PDA

Bekijk Volledige Versie : Russische tv toont gijzelnemer Beslan



Mark
06-09-04, 10:24
Russische tv toont gijzelnemer Beslan

Bron: BBC / Planet.nl

De Russische staatstelevisie heeft een interview uitgezonden met één van de vermoedelijke gijzelnemers van de school in Noord-Ossetië. Hij zou één van drie daders zijn die in Beslan is gearresteerd. De man, die met de handen op de rug gebonden een kamer binnengeleid werd door twee gemaskerde commando's, zou zijn baard hebben afgeschoren omdat hij onopgemerkt wilde proberen te blijven om zo tussen de vluchtende gijzelaars te ontsnappen.

Aan het accent van de man zou te horen zijn dat het een man uit de regio betrof en geen buitenlander. Een Russische verslaggever vroeg hem of hij geen medelijden met de kinderen had. ''Ik zweer bij Allah dat ik medelijden met hen had. Ik heb ook kinderen'', antwoordde de man. Ook verklaarde hij dat hij zijn wapen niet had gebruikt en dat hij niet wilde sterven. ''Ik zweer bij Allah dat ik niet heb geschoten, ik zweer dat ik niet schoot''. De toon van de uitzending werd door de BBC als triomfantelijk omschreven. De slotbeelden waren die van krioelende vliegen op lijken van gedode gijzelnemers.

Inmiddels doen geruchten de ronde dat de gijzelnemers onderling ruzie hebben gekregen, omdat sommigen weigerden op de kinderen te schieten. Daarop zou de leider van de actie op de 'dissidenten' zijn gaan schieten.

Het officiële dodental staat op 335, maar verwacht wordt dat het echte aantal doden dicht bij de 400 zal liggen.