PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit bij iedereen bekend?

Ghiezzoe
02-09-04, 20:48
Deze kennen we allemaal al. toch?

24:2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

24:3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Salaam

HiTMaN
03-09-04, 19:46
Geplaatst door Ghiezzoe

24:2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

24:3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Salaam

Je verdiend net als wat je zelf bent.

moslima25
17-09-04, 09:46
Geplaatst door Ghiezzoe

Salaam

ja en wat is jou vraag? wat wil je erbij zeggen brengen?

Cola light
04-10-04, 14:04
Ik denk dat het hem gaat om de MAN, dat hij ook gestenigd dient te worden of gegeseld, bij overspel of andere sexuele relaties buiten het huwelijk, omdat er vaak toch gesproken blijft worden over het straffen van de vrouw. :tover:

Ik kan het ook verkeerd hebben, in dat geval, mijn excuses, ik ga maar verder met slokjes nemen van mijn licht verfrissinkje. :blij:

Sim
19-10-04, 14:37
Geplaatst door Cola light
Ik denk dat het hem gaat om de MAN, dat hij ook gestenigd dient te worden of gegeseld, bij overspel of andere sexuele relaties buiten het huwelijk, omdat er vaak toch gesproken blijft worden over het straffen van de vrouw. :tover:

Ik kan het ook verkeerd hebben, in dat geval, mijn excuses, ik ga maar verder met slokjes nemen van mijn licht verfrissinkje. :blij:

ik denk dat je gelijk hebt!

chalty
03-11-04, 07:58
:confused: mhhh maar goed dat ik vrijgezel ben.

Äna
07-11-04, 00:57
Nou ik denk dat Ghizzoe hier een wel een punt heeft.
Ipv door te gaan met je verfrissinkje te drinken, zou je eens na moeten denken over de dubbele moraal die er heerst onder veel zogenaamde moslims.

Wat zou jij doen, terwijl je jaren op de prins op het witte paard hebt zitten wachten en deze komt een keer op zijn step en vertelt je dat hij reeds jaren sexueel actief is...........
Try him en vertel het zelfde eens kijken hoe hij reageert.............

knuffel
14-11-04, 20:51
ben het natuurlijk eens, met wat in de koran staat.
en ben zo als alle mensen, vragend over alles en nog wat.
enig voordeel, is vaak de manier van hoe je. jou eigen af vraagt.
mensen stellen bijna negen van de tien keer, de verkeerde vraag,op de verkeerde manier,en op het verkeerde moment.

mensen willen altijdt weten waarom iets zo is. en waarom hen iets overkomt. waarom ik, waarom dit en dat. het is bijna altijdt,waarom.
je kan een ander wel vragen, waarom. En je zal wel een antwoord krijgen van je mede mens.die vaak bevredigend zal klinkken ook.
dat komt door dat de mensheid, afgestemd is op het vertrouwen van de mensheid. wat een voortvloeisel is van het ongeloof van de mensheid.
een weldenkend mens, weet met absoluute zekerheid te zeggen, dat hij/zij als mens niet voor zich te vertrouwen is. en zo, zeker niet voor een medemens,en of nog. de medemens voor hem/haar.
een ware geloofige moslim weet dat, dat onmogelijk is.
een ware moslim legt zijn vertouwen dan ook ten alle tijde, volledig in de handen van allah.voor alles hij/zij tegenkomt in zijn/haar leven.
in wat is geweest,en wat komen gaat.
een waarom vraag, is zo wie zo uit ongeloof van die geen.die de waarom vraag steld.als moslim weet je dat het hele univursum bestuurd/bewogen/.wordt door de enige ware schepper van alles. ALLAH.
een ware moslim vraagt nooit, waarom iets zo is of waarom iets zo moest zijn. natuurlijk, niet. daar is maar een antwoord op namelijk.
omdat allah het zo wil. een dat is werkkelijk, het enige en ware antwoorde op elk waaromvraag,van de mens.
dus waarom vraagt men zo veel waarom`s aan ieder ander en aan zich zelf.de juiste vraag voor je zelf en zo ook voor de medemens is. HOE.
hoe is dit bedoelt. vraag jullie zelf af hoe alles bedoelt kan zijn.
bij alles, en je zal zien dat het en vereiking is voor de geest.
vraag ten alle tijde, bij wat je overkomt. hoe het bedoelt is door onze schepper en niet waarom. alleen zo haal je alle waarheid naar binnen.

om te reageren op het slaan van je partner, na dat een van hen de islam wetten niet na geleefd heeft. is niet meer dan logisch en ook alleen maar goed voor beiden. de pijn die gepaard gaat met zulks overtredingen binnen een relatie zijn ongekend. vele mensen zitten maanden,zo niet jaren thuis in het ziekten wet.na iets dergelijks te hebben ervaren.de islam is er werkelijk voor alles, en zo ook ter genezing om verder te gaan met je leven. weet zeker dat mensen die iets dergelijks ervaren hebben, het eens zijn met deze gepaste straf.
ieder mens die de pijn van iets dergelijks heeft ervaren zal het nut er van inzien...het neemt namelijk veel weg bij beiden, zo dat zij verder kunnen met hen leven.

het is om van te genezen. dat is alles.
tegengif wordt ook gemaakt van gif....zo zal dit ook wel bedoelt zijn.
het geen je vergiftegd heeft, moet ook het tegengif geven.
anders blijf je vergiftegd.

tot een andere keer, dan maar weer.
de islam is wat je als mens bent,. het verzorgt je,en behoed je.

michiel mans
19-11-04, 02:30
Beste Ghiezzoe,

Vind je het bestraffen van overspel met honderd stokslagen niet barbaars (en uit de tijd)? Is overspel altijd een kwestie van pure lust? Kan het niet soms, vaak, een kwestie van geen liefde (meer) krijgen van de partner (m/v) zijn dat het mede veroorzaakt? Verliefd wordt je verder zelden uit vrije wil.

Beste knuffel, je schreef,

"een ware moslim legt zijn vertouwen dan ook ten alle tijde, volledig in de handen van allah.voor alles hij/zij tegenkomt in zijn/haar leven.
in wat is geweest,en wat komen gaat. een waarom vraag, is zo wie zo uit ongeloof van die geen.die de waarom vraag steld.als moslim weet je dat het hele univursum bestuurd/bewogen/.wordt door de enige ware schepper van alles. ALLAH. een ware moslim vraagt nooit, waarom iets zo is of waarom iets zo moest zijn. natuurlijk, niet. daar is maar een antwoord op namelijk. omdat allah het zo wil"

Zo'n houding is niet bevorderlijk voor de wetenschap. Wetenschappers moeten zich constant -hoe, waarom, waardoor, waarmee etc. afvragen. Verklaard dit waarom de Islam zo weinig mensen als Copernicus, Newton, Dalton, Curie en Einstein hebben voortgebracht?

Davud
19-11-04, 04:19
Geplaatst door michiel mans
Beste Ghiezzoe,

Zo'n houding is niet bevorderlijk voor de wetenschap. Wetenschappers moeten zich constant -hoe, waarom, waardoor, waarmee etc. afvragen. Verklaard dit waarom de Islam zo weinig mensen als Copernicus, Newton, Dalton, Curie en Einstein hebben voortgebracht?

Vergeet Oppenheimer niet, die de zegeningen van de waterstofbom, en de daaruit afgeleide kernbommen over de mensheid heeft gebracht.

Zoek de oorzaak bij jezelf, alvorens je anderen begint te verwijten.

ALLE kwaad wat je overkomt veroorzaak je zelf.

Maar dat wil je niet horen natuurlijk.

Misschien toch maar in de politiek gaan?

Of misschien ben je er al?

Vrede (zie hieronder)

Davud.

michiel mans
19-11-04, 13:07
Beste Davud, je schreef,

Vergeet Oppenheimer niet, die de zegeningen van de waterstofbom, en de daaruit afgeleide kernbommen over de mensheid heeft gebracht.

De waterstofbom kwam na de atoombom en is ook een atoom of kernbom, het verschil is het proces, splitsing ('atoombom') of fusie (waterstofbom). Maar inderdaad, wetenschap heeft niet uitsluitend goeds gebracht. Moeten we het daarom maar afschaffen?

Zoek de oorzaak bij jezelf, alvorens je anderen begint te verwijten.

Dat is regelmatig een wijze raadgeving. Gaat het ook op in het geval van vrouwenbesnijdenis? Je gaat niet inhoudelijk in op hetgeen ik er over schreef.

ALLE kwaad wat je overkomt veroorzaak je zelf.
Maar dat wil je niet horen natuurlijk.

Ik wil het met alle plezier aanhoren. Ik stel echter dat dit onzin is. Veroorzaak je verkeersongevallen altijd zelf? Overstromingen, aardbevingen en vulkaanuitbarstingen? Worden mensen ook niet vaak meegesleurd in gebeurtenissen zonder er zelf een positieve of negatieve invloed op te hebben gehad. Als jij gelijk hebt dan bestaan er geen slachtoffers, is de ellende in Irak of elders 'eigen schuld'. Naar mijn smaak onzin dus.

Davud
19-11-04, 13:18
Dank voor de correctie: wij moslims zijn namelijk niet zo bedreven inzake wetenschappelijke technieken om de mensheid uit te roeien.

Je onwetendheid blijkt uit het feit dat jij niet eens weet dat de vrouwenbesnijdenis, haar bron niet vindt in de Heilige Quran, maar uit plaatselijke achterlijke culturen.

Dat ik niet inhoudelijk daarop inga, is om jou onwetendheid inzake niet te stimuleren. Het internet is een machtige bron van kennis: zoek het even zelf op.

Wat de rampen betreft: de onwetende zal altijd praten over " ongeluk, toeval, calamiteiten", terwijl de gelovige duidelijk weet dat de mens de oorzaak is van alle kwaad.

Als atheist en wetenschapper zou je moeten gehoord hebben van de "chaostheorie", en weten dat er geen wanorde is in de Schepping van Allah.

De wanorde is in het hoofd der mensen, die zij dan ook projecteren op hun medemens en de natuur.

Verwar "toeval, ongelukken..." niet met de natuurwetten, die aan eigen regels onderworpen zijn, en waar de mens (GELUKKIG) geen invloed op kan uitoefenen.

Zoals ik in een andere post al zei tegen jou: een atheist zal altijd meer vragen hebben dan antwoorden.

Vrede (zie hieronder)

Davud

michiel mans
19-11-04, 14:33
Beste Davud, je schreef,

Dank voor de correctie: wij moslims zijn namelijk niet zo bedreven inzake wetenschappelijke technieken om de mensheid uit te roeien

Dat lukt ook zonder deze hoge wetenschappelijke technieken heel goed hoor. Zie Darfur waar ernstig gelovigen uitstekend in staat blijken anderen in grote getalen om zeep te helpen, inclusief moslims. Menig veelal door moslims bevolkt land streeft ook fanatiek naar deze uitwas der wetenschap, zie Pakistan en Iran plus voorheen Irak (70-90'er jarenen)en Libie.

Je onwetendheid blijkt uit het feit dat jij niet eens weet dat de vrouwenbesnijdenis, haar bron niet vindt in de Heilige Quran, maar uit plaatselijke achterlijke culturen.

Misschien moet je betreffende stuk opnieuw lezen. Ik heb niet geschreven dat vrouwenbesnijdenis zijn oorsprong vindt in de Koran. Ik stelde dat de Islam er geen eind aan gemaakt heeft. Deze achterlijkheid heeft ze niet gestopt. Daar geef je dus geen antwoord op.

Wat de rampen betreft: de onwetende zal altijd praten over " ongeluk, toeval, calamiteiten", terwijl de gelovige duidelijk weet dat de mens de oorzaak is van alle kwaad.

Tsja, zo wordt vooruitgang wel erg lastig. Ik zie degene die alles aan Allah toeschrijft als de onwetende, niet de on(anders)gelovige. Die gaat op zoek naar oorzaken en oplossingen en blijft niet zitten alleen Insh'Allah uitroepend of zichzelf kastijdend.

Als atheist en wetenschapper zou je moeten gehoord hebben van de "chaostheorie", en weten dat er geen wanorde is in de Schepping van Allah.De wanorde is in het hoofd der mensen, die zij dan ook projecteren op hun medemens en de natuur.

Mavo 4 was voldoende om me de basis tot deze inzichten te geven, veel lezen op een breed terrein samen met nadenken deed de rest. Zo ben ik b.v van mijn katholieke geloof afgekomen. Een ware bevrijding.

Als er geen wanorde is in de schepping van Allah, waar komt die wanorde in de hoofden van mensen dan vandaan? Immers, Allah schiep de mens. Productiefoutje? Hoe zit het dan met productaansprakelijkheid? De chaostheorie is overigens wat anders dan wanorde, het gaat wel degelijk ook uit van oorzaak-gevolg situaties.

Verwar "toeval, ongelukken..." niet met de natuurwetten, die aan eigen regels onderworpen zijn, en waar de mens (GELUKKIG) geen invloed op kan uitoefenen

Ik verwar natuurwetten niet met toeval. Ik zie echter niet hoe een overstroming (=natuurwet) die ellende geeft, veroorzaakt wordt door het kwaad in de mens. Dat is kul. Verder maakt b.v gentechnologie het mogelijk in te grijpen in de natuur, kanaliseren, het bouwen van dammen e.d verder ook. Meestal GELUKKIG, soms is het ingrijpen verkeerd door verkeerde ratio-wetenschap. Wetenschap is echter niet star en leert van fouten.

Zoals ik in een andere post al zei tegen jou: een atheist zal altijd meer vragen hebben dan antwoorden.

En dat is maar goed ook. Als je stopt met vragen stokt de wetenschap. Overigens zijn er zat gelovige wetenschappers, moslim of anders.

Davud
19-11-04, 14:50
Veel succes met je ratio, intelligentie, uitleg, wetenschap.

Als de Islam niet de oorzaak is van de vrouwenbesnijdenis, waarom verwijt je dat de Islam dan?

Die wanorde, beste onwetende, in het hoofd der mensen, is onlosmakelijk verbonden met begrippen, zoals, egoisme, hebzucht, haat, vrije wil en de gevolgen er van.

Misschien zal je op het einde van je leven wel beseffen dat kennis die niet leidt tot wijsheid, slechts dood gewicht is.

Klamp je maar lekker vast aan de ratio, die je duidelijk tot een "godheid" hebt verheven.

In die zin ben je eigenlijk ook geen echte atheist.

Oh, als het je plezier doet: je hebt gelijk hoor, in alles. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt.

Je weet je haat voor de Islam handig te verhullen onder het begrip "ratio", maar je moet wel nog even verder oefenen.

Tot nu toe kan ik nog steeds door je heen kijken.

Vrede ( zie vers hieronder).

Davud

michiel mans
19-11-04, 16:40
Davus schreef,

Veel succes met je ratio, intelligentie, uitleg, wetenschap.

Dank je. Jij hetzelfde met je perfecte geloof.

Als de Islam niet de oorzaak is van de vrouwenbesnijdenis, waarom verwijt je dat de Islam dan?

Wederom geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals, ik verwijt de Islam het ontstaan van vrouwenbesnijdenis niet, wel het feit dat ze het niet geprobeerd hebben te stoppen. Over dat laatste wil je kennelijk niet nadenken.

Die wanorde, beste onwetende, in het hoofd der mensen, is onlosmakelijk verbonden met begrippen, zoals, egoisme, hebzucht, haat, vrije wil en de gevolgen er van.

En waarom heeft de volmaakte, almachtige schepper ons dan met egoisme, hebzucht, haat en vrije wil uitgerust? Je geeft geen antwoord op mijn oorspronkelijke opmerking, de contradictie in 'de schepping is volmaakt -de mens, die onderdeel van die schepping is, is niet volmaakt. Dan is de schepping dus niet volmaakt. Je geeft alleen aan waar de mens zijn onvolmaaktheden liggen.

Misschien zal je op het einde van je leven wel beseffen dat kennis die niet leidt tot wijsheid, slechts dood gewicht is.

Er bestaat niet zoiets als nutteloze kennis. Wat niet wil zeggen dat bepaalde kennis niet wijzer maakt dan andere. We hebben wellicht een duidelijk verschillende opvatting over tot wijsheid leidende kennis.

Klamp je maar lekker vast aan de ratio, die je duidelijk tot een "godheid" hebt verheven. In die zin ben je eigenlijk ook geen echte atheist.

Ik denk dat je weinig van ratio hebt begrepen daar je het voor mij als tot 'godheid' wilt verheffen. Dat is om rationele redenen alleen al onmogelijk.

Oh, als het je plezier doet: je hebt gelijk hoor, in alles. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt.

Ik bespeur hier toch een mate van sarcasme, dat bederft het toegewenste plezier wel een beetje.

Je weet je haat voor de Islam handig te verhullen onder het begrip "ratio", maar je moet wel nog even verder oefenen.
Tot nu toe kan ik nog steeds door je heen kijken.

Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over je minachting voor ongelovige, in ratio en op wetenschap vertrouwende mensen.

michiel mans
19-11-04, 16:43
Soera 25. Het Criterion (Al-Forqaan)
63. En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede".

Wat niet zelden een irrelevant antwoord op het aan-toegesprokene is.

"Weet u waarom het zo vaak overstroomd?" Antwoord: "Vrede"

Davud
19-11-04, 16:55
:slapen:

Waarom moet de Islam het probleem aanpakken als de Islam niet de oorzaak er van is?

Hoe kom je erbij? dit is toch duidelijk een miscommunicatie in je eigen ratio?

Omdat de media zeggen dat de Islam dat moet doen?

Zo zie je hoe zelf hoe jouw, zo belangrijke ratio, kan worden misleid.

Zoals ik al eerder zei: wijs niet naar anderen, maar zoek de oorzaak bij jezelf.

Ook de Profeet Jezus, vrede zij met hem, zei: zij zien het stof in andermans oog, maar zien niet de balk in het eigen oog.

Jij als ex-katholiek, moet dat toch weten? Of heb je werkelijk ALLES verworpen?

Het kind met het badwater weggegooid?

Onwetendheid is een zware last: maar jijzelf bepaalt het gewicht ervan.

Ook hier was dit mijn laatste post met jou.

Succes

Davud

michiel mans
19-11-04, 17:31
Klasse Davud,

Waarom moet de Islam het probleem aanpakken als de Islam niet de oorzaak er van is?

Een fijne, medemenselijke instelling. Als je zelf geen misstanden hebt veroorzaakt, hoef je geen poging te wagen om misstanden aan te pakken als je die tegenkomt en het vermogen hebt om hier wat aan te doen.

Door de zaak verder om te draaien hoef je geen antwoorden meer te geven. Sowieso kap je dialoog verder af. Ja zo kun je kritiek en lastige vragen buiten de deur houden en hoef je nimmer over nare zaken na te denken. :zwaai:

Davud
19-11-04, 17:51
:zegniets:

michiel mans
19-11-04, 18:06
:p

knuffel
20-11-04, 15:16
Beste Ghiezzoe,

Vind je het bestraffen van overspel met honderd stokslagen niet barbaars (en uit de tijd)? Is overspel altijd een kwestie van pure lust? Kan het niet soms, vaak, een kwestie van geen liefde (meer) krijgen van de partner (m/v) zijn dat het mede veroorzaakt? Verliefd wordt je verder zelden uit vrije wil.

Beste knuffel, je schreef,

"een ware moslim legt zijn vertouwen dan ook ten alle tijde, volledig in de handen van allah.voor alles hij/zij tegenkomt in zijn/haar leven.
in wat is geweest,en wat komen gaat. een waarom vraag, is zo wie zo uit ongeloof van die geen.die de waarom vraag steld.als moslim weet je dat het hele univursum bestuurd/bewogen/.wordt door de enige ware schepper van alles. ALLAH. een ware moslim vraagt nooit, waarom iets zo is of waarom iets zo moest zijn. natuurlijk, niet. daar is maar een antwoord op namelijk. omdat allah het zo wil"

Daar heb je helemaal gelijk in.ieder jij genoemd hebt heeft meer ellende gebracht door zijn ongeloof dan goed is voor een mens.
Alles binnen het leven van een ongelovige komt ook voort uit niewsgierigheid,zo als die van een kind. nieuwsgierheid brengt vaak alle ellende met zich mee. zo als ook zal blijken en reeds al te zien is.
waar alle ellende van de ongelovige vandaan is gekomen en komen zal.

michiel mans
20-11-04, 15:34
Beste knuffel,

Genoemde mensen waren geen atheist. Mensen vergelijkbaar met genoemden hebben vaak in de klinch met het Vaticaan gelegen, sommigen werden vermoord. Toch gingen ze door.

Uit je betoog blijkt dat je erg weinig kennis van geschiedenis hebt. Als het aan mensen zoals jij zou hebben gelegen liepen we allemaal nog in berevellen rond.

OccamsRazor
20-11-04, 22:36
Geplaatst door Äna
Nou ik denk dat Ghizzoe hier een wel een punt heeft.
Ipv door te gaan met je verfrissinkje te drinken, zou je eens na moeten denken over de dubbele moraal die er heerst onder veel zogenaamde moslims.

Wat zou jij doen, terwijl je jaren op de prins op het witte paard hebt zitten wachten en deze komt een keer op zijn step en vertelt je dat hij reeds jaren sexueel actief is...........
Try him en vertel het zelfde eens kijken hoe hij reageert.............

Beste Äna,

Zoals ik het lees gaat het om mensen die reeds in de echt verbonden zijn.

Het punt dubbele moraal: Tja, dat komt voor en niet alleen bij moslims ook bij christenen en joden. Het wordt wat anders als je moraal predikt en je er zelf niet aan houdt. Dat is schijnheilig.

Op zich is op seks voor het huwlijk iets dat elk persoon voor zichzelf moet uitmaken en of hij of zij dat kan verantwoorden voor zijn geloofsovertuiging.

Vriendelijke groet,

W

Ben7
26-11-04, 09:45

Wat Jezus zegt over overspel

Johannes 8
1-2 Jezus bracht de nacht door op de Olijfberg. De volgende morgen was Hij alweer vroeg in de tempel. De mensen kwamen om Hem heen staan en luisterden naar Hem.
3 De godsdienstleraars en Farizeeërs brachten een vrouw bij Hem, die op overspel was betrapt. Zij duwden haar midden in de kring en zeiden:
4 "Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt terwijl zij overspel pleegde.
5 In de wet van Mozes staat dat wij zo'n vrouw moeten stenigen. Wat is Uw mening?"
6 Zij waren erop uit Hem in de val te laten lopen. Dan zouden zij een reden hebben om Hem aan te klagen. Jezus ging op Zijn hurken zitten en schreef met Zijn vinger in het stof.
7 Toen zij bleven aandringen, stond Hij op en zei: "Laat hij die zelf nooit zondigt, de eerste steen maar gooien!"
8 Hij hurkte opnieuw en begon weer te schrijven.
9 Na deze woorden dropen de mannen één voor één af, de leiders het eerst. Jezus bleef alleen met de vrouw achter.
10 Hij stond op en vroeg: "Waar is iedereen? Heeft niemand u veroordeeld?"
11 "Nee, Here", antwoordde zij. "Wel", zei Jezus, "Ik veroordeel u ook niet. Ga maar en doe vanaf nu geen slechte dingen meer."
12 Jezus richtte Zich weer tot de mensen en zei: "Ik ben het licht van de wereld. Wie Mij volgt, zal nooit in het donker rondtasten, maar leven in het licht."
13 "Daar zegt U nogal wat", merkten de Farizeeërs op. "Er is geen enkel bewijs dat U de waarheid spreekt."
14 Jezus antwoordde: "Toch is het waar, al zeg Ik het Zelf. Want Ik weet waar Ik vandaan kom en waar Ik heenga. Maar u weet daar niets van.
15 U staat onmiddellijk klaar met uw oordeel. Dat is puur menselijk. Ik oordeel niemand.
16 En zelfs als Ik het wel zou doen, zou mijn oordeel zuiver zijn. Want Ik oordeel niet alleen. Ik oordeel samen met de Vader, Die Mij gestuurd heeft.
17 In uw wet staat dat als twee getuigen hetzelfde zeggen, hun getuigenis rechtsgeldig is.
18 Ik ben Zelf de ene Getuige. De ander die voor Mij getuigt, is mijn Vader Die Mij gestuurd heeft."
19 "Waar is Uw Vader dan?" vroegen zij. Hij antwoordde: "U weet niet wie Ik ben en ook niet wie mijn Vader is. Als u Mij kende, zou u ook mijn Vader kennen."
20 Dit zei Jezus terwijl Hij de mensen toesprak in het gedeelte van de tempel waar de collectekisten stonden. Hij werd niet gevangen genomen, omdat het Zijn tijd nog niet was.
21 Hierna zei Jezus: "Ik ga weg en u zult Mij zoeken. Maar waar Ik heenga, kunt u niet komen. U zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn."
22 "Waar Ik heenga, daar kunt u niet komen?" vroegen de Joden verwonderd. "Zou Hij soms zelfmoord willen plegen?"
23 Jezus zei: "U bent van hier beneden; Ik ben van boven. U bent van deze wereld, maar Ik niet.
24 Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen."
25 "Maar wie bent U dan?" vroegen zij. "Dat heb Ik vanaf het begin al verteld.
26 Ik zou veel over u kunnen zeggen en u veroordelen. Maar dat zal Ik niet doen. Ik vertel de wereld alleen wat Ik gehoord heb van Hem, Die Mij gestuurd heeft. Hij spreekt de waarheid."
27 Maar zij begrepen niet dat Hij het over de Vader had.
28 Jezus zei: "Wanneer u Mij gedood hebt (A), zult u weten wie Ik ben. Dan zal het u duidelijk zijn dat Ik niet mijn eigen wil heb gedaan, maar alleen heb gezegd wat de Vader Mij geleerd heeft.
29 Hij is bij Mij. Hij heeft Mij nooit verlaten, omdat Ik altijd doe wat Hij wil."
30 Toen Hij dit zei, geloofden velen dat Hij de Christus was.
31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.
32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 D t is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.
46 Wie van u kan Mij beschuldigen van iets slechts? Niemand! Ik spreek de waarheid. Waarom gelooft u Mij dan niet?
47 Wie bij God hoort, begrijpt wat Hij zegt. Omdat u niet bij God hoort, begrijpt u Hem niet."
48 "Hebben wij niet gezegd dat U een Samaritaan bent?" zeiden de Joden. "U bent bezeten."
49 "Ik ben niet bezeten", antwoordde Jezus. "Ik eer mijn Vader, maar u doet niets anders dan Mij beledigen.
50 Ik ben er overigens niet op uit om Mijzelf te verdedigen; dat doet God wel. Hij veroordeelt ieder die kwaad van Mij spreekt.
51 Onthoud dit: Wie doet wat Ik zeg, zal nooit sterven."
52 "Nu weten wij zeker dat U bezeten bent", zeiden de Joden. "Abraham en de profeten zijn allemaal gestorven en U beweert dat ieder die doet wat U zegt, niet zal sterven.
53 U denkt toch zeker niet dat U meer bent dan onze stamvader Abraham? Hij en de profeten zijn gestorven. Wat verbeeldt U Zich wel?"
54 "Als Ik Mijzelf zou verheerlijken", antwoordde Jezus, "zou dat niets betekenen. Maar mijn Vader verheerlijkt Mij. En u zegt dat Hij uw God is.
55 U hebt Hem nooit leren kennen. Ik ken Hem wel. Als Ik zou zeggen dat Ik Hem niet ken, zou Ik een leugenaar zijn, net als u. Maar Ik ken Hem en doe wat Hij zegt.
56 Abraham keek met blijdschap uit naar de dag van mijn komst. Hij zag Mij komen en was erg blij."
57 "U bent nog geen vijftig jaar en U hebt Abraham al gezien?" zeiden de Joden.
58 "Het is zoals Ik zeg", antwoordde Jezus. "Ik was er al voor Abraham werd geboren."
59 Dit was voor hen aanleiding om stenen te pakken met de bedoeling Hem te stenigen. Maar Jezus ging weg en verliet de tempel.

Ben7
26-11-04, 10:06
Mattheüs 12
33 Een boom kent men aan zijn vruchten. Aan een goede boom komen goede vruchten en aan een slechte boom slechte.

Als iemand vind dat Jezus een slechte vrucht in de voorgaande teksten geeft, mag diegene het uitleggen wat er slecht aan is.
(geen slappe excusen dat het zogenaamd veranderd is, aan de vrucht herkent men de boom)

ieder mens met een beetje respect voor anderen mensen zal kunnen zien wat er niet klopt in de tekst van de Qoraan,

blijkbaar zijn jullie toe aan het Nieuwe Testament :hardlach:

of word het niet tijd dat mensen liefdevol met elkaar omgaan ?

Davud
26-11-04, 11:59
hey ben7: hoe komt het dat je opeens nederlands spreekt ipv. engels?

:giechel:

geen dank

graag gedaan

Davud

Ben7
26-11-04, 12:29
omdat het andere onderwerp in het engels begon :tik:

Äna
26-11-04, 14:34
Geplaatst door OccamsRazor
Beste Äna,

Zoals ik het lees gaat het om mensen die reeds in de echt verbonden zijn.

Het punt dubbele moraal: Tja, dat komt voor en niet alleen bij moslims ook bij christenen en joden. Het wordt wat anders als je moraal predikt en je er zelf niet aan houdt. Dat is schijnheilig.

Op zich is op seks voor het huwlijk iets dat elk persoon voor zichzelf moet uitmaken en of hij of zij dat kan verantwoorden voor zijn geloofsovertuiging.

Vriendelijke groet,

W

Beste OccamsRazor,

Klopt inderdaad overspel geld als mensen in het echt verbonden zijn en ontucht geld als mensen nog niet getrouwd zijn.

Ik ben het met je eens (saai he) iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij leeft daar kan niemand over oordelen het is inderdaad zoals je stelt als je jezelf maar kan verantwoorden voor je geloofsovertuiging.

Wat betreft de dubbele moraal dat joden en christen dit ook doen, ja dat maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Wat ik in ieder geval van de christen gemeenschap weet is dat de vrouw daar op haar huwelijksnacht niet op wordt aan gekeken.
Wat betreft de moslim gemeenschap is het bijna een algemeen geaccepteerd gegeven dat een jongen zich mag "uitleven" en meisje kuis moet blijven wachten. en het ergste nog is dat dit door de vrouwen zelf in stand wordt gehouden.
Het geen niet wil zeggen dat ik vind dat alle vrouwen nu ook maar seks voor het huwelijk moeten hebben. Nee dat niet, maar wel deze dubbele moraal niet geaccepteerd wordt door de Islam.

Groet Ana

maar dat heel veel stellen moeten beseffen dat zij een huwelijk hebben die niet volgens de islam geaccepteerd is (tenzij er oprechte vergiffenis is gevraagd aan de schepper)

Ben7
26-11-04, 15:56
off topic

ik hoop dat het bij het originele onderwerp blijft over echtbreken

knuffel
26-11-04, 16:06
Mishandelen is natuurlijk, uit den boze.
En vrouw weet heus wel zelf, dat wanneer zij een tik heeft gehad van haar man. of dat uit liefde is,en of mishandelen is.
Vaak geeft een man, zo`n tik aan de vrouw uit onmagt.
De geestelijk kracht van een vrouw is nou eenmaal niet gelijk aan die van de man. waar door de man als soort alarmbel, in geestelijk nood is.

zijn vrouw een tik geven laat zien, dat hij het geestelijk niet meer aan kan. Aan de vrouw wat ze er mee doet, daar na.
Maar meestal ziet de vrouw na iets dergelijks in, dat zij te ver is gegaan.
En is het moment om het goed te maken,meestal ook aangebroken.
en te stoppen, met getouwtrek

Komt zo`n dergelijk toepassing niet aan de orde.
Dan stapelt de ellende zich op tot het huwlijk ziekelijk is onder elkaar.
of het huwlijk wordt ontbonden door een van de twee.
en negen van de tien keer, trekt de vrouw aan het kortst`e eind.

het begint ook bij het touwtrekken onderling.
als niemand waarschuwd dat het getouwtrek moet stoppen.
dan trekt de vrouw meestal aan het kortste eind.

met Basketbal hebben ze een "time out" voor dergelijk touwtrekken onderling. En zo`n coriserende tik geeft de "time out"aan,binnen een relatie. om zo er na, weer verder te kunnen met een gezonde relatie.
En zo is het ook bedoelt met basket bal.
Om overzichtelijk verder te kunnen spelen, en het spel leuk te houden.
tot het einde. en zo ook met het huwlijk.

het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
mensen denken, te moeilijk over alles, waar door ze niet meer zien. hoe iets bedoelt is.
De islam is meer dan alleen vrede.
De islam is juist "geen onvrede" hebben in elk opzicht.
geen onvrede in alles, is heel wat anders dan alleen vrede.

je kan vrede hebben met het een,en niet met het ander.
Is er nog steeds ONVREDE..
De islam neemt ONVREDE weg, in elk denkbare opzicht.
van de mens, weg.

michiel mans
26-11-04, 16:25
Knuffel schreef,

De geestelijk kracht van een vrouw is nou eenmaal niet gelijk aan die van de man. waar door de man als soort alarmbel, in geestelijk nood. zijn vrouw een tik geven laat zien dat hij het geestelijk niet meer aan kan. Aan de vrouw wat ze er mee doet, daar na.

Waaruit blijkt dat vrouwen niet dezelfde geestelijke kracht hebben als mannen, welk diepzinnig onderzoek heeft dit aangetoond? Uit je verhaal blijkt dat in ieder geval niet, vrouwen zouden meer geestelijke kracht hebben, de man verliest zijn geestelijke kracht als eerste en weet niets beters meer te doen dan een tik uit delen.

knuffel
26-11-04, 16:39
Knuffel schreef,

Waaruit blijkt dat vrouwen niet dezelfde geestelijke kracht hebben als mannen, welk diepzinnig onderzoek heeft dit aangetoond? Uit je verhaal blijkt dat in ieder geval niet, vrouwen zouden meer geestelijke kracht hebben, de man verliest zijn geestelijke kracht als eerste en weet niets beters meer te doen dan een tik uit delen.

Doe niet zo dom joh, iedere geleerde en psychiater kan je wel vertellen dat de geestelijk kracht en uithoudingsvermogen van de vrouw veel hoger ligt. Je vraag "uit welk diepzinnig onderzoek"
Is te dom om te beantwoorden, maar ja. het antwoord...Uit ieder.
en ieder,kan het ook uit het leven zelf halen.
Hoef je en ander niet voor te vragen hoor.

michiel mans
26-11-04, 16:56
Mijn fout. Uit je voorbeeld begreep ik dat je juist wilde aantonen dat vrouwen zwakker zijn. Ik had mijn opmerking over onderzoek wellicht anders moeten formuleren. Vrouwen zijn inderdaad superieur op dit vlak. Ook fysiek-fysiologisch houden ze het langer vol. Alleen kwa spierballen is het gemiddeld wat minder.

Daarom is het scheppingsverhaal ook zo'n onzin. Kijk naar de verschillen tussen X en Y chromosoom. Een kloon is zwakker dan het orgineel, Eva zou een kloon uit een rib zijn volgens een oud boek.

Ben7
26-11-04, 17:00
De geestelijk kracht van een vrouw is nou eenmaal niet gelijk aan die van de man. waar door de man als soort alarmbel, in geestelijk nood.
zijn vrouw een tik geven laat zien dat hij het geestelijk niet meer aan kan.

Petrus 3
1 Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen aan het woord niet gehoorzaam zijn, zij door de wandel hunner vrouwen zonder woorden gewonnen worden,
2 doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken.
3 Uw sieraad zij niet uitwendig: het vlechten van haar, het omhangen van goud of het dragen van gewaden,
4 maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God.
5 Want aldus tooiden zich ook weleer de heilige vrouwen, die hoopten op God, onderdanig aan haar mannen,
6 zoals Sara Abraham gehoorzaamde en hem heer noemde; en haar dochters zijt gij, als gij goed doet en u geen schrik laat aanjagen.
7 Desgelijks gij, mannen, leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk, en bewijst haar eer, daar zij ook medeërfgenamen zijn van de genade des levens, opdat uw gebeden niet belemmerd worden.

toen ik dit plaatste wist ik niet dat het zo hevig was geworden, dus ik hoop dat iederèèn het in rust kan lezen en de redelijkheid er van in kan zien.

Ben7
26-11-04, 17:16
ik weet niet of jullie het door hebben, maar het onderwerp gaat over geselen en 100 slagen

hebben jullie enig idee hoe dit in een onderwerp over een tik over is gegaan ?

michiel mans
26-11-04, 17:45
Over het geselen willen sommige niet nadenken? Een tik praat wat makkelijker?

Ben7
26-11-04, 18:16
dus een nieuw onderwerp zou beter zijn ? :)

knuffel
26-11-04, 20:53
Over het geselen willen sommige niet nadenken? Een tik praat wat makkelijker?

Hoe komt het dat mensen buiten de islam, hun geliefde meer aandoen dan alleen nodig is.

Ben7
26-11-04, 21:35
lijkt me rechtvaardig als je dat aan de mensen zelf vraagt, of moeten wij een ander zijn gedrag verantwoorden ?

kan trouwens in elk geloof voorkomen of bij mensen zonder geloof.
het is maar net wat de normen en waarden zijn.
als die laag zijn kan het makkelijker voorkomen.

:wohaa: Back on topic :wohaa: