PDA

Bekijk Volledige Versie : Malaria mogelijk in 3 dagen te genezen



Mark
06-09-04, 09:52
Malaria mogelijk in 3 dagen te genezen

- Bron: ABC News
Gepubliceerd: maandag 6 september 2004 @ 08:10


Een groep Australische wetenschappers denkt dat ze één van de 'heilige gralen' van de medische wetenschap te hebben gevonden: een werkend medicijn tegen malaria.

In een artikel in 'Nature' stellen zij dat ze een manier gevonden hebben om mensen in een tijdsbestek van drie dagen te genezen, met een medicijn dat voor minder dan één Australische dollar(ca. 60 eurocent) per dagdosis is te produceren. Ook zou bij het nu gevonden medicijn, dat gewonnen wordt uit Chinese kruiden, geen resistentie optreden bij de malaria-parasiet, wat voorheen vaak wel het geval was.

Het nu gevonden medicijn is in laboratoriumtesten en bij dierproeven al succesvol gebleken. Het medicijn wordt nu verder getest in het Verenigd Koninkrijk en zou in 3 jaar op de markt kunnen komen.

Malaria is een ziekte die één van de voornaamste doodsoorzaken is de derde wereld. Malaria wordt overgebracht op mensen en dieren door beten van de malariamug, ook wel muskiet genoemd, en treft naar schatting 300 tot 400 miljoen mensen per jaar. Zo'n 1,5 tot 3,5 miljoen mensen (ook daarover lopen de schattingen uiteen) overlijden jaarlijks aan de gevolgen van een malariabesmetting. Lees hier meer over deze ziekte.

Mark
06-09-04, 09:53
Dit is nog eens belangrijk als dit echt lukt binnen drie jaar. Maar natuurlijk niet zo interessant omdat de ziekte niet bestreden kan worden door sexuele onthouding.

Marsipulami
06-09-04, 10:00
Geplaatst door Mark
Dit is nog eens belangrijk als dit echt lukt binnen drie jaar. Maar natuurlijk niet zo interessant omdat de ziekte niet bestreden kan worden door sexuele onthouding.

Hmm, het medicijn zal waarschijnlijk alleen geschikt zijn voor een heel specifieke vorm van malaria die die maar één keer op het miljoen gevallen voorkomt.

Wat die sexuele onthouding betreft. Of onthouding geen oplossing zou kunnen zijn, daar ben ik nog niet zo zeker van. Als al die malariamuggen zich nu eens onthielden van sexuele gemeenschap dan was het probleem ook opgelost.

Mark
06-09-04, 10:03
Geplaatst door Marsipulami
Hmm, het medicijn zal waarschijnlijk alleen geschikt zijn voor een heel specifieke vorm van malaria die die maar één keer op het miljoen gevallen voorkomt.

Wat die sexuele onthouding betreft. Of dat geen oplossing zou zijn, dat weet ik nog niet zo zeker. Als al die malariamuggen zich nu eens onthielden van sexuele gemeenschap dan was het probleem ook opgelost.

Je eerste opmerking is weer compleet uit je duim gezogen :)

Maar malaria-muggen kunnen zich inderdaad ook beter van gemeenschap onthouden, ze zijn immers niet officieel getrouwd en verspillen zo hun plaats in het muggen-paradijs.

Marsipulami
06-09-04, 10:07
Geplaatst door Mark
Maar malaria-muggen kunnen zich inderdaad ook beter van gemeenschap onthouden, ze zijn immers niet officieel getrouwd en verspillen zo hun plaats in het muggen-paradijs.

Zou het ? Ik gun jou in ieder geval wel een plaatsje in dat muggenparadijs.

Mark
06-09-04, 10:08
Geplaatst door Marsipulami
Zou het ? Ik gun jou in ieder geval wel een plaatsje in dat muggenparadijs.

Het muggenparadijs zou best wel eens de mensenhel kunnen zijn :giechel:

Marsipulami
06-09-04, 10:11
Geplaatst door Mark
Het muggenparadijs zou best wel eens de mensenhel kunnen zijn :giechel:

Ja, en zware zondaars zoals atheïsten die er terechtkomen krijgen nog een gratis allergie voor muggenbeten als bonus.

Mark
06-09-04, 10:18
Geplaatst door Marsipulami
Ja, en zware zondaars zoals atheïsten die er terechtkomen krijgen nog een gratis allergie voor muggenbeten als bonus.

Ik ben een hele zware zondaar Mars, maar als jij nou ook naar die hel komt dan steken ze jou.... zo'n ongewassen geel dier is natuurlijk veel lekkerder om te steken!

Marsipulami
06-09-04, 10:31
Geplaatst door Mark
Ik ben een hele zware zondaar Mars, maar als jij nou ook naar die hel komt dan steken ze jou.... zo'n ongewassen geel dier is natuurlijk veel lekkerder om te steken!

Nee, nee, Marsipulami's zijn helemaal niet geschikt voor consumptie. Ik smaak helemaal niet.

Mark
06-09-04, 10:33
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee, Marsipulami's zijn helemaal niet geschikt voor consumptie. Ik smaak helemaal niet.

egoist, van jou staart kan een afrikaans dorp een week eten!

observer
06-09-04, 13:05
Geplaatst door Mark
Je eerste opmerking is weer compleet uit je duim gezogen :)

Maar malaria-muggen kunnen zich inderdaad ook beter van gemeenschap onthouden, ze zijn immers niet officieel getrouwd en verspillen zo hun plaats in het muggen-paradijs. alle vrouwtjes muggen microburqa's aantrekken en het is opgelost

maar serieus als dit waar is kunnen ze vast een tux voor de nobelprijs reserveren

dicksr
06-09-04, 13:11
Geplaatst door Mark
Dit is nog eens belangrijk

Zeker!