PDA

Bekijk Volledige Versie : Yukos en tjetsjeense offensief met elkaar gerelateerd?



Spoetnik
04-09-04, 15:36
Zou het huidige Tjetsjeense offensief gefinancieerd worden met geld uit GB?

Het zou zo maar kunnen. De Yukos affaire speelt nu toch al een paar maanden en in de Anglo-Nederlandse pers wordt deze affaire afgeschilderd als een aanval van Putin op de neoliberale kapitalisme. Een redenatie die overigens wal noch schip raakt, de affaire heeft veel meer te maken met de poging van Yukos om zichzelf te verkopen aan Big Oil USA/GB. Khodorkovski is een pion van de Rothschild familie ( http://washingtontimes.com/world/20031102-111400-3720r.htm ) en die zullen flink boos zijn over het verlies Yukos en de miljarden die ze hadden kunnen verdienen wanneer de deal om Yukos te verkopen zou zijn doorgegaan.

De verdenking dat geld van Russische Oliegarchen en Britse bankfamilies de Tjetsjeense terroristen steunen, gaat al langer. Een hele reeks van hun voetstuk afgevallen Russische oliegarchen zit inmiddels in London of door London gecontrolleerde belastingparadijsjes. En vooral uit deze kringen hoor je de kritiek op Ruslands optreden in Tjetsjenie het luidst. Ook de geruchtenmolen als zou Putin of de FSB achter de flataanslagen in 2000 zou zitten, wordt gefinancieerd door deze kringen. Een opmerkelijk feit is overigens dat Hexageen, het explosief gebruikt in de flataanslagen, een feit waarvan de FSB did it crowd zegt, dat het explosief niet door tjetsjeense rebellen gebruikt zou kunnen zijn omdat het veelste moeilijk te fabriceren is, datzelfde Hexageen is gebruikt bij de aanslagen op 2 vliegtuigen vorige week.

Nu het gebruik van Arabische huurlingen in deze aanval op de school in Beslan, duidt erop dat deze aanval goed gefinancieerd was en de plotse activiteit van Tjetsjeense rebellen duidt er op dat er nieuwe geldstromen in de rebellen beweging op gang is gekomen.

De centrale vraag is dus, waar komt dat geld zo opeens vandaan. De aandacht voor het Tjetsjeense conflict is in de Arabische wereld afgenomen, door de oorlog Iraq. Geld voor mujaheddeens uit Arabische landen zal nu vooral stromen naar Iraq.

Maar waarom zou de Britse bankfamilies en hun gecontrolleerde assets juist nu de aanval openen op Putin. De eerdere reden die ik aangaf was Yukos, maar er is nog een andere agenda gaande, en dat is om de volledige caucasus "op te blazen"/balkaniseren.

Some analysts suspect the attackers had hoped to stir up decades-long ethnic tensions among Ossetians, Chechens and Ingushetians—Ingushetians were believed to be among the attackers—in an effort to destabilize Russia. “It could instigate carnage in the Caucasus on a scale that we’ve never even dreamed of,” says Alexander Malashenko, an analyst with the Moscow Carnegie Center and coauthor of “Russia’s Restless Frontier: The Chechnya Factor in http://msnbc.msn.com/id/5907919/site/newsweek/Post-Soviet Russia.

De Georgische president, die met hulp van Soros aan de macht is gekomen, heeft onlangs nog gewaarschuwd voor een oorlog met Rusland (
http://www.abc.net.au/news/newsitems/200408/s1184167.htm), om Zuid Ossetie. Rusland beschuldigt Georgie dat het de Pankisi vallei openstelt voor Tjetsjeense terroristen.

Ik heb het hier dus niet over grote complottheorieen en dergelijke, noch wil ik de schuld van de doden afschuiven op het westen. De terroristen zijn immers Tjetsjenen en Arabieren, de vraag is, waar komt hun geld vandaan en waarom is dat geld nu vrijgekomen. Waarom moet Rusland juist nu problemen krijgen in de wijdere regio van de Caucasus, naast allerlei anti-Russische incidenten, zoals bijvoorbeeld de opening van een monument voor Esten die samen met de Nazis tegen de Russen hebben gevochten of de NATO die op dit moment actief probeert om Russische troepen weg te forceren uit allerlei voormalig sovjet staten.

Zou het te maken kunnen hebben met de militaire en economische (op olie gebaseerd) alliantie die Rusland heeft met Iran? Rusland heeft namelijk verregaande plannen om olie uit de Caspische te exporteren via Tjetsjenie en Iran http://www.atimes.com/atimes/Central_Asia/FH26Ag01.html
De uitvoer via Iran neemt jaar over jaar toe.

http://www.atimes.com/atimes/Central_Asia/images/asia-oil3.gif

Erger nog voor de door de AngloSaxische gecontrolleerde oliemarkten in London en New York is dat Iran onlangs aankondigde een eigen oliemarkt op te zetten! http://www.smh.com.au/articles/2004/06/18/1087245103758.html?from=storylhs&oneclick=true
De Iraanse olieexport, gecombineerd met grote hoeveel olie uit Rusland en eventueel Iraq als Iran daar de bovenhand kan voeren, zal het effectieve einde betekenen van de monopolie positie van zowel het AngloSaxische bankwezen (waarin ook Nederland een flinke vinger in de pap heeft) als monopolie van de dollar op de olie. Bovendien is na het opheffen van deze monopolie op het verhandelen van olie op de internationale markt, het hek van de dam. Ze hebben reeds moeite om de olie en energiehandel te controleren, denkend aan de situatie in Venezuela bijvoorbeeld, maar nieuwe oliemarkten zullen zorgen voor een totale revolutie in de energiehandel.

Het lijkt er dus op dat het afzetten van Putin, het balkaniseren van Rusland en een aanval op Iran de volgende plannen zijn van het bankwezen dat de grote Britse en Amerikaanse oliemaatschappijen controlleert. De defacto controle van de wereldeconomie (want dat is de controle op energie) is de inzet.

Spoetnik
04-09-04, 17:00
De Nederlandse link in de voorbereidingen op deze aanslag mag niet worden onderschat, met Nederland als leider van de EU, Bot die de Russen aan het provoceren is:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=108890

Jaap de Hoop Scheffer die nu leider van de NATO is.

vrijheid
04-09-04, 17:05
Geplaatst door Spoetnik
De Nederlandse link in de voorbereidingen op deze aanslag mag niet worden onderschat, met Nederland als leider van de EU, Bot die de Russen aan het provoceren is:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=108890

Jaap de Hoop Scheffer die nu leider van de NATO is.

Ik begrijp dat Jan-Peter, Ben en Jaap de wereldheerschappij proberen over te nemen, met steun van de zionisten.

Is er nog wel een rol weggelegd voor George W. en Tony?

Spoetnik
04-09-04, 17:10
Geplaatst door vrijheid
Ik begrijp dat Jan-Peter, Ben en Jaap de wereldheerschappij proberen over te nemen, met steun van de zionisten.

Is er nog wel een rol weggelegd voor George W. en Tony?

Nederland maakt deel uit van de AngloSaxische alliantie, big oil, big banking.

Ingaan op alleen mijn laatste opmerking in deze thread en de rest buiten beschouwing houden, lijkt me behoorlijk off-topic... Volgens is het tegen de regels van het forum.

vrijheid
04-09-04, 17:17
Geplaatst door Spoetnik
Nederland maakt deel uit van de AngloSaxische alliantie, big oil, big banking.

Ingaan op alleen mijn laatste opmerking in deze thread en de rest buiten beschouwing houden, lijkt me behoorlijk off-topic... Volgens is het tegen de regels van het forum.


In Nederland wordt er vaak van uitgegaan dat het Westen en Rusland
samen in actie zijn tegen het Islamitische terrorisme. Jij hebt nu overtuigende bronnen aangeboord die er op duiden dat het Westen juist Rusland probeert te desstabiliseren om een alliantie tussen Rusland en Iran te voorkomen.

Ghiezzoe
04-09-04, 17:30
Quote
Het lijkt er dus op dat het afzetten van Putin, het balkaniseren van Rusland en een aanval op Iran de volgende plannen zijn van het bankwezen dat de grote Britse en Amerikaanse oliemaatschappijen controlleert. De defacto controle van de wereldeconomie (want dat is de controle op energie) is de inzet.

Ja, politiek.. Ik weet niet zo goed wat ik met dit soort info moet?

In ieder geval weet ik het volgende:

Narrated Abu Huraira
Allah's Apostle said, "Soon the river "Euphrates" will disclose the treasure (the mountain) of gold, so whoever will be present at that time should not take anything of it." Al-A'raj narrated from Abii Huraira that the Prophet said the same but he said, "It (Euphrates) will uncover a mountain of gold (under it)."

Tomas
04-09-04, 17:38
't blijft vreemd dat vooral jongeren zich bezig houden met het smeden van complotten om de werkelijke problemen te verdoezelen en af te schuiven op anderen.

deleted user
04-09-04, 18:30
Geplaatst door Ghiezzoe
Quote
[I]Narrated Abu Huraira
Allah's Apostle said, "Soon the river "Euphrates" will disclose the treasure (the mountain) of gold, so whoever will be present at that time should not take anything of it." Al-A'raj narrated from Abii Huraira that the Prophet said the same but he said, "It (Euphrates) will uncover a mountain of gold (under it)."

Masha llaah. Zou je aub de volgende keer ook erbij willen vermelden door wie deze hadieth is verzameld? Baraka llaahoe fiek...

Jar
04-09-04, 19:30
Spoetnik wil je even de bron geven van het artikel ?

Spoetnik
04-09-04, 19:55
Geplaatst door Jar
Spoetnik wil je even de bron geven van het artikel ?

Ehh.. er staan toch bronnen tussen? De rest heb ik zelf bij mekaar geschreven, een oud Westers gebruik, als je de feiten niet weet, maak je een hypothese en ga je deze toetsen aan de werkelijkheid om ze te bewijzen. Werkt bijna altijd.
Voorbeelden?

Massavernietigingswapens, achterlijke cultuur, vermeend anti-semitisme, achtergestelde vrouwen, Turkije past niet in Europa, etc. etc. legio andere voorbeelden.

Spoetnik
04-09-04, 19:55
Geplaatst door Tomas
't blijft vreemd dat vooral jongeren zich bezig houden met het smeden van complotten om de werkelijke problemen te verdoezelen en af te schuiven op anderen.

Verlicht mij, wat zijn de werkelijke problemen, en op wie schuif ik die af?

Spoetnik
04-09-04, 19:59
Geplaatst door Ghiezzoe
Ja, politiek.. Ik weet niet zo goed wat ik met dit soort info moet?


Zie het als een alternatief voor de disinformatie die over ons wordt uitgespuwd in de media. Een ding is zeker, dezelfde feiten kunnen worden gebruikt om verschillende waarheden te vertellen.

vrijheid
04-09-04, 21:07
Geplaatst door Spoetnik
Zie het als een alternatief voor de disinformatie die over ons wordt uitgespuwd in de media. Een ding is zeker, dezelfde feiten kunnen worden gebruikt om verschillende waarheden te vertellen.

Zit wel wat in:

De gemiddelde terrorist probeert zijn acties te overleven. Dit geldt echter niet voor moslim terroristen (en Japanse kamikazes). Ze zijn niet bang om het loodje te leggen en op die manier het paradijs te beerven.

Veel moslimgroepen hebben grieven tegen het Westen en Israel. Mar er zijn ook groepen die gebeten zijn op Rusland of India. M.a.w. er zijn groepen die niet bang zijn om te sterven en niet terugschrikken voor het grofste geweld (kinderen). Die kun je, als je ze op het juiste moment steunt, inzetten als politiek wapen.

Spoetnik
04-09-04, 21:11
Het frapante is dus dat tijdens conclusies van de gijzeling miljarden aan tegoeden van Yukos in beslag zijn genomen.
http://www.gateway2russia.com/art/Unrubricated/Moscow%20court%20claims%2076%20bln%20roubles%20on% 20YUKOS%20accounts_250864.html

Ook interessant is de reactie van een Yukos woordvoerder:
"Fuel delivery in more than 40 regions of the Russian Federation will be threatened" and a halt on wages could trigger social unrest among people who relied on the company for their livelihoods, Yukos said.
http://www.taipeitimes.com/News/worldbiz/archives/2004/09/04/2003201607

Ghiezzoe
04-09-04, 21:22
Volume 9, Book 88, Number 235:

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "Soon the river "Euphrates" will disclose the treasure (the mountain) of gold, so whoever will be present at that time should not take anything of it." Al-A'raj narrated from Abii Huraira that the Prophet said the same but he said, "It (Euphrates) will uncover a mountain of gold (under it)."

Ik ga er van uit dat het sahih Bukhari is (zie link). Daar zoek ik het vaakst naar ahadieth

http://www.islamicity.com/mosque/sunnah/bukhari/088.sbt.html#009.088.235


@ Spoetnik, het is op zich goed (voor vele mensen) dat de andere kant wordt belicht. Het voorkomt vooroordelen en onbegrip (en onbegrip leidt soms tot Beep's). Echter de volledige waarheid zullen we nooit te weten komen. Een versie die het dichtst bij de waarheid ligt komen we pas na decennia te weten. Bovendien het verleden hoort geen rol te spelen bij de beslissing over of iets wat nu gebeurt recht danwel onrecht is. Voor een moslim is dit vastgelegd in Koran en Hadieth. Dit zal dus de leidraad moeten zijn en niet politieke drijfveren en economische motieven.


salamoen a'laikoem


Geplaatst door deleted user
Masha llaah. Zou je aub de volgende keer ook erbij willen vermelden door wie deze hadieth is verzameld? Baraka llaahoe fiek...

Spoetnik
18-09-04, 16:29
Russia may revoke BP gas licence

The Russian government has said it may revoke UK oil major BP's licence to exploit the giant Kovytka gas field.

http://www.russianlondon.com/uknews/business/22176/

Rusland stuurt aan op een confrontatie met de Westerse oliegarchen.

We hoefden niet lang op de reactie van de oligarchen te wachten. Basajev dreigt met nieuwe aanslagen.

Djihed
18-09-04, 17:34
"Deze oorlog moet eindigen volgens de Shariah ; we mogen niet bedrogen worden net als de vorige keer".

" In de voorafgaande eeuw vermoordde Rusland meer dan 5 miljoen Circisianen/ Cerkezen; het minst waardevolle leven ( in de ogen van de ongelovigen) is dat van de Moslims."

" De werkelijke wond is niet die van mij maar de wond die wordt geleden door de Moslim Ummah."

" We doelen niet op vrouwen en kinderen omdat ons geloof dat verbiedt."

"Khattab en ik overlegde een half jaar van tevoren voor het raadplegen van de geleerden om er zeker van te zijn onze Jihad de richtlijnen van de Shariah volgt."

"De Russische Geheimendienst voerde terroristische operaties uit in Tsjetsjenië en gaven de Mujahideen de schuld."

"Het is moeilijk om in medische behandelingen te voorzien in Tsjetsjenië. Wanneer één van de Ansaar (niet-Tsjetsjeense) Mujahideen gewond raakt ondergaan we grote moeilijkheden om hen te behandelen."
-Broeder Shamil Basayev




VRAAG 1:
Wat is de werkelijkheid achter de verslagen van onderhandelingen tussen president Maschadov en de Russen? Wat is uw positie in dergelijke onderhandelingen? Is Maschadov in staat om de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië te bereiken zonder de Mujahideen commandanten te raadplegen ?
De Russische media meld dat er een meningsverschil zou zijn tussen u en president Maschadov en dat Shamil (u) en Khattab Maschadov hebben bedreigd met onthoofding en met het vermoorden van zijn familie als hij een overeenstemming tot wapenstilstand zou tekenen met Rusland.

ANTWOORD 1:
Zulke onderhandelingen en zelfs discussies zijn er niet tussen Maschadov en de Russische regering. Wij werken ernaar om de Russische eenheden Tsjetsjenië uit te drijven ongeacht dit bereikt zal worden op korte of lange termijn. Niettemin alle oorlogen komen tot een eind. Echter deze keer moet de oorlog eindigen volgens de richtlijnen van de Shariah zodat we niet weer bedrogen zullen worden net als de vorige keer. (Commandant Shamil Basayev verwijst hier naar de overeenstemming tussen Tsjetsjenië en Rusland in 1996, waarin laatstgenoemde de Tsjetsjenen de mogelijkheid tot het kiezen van onafhankelijkheid in 2001 beloofde. De Russen waren echter bezig met het opzetten van plannen tot het herbezetten van Tsjetsjenië vlak nadat de overeenstemming was getekend. Deze oorlog is het resultaat van Rusland's verraderlijke intrekking van de overeenstemming).


De Russen probeerden met mij te onderhandelen via mijn familie en vrienden. Zij hebben mij veel dingen aangeboden zoals ook de erkenning van mijn broer als president van de Republiek en de terugtrekking (van de Russische eenheden) uit Tsjetsjenië onder de voorwaarden dat ik een einde moest brengen aan de Jihad in de Kaukasus en dat wij niemand zouden moeten steunen (de andere Islamitische Republieken die onafhankelijkheid willen) en alle militaire bases zouden sluiten. Ik zeg, met de Wil van Allah de Hoogste, dat zij (de Russen) hun doelen niet zullen bereiken en het hen zal mislukken om een scheur (fitnah) te veroorzaken tussen de verschillende veldcommandanten, die op de hoogte waren van deze smerige intriges.

Toen de regering van Tsjetsjenië in de handen was van de Mujahideen, waren er meningsverschillen over hoe het land herbouwd zou moeten worden en hoe de regering te organiseren. Nu dat de vijand de Tsjetsjeense grondgebied is binnengetreden, zijn er geen meningsverschillen omdat iedereen in overeenstemming is in het vechten tegen de ongelovige Russen en hun uit te drijven uit Tsjetsjenië. Omtrent dit punt is er geen meningsverschil en ook geen keus.

In het verleden probeerden we deze kwestie op te lossen op een manier dat niet in zijn geheel overeenkwam met de Shariah en we faalden. We moeten nu de Shariah nakomen en Rusland moet een vergoeding betalen voor al datgene dat is verwoest in Tsjetsjenië. Alleen dán zullen er onderhandelingen zijn. Als dit niet gebeurt dan zullen we Rusland dwingen tot het betalen van een vergoeding voor al datgene dat is verwoest in Tsjetsjenië.

Ik heb niet deelgenomen in vorige onderhandelingen en wil ook niet deelnemen in (nieuwe) onderhandelingen. Ik wil deze varkens verplaatsen uit Tsjetsjenië en het belangrijkste punt is dat alle onderhandelingen binnen de richtlijnen van de Shariah moeten plaatsvinden.

Het is waar dat zij met mij wilden onderhandelen maar wij weigerden dit omdat wij geen kinderen zijn en we zijn niet naïef om ons zelf te laten dollen door de Russen. Wij zijn bekend met hun overtuiging en hun intriges en dat hun doel het veroorzaken van een scheur (fitnah) tussen de commandanten is door het aanbieden van diverse onderhandelingen.

( Met betrekking tot de vraag over Maskhadov) De Shariah staat niet toe tot het straffen van vrouwen en kinderen wanneer een van hun familieleden een fout heeft gemaakt. Als er een fout is begaan dient degene die de fout heeft begaan verantwoordelijk te worden gesteld. (Dit verwijst NIET naar Aslan Maschadov maar het is een reactie op de verslagen van de Russische media die meldde dat Khattab en Shamil Maschadov en zijn familie bedreigden).

Toen ik hoorde dat Maskhadov's familie de Tsjetsjeense grenzen waren overgestoken was ik zeer opgelucht omdat de ongelovigen in staat zijn om er alles aan te doen om Maschadov's familie te krenken. Alle Lof zij Allah de Almachtige dat zij naar het buitenland zijn gegaan.

Het is niet vreemd dat de Russen pijn willen veroorzaken. Zij nemen de familieleden van de Mujahideen en mishandelen ze. Veel Mujahideen waren blij dat het gezin van president Maskhadov was vertrokken.



--------------------------------------------------------------------------------

VRAAG 2:
Is er een manier voor de vele buitenlandse Moslims die zich bij jullie willen aansluiten, om naar Tsjetsjenië te komen? Zou de komst van de buitenlandse Mujahideen een belasting voor jullie zijn, voornamelijk op deze momenten? Wat adviseren jullie jullie moslim broeders die deel willen nemen met het strijden en hebben jullie behoefte aan de diensten van specifieke gekwalificeerde individu's , zoals beroepsmilitairen , doctoren en chirurgen?

ANTWOORD 2:
Het probleem is niet zozeer de weg naar Tsjetsjenië toe als de wegen binnen de Republiek, voornamelijk als het gaat om het vechten en het verplaatsen. De situatie is niet gelijk aan Afghanistan waarbij het grensde aan het land dat haar steunde en voorzag in het toevoer naar het land in. Tsjetsjenië grenst aan geen enkel vriendelijk land. Bovendien is Tsjetsjenië klein en het wordt overal omsingeld door de Russen.

Wanneer een broeder Mujahid de aard van het terrein niet kent dan wordt het moeilijk om opdrachten uit te voeren. De aanwezigheid van de Russische eenheden maken het op de meeste locaties moeilijk voor de Mujaheed. Ook wanneer een Mujahid gewond raakt, zal het hem moeilijk afgaan om in de bergen te blijven. Dus als een van onze buitenlandse Mujahideen gewond raakt, wordt het voor ons erg moeilijk om hem binnen Tsjetsjenië te behandelen.
Ik zou zeggen tegen alle jonge mannen, voornamelijk diegenen die niet voldoende getraind zijn dat Jihad niet zal eindigen na een dag en een nacht. Jihad (zoals vastgelegd in de Profeet's overleveringen) zal doorgaan tot het Dag des Oordeels. Jihad zal doorgaan totdat Moslims hun land bevrijden en de Khilafah (Kalifaat van de Islamitische staat) heroprichten.
Ik zeg hierbij tegen deze jonge mannen dat zij zich goed moeten voorbereiden en er zal Insha'Allah verlichting zijn voor de Moslims.

Er is geen twijfel mogelijk over de behoefte aan gekwalificeerde personen, zoals doctoren, chirurgen en anderen. Hoe dan ook de omstandigheden zijn nogal ruw en onze (infrastructurele) bekwaamheid (om hen te ondersteunen) is niet aanwezig. Dat zou de waarde van hun rol beperken.



--------------------------------------------------------------------------------

VRAAG 3:
Russische autoriteiten hebben een 20 minutendurende videofilm in omloop gebracht met name tot verschillende autoriteiten en andere personen over de hele wereld. Deze videobeelden vertonen individuen die Russische krijgsgevangenen moeten voorstellen die zijn mishandeld en verminkt in de handen van de Mujahideen en het stelt ook voor dat de Mujahideen burgers vermoord. Deze bewering zijn op u en Khattab gericht. Wat is uw reactie op de video en de aanklachten die tegen u zijn ingediend in deze beschouwing? Vindt u dat deze acties ( martelingen, doden van burgers) Islamitisch gezien toegestaan zijn ?

ANTWOORD 3:
Ik ben blij dat de Russen dit soort methoden gebruiken omdat het hun zwakheid toont. Zij proberen zulke leugens in omloop te brengen en trachten het beeld van de Mujahideen aan te tasten opdat de simpele Moslims de Mujahideen niet moreel zullen steunen met hun dua en dergelijke.

Ik zag een deel van deze opname vorige zomer en we weten wie deze misdrijven begaan. Er zijn een aantal Tsjetsjeense bendes die binnen de Republiek actief zijn en dit soort dingen doen. Ik zag bijvoorbeeld het schieten op de vingers van een gijzelaar en het martelen van een ander. Ja, wij weten welke bende dit gedaan heeft. We weten ook af van een bende van 14 man onder leiding van Khalifa Adam. De bende was actief vanuit het dorpje Arturi in de provincie van Kurcheloy. Adam was een werkkracht voor Rusland en kwam naar Rusland toen Rusland Tsjetsjenië binnenviel. Hij wilde president van de Republiek worden en wilde een nieuw gezicht geven als opstandeling tegen zijn verleden, vooral toen 11 van zijn leden werden vermoord en de resterende 3 naar Moskou vluchtten.

Er is ook nog een andere bende dat geleid wordt door Generaal Salim, gouverneur van Gudermes. Ook hij is werkzaam met de Russen en is een belangrijk lid van de Proxy (pro-Moskou) Tsjetsjeense regering dat aangewezen was door de Russen. Laat mij een paar voorbeelden geven:

Op 16 april 2000, vielen de Mujahideen een Russische colonne aan in Serzhen-Yurt. De Mujahideen kwamen in het bezit van een document en brachten het naar mij. Het document, dat genummerd, officieel getekend en gestempeld was, was in het bezit van een soldaat, genaamd Budosky. Het document zal binnenkort op onze site worden geplaatst insha'Allah. Het document laat zien dat de soldaat deelnam in de strijd op 29-1-1997, wat een bewijs is dat ondanks de overeenkomst dat getekend was in augustus 1996, de Russen nog steeds troepen zonden om te vechten in Tsjetsjenië verscheidene maanden nadat de overeenkomst was getekend. De meeste Russische politie en geheimendiensteenheden voerden operaties uit in Tsjetsjenië en de soldaat van wie het document af kwam was zelf een Russische huurling.

De oorlog eindigde officieel in 1996 en verkiezingen werden aangekondigd spoedig daarna. Deze soldaat kwam vechten in Tsjetsjenië en het document dat wij in handen kregen bewijst dat Russische geheimendienst Russische burgers terroriseerden en vermoordden die hier woonden. We hadden genoeg informatie daartoe maar niet voldoende bewijs daartoe. Dit document is een sterk bewijs dat de Russische eenheden terroristische campagnes uitvoerden in Tsjetsjenië terwijl zij de schuld gaven aan de Mujahideen en Tsjetsjeense burgers.

Alle Lof zij Allah, zijn wij op de hoogte van Islamitische juridische regels met betrekking tot deze beschouwing. In de zomer van 1998 verspreidden wij een boekje getiteld "FIQH OF THE MUJAHID" dat werd voorbereid door de Kavkaz Institute for Dawah in Serzhen Yurt en werd uitgeprint door onze broeder Mujahid Sheikh Abu Musab, moge Allah Genade over hem hebben. Hij was een leerling van Islamitische Kennis ('ilm) en manager van het Kavkaz Centre.
Dit boekje is uitgereikt aan de Mujahideen en weergeeft de Islamitische manier van omgaan met gevangenen en de manier waarop de Mujahideen zich zouden moeten opstellen wanneer ze tegen de Russen vechten.

Khattab en ik raadpleegde Islamitische geleerden een half jaar van tevoren om er zeker van te zijn dat onze Jihad de richtlijnen van de Shariah volgt.

Met onze Jihad hopen wij om de Genade van Allah de Roemrijkste te winnen en de grote beloningen die Hij belooft (over zijn rechte slaven). Waarom zouden wij deze Genade en beloningen vergooien door afgrijselijke en criminele daden te begaan die niet toegestaan zijn door de Shariah?

Het is waar dat we enkele gevangenen hebben geëxecuteerd maar zij waren niet verminkt maar zijn geëxecuteerd (terecht) binnen de grenzen van de Shariah en ook niet nadat ze werden veroordeeld binnen de grenzen van de Shariah volgens de beste belangen van de Jihad. De Mujahideen mengen zich echter niet in criminele activiteiten.

De Russen zijn degenen die dergelijke misdrijven begaan. Wij vrezen Allah en mengen ons niet in criminele activiteiten. Vraag elk iemand uit Dagestan hoe wij hen behandelden (gedurende operaties in zomer 1999) en zij zullen het voorbeeldige gedrag van de Mujahideen bevestigen.

Er is een oosterse gezegde dat luidt als volgt: "De hond blaft terwijl het konvooi doorloopt". De Russen mogen net zoveel blaffen als zij willen en mogen zeggen wat ze willen, maar de Jihad zal doorgaan en wij , insha'Allah, zullen doorgaan op de weg van de Jihad en hopen op de Genade van Allah de Roemrijkste....




--------------------------------------------------------------------------------

Djihed
18-09-04, 17:35
VRAAG 4:
Wat is de werkelijkheid achter de beweringen dat Shamil Basayev is gebonden aan bepaalde Russische groeperingen, met name de grote zakenman Gerenovsky ?

ANTWOORD 4:
Nogmaals, "de hond blaft terwijl het konvooi doorloopt". Zij beweren en blijven beweren.

Toen de eerste oorlog eindigde in 1996 was ik een ambtenaar met Maskhadov in Tsjetsjenië. De president verliet het land om zijn pelgrimstocht (hajj) te verrichten en om diverse landen om een lening te vragen om het land te herbouwen. Helaas gaf niet één van deze landen iets. Gedurende deze tijd was ik Maschadov's assistent en Generovsky was een ambtenaar in een comité dat werkte in Tsjetsjenië. Ja, ik maakte kennis met hem en er was een formele bijeenkomst waar ik hem de kans gaf om diverse projecten aan te bieden in Tsjetsjenië, dat rijk is aan olie en natuurlijke bronnen.

Ik vroeg hem om een cementfabriek te herbouwen in een van de provincies. De fabriek was de grootste in de hele Kaukasus maar het grootste gedeelte ervan was verwoest tijdens de oorlog. Ik vroeg hem dus om deze te herbouwen en vertelde hem dat hij op een langere termijn zou worden beloond hiervoor. Hij accepteerde het aanbod en herbouwde de fabriek in een project met 1.500 werkers. De kleine sectie dat herbouwd was behaalde een productie van meer dan 7.000 ton cement.



--------------------------------------------------------------------------------

VRAAG 5:
Is het mogelijk dat de Russische inlichtingen acties zullen uitvoeren tegen de Russische burgers op dezelfde manier als wat ze daarvoor gedaan hebben om dan zo de mensen tegen jullie te laten keren? Wat is uw reactie op zulke mogelijke acties?

ANTWOORD 5:
Bijna de hele wereld is tegen ons. Het kruisbeeld wordt opnieuw geschapen en oorlog is verklaard tegen Islam en Moslims. Dit is bewijs dat deze oorlog net als kruistochten zijn waarbij alle Europese inlichtingenbekwaamheden afgestemd zijn op het voorzien van informatie en andere steun jegens Rusland.
Zij steunen het Russische leger door middel van het voorzien van media, internationale leningen, belangrijke informatie etc.- al dit is gedaan in het openbaar of geheim. De Europese Raad en andere internationale instellingen doen zich voor alsof zij meeleven met Tsjetsjenië en dat zij mensenrechten steunen, terwijl zij (de Russen en hun westerse steunbalken) vechten gezamenlijk tegen ons, net als Allah hun beschreef: " En vecht gezamenlijk tegen de ongelovigen als zij gezamenlijk tegen jullie vechten". Helaas is de media voor een groot deel in de handen van ongelovigen. Wij hebben niet voldoende media om te reageren op hun leugens en geruchten - zij rapporteren wat zij willen.

Rusland vermoordt vandaag niet alleen de Moslims in Tsjetsjenië maar ook die onder haar bewind. In de voorafgaande eeuw vermoordde Rusland meer dan 5 miljoen Circisianen. Het minst waardevolle leven (in de ogen van de ongelovigen) is dat van de Moslims. Er zijn boeken uitgegeven door de Russische regering waarin foto's zijn afgebeeld van de manieren waarop de Moslims zijn vermoord en verbannen. Dit is een van de manieren die gehanteerd wordt door de Russische geheimendienst om controle te houden binnen Rusland.

Wij vermoorden geen vrouwen, kinderen en bejaarden omdat Allah ons dat verboden heeft. We vechten alleen tegen de Russische soldaten die ons land verwoest hebben en ons afstand wil laten doen van ons geloof en ideologie.
Het maakt ons niet uit als de media ons voordoet als " terroristen" of
"fundamentalisten" omdat dit de manier is dat de ongelovige media haar ware gezicht en vijandschap laat zien jegens de Moslims. De ongelovigen zijn de criminelen. Het maakt mij niets uit dat ze ons uitschelden, het enige wat waar ik om geef is mijn eerlijkheid tegenover Allah opdat hij mijn daad zal accepteren binnen de grenzen van de Shariah.




--------------------------------------------------------------------------------

VRAAG 6:
Hoe is het met uw wond ? Is het genezen ? Kunt u weer terug naar de frontlinie?

ANTWOORD 6:
De werkelijke wond is (toegebracht op) de Moslim Ummah en de zwakheid ervan onder de oppressie van haar vijanden vanuit elke hoek. De wonden van de Mujahideen zijn overal, niet alleen mijn wond. Vandaag stappen de ongelovigen op de nekken van de Moslims en zuigen hun bloed. De ongelovigen hebben de moslimlanden verdeeld en hebben vijandschap en scheuren gecreëerd.

Vandaag de dag zijn er één miljard moslims. Wij zijn de grootste natie maar ook de zwakste. Moslims komen op kleine en onbelangrijke dingen niet overeen terwijl ze vergeten wat Allah hun verplicht heeft. Na de verplichting tot Imaan (het geloven) zijn Moslims verplicht zich te bevrijden van de ongelovigen die zich domineren in een moslimland. De Ummah moet zich verenigen onder één kalief en samen leven onder de regels van de Shariah.

Wat betreft mijn wond, ik beschouw het als een gift van Allah de Hoogste. Niemand wil door ontbering maar als deze ontbering wordt verdragen omwille van Allah dan zijn we geduldig.
Ik hoop dat mijn been het Paradijs (Janneh) heeft bereikt vóór mij. Er zijn veel geleerden die hopen om gewond te raken of tot de martelaren te behoren omwille van Allah, Heerser van de Werelden.

De wond zelf heeft haast geen invloed op mij. Ik vraag Allah om mij kracht te geven. Lopen met één been is mogelijk. Ik ben niet de eerste die een been verloor, maar er zijn veel broeders Mujahideen die een been of twee benen hebben verloren.
Ik kom geen problemen tegen op het slagveld. Alle Lof zij Allah zijn er veel Mujahideen en assistenten, en we gebruiken veel communicatiemiddelen om veldslagen te leiden op afstand. Insha'Allah, binnenkort zal ik me bij de frontlinie gaan aansluiten bij opkomende gevechten.

De Russen zochten contact met me op en zeiden dat ze wilden onderhandelen. Ik vertelde ze dat zij al vertrokken zouden zijn voordat mijn been is genezen. Als mijn been volledig geneest insha'Allah, dan zullen we Rusland niet loslaten en zullen zij ons niet meer tegen kunnen houden. Tot die tijd, heb ik nu al een kunstmatig steuntje gemaakt en ik zal niet wachten totdat mijn kunstmatige been arriveert vanuit het buitenland.

Tsjetsjenië is een kleine Republiek, 200 km doorsnee. Ik kan me in één dag in het hele land verplaatsen. De Mujahideen nemen me ook overal mee naar toe. Ik zie deze wond als een offer van een stuk van mezelf aan Allah.



--------------------------------------------------------------------------------

VRAAG 7:
Is er een manier waarop we u nieuws kunnen blijven volgen ?

ANTWOORD 7:
We hebben 2 websites: de eerste is in het Russisch en wordt bijgehouden door broeder Movladi Udugov, en de tweede heet "De stem van de Kaukasus". "De stem van de Kaukasus" is in het Arabisch, Engels en 15 andere talen vertaald en het rapporteert nieuws vanuit de frontlinie zowel over militaire ontwikkelingen en gebeurtenissen in details in Tsjetsjenië. De eerste site is puur politisch en is gericht op het reageren van de leugens die in omloop zijn gebracht door de Russische media.



Bron: Qoqaz.com

Spoetnik
18-09-04, 17:38
Wat een topic verkrachting door die djihed.. duidelijk een complot :)

Zeg Djihed, wordt jij ook betaalt door Yukos?

ps. De Russen zullen echt niet 50 jaar blijven vechten met de Tjetsjenen zoals de Zionisten met de Palestijnen. De Russen gaan desnoods tactische nucleaire wapens gebruiken om de regio stil te krijgen.

Max Stirner
18-09-04, 19:16
Wij vermoorden geen vrouwen, kinderen en bejaarden omdat Allah ons dat verboden heeft.

:maf2: