur maar de manier waarop de laatste jaren wordt gekeken en gereageerd op moslims en allochtonen in het algemeen?

juist...als alle nederlanders zoals jij waren dan had ik meer dan verbondenheid met hun

Ravian
03-09-04, 12:12
Geplaatst door Mark
Dus het is niet zozeer het land en de cultuur maar de manier waarop de laatste jaren wordt gekeken en gereageerd op moslims en allochtonen in het algemeen?

Hoezo allochtonen in het algemeen?

Mark
03-09-04, 12:14
Geplaatst door Ravian
Hoezo allochtonen in het algemeen?

Niet alle moslims zijn allochtonen, maar met name Marokkanen en Turken bedoel ik.

Ravian
03-09-04, 12:14
Geplaatst door akram
je hoeft maar de tv/radio aan te doen of de krant open te slaan en je hoort/leest wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

Daarvoor werd er 30 jaar consequent gezwegen en dat leidde ook niet tot verbondenheid.

Mark
03-09-04, 12:15
Geplaatst door akram
juist...als alle nederlanders zoals jij waren dan had ik meer dan verbondenheid met hun

Was iedereen maar zoals ik :D

Maar dat is wel een belangrijk iets wat Lewi Moon zich denk ik ook afvraagt. Is het een reactie op de negatieve geluiden in de media en maatschappij van de laatste tijd of is het een afkeer van de westerse cultuur en maatschappij in het algemeen.

Ravian
03-09-04, 12:16
Geplaatst door Mark
Niet alle moslims zijn allochtonen, maar met name Marokkanen en Turken bedoel ik.
Turken vinden net als Hindoestanen, Chinezen, Oost-Europeanen etcetera hun weg wel in Nederland.

Siah
03-09-04, 12:16
Geplaatst door taouanza
Kijk Siah je begrijpt het niet:
Voor een blanke westerling is de sky the limit.
Niet blanke mensen moeten vooral tevreden zijn met wat ze hebben en niet zo klagen.
Dan kunnen de blanke westerlingen alles roven en uitbuiten EN neerkijken op nietblanken omdat die niet zo ambiteus en ontwikkeld zijn en blijven steken in de middeleeuwen.
2 voor de prijs van 1.

er zijn inderdaad sommige blanke mensen die zo denken.

ben zelf soms een beetje arm,
Maar Niet zwak.
en sta met beide benen op de grond.
en ken dit systeem veel meer en beter dan een doorsnee burger hier in heel europa.
ben een wereld-burger,
en geef geen FUK om wat voor nationaliteit dan ook.

Mark
03-09-04, 12:17
Geplaatst door Ravian
Turken vinden net als Hindoestanen, Chinezen, Oost-Europeanen etcetera hun weg wel in Nederland.

Er zijn (nog) niet zoveel Oost europeanen en Chineze hier. Geen idee of ze hun weg vinden. Maar ze zijn wel een stuk minder zichtbaar ja.

akram
03-09-04, 12:18
Geplaatst door Ravian
Daarvoor werd er 30 jaar consequent gezwegen en dat leidde ook niet tot verbondenheid.

dat kan maar ik ben woon hier nog geen 30 jaar (import gehuwde :knipoog: sinds een paar jaar)

wat ik wel van mensen weet is dat ze 30 jaar geleden niet als volwaardig burger beschowd en behandeld werden maar meer als gastARBEIDER of TURK MAROKKAAN

Ravian
03-09-04, 12:18
Geplaatst door Mark
Was iedereen maar zoals ik :D

Maar dat is wel een belangrijk iets wat Lewi Moon zich denk ik ook afvraagt. Is het een reactie op de negatieve geluiden in de media en maatschappij van de laatste tijd of is het een afkeer van de westerse cultuur en maatschappij in het algemeen.
Afkeer is de makkelijkste emotie als je niet de stamina hebt om te werken aan je deelname in een prestatiemaatschappij.

Mark
03-09-04, 12:19
Geplaatst door akram
dat kan maar ik ben woon hier nog geen 30 jaar (import gehuwde :knipoog: sinds een paar jaar)

wat ik wel van mensen weet is dat ze 30 jaar geleden niet als volwaardig burger beschowd en behandeld werden maar meer als gastARBEIDER of TURK MAROKKAAN

In die tijd was de gedachte ook nog niet dat ze hier permanent burger zouden worden.

Siah
03-09-04, 12:19
een voorbeeld van een krampachtige gedachtegang!
heeft hij/zij uberhaupt enig idee in welke geglobaliseerde wereld we (over-)leven?


Geplaatst door Ravian
Turken vinden net als Hindoestanen, Chinezen, Oost-Europeanen etcetera hun weg wel in Nederland.

Ravian
03-09-04, 12:20
Geplaatst door akram
dat kan maar ik ben woon hier nog geen 30 jaar (import gehuwde :knipoog: sinds een paar jaar)

wat ik wel van mensen weet is dat ze 30 jaar geleden niet als volwaardig burger beschowd en behandeld werden maar meer als gastARBEIDER of TURK MAROKKAAN
Nog 1 keer: Nederland is een prestatiemaatschappij. Vandaar dat er welvaart is waar zoveel immigranten op afkomen. Maar in een prestatiemaatschappij word je dus ook beoordeeld op je prestaties.

taouanza
03-09-04, 12:21
Geplaatst door Mark
Was iedereen maar zoals ik :D

Maar dat is wel een belangrijk iets wat Lewi Moon zich denk ik ook afvraagt. Is het een reactie op de negatieve geluiden in de media en maatschappij van de laatste tijd of is het een afkeer van de westerse cultuur en maatschappij in het algemeen.

Nou wat denk je zelf Mark?:moe:

Mark
03-09-04, 12:27
Geplaatst door taouanza
Nou wat denk je zelf Mark?:moe:

Ik ben alwetend as you know

Maar ik schrijf het even uit voor de niet-insider meelezers die het niet snappen :)

Siah
03-09-04, 12:28
Geplaatst door akram
wat ik wel van mensen weet is dat ze 30 jaar geleden niet als volwaardig burger beschowd en behandeld werden maar meer als gastARBEIDER of TURK MAROKKAAN

tja,
als de situatie zo gaat zoals dat nu is,
zou de komende jaren nog veel erger worden!

de enige wat soms verandert is de type van de crisis of het probleem.
maar het blijft wel een crisis.

:blowen:

taouanza
03-09-04, 12:32
Geplaatst door Mark
Ik ben alwetend as you know

Maar ik schrijf het even uit voor de niet-insider meelezers die het niet snappen :)

Je stelt een vraag een vraag waar je het antwoord op weet. Dus geef nou maar ook gelijk het antwoord.Kom op je kunt het best.;)

Mark
03-09-04, 12:36
Geplaatst door taouanza
Je stelt een vraag een vraag waar je het antwoord op weet. Dus geef nou maar ook gelijk het antwoord.Kom op je kunt het best.;)

Nee, ik ga mijn blanke westerse mening niet uitspreken in naam van de allochtonen :)


maar ik denk dat het een reactie is

Bart
03-09-04, 12:37
Geplaatst door taouanza
Nou wat denk je zelf Mark?:moe:

Ik begrijp dat hele slachtofferdenken van jou niet. Waarom altijd dat verongelijkte toontje? Het lijkt mij volstrekt logisch als het gaat om iets belangrijks als het zijn van staatsburger van een bepaald land (met alle daarbij behorende rechten en plichten) dat je bewust kiest voor dat staatsburgerschap en dan je oude staatsburgerschap opgeeft. Dat is toch normaal? Dat heeft niks te maken met "tegen alle buitenlanders zijn". Als ik graag in Australië mijn hele leven wil wonen en werken, en graag Australisch staatsburger wil zijn, kies ik daar bewust voor en is het geen enkel probleem als ik dan mijn Nederlanderschap moet opgeven. Dat maakt mij toch niet een ander persoon? En ik zal zeker niet denken: "Australië verwacht het alleen van mij omdat ze zo tegen Nederlanders zijn". Ik begrijp je stelling dus niet.

Waarom wordt er toch zo'n probleem gemaakt van dat afschaffen van die dubbele nationaliteit?

taouanza
03-09-04, 12:39
Geplaatst door Bart
Ik begrijp dat hele slachtofferdenken van jou niet. Waarom altijd dat verongelijkte toontje? Het lijkt mij volstrekt logisch als het gaat om iets belangrijks als het zijn van staatsburger van een bepaald land (met alle daarbij behorende rechten en plichten) dat je bewust kiest voor dat staatsburgerschap en dan je oude staatsburgerschap opgeeft. Dat is toch normaal? Dat heeft niks te maken met "tegen alle buitenlanders zijn". Als ik graag in Australië mijn hele leven wil wonen en werken, en graag Australisch staatsburger wil zijn, kies ik daar bewust voor en is het geen enkel probleem als ik dan mijn Nederlanderschap moet opgeven. Dat maakt mij toch niet een ander persoon? En ik zal zeker niet denken: "Australië verwacht het alleen van mij omdat ze zo tegen Nederlanders zijn". Ik begrijp je stelling dus niet.

Waarom wordt er toch zo'n probleem gemaakt van dat afschaffen van die dubbele nationaliteit?

blablablablablablabla

Je mag wel blij zijn dat we niet het Amerikaans of Australische voorbeeld nemen dat zou betekenen dat we de autochtone bevolking uitmoorden en wat overblijft in reservaten stoppen. Dus niet zo klagen hoor je mag blij zijn dat we een optie houden om te vertrekken.
Tis ook nooit goed?:jammer:

Mark
03-09-04, 12:41
Geplaatst door taouanza
Je mag wel blij zijn dat we niet het Amerikaans of Australische voorbeeld nemen dat zou betekenen dat we de autochtone bevolking uitmoorden en wat overblijft in reservaten stoppen.

Maar dat zouden jullie wel willen he sneaky bastards :D

taouanza
03-09-04, 12:43
Geplaatst door Mark
Maar dat zouden jullie wel willen he sneaky bastards :D

Ja vooral een reservaat met lange blonde brede mannen met blauwe ogen. Waar we uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren naar kunnen blijven staren. :love:

Ravian
03-09-04, 12:44
Geplaatst door Bart
Ik begrijp dat hele slachtofferdenken van jou niet. Waarom altijd dat verongelijkte toontje? Het lijkt mij volstrekt logisch als het gaat om iets belangrijks als het zijn van staatsburger van een bepaald land (met alle daarbij behorende rechten en plichten) dat je bewust kiest voor dat staatsburgerschap en dan je oude staatsburgerschap opgeeft.

Als de voordelen worden opgesomd van het Nederlands staatsburgerschap, zijn die opeens de normaalste zaak van de wereld: dat zijn rechten waar verder niet over wordt nagedacht, en ze worden al helemaal niet gekoesterd.
De plichten die erbij komen kijken, zijn een heel ander en ook zeer onwelkom verhaal. Dan wordt er smalend gedaan over datzelfde staatsburgerschap. Die houding is heel opportuun, dodelijk voor vooruitgang, en een ideaal uitgangspunt voor zieligdoen.

Bart
03-09-04, 12:46
Geplaatst door taouanza
blablablablablablabla

Je mag wel blij zijn dat we niet het Amerikaans of Australische voorbeeld nemen dat zou betekenen dat we de autochtone bevolking uitmoorden en wat overblijft in reservaten stoppen. Dus niet zo klagen hoor je mag blij zijn dat we een optie houden om te vertrekken.
Tis ook nooit goed?:jammer:

Kijk, dat bedoel ik, weer verongelijkt. Je doet me denken aan mijn zusje die ook altijd begon te stampvoeten als ze geen snoepje kreeg.

Ontopic, van mij hoef je niet weg hoor. Ook van die opmerking over oorspronkelijke bewoners word ik niet warm of koud van, 90% van de huidige staten zijn op die manier gevormd. Ook Marokko en Nederland, ja. Of denk je dat de Bataven, Kanninnefaten etc. niet zijn uitgemoord door de mensen die tijdens de volksverhuizing hiernaartoe kwamen?

Het enige dat ik zeg is dat er best gevraagd mag worden om bewust te kiezen voor één staatsburgerschap. Waarom reageer je dan meteen als door een adder gebeten? Dat gaat toch niet om jou persoonlijk?

Mark
03-09-04, 12:46
Geplaatst door taouanza
Ja vooral een reservaat met lange blonde brede mannen met blauwe ogen. Waar we uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren naar kunnen blijven staren. :love:

Jullie verlangen naar de wilde kracht van een reservaat man :ego:

nard
03-09-04, 12:47
Geplaatst door taouanza
Ja vooral een reservaat met lange blonde brede mannen met blauwe ogen. Waar we uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren naar kunnen blijven staren. :love:

:jeweetog:
Ik lig dubbel....


:schrik:
Zie ik hier echt de humor van in ....... ???



;)

Ravian
03-09-04, 12:48
Geplaatst door Mark
Jullie verlangen naar de wilde kracht van een reservaat man :ego:
Op een ander topic worden net opvanghuizen bepleit voor die wilde krachtmannen.

akram
03-09-04, 12:48
Geplaatst door Ravian
Turken vinden net als Hindoestanen, Chinezen, Oost-Europeanen etcetera hun weg wel in Nederland.

ja natuurlijk schat
de marokkanen zijn m.i. het meest geintegreerd in de nederlandse maatschappij
kijk maar naar het publieke platform en vertel mij wie het meest vertegenwoordigd is van de allochtonen
jij prikt hier en niet op chinees.nl of turks.nl....dat zegt genoeg muts

taouanza
03-09-04, 12:51
Geplaatst door akram
ja natuurlijk schat
de marokkanen zijn m.i. het meest geintegreerd in de nederlandse maatschappij
kijk maar naar het publieke platform en vertel mij wie het meest vertegenwoordigd is van de allochtonen
jij prikt hier en niet op chinees.nl of turks.nl....dat zegt genoeg muts

Kan niet eens op Turkse fora spreken ze turks.:moe:

850
03-09-04, 12:52
Geplaatst door Mark
Is het een reactie op de negatieve geluiden in de media en maatschappij van de laatste tijd of is het een afkeer van de westerse cultuur en maatschappij in het algemeen.

Als iemand hierheen komt enkel en alleen voor de poen en duidelijk maakt dat ie weer weg is zodra er geen werk meer is dan komt dat op mij over als een sterke afkeer voor onze maatschappij en cultuur.
Blijkbaar te beroerd om mee te helpen aan het onderhouden van een goede maatschappij.
Niet raar dat autochtonen dat soort lieden met de nek aankijken.

taouanza
03-09-04, 12:52
Geplaatst door Mark
Jullie verlangen naar de wilde kracht van een reservaat man :ego:

Oh ya baby :boogie:

taouanza
03-09-04, 12:53
Geplaatst door Bart
Kijk, dat bedoel ik, weer verongelijkt. Je doet me denken aan mijn zusje die ook altijd begon te stampvoeten als ze geen snoepje kreeg.

Ontopic, van mij hoef je niet weg hoor. Ook van die opmerking over oorspronkelijke bewoners word ik niet warm of koud van, 90% van de huidige staten zijn op die manier gevormd. Ook Marokko en Nederland, ja. Of denk je dat de Bataven, Kanninnefaten etc. niet zijn uitgemoord door de mensen die tijdens de volksverhuizing hiernaartoe kwamen?

Het enige dat ik zeg is dat er best gevraagd mag worden om bewust te kiezen voor één staatsburgerschap. Waarom reageer je dan meteen als door een adder gebeten? Dat gaat toch niet om jou persoonlijk?

Tuurlijk gaat het niet om mij ik woon toch niet in Nederland?:zozo:

Mark
03-09-04, 12:55
Geplaatst door 850
Als iemand hierheen komt enkel en alleen voor de poen en duidelijk maakt dat ie weer weg is zodra er geen werk meer is dan komt dat op mij over als een sterke afkeer voor onze maatschappij en cultuur.
Blijkbaar te beroerd om mee te helpen aan het onderhouden van een goede maatschappij.
Niet raar dat autochtonen dat soort lieden met de nek aankijken.

kan ook liefde voor geld zijn :Iluvu:

Maar anyway: de allochtonen die hier geboren zijn hebben die keuze nooit bewust gemaakt en die kan je niks kwalijk nemen.

Mensen die NU BEWUST naar nederland komen er ervoor kiezen hier hun leven te slijten die moeten inderdaad zich maar realiseren : voor wat hoort wat.

Siah
03-09-04, 12:55
Geplaatst door akram
Rita's maatregelen bijv.
lijkt bush wel, you are either with us or against us
waarom zou ik verbondenheid moeten hebben met een land dat ons constant stigmatiseerten ons als achterlijk bestempeld
je hoeft maar de tv/radio aan te doen of de krant open te slaan en je hoort/leest wat er allemaal over "ons" wordt gezegd

en daarnaast,
wordt de nederladerschap als 'neutraal' beschouwd,
je ziet het in de taal ook terug wanneer men zegt:
dit jaar zijn minder mensen "genaturaliseerd".(??)

akram
03-09-04, 12:56
Geplaatst door Bart
Kijk, dat bedoel ik, weer verongelijkt. Je doet me denken aan mijn zusje die ook altijd begon te stampvoeten als ze geen snoepje kreeg.

Ontopic, van mij hoef je niet weg hoor. Ook van die opmerking over oorspronkelijke bewoners word ik niet warm of koud van, 90% van de huidige staten zijn op die manier gevormd. Ook Marokko en Nederland, ja. Of denk je dat de Bataven, Kanninnefaten etc. niet zijn uitgemoord door de mensen die tijdens de volksverhuizing hiernaartoe kwamen?

Het enige dat ik zeg is dat er best gevraagd mag worden om bewust te kiezen voor één staatsburgerschap. Waarom reageer je dan meteen als door een adder gebeten? Dat gaat toch niet om jou persoonlijk?

met welke reden? wat voor toegevoegde waarde zal deze maatregel hebben. begrijp ons niet verkeerd. als de sitautie vanaf het begin af aan zo was dat je 1 nationaliteit mocht hebben dan zou dat uberhaupt geen probleem zijn. ik vraag me af waarom verdonck de dubbele nationaliteit wil verbieden, wt steekt achter deze maatregel

Mark
03-09-04, 13:02
Geplaatst door Siah
en daarnaast,
wordt de nederladerschap als 'neutraal' beschouwd,
je ziet het in de taal ook terug wanneer men zegt:
dit jaar zijn minder mensen "genaturaliseerd".(??)

beter genaturaliseerd dan geneutraliseerd :)

taouanza
03-09-04, 13:09
Geplaatst door Mark
beter genaturaliseerd dan geneutraliseerd :)

Stel ik heb een paspoort he mag ik dan wel zeggen dat ik Scipio een sukkel vind of nie?
Zo van ik vind mijn landgenoot Scipio een sukkel.
Mag dat?

Siah
03-09-04, 13:09
Geplaatst door Mark
kan ook liefde voor geld zijn :Iluvu:

Maar anyway: de allochtonen die hier geboren zijn hebben die keuze nooit bewust gemaakt en die kan je niks kwalijk nemen.

"allochtonen die hier geboren zijn"
??
je bent toch een nederlander als je hier geboren bent
of dat ook niet??


Mensen die NU BEWUST naar nederland komen er ervoor kiezen hier hun leven te slijten die moeten inderdaad zich maar realiseren : voor wat hoort wat.

hoe kan je op straat weten wie een "allochtoon" is en wie niet?
hoe kan je weten wie "bewust" hier gekomen is en wie "niet"?
wie is een nederlander?
bestaat ie nog?


naar mijn mening, bestaan er op deze wereld geen economische vluchtelingen meer.
gezien het feit van wat er in deze wereld zich afspeelt door voornamelijk de machthebbers, IMF en de wereld bank...

Ze zijn allemaal politieke voluchtelingen.

taouanza
03-09-04, 13:09
Geplaatst door Mark
beter genaturaliseerd dan geneutraliseerd :)

Stel ik heb een paspoort he mag ik dan wel zeggen dat ik Scipio een sukkel vind of nie?
Zo van ik vind mijn landgenoot Scipio een sukkel.
Mag dat?

akram
03-09-04, 13:10
Geplaatst door 850
Als iemand hierheen komt enkel en alleen voor de poen en duidelijk maakt dat ie weer weg is zodra er geen werk meer is dan komt dat op mij over als een sterke afkeer voor onze maatschappij en cultuur.
Blijkbaar te beroerd om mee te helpen aan het onderhouden van een goede maatschappij.
Niet raar dat autochtonen dat soort lieden met de nek aankijken.

dat is juist onze bijdrage: werk
als er geen werk is dan verandert de bijdrage in last
maar iemand als jij heeft liever iemand die zegt dat ie van Nederland houdt en intussen lekker als een parasiet profiteert van de sociale zekerheden die de werkende mogelijk maakt

Mark
03-09-04, 13:11
Geplaatst door Siah
"allochtonen die hier geboren zijn"
??
je bent toch een nederlander als je hier geboren bent
of dat ook niet??. [/B]

Als je ouders immigranten zijn dan ben je allochtoon ook als je hier geboren bent. Tevens ben je nederlander indien je een nederlands paspoort hebt.



Geplaatst door Siah
"
hoe kan je op straat weten wie een "allochtoon" is en wie niet?
hoe kan je weten wie "bewust" hier gekomen is en wie "niet"?
wie is een nederlander?
bestaat ie nog?


naar mijn mening, bestaan er op deze wereld geen economische vluchtelingen meer.
gezien het feit van wat er in deze wereld zich afspeelt door voornamelijk de machthebbers, IMF en de wereld bank...

Ze zijn allemaal politieke voluchtelingen.

Dat kun je niet zien en waarom zou je dat willen zien? Je kunt wel eisen stellen als mensen graag je land willen binnen komen en nederlands staatsburger willen worden.

Mark
03-09-04, 13:12
Geplaatst door taouanza
Stel ik heb een paspoort he mag ik dan wel zeggen dat ik Scipio een sukkel vind of nie?
Zo van ik vind mijn landgenoot Scipio een sukkel.
Mag dat?

Alleen als je paspoort nog minstens 6 maanden geldig is en je mag geen grappen maken over zijn puntoren!

850
03-09-04, 13:13
Geplaatst door Mark
kan ook liefde voor geld zijn :Iluvu:

Maar anyway: de allochtonen die hier geboren zijn hebben die keuze nooit bewust gemaakt en die kan je niks kwalijk nemen.

Mensen die NU BEWUST naar nederland komen er ervoor kiezen hier hun leven te slijten die moeten inderdaad zich maar realiseren : voor wat hoort wat.

Lui die hier geboren en getogen zijn neem ik niks kwalijk nee en die zijn in mijn ogen landgenoten maar iemand als akram die via importhuwelijk hierheen is gekomen en duidelijk heeft gemaakt hier enkel voor de poen te zitten en weer weg gaat zodra het werk op is neem ik het wel kwalijk.

opmerkerr
03-09-04, 13:15
Geplaatst door Bart

Ontopic, van mij hoef je niet weg hoor. Ook van die opmerking over oorspronkelijke bewoners word ik niet warm of koud van, 90% van de huidige staten zijn op die manier gevormd. Ook Marokko en Nederland, ja. Of denk je dat de Bataven, Kanninnefaten etc. niet zijn uitgemoord door de mensen die tijdens de volksverhuizing hiernaartoe kwamen?


Klopt. In Marokko werd/wordt de oorspronkelijke Berber bevolking ook onderdrukt. Tot voor kort mochten ze niet eens hun eigen taal spreken.

Mark
03-09-04, 13:16
Geplaatst door 850
Lui die hier geboren en getogen zijn neem ik niks kwalijk nee en die zijn in mijn ogen landgenoten maar iemand als akram die via importhuwelijk hierheen is gekomen en duidelijk heeft gemaakt hier enkel voor de poen te zitten en weer weg gaat zodra het werk op is neem ik het wel kwalijk.

ik denk dat je het hem juist kwalijk neemt dat ie NIET weg gaat als het werk op is :hihi:

850
03-09-04, 13:16
Geplaatst door akram
dat is juist onze bijdrage: werk
als er geen werk is dan verandert de bijdrage in last
maar iemand als jij heeft liever iemand die zegt dat ie van Nederland houdt en intussen lekker als een parasiet profiteert van de sociale zekerheden die de werkende mogelijk maakt

Naast die rotte houding van je heb je ook nog eens een grote bek waar weinig zinnigs uitkomt........

taouanza
03-09-04, 13:19
Geplaatst door opmerkerr
Klopt. In Marokko werd/wordt de oorspronkelijke Berber bevolking ook onderdrukt. Tot voor kort mochten ze niet eens hun eigen taal spreken.

Rot toch een end op, idioot. Waar haal je dit soort onzin vandaan en de berber bevolking is nog steeds de meerderheid en komt in alle lagen van de bevolking voor. Van arm tot rijk en in de regering en koningshuis. Hoeveel Indianen en Aboriginals kunnen dat zeggen?


Ik zou me kapot schamen als ik dingen zit uit te kramen waar ik geen ballen verstand van heb.

850
03-09-04, 13:19
Geplaatst door Mark
ik denk dat je het hem juist kwalijk neemt dat ie NIET weg gaat als het werk op is :hihi:

:fuckit:

akram
03-09-04, 13:20
Geplaatst door 850
Naast die rotte houding van je heb je ook nog eens een grote bek waar weinig zinnigs uitkomt........

hoezo rotte houding? kan je me dat uitleggen?
is een hele zinnige opmerking

wordt gestaafd door de beste autochtoon Mark:
ik denk dat je het hem juist kwalijk neemt dat ie NIET weg gaat als het werk op is

Zwarte Schaap
03-09-04, 13:21
Geplaatst door opmerkerr
Klopt. In Marokko werd/wordt de oorspronkelijke Berber bevolking ook onderdrukt. Tot voor kort mochten ze niet eens hun eigen taal spreken.

In Marokko wordt iedereen onderdrukt. Verder zijn marokkanen vrijwel allemaal berbers, het zijn berbers die elkaar onderdrukken. De onderdrukking heeft te maken met de druk van de westerse wereld die dictaturen steunt om zo haar belangen elders te beschermen. Verder is het een leugen dat berbers hun eigen taal niet mochten spreken.

Siah
03-09-04, 13:24
Geplaatst door Mark
Nee, ik ga mijn blanke westerse mening niet uitspreken in naam van de allochtonen :)


maar ik denk dat het een reactie is

blanke papier wel gezien,
maar blanke mening :D

Mark
03-09-04, 13:24
Geplaatst door akram
beste autochtoon Mark:

Ik laat hem nog even in de waan :hihi:

akram
03-09-04, 13:25
Geplaatst door 850
Lui die hier geboren en getogen zijn neem ik niks kwalijk nee en die zijn in mijn ogen landgenoten maar iemand als akram die via importhuwelijk hierheen is gekomen en duidelijk heeft gemaakt hier enkel voor de poen te zitten en weer weg gaat zodra het werk op is neem ik het wel kwalijk.

nogmaals: ik ben hier gekomen om te werken en zodra er geen werk meer is voo mij dan ga ik ergens anders...wat is daarop tegen
je bent een ziek wijf...jij hebt liever dat ik blijf en jarenlang soos genieten schijnheilig roep dat ik van Nederland houd?

akram
03-09-04, 13:27
Geplaatst door opmerkerr
Klopt. In Marokko werd/wordt de oorspronkelijke Berber bevolking ook onderdrukt. Tot voor kort mochten ze niet eens hun eigen taal spreken.

het groot zionistisch geschied(vervalsing)enis boek??
waar haal je die onzin vandaan
ik ben zelf berber en nooit heeft iemand mij belet om tarifit te spreken

zionistisch manipulator :kalasniko

akram
03-09-04, 13:28
Geplaatst door Mark
Ik laat hem nog even in de waan :hihi:

en dan sla je dodelijk toe?

bogosse
03-09-04, 13:28
Geplaatst door observer
een nederlands staatsburger die een andere nationaliteit aanneemt is zijn nederlandse kwijt of dat nu door aanemen is of bv door in krijgsdienst te treden

eigenlijk is het logisch stel je bent amerikaan en nederlander kan je voor bush en balkenende stemmen

pluspunt (min of meer) is dat wie geen nederlander is een verblijfsvergunning nodig heeft

verblijfsvergunning vervalt als men misdaad pleegt
40% van de inhoud van nederlandse gevangenissen is hier niet geboren
of heeft geen nederlands paspoort
ongeveer 30% extra valt onder de term "allochtoon"die groep heeft nu meestal 2 paspoorten

das een bezuiniging van jewelste

tevens geen nederlander geen studiefinancieering
kinderbijslag
zalmsnip

ook ene bezuiniging

nou ik vind het belachelijk, ik heb geen druppel nederlands bloed en ik wil mijn 2e nationaliteit gewoon kunnen behouden..ik heb ook dienstplicht gedaan voor Frankrijk en mijn familie woont er allemaal. mijn 2e nationaliteit afpakken zou betekenen dat ze mijn verleden afpakken, want ik heb er ook gewoond. ik denk ook niet dat de Franse (of Marokkaanse?) ambassade dat gaat doen, nationaliteiten pak je niet zomaar af. Je bent en blijft Marokkaan (of Spanjaard of Amerikaan of Fransman etc.)

Mark
03-09-04, 13:30
Geplaatst door akram
en dan sla je dodelijk toe?

:duizelig:

nee dan onthul ik mijn verdeel en heers plannen om de wereld te veroveren in naam van de illuminati moehhahahahaha

bogosse
03-09-04, 13:31
Geplaatst door 850
Ik dacht dat je ook nog een Italiaans paspoort had......
Maar je hebt dus maar 2 paspoorten?

ja, 2.

Mark
03-09-04, 13:33
ik heb trouwens ook 2 paspoorten

Scipio
03-09-04, 13:38
Geplaatst door taouanza
Stel ik heb een paspoort he mag ik dan wel zeggen dat ik Scipio een sukkel vind of nie?
Zo van ik vind mijn landgenoot Scipio een sukkel.
Mag dat? Je mag van mij alles zeggen; we leven in een land van vrije meningsuiting! Mag ik van jou ook zeggen wat ik vind?

akram
03-09-04, 13:39
Geplaatst door Mark
:duizelig:

nee dan onthul ik mijn verdeel en heers plannen om de wereld te veroveren in naam van de illuminati moehhahahahaha

je bent nu in ieder geval het verassingselement kwijt
en wat je niet weet is dat ik de architect achter dit hele illuminati complot zit

Mark
03-09-04, 13:40
Geplaatst door akram
je bent nu in ieder geval het verassingselement kwijt
en wat je niet weet is dat ik de architect achter dit hele illuminati complot zit

Kun je dan een goedbetalend baantje voor me regelen? Mag ook in het buitenland, ik ga er wel alleen heen om te werken dan.

Siah
03-09-04, 13:42
Geplaatst door Mark
Als je ouders immigranten zijn dan ben je allochtoon ook als je hier geboren bent. Tevens ben je nederlander indien je een nederlands paspoort hebt.

in het woordenboek staat:
als er 1 van je ouders allochtoon zou zijn, dan ben je een allochtoon.
heb al vaaker op die woordenboeken gekotst,
en dat geld voor de meeste woordenboeken in wereld.


ik kan me een interview op tv herinneren
met een hogeleraar culturele wetenschap in een van de Tilburgse universiteiten,
die had moeite om het woord "Nederlander" te definieren.
en gaf ook een overtuigend uitleg bij.
hij had daarnaast ook over de allochtonen in koninkelijkefamilie.


trouwens is de betekenis van paspoort tegenwoordig heel wat verandert!
voor mij part is dat een kleine "boekje" (geen document), waarmee je je kan verplaatsen.
verder maakt weing uit of dat van de "staat" israel is, of een andere staat.

850
03-09-04, 13:43
Geplaatst door akram
hoezo rotte houding? kan je me dat uitleggen?
is een hele zinnige opmerking

wordt gestaafd door de beste autochtoon Mark:
ik denk dat je het hem juist kwalijk neemt dat ie NIET weg gaat als het werk op is

Jij zit hier alleen omwille vd goede tijden. Met de slechte tijden smeer je m weer. Tevens gaf je aan dat jij en andere allochtonen geen verbondenheid hebben met dit land.
Dat vind ik een rotte houding.
Egocentrisch en onverschillig naar de buitenwacht.....
Blijkbaar ben je te beroerd om hier ook te zitten als het minder gaat en blijkbaar ben je te beroerd om mee te helpen het weer op te bouwen als het hier minder is.
Je hoeft van mij niet van dit land te houden maar tis wel raar dat je hier woont, werkt en leeft zonder verbondenheid te hebben.
Wat doe je hier dan? Wat heb je hier te zoeken? Alleen maar huisje, boompje, beesje?
:zwaai: Dan mag je van mij oprotten.........
Een maatschappij is niet alleen maar braaf je werk doen, (schijn)respect tonen voor je colega's en je belastingformulieren invullen.
Geen verbondenheid betekent geen verbinding en geen verbinding betekent dat het los zit en zoals je weet glipt los zand door je vingers heen. Daar kun je niks mee bouwen.

Wat jij hier doet is leven als een boktor. Je vreet van binnenuit het hout weg.

Siah
03-09-04, 13:45
Geplaatst door Scipio
Je mag van mij alles zeggen; we leven in een land van vrije meningsuiting! Mag ik van jou ook zeggen wat ik vind?



Nee,
dat mag tegenwoordig niet meer!
anders wordt je gepakt en opgesloten,
netals DHC-band. :roken:

TonH
03-09-04, 13:48
Geplaatst door Lawrence
Natuurlijk gaat dat voor alle nationaliteiten gelden, anders is het discriminatie, en discriminatoire wetten kunnen nooit stand houden in het licht van EG recht.

En tot wat voor een soort samenleving wil jij Nederland dan gaan maken?
Is het niet goed dan zo?

Of ík Nederland een goede maatschappij vindt doet er hier nu niet toe :D
Maar iedereen heeft het recht op democratische wijze naar veranderingen te streven. Dat recht wordt steeds luider ontkent.


In ieder geval geldt de inburgeringstoets het volgens het Min. v. Justitie niet voor:
Vreemdelingen die uit één van de landen van de EU, EER, Zwitserland, de Verenigde Staten en Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan komen;

Maar veel leuker nog zijn de regels rond het verlies van het Nederlanderschap:
Verlies van het Nederlanderschap

In het algemeen geldt onder de nieuwe regeling dat Nederlanders die vrijwillig een andere nationaliteit krijgen, het Nederlanderschap verliezen. Daarop gelden de volgende uitzonderingen:

*het Nederlandschap gaat niet verloren als hij of zij gehuwd is met iemand van die andere nationaliteit
*een Nederlander die in het land van die andere nationaliteit is geboren en daar zijn hoofdverblijf heeft op het moment dat hij die andere nationaliteit krijgt, behoudt het Nederlanderschap.
*een Nederlander die als minderjarige vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit blijft het Nederlanderschap behouden.
*Ook Nederlanders die bovendien een vreemde nationaliteit bezitten, zullen het Nederlanderschap verliezen als zij na meerderjarigheid tien jaar buiten Nederland en de EU wonen. Zij kunnen dat verlies voorkomen door binnen die periode een Nederlands paspoort of bewijs van Nederlanderschap aan te vragen.

Lekker hard eisen dat mensen die in Nederland wonen afstand doen van hun 'andere' nationaliteit en dan zelf allerlei regeltjes hebben waarin je je Nederlanderschap behoudt bij het verkrijgen van een andere nationaliteit... :fuckit:

Siah
03-09-04, 13:49
Geplaatst door Mark
ik heb trouwens ook 2 paspoorten

ben je niet van plan een derde pas"poort" aan te vragen?

Mark
03-09-04, 13:53
Geplaatst door Siah
ben je niet van plan een derde pas"poort" aan te vragen?

nee, ik heb 2 nederlandse paspoorten en ik moet er zelfs eentje inleveren

akram
03-09-04, 13:53
Geplaatst door 850
Jij zit hier alleen omwille vd goede tijden. Met de slechte tijden smeer je m weer. Tevens gaf je aan dat jij en andere allochtonen geen verbondenheid hebben met dit land.
Dat vind ik een rotte houding.
Egocentrisch en onverschillig naar de buitenwacht.....
Blijkbaar ben je te beroerd om hier ook te zitten als het minder gaat en blijkbaar ben je te beroerd om mee te helpen het weer op te bouwen als het hier minder is.
Je hoeft van mij niet van dit land te houden maar tis wel raar dat je hier woont, werkt en leeft zonder verbondenheid te hebben.
Wat doe je hier dan? Wat heb je hier te zoeken? Alleen maar huisje, boompje, beesje?
:zwaai: Dan mag je van mij oprotten.........
Een maatschappij is niet alleen maar braaf je werk doen, (schijn)respect tonen voor je colega's en je belastingformulieren invullen.
Geen verbondenheid betekent geen verbinding en geen verbinding betekent dat het los zit en zoals je weet glipt los zand door je vingers heen. Daar kun je niks mee bouwen.

Wat jij hier doet is leven als een boktor. Je vreet van binnenuit het hout weg.

zoals ik al opmerkte : jij bent een gestoord wijf
watvoor toegevoegde waarde zou ik hebben als ik werkloos was en als een parasiet van de door anderen verworvenheden zou leven?
het zijn nu toch ook mindere tijden muts!!
een maatschappij is wel degelijk je werk doen en respect (hoe jij aan schijn kom is mij een raadsel) tonen voor je medeburger
en je moet werken om op te bouwen en niet op je luie reet zitten
muts

arbeit macht frei is de enige wijze uitspraak van die man

akram
03-09-04, 13:58
Geplaatst door TonH
Of ík Nederland een goede maatschappij vindt doet er hier nu niet toe :D
Maar iedereen heeft het recht op democratische wijze naar veranderingen te streven. Dat recht wordt steeds luider ontkent.


In ieder geval geldt de inburgeringstoets het volgens het Min. v. Justitie niet voor:
Vreemdelingen die uit één van de landen van de EU, EER, Zwitserland, de Verenigde Staten en Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan komen;

Maar veel leuker nog zijn de regels rond het verlies van het Nederlanderschap:
Verlies van het Nederlanderschap

In het algemeen geldt onder de nieuwe regeling dat Nederlanders die vrijwillig een andere nationaliteit krijgen, het Nederlanderschap verliezen. Daarop gelden de volgende uitzonderingen:

*het Nederlandschap gaat niet verloren als hij of zij gehuwd is met iemand van die andere nationaliteit
*een Nederlander die in het land van die andere nationaliteit is geboren en daar zijn hoofdverblijf heeft op het moment dat hij die andere nationaliteit krijgt, behoudt het Nederlanderschap.
*een Nederlander die als minderjarige vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit blijft het Nederlanderschap behouden.
*Ook Nederlanders die bovendien een vreemde nationaliteit bezitten, zullen het Nederlanderschap verliezen als zij na meerderjarigheid tien jaar buiten Nederland en de EU wonen. Zij kunnen dat verlies voorkomen door binnen die periode een Nederlands paspoort of bewijs van Nederlanderschap aan te vragen.

Lekker hard eisen dat mensen die in Nederland wonen afstand doen van hun 'andere' nationaliteit en dan zelf allerlei regeltjes hebben waarin je je Nederlanderschap behoudt bij het verkrijgen van een andere nationaliteit... :fuckit:

en dan wordt er van "ons" verwacht verbondenheid te hebben
dit is toch je regelrechte discriminatie en vastgelegd in de wet nog wel

mensen zoals 860 en Radian juichen dit soort dingen toe

Zwarte Schaap
03-09-04, 13:58
Geplaatst door 850
Naast die rotte houding van je heb je ook nog eens een grote bek waar weinig zinnigs uitkomt........

Kritiek louter en alleen gericht op de persoon zijn de meest waardeloze kritieken. Niet eens de naam kritiek waardig eigenlijk.

Waiting
03-09-04, 13:58
Ik vind dat als je naar het Westen komt of in dit geval Nederland je je ook bewust moet zijn van die keuze en je je thuis kan voelen met de Westerse cultuur en kijk op de wereld.
Het is niet anders als in de koude oorlog, mensen die Oost-Duitsland ontvluchtten of de Sovjet Unie en toevlucht vonden in het Westen bleven ook niet steken in de gedachte dat alles wel goed was dat ze veilig in het Westen zaten, maar dat ze eigenlijk toch wel vonden dat Oost-Duitsland gelijk had in haar standpunten of toch wel stiekem de Sovjet unie de koude oorlog hadden zien winnen...
Ik blijf het hypocriet vinden dat er mensen zijn die zich totaal niet kunnen vinden met het kapitalisme en met de vrijheden in het Westen, er wel gaan wonen en zich er dan nog tegen verzetten onder het mom van vrijheid van geloof...
Wat had een communist in de koude oorlog te zoeken in het Westen? En dan doel ik niet op mensen in het Westen met communistische denkbeelden, maar op bijvoorbeeld een communist uit Moskou die midden in de koude oorlog naar America verhuist om daar Moskou te supporteren!?

Als je conflicten wilt voorkomen ga dan gewoon lekker wonen daar waar je je thuis voelt in goed en in slecht... Het is hypocriet om wel van de rijkdommen te willen genieten, maar niet de idealen die eraan kleven te accepteren.
Kort door de bocht? Ik vind van niet.

Coolassprov MC
03-09-04, 14:12
Geplaatst door barfly
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlanderschap is de hoofdprijs voor
vreemdelingen die hier komen wonen. Het moet dan ook geen enkel
probleem zijn om hen te vragen daar wat voor te doen, zoals
bijvoorbeeld de oude nationaliteit opgeven, zei minister Verdonk
(Vreemdelingenzaken en Integratie) donderdag tijdens het
integratiedebat in de Tweede Kamer.

Het moet dan geen wisselbeke worden, die je op ieder moment afgenomen kan worden als je achteraf niet aan veranderende spelregels voldoet, die Verdonk ten allen tijde oplegt.

Je moet dan wel als Nederlander gezien worden en niet achteraf moeten conformeren aan nieuwe loyaliteits-eisen die Verdonk ten allen tijd oplegt.

Is het niet een beetje vreemd dat iemand een paspoort feestelijk overhandigd krijgt waar hij of zij gewoon voor betaald heeft, zoals elke Nederlander dat moet?

Misschien is Verdonk met haar feestje eerlijk en bedoeld ze gewoon dit om extra cynisch en ironisch te doen; Door de huidige regering wordt het wel zó godsonmogelijk gemaakt om het naar Nederland te mogen komen, laat staan een Nederlands paspoort te krijgen, dat het een wonder mag heten wanneer dit iemand lukt.

Ik was 6 maanden toen ik naar Nederland kwam, maar ik weiger me te naturaliseren zolang ik ten alle tijden nieuwe danspasjes moet gaan leren van de dansmeester om Nederlander te kunnen worden en blijven. Ik ben Nederlander ondanks dat Nederlanders me blijven vertellen dat ik het nooit zal worden. Veder denk ik dat er maar weinig nieuwe Nederlanders trek hebben in een 'feestje' na het vernederende naturalistaie-traject en de nasleep hiervan in de vorm van nieuwe spelregels.

Hoe zit het trouwens met transnationale bedrijven die geen enkle verantwoording af te leggen hebben tegenover een staat?
Ik denk dat Verdonk de verkeerde ideeen heeft in de verkeerde tijd; een tijd van transnationalisme en een tijd met loyaliteiten van burgers jegens meerdere naties in de wereld.

De Nederlandse politiek heeft haar doelen reeds behaald en dat blijkt uit cijfers van haar eigen IND; Nederland is geen land voor niet-Nederlanders. Er worden meer asielzoekers uitgezet en er komen er steeds minder; en de buitenlanders di er al zijn vertrekken steeds vaker.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer koning Beatrix haar Engelse paspoort moet gaan inleveren.

TonH
03-09-04, 14:14
Geplaatst door Waiting
Ik vind dat als je naar het Westen komt of in dit geval Nederland je je ook bewust moet zijn van die keuze en je je thuis kan voelen met de Westerse cultuur en kijk op de wereld.
Het is niet anders als in de koude oorlog, mensen die Oost-Duitsland ontvluchtten of de Sovjet Unie en toevlucht vonden in het Westen bleven ook niet steken in de gedachte dat alles wel goed was dat ze veilig in het Westen zaten, maar dat ze eigenlijk toch wel vonden dat Oost-Duitsland gelijk had in haar standpunten of toch wel stiekem de Sovjet unie de koude oorlog hadden zien winnen...
Ik blijf het hypocriet vinden dat er mensen zijn die zich totaal niet kunnen vinden met het kapitalisme en met de vrijheden in het Westen, er wel gaan wonen en zich er dan nog tegen verzetten onder het mom van vrijheid van geloof...
Wat had een communist in de koude oorlog te zoeken in het Westen? En dan doel ik niet op mensen in het Westen met communistische denkbeelden, maar op bijvoorbeeld een communist uit Moskou die midden in de koude oorlog naar America verhuist om daar Moskou te supporteren!?

Als je conflicten wilt voorkomen ga dan gewoon lekker wonen daar waar je je thuis voelt in goed en in slecht... Het is hypocriet om wel van de rijkdommen te willen genieten, maar niet de idealen die eraan kleven te accepteren.
Kort door de bocht? Ik vind van niet.

Eigenlijk wijs je hiermee de hele buitenlandpolitiek van de VS af. Bush zei het vannacht nog: Amerika's missie is het verspreiden van vrijheid.

Een Sovjet die in de VS voor communisme pleitte deed iin feite niet anders. :roker:

Waiting
03-09-04, 14:20
Geplaatst door TonH
Eigenlijk wijs je hiermee de hele buitenlandpolitiek van de VS af. Bush zei het vannacht nog: Amerika's missie is het verspreiden van vrijheid.

Een Sovjet die in de VS voor communisme pleitte deed iin feite niet anders. :roker:

Buitenlandpolitiek alleen is ook niet helemaal waar ik op doelde...
Het is natuurlijk de vraag of amerika er goed aan doet om zich zomaar overal te bemoeien met het bestuur van landen...
Wat Amerika en Europa echter delen en wat men Westers kan betitelen is de vrijheden de democratie en mensenrechten (niet inkoppen, het gaat ook wel mis) en het kapitalisme...
Als je daar niks mee hebt, als je dat betiteld als zionisme zus en criminele kapitalisten zo, dan moet je niet in het Westen gaan wonen...

Bart
03-09-04, 14:22
Geplaatst door akram
met welke reden? wat voor toegevoegde waarde zal deze maatregel hebben. begrijp ons niet verkeerd. als de sitautie vanaf het begin af aan zo was dat je 1 nationaliteit mocht hebben dan zou dat uberhaupt geen probleem zijn. ik vraag me af waarom verdonck de dubbele nationaliteit wil verbieden, wt steekt achter deze maatregel

Tja, ik kan niet in het hoofd van Verdonk kijken, maar ik denk dat gewoon een kwestie is van corrigeren wat in haar ogen jarenlang fout beleid is geweest, Haar partij is ook altijd consequent tegen dubbele nationaliteit geweest, maar dat was tot diep in de jaren negentig een taboe-onderwerp voor de PvdA c.s.

Ik ben het met je eens dat het een lullige situatie schept voor mensen die nu en al jarenlang een dubbele nationaliteit hebben. Wat ik niet begrijp (en voor jou ligt dat anders omdat je zelf elders bent geboren en op latere leeftijd naar Nederland bent gekomen) is waarom tweede- en soms zelfs derde-generatie allochtonen met een dubbele nationaliteit zo'n moeite hebben met dit verhaal. Hun band met Nederland moet toch oneindig veel groter zijn dan de band met Marokko, Turkije, Indonesië of welk ander land dan ook?

Dat laatste is denk ik ook een beetje de kern van het onbegrip tussen autochtonen en allochtonen. Autochtonen begrijpen de spagaat niet waar veel allochtonen zeggen zich in te bevinden. Aan de ene kant wil men (en terecht!) als volwaardig Nederlander worden beschouwd, maar aan de andere kant wordt krampachtig vastgehouden aan de nationaliteit van hun ouders of zelfs grootouders.

Zwarte Schaap
03-09-04, 14:31
Geplaatst door Waiting
Ik vind dat als je naar het Westen komt of in dit geval Nederland je je ook bewust moet zijn van die keuze en je je thuis kan voelen met de Westerse cultuur en kijk op de wereld.
Het is niet anders als in de koude oorlog, mensen die Oost-Duitsland ontvluchtten of de Sovjet Unie en toevlucht vonden in het Westen bleven ook niet steken in de gedachte dat alles wel goed was dat ze veilig in het Westen zaten, maar dat ze eigenlijk toch wel vonden dat Oost-Duitsland gelijk had in haar standpunten of toch wel stiekem de Sovjet unie de koude oorlog hadden zien winnen...
Ik blijf het hypocriet vinden dat er mensen zijn die zich totaal niet kunnen vinden met het kapitalisme en met de vrijheden in het Westen, er wel gaan wonen en zich er dan nog tegen verzetten onder het mom van vrijheid van geloof...
Wat had een communist in de koude oorlog te zoeken in het Westen? En dan doel ik niet op mensen in het Westen met communistische denkbeelden, maar op bijvoorbeeld een communist uit Moskou die midden in de koude oorlog naar America verhuist om daar Moskou te supporteren!?

Als je conflicten wilt voorkomen ga dan gewoon lekker wonen daar waar je je thuis voelt in goed en in slecht... Het is hypocriet om wel van de rijkdommen te willen genieten, maar niet de idealen die eraan kleven te accepteren.
Kort door de bocht? Ik vind van niet.

Volwassen burgerschap houdt in dat je zelf bepaalt hoe je leven inricht, dat je zelf bepaalt welke idealen je nastreeft. Zolang daar geen sprake van is ben je niets anders dan een kindje dat aan de hand van zijn ouders loopt.

Bart
03-09-04, 14:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volwassen burgerschap houdt in dat je zelf bepaalt hoe je leven inricht, dat je zelf bepaalt welke idealen je nastreeft. Zolang daar geen sprake van is ben je niets anders dan een kindje dat aan de hand van zijn ouders loopt.

Wat je nu zegt is toch juist een pleidooi voor bewust kiezen voor een nationaliteit?

Ravian
03-09-04, 14:36
Geplaatst door akram
en dan wordt er van "ons" verwacht verbondenheid te hebben
dit is toch je regelrechte discriminatie en vastgelegd in de wet nog wel

mensen zoals 860 en Radian juichen dit soort dingen toe

Stimulering van verbondenheid met Nederland heeft ook economische redenen. Hier zitten Marokkanen met huursubsidie in sociale woningen, terwijl ze in Marokko woningen laten bouwen of kopen. Er wordt hier geld gespaard om het daar te kunnen uitgeven, terwijl uitkeringen ook bedoeld zijn om de binnenlandse koopkracht op orde te houden.

De regels worden nu steeds verder aangescherpt, omdat men er in den beginne van uitging dat Marokkanen vanzelf hun draai zouden vinden, net als andere allochtonen. Zouden gaan studeren, carriere maken en uiteindelijk de eocnomische bijdrage zouden leveren zoals gebruikelijk bij migranten.
Nu is het nog steeds geld erop toe leggen, en ontstaan fricties vanwege hele stadsdelen die zijn omgeturnd tot islamitische, gesloten gemeenchappen. Dus geen wijken als Chinatown waar iedereen vanzelfsprekend naartoe gaat, al is die gemeenschap ook op zichzelf. Maar daar heeft geen mens last van, want ze zijn zelfvoorzienend en werken als paarden.

TonH
03-09-04, 14:38
Geplaatst door Waiting
Buitenlandpolitiek alleen is ook niet helemaal waar ik op doelde...
Het is natuurlijk de vraag of amerika er goed aan doet om zich zomaar overal te bemoeien met het bestuur van landen...
Wat Amerika en Europa echter delen en wat men Westers kan betitelen is de vrijheden de democratie en mensenrechten (niet inkoppen, het gaat ook wel mis) en het kapitalisme...
Als je daar niks mee hebt, als je dat betiteld als zionisme zus en criminele kapitalisten zo, dan moet je niet in het Westen gaan wonen...

:hihi: Nee, ik zal hem niet inkoppen. Die vorige was eigenlijk al te makkelijk...

Maar ik moet erkennen dat ik dubbel sta in deze discussie. Want waarom heb je niet het recht wanneer je in Nederland komt wonen om dat land te willen veranderen? Dat is toch onderdeel van je burgerschap?
Aan de andere kant heb je natuurlijk 'buitenstaanders' die het land binnenkomen, er leven en werken en voortdurend prediken dat het anders moet. Neem als voorbeeld het Peacecorps. Heel veel goedwillende mensen, maar ze worden wel ingezet om een samenleving waar ze werken te veranderen naar Amerikaans voorbeeld.
Of de andere kant: groepen Nederlanders die in de 60 en 70er jaren in arbeidskolonnes naar Cuba vertrokken om daar mee te werken aan de socialistische heilstsaat. Was dat naar de wens van de lokale bevolking?
Dat soort dingen dus.

Of wat dacht je van de bijbelsmokkelaars naar het Oostblok. Goede zaak omdat ze de regimes mee ondermijnden? Maar wat dan met de evangelisten die nu nog steeds in die landen fanatiek proberen de mensen van hun orthodoxe geloof af te helpen en daarmee een groot deel van hun cultureel erfgoed?!

Spoetnik
03-09-04, 14:38
Het liefst zou ik een internationaal paspoort hebben. Weg met het Nederlandschap! :wijs:

Ravian
03-09-04, 14:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volwassen burgerschap houdt in dat je zelf bepaalt hoe je leven inricht, dat je zelf bepaalt welke idealen je nastreeft. Zolang daar geen sprake van is ben je niets anders dan een kindje dat aan de hand van zijn ouders loopt.
Wat een belachelijke onzin. Zelf bepalen hoe je je leven inricht?
Dan moet je niet in een samenleving gaan wonen maar als kluizenaar op jezelf. Zodra je voor die samenleving kiest, moet je beantwoorden aan de sociale structuren.
En Nederland is voor wat dat betreft een enorm tolerant en vrij land, waar heel veel diverse mensen hun leven kunnen leven. Er moet alleen niet gedrukt worden tegen die vrijheid totdat het er hier uitziet als het primitieve dorp in het Rifgebergte.

TonH
03-09-04, 14:41
Geplaatst door Ravian
En Nederland is voor wat dat betreft een enorm tolerant en vrij land, waar heel veel diverse mensen hun leven kunnen leven. Er moet alleen niet gedrukt worden tegen die vrijheid totdat het er hier uitziet als het primitieve dorp in het Rifgebergte.

Als dat echt (nog) zo was hadden we deze hele toestand niet...

akram
03-09-04, 14:44
Geplaatst door Ravian
Wat een belachelijke onzin. Zelf bepalen hoe je je leven inricht?
Dan moet je niet in een samenleving gaan wonen maar als kluizenaar op jezelf. Zodra je voor die samenleving kiest, moet je beantwoorden aan de sociale structuren.
En Nederland is voor wat dat betreft een enorm tolerant en vrij land, waar heel veel diverse mensen hun leven kunnen leven. Er moet alleen niet gedrukt worden tegen die vrijheid totdat het er hier uitziet als het primitieve dorp in het Rifgebergte.

en alweer een gefrustreerde opmerking van Bavian

Scipio
03-09-04, 14:44
Geplaatst door Spoetnik
Het liefst zou ik een internationaal paspoort hebben. Weg met het Nederlandschap! :wijs: Waar ligt dat dan, Internationalistan?

Zwarte Schaap
03-09-04, 14:47
Geplaatst door Bart
Wat je nu zegt is toch juist een pleidooi voor bewust kiezen voor een nationaliteit?

Of een pleidooi om je niet te laten dwingen via valse trucjes en schijnheilige discussies.

Waiting
03-09-04, 14:47
Geplaatst door TonH
:hihi: Nee, ik zal hem niet inkoppen. Die vorige was eigenlijk al te makkelijk...

Maar ik moet erkennen dat ik dubbel sta in deze discussie. Want waarom heb je niet het recht wanneer je in Nederland komt wonen om dat land te willen veranderen? Dat is toch onderdeel van je burgerschap?
Aan de andere kant heb je natuurlijk 'buitenstaanders' die het land binnenkomen, er leven en werken en voortdurend prediken dat het anders moet. Neem als voorbeeld het Peacecorps. Heel veel goedwillende mensen, maar ze worden wel ingezet om een samenleving waar ze werken te veranderen naar Amerikaans voorbeeld.
Of de andere kant: groepen Nederlanders die in de 60 en 70er jaren in arbeidskolonnes naar Cuba vertrokken om daar mee te werken aan de socialistische heilstsaat. Was dat naar de wens van de lokale bevolking?
Dat soort dingen dus.

Of wat dacht je van de bijbelsmokkelaars naar het Oostblok. Goede zaak omdat ze de regimes mee ondermijnden? Maar wat dan met de evangelisten die nu nog steeds in die landen fanatiek proberen de mensen van hun orthodoxe geloof af te helpen en daarmee een groot deel van hun cultureel erfgoed?!

Ja ik kan je geen ongelijk geven, je geeft goede argumenten...
Ik kom hier mischien later op terug ik denk er nog ff over na ;)

Zwarte Schaap
03-09-04, 14:54
Geplaatst door Ravian
Wat een belachelijke onzin. Zelf bepalen hoe je je leven inricht?
Dan moet je niet in een samenleving gaan wonen maar als kluizenaar op jezelf. Zodra je voor die samenleving kiest, moet je beantwoorden aan de sociale structuren.
En Nederland is voor wat dat betreft een enorm tolerant en vrij land, waar heel veel diverse mensen hun leven kunnen leven. Er moet alleen niet gedrukt worden tegen die vrijheid totdat het er hier uitziet als het primitieve dorp in het Rifgebergte.

Je moet wel weten wat onzin betekent als je dat woord gebruikt.

Je maakt niet hard dat riffijnen tegen de vrijheid zijn en nederland eruit willen laten zie een als een dorp in het Rifgebergte. sterker nog ze willen de vrijheid om hun eigen leven in te richten net zoals jij en vele andere allochtonen dat willen.

Ravian
03-09-04, 14:54
Geplaatst door akram
en alweer een gefrustreerde opmerking van Bavian

Ik geef je gewoon wat economische inzichten. Dat die niet welkom zijn vanwege jouw inferioriteitscomplex, is mijn probleem niet.

akram
03-09-04, 14:57
Geplaatst door Ravian
Ik geef je gewoon wat economische inzichten. Dat die niet welkom zijn vanwege jouw inferioriteitscomplex, is mijn probleem niet.

bedankt voor jou alwijze analyse van mijn persoon mevr. Bavian
maar ik ik had er niet om gevraagd en heb ook niet gevraagd om jou inzichten :aftel:

Ravian
03-09-04, 15:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet wel weten wat onzin betekent als je dat woord gebruikt.

Je maakt niet hard dat riffijnen tegen de vrijheid zijn en nederland eruit willen laten zie een als een dorp in het Rifgebergte. sterker nog ze willen de vrijheid om hun eigen leven in te richten net zoals jij en vele andere allochtonen dat willen.
Als die inrichting botst met het land dat ze hebben verkozen om in te wonen, hebben ze een probleem. Dan kunnen ze beter hun heil kiezen op een plek waar ze meer geluk zullen vinden. Zo vertrekken er voldoende Hollanders naar Canada, Spanje, Frankrijk of Amerika, omdat het hen daar meer aanstaat dan in Nederland zelf. Dat is hun goed recht.

De crux is natuurlijk dat die gewenste herinrichting te hard botst met de heersende waarden (allicht: anders was deze discussie niet eens nodig). En het zou tegen elke vorm van antropologie en sociologie indruisen, als het ontvangende land zich compleet door nieuwkomers laat herinrichten. Zoiets kan alleen met geweld.
Bovendien heeft Nederland zich al genoeg aangepast. Meer dan genoeg zelfs. Het is welletjes.

Ravian
03-09-04, 15:03
Geplaatst door akram
bedankt voor jou alwijze analyse van mijn persoon mevr. Bavian
maar ik ik had er niet om gevraagd en heb ook niet gevraagd om jou inzichten :aftel:

Je scheldpartijen deren me niet.
En het zijn niet mijn inzichten: het zijn simpele economische data die zelfs een kind van 4 nog snapt. Jij vraagt waarom Verdonk maatregelen treft: nou, bijvoorbeeld hierom dus.

akram
03-09-04, 15:09
Geplaatst door Ravian
Je scheldpartijen deren me niet.
En het zijn niet mijn inzichten: het zijn simpele economische data die zelfs een kind van 4 nog snapt. Jij vraagt waarom Verdonk maatregelen treft: nou, bijvoorbeeld hierom dus.

het enige wat je steeds hebt gedaan is je frustratie uiten op allochtonen (marokkanen in het bijzonder) en heb je geen enkele bijdrage geleverd aan de discussie of maar enigszins een mening gegeven die betrekking heeft op deze topic.

scheldpartijen? jij bent toch Bavian?

Zwarte Schaap
03-09-04, 15:14
Geplaatst door Ravian
Als die inrichting botst met het land dat ze hebben verkozen om in te wonen, hebben ze een probleem. Dan kunnen ze beter hun heil kiezen op een plek waar ze meer geluk zullen vinden. Zo vertrekken er voldoende Hollanders naar Canada, Spanje, Frankrijk of Amerika, omdat het hen daar meer aanstaat dan in Nederland zelf. Dat is hun goed recht.

De crux is natuurlijk dat die gewenste herinrichting te hard botst met de heersende waarden (allicht: anders was deze discussie niet eens nodig). En het zou tegen elke vorm van antropologie en sociologie indruisen, als het ontvangende land zich compleet door nieuwkomers laat herinrichten. Zoiets kan alleen met geweld.
Bovendien heeft Nederland zich al genoeg aangepast. Meer dan genoeg zelfs. Het is welletjes.


2.2 Culturele superioriteit als criterium

Een meer actuele vorm van racisme stelt dat mensen van verschillende herkomst misschien wel gelijkwaardig zijn, maar dat de eigen cultuur en beschaving toch veel meer ontwikkeld is en dus beter.

Dit soort racisme is gebaseerd op wat men etnocentrisme noemt. De eigen normen, waarden en opvattingen worden als criterium, als ultieme toetssteen gebruikt, en de vergelijking valt altijd uit in het nadeel van de `anderen.

Het was vanuit deze neerbuigende houding dat tot een flink stuk in deze eeuw Europese landen de ontwikkelingsgebieden koloniseerden en in ruil voor natuurlijke rijkdommen daar de `beschaving' meenden te moeten brengen. Daarin klinkt het biologisch racisme nog door, want uiteindelijk was het toch maar de `blanke Europeaan' die dat allemaal voor mekaar gebracht had, en niét de Aziaat of Afrikaan.... Die mentaliteit leeft nu nog sterk door. Toch mag niet de indruk ontstaan dat het Westen het monopolie heeft op etnocentrisme. Het bestaat in alle werelddelen.

Het mechanisme dat tot deze misvatting leidt, is minstens drieledig:

Men miskent de cultuuruitingen van andere volkeren, de hoogtepunten die elders op bepaalde momenten in de geschiedenis bestaan hebben, en het feit dat de eigen cultuur daar in z'n eigen evolutie de vruchten van heeft geplukt.

Men maakt een beoordelingsfout door bepaalde vormen van cultuur hoger te schatten. Van Eyck, retabels, faxmachines en champagne bij voorbeeld zouden méér waarde hebben dan indiaanse ecologie, Balinese muziek, Afrikaanse vertelkunst of Polynesische levensvreugde. Gelukkig tonen talloze Europalia- en andere tentoonstellingen dat in alle windstreken andere, ook materiële cultuuruitingen van grote waarde te vinden zijn.

Men identificeert de waarde van de mens als individu met de waarde die men hecht aan het cultuur- en beschavingsniveau waarin hij leeft. Dit zou ook betekenen dat een Oude Griek minder waard is dan een twintigste-eeuwer, wat absurd is.

Maar deze weerlegging zal de aanhangers van die theorie niet overtuigen. Racisme is immers in de meeste gevallen een emotionele reflex, die pas achteraf een of andere `rationele' verklaring krijgt.

2.3 Onverenigbaarheid als criterium: neo-racisme

Deze laatste, meer subtiele en intellectualistische vorm van racisme, beweert geen waardeoordeel te vellen over rassen of culture», maar pleit voor de homogeniteit ervan. Diverse volkeren zouden wel naast, maar niet mét elkaar kunnen leven. Dit is een minimalistische invulling van “tolerantie”, en miskent het feit dat de wereldgeschiedenis één groot verhaal is van ontmoetingen, beïnvloe ding, conflict, opgaan in en samengaan van diverse culture» en bevolkingsgroepen.

Aanhangers van deze opvatting noemen zich niet inconsequent als ze vreemd gaan eten en exotische reizen maken, maar vinden dat vreemdelingen aan de Europese buitengrenzen gestopt moeten worden. Dat de vermeende homogeniteit binnen Europa eindeloos veel cultuurverschillen verhult, nemen ze er gemakshalve bij. Kortom, ouderwets racisme in een slimme hedendaagse verpakking, die inspeelt op de verwarring die heerst over hoe dat nu moet met al die inwijkelingen van buiten de Europese Unie.

Weinig mensen zullen één van deze opvattingen uitdrukkelijk formuleren als grond voor hun racistische houding. Slechts flarden van deze argumentaties zullen doorklinken, omdat ze opgepikt worden uit wat ronddobbert in de publieke opinie, die gevoed wordt door media en drukkingsgroepen van diverse pluimage. Racisme kan zich op verschillende manieren manifesteren, en die verschillende vormen hebben een andere draagwijdte.

Bron: http://www.agenda-respect.be/nl/teksten/resp-txt-racisme.htm#22

Zwarte Schaap
03-09-04, 15:14
Geplaatst door Ravian
Als die inrichting botst met het land dat ze hebben verkozen om in te wonen, hebben ze een probleem. Dan kunnen ze beter hun heil kiezen op een plek waar ze meer geluk zullen vinden. Zo vertrekken er voldoende Hollanders naar Canada, Spanje, Frankrijk of Amerika, omdat het hen daar meer aanstaat dan in Nederland zelf. Dat is hun goed recht.

De crux is natuurlijk dat die gewenste herinrichting te hard botst met de heersende waarden (allicht: anders was deze discussie niet eens nodig). En het zou tegen elke vorm van antropologie en sociologie indruisen, als het ontvangende land zich compleet door nieuwkomers laat herinrichten. Zoiets kan alleen met geweld.
Bovendien heeft Nederland zich al genoeg aangepast. Meer dan genoeg zelfs. Het is welletjes.


2.2 Culturele superioriteit als criterium

Een meer actuele vorm van racisme stelt dat mensen van verschillende herkomst misschien wel gelijkwaardig zijn, maar dat de eigen cultuur en beschaving toch veel meer ontwikkeld is en dus beter.

Dit soort racisme is gebaseerd op wat men etnocentrisme noemt. De eigen normen, waarden en opvattingen worden als criterium, als ultieme toetssteen gebruikt, en de vergelijking valt altijd uit in het nadeel van de `anderen.

Het was vanuit deze neerbuigende houding dat tot een flink stuk in deze eeuw Europese landen de ontwikkelingsgebieden koloniseerden en in ruil voor natuurlijke rijkdommen daar de `beschaving' meenden te moeten brengen. Daarin klinkt het biologisch racisme nog door, want uiteindelijk was het toch maar de `blanke Europeaan' die dat allemaal voor mekaar gebracht had, en niét de Aziaat of Afrikaan.... Die mentaliteit leeft nu nog sterk door. Toch mag niet de indruk ontstaan dat het Westen het monopolie heeft op etnocentrisme. Het bestaat in alle werelddelen.

Het mechanisme dat tot deze misvatting leidt, is minstens drieledig:

Men miskent de cultuuruitingen van andere volkeren, de hoogtepunten die elders op bepaalde momenten in de geschiedenis bestaan hebben, en het feit dat de eigen cultuur daar in z'n eigen evolutie de vruchten van heeft geplukt.

Men maakt een beoordelingsfout door bepaalde vormen van cultuur hoger te schatten. Van Eyck, retabels, faxmachines en champagne bij voorbeeld zouden méér waarde hebben dan indiaanse ecologie, Balinese muziek, Afrikaanse vertelkunst of Polynesische levensvreugde. Gelukkig tonen talloze Europalia- en andere tentoonstellingen dat in alle windstreken andere, ook materiële cultuuruitingen van grote waarde te vinden zijn.

Men identificeert de waarde van de mens als individu met de waarde die men hecht aan het cultuur- en beschavingsniveau waarin hij leeft. Dit zou ook betekenen dat een Oude Griek minder waard is dan een twintigste-eeuwer, wat absurd is.

Maar deze weerlegging zal de aanhangers van die theorie niet overtuigen. Racisme is immers in de meeste gevallen een emotionele reflex, die pas achteraf een of andere `rationele' verklaring krijgt.

2.3 Onverenigbaarheid als criterium: neo-racisme

Deze laatste, meer subtiele en intellectualistische vorm van racisme, beweert geen waardeoordeel te vellen over rassen of culture», maar pleit voor de homogeniteit ervan. Diverse volkeren zouden wel naast, maar niet mét elkaar kunnen leven. Dit is een minimalistische invulling van “tolerantie”, en miskent het feit dat de wereldgeschiedenis één groot verhaal is van ontmoetingen, beïnvloe ding, conflict, opgaan in en samengaan van diverse culture» en bevolkingsgroepen.

Aanhangers van deze opvatting noemen zich niet inconsequent als ze vreemd gaan eten en exotische reizen maken, maar vinden dat vreemdelingen aan de Europese buitengrenzen gestopt moeten worden. Dat de vermeende homogeniteit binnen Europa eindeloos veel cultuurverschillen verhult, nemen ze er gemakshalve bij. Kortom, ouderwets racisme in een slimme hedendaagse verpakking, die inspeelt op de verwarring die heerst over hoe dat nu moet met al die inwijkelingen van buiten de Europese Unie.

Weinig mensen zullen één van deze opvattingen uitdrukkelijk formuleren als grond voor hun racistische houding. Slechts flarden van deze argumentaties zullen doorklinken, omdat ze opgepikt worden uit wat ronddobbert in de publieke opinie, die gevoed wordt door media en drukkingsgroepen van diverse pluimage. Racisme kan zich op verschillende manieren manifesteren, en die verschillende vormen hebben een andere draagwijdte.

Bron: http://www.agenda-respect.be/nl/teksten/resp-txt-racisme.htm#22

Ravian
03-09-04, 15:14
Geplaatst door akram
het enige wat je steeds hebt gedaan is je frustratie uiten op allochtonen (marokkanen in het bijzonder) en heb je geen enkele bijdrage geleverd aan de discussie of maar enigszins een mening gegeven die betrekking heeft op deze topic.


Ik doe niets anders dan simpele economische en sociologische feiten aanhalen. Daar houd je wijselijk je mond over. Jij reageert erop met gescheld. Best hoor.
Je weet nu in elk geval hoe de zaken ervoor staan. Als je meelopers wilt die met je meezeuren over die vreselijke Nederlanders, moet je maar in het theehuis gaan zitten.

Ravian
03-09-04, 15:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
2.2 Culturele superioriteit als criterium

Een meer actuele vorm van racisme stelt dat mensen van verschillende herkomst misschien wel gelijkwaardig zijn, maar dat de eigen cultuur en beschaving toch veel meer ontwikkeld is en dus beter.

Dit soort racisme is gebaseerd op wat men etnocentrisme noemt. De eigen normen, waarden en opvattingen worden als criterium, als ultieme toetssteen gebruikt, en de vergelijking valt altijd uit in het nadeel van de `anderen.



Is dat de reden waarom jij en jouw medestanders zo graag Nederland willen herinrichten? Omdat je je eigen cultuur en waarden beter acht?

Ik wist niet dat je een racist was, Schaap.

Scipio
03-09-04, 15:18
Geplaatst door akram
het enige wat je steeds hebt gedaan is je frustratie uiten op allochtonen (marokkanen in het bijzonder) en heb je geen enkele bijdrage geleverd aan de discussie of maar enigszins een mening gegeven die betrekking heeft op deze topic.
Ravian stelt terecht dat in de Westerse samenleving het burgerschap bepaalde rechten geeft maar ook bepaalde plichten schept. Het is als een contract tussen individu en staat. Voor de oorspronkelijke bewoners is dat vanzelfsprekend maar voor de kolonisten blijkbaar niet. Als je je plichten naar de samenleving niet wilt vervullen zou je ook de rechten moeten verliezen die daar bij horen.

akram
03-09-04, 15:24
Geplaatst door Ravian
Ik doe niets anders dan simpele economische en sociologische feiten aanhalen. Daar houd je wijselijk je mond over. Jij reageert erop met gescheld. Best hoor.
Je weet nu in elk geval hoe de zaken ervoor staan. Als je meelopers wilt die met je meezeuren over die vreselijke Nederlanders, moet je maar in het theehuis gaan zitten.

zoals gezegd het enige wat je doet is je frustraties uiten over marokkanen (wellicht gedumpt door een marokkaan)
jij maakt een vergelijking tussen marokkanen en de rest van de allochtonen en de marokkanen ervan betichtend dat ze achtergebleven zijn in de maatschappij terwijl de feiten het tegendeel bewijzen
kijk maar naar het publieke platform en vertel mij wie het meest vertegenwoordigd is van de allochtonen. HET bewijs dat marokkanen het meest geintegreerd zijn van de allochtonen (op surinamers, indonesiers na)
en verder noem je kreten als rifgebergte in negatieve zin waaruit nog meer blijkt hoe gefrustreerd je bent

see a doctor ms Bavian

Spoetnik
03-09-04, 15:27
Geplaatst door Scipio
Waar ligt dat dan, Internationalistan?

Ja dat is dus jammer.. Alleen omdat ik in dit kutland geboren ben, moet ik zonodig Nederlander zijn. Dat wil ik helemaal niet! Maar als ik nu mijn Nederlandschap zou opzeggen, kan ik dus niet meer reizen. Een onwerkelijke situatie.

De wereld is ons gegeven, niet om daar staten met grenzen op te maken, om samen op leven.

Zwarte Schaap
03-09-04, 15:31
Geplaatst door Ravian
Is dat de reden waarom jij en jouw medestanders zo graag Nederland willen herinrichten? Omdat je je eigen cultuur en waarden beter acht?

Ik wist niet dat je een racist was, Schaap.

Dit is de zoveelste keer dat ik dit zeg, ik wens niet te discusseren over mijn persoon en zeker niet met iemand die mij niet kent.

Hou je gewoon aan de discussie anders ben ik genoodzaakt het discusseren met jou te stoppen.

akram
03-09-04, 15:33
Geplaatst door Scipio
Ravian stelt terecht dat in de Westerse samenleving het burgerschap bepaalde rechten geeft maar ook bepaalde plichten schept. Het is als een contract tussen individu en staat. Voor de oorspronkelijke bewoners is dat vanzelfsprekend maar voor de kolonisten blijkbaar niet. Als je je plichten naar de samenleving niet wilt vervullen zou je ook de rechten moeten verliezen die daar bij horen.

dus? wat heeft dat met deze topic te maken?
iemand met 1 nationaliteit kan de plichten ook niet nakomen
het hebben van 1 nationaliteit verandert niets maar dan ook niets aan de mentaliteit van het individu

in andere samenlevingen is het precies hetzelfde (hoewel daar meer plichten dan rechten zijn)
Bavian gebruikt dus een hele boel dure woorden die kant noch wal slaan

Scipio
03-09-04, 15:42
Geplaatst door akram
dus? wat heeft dat met deze topic te maken?
iemand met 1 nationaliteit kan de plichten ook niet nakomen
het hebben van 1 nationaliteit verandert niets maar dan ook niets aan de mentaliteit van het individu

in andere samenlevingen is het precies hetzelfde (hoewel daar meer plichten dan rechten zijn)
Bavian gebruikt dus een hele boel dure woorden die kant noch wal slaan Dus moet je naturalisatie niet als een ambtelijk automatisme behandelen door automatisch het Nederlanderschap aan alle immigranten uit te delen. Alleen aan mensen die de uitgangspunten van de moderne westerse samenleving onderschrijven.

Spoetnik
03-09-04, 15:45
Geplaatst door Scipio
Dus moet je naturalisatie niet als een ambtelijk automatisme behandelen door automatisch het Nederlanderschap aan alle immigranten uit te delen. Alleen aan mensen die de uitgangspunten van de moderne westerse samenleving onderschrijven.

Wat is er "modern" aan de "westerse" samenleving?

En hoe onderschrijf je zoiets?

Scipio
03-09-04, 15:46
Geplaatst door Spoetnik
Wat is er "modern" aan de "westerse" samenleving?
Alles!

akram
03-09-04, 15:48
Geplaatst door Scipio
Dus moet je naturalisatie niet als een ambtelijk automatisme behandelen door automatisch het Nederlanderschap aan alle immigranten uit te delen. Alleen aan mensen die de uitgangspunten van de moderne westerse samenleving onderschrijven.

dat is een hele andere discussie
en bovendien hoe wil je de integratiegraad (ik noem het maar even zo)
meten? door middel van een toets?

850
03-09-04, 15:48
Geplaatst door akram

je bent een ziek wijf...jij hebt liever dat ik blijf en jarenlang soos genieten schijnheilig roep dat ik van Nederland houd?

Ik had liever dat je nooit naar Nederland was toegekomen.
Ik heb weinig op met ongedierte.....

akram
03-09-04, 15:51
Geplaatst door 850
Ik had liever dat je nooit naar Nederland was toegekomen.
Ik heb weinig op met ongedierte.....

maar goed, ik ben er nu...leer er mee leven of niet...jouw probleem

Spoetnik
03-09-04, 15:51
Geplaatst door Scipio
Alles!

Ohja, nu weet ik weer..

Wat een kutland is dit toch, arrogante hollanders die denken andere mensen de les kunnen te lezen over hun eigen superieuriteit zonder ooit ook maar een zinnig woord te spreken.

Spoetnik
03-09-04, 15:53
Geplaatst door akram
dat is een hele andere discussie
en bovendien hoe wil je de integratiegraad (ik noem het maar even zo)
meten? door middel van een toets?

Volgens mij ziet Scipio het liefst dat alle buitenlanders zich netals Nederlanders zich bang achter het raam gaan verschuilen, te bang om naar buiten te gaan waar de enge wereld zich afspeelt; oh en als je naar buiten gaat, zorg er toch in godsnaam voor dat je je verzekert!

akram
03-09-04, 15:56
Geplaatst door Spoetnik
Volgens mij ziet Scipio het liefst dat alle buitenlanders zich netals Nederlanders zich bang achter het raam gaan verschuilen, te bang om naar buiten te gaan waar de enge wereld zich afspeelt; oh en als je naar buiten gaat, zorg er toch in godsnaam voor dat je je verzekert!

inderdaad een perfecte manier om te meten!!

taouanza
03-09-04, 16:00
Geplaatst door Scipio
Je mag van mij alles zeggen; we leven in een land van vrije meningsuiting! Mag ik van jou ook zeggen wat ik vind?

Ja hoor ik heb toch schijt aan sukkels zoals jij.

taouanza
03-09-04, 16:00
Geplaatst door Lewis Moon
Zo lang het even persoonlijk en dus spannend wordt, haak je af. Dan heeft discussieren geen zin en kun je inderdaad maar beter stoppen.

Ja staat hier ook met je naam en adres.:moe:

taouanza
03-09-04, 16:03
Geplaatst door TonH
Als dat echt (nog) zo was hadden we deze hele toestand niet...


No shit!:rolleyes:

Zwarte Schaap
03-09-04, 16:04
Geplaatst door Lewis Moon
Zo lang het even persoonlijk en dus spannend wordt, haak je af. Dan heeft discussieren geen zin en kun je inderdaad maar beter stoppen.

Open maar een topic over mijn persoon maar nu hier even niet.

Scipio
03-09-04, 16:05
Geplaatst door Spoetnik
Wat is er "modern" aan de "westerse" samenleving?

En hoe onderschrijf je zoiets?
Een aantal zaken:
- De Trias Politica: scheiding tussen rechtspraak, uitvoering en wetgeving
- Scheiding tussen kerk en staat
- Sociale zekerheid
- Vrijheid van meninguiting,
- Parlementaire democratie
- Wetenschappelijke ontwikkeling
- Het verlichtingsdenken: het verschil tussen feiten en meningen herkennen; problemen met redelijkheid oplossen i.p.v. principes
- Het individualisme: de rechten van het individu zijn gewaarborgd tegenover het dictaat van de massa

Dit zijn enkele principes die de grondslag vormen van het moderne westerse burgerschap. Wie zich daar niet in kan vinden zou ook geen paspoort moeten krijgen.

850
03-09-04, 16:06
Geplaatst door akram
maar goed, ik ben er nu...leer er mee leven of niet...jouw probleem

Precies, tis mijn probleem ja. Dat geeft jouw houding goed weer.
Het kan je allemaal geen reet schelen wat de ander denkt, doet en laat.
Zolang jij hier maar je baantje hebt..........
:ergleuk:

taouanza
03-09-04, 16:07
Geplaatst door Waiting
Ik vind dat als je naar het Westen komt of in dit geval Nederland je je ook bewust moet zijn van die keuze en je je thuis kan voelen met de Westerse cultuur en kijk op de wereld.
Het is niet anders als in de koude oorlog, mensen die Oost-Duitsland ontvluchtten of de Sovjet Unie en toevlucht vonden in het Westen bleven ook niet steken in de gedachte dat alles wel goed was dat ze veilig in het Westen zaten, maar dat ze eigenlijk toch wel vonden dat Oost-Duitsland gelijk had in haar standpunten of toch wel stiekem de Sovjet unie de koude oorlog hadden zien winnen...
Ik blijf het hypocriet vinden dat er mensen zijn die zich totaal niet kunnen vinden met het kapitalisme en met de vrijheden in het Westen, er wel gaan wonen en zich er dan nog tegen verzetten onder het mom van vrijheid van geloof...
Wat had een communist in de koude oorlog te zoeken in het Westen? En dan doel ik niet op mensen in het Westen met communistische denkbeelden, maar op bijvoorbeeld een communist uit Moskou die midden in de koude oorlog naar America verhuist om daar Moskou te supporteren!?

Als je conflicten wilt voorkomen ga dan gewoon lekker wonen daar waar je je thuis voelt in goed en in slecht... Het is hypocriet om wel van de rijkdommen te willen genieten, maar niet de idealen die eraan kleven te accepteren.
Kort door de bocht? Ik vind van niet.

Maar dit geld natuurlijk niet als je naar Palestina verhuisd dan moet iedereen daar wijken voor jou.

taouanza
03-09-04, 16:08
Geplaatst door Scipio
Een aantal zaken:
- De Trias Politica: scheiding tussen rechtspraak, uitvoering en wetgeving
- Scheiding tussen kerk en staat
- Sociale zekerheid
- Vrijheid van meninguiting,
- Parlementaire democratie
- Wetenschappelijke ontwikkeling
- Het verlichtingsdenken: het verschil tussen feiten en meningen herkennen; problemen met redelijkheid oplossen i.p.v. principes
- Het individualisme: de rechten van het individu zijn gewaarborgd tegenover het dictaat van de massa

Dit zijn enkele principes die de grondslag vormen van het moderne westerse burgerschap. Wie zich daar niet in kan vinden zou ook geen paspoort moeten krijgen.

Wat zeur je man je probeert ons al de hele dag de mond te snoeren en dat komtie met zijn vrijheid van meningsuiting. En verlicht denken.
ga fietsen wil je!

EL-Imraan
03-09-04, 16:10
Wat een dwaze droom zou je bijna haast denken, wanneer je naar Verdonk luistert.
Een droom die zij bij mensen doet opdringen, maar ja, dromen zijn nou eenmaal niet op te dringen bij mensen.
Dit is weer een tactiekzet die zij probeert te forceren in haar vreemdelingenbeleid. Eigenlijk bedoeld ze gewoon “Vol is Vol.”
Zij hoopt hiermee te bereiken dat veel vreemdelingen die zich zo vast klampen aan hun ware nationaliteit voor de keus gesteld worden: of je blijft hier en je geeft je andere nationaliteit op of je wordt gedeporteerd naar waar je vandaan komt. Dit vindt zij nou democratie.

akram
03-09-04, 16:10
Geplaatst door 850
Precies, tis mijn probleem ja. Dat geeft jouw houding goed weer.
Het kan je allemaal geen reet schelen wat de ander denkt, doet en laat.
Zolang jij hier maar je baantje hebt..........
:ergleuk:

nou goed als jij erzo over denkt dan ja...
ik zou zeggen, lees mijn posts nog een keer (niet selectief aub) en wellicht kom je tot een andere conclusie over mijn persoon

verder kan ik er niks aan veranderen dat jij niet wil hebben dat ik hier ben (ik werk nog :blij: ) dus ja...ik weet het ook niet meer

Scipio
03-09-04, 16:11
Geplaatst door taouanza
Wat zeur je man je probeert ons al de hele dag de mond te snoeren en dat komtie met zijn vrijheid van meningsuiting. En verlicht denken.
ga fietsen wil je! Nee hoor, van mij mag je alles zeggen!

taouanza
03-09-04, 16:12
Geplaatst door Scipio
Nee hoor, van mij mag je alles zeggen!

nee hoor dan was deze topic stukken korter. Veel korter.

Scipio
03-09-04, 16:14
Geplaatst door EL-Imraan
Zij hoopt hiermee te bereiken dat veel vreemdelingen die zich zo vast klampen aan hun ware nationaliteit voor de keus gesteld worden: of je blijft hier en je geeft je andere nationaliteit op of je wordt gedeporteerd naar waar je vandaan komt. Dit vindt zij nou democratie. Aangezien de meerderheid van de Nederlanders haar steunt IS het ook democratie.

Zwarte Schaap
03-09-04, 16:16
Geplaatst door 850
Ik had liever dat je nooit naar Nederland was toegekomen.
Ik heb weinig op met ongedierte.....

Dat zeiden ze in Nazi-Duitsland ook.

taouanza
03-09-04, 16:16
Geplaatst door Scipio
Aangezien de meerderheid van de Nederlanders haar steunt IS het ook democratie.

Ala Adolf H. :rolleyes:

akram
03-09-04, 16:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zeiden ze in Nazi-Duitsland ook.

nederlanders doen zo iets niet!
ze bedoelde het goed

850
03-09-04, 16:24
Geplaatst door akram
verder kan ik er niks aan veranderen dat jij niet wil hebben dat ik hier ben (ik werk nog :blij: )

Je kunt er wél iets aan veranderen maar je wilt het niet.
Zoals je al zei, het is mijn probleem en niet de jouwe.........

akram
03-09-04, 16:31
Geplaatst door 850
Je kunt er wél iets aan veranderen maar je wilt het niet.
Zoals je al zei, het is mijn probleem en niet de jouwe.........

als jij voor mijn een baantje regelt in het buitenland dan ben ik zo weg hoor. moet wel een goed betaalde baan zijn die in mijn levenswijze kan voorzien.

en het is eigenlijk ook geen probleem voor jou dat ik hier ben toch...je kent me niet eens!!! en als je me persoonlijk zou kennen dan weet ik zeker dat jij tot een andere mening zal komen

taouanza
03-09-04, 16:33
Geplaatst door akram
als jij voor mijn een baantje regelt in het buitenland dan ben ik zo weg hoor. moet wel een goed betaalde baan zijn die in mijn levenswijze kan voorzien.

en het is eigenlijk ook geen probleem voor jou dat ik hier ben toch...je kent me niet eens!!! en als je me persoonlijk zou kennen dan weet ik zeker dat jij tot een andere mening zal komen

Hij wil je niet beter leren kennen hij wil zeiken. Tis een Nederlander das de natuur van het beestje.

barfly
03-09-04, 16:38
Geplaatst door taouanza
Hij wil je niet beter leren kennen hij wil zeiken. Tis een Nederlander das de natuur van het beestje.

En dan nu niet meer zeuren als Marokkanen of moslims over een kam worden geschoren heh?

TonH
03-09-04, 16:38
Geplaatst door Scipio
Een aantal zaken:
- De Trias Politica: scheiding tussen rechtspraak, uitvoering en wetgeving Is in Nederland een farce. Het zijn meestal drie handen op één buik. Rechters, bestuurders en ambtenaren verzwijgen nevenfuncties waardoor een onontwarbare kluwen ontstaat en de burger nooit zeker weet of hij zijn recht krijgt.


- Scheiding tussen kerk en staat
CDA heeft in haar verschillende vormen het grootste deel van de 20e eeuw geregeerd en is nog altijd de grootste lokale partij. Verder God-zij-met-ons, en de bede bij de Troonrede en het glazen plafond voor de post van Staatshoofd.


- Sociale zekerheid
Wélke zekerheid? Die zekerheid is allang het raam uit. Je moet steeds langer gewerkt hebben om nog zeker te zijn en zelfs dan trekken ze je pensioenrechten onder je kont vandaan.


- Vrijheid van meninguiting ,
Alleen als je het met de goegemeente eens bent. Anders rot je maar op naar je eigen land.


- Parlementaire democratie
1x In de vier jaar stemmen en dan een regering krijgen waar je als kiezer geen invloed op had, die niet gecontroleerd wordt door de parlementariërs die voor een groot deel meer binding met de macht dan met de kiezer hebben.


- Wetenschappelijke ontwikkeling
Nederland kennisland is de kreet. Daarom bezuinigen op alles wat maar naar ontwikkeling riekt en door het bedrijfsleven laten betalen dat alleen geïnteresseerd is in lage lonen en niet in hoogwaardige kennis.


- Het verlichtingsdenken: het verschil tussen feiten en meningen herkennen; problemen met redelijkheid oplossen i.p.v. principes
Net een lange discussie met GroteWolf achter de rug over dit onderwerp... Verder hebben we k*tmarokkanen, vuile zionisten, "sluit de moskeën", "gooi ze van de kerktoren" en vooral niet vergeten: "Dat voel ik zo" of "Dat is míjn mening"


- Het individualisme: de rechten van het individu zijn gewaarborgd tegenover het dictaat van de massa Zie 'Vrijheid van meningsuiting'


Dit zijn enkele principes die de grondslag vormen van het moderne westerse burgerschap. Wie zich daar niet in kan vinden zou ook geen paspoort moeten krijgen.

Lever je paspoort dus maar in... :D

taouanza
03-09-04, 16:40
Geplaatst door barfly
En dan nu niet meer zeuren als Marokkanen of moslims over een kam worden geschoren heh?

Nee ik ben Nederlander dus ik zeik lekker mee.:fpuh:

850
03-09-04, 16:46
Geplaatst door akram
als jij voor mijn een baantje regelt in het buitenland dan ben ik zo weg hoor. moet wel een goed betaalde baan zijn die in mijn levenswijze kan voorzien.

en het is eigenlijk ook geen probleem voor jou dat ik hier ben toch...je kent me niet eens!!! en als je me persoonlijk zou kennen dan weet ik zeker dat jij tot een andere mening zal komen

Ik? Moet ik een baantje voor jou gaan regelen?
Het moet niet gekker worden met jou...........
Ik ben geen uitzendburo.........

Ik ken je niet persoonlijk nee maar ik lees nu jouw shit op deze forum dus je bent al mn leven binnen gedrongen. Cyber-life=real-life.
:wijs: Mijn zwakte is dat ik veel te lief ben en braaf antwoorden blijf geven ook al zijn het brarrel-postings zoals de jouwe........
Daardoor ben je nu mn leventje binnen gesijpeld.......

Scipio
03-09-04, 16:52
Geplaatst door TonH


[...Nederland...heel slecht...blabla...]

OK, Nederland is natuurlijk nog niet zo ver ontwikkeld als Marokko maar over 100 jaar moet dat kunnen lukken...