PDA

Bekijk Volledige Versie : Tieners eerder aan de sex door sex op tv



Joesoef
07-09-04, 17:03
'Meer tienerseks door seks op tv'

Uitgegeven: 7 september 2004 14:50

SANTA MONICA - Tieners die relatief vaak naar televisieprogramma's kijken die een seksuele connotatie bevatten, zijn eerder geneigd om een seksuele verhouding aan te gaan dan kinderen die minder bloot worden gesteld aan seks op tv. Dit blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Santa Monica in Californië.

De onderzoekers vinden het opvallend dat het weinig uitmaakte of tieners keken naar programma's waar expliciet seksuele handelingen getoond werden of naar uitzendingen waarin alleen veel over seks werd gepraat. Ook sitcoms en programma's als Friends en Sex and the City verhoogden de kans dat pubers hun seksuele leven eerder begonnen.


Tieners

Bijna 1800 tieners tussen 12 en 17 jaar kregen in 2001 telefonisch vragen voorgelegd over hun kijkgedrag en hun seksuele ervaring. Een jaar later stelden de onderzoekers dezelfde vragen aan dezelfde kinderen. Ze moesten kiezen uit een lijst van 23 programma's die de onderzoekers hadden opgesteld. Twee keer zoveel pubers die naar circa 90 procent van de programma's keken waarin relaties en seks een rol speelden, bleken in dat jaar voor het eerst gemeenschap te hebben gehad dan tieners die naar slechts 10 procent van de betreffende uitzendingen keken. Ook het aantal tieners dat aan orale seks had gedaan of uitgebreid had gezoend, bleek hoger te liggen in de groep die veel tv keek.

De uitkomsten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift Pediatrics in de uitgave van september. Volgens de onderzoekers zijn ook andere factoren, zoals de leeftijd, het hebben van oudere vrienden en het halen van slechte cijfers op school, van belang bij het eerder beginnen met seks. Maar ook als er rekening werd gehouden met deze aspecten, bleef het kijkgedrag daarin een belangrijke rol spelen.

Waiting
07-09-04, 17:17
Ik geloof daar eerlijk gezegd wel in...
Met mijn midden twintig voel ik me al een oude lul als ik zie hoe het er aan toe gaat onder tieners...
De grens tussen een meid die goedkoop over straat gaat en een meid die hip over straat loopt is al bijna niet te trekken...
Waar in mijn tijd jeugdprogramma's nog van toegevoegde waarde waren is het nu bijna uitsluitend sensatie media, hoe oppervlakkiger hoe beter...
Wat krijg je te zien op TMF of MTV of The BOX? Een enorme dosis gangster rap, dance (waarbij oude nummers bruut worden verkracht) en zoveel mogelijk bloot...
Zelfde met BNN, hier en daar een leuk programma, maar vooral veel domme nikstoevoegende prul...

Ach, waar gaat dit heen... :alien:

Simon
07-09-04, 17:21
Ik vind dit weer een leuk voorbeeld van onjuist gebruik van onderzoek. Het feit dat er een verband is aangetoond betekent nog niet dat dit een oorzakelijk verband is. Het kan net zo goed zijn dat jongeren die vroeg met sex beginnen het leuker vinden om naar programma's te kijken waarin praten over sex aan de orde komt.

Laatst was er weer een onderzoek waaruit bleek dat jongeren met een mobiel vroeger met sex beginnen.

sylvester
07-09-04, 17:56
Misschien wel beter dan al die agressie op de t.v.
Als je alleen al naar Fox kids kijkt b.v. Pokemin of yu gi yo.
Echt kinderen van onder de tien worden er best agressief van :ninja2:

TFOE
07-09-04, 17:58
Geplaatst door Waiting


Ach, waar gaat dit heen... :alien:

Naar de highway to hell :handbang:

Rabi'ah.
07-09-04, 18:07
Geplaatst door Waiting
Ik geloof daar eerlijk gezegd wel in...
Met mijn midden twintig voel ik me al een oude lul als ik zie hoe het er aan toe gaat onder tieners...
De grens tussen een meid die goedkoop over straat gaat en een meid die hip over straat loopt is al bijna niet te trekken...
Waar in mijn tijd jeugdprogramma's nog van toegevoegde waarde waren is het nu bijna uitsluitend sensatie media, hoe oppervlakkiger hoe beter...
Wat krijg je te zien op TMF of MTV of The BOX? Een enorme dosis gangster rap, dance (waarbij oude nummers bruut worden verkracht) en zoveel mogelijk bloot...
Zelfde met BNN, hier en daar een leuk programma, maar vooral veel domme nikstoevoegende prul...

Ach, waar gaat dit heen... :alien:

Mee eens.

David
07-09-04, 18:09
Is dat erg dan, dat tieners aan sex denken?

Mill
07-09-04, 18:10
Geplaatst door Simon
Ik vind dit weer een leuk voorbeeld van onjuist gebruik van onderzoek. Het feit dat er een verband is aangetoond betekent nog niet dat dit een oorzakelijk verband is. Het kan net zo goed zijn dat jongeren die vroeg met sex beginnen het leuker vinden om naar programma's te kijken waarin praten over sex aan de orde komt.

Laatst was er weer een onderzoek waaruit bleek dat jongeren met een mobiel vroeger met sex beginnen.

Precies. Kanker veroorzaakt roken. Dat idee.

TFOE
07-09-04, 18:14
Geplaatst door Mill
Precies. Kanker veroorzaakt roken. Dat idee.


:verward:

Rabi'ah.
07-09-04, 18:17
Geplaatst door David
Is dat erg dan, dat tieners aan sex denken?

Nee, helemaal niet, maar wel als je eraan begint als je er nog niet aan toe bent alleen maar om er bij te horen. En bepaalde programma's kunnen daar wel degelijk invloed op hebben.

By the way, leuk onderschrift. :hihi:

Pixelshade
07-09-04, 19:28
Geplaatst door Waiting
Ik geloof daar eerlijk gezegd wel in...
Met mijn midden twintig voel ik me al een oude lul als ik zie hoe het er aan toe gaat onder tieners...
De grens tussen een meid die goedkoop over straat gaat en een meid die hip over straat loopt is al bijna niet te trekken...
Waar in mijn tijd jeugdprogramma's nog van toegevoegde waarde waren is het nu bijna uitsluitend sensatie media, hoe oppervlakkiger hoe beter...
Wat krijg je te zien op TMF of MTV of The BOX? Een enorme dosis gangster rap, dance (waarbij oude nummers bruut worden verkracht) en zoveel mogelijk bloot...
Zelfde met BNN, hier en daar een leuk programma, maar vooral veel domme nikstoevoegende prul...

Ach, waar gaat dit heen... :alien:

jij bent zionist, jij telt niet mee

Pixelshade
07-09-04, 19:30
Geplaatst door Waiting

Wat krijg je te zien op TMF of MTV of The BOX? Een enorme dosis gangster rap

Gangster rap bestaat sinds de jaren 90 al niet meer, wat je nu ziet is bling bling rap.

Of ben ik nu anti-semiet?

Rabi'ah.
07-09-04, 20:50
Geplaatst door Pixelshade
Gangster rap bestaat sinds de jaren 90 al niet meer, wat je nu ziet is bling bling rap.


Nee het is bitches-and-ho's-rap. :moe:

Pixelshade
08-09-04, 02:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee het is bitches-and-ho's-rap. :moe:

daar gaat het nie om, gangsta rappers hadden gewoon joggingspakken aan of geruite overhemdjes, geen armani pak met 800.000 dollar aan goed om hun nek

TFOE
08-09-04, 02:06
Geplaatst door Pixelshade
daar gaat het nie om, gangsta rappers hadden gewoon joggingspakken aan of geruite overhemdjes, geen armani pak met 800.000 dollar aan goed om hun nek


Een beetje macho gangsterrappertje is gekleed in stijl :roker:

Mark
08-09-04, 09:23
Geplaatst door Pixelshade
daar gaat het nie om, gangsta rappers hadden gewoon joggingspakken aan of geruite overhemdjes, geen armani pak met 800.000 dollar aan goed om hun nek

Het blijft natuurlijk hilarisch: een stijlvol italiaans pak combineren met een gouden aso-ketting en dan zo'n criminele kop erboven :lekpuh:

Pixelshade
08-09-04, 14:24
Geplaatst door Mark
Het blijft natuurlijk hilarisch: een stijlvol italiaans pak combineren met een gouden aso-ketting en dan zo'n criminele kop erboven :lekpuh:

:loens:

Rabi'ah.
08-09-04, 18:02
Geplaatst door Mark
Het blijft natuurlijk hilarisch: een stijlvol italiaans pak combineren met een gouden aso-ketting en dan zo'n criminele kop erboven :lekpuh:

:haha: