PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirshi Ali duikt onder...



TonH
03-09-04, 16:12
Hirsi Ali duikt onder na publicatie adres
Door Jutta Chorus en Steven Derix
ROTTERDAM, 3 SEPT. Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) is gistermiddag ondergedoken, nadat een islamitische internetsite haar geheime privé-adres in Den Haag publiceerde. Ze is ondergebracht in een zogeheten safe house, waar ze permanent wordt bewaakt door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB).


Op de internetsite groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims verscheen op 30 augustus het bericht: 'Muwahhidin Brigade op weg naar H.A. en T.V.G'. Het bericht was op het internet gezet door een zekere 'Abu Nawwaar El Hosaymi'. De afkortingen lijken te staan voor Hirsi Ali en Theo van Gogh, over wie het bericht gaat. Hirsi Ali wordt een 'Ongelovige duivelse mortadda' ('afvallige') genoemd, Van Gogh een 'Ongelovige duivelse spotter'.

Uit de tekst bij het adres blijkt dat de verantwoordelijke personen de VVD-politica hebben geschaduwd. De bedreigingen volgen op de uitzending, afgelopen zondag, van de film 'Submission', die Hirsi Ali samen met Van Gogh maakte. Daarin tonen actrices halfnaakte lichamen, bedoeld als die van moslimvrouwen, die zijn beschreven met koranteksten.

Volgens de gegevens van de site is Abu Nawwaar al Hosaymi 'assist-beheerder' van de site. De site is sinds juli in de lucht. De Muwahhidin (letterlijk: 'degenen die Gods eenheid erkennen') waren in het verleden puriteinse islamitische strijders. De term is vergelijkbaar met 'mujahedeen', jihadstrijders. Toen de DKDB gistermiddag op de hoogte werd gebracht van de bedreiging, is onmiddellijk besloten Hirsi Ali naar een ander adres over te brengen. ,,Het is nu wel spannend'', zei ze gisteren na het besluit.

Hirsi Ali wordt sinds november 2002 buiten haar huis permanent beveiligd door de DKDB, een onderdeel van de AIVD, nadat zij was bedreigd wegens haar kritiek op de islam. De afgelopen twee jaar is zij herhaaldelijk bedreigd, per telefoon, e-mail en post, steeds nadat zij een controversiële uitspraak in de media had gedaan. De afzenders waren meestal islamitische groepen uit Nederland en Duitsland. Juli vorig jaar dreigde een groep haar voor het einde van het jaar te liquideren. In een portret dat zaterdag in deze krant verscheen zei Hirsi Ali bang te zijn.

NRC, 3 september 2004

Goodnight
03-09-04, 16:17
Daar gaan we weer :moe:

Dit is koren op de molen van sommige mensen.

Sjezus waarom geeft men haar zoveel aandacht.Laat haar zoveel onblote vrouwen met koranteksten showen als ze wil.

:zweep:

akram
03-09-04, 16:17
,,Het is nu wel spannend'', zei ze gisteren na het besluit.

Goodnight
03-09-04, 16:27
Geplaatst door akram
,,Het is nu wel spannend'', zei ze gisteren na het besluit.

haha AHA thrillseeker.. :lekpuh:

Waterval
03-09-04, 16:37
Shitfilmpje had niet het gewenste resultaat... Dan maar zo.

Goodnight
03-09-04, 16:39
Geplaatst door Waterval
Shitfilmpje had niet het gewenste resultaat... Dan maar zo.


moet gelijk denken aan brandweermannen die pyromaantje spelen.

hoe was je holiday?

nl-x
03-09-04, 16:50
Geplaatst door Waterval
Shitfilmpje had niet het gewenste resultaat... Dan maar zo.
Precies ... Ze heeft gewoon niet de hoeveelheid publiciteit gekregen als waar ze op hoopte...

:kotsen2:

taouanza
03-09-04, 16:53
She is losing her touch voor je het weet steek ze zichzelf neer.:rolleyes:

rambo
03-09-04, 17:00
Geplaatst door Waterval
Shitfilmpje had niet het gewenste resultaat... Dan maar zo.
Is submission nog ergens te zien....? Heb het namelijk niet gezien...en ben best nieuwsgierig.

Rambo :rambo:

Simon
03-09-04, 17:01
Geplaatst door rambo
Is submission nog ergens te zien....? Heb het namelijk niet gezien...en ben best nieuwsgierig.

Rambo :rambo:

Het zou op de site van van Gogh komen. Ik weet niet of het er al staat.

Waterval
03-09-04, 17:09
Geplaatst door rambo
Is submission nog ergens te zien....? Heb het namelijk niet gezien...en ben best nieuwsgierig.

Rambo :rambo:

In ieder geval niet in Pathe toch T. van G.



:p


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106166&highlight=pathe

rambo
03-09-04, 17:16
Geplaatst door Waterval
In ieder geval niet in Pathe toch T. van G.



:p


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106166&highlight=pathe

Ewa, ik wacht wel tot Al-yazeera het zal uitzenden...:hihi:...

Rambo :rambo:

rambo
03-09-04, 17:18
Geplaatst door Simon
Het zou op de site van van Gogh komen. Ik weet niet of het er al staat.

Het is echt zo'n onoverzichtelijke site.... :cheefbek:

Rambo :rambo:

Jar
03-09-04, 18:40
Shitfilmpje had niet het gewenste resultaat... Dan maar zo.

Op dit forum had het anders wel het gewenste effect :hardlach:

delirious
03-09-04, 20:29
Zolang ze maar niet OPduikt. :zwaai:

deleted user
03-09-04, 21:51
Wat een domme aktie. Maar aangezien ik die site ken, en ook aardig op de hoogte ben van hun afwijkingen (Tawheed Haakimiyah) in de zuivere aqeedah, is dat misschien niet eens zo raar...

Siah
04-09-04, 00:00
:blowen:


Geplaatst door TonH
Hirsi Ali duikt onder na publicatie adres
Door Jutta Chorus en Steven Derix
ROTTERDAM, 3 SEPT. Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) is gistermiddag ondergedoken, nadat een islamitische internetsite haar geheime privé-adres in Den Haag publiceerde. Ze is ondergebracht in een zogeheten safe house, waar ze permanent wordt bewaakt door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB).


Op de internetsite groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims verscheen op 30 augustus het bericht: 'Muwahhidin Brigade op weg naar H.A. en T.V.G'. Het bericht was op het internet gezet door een zekere 'Abu Nawwaar El Hosaymi'. De afkortingen lijken te staan voor Hirsi Ali en Theo van Gogh, over wie het bericht gaat. Hirsi Ali wordt een 'Ongelovige duivelse mortadda' ('afvallige') genoemd, Van Gogh een 'Ongelovige duivelse spotter'.

Uit de tekst bij het adres blijkt dat de verantwoordelijke personen de VVD-politica hebben geschaduwd. De bedreigingen volgen op de uitzending, afgelopen zondag, van de film 'Submission', die Hirsi Ali samen met Van Gogh maakte. Daarin tonen actrices halfnaakte lichamen, bedoeld als die van moslimvrouwen, die zijn beschreven met koranteksten.

Volgens de gegevens van de site is Abu Nawwaar al Hosaymi 'assist-beheerder' van de site. De site is sinds juli in de lucht. De Muwahhidin (letterlijk: 'degenen die Gods eenheid erkennen') waren in het verleden puriteinse islamitische strijders. De term is vergelijkbaar met 'mujahedeen', jihadstrijders. Toen de DKDB gistermiddag op de hoogte werd gebracht van de bedreiging, is onmiddellijk besloten Hirsi Ali naar een ander adres over te brengen. ,,Het is nu wel spannend'', zei ze gisteren na het besluit.

Hirsi Ali wordt sinds november 2002 buiten haar huis permanent beveiligd door de DKDB, een onderdeel van de AIVD, nadat zij was bedreigd wegens haar kritiek op de islam. De afgelopen twee jaar is zij herhaaldelijk bedreigd, per telefoon, e-mail en post, steeds nadat zij een controversiële uitspraak in de media had gedaan. De afzenders waren meestal islamitische groepen uit Nederland en Duitsland. Juli vorig jaar dreigde een groep haar voor het einde van het jaar te liquideren. In een portret dat zaterdag in deze krant verscheen zei Hirsi Ali bang te zijn.

NRC, 3 september 2004



:roken:

Siah
04-09-04, 00:06
Geplaatst door rambo
Is submission nog ergens te zien....? Heb het namelijk niet gezien...en ben best nieuwsgierig.

Rambo :rambo:

je hebt nix gemist.

Rocky
04-09-04, 01:44
Ik krijg steeds van irritante nieuwsbrieven van ze per mail. Ze zijn hartstikke zot in hun hoofd. Zo vonden ze bijvoorbeeld Jihad (en dan heb ik het over het kleinste jihad wat in hun ogen het grote is, namelijk jihad el qittal) belangrijker dan salaat en het vasten tijdens de ramadan.

Mochtje mails krijgen van ene Albaara Andalusie, moet je gelijk verwijderen

Simon
04-09-04, 09:22
Geplaatst door deleted user
Wat een domme aktie. Maar aangezien ik die site ken, en ook aardig op de hoogte ben van hun afwijkingen (Tawheed Haakimiyah) in de zuivere aqeedah, is dat misschien niet eens zo raar...

Wat is dat dan voor groep? En welke site is dat ? Die kunnen bezoek verwachten van politie en/of justitie. Ik vind het ook FOUT om zo'n adres te publiceren. Het kan geen andere bedoeling hebben gehad dan er eens langs te gaan. Immers, als je vindt dat je haar uit protest iets moet laten weten kan je gewoon het openbare email-adres van de Tweede Kamer publiceren.

John Wervenbos
04-09-04, 11:17
Geplaatst door Simon
Wat is dat dan voor groep? En welke site is dat ?

Die kunnen bezoek verwachten van politie en/of justitie. Ik vind het ook FOUT om zo'n adres te publiceren. Het kan geen andere bedoeling hebben gehad dan er eens langs te gaan. Immers, als je vindt dat je haar uit protest iets moet laten weten kan je gewoon het openbare email-adres van de Tweede Kamer publiceren.

Het gaat om deze website:

http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims

Joesoef
04-09-04, 11:21
..........

John Wervenbos
04-09-04, 11:34
Hier de specifieke webpagina van die website waarop persoonsgegevens over Hirsi Ali en Theo van Gogh werden verstrekt (Over Theo van Gogh konden ze kennelijk weinig vinden):

http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=480&LastModified=4675486993598521670

Zie onderaan die webpagina.

deleted user
04-09-04, 14:45
Over de fouten van Haakimiyah:

http://www.spubs.com/sps/sp.cfm?secID=MNJ&subsecID=MNJ07&loadpage=displaysubsection.cfm

John Wervenbos
04-09-04, 15:06
Geplaatst door deleted user
Over de fouten van Haakimiyah:

http://www.spubs.com/sps/sp.cfm?secID=MNJ&subsecID=MNJ07&loadpage=displaysubsection.cfm

Deze Muwahhidin (De Ware Moslims) worden op de webpagina van de hierboven gegeven link bekritiseerd door Salafi? Of begrijp ik het verkeerd? Ik kan deze stromingen even niet goed van elkaar onderscheiden. Of is deze groepering Muwahhidin (De Ware Moslims) juist een stroming van de Salafi?

Het onderstaande venten de Muwahhidin (De Ware Moslims) overigens uit op de startpagina van hun website http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims


DE NIEUWE LEIDING

De mens staat vandaag de dag aan de rand van de afgrond, niet omdat zij in het gevaar van een volledige vernietiging verkeert, dat is slechts een symptoon en niet de ware ziekte, maar omdat de mensheid verstoken is van die vitale waarden, die nodig zijn om niet alleen een gezonde ontwikkeling door te maken, maar ook voor een ware vooruitgang. Zelfs de westerse wereld beseft dat de westerse cultuur niet in staat is om deze gezonde waarden voor de leiding van de mensheid te geven. Zij weet dat zij ze niet in zich heeft en kan daarom haar eigen bewustzijn niet tevredenstellen en haar bestaan rechtvaardigen.

De leiding van de mensheid door de westerse mens is nu op zijn terugtocht, niet omdat de westerse cultuur materieel arm is geworden of omdat zijn economische of militaire macht zwak is geworden. Het tijdperk van het westerse systeem is tot een eind gekomen voornamelijk omdat het verstoken is van die levengevende normen en waarden, die het tot de leider van de mensheid kan maken.

De Islam kan haar rol niet vervullen tenzij hij de mensheid leidt. Daarom is het noodzakelijk dat de Islamitische gemeenschap weer in zijn oorspronkelijke staat hersteld wordt.

Het is nodig om nieuw leven te blazen in de Islamitische gemeenschap, die begraven is onder de brokstukken van de door de mens geschapen tradities van verschillende generaties. Zij is bedolven onder het gewicht van deze onjuiste wetten en gewoontes, die niet in het minst aan de Islamitische leerstellingen verwant zijn en die zich, ondanks alles, toch "de Islamitische wereld" noemt.

Sayyed Qutb, Mijlpalen

deleted user
04-09-04, 15:21
Geplaatst door John Wervenbos
Deze Muwahhidin (De Ware Moslims) worden op de webpagina van de hierboven gegeven link bekritiseerd door Salafi? Of begrijp ik het verkeerd? Ik kan deze stromingen even niet goed van elkaar onderscheiden. Of is deze groepering Muwahhidin (De Ware Moslims) juist een stroming van de Salafi?

Het onderstaande venten de Muwahhidin (De Ware Moslims) overigens uit op de startpagina van hun website http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims

De mensen die zich in dit leven wensen te bewegen zoals het gedocumenteerd is van de eerste drie generatie moslims noemen zich ook wel "voorgangers" (salafiyoen). Natuurlijk zijn zij niet de "voorgangers", het is slechts een verwijzing naar hen.

Niet iedereen die deze benaming claimt is ook daadwerkelijk met recht zo te noemen, daar het kan voorkomen dat men in tegenstrijd is met deze eerste drie generaties. Zo heeft de profeet, vrede en zegeningen zij met hem gezegd: ‘De beste van de mensheid is mijn generatie, dan degenen na hen, dan degenen na hen.’

En dit is een hadieth mutawaatir. Wat betekent dat de hadieth authentiek is, en door meerdere personen op verschillende lijnen is overgeleverd.

Die site wordt inderdaad bekritiseert. Maar de kritiek die je ziet is slechts het topje van de ijsberg. En de instandhouders van het geloof zullen de eerste zijn om hetgeen afwijkt van de zuivere godsdienst met wijsheid en bewijzen te vermanen. Ten behoeve van de genade aan de mensheid...

deleted user
04-09-04, 15:28
Voor info over Sayyid Qutb kan er hiernaar verwezen worden:

http://www.spubs.com/sps/sp.cfm?secID=NDV&loadpage=displaysection.cfm

&

http://www.allaahuakbar.net/jamaat-e-islaami/qutb/index.htm


Ps.: De naam Muwahidien, is op zich een benaming die op iedere moslim van toepassing is. Het is namelijk een verwijzing naar degenen die Allaah als eenheid zonder deelgenoten erkennen. Zij zijn absoluut geen selefies, zij beledigen zelfs de geleerden die de manier van de Salafoes Saalih (vrome voorgangers) opvolgen...

Simon
04-09-04, 15:34
Hier wordt zo nog steeds met de dood bedreigd (zie onderaan):

http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims/nieuws.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=594&LastModified=4675487673439646457

En dat noemt zich "ware moslims" ?! @#$%

Spoetnik
04-09-04, 15:41
Hirsi Ali woont in de Israelische Ambassade????

Waarom moet ze dan nog onderduiken.. Ik neem aan dat dat pand zowiezo goed beschermd wordt.

John Wervenbos
04-09-04, 15:51
Geplaatst door Simon
Hier wordt zo nog steeds met de dood bedreigd (zie onderaan):

http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims/nieuws.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=594&LastModified=4675487673439646457

En dat noemt zich "ware moslims" ?! @#$%

Inderdaad ja. Vandaag gepost kennelijk. Ze zullen nog wel gesommeerd worden om het te verwijderen. Zou me ook niet verbazen als deze website uit de lucht gehaald wordt.

Dat Hirsi Ali haar onderdak in de Joodse ambassade gehad zou hebben vind ik eerlijk gezegd ook maar een raar verhaal.

Hieronder die doodsbedreiging die momenteel op hun website prijkt:


Van: Abu_Nawwaar_El_Hosaymi. Verzonden: 4-9-2004 12:18

Wij willen dan ook toevoegen en Ayaan Hirsi Ali beloven dat er voor haar wordt gepland, en waar ze maar schuilt, de dood zal haar achterhalen! Als de AIVD en de anders veiligheidsdiensten in NL terrorisme willen bestrijden moeten ze kappen met het steunen van de " Afvallige Ayaan " waar de Muwahhidien jongeren nog een appeltje mee hebben te schillen. Wij laten het niet toe om de Islaam in diskrediet te brengen door zulke afvallige, hongerige blondjes, maar dit keer een zwarte. Wij laten het niet toe hoe de Islaam volgens Ayaan wordt verbeeld. Ayaan die uit de uitgang van de urnie ter wereld is gebracht zal nooit en nooit ontkomen aan de " Muwahhidien Brigade".

Spoetnik
04-09-04, 15:59
Geplaatst door John Wervenbos
[B]Dat Hirsi Ali haar onderdak in de Joodse ambassade gehad zou hebben vind ik eerlijk gezegd ook maar een raar verhaal.
[B]

Waarom moet ze dan onderduiken of waarom deze publiciteit, als het toch haar adres niet is.

John Wervenbos
04-09-04, 16:08
Ik zeg niet dat het haar adres niet was Spoetnik. Zou kunnen natuurlijk. Maar het lijkt me zo curieus. Maar goed, die Muwahhidien jongeren beweren of suggereren dat.

Spoetnik
04-09-04, 16:16
Geplaatst door John Wervenbos
Ik zeg niet dat het haar adres niet was Spoetnik. Zou kunnen natuurlijk. Maar het lijkt me zo curieus. Maar goed, die Muwahhidien jongeren beweren of suggereren dat.

Kortom.. in beide gevallen is de publiciteit onzinnig. Danwel woont ze inderdaad op de Israelische Ambassade en is onderduiken dus nutteloos, immers die Ambassade wordt gerust wel goed bewaakt, anderzijds is het haar adres niet en dan lijkt me onderduiken ook weinig nuttig.

Simon
04-09-04, 16:39
Geplaatst door Spoetnik
Kortom.. in beide gevallen is de publiciteit onzinnig. Danwel woont ze inderdaad op de Israelische Ambassade en is onderduiken dus nutteloos, immers die Ambassade wordt gerust wel goed bewaakt, anderzijds is het haar adres niet en dan lijkt me onderduiken ook weinig nuttig.

Wat een onzin. Als het haar adres is dan weet je dat ze daar naar binnen en naar buiten gaat en is ze dus niet safe. Immers, die bewaking van haar woning is dan wel goed maar 100 meter buiten het gebouw niet meer. 1 meter buiten het gebouw ook niet.