PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelukkig hebben wij dit niet in Nederland.



taouanza
06-09-04, 22:22
'Sekse-verschil bij beslissingen op werk'

AMSTERDAM, 06-09-2004 - Vrouwen zijn bij besluitvorming op hun werk minder in het machtscentrum betrokken dan hun mannelijke collega's, ook als zij een gelijke functie hebben en gelijk gekwalificeerd zijn. De autoriteit van vrouwen is vooral minder groot als de beslissingen gepaard gaan met risico's. Dat concludeert onderzoekster Renée van der Hulst van de Rijksuniversiteit Groningen in een onderzoek waarop zij binnenkort hoopt te promoveren.

Vrouwen hebben daarmee volgens Van der Hulst minder recht om fouten te maken dan mannen. De wetenschapper ging na in hoeverre sociale netwerken van vrouwen de oorzaak kunnen zijn van dit sekse-verschil in autoriteit. Ze constateert dat vrouwen minder vaak contacten hebben met het hoger management en vaker als spil fungeren tussen verschillende groepen. Mogelijk wordt hiermee een tekort aan 'sociale integratie' van vrouwen op het werk weergegeven.

Volgens Van der Hulst zijn vrouwen in hun loopbaan in grote mate afhankelijk van invloeden die buiten hun kwaliteiten liggen. Daarmee wordt de suggestie gewekt dat vrouwen 'nog steeds kampen met stereotype verwachtingspatronen', die een negatieve rol spelen in hun carrière.

barneveld
06-09-04, 22:29
Geplaatst door taouanza
'Sekse-verschil bij beslissingen op werk'

AMSTERDAM, 06-09-2004 - Vrouwen zijn bij besluitvorming op hun werk minder in het machtscentrum betrokken dan hun mannelijke collega's, ook als zij een gelijke functie hebben en gelijk gekwalificeerd zijn. De autoriteit van vrouwen is vooral minder groot als de beslissingen gepaard gaan met risico's. Dat concludeert onderzoekster Renée van der Hulst van de Rijksuniversiteit Groningen in een onderzoek waarop zij binnenkort hoopt te promoveren.

Vrouwen hebben daarmee volgens Van der Hulst minder recht om fouten te maken dan mannen. De wetenschapper ging na in hoeverre sociale netwerken van vrouwen de oorzaak kunnen zijn van dit sekse-verschil in autoriteit. Ze constateert dat vrouwen minder vaak contacten hebben met het hoger management en vaker als spil fungeren tussen verschillende groepen. Mogelijk wordt hiermee een tekort aan 'sociale integratie' van vrouwen op het werk weergegeven.

Volgens Van der Hulst zijn vrouwen in hun loopbaan in grote mate afhankelijk van invloeden die buiten hun kwaliteiten liggen. Daarmee wordt de suggestie gewekt dat vrouwen 'nog steeds kampen met stereotype verwachtingspatronen', die een negatieve rol spelen in hun carrière.


mijn ervaring met werken met vrouwen.

1 ze hebben altijd een dag in de maand dat ze niets produceren. je moet ze echt aan het werk zetten

2 ze zijn erg eigenwijs.

3 ze zeueren altijd waarom ik en zij niet.

4 ze lopen tegen alles wat recht opstaat aan te reigen

Mark
06-09-04, 22:33
Vrouwen zijn iets minder goed in bijna alles dan mannen, dus dit is vrij logisch.

barneveld
06-09-04, 22:42
Geplaatst door Mark
Vrouwen zijn iets minder goed in bijna alles dan mannen, dus dit is vrij logisch.

zelfs waar vrouwen goed in moeten zijn doen ze verkeerd.
als het net lekker begint te worden dan dan zetten zij de tanden erin

Mark
06-09-04, 22:48
Geplaatst door barneveld
zelfs waar vrouwen goed in moeten zijn doen ze verkeerd.
als het net lekker begint te worden dan dan zetten zij de tanden erin

In je rauwe kipfilet?

barneveld
06-09-04, 22:50
Geplaatst door Mark
In je rauwe kipfilet?


ja ze weten niet hoe ze kipfilet moet klaar maken

Mark
06-09-04, 22:55
Geplaatst door barneveld
ja ze weten niet hoe ze kipfilet moet klaar maken

dan moet je het zelf maar even afmaken mag ze van dichtbij kijken.

Jar
06-09-04, 22:56
Tineke Netelenbosch, Hanja May-Weggen, Annemarie Jorritsma ..........

Vrouwen die het voor het zeggen hebben, praat me er niet van :duivel:

barneveld
06-09-04, 23:02
Geplaatst door Jar
Tineke Netelenbosch, Hanja May-Weggen, Annemarie Jorritsma ..........

Vrouwen die het voor het zeggen hebben, praat me er niet van :duivel:


als ik die vrouwen zie dan loopt mijn kipfilet spontaan weg

barneveld
06-09-04, 23:03
Geplaatst door Mark
dan moet je het zelf maar even afmaken mag ze van dichtbij kijken.

als ze dicht bij komen dan stop ik mijn kipfilet in een donker gat weg

Siah
06-09-04, 23:23
Geplaatst door taouanza
'Sekse-verschil bij beslissingen op werk'

AMSTERDAM, 06-09-2004 - Vrouwen zijn bij besluitvorming op hun werk minder in het machtscentrum betrokken dan hun mannelijke collega's, ook als zij een gelijke functie hebben en gelijk gekwalificeerd zijn. De autoriteit van vrouwen is vooral minder groot als de beslissingen gepaard gaan met risico's. Dat concludeert onderzoekster Renée van der Hulst van de Rijksuniversiteit Groningen in een onderzoek waarop zij binnenkort hoopt te promoveren.

Vrouwen hebben daarmee volgens Van der Hulst minder recht om fouten te maken dan mannen. De wetenschapper ging na in hoeverre sociale netwerken van vrouwen de oorzaak kunnen zijn van dit sekse-verschil in autoriteit. Ze constateert dat vrouwen minder vaak contacten hebben met het hoger management en vaker als spil fungeren tussen verschillende groepen. Mogelijk wordt hiermee een tekort aan 'sociale integratie' van vrouwen op het werk weergegeven.

Volgens Van der Hulst zijn vrouwen in hun loopbaan in grote mate afhankelijk van invloeden die buiten hun kwaliteiten liggen. Daarmee wordt de suggestie gewekt dat vrouwen 'nog steeds kampen met stereotype verwachtingspatronen', die een negatieve rol spelen in hun carrière.

meestaal liggen die problemen tussen de oren van mANNEN!

~Panthera~
06-09-04, 23:45
Geplaatst door Siah
meestaal liggen die problemen tussen de oren van mANNEN!
-----------------


K denk IETS LAGER. :moe:
Daar waar ook hun verstand zit. :hihi:

observer
06-09-04, 23:50
het probleem zit in een verschillende manier van communiceren

als een man iets vind zegt hij dat

een andere man zal dat zie voor wat het is : een mening

een vrouw ziet het als kritiek, afbreken

gek genoeg zijn vrouwen onderling veel gemener en concureren ook veel feller dan in een gemengde omgeving

vrouwen zien andere vrouwen eerder als een bedreiging dan mannen onder elkaar die zien elkaar hooguit als concurenten

freya
07-09-04, 07:36
Geplaatst door taouanza
De autoriteit van vrouwen is vooral minder groot als de beslissingen gepaard gaan met risico's.



Ze constateert dat vrouwen minder vaak contacten hebben met het hoger management en vaker als spil fungeren tussen verschillende groepen.

Is dat niet gewoon een wezenlijk verschil tussen mannen en vrouwen?
Mannetjes willen persoonlijk scoren en vrouwen zien altijd de grote lijnen en verbanden.

Ik herken mijzelf hierin en ben trots op de rol die ik in veel situaties speel. Laat anderen maar scoren en denken dat ze geweldig zijn, zonder mij was het ze niet gelukt :ego:



PS het is dus het resultaat dat telt.

Jar
07-09-04, 14:17
Mannetjes willen persoonlijk scoren en vrouwen zien altijd de grote lijnen en verbanden.

De door mij genoemde vrouwen zagen jammer genoeg teveel grote (spoor)lijnen.

TonH
07-09-04, 14:29
Geplaatst door Jar
De door mij genoemde vrouwen zagen jammer genoeg teveel grote (spoor)lijnen.

:lol:

Rabi'ah.
08-09-04, 17:31
Geplaatst door Mark
Vrouwen zijn iets minder goed in bijna alles dan mannen, dus dit is vrij logisch.

:moe:

Male chauvinist pig. :fpuh: