PDA

Bekijk Volledige Versie : US blamed for spoiling French release



Vreemde_Vogel
06-09-04, 09:27
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/9BC9754A-4596-4426-8D91-01DA6E6647AA.htm

Overduidelijk hoe de Amerikanen ten kostte van alles de Fransen wil betrekken in de coalitie.

bogosse
06-09-04, 10:57
:kotsen2:

als ik de US al niet zou haten...

observer
06-09-04, 13:03
mijn tram was ook al te laat door die k*t amerikanen

Vreemde_Vogel
06-09-04, 15:23
Geplaatst door observer
mijn tram was ook al te laat door die k*t amerikanen

Misschien zat Al-Zarqawi in die tram.

Simon
06-09-04, 15:44
Nu vragen ze sinds vandaag opeens losgeld voor die Fransen. Het zijn gewoon bandieten zoals al die groepen die daar met ontvoeringen bezig zijn.

Mark
06-09-04, 15:49
Geplaatst door Simon
Nu vragen ze sinds vandaag opeens losgeld voor die Fransen. Het zijn gewoon bandieten zoals al die groepen die daar met ontvoeringen bezig zijn.

Niet zo snel oordelen, misschien kopen ze hoofddoekjes voor de meisjes in Frankrijk van dat geld.

Siah
06-09-04, 16:23
Geplaatst door Simon
Nu vragen ze sinds vandaag opeens losgeld voor die Fransen. Het zijn gewoon bandieten zoals al die groepen die daar met ontvoeringen bezig zijn.

als een land bezet is, dan is Alles, maar ook Alles toegestaan om de bezetter uit het land te jagen.
dat is altijd zo geweest in de geschiedenis..
een bezetter die gewapend binnendringt, kan je zonder geweld niet eruit krijgen!

in Irak heerst een totale chaos.
de mensen zijn woest en nemen wraak tegen alles wat met de west te maken heeft.
de mensen worden dag en nacht gebombardeerd.
kritische kranten(geluiden) zijn verboden.
hoe kunnen ze dan in zo een toestand, zonder geweld de bezetter eruit jagen??
(die fransen hebben daar ondernemers en .., business as usual...., dus om een of andere manier erger dan die soldaten..)

er zijn veel verschillende groepen die apart van elkaar tegen de bezetter vechten.
er zijn jonge jongens, maar ook volwassenen..
ieder doet op zijn manier(hoe raar het ook soms gaat klinken).
hoe agressiever de bezetter, des te gruwelijker de act van de vrijheidstrijders!
(die vrijheidstrijders heeft europa ook gehad. en die werden toen niet als terroristen bestempeld. en hun daden hoe gruwelijk het ook zijn geweest, worden nog altijd geprezen....en krijgen een monument...en ieder jaar een krans....)

bogosse
06-09-04, 17:00
Geplaatst door Siah

(die fransen hebben daar ondernemers en .., business as usual...., dus om een of andere manier erger dan die soldaten..)


rot toch op man. jij praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt. Frankrijk is juist 1 van de landen dat NAUWELIJKS IEMAND in Irak heeft. Geen militairen, geen geheime agenten en ook geen ondernemers..want die worden door de Amerikanen niet toegelaten (Frankrijk behoort tot het as van het westerse kwaad weet je wel)

Frankrijk heeft alleen enkele journalisten en rode kruis-mensen zitten in Irak en die mensen zijn zo onschuldig als mijn grote teen!

en zelfs al zou Frankrijk ondernemers daar hebben, wat maakt die Fransen dan schuldig aan de oorlog. Frankrijk was tegen, you remember??

Ravian
06-09-04, 17:20
Geplaatst door bogosse
Frankrijk was tegen, you remember??

Mocht Frankrijk al ergens de illusie hebben gehad dat hun anti-stem hen zou vrijwaren van moslimterrorisme, dan hoop ik dat die bij deze is opgeheven.

Bofko
06-09-04, 17:45
Geplaatst door Siah
[B]als een land bezet is, dan is Alles, maar ook Alles toegestaan om de bezetter uit het land te jagen.
....(die fransen hebben daar ondernemers en .., business as usual...., dus om een of andere manier erger dan die soldaten..)...


Ja, stel je voor zeg dat Irak een ietsje meer op West Europa gaat lijken. Het gebied waar jij (of je ouders) naar toe gevlucht zijn om een beter leven te hebben. Dat moet zeker niet gaan gelden voor de mensen in Irak.
Want al die zakenlieden in Irak die verpesten het ideaalbeeld van een zuivere moslimstaat die in jouw hoofd zit. Dus al die moorden zijn voor jou geoorloofd.

Lijkt een beetje op het idee van toeristen die over een favoriete vakantieland mijmeren waarin de bewoners nog oorspronkelijk zijn en er nog niets ´verpest´is, en waar geen toeristen komen. Ze zouden er alleen nooit willen wonen.En verder is deze laatste mijmering natuurlijk vrij onschuldig.

TonH
06-09-04, 17:45
Geplaatst door Siah
als een land bezet is, dan is Alles, maar ook Alles toegestaan om de bezetter uit het land te jagen.
dat is altijd zo geweest in de geschiedenis..

(die vrijheidstrijders heeft europa ook gehad. en die werden toen niet als terroristen bestempeld. en hun daden hoe gruwelijk het ook zijn geweest, worden nog altijd geprezen....en krijgen een monument...en ieder jaar een krans....)

Elke vervloekte idioot die in de oorlog vrouwen en kinderen keelde in zijn/haar bevrijdingsstrijd werd door de eigen mensen aan de hoogste boom gehangen.

Tot de grootste oorlogsmisdaden horen ook deze daden van de Duitsers en daar is ook de hele discussie rond de bombardementen op de Duitse steden op gebaseerd.

Zelfs de represailles van de Duitsers waren in het merendeel van de gevallen gericht tegen de jongens en mannen uit een gemeenschap. (bijv. Putten, Kalavrita etc.)

Eén van de keerpunten in de Vietnam Oorlog was toen US-troepen in Mi Lai een dorp in de hens staken met daarin nog vrouwen en kinderen.

Of in Aghanistan, toen de Russen als kinderspeelgoed vermomde mijnen dropten. Dat waren en blijven gruweldaden.

Dus kom niet aan met dit soort onzin om het vermoorden van kinderen goed te praten. Wanneer alles en echt alles is toegestaan is er niets meer om voor te strijden.

Siah
06-09-04, 18:31
Geplaatst door bogosse
rot toch op man. jij praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt. Frankrijk is juist 1 van de landen dat NAUWELIJKS IEMAND in Irak heeft. Geen militairen, geen geheime agenten en ook geen ondernemers..want die worden door de Amerikanen niet toegelaten (Frankrijk behoort tot het as van het westerse kwaad weet je wel)

Frankrijk heeft alleen enkele journalisten en rode kruis-mensen zitten in Irak en die mensen zijn zo onschuldig als mijn grote teen!

en zelfs al zou Frankrijk ondernemers daar hebben, wat maakt die Fransen dan schuldig aan de oorlog. Frankrijk was tegen, you remember??

sommige van de Irakezen zelf beweren anders.
door de omvang van terror door de bezetters in Irak, gaan de meeste Irakezen zich tegen alles wat met het westen te maken heeft, vezetten!
en die verzet groeit.

mensen hebben hier al problemen met journalisten en cameramen, laat staan daar.

Simon
06-09-04, 19:18
Geplaatst door Siah
[B]als een land bezet is, dan is Alles, maar ook Alles toegestaan om de bezetter uit het land te jagen.
dat is altijd zo geweest in de geschiedenis..

Maar misschien kan je er ook eens over nadenken op welke wijze je die amerikanen daar het snelste wegkrijgt zonder dat de Irakezen daar nog langer onder lijden. Zelfs Al-Sadr schijnt dat nu te begrijpen. Het is niet te vergelijken met WoII want die Duitsers hadden hier nog gezeten als ze er niet uit geschopt waren. Die amerikanen gaan heus wel weer weg. Maar laten ze eerst rust en orde scheppen samen met de Iraakse regering. Als ze nu weg gaan breekt er een burgeroorlog uit.

Overigens hebben die bandieten die die fransen ontvoerd hebben echt niks met vrijheidsstrijders te maken.

observer
06-09-04, 20:05
de mensen zijn woest en nemen wraak tegen alles wat met de west te maken heeft. leg mij dan uit waarom het overgrote deel van de doden van aanslagen irakezen zijn?

bogosse
07-09-04, 18:08
Geplaatst door Siah
sommige van de Irakezen zelf beweren anders.
door de omvang van terror door de bezetters in Irak, gaan de meeste Irakezen zich tegen alles wat met het westen te maken heeft, vezetten!
en die verzet groeit.

mensen hebben hier al problemen met journalisten en cameramen, laat staan daar.

ja en die totale westerse haat is dus slecht. jij vindt het toch ook niet goed als europeanen alle moslims op 1 hoop gooien?

Siah
07-09-04, 18:25
Geplaatst door bogosse
ja en die totale westerse haat is dus slecht.

zeg je dit tegen jezelf?
of denk je dat je me door een paar prikkers hebt gekend?


jij vindt het toch ook niet goed als europeanen alle moslims op 1 hoop gooien?

ja en nee,
dat is "De issue" van onze tijd en is constant aanwezig op voorpagina van de kranten.
of ik goed vind of niet, doet er (blijkbaar) niet toe.

bogosse
07-09-04, 19:54
Geplaatst door Siah
zeg je dit tegen jezelf?
of denk je dat je me door een paar prikkers hebt gekend?

ik zeg dat niet tegen mezelf..maar ieder normaal denkend mens weet dat je niet alle westerse landen op 1 hoop kan gooien. Frankrijk, Duitsland, Belgie (en nu) Spanje waren/ zijn tegen de bezetting van Irak. Het is een beetje gestoord als de terroristen nu ook Fransen, Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Turken etc. gaan gijzelen.


ja en nee,
dat is "De issue" van onze tijd en is constant aanwezig op voorpagina van de kranten.
of ik goed vind of niet, doet er (blijkbaar) niet toe.

je kan toch gewoon antwoord geven. Als je de 'westerse' reactie op 'islamitisch' terrorisme veroordeelt, dan moet je ook de 'islamitische' reactie op 'westers' terrorisme veroordelen.

(je ziet dat ik deze woorden tussen aanhalingstekens zet, want ik vind niet dat je dit mag opdelen tussen westers en islamitisch).