PDA

Bekijk Volledige Versie : De gruwel bereikt nieuwe diepten



observer
05-09-04, 21:04
Twee dagen na de gewelddadige ontknoping van de gijzeling in de school in het Russische Beslan worden steeds meer gruwelijke details bekend van wat zich de dagen ervoor heeft afgespeeld. Zo berichten diverse Britse kranten over verkrachtingen, doodgestoken baby's en kinderen die in de rug werden geschoten.

Mensen die het gijzeldrama hebben overleefd, verklaren dat tienermeiden uit de gymzaal werden gehaald en in aangrenzende ruimtes werden verkracht. Dit was in de overvolle, hete gymzaal te horen. Ook zeggen ze dat kinderen werden gedwongen om hun eigen urine te drinken en blaadjes van bloemen te eten nadat ze bijna drie dagen niet hadden gegeten en gedronken. Verschillende, veelal jonge kinderen zouden meermalen zijn gestoken. Andere gegijzelden zouden zijn onthoofd.

De 11-jarige Alan Tsgoeva, één van de gegijzelden die het drama overleefden, vertelt over het gebrek aan ruimte en de enorme dorst. "Ik kon niet ademhalen. M'n tong plakte vast aan m'n gehemelte. Ik had zo'n dorst". De vrouw die naast hem lag, begon te bidden en vertelde de jongen dat een bom zou afgaan als de terroristen hun voet op de ontsteking zouden zetten. "Vrouwen en babies huilden, maar de gijzelnemers schoten in de lucht om ons stil te krijgen", aldus Alan. Toen vrijdagmorgen een explosie in het schoolgebouw plaatsvond, kon hij amper iets zien. Uiteindelijk is hij - tussen de lichamen van omgekomen gegijzelden - door een politieman naar buiten gedragen.

Nog steeds worden ongeveer 180 kinderen vermist, meldt het Russische persbureau Itar-Tass. De stoffelijke resten van een aantal van hen zijn waarschijnlijk geborgen, maar van de ruim 330 geborgen lichamen zijn pas 184 geïdentificeerd. Verschillende kinderen zijn in coma, waardoor hun naam nog niet bekend is. In ziekenhuizen worden nog honderden slachtoffers behandeld, van wie sommigen in kritieke toestand. Mogelijk loopt het dodental van het drama in Beslan op tot vijfhonderd..als mens kan ik mijn hoofd er niet omheen krijgen hoe je dit kan doen

taouanza
05-09-04, 21:06
Geplaatst door observer
als mens kan ik mijn hoofd er niet omheen krijgen hoe je dit kan doen

Wie is 'je'?

barneveld
05-09-04, 21:42
Geplaatst door taouanza
Wie is 'je'?


:boer:

850
05-09-04, 21:57
Geplaatst door observer
Zo berichten diverse Britse kranten over verkrachtingen, doodgestoken baby's en kinderen die in de rug werden geschoten.
Mensen die het gijzeldrama hebben overleefd, verklaren dat tienermeiden uit de gymzaal werden gehaald en in aangrenzende ruimtes werden verkracht. Dit was in de overvolle, hete gymzaal te horen. Ook zeggen ze dat kinderen werden gedwongen om hun eigen urine te drinken

Ik hoop dat dit slechts lasterpraatjes zijn om de terroristen af te schilderen als beesten....

sylvester
05-09-04, 21:59
:duivels: Dit soort beesten hebben gewoon geen hart!

Ze zouden bij wijze van spreken gewoon hun moeder opblazen als het moest van hun leider!

Spoetnik
05-09-04, 21:59
Geplaatst door 850
Ik hoop dat dit slechts lasterpraatjes zijn om de terroristen af te schilderen als beesten....

Ik vrees van niet.. Deze terroristen zijn flink gebrainwashed.

barneveld
05-09-04, 22:04
wat was de doel van die teroristen

Oma
05-09-04, 22:07
Geplaatst door barneveld
wat was de doel van die teroristen

Naar het schijnt de oorlog in Tsetsjenie bij de Russen thuis brengen.

Als dat klopt dan zijn ze daar behoorlijk in geslaagd.

Spoetnik
05-09-04, 22:08
Geplaatst door Oma
Naar het schijnt de oorlog in Tsetsjenie bij de Russen thuis brengen.

Als dat klopt dan zijn ze daar behoorlijk in geslaagd.

Nah het was om het faillissement van Yukos te verhinderen.. Is niet gelukt overigens.

sylvester
05-09-04, 22:13
Waarschijnlijk om Rusland wakker te schudden dat ze voor niemand en niks terug deinzen???? :denk:

Grotius
05-09-04, 22:14
Geplaatst door taouanza
Wie is 'je'?

Er lopen hier lieden rond zonder enig hart, zelfs jegens kinderen.

Verbijsterend.

nl-x
05-09-04, 22:14
Geplaatst door sylvester
:duivels: Dit soort beesten hebben gewoon geen hart!

Ze zouden bij wijze van spreken gewoon hun moeder opblazen als het moest van hun leider!

Tsjah, misschien als het hun moeder was die ze nu zo lang aan het terroriseren was. Vergeten wij soms de dagelijkse berichten die wij kregen over de gruwelen die gebeuren in Tsjetjenie? En dat was niet eens in het geheim ofzo. We wilden er gewoon niet naar luisteren. Maar nu luisteren we wel... Wel een beetje verachtelijk.

Het is monsterlijk wat deze mensen hebben gedaan. Maar niet erg veel monsterlijker dan wat er bij hun eigen omgeving gebeurde.

barneveld
05-09-04, 22:22
wat daar gebeurt is is niet goed te praten,


kan iemand van jullie zeggen dat de wat jullie teroristen noemen iemand iets zegen.

zou het niet zo zijn dat de de slachtovers door de bevrijders zijn vermoord. net als bij de theater in moskou.
hoe betrouwbaar is de nieuwsgeving in rusland.
poetin heeft ook zijn moeder in de steeek gelaten?

Orakel
05-09-04, 22:28
Geplaatst door observer
Twee dagen na de gewelddadige ontknoping van de gijzeling in de school in het Russische Beslan worden steeds meer gruwelijke details bekend van wat zich de dagen ervoor heeft afgespeeld. Zo berichten diverse Britse kranten over verkrachtingen, doodgestoken baby's en kinderen die in de rug werden geschoten.

Mensen die het gijzeldrama hebben overleefd, verklaren dat tienermeiden uit de gymzaal werden gehaald en in aangrenzende ruimtes werden verkracht. Dit was in de overvolle, hete gymzaal te horen. Ook zeggen ze dat kinderen werden gedwongen om hun eigen urine te drinken en blaadjes van bloemen te eten nadat ze bijna drie dagen niet hadden gegeten en gedronken. Verschillende, veelal jonge kinderen zouden meermalen zijn gestoken. Andere gegijzelden zouden zijn onthoofd.

De 11-jarige Alan Tsgoeva, één van de gegijzelden die het drama overleefden, vertelt over het gebrek aan ruimte en de enorme dorst. "Ik kon niet ademhalen. M'n tong plakte vast aan m'n gehemelte. Ik had zo'n dorst". De vrouw die naast hem lag, begon te bidden en vertelde de jongen dat een bom zou afgaan als de terroristen hun voet op de ontsteking zouden zetten. "Vrouwen en babies huilden, maar de gijzelnemers schoten in de lucht om ons stil te krijgen", aldus Alan. Toen vrijdagmorgen een explosie in het schoolgebouw plaatsvond, kon hij amper iets zien. Uiteindelijk is hij - tussen de lichamen van omgekomen gegijzelden - door een politieman naar buiten gedragen.

Nog steeds worden ongeveer 180 kinderen vermist, meldt het Russische persbureau Itar-Tass. De stoffelijke resten van een aantal van hen zijn waarschijnlijk geborgen, maar van de ruim 330 geborgen lichamen zijn pas 184 geïdentificeerd. Verschillende kinderen zijn in coma, waardoor hun naam nog niet bekend is. In ziekenhuizen worden nog honderden slachtoffers behandeld, van wie sommigen in kritieke toestand. Mogelijk loopt het dodental van het drama in Beslan op tot vijfhonderd

De beschreven gruwelen zijn niet ondenkbaar, zeker als je de historie van de mens in ogenschouw neemt.
Maar ik vraag me in rede af of dit verhaal logisch is of dat het een 'pr-stunt' van de Russische overheid is om het eigen handelen te legitimeren.
Putin zat nog met de koning van Jordanie aan tafel en zegde toe dit anders op te zullen lossen dan in die schouwburg, en maakt er vervolgens alsnog een ongekend bloedbad van.

En neem nou deze opmerking:

"Vrouwen en babies huilden, maar de gijzelnemers schoten in de lucht om ons stil te krijgen"

Heb wel gehoord dat twee terroristen zichzelf opbliezen, maar niet dat er geschoten werd (voordat de gijzeling beëindigd werd).

barneveld
05-09-04, 22:35
Geplaatst door Orakel
De beschreven gruwelen zijn niet ondenkbaar, zeker als je de historie van de mens in ogenschouw neemt.
Maar ik vraag me in rede af of dit verhaal logisch is of dat het een 'pr-stunt' van de Russische overheid is om het eigen handelen te legitimeren.
Putin zat nog met de koning van Jordanie aan tafel en zegde toe dit anders op te zullen lossen dan in die schouwburg, en maakt er vervolgens alsnog een ongekend bloedbad van.

En neem nou deze opmerking:

"Vrouwen en babies huilden, maar de gijzelnemers schoten in de lucht om ons stil te krijgen"

Heb wel gehoord dat twee terroristen zichzelf opbliezen, maar niet dat er geschoten werd (voordat de gijzeling beëindigd werd).


de russen hebben de kinderen afgeslacht om geld te krijgen van amirika om zogenaamd te vechten tegen tereur

sylvester
05-09-04, 22:38
Ja de hoge heren van de USA, USSR, Engeland en zelfs onze eigen peter jan ( sorry de heer balkenende anders houd ik me niet aan de normen en waarden) houden elkaar weer een lekker het hand boven elkaars hoofd :Iluvu:

Spoetnik
05-09-04, 23:07
Dit is een interview met een van de gegijzelde directeuren van de school uit een Russische krant:

Well. They did not abuse us, there were no rapes. They only yelled at the kids from time to time. We suffered most because of lack of water. We were moistening our lips with urine. Children were peeing on their outfits and then they were sucking them like pacifiers. We begged for water but it didn’t accomplish anything. Only one terrorist was nice. He let us go to the toilet at night – to have a drink. But this was an exception. He was a little worried and told us to hurry and to do it quietly so his comrades do not notice anything. During the last day, when the kids started crying for water and the whole room was filled with moaning, they would shoot over our heads

http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=news_international&Number=292918871&page=&view=&sb=&o=&vc=1&t=1#Post292918871

barneveld
05-09-04, 23:08
Geplaatst door Spoetnik
Dit is een interview met een van de directeuren van de school uit een Russische krant:

Well. They did not abuse us, there were no rapes. They only yelled at the kids from time to time. We suffered most because of lack of water. We were moistening our lips with urine. Children were peeing on their outfits and then they were sucking them like pacifiers. We begged for water but it didn’t accomplish anything. Only one terrorist was nice. He let us go to the toilet at night – to have a drink. But this was an exception. He was a little worried and told us to hurry and to do it quietly so his comrades do not notice anything. During the last day, when the kids started crying for water and the whole room was filled with moaning, they would shoot over our heads

http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=news_international&Number=292918871&page=&view=&sb=&o=&vc=1&t=1#Post292918871


klopt niets van

sylvester
05-09-04, 23:11
Hoezo niet?
Dit was een intervieuw met iemand die daar bij was toch???? :boeps:

barneveld
05-09-04, 23:13
Geplaatst door sylvester
Hoezo niet?
Dit was een intervieuw met iemand die daar bij was toch???? :boeps:


ik heb het ook op tv gezien.

het betekent niet dat ik er bij ben geweest

observer
05-09-04, 23:25
Geplaatst door nl-x
Tsjah, misschien als het hun moeder was die ze nu zo lang aan het terroriseren was. Vergeten wij soms de dagelijkse berichten die wij kregen over de gruwelen die gebeuren in Tsjetjenie? En dat was niet eens in het geheim ofzo. We wilden er gewoon niet naar luisteren. Maar nu luisteren we wel... Wel een beetje verachtelijk.

Het is monsterlijk wat deze mensen hebben gedaan. Maar niet erg veel monsterlijker dan wat er bij hun eigen omgeving gebeurde.

rare is dat zuidossetie net als tsjetjenie een deelrepubliek is 1 met een niet russische bevolking (er is ook een noordossetie in georgie)

los van dat ik al niet snap hoe kinderen vermoorden je helpt of zelfs maar iets geeft, als je het dan ook nog doet bij mensen die niet eens verantwoordelijk zijn

het enige wat deze mensen met moskou gemeen hebben is geloof

Al Sawt
05-09-04, 23:35
Geplaatst door observer
rare is dat zuidossetie net als tsjetjenie een deelrepubliek is 1 met een niet russische bevolking (er is ook een noordossetie in georgie) De door terreur getroffen regio, is Noord Ossetie en Z-Ossetie is de autonomie in Georgie.


los van dat ik al niet snap hoe kinderen vermoorden je helpt of zelfs maar iets geeft, als je het dan ook nog doet bij mensen die niet eens verantwoordelijk zijn Volkomen mee eens.
Ze hebben mijn walging en afschuw mee geoogst.


het enige wat deze mensen met moskou gemeen hebben is geloof Niet echt.

Je hebt daar veel moslims leven. De meeste niet-Moslims in Ossetie, zijn vaak afkomstig van andere Russische gebieden. Die zijn door Stalin daarnaar toe verhuisd.

sylvester
05-09-04, 23:41
Ik blijf het gewoon raar vinden!
De twin towers ja dat had een doel het was Amerika's grootste trots en er werktte ook heel veel joden, maar gewoon een school in Rusland???? :maf2:

Goodnight
05-09-04, 23:42
Ik snap uberhaupt niet waarom je aan zoiets begint terwijl je weet dat je er nooit van zijn leven, levend uit zal komen.

het was van tevoren al een verloren zaak, niemand zou er iets bij winnen.
Daarom snap ik nog steeds niet de beweegredenen van die gijzelnemers.

Ik snap dat de wanhoop Tsjetsenen tot gewelddadige wraakacties kan drijven.....maar dit was zo zinloos en depressief makend...........

Goodnight
05-09-04, 23:45
Geplaatst door sylvester
Ik blijf het gewoon raar vinden!
De twin towers ja dat had een doel het was Amerika's grootste trots en er werktte ook heel veel joden, maar gewoon een school in Rusland???? :maf2:


Kul vergelijking.......die mensen die in de Twin towers werkten hebben er niets mee te maken.
Ja ze hebben 'misschien'voor een president gekozen die niet helemaal koosjer is maar dat is nog geen reden.
Bovendien werkten er ook moslims.
En als het om joden zou gaan dan hadden ze die actie wel in Israel gepland :rolleyes:

Al Sawt
05-09-04, 23:52
Geplaatst door Goodnight

En als het om joden zou gaan dan hadden ze die actie wel in Israel gepland :rolleyes: Dat zou antisemitisch zijn.

Om zomaar mensen te treffen, alleen omdat ze Joods zijn.

Als het inderdaad om de Palestijnse zaak ging, dan ben ik het met je eens dat ze de actie in Israel moeten plannen.

sylvester
05-09-04, 23:53
Daar trek je toch geen aandacht meer mee???
Er zijn iedere dag al aanslagen in Israel al jaren achter elkaar!
Nee ik denk dat ze gewoon publiciteitsgeil zijn.
Sorry voor mijn uitspraak maar zo zie ik dat.

En tuurlijk is het geen vergelijking met de school!
Maar ook deze beesten hebben het journaal weer gehaald!

En dat is wat er tussen al die aanslagen gelijk is!
Het is natuurlijk niet goed te praten.

Wat iemand bezield om zoiets te doen???
Tsja dat vraag je toch ook niet aan een massamoordenaar?
Ze krijgen er natuurlijk wel veel geld voor wat ze dan weer aan hun familie kunnen geven :geld:

Goodnight
05-09-04, 23:59
Geplaatst door sylvester
Ze krijgen er natuurlijk wel veel geld voor wat ze dan weer aan hun familie kunnen geven :geld:

:hihi:

Wat gaan ze met dat geld doen?Ze zijn toch al dood?
of willen ze de Doodsengel daar mee om kopen ( stagfirallah voor dit grapje).........

Goodnight
06-09-04, 00:01
Geplaatst door Al Sawt

Als het inderdaad om de Palestijnse zaak ging, dan ben ik het met je eens dat ze de actie in Israel moeten plannen.

Nee dat heb ik niet gezegd, zei als het hen om het joodse volk ging hadden ze die actie wel gepland in Israel....niet dat ze het daar hadden moeten doen.....pff zomaar mij woorden in de mond leggen Al Sawt! :fpotver:

Gerard074
06-09-04, 08:35
Geplaatst door 850
Ik hoop dat dit slechts lasterpraatjes zijn om de terroristen af te schilderen als beesten....

Dat is ook nog steeds wat ik hoop 850, en je beledigt ieder beest met een vergelijking met dit soort duivels.

Mark
06-09-04, 08:41
Geplaatst door sylvester
Ja de hoge heren van de USA, USSR, Engeland en zelfs onze eigen peter jan ( sorry de heer balkenende anders houd ik me niet aan de normen en waarden) houden elkaar weer een lekker het hand boven elkaars hoofd :Iluvu:

Nog een paar dagen en dan zal op maroc.nl blijken dat het mossad agenten waren die dit hebben gedaan :rolleyes:

Dutchguy
06-09-04, 08:50
Geplaatst door Goodnight
Ik snap uberhaupt niet waarom je aan zoiets begint terwijl je weet dat je er nooit van zijn leven, levend uit zal komen.

het was van tevoren al een verloren zaak, niemand zou er iets bij winnen.
Daarom snap ik nog steeds niet de beweegredenen van die gijzelnemers.

Ik snap dat de wanhoop Tsjetsenen tot gewelddadige wraakacties kan drijven.....maar dit was zo zinloos en depressief makend...........

Kinderen die geen voedsel of water krijgen.
Mijnen door het hele gebouw.
Zelfmoordgordels gedragen door de gijzelnemers.

Ik ben bang dat dit nooit tot een goede afloop was gekomen en dat die schoften een weerzinwekkend statement wilden maken, meer niet.

vrijheid
06-09-04, 09:10
Geplaatst door Dutchguy
Kinderen die geen voedsel of water krijgen.
Mijnen door het hele gebouw.
Zelfmoordgordels gedragen door de gijzelnemers.

Ik ben bang dat dit nooit tot een goede afloop was gekomen en dat die schoften een weerzinwekkend statement wilden maken, meer niet.

Ik las in de Volkskrant dat in Beslan vorige week meer doden zijn gevallen dan in WOII, toe het door de nazi0s bezet was.

Dus trek je conclusie.

Dutchguy
06-09-04, 09:14
Geplaatst door vrijheid
Ik las in de Volkskrant dat in Beslan vorige week meer doden zijn gevallen dan in WOII, toe het door de nazi0s bezet was.

Dus trek je conclusie.

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om over de slachtoffers heen een discussie te voeren wie of wat nou erger is.

whisper
06-09-04, 11:06
Geplaatst door sylvester
Ik blijf het gewoon raar vinden!
De twin towers ja dat had een doel het was Amerika's grootste trots en er werktte ook heel veel joden, maar gewoon een school in Rusland???? :maf2: ben je wel goed wijs :boos:

Joesoef
06-09-04, 11:11
Geplaatst door observer
als mens kan ik mijn hoofd er niet omheen krijgen hoe je dit kan doen

De bron heb je voor het gemak maar even weggelaten. Komt van fok is het nie?

is kijken wat reuters/ bbc te melden hebben.....

deleted user
06-09-04, 11:30
1. Egypt's leading Muslim cleric Grand Sheik Mohammed Sayed Tantawi,
was quoted as saying during a Friday sermon: 'What is the guilt of
those children? Why should they be responsible for your conflict
with the government? You are taking Islam as a cover and it is a
deceptive cover; those who carry out the kidnappings are criminals,
not Muslims.'

2. Ali Abdullah, an Islamic scholar in Bahrain who follows the ultra-
conservative Salafi stream of Islam, also condemned the school
attack as 'unIslamic'

3. Crown Prince Abdullah, calling Putin said, "The Saudi government
and people condemn this terrorist act, which goes against religious
teachings and violates human and moral values. We wish Russia and
its people peace, security and stability."

4. Even the outlawed Muslim Brotherhood, Egypt's biggest Islamic
group, condemned the bloody siege in Beslan

5. Ahmed Bahgat, an Egyptian Islamist. Writing in the pro-government
newspaper, Al-Ahram , he said hostage-takers in Russia and Iraq are
only harming Islam 'If all the enemies of Islam united and decided
to harm it... they wouldn't have ruined and harmed its image as much
as the sons of Islam have done by their stupidity, miscalculations
and misunderstanding.'

bogosse
06-09-04, 12:14
Geplaatst door Mark
Nog een paar dagen en dan zal op maroc.nl blijken dat het mossad agenten waren die dit hebben gedaan :rolleyes:

ik vrees dat er serieus mensen zijn die zo denken. (komt Lennard hier ooit nog trouwens?)

sylvester
06-09-04, 13:10
De paniek situatie schijnt nu veroorzaakt te zijn geweest door mensen van buitenaf las ik net op nu.nl

P.s. ik heb niks tegen joden hoor! :hardlach: