PDA

Bekijk Volledige Versie : Tientallen doden door drinken giftige likeur



Mark
07-09-04, 08:21
Tientallen doden door drinken giftige likeur

Bron: Gazet van Antwerpen
Gepubliceerd: dinsdag 7 september 2004 @ 07:42


Minstens 32 mensen zijn in de centraal-Pakistaanse provincie Punjab omgekomen na het drinken van giftige zelfstookte likeur. Een betrokken medische functionaris meldde dat het goedje een alcoholpercentage had van zo'n zestig procent, waar vier tot zes procent gebruikelijk is.

De likeur werd voor ca. 30 eurocent per liter verkocht aan de liefhebbers van een glaasje alcohol. De illegaal gestookte alcohol, in het islamitische Pakistan zijn alcoholische dranken een taboe, wordt daar vaak onder zeer slechte hygiënische omstandigheden gestookt, waarbij men soms gevaarlijke ingrediënten gebruikt om het gistingsproces te doen slagen.

Grote kritiek richt zich nu ook op de politie en de lokale overheid, als zouden zij deze illegale praktijken te lang op hun beloop laten gaan. Zij zouden het stoken van alcohol vaak oogluikend toestaan. Tot nu toe zijn er drie mensen opgepakt die betrokken zouden zijn geweest bij deze handel.














Ik zou het verschil tussen 6% en 60% alcohol denk ik wel proeven.

barfly
07-09-04, 08:28
Dat krijg je als je alcohol verbied. Dan gaat men in de illegaliteit om het toch te kunnen drinken met dit soort gevolgen. LEgaliseren is de beste oplossgin dan kan er toezicht worden gehouden op de kwaliteit. En je kan meteen de verkoop punten controleren, en de staat kan er nog iets aan verdienen via accijns.

Joesoef
07-09-04, 08:38
Geplaatst door Mark


Ik zou het verschil tussen 6% en 60% alcohol denk ik wel proeven.

Iraanse wodka, 60%............

plexus
07-09-04, 09:33
Geplaatst door Joesoef
Iraanse wodka, 60%............

..is deze ergens verkrijgbaar? :)

Goodnight
07-09-04, 09:35
Geplaatst door barfly
Dat krijg je als je alcohol verbied. Dan gaat men in de illegaliteit om het toch te kunnen drinken met dit soort gevolgen. LEgaliseren is de beste oplossgin dan kan er toezicht worden gehouden op de kwaliteit. En je kan meteen de verkoop punten controleren, en de staat kan er nog iets aan verdienen via accijns.

onzin, als je het legaliseert vallen er honderden doden in het verkeer en duizenden doordat men leverziekten en kanker krijgt of mensen die alcoholist worden,en de regering is vervolgens al die accijns kwijt aan een betere gezondheidszorg en het voorkomen van alcohol in het verkeer!

je moet gewoon geen gif in je lijf stoppen.
Jij gaat toch ook geen coke en heroine gebruiken terwijl dat niet mag in Nederland?

David
07-09-04, 10:09
Geplaatst door Goodnight
onzin, als je het legaliseert vallen er honderden doden in het verkeer en duizenden doordat men leverziekten en kanker krijgt of mensen die alcoholist worden,en de regering is vervolgens al die accijns kwijt aan een betere gezondheidszorg en het voorkomen van alcohol in het verkeer!

je moet gewoon geen gif in je lijf stoppen.
Jij gaat toch ook geen coke en heroine gebruiken terwijl dat niet mag in Nederland?


Mensen moesten eens leren om maat te houden.

barfly
07-09-04, 11:05
Geplaatst door Goodnight
onzin, als je het legaliseert vallen er honderden doden in het verkeer en duizenden doordat men leverziekten en kanker krijgt of mensen die alcoholist worden,en de regering is vervolgens al die accijns kwijt aan een betere gezondheidszorg en het voorkomen van alcohol in het verkeer!

je moet gewoon geen gif in je lijf stoppen.
Jij gaat toch ook geen coke en heroine gebruiken terwijl dat niet mag in Nederland?

Zoals David al terecht opmerkt, met mate!

Nooit meer dan een kwartje coke en een halve fles whiskey op 'n avond en s'morgens hooguit een kwartje heroine om de kater te verdrijven :duim:

David
07-09-04, 11:09
Geplaatst door barfly
Zoals David al terecht opmerkt, met mate!

Nooit meer dan een kwartje coke en een halve fles whiskey op 'n avond en s'morgens hooguit een kwartje heroine om de kater te verdrijven :duim:

Da bedoel ik. Burp.

Hamza-T
07-09-04, 11:12
Net goed.

Al3arbi
07-09-04, 11:13
Geplaatst door barfly
Zoals David al terecht opmerkt, met mate!

Nooit meer dan een kwartje coke en een halve fles whiskey op 'n avond en s'morgens hooguit een kwartje heroine om de kater te verdrijven :duim:

:haha:

Siah
07-09-04, 11:21
Geplaatst door plexus
..is deze ergens verkrijgbaar? :)

nee hier dacht ik niet.
je zou 'stroh' (of soiets) kunnen drinken.
80% alcohol staat op sommige flessen.
maar toch ervaarde ik dat minder strek dan bv wodka.

Goodnight
07-09-04, 11:56
Geplaatst door barfly
Zoals David al terecht opmerkt, met mate!

Nooit meer dan een kwartje coke en een halve fles whiskey op 'n avond en s'morgens hooguit een kwartje heroine om de kater te verdrijven :duim:

addict!
Nodig hulp nodig van de Jellinkkliniek en sessie bij de AA.

barfly
07-09-04, 12:21
Geplaatst door Goodnight
addict!
Nodig hulp nodig van de Jellinkkliniek en sessie bij de AA.

Nog ff en dan nuchter door het leven gaan zeker? En wat moet ik btw met het nummerbord van het koninklijkhuis?

Goodnight
07-09-04, 13:05
Geplaatst door barfly
Nog ff en dan nuchter door het leven gaan zeker? En wat moet ik btw met het nummerbord van het koninklijkhuis?

:vreemd:

Jij heb ZWAAR hulp nodig... :zozo:

Spoetnik
07-09-04, 13:18
Geplaatst door barfly
Nooit meer dan een kwartje coke en een halve fles whiskey op 'n avond en s'morgens hooguit een kwartje heroine om de kater te verdrijven :duim:

Dit lijkt bijna een zin uit Fear and Loathing in Las Vegas :D

Spoetnik
07-09-04, 13:19
Geplaatst door Goodnight
addict!
Nodig hulp nodig van de Jellinkkliniek en sessie bij de AA.

AA is een christelijke hulpgroepering in de VS.. Ben jij soms eigenlijk een christelijke missionaris??

Goodnight
07-09-04, 13:36
Geplaatst door Spoetnik
AA is een christelijke hulpgroepering in de VS.. Ben jij soms eigenlijk een christelijke missionaris??

Busted!! :rolleyes:

Volgens mij heb je ook in Nederland Anoniem Alcoholisten....

mark61
07-09-04, 13:45
Drinken in Marokko...das geloof ik ook: je doet het niet of je bent alcoholist: zaterdagavond in de slijterij: platgedrukt tussen toonbank en horde met vertwijfelde blik in de ogen. In noodtempo honderden flessen wijn over de toonbank. En ik wilde alleen maar 2 halve liters Flag en een flesje Casanblanca silvouplait...opwinding vergelijkbaar met vuurwerk kopen op oudjaar. Of de laatste kaartjes Ajax-Feyenoord:

Goodnight
07-09-04, 13:49
Geplaatst door mark61
Drinken in Marokko...das geloof ik ook: je doet het niet of je bent alcoholist: zaterdagavond in de slijterij: platgedrukt tussen toonbank en horde met vertwijfelde blik in de ogen. In noodtempo honderden flessen wijn over de toonbank. En ik wilde alleen maar 2 halve liters Flag en een flesje Casanblanca silvouplait...opwinding vergelijkbaar met vuurwerk kopen op oudjaar. Of de laatste kaartjes Ajax-Feyenoord:

als ze los gaan dan gaan ze het ook goed!

barfly
07-09-04, 13:55
Geplaatst door Goodnight
als ze los gaan dan gaan ze het ook goed!

Die mensen zouden gewoon een beetje matiger moeten drinken, dat overdadige is zoo ongezond!

mark61
07-09-04, 14:06
Geplaatst door barfly
Die mensen zouden gewoon een beetje matiger moeten drinken, dat overdadige is zoo ongezond!

Ik weet niet hoe het met wijn en erger zit, maar dat bier is al verdampt voordat het mn verdroogde slokdarm bereikt...

Japio
07-09-04, 14:06
Geplaatst door plexus
..is deze ergens verkrijgbaar? :)

Ja, in Iran geloof ik :giechel:

barfly
07-09-04, 14:08
Geplaatst door mark61
Ik weet niet hoe het met wijn en erger zit, maar dat bier is al verdampt voordat het mn verdroogde slokdarm bereikt...

Je zou een mcdonalds beker met een rietje kunnen proberen?

sylvester
07-09-04, 14:13
Ja inderdaad ze moeten alcohol inderdaad legaliseren.
Drinken ze niet zo veel meer en kan Heineken daar ook leuk gaan beginnen.
En ja de problematiek wat betreft alcohol in het verkeer dat is overal maar daar zijn weer alcohol controles voor spekt ook weer de staatskas