PDA

Bekijk Volledige Versie : Fileleed veroorzaakt door ministers



Mark
07-09-04, 13:25
Fileleed veroorzaakt door ministers

- Bron: de Telegraaf

Gepubliceerd: dinsdag 7 september 2004 @ 12:32
junkieXXXL en FSF-Moses hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Minister Veerman van Landbouw heeft afgelopen dinsdag voor een behoorlijke chaos gezorgt tijdens de ochtendspits rondom Den Haag en Rotterdam. Samen met zijn Europese collega-ministers gingen ze op weg om een boottochtje door de Rotterdamse haven te maken.

Totaal werd de groep Europese ministers vervoerd in maar liefst zes bussen die vanaf acht uur bezit namen van de Hollandse wegen. Andere weggebruikers moesten hun voertuig aan de kant zetten op bevel van de motoragenten die massal meereden met de stoet. Op de A44 werd het verkeer zelfs een kwartier stilgelegd, zodat de bussen via de vluchtstrook de enorm lange file gemakkelijk konden passeren en een vrije doortocht hadden richting Den Haag. Door alle files kwamen zelfs de abtenaren van het ministerie van Landbouw te laat op hun werk.

Rode stoplichten werden genegeerd en op de drukke A13 naar Rotterdam werd zelfs de gehele linkerrijstrook voor de groep leeggemaakt. Ook waren de trajectcontrole en de maximumsnelheid niet heilig, waarna over de Maasboulevard zelfs de snel afgesloten linkerrijstrook werd gebruikt om een file voorbij te gaan. "Ik denk dat ik onderweg zeker drie of vier keer geflitst ben", aldus een van de buschauffeurs die de agenten volgde.

De ministers waren door deze voorspoedige rit ruim op tijd voor een lekkere bak koffie bij de Rotterdamse haven.

sylvester
07-09-04, 15:06
Kan je dan vandaag de uren die je te laat bent gekomen declareren bij de belastingdienst?
Wat is er mis met de koffie in Den Haag of in Noordwijk?

Laat ze voortaan lekker met de trein gaan of zo!
Maar ja dat zal wel te duur zijn, :duizelig:

Bofko
07-09-04, 16:00
Doe me toch denken aan de hoogtij-dagen van het communisme in de Sowjet Unie. Waar in de ideale communistische ´iedereen is gelijk´-staat, partijbonzen een eigen rijstrook hadden in hartje Moskou.

sylvester
07-09-04, 16:03
Ik wil dan ook een eigen rijstrook kan dat???? :jumping:

Onno26
07-09-04, 16:04
Wat een nonsens. Natuurlijk gaat de landbouwminister samen met alle EU-landbouwministers niet in de file staan.

sylvester
07-09-04, 17:24
Waarom niet????
Kunnen ze van het uitzicht genieten! :blij: