PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Gedumpte’ allochtone vrouwen mogen niet zomaar terug



Orakel
07-09-04, 23:32
Verdonk is beducht voor fraude

’Gedumpte’ allochtone vrouwen mogen niet zomaar terug

van onze redactie politiek

Trouw, 2004-09-08

DEN HAAG – Minister Verdonk (VVD) is niet bereid om vrouwen (en kinderen) die door de echtgenoot/vader in het land van herkomst worden ’gedumpt’ zomaar naar Nederland te laten terugkeren en een verblijfsvergunning te geven. ,,Te fraudegevoelig’’, zei de minister van vreemdelingenzaken en integratie gisteravond tijdens een kamerdebatje.


Ze wees erop dat vrouwen met de Nederlandse nationaliteit naar de ambassade kunnen stappen om hun terugkeer te regelen. Vrouwen die nog maar kort in Nederland wonen en nog geen Nederlandse zijn, wil ze de gelegenheid geven om met voorrang de vreemdelingenprocedures te doorlopen –met kans op terugkeer naar Nederland– als ze aannemelijk kunnen maken dat ze zijn gedumpt.

In Marokko kwam dat vorig jaar 27 keer voor; in Turkije ongeveer honderd keer. Dit zijn dan alleen nog de gevallen die bekend zijn bij de Nederlandse diplomatieke posten in die landen. Bij dumping komen vrouwen (en kinderen) terecht in een bijna onmogelijke situatie. De man dwingt de vrouw, soms met geweld, om haar papieren af te staan waardoor terugkeer naar Nederland moeilijk is en soms jaren op zich laat wachten. Intussen is het bestaan in het land van herkomst voor gescheiden vrouwen met kinderen vaak hard.

Kamerleden spoorden de regering gisteren aan de slachtoffers actiever te helpen en de daders vaker te vervolgen.

TonH
07-09-04, 23:35
Waarom schiet mij nu door het hoofd: "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"? :moe:

Orakel
07-09-04, 23:38
Geplaatst door TonH
Waarom schiet mij nu door het hoofd: "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"? :moe:

Ooit in een herberg gewerkt misschien? :nerveus:

Strak bij de herhaling van Nova te zien. Komen ook de (ex)mannen van de 'gedumpte' vrouwen aan het woord.

TonH
07-09-04, 23:49
Geplaatst door Orakel
Ooit in een herberg gewerkt misschien? :nerveus:

Strak bij de herhaling van Nova te zien. Komen ook de (ex)mannen van de 'gedumpte' vrouwen aan het woord.

Wel ingenomen. :p

Kan herhaling niet zien want mijn lief ligt al te slapen... :slaap:

Maar aan je leestekens te zien zijn die vrouwen dus niet gedumpt en die mannen niet ex?

Orakel
08-09-04, 00:02
Geplaatst door TonH
Wel ingenomen. :p

Kan herhaling niet zien want mijn lief ligt al te slapen... :slaap:

Maar aan je leestekens te zien zijn die vrouwen dus niet gedumpt en die mannen niet ex?

Neuh, zijn leestekens uit het artikel zelf. Men word schijnbaar wat voorzichtiger en minder stellig n.a.v. ??? iets.

De Realplayerversie staat nog niet op de wepsijt van Nova.


Retourtje Rif: mannen van gedumpte vrouwen in Marokko reageren
Ieder jaar worden tientallen Marokkaanse vrouwen uit Nederland door hun mannen na een vakantie achtergelaten in Marokko.

Zonder papieren kunnen ze geen kant op, zo vertelden de vrouwen die het overkwam in een eerdere NOVA-uitzending. De Tweede Kamer debatteert er vanavond over en in NOVA reageren de mannen die hun vrouwen achterlieten.


Tweede Kamer wil gedumpte vrouwen helpen

De Tweede Kamer wil dat vrouwen en kinderen die tegen hun wil zijn achtergelaten in hun herkomstland, makkelijker naar Nederland terug kunnen komen. De vrouwen kunnen hier dan aangifte doen tegen de echtgenoot en hun scheiding fatsoenlijk regelen. Ook moet de dader actiever worden aangepakt en vervolgd.

De fracties spreken van zeer schrijnende situaties die al vele jaren bekend zijn, maar waar nauwelijks aandacht voor bestaat. Dat bleek dinsdagavond tijdens een debat in de Tweede Kamer. De fracties eisen meer actie van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie.

Aanleiding zijn vrouwen in Marokko die tijdens de vakantie of een familiebezoek opeens worden gedumpt. Ze kunnen geen kant op, omdat hun papieren zijn afgepakt. De mannen komen zo op een goedkope manier van hun vrouw en eventueel kinderen af. Scheiden in Marokko pakt in de regel negatiever voor vrouwen uit. Mannen hoeven niets of maar een schijntje alimentatie te betalen.

De vrouwen blijven vaak berooid en onteerd achter zonder toekomstperspectief. Mannen halen daarna simpelweg een andere vrouw naar Nederland. Ook Verdonk vindt deze praktijken kwalijk en wil daar vanaf. Vorig jaar ging het om 27 gevallen in Marokko. Uit cijfers van Verdonk bleek dinsdag dat het in Turkije vorig jaar zelfs om honderd achtergelaten vrouwen ging. Volgens de PvdA en de VVD betreft dat echter het topje van de ijsberg.

Verdonk erkent dat alleen gevallen zijn geteld die de ambassade in behandeling heeft genomen. Omdat de betrokken vrouwen vaak geen identiteitspapieren meer hebben, zijn ambassades ook nog terughoudend in hun medewerking, benadrukte de Kamer. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd.

Verdonk zegde toe dat zij met minister Bot van Buitenlandse Zaken gaat overleggen om ambassadepersoneel meer bewust te maken van de moeilijke positie van deze vrouwen. Het liefst wil ze richtlijnen hiervoor. Verder zal Verdonk kijken of de betrokken vrouwen eenvoudiger aan een MVV, een tijdelijke verblijfsvergunning, kunnen komen.

Vervolging van de daders is in principe mogelijk maar heel lastig, onder meer omdat de strafbare feiten in het buitenland zijn gepleegd en de bewijslast moeilijk is rond te krijgen. Ze zegde toe diverse mogelijkheden en suggesties van de fracties te bekijken.

(Bron: ANP)

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=28112909&cftoken=49994337&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2854

TonH
08-09-04, 00:12
Geplaatst door Orakel
Neuh, zijn leestekens uit het artikel zelf. Men word schijnbaar wat voorzichtiger en minder stellig n.a.v. ??? iets.

De Realplayerversie staat nog niet op de wepsijt van Nova.





http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=28112909&cftoken=49994337&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2854

Dank, dan zal ik morgen eens kijken.

En dat men in de stelligheid wat terughoudender wordt is toch een begin van iets?!

Bofko
08-09-04, 00:42
Ik heb net de herhaling gezien.

Samengevat: Man denkt dat vrouw naar andere man kijkt.
Man dumpt vrouw in Marokko want dan zijn er maar weinig kosten mbt scheiding, alimentatie en zo.. Én, man wil niet dat vrouw een zelfstandig leven gaat leiden in Holland want dan staat hij voor lul.
Man aan het woord denkt dat zijn vrouw hem wil vergiftigen.

Teveel ophef voor 27 gevallen per jaar denk ik.

barfly
08-09-04, 07:17
Ik vind het een gewelidgie oplossing! Als je je vrouw zat bent dan ga je lekker op vakantie naar Marokko en dan neem je d'r niet mee terug. De alimentatie is natuurlijk een schijntje vergeleken in Nederland en dat niet alleen, als je gewoon getrouwd blijft dan kan je makkelijk een tweede vrouw erop nahouden want die in Marokko kost geen donder! Tja alleen als je vrouw geen Marokkaans paspoort meer heeft en enkel een Nederlands dan gaat dat feest niet door maar dat is gelukkig een ver van m'n bed show :hihi:

dicksr
08-09-04, 08:05
Een ingezetene van Nederland (met of zonder NL paspoort) komt in het buitenland in de problemen. De nederlandse staat verleent die ingezetene bijstand, a.h.v. het bevolkingsregister wordt nagegaan of de persoon een geldig adres in NL heeft, is dat zo, dan wordt de ingezetene gerepatrieerd. Eventuele problemen m.b.t. een verblijfstitel of identiteit waar Verdonk op lijkt te doelen, worden in NL afgedaan. Hier dient humaniteit te prevaleren.


Dus gewoon repatrieren en hier in NL oplossen.

dicksr

DEMOcraat
08-09-04, 08:55
retourtje rif...

Ieder jaar worden tientallen Marokkaanse vrouwen uit Nederland door hun mannen na een vakantie achtergelaten in Marokko. Zonder papieren kunnen ze geen kant op.


zo kopte nova gisteren op TT,en wat blijkt er het zijn maar 27 terwijl 100 in turkey zijn.
ik begrijp niet waarom het woord marokkaanse wordt gebruikt terwijl men wel weet dat er meer turkse zijn.
er wordt gezegt dat er TIENTALLEN gevallen zijn maar het is maar 27.

na het zien van het retourtje rif vraag ik me af waarom wordt de marokkaanse man die in marokko gedumpt is door zijn vrouw niet genoemd,is dit de gelijkheid tussen man en vrouw of is die gelijkheid alleen bedoelt voor nederlandse man en vrouw.

akram
08-09-04, 09:31
Geplaatst door DEMOcraat
retourtje rif...

Ieder jaar worden tientallen Marokkaanse vrouwen uit Nederland door hun mannen na een vakantie achtergelaten in Marokko. Zonder papieren kunnen ze geen kant op.


zo kopte nova gisteren op TT,en wat blijkt er het zijn maar 27 terwijl 100 in turkey zijn.
ik begrijp niet waarom het woord marokkaanse wordt gebruikt terwijl men wel weet dat er meer turkse zijn.
er wordt gezegt dat er TIENTALLEN gevallen zijn maar het is maar 27.

na het zien van het retourtje rif vraag ik me af waarom wordt de marokkaanse man die in marokko gedumpt is door zijn vrouw niet genoemd,is dit de gelijkheid tussen man en vrouw of is die gelijkheid alleen bedoelt voor nederlandse man en vrouw.

en toen was het stil
zodra je nu gaat beweren dat er wel degelijk een hetze is tegen de marokkanen in het algemeen en marokkaanse man (onderdrukker in hun ogen) in het bijzonder word je voor gek uitgemaakt en wordt je beschuldigd van het je zelf plaatsen in een slachtofferrol

dicksr
08-09-04, 09:33
Geplaatst door DEMOcraat
retourtje rif...

Ieder jaar worden tientallen Marokkaanse vrouwen uit Nederland door hun mannen na een vakantie achtergelaten in Marokko. Zonder papieren kunnen ze geen kant op.


na het zien van het retourtje rif vraag ik me af waarom wordt de marokkaanse man die in marokko gedumpt is door zijn vrouw niet genoemd,is dit de gelijkheid tussen man en vrouw of is die gelijkheid alleen bedoelt voor nederlandse man en vrouw.

Worden er ook mannen gedumpt?

observer
08-09-04, 09:37
zou zeggen vrouw terug
man het land uit

balans is zo een schone zaak

taouanza
08-09-04, 09:37
Geplaatst door akram
en toen was het stil
zodra je nu gaat beweren dat er wel degelijk een hetze is tegen de marokkanen in het algemeen en marokkaanse man (onderdrukker in hun ogen) in het bijzonder word je voor gek uitgemaakt en wordt je beschuldigd van het je zelf plaatsen in een slachtofferrol

Een man kan makkelijker scheiden.
En man wordt niet MET kinderen gedumpt.
Een man kan altijd opstaan na een val zoals ze dat noemen.
Voor een man is het geen schande om te scheiden.
En een vrouw van een scheidt scheidt ze voorgoed en kan hij een nieuw leven beginnen.
Als mannen hun vrouwen in Marokko dumpen doen ze dat voor een reden:DAT DE VROUWEN GEEN EIGEN LEVEN MOGEN HEBBEN.
Ze blijven afhankelijk van hun exman die allang weer een ander vrouw en gezin heeft.
Meestal blijven zo daarom ook voor de Marokkaanse wet getrouwd met deze vrouwen zodat zij niet kunnen hertrouwen.
Het is ook geen scheiding maar een straf voor ongehoorzaamheid.
Dus ik heb echt geen medelijden met die losers!

DEMOcraat
08-09-04, 09:40
Geplaatst door dicksr
Worden er ook mannen gedumpt?


nee in nederland worden zeker ook geen mannen gedumpt...

taouanza
08-09-04, 09:42
Geplaatst door dicksr
Worden er ook mannen gedumpt?

Tuurlijk niet!
Als ze gaan scheiden voordat de man zijn verblijfspapieren heeft moet hij het land uit.

deleted user
08-09-04, 09:44
Maar T. even een vraagje. Je kunt toch ook trouwen zonder dit bij welke overheid dan ook te registreren? Persoonlijk vind ik die hele registratie gedoe kul. In NL moet je eerst in ondertrouw, en daarna ga je pas trouwen.

Weet jij hoe het zit als je bij de Marokkaanse consulaat langs wil gaan om te trouwen? Enige voordeel overigens is dat zij volgens mij registreren dat er een huwelijkscadeau gegeven wordt, of misschien ook een contract? (Vrouw is Nederlandse.)

Enlighten me. :)

taouanza
08-09-04, 09:50
Geplaatst door deleted user
Maar T. even een vraagje. Je kunt toch ook trouwen zonder dit bij welke overheid dan ook te registreren? Persoonlijk vind ik die hele registratie gedoe kul. In NL moet je eerst in ondertrouw, en daarna ga je pas trouwen.

Weet jij hoe het zit als je bij de Marokkaanse consulaat langs wil gaan om te trouwen? Enige voordeel overigens is dat zij volgens mij registreren dat er een huwelijkscadeau gegeven wordt, of misschien ook een contract? (Vrouw is Nederlandse.)

Enlighten me. :)

Al sla je me dood. Ik was in Marokko getrouwd dus geen idee hoe ze dat hier doen.

DEMOcraat
08-09-04, 09:50
Geplaatst door taouanza
Een man kan makkelijker scheiden.

een vrouw niet wil je zeggen,kom op he we leven eenmaal in nederland..


[i]En man wordt niet MET kinderen gedumpt.[/B]

weet jij hoeveel mannen de kinderen niet kunnen krijgen terwijl de vrouwen daarmee de man chanteeren.


[i]Een man kan altijd opstaan na een val zoals ze dat noemen.
Voor een man is het geen schande om te scheiden.
En een vrouw van een scheidt scheidt ze voorgoed en kan hij een nieuw leven beginnen.[/B]

in nederland gelden gelijke rechten en plichten.


[i]Als mannen hun vrouwen in Marokko dumpen doen ze dat voor een reden:DAT DE VROUWEN GEEN EIGEN LEVEN MOGEN HEBBEN.
Ze blijven afhankelijk van hun exman die allang weer een ander vrouw en gezin heeft.[/B]

en als de vrouwen hun man dumpen dan is dat een recht zeker.


[i]Meestal blijven zo daarom ook voor de Marokkaanse wet getrouwd met deze vrouwen zodat zij niet kunnen hertrouwen.
Het is ook geen scheiding maar een straf voor ongehoorzaamheid.
Dus ik heb echt geen medelijden met die losers! [/B]

ik zou het niet gek vinden dat ze getrouwd blijven als ze gedumpt worden en in marokko zitten terwijl ze geen cent hebben terug gehad van het huwelijkschat dat al duizenden euro's waard is

dat is oplichterij daar moet de regering wat aan doen.


vanwaar al die woede dame...

deleted user
08-09-04, 09:51
Geplaatst door taouanza
Al sla je me dood. Ik was in Marokko getrouwd dus geen idee hoe ze dat hier doen.

Ew okej.




Ps.: Ik sla geen vrouwen. :knipoog:

taouanza
08-09-04, 09:52
Geplaatst door DEMOcraat
een vrouw niet wil je zeggen,kom op he we leven eenmaal in nederland..



weet jij hoeveel mannen de kinderen niet kunnen krijgen terwijl de vrouwen daarmee de man chanteeren.



in nederland gelden gelijke rechten en plichten.



en als de vrouwen hun man dumpen dan is dat een recht zeker.



ik zou het niet gek vinden dat ze getrouwd blijven als ze gedumpt worden en in marokko zitten terwijl ze geen cent hebben terug gehad van het huwelijkschat dat al duizenden euro's waard is

dat is oplichterij daar moet de regering wat aan doen.


vanwaar al die woede dame...


In Nederland zus in Nederland zo
Ja duh daarom worden ze in Marokko gedumpt!

En met jou ben ik uitgepraat!
Wat een zieke geest

akram
08-09-04, 09:53
Geplaatst door taouanza
Een man kan makkelijker scheiden.
En man wordt niet MET kinderen gedumpt.
Een man kan altijd opstaan na een val zoals ze dat noemen.
Voor een man is het geen schande om te scheiden.
En een vrouw van een scheidt scheidt ze voorgoed en kan hij een nieuw leven beginnen.
Als mannen hun vrouwen in Marokko dumpen doen ze dat voor een reden:DAT DE VROUWEN GEEN EIGEN LEVEN MOGEN HEBBEN.
Ze blijven afhankelijk van hun exman die allang weer een ander vrouw en gezin heeft.
Meestal blijven zo daarom ook voor de Marokkaanse wet getrouwd met deze vrouwen zodat zij niet kunnen hertrouwen.
Het is ook geen scheiding maar een straf voor ongehoorzaamheid.
Dus ik heb echt geen medelijden met die losers!

je zult wel gelijk hebben maar wat mij verbaast is dat men elke gelegenheid aangrijpt om de marokkanen in een kwaad licht te zetten
en dit keer gebruiken ze daar de vrouwen voor.
Zolas al eerder in deze topic is vermeld, Turkije heeft meer van dit soort gevallen en NOVA moet perse die 27 gevallen nemen en het probleem als zijnde Marokkaans neer te zetten.
en dat je ook met de WAO fraudes en nog meer van zulke gevallen die neergezet worden alsof het alleen bij Marokkanen voorkomt

DEMOcraat
08-09-04, 09:55
Geplaatst door taouanza
In Nederland zus in Nederland zo
Ja duh daarom worden ze in Marokko gedumpt!

En met jou ben ik uitgepraat!
Wat een zieke geest


feiten zijn feiten als je er geen woorden meer hebt moet je niet schelden...want dat getuigt alleen hoe laag je handelt.

deleted user
08-09-04, 09:56
Geplaatst door akram
je zult wel gelijk hebben maar wat mij verbaast is dat men elke gelegenheid aangrijpt om de marokkanen in een kwaad licht te zetten
en dit keer gebruiken ze daar de vrouwen voor.
Zolas al eerder in deze topic is vermeld, Turkije heeft meer van dit soort gevallen en NOVA moet perse die 27 gevallen nemen en het probleem als zijnde Marokkaans neer te zetten.
en dat je ook met de WAO fraudes en nog meer van zulke gevallen die neergezet worden alsof het alleen bij Marokkanen voorkomt

Ja, maar Marokkanen willen maar niet aan de raki... :lole:

taouanza
08-09-04, 09:59
Geplaatst door akram
je zult wel gelijk hebben maar wat mij verbaast is dat men elke gelegenheid aangrijpt om de marokkanen in een kwaad licht te zetten
en dit keer gebruiken ze daar de vrouwen voor.
Zolas al eerder in deze topic is vermeld, Turkije heeft meer van dit soort gevallen en NOVA moet perse die 27 gevallen nemen en het probleem als zijnde Marokkaans neer te zetten.
en dat je ook met de WAO fraudes en nog meer van zulke gevallen die neergezet worden alsof het alleen bij Marokkanen voorkomt

Nou maar het gebeurd wel en mischien wel vaker dan 27 per jaar.
Het zou zowel Marokkanen als Turken sieren om zich daarmee bezig te houden dan de media.
Als we onze eigen rommel opruimen kan de media er ook niet mee scoren.

Siah
08-09-04, 10:09
Geplaatst door taouanza

Als we onze eigen rommel opruimen kan de media er ook niet mee scoren.

de media heeft altijd wat te vinden.
anders probeert hij wat te maken.
wat ik wil zeggen is, dat het systeem heeft altijd de behoefte aan een steenbok gehad en probeert dat zelfs te maken.
(bv de aanwezigheid van Gettos in bijna ieder systeem is een teken daarvan)

dicksr
08-09-04, 10:09
Geplaatst door akram
je zult wel gelijk hebben maar wat mij verbaast is dat men elke gelegenheid aangrijpt om de marokkanen in een kwaad licht te zetten
en dit keer gebruiken ze daar de vrouwen voor.
Zolas al eerder in deze topic is vermeld, Turkije heeft meer van dit soort gevallen en NOVA moet perse die 27 gevallen nemen en het probleem als zijnde Marokkaans neer te zetten.
en dat je ook met de WAO fraudes en nog meer van zulke gevallen die neergezet worden alsof het alleen bij Marokkanen voorkomt

1) De uitzendingen serie heet volgens mij retourtje rif en dat ligt in marokko.

2) Topic-header is: Gedumpte allochtone vrouwen mogen niet (zomaar) terug. Dat is een misstand van de nederlandse staat.

3) Sommige marokkaanse mannen dumpen hun vrouwen IN MAROKKO om op die manier onder hun verplichtingen (in nedeland) uit te komen. Dat is verwerpelijke onderdrukking voor geldelijk gewin en ego-strelerij!

4) Ik heb geen aanwijzingen dat Marokkaanse vrouwen hun mannen in Marokko dumpen en krijg ook geen antwoord op die vraag, buiten wat stupide niet ter zake doend gesputter.

5) De reportage ging over Marokko, daar hebben journalisten op gereageerd, subjectief en ongenuanceerd, dat is verwerpelijk, maar daarmee is het simpele feit dat sommige marokkaanse mannen hun vrouwen kennelijk in marokko dumpen om er zelf beter van te worden en de vrouw 'levenslang' te straffen niet mee weggenomen.

dicksr

akram
08-09-04, 10:14
Geplaatst door taouanza
Nou maar het gebeurd wel en mischien wel vaker dan 27 per jaar.
Het zou zowel Marokkanen als Turken sieren om zich daarmee bezig te houden dan de media.
Als we onze eigen rommel opruimen kan de media er ook niet mee scoren.

niemand ontkent dat het gebeurt en wat de oorzaak is weet niemand
die vrouwen kunnen wel vertellen dat het aan de man ligt maar dat moet men ook altijd met een korrel zout nemen
Ik ken namelijk in mijn omgeving ook gevallen waarbij de man een vrouw uit Marokko haalt (vrouw die in Marokko zich zgn als heel erg bescheiden voordeed en zich presenteerde als een goede vrouw die haar man respecteert en gehoorzaamt) en zodra ze dan hier aankomt allerlei eisen gaat stellen omdat ze dan ineens in het land van "vrijheid" is. Dan wil ze ineens ook wel naar een discotheek omdat ze in Marokko noch de mogelijkheid noch de vrijheid heeft gehad om dat te doen.
In zo'n geval zou ik ook zeggen toedoeloe en mooi niet dat ik je van mij laat profiteren en dumpen maar die zooi.

Siah
08-09-04, 10:16
Geplaatst door akram
je zult wel gelijk hebben maar wat mij verbaast is dat men elke gelegenheid aangrijpt om de marokkanen in een kwaad licht te zetten
en dit keer gebruiken ze daar de vrouwen voor.
Zolas al eerder in deze topic is vermeld, Turkije heeft meer van dit soort gevallen en NOVA moet perse die 27 gevallen nemen en het probleem als zijnde Marokkaans neer te zetten.
en dat je ook met de WAO fraudes en nog meer van zulke gevallen die neergezet worden alsof het alleen bij Marokkanen voorkomt

verbaasd??
de media verdient veel geld (meer kijkcijfers-formule)met dat soort "news"'en "programmas"!

taouanza
08-09-04, 10:27
Geplaatst door akram
niemand ontkent dat het gebeurt en wat de oorzaak is weet niemand
die vrouwen kunnen wel vertellen dat het aan de man ligt maar dat moet men ook altijd met een korrel zout nemen
Ik ken namelijk in mijn omgeving ook gevallen waarbij de man een vrouw uit Marokko haalt (vrouw die in Marokko zich zgn als heel erg bescheiden voordeed en zich presenteerde als een goede vrouw die haar man respecteert en gehoorzaamt) en zodra ze dan hier aankomt allerlei eisen gaat stellen omdat ze dan ineens in het land van "vrijheid" is. Dan wil ze ineens ook wel naar een discotheek omdat ze in Marokko noch de mogelijkheid noch de vrijheid heeft gehad om dat te doen.
In zo'n geval zou ik ook zeggen toedoeloe en mooi niet dat ik je van mij laat profiteren en dumpen maar die zooi.

Als je geen relatie met iemand wil hebben is het goed recht om van die persoon te scheiden. Maar je hoeft ze niet met kind en al in Marokko te dumpen. Das geen scheiding das een eeuwige straf.
En die vrouw hoeft van die man niet te profiteren. In Nederland kan ze voor zichzelf en de kinderen zorgen. En de kinderen kunnen blijven in hun vertrouwde omgeving.
En er zullen weinig vrouwen scheiden omdat ze naar de disoctheek willen.:moe:
Dus dat is echt een kulvoorbeeld.
Sommige mannen vinden vrouwen al een grote mond hebben als om huishoudgeld vraagt.

Dus ik begrijp echt niet waarom je zo boos bent op de Nederlandse media kijk zelf wat voor hoge dunk je hebt van de Marokkaanse vrouwen.

whisper
08-09-04, 10:27
Geplaatst door akram
niemand ontkent dat het gebeurt en wat de oorzaak is weet niemand
die vrouwen kunnen wel vertellen dat het aan de man ligt maar dat moet men ook altijd met een korrel zout nemen
Ik ken namelijk in mijn omgeving ook gevallen waarbij de man een vrouw uit Marokko haalt (vrouw die in Marokko zich zgn als heel erg bescheiden voordeed en zich presenteerde als een goede vrouw die haar man respecteert en gehoorzaamt) en zodra ze dan hier aankomt allerlei eisen gaat stellen omdat ze dan ineens in het land van "vrijheid" is. Dan wil ze ineens ook wel naar een discotheek omdat ze in Marokko noch de mogelijkheid noch de vrijheid heeft gehad om dat te doen.
In zo'n geval zou ik ook zeggen toedoeloe en mooi niet dat ik je van mij laat profiteren en dumpen maar die zooi. je mag niet zomaareen vrouw dumpen kom op....vind het vervelend voor die meiden.
kijk als zij in nederland gedumpd zou worden kan zij goed verder leven ...maaar in marokko is dat anders....en daar maken die mannen misbruik van...schandalig.....is dat ook in de naam van allah

taouanza
08-09-04, 10:36
Geplaatst door whisper
.....is dat ook in de naam van allah

Je kon het weer niet laten he?:moe:

Ik zou zeggen zoek het zelf op.

akram
08-09-04, 10:40
Geplaatst door whisper
je mag niet zomaareen vrouw dumpen kom op....vind het vervelend voor die meiden.
kijk als zij in nederland gedumpd zou worden kan zij goed verder leven ...maaar in marokko is dat anders....en daar maken die mannen misbruik van...schandalig.....is dat ook in de naam van allah

die vrouwen waar ik het over heb willen anders wel misbruik maken de man (alleen trouwen om een verblijfsvergunning) dan zeg ik op mijn beurt zoek lekker iemand anders waar je wel misbruik van kan maken
dan is het in mijn ogen in zo'n geval meer dan gerechtvaardigd om die vrouw dan lekker te in land van herkomst te dumpen

taouanza
08-09-04, 10:42
Geplaatst door akram
die vrouwen waar ik het over heb willen anders wel misbruik maken de man (alleen trouwen om een verblijfsvergunning) dan zeg ik op mijn beurt zoek lekker iemand anders waar je wel misbruik van kan maken
dan is het in mijn ogen in zo'n geval meer dan gerechtvaardigd om die vrouw dan lekker te in land van herkomst te dumpen

En daar zou je helemaal geen moeite mee hebben he als Nova het zo in beeld bracht?
Zo lekker voor die hoeren!

En hoe weet je dat die vrouwen alleen trouwen om een verblijfsvergunning?

dicksr
08-09-04, 10:45
Geplaatst door akram
die vrouwen waar ik het over heb willen anders wel misbruik maken de man (alleen trouwen om een verblijfsvergunning) dan zeg ik op mijn beurt zoek lekker iemand anders waar je wel misbruik van kan maken
dan is het in mijn ogen in zo'n geval meer dan gerechtvaardigd om die vrouw dan lekker te in land van herkomst te dumpen

GELUL.

Als je ervoor kiest om een vrouw naar de samenleving te brengen waarin je zelf leeft, heb je niet het recht haar de vrijheden van die samenleving te ontzeggen.

Mannen die op deze wijze denken, doen er beter aan hun boeltje te pakken en te gaan wonen in een maatschappij waarin ze hun pathetische opvattingen over vrouwen beter kwijt kunnen.

dicksr

akram
08-09-04, 10:54
Geplaatst door dicksr
GELUL.

Als je ervoor kiest om een vrouw naar de samenleving te brengen waarin je zelf leeft, heb je niet het recht haar de vrijheden van die samenleving te ontzeggen.

Mannen die op deze wijze denken, doen er beter aan hun boeltje te pakken en te gaan wonen in een maatschappij waarin ze hun pathetische opvattingen over vrouwen beter kwijt kunnen.

dicksr

hoezo gelul? dat die vrijheden er zijn wil niet zeggen dat we daar ook gebruik van zullen maken. we blijven nog onze culturele achtergrond hebben. Nogmaals in die gevallen die ik ken geef ik de man volkomen gelijk omdat ie misleid is door de vrouw. toen ze nog in marokko deed ze zich anders voor dan dat ze in werkelijkheid blijkt te zijn en in dit geval nogmaals hupsakee daar ga je en zoek het zelf maar lekker uit

Mark
08-09-04, 11:04
Geplaatst door akram
hoezo gelul? dat die vrijheden er zijn wil niet zeggen dat we daar ook gebruik van zullen maken. we blijven nog onze culturele achtergrond hebben. Nogmaals in die gevallen die ik ken geef ik de man volkomen gelijk omdat ie misleid is door de vrouw. toen ze nog in marokko deed ze zich anders voor dan dat ze in werkelijkheid blijkt te zijn en in dit geval nogmaals hupsakee daar ga je en zoek het zelf maar lekker uit

Tevens heeft ie natuurlijk na een tijdje zin in een verse jonge chick, en dan is het altijd handig als je haar in kan ruilen (bonnetje niet nodig).

akram
08-09-04, 11:27
Geplaatst door Mark
Tevens heeft ie natuurlijk na een tijdje zin in een verse jonge chick, en dan is het altijd handig als je haar in kan ruilen (bonnetje niet nodig).

in dat geval mag de man gedumpt worden (of pik eraf)
ik probeer niet goed te keuren wat hier gebeurt, ik wil alleen maar
aangeven dat men het verhaal van 2 kanten moet horen
Diegene die hier het hardst roepen dat ze tegen import huwelijken verafschuwen zijn nu ineens heel erg humaan en roepen nu het hardst dat die die vrouwen teruggehaald moeten worden. dit is in mijn optiek een manier oom zic op alle mogelijke manieren te ageren op marokkanen en in dit geval de marokkaanse man

dicksr
08-09-04, 11:31
Geplaatst door akram
hoezo gelul? dat die vrijheden er zijn wil niet zeggen dat we daar ook gebruik van zullen maken. we blijven nog onze culturele achtergrond hebben. Nogmaals in die gevallen die ik ken geef ik de man volkomen gelijk omdat ie misleid is door de vrouw. toen ze nog in marokko deed ze zich anders voor dan dat ze in werkelijkheid blijkt te zijn en in dit geval nogmaals hupsakee daar ga je en zoek het zelf maar lekker uit

We ? Hoezo we?
Dat is nog steeds een individuele beslissing. En als je dan vindt dat je scheiden moet, doe het dan lekker hier en draag de consequenties.

Nogmaals, ben je het niet eens met de individuele vrijheden van mensen, zoek dan een plekje waar ze er net zo over denken, dan weten de vrouwen in ieder geval waar ze met jou aan toe zijn.

Jar
08-09-04, 11:31
Als je tegen importhuwelijken bent, betekent dat niet dat je dan ook voor de harteloze handelswijze van deze mannen bent.

Zoek je partner in Nederland, dan leer je hem of haar beter kennen dan op de gearangeerde manier.

akram
08-09-04, 11:36
Geplaatst door dicksr
We ? Hoezo we?
Dat is nog steeds een individuele beslissing. En als je dan vindt dat je scheiden moet, doe het dan lekker hier en draag de consequenties.

Nogmaals, ben je het niet eens met de individuele vrijheden van mensen, zoek dan een plekje waar ze er net zo over denken, dan weten de vrouwen in ieder geval waar ze met jou aan toe zijn.

de man heeft ook het recht om te weten waar ie aan toe is
nogmaals ik spreek voor mezelf en op basis van gevallen in mijn omgeving misschien dat ik daarom het zo persoonlijk neem.

taouanza
08-09-04, 11:43
Geplaatst door akram
de man heeft ook het recht om te weten waar ie aan toe is
nogmaals ik spreek voor mezelf en op basis van gevallen in mijn omgeving misschien dat ik daarom het zo persoonlijk neem.

Waarom gaan die mannen dan niet bij hun vrouwen wonen. Mischien gaan ze in Marokko wel naar een discotheek dat moet die man toc niet hebben?
En waarom worden de kinderen daar ook gedumpt? Willen die ook al naar de discotheek?
Mischien gaan ze die toffe peer van een vader ook missen?
Het is best wel grappig dat je er minstens drie jaar over moet doen om erachter te komen dat je vrouw naar een discotheek wil.
En gaan de mannen in jou omgeving ook naar de discotheek?

dicksr
08-09-04, 11:44
Geplaatst door akram
de man heeft ook het recht om te weten waar ie aan toe is
nogmaals ik spreek voor mezelf en op basis van gevallen in mijn omgeving misschien dat ik daarom het zo persoonlijk neem.

Dan moet hij daar de tijd voor nemen en niet domweg een meisje van het platte land importeren en dan verwachten dat zij in een omgeving als die van ons precies is als op haar geboortegrond.

En zelfs als het dan mis gaat, 'netjes' scheiden in Nederland en niet 'goedkoop' dumpen.

taouanza
08-09-04, 11:56
Geplaatst door dicksr
Dan moet hij daar de tijd voor nemen en niet domweg een meisje van het platte land importeren en dan verwachten dat zij in een omgeving als die van ons precies is als op haar geboortegrond.

En zelfs als het dan mis gaat, 'netjes' scheiden in Nederland en niet 'goedkoop' dumpen.

Ze zoeken expres niet 'slimme meisjes' en als ze dan 'niet slim' blijken te zijn worden ze boos.

En ze kunnen toch ook zelf op het platteland gaan wonen. Daar zijn geen discotheken dus dan willen hun vrouwen vast niet naar een discotheek. Wat de boer niet kent....

akram
08-09-04, 12:04
Geplaatst door taouanza
Ze zoeken expres niet 'slimme meisjes' en als ze dan 'niet slim' blijken te zijn worden ze boos.

En ze kunnen toch ook zelf op het platteland gaan wonen. Daar zijn geen discotheken dus dan willen hun vrouwen vast niet naar een discotheek. Wat de boer niet kent....

T. ik begrijp wel dat je wil opkomen voor de marokkaanse vrouw maar wat ik duidelijk wil maken is dat je het verhaal van twee kanten bekijken.
wat ik duidelijk probeer te maken is dat men voor dat ie gaat trouwen afspraken maakt over hoe het leven ingericht moet worden en als de vrouw (of de man) daar in eerste instantie mee instemt en vervolgens de afspraken niet nakomt dan is het alleen maar eerlijk om met gelijke munt terug te betalen. Ik zou het niet accepteren als ik alleen voor papieren "gebruikt" werd.

taouanza
08-09-04, 12:10
Geplaatst door akram
T. ik begrijp wel dat je wil opkomen voor de marokkaanse vrouw maar wat ik duidelijk wil maken is dat je het verhaal van twee kanten bekijken.
wat ik duidelijk probeer te maken is dat men voor dat ie gaat trouwen afspraken maakt over hoe het leven ingericht moet worden en als de vrouw (of de man) daar in eerste instantie mee instemt en vervolgens de afspraken niet nakomt dan is het alleen maar eerlijk om met gelijke munt terug te betalen. Ik zou het niet accepteren als ik alleen voor papieren "gebruikt" werd.

Ik zie de link niet tussen papieren en vrijheid willen.
En scheiden is geen ramp maar dan moet het wel eerlijk gaan en moeten de partners elkaar vrij laten om een opnieuw te beginnen.
Als je iemand in Marokko dumpt doe je dat om die persoon te straffen.
A het is nog je vrouw dan moet je haar goed behandelen en zeker niet 3000km verderop dumpen.
B het is niet meer je vrouw dan is de scheiding al zwaar genoeg en heeft ze het recht om opnieuw te beginnen. Als Allah haar kan vergeven wie ben jij dan omdat niet te doen.
C Mannen zijn God niet dus die hebben niet het recht te straffen.

Met andere woorden dit heeft niks te maken met rechtvaardighheid en het goede doen maar met jaloezie en wraak.

DEMOcraat
08-09-04, 12:24
Geplaatst door akram
die vrouwen waar ik het over heb willen anders wel misbruik maken de man (alleen trouwen om een verblijfsvergunning) dan zeg ik op mijn beurt zoek lekker iemand anders waar je wel misbruik van kan maken
dan is het in mijn ogen in zo'n geval meer dan gerechtvaardigd om die vrouw dan lekker te in land van herkomst te dumpen

mee eens alleen jammer dat sommige dat niet willen inzien..

DEMOcraat
08-09-04, 12:37
Geplaatst door dicksr
1)

3) Sommige marokkaanse mannen dumpen hun vrouwen IN MAROKKO om op die manier onder hun verplichtingen (in nedeland) uit te komen. Dat is verwerpelijke onderdrukking voor geldelijk gewin en ego-strelerij!

kan je er bij schrijven welke verplichten het zijn?
weet je wat verwerpelijk is.de ontkening dat er mannen zijn die gedumpt zijn terwijl ze al hun spaargeld voor het huwelijk hebben uitgegeven en ze krijgen niets terug het enigste wat ze terug krijgen is een enkeltje naar marokko..



4)
[i]Ik heb geen aanwijzingen dat Marokkaanse vrouwen hun mannen in Marokko dumpen en krijg ook geen antwoord op die vraag, buiten wat stupide niet ter zake doend gesputter.

dicksr [/B]

als er dan toch aanwijzingen zijn dan spreekt men van economische belangen,maar bij vrouwen is er weer een misbruik.
sinds wanneer kent de nederlandse wet geen gelijke behandeling van man en vrouw,terwijl de meeste hollenders de mond vol hebben hoe onrechtvaardige de islam is tegen over de vrouwen.

Mark
08-09-04, 12:39
Geplaatst door DEMOcraat
kan je er bij schrijven welke verplichten het zijn?
weet je wat verwerpelijk is.de ontkening dat er mannen zijn die gedumpt zijn terwijl ze al hun spaargeld voor het huwelijk hebben uitgegeven en ze krijgen niets terug het enigste wat ze terug krijgen is een enkeltje naar marokko..



4)

als er dan toch aanwijzingen zijn dan spreekt men van economische belangen,maar bij vrouwen is er weer een misbruik.
sinds wanneer kent de nederlandse wet geen gelijke behandeling van man en vrouw,terwijl de meeste hollenders de mond vol hebben hoe onrechtvaardige de islam is tegen over de vrouwen.

Wat ben je nou voor man als je je in Marokko laat dumpen :verward:

DEMOcraat
08-09-04, 12:46
Geplaatst door Mark
Wat ben je nou voor man als je je in Marokko laat dumpen :verward:

een man die handelt volgens de nederlandse wetten en normen..

taouanza
08-09-04, 12:47
Geplaatst door Mark
Wat ben je nou voor man als je je in Marokko laat dumpen :verward:

:haha:

Heel zielig.
Ik begrijp die Marokkanen niet
Man is een man om zijn denkvermogen integriteit en kracht.
Die eigenschappen krijgt hij standaard bij de geboorte zoals westerlingen standaard wijsheid en tolerantie in hun genen hebben.
Dus een man is man is een vent.
Een vrouw is zwak niet slim en onbetrouwbaar.
Maar toch moet een vrouw het kunnen hebben om met kind en al gedumpt te worden in Marokko voor straf. Ze moet vrouw genoeg zijn om die straf aan te kunnen. Onbetrouwbare hoer!

Maar die man he die standaard bulkt van mannelijkheid en bron van wijsheid en integriteit die is zielig als die in Marokko wordt gedumpt.

Vrouwen verdienen het mannen zijn zielig omdat ze voor eigen trouwerij hebben betaald. Erg he voor een man voor een 3adama dagamma om voor zijn trouwerij te betalen.

Waarom gaan die mannen niet hun eigen soort zoeken en lekker trouwen met mannelijke betrouwbare mannen. Hebben ze die hoerige heksen helemaal niet nodig.

taouanza
08-09-04, 12:49
Geplaatst door DEMOcraat
een man die handelt volgens de nederlandse wetten en normen..

Ja een echte man dumpt zijn vrouw voor ze hem dumt.
Een echte man laat zien dat hij THA MAN is.
Die laat niet met zich sollen.
Die laat zijn vrouw en kinderen creperen in Marokko voor zijn EER.


Mocht je ooit benieuwd zijn naar het failliet van de Marokkaanse gemeenschap.HALLO!

whisper
08-09-04, 12:52
Geplaatst door taouanza
Je kon het weer niet laten he?:moe:

Ik zou zeggen zoek het zelf op. beste taouanza
als je christen of moslim bent en gelooft in god hoor je dit niet te doen...ik heb een neef die het zelfde met zijn vrouw uit brazilie heeft gedaan...hij had een kind ze zijn op vakantie gegaan en heeft haar daar achtergelaten...ik ben een heiden maar hier hou ik niet van.
zijn vrouw en kind achterlatend in de slopenwijk van brazilie.
tot op de dag als vandaag praat ik niet meer met hem...ik vind dit soort pratijken afschuwelijk.
dat ik de islam erbij haal komt omdat ik het niet verwacht van vrome mensen...ze hebben haar ontmaagd....en voor deze vrouwen is het heel moeilijk om weer een man te vinden.

taouanza
08-09-04, 12:54
Geplaatst door DEMOcraat
mee eens alleen jammer dat sommige dat niet willen inzien..

Waar zat die man met zijn verstand toen hij met haar ging trouwen?

En ik hoor niets over waarom kinderen dit verdienen.

taouanza
08-09-04, 12:55
Geplaatst door whisper
beste taouanza
als je christen of moslim bent en gelooft in god hoor je dit niet te doen...ik heb een neef die het zelfde met zijn vrouw uit brazilie heeft gedaan...hij had een kind ze zijn op vakantie gegaan en heeft haar daar achtergelaten...ik ben een heiden maar hier hou ik niet van.
zijn vrouw en kind achterlatend in de slopenwijk van brazilie.
tot op de dag als vandaag praat ik niet meer met hem...ik vind dit soort pratijken afschuwelijk.
dat ik de islam erbij haal komt omdat ik het niet verwacht van vrome mensen...ze hebben haar ontmaagd....en voor deze vrouwen is het heel moeilijk om weer een man te vinden.

Dus je weet donders goed dat het volgens de islam verkeerd is maar je kon het toch niet laten om de islam erbij te halen.
Dat begrijp ik niet?

dicksr
08-09-04, 12:59
Geplaatst door DEMOcraat
kan je er bij schrijven welke verplichten het zijn?

Gewone normale zorgplicht, alimentatie, e.d.


Geplaatst door DEMOcraat

weet je wat verwerpelijk is.de ontkening dat er mannen zijn die gedumpt zijn terwijl ze al hun spaargeld voor het huwelijk hebben uitgegeven en ze krijgen niets terug het enigste wat ze terug krijgen is een enkeltje naar marokko..

Er is niemand die dat ontkent evenmin als iemand een traan zal laten over dat spaargeld. Shit happens en dat los je dan maar netjes op.

Marokkaanse 'mannen' die hun vrouwen (en kinderen) in Marokko dumpen om onder een huwelijk uit te komen zijn loozers (ze kunnen niet met hun vrouw omgaan) en lafaards (ze durven niet te erkennen tegenover hun vrienden dat ze hun vrouw niet onder de duim kunnen houden) en zwijnen (omdat ze hun vrouwen voor hun eigen zwakte 'levenslang' straffen).



4)

Geplaatst door DEMOcraat

als er dan toch aanwijzingen zijn dan spreekt men van economische belangen,maar bij vrouwen is er weer een misbruik.
sinds wanneer kent de nederlandse wet geen gelijke behandeling van man en vrouw,terwijl de meeste hollenders de mond vol hebben hoe onrechtvaardige de islam is tegen over de vrouwen.

Je hebt dus geen aanwijzingen en lult maar wat mee. Je leest ook niet.
Werkelijk zwakzinnig, heb je soms ook een vrouw waar je niet tegenop kunt gedumpt?

TFOE
08-09-04, 13:04
Geplaatst door whisper
en daar maken die mannen misbruik van...schandalig.....is dat ook in de naam van allah

Er waren 2 mannen die gisteren op NOVA inderdaad doodleuk met een stalen gezicht allah erbij haalde. De schoften!

taouanza
08-09-04, 13:07
Geplaatst door TFOE
Er waren 2 mannen die gisteren op NOVA inderdaad doodleuk met een stalen gezicht allah erbij haalde. De schoften!

Gingen hun vrouwen ook naar de disco?

taouanza
08-09-04, 13:08
Geplaatst door dicksr
Gewone normale zorgplicht, alimentatie, e.d.



Er is niemand die dat ontkent evenmin als iemand een traan zal laten over dat spaargeld. Shit happens en dat los je dan maar netjes op.

Marokkaanse 'mannen' die hun vrouwen (en kinderen) in Marokko dumpen om onder een huwelijk uit te komen zijn loozers (ze kunnen niet met hun vrouw omgaan) en lafaards (ze durven niet te erkennen tegenover hun vrienden dat ze hun vrouw niet onder de duim kunnen houden) en zwijnen (omdat ze hun vrouwen voor hun eigen zwakte 'levenslang' straffen).



4)


Je hebt dus geen aanwijzingen en lult maar wat mee. Je leest ook niet.
Werkelijk zwakzinnig, heb je soms ook een vrouw waar je niet tegenop kunt gedumpt?


Inderdaad.

whisper
08-09-04, 13:08
Geplaatst door taouanza
Dus je weet donders goed dat het volgens de islam verkeerd is maar je kon het toch niet laten om de islam erbij te halen.
Dat begrijp ik niet? juist daarom zeg ik het....om het maar eens duidelijk te maken....kom op je begrijpt mij wel

dicksr
08-09-04, 13:16
Geplaatst door whisper
juist daarom zeg ik het....om het maar eens duidelijk te maken....kom op je begrijpt mij wel

Zei de octopus en verdween in de duidelijk makende mist van haar inktwolk.

Mark
08-09-04, 13:21
"schat we zijn nu 2 jaar en 11 maanden samen..... jij hebt wel een mooie vakantie verdiend"

:haha:

taouanza
08-09-04, 13:24
Geplaatst door Mark
"schat we zijn nu 2 jaar en 11 maanden samen..... jij hebt wel een mooie vakantie verdiend"

:haha:

Is het ook niet vreemd dat ze dan pas naar de disco willen?

TFOE
08-09-04, 13:27
Geplaatst door Mark
"schat we zijn nu 2 jaar en 11 maanden samen..... jij hebt wel een mooie vakantie verdiend"

:haha:

:moe: Errug grappig knul........

whisper
08-09-04, 13:28
Geplaatst door taouanza
Is het ook niet vreemd dat ze dan pas naar de disco willen? deze vrouwen wilde hellemaal niet naar een disco...ze wilde niet opgesloten leven....kan mij er iets bij voorstellen.
gordijnen dicht en binnen blijven ....een gevangene dus

Mark
08-09-04, 13:29
Geplaatst door taouanza
Is het ook niet vreemd dat ze dan pas naar de disco willen?

Ze rook haar vrijheid.... zo zie je maar weer dat geduld een schone zaak is.

Mark
08-09-04, 13:31
Geplaatst door TFOE
:moe: Errug grappig knul........

Die huwelijken waren vast al erg stabiel, echte liefde enzo.....

Wat denken die gasten dan ook, dat die vrouwen voor hun vallen? Neen het is het papiertje.

TFOE
08-09-04, 13:37
Geplaatst door Mark
Die huwelijken waren vast al erg stabiel, echte liefde enzo.....

Wat denken die gasten dan ook, dat die vrouwen voor hun vallen? Neen het is het papiertje.

Heb jij het item op NOVA eigenlijk wel gezien gisteren?

whisper
08-09-04, 13:45
Geplaatst door TFOE
Heb jij het item op NOVA eigenlijk wel gezien gisteren? het is voor mij erg moeilijk om mij in hun te verplaatsen....ben in nederland geboren dus vrijheid blijheid.....dat dit nog bestaat is erg genoeg en daar moeten wij wat aan doen ...zeker deze vrouwen helpen.
ze waren in nederland ...dus nu nog terug.
het is toch anno 2004 niet meer van deze tijd dat een vrouw onderdanig moet zijn aan haar man.
dom stom en achterlijk.

Mark
08-09-04, 13:48
Geplaatst door TFOE
Heb jij het item op NOVA eigenlijk wel gezien gisteren?

Nee man ik kijk haast geen tv

taouanza
08-09-04, 13:51
Geplaatst door Mark
Ze rook haar vrijheid.... zo zie je maar weer dat geduld een schone zaak is.

Mijn ex was echt een vrome man. Hij en vrome vrienden die heel netjes en vroom hun vrouwen opsloten kwamen wekelijks bijeen en dan gingen ze hele vrome dingen doen. Koran reciteren bidden en ahhadith en er is ook tijd voor onstpanning en vertelde ze elkaar grappen.Die vrome jongens toch. De vrome boog kan niet altijd gespannen blijven.

Dus kwam mijn vrome man een keer met een vrome giller.
Een man ging zijn kersverse bruid ophalen uit Marokko. Toen ze het vliegtuig uitstapten zei de kersverse onbetrouwbare bruid.: Zijn we al in Nederland? Zijn we al in het land waar vrouwen rechten en vrijheid hebben?
Toen antwoordde de vrome man: Nee we moeten nog een keer overstappen.
En boekte een enkeltje Marokko voor haar.

Een giller niet waar :jeweetog:

Man o man wat man.
Wat een vent.
Wat een ballen.
En wat een vrome moslim.:duim:

TFOE
08-09-04, 14:10
Geplaatst door whisper
het is voor mij erg moeilijk om mij in hun te verplaatsen....ben in nederland geboren dus vrijheid blijheid.....dat dit nog bestaat is erg genoeg en daar moeten wij wat aan doen ...zeker deze vrouwen helpen.
ze waren in nederland ...dus nu nog terug.
het is toch anno 2004 niet meer van deze tijd dat een vrouw onderdanig moet zijn aan haar man.
dom stom en achterlijk.

Het is vreselijk! Wát een ongeloofelijke schoften waren die kerels. Als ik cameraman was geweest van NOVA dan had ik me moeten bedwingen om niet die camera door hun smoelwerk te douwen.

Hoe diep kun je zakken om je vrouw en kind te dumpen en dan schijnheilig voor de camera zeggen dat je niks verkeerds doet.......en dan nog allah erbij slepen om je daden glad te praten........
:kotsen:

Mark
08-09-04, 14:14
Geplaatst door taouanza
Mijn ex was echt een vrome man. Hij en vrome vrienden die heel netjes en vroom hun vrouwen opsloten kwamen wekelijks bijeen en dan gingen ze hele vrome dingen doen. Koran reciteren bidden en ahhadith en er is ook tijd voor onstpanning en vertelde ze elkaar grappen.Die vrome jongens toch. De vrome boog kan niet altijd gespannen blijven.

Dus kwam mijn vrome man een keer met een vrome giller.
Een man ging zijn kersverse bruid ophalen uit Marokko. Toen ze het vliegtuig uitstapten zei de kersverse onbetrouwbare bruid.: Zijn we al in Nederland? Zijn we al in het land waar vrouwen rechten en vrijheid hebben?
Toen antwoordde de vrome man: Nee we moeten nog een keer overstappen.
En boekte een enkeltje Marokko voor haar.

Een giller niet waar :jeweetog:

Man o man wat man.
Wat een vent.
Wat een ballen.
En wat een vrome moslim.:duim:

Lachuh!! :wohaa:

Zo zie je maar dat vrome mensen ook humor hebben

dicksr
08-09-04, 14:48
Geplaatst door Mark
"schat we zijn nu 2 jaar en 11 maanden samen..... jij hebt wel een mooie vakantie verdiend"

:haha: :handbang:

akram
08-09-04, 15:00
Geplaatst door taouanza
Is het ook niet vreemd dat ze dan pas naar de disco willen?

je mag zeggen wat je wil maar sommige vrouwen zijn in veel gevallen niet brandschoon en naar mijn idee verdienen ze het om zo gedumpt te worden ..PUNT

let wel ik zeg SOMMIGE

akram
08-09-04, 15:09
Geplaatst door taouanza
Mijn ex was echt een vrome man. Hij en vrome vrienden die heel netjes en vroom hun vrouwen opsloten kwamen wekelijks bijeen en dan gingen ze hele vrome dingen doen. Koran reciteren bidden en ahhadith en er is ook tijd voor onstpanning en vertelde ze elkaar grappen.Die vrome jongens toch. De vrome boog kan niet altijd gespannen blijven.

Dus kwam mijn vrome man een keer met een vrome giller.
Een man ging zijn kersverse bruid ophalen uit Marokko. Toen ze het vliegtuig uitstapten zei de kersverse onbetrouwbare bruid.: Zijn we al in Nederland? Zijn we al in het land waar vrouwen rechten en vrijheid hebben?
Toen antwoordde de vrome man: Nee we moeten nog een keer overstappen.
En boekte een enkeltje Marokko voor haar.

Een giller niet waar :jeweetog:

Man o man wat man.
Wat een vent.
Wat een ballen.
En wat een vrome moslim.:duim:

die ken ik...hij is wel goed...dat bedoel ik dus, in marokko (waar trouwens ook veel vrijheid is...zie maar de stranden van Alhoceima, tanger etc) lekker schijnheilig doen en de man die denkt, dat is een vroouw die naar mijn wensen voldoet (zijn wensen dus en niet die van iemand anders) en haalt haar hierheen en ineens blijkt ze toch een ander persoon te zijn en heeft ze de arme misleid zodat ze lekker een verblijfsvergunning kan krijgen en dan lekker brutaal doen tegen de arme man...hoe durft ze...de man is niet van gisteren en zegt kom op schat we gaan lekker op vakantie...een hele lange vakanite...vrouwtje erg blij, immers misschien komt ze daar wel haar ex-vriendje tegen waar ze af en toe stiekem telefonisch contact mee heeft. maar tot haar verbazing is haar mans vakantie veel korter dan die van haar en wat haar nog meer verbaasd..haar papieren kan ze niet meer vinden


kan ze lekker met haar ex-vriendje een lange vakantie vieren :cola:

dicksr
08-09-04, 15:09
Geplaatst door akram
je mag zeggen wat je wil maar sommige vrouwen zijn in veel gevallen niet brandschoon en naar mijn idee verdienen ze het om zo gedumpt te worden ..PUNT

let wel ik zeg SOMMIGE

Beste Akram, toevallig heb ik een divan en doe ik alsof ik vrouwen begrijp. Wellicht is het een idee om er bij mij op de bank eens over te praten. Een pilletje doet ook weleens wonderen.

sienia
08-09-04, 15:14
Akram, ik weet op welke vrouwen je doelt, maar in de categorie vergunningjagers heb je ook mannen.
We weten ook dat er mannen zijn die een beetje (boel) paranoia zijn, verdenken de vrouw van de meest onmogelijke dingen. Het machtsmiddel dat ze dan hebben is dat ze van haar scheiden, mannen hier hebben een mogelijkheid extra, dumpen.
Twee verschillende zaken.

akram
08-09-04, 15:22
Geplaatst door sienia
Akram, ik weet op welke vrouwen je doelt, maar in de categorie vergunningjagers heb je ook mannen.
We weten ook dat er mannen zijn die een beetje (boel) paranoia zijn, verdenken de vrouw van de meest onmogelijke dingen. Het machtsmiddel dat ze dan hebben is dat ze van haar scheiden, mannen hier hebben een mogelijkheid extra, dumpen.
Twee verschillende zaken.

inderdaad 2 verschillende zaken
ik ben het niet eens met mannen die ongegegrond hun vrouw in marokko achterlaten omdat het ze zo goed uitkomt
ik heb specifiek over die gevallen waarbij de vrouw de man misleid heeft en puur om het papiertje is getrouwd (en in mijn omgeving ken ik 2 gevallen, ik ken zowel de vrouw als de man en heb objectief kunnen beoordelen en in beide gevallen is het de vrouw die misbruik heeft gemaakt en nog steeds maakt) deze mannen hebben overigens hun vrouw nog steeds niet gedumpt...als ik het was had ik allang toedoeloe gezegd

DEMOcraat
08-09-04, 15:30
Geplaatst door dicksr
Gewone normale zorgplicht, alimentatie, e.d.

volgens mij weet je niet dat ze volgens het islamitische wet zijn getrouwd.




[i]Er is niemand die dat ontkent evenmin als iemand een traan zal laten over dat spaargeld. Shit happens en dat los je dan maar netjes op. [/B]

ja dat los je netjes op en wel volgens de islamitische wet,ze zijn immers volgens die wet getrouwd.


[i]Marokkaanse 'mannen' die hun vrouwen (en kinderen) in Marokko dumpen om onder een huwelijk uit te komen zijn loozers (ze kunnen niet met hun vrouw omgaan) en lafaards (ze durven niet te erkennen tegenover hun vrienden dat ze hun vrouw niet onder de duim kunnen houden) en zwijnen (omdat ze hun vrouwen voor hun eigen zwakte 'levenslang' straffen).[/B]

voor racistische opmerkingen moet je volgens mij ergens anders zijn,als je geen feiten weet moet je vooral racistische bezige zijn.
ik ga me niet verlagen om op die onzin van je te antwoorden..



4)



[i]Je hebt dus geen aanwijzingen en lult maar wat mee. Je leest ook niet.
Werkelijk zwakzinnig, heb je soms ook een vrouw waar je niet tegenop kunt gedumpt? [/B]

houd die goedkoope praatje voor je wil je.dat een nederlander zijn vrouw niet onder de duim kan houden wil niet zeggen dat iedereen een nederlander is..

Mill
08-09-04, 15:33
Geplaatst door DEMOcraat
dat een nederlander zijn vrouw niet onder de duim kan houden

:haha: Dat heeft me ook altijd tegengestaan aan Nederlanders. Dat ze hun vrouw niet onder de duim kunnen houden. Homo's.

DEMOcraat
08-09-04, 15:40
Geplaatst door taouanza
Ja een echte man dumpt zijn vrouw voor ze hem dumt.
Een echte man laat zien dat hij THA MAN is.
Die laat niet met zich sollen.
Die laat zijn vrouw en kinderen creperen in Marokko voor zijn EER.


Mocht je ooit benieuwd zijn naar het failliet van de Marokkaanse gemeenschap.HALLO!

als het niet gaat tussen een man en vrouw moet men scheiden.
als jij scheiden een dump noemt dan is het jou probleem anders moet je maar niet met een man trouwen.

als iemand zijn kinderen in marokko laat voor zijn EER dan werkt zo'n iemand niet mee voor een programma als nova..

en wat het failliet betreft ik denk dat het eerder komt doordat men niet genoeg islamitisch is..

DEMOcraat
08-09-04, 15:45
Geplaatst door taouanza
Waar zat die man met zijn verstand toen hij met haar ging trouwen?

En ik hoor niets over waarom kinderen dit verdienen.

die zelfde vraag kun je aan die vrouw ook stellen maar ja het vrouw kiest altijd liever om slachtoffer te zijn.

dicksr
08-09-04, 15:47
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mij weet je niet dat ze volgens het islamitische wet zijn getrouwd.



Ik herinner me toch dat jij ht was die zo hamerde op de nederlandse gelijkheid e.d. dan geldt dit ook voor huwelijken.


Geplaatst door DEMOcraat

ja dat los je netjes op en wel volgens de islamitische wet,ze zijn immers volgens die wet getrouwd.


Ik weet niet veel van de Islam, maar volgens mij is het niet volgens die leer om vrouwen in kommervolle omstandigheden te dumpen. Als dat volgens jouw opvatting van de Islamitische leer netjes is, dan lees je volgens mij het verkeerde boek.



Geplaatst door DEMOcraat

voor racistische opmerkingen moet je volgens mij ergens anders zijn,als je geen feiten weet moet je vooral racistische bezige zijn.
ik ga me niet verlagen om op die onzin van je te antwoorden..



Rascisme, i.c. onderdrukking van het vrouwelijke geslacht, draag ik graag aan jou op. Mijn opmerkingen zijn gericht op mannen die dergelijke zwijnerij uithalen, ongeacht ras.




Geplaatst door DEMOcraat

houd die goedkoope praatje voor je wil je.dat een nederlander zijn vrouw niet onder de duim kan houden wil niet zeggen dat iedereen een nederlander is..

Je bevestigt het door mij veronderstelde ontwikkelingsniveau niet alleen met je totale luchtledige antwoorden, maar ook met deze jij-bak (opzoeken veronderstel ik) die wij doorgaans toeschrijven aan het niveau van een 4-jarige.

taouanza
08-09-04, 15:50
Geplaatst door akram
die ken ik...hij is wel goed...dat bedoel ik dus, in marokko (waar trouwens ook veel vrijheid is...zie maar de stranden van Alhoceima, tanger etc) lekker schijnheilig doen en de man die denkt, dat is een vroouw die naar mijn wensen voldoet (zijn wensen dus en niet die van iemand anders) en haalt haar hierheen en ineens blijkt ze toch een ander persoon te zijn en heeft ze de arme misleid zodat ze lekker een verblijfsvergunning kan krijgen en dan lekker brutaal doen tegen de arme man...hoe durft ze...de man is niet van gisteren en zegt kom op schat we gaan lekker op vakantie...een hele lange vakanite...vrouwtje erg blij, immers misschien komt ze daar wel haar ex-vriendje tegen waar ze af en toe stiekem telefonisch contact mee heeft. maar tot haar verbazing is haar mans vakantie veel korter dan die van haar en wat haar nog meer verbaasd..haar papieren kan ze niet meer vinden


kan ze lekker met haar ex-vriendje een lange vakantie vieren :cola:


Ik vind em helemaal niet goed ik vind het ziek net als jij met je zieke speculaties.
Dus als een vrouw rechten wil betekent rechten gelijk stiekem een vriendje bellen?
:kotsen:

Hninanl
08-09-04, 16:01
[QUOTE]Geplaatst door dicksr Ik weet niet veel van de Islam, maar volgens mij is het niet volgens die leer om vrouwen in kommervolle omstandigheden te dumpen. Als dat volgens jouw opvatting van de Islamitische leer netjes is, dan lees je volgens mij het verkeerde boek.

Dicksr,

Ter bevestiging wat jij al stelde en voor alle sukkels die smoezen voor zichzelf bedenken zoals vergunningjagers etc. Het doet er niet toe welke reden wordt aangehaald voor een "dumping"/verstoting/scheiding, men moet juist handelen.

En juist betekent, leef in vrede en genegenheid met elkaar en laat de wegen scheiden, zonder het aandoen van onrecht.


2.231. En wanneer gij van uw vrouwen scheidt en zij het einde van de haar voorgeschreven periode bereiken, behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht. En drijft niet de spot met Allah's geboden en gedenkt Allah's gunst aan u en (gedenkt) het Boek en de wijsheid, die Hij u heeft nedergezonden, waarmede Hij u vermaant. En vreest Allah en weet, dat Allah de Kenner is van alle dingen.

3.57. De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

7.9. En zij, wier schalen licht zullen zijn, deden hun zielen tekort, omdat zij ten opzichte van Onze tekenen onrechtvaardig waren.


Zelfs wanneer deze mannen zelf onrecht zou zijn aangedaan door hun (ex) vrouwen, dan nog worden zij aangespoord tot het goede te verrichten.
Dit is vanuit Islamitisch oogpunt niet goed te praten. Maar ja, we weten zo langzamerhand toch wel dat het woord "Marokkaan", niet per definitie betekent "Islam", alhoewel de media die fout nogal eens maakt.

akram
08-09-04, 16:02
Geplaatst door taouanza
Ik vind em helemaal niet goed ik vind het ziek net als jij met je zieke speculaties.
Dus als een vrouw rechten wil betekent rechten gelijk stiekem een vriendje bellen?
:kotsen:

je hoeft niet te schelden.
ik heb er niks op tegen dat vrouwen vrijheid willen...helemaal niet zelfs

ik had het over die gevallen die ik kende.....je hoeft het niet eens te zijn met mij, dat is jou goed recht maar daarom ben ik nog ziek persoon

taouanza
08-09-04, 16:06
Geplaatst door akram
je hoeft niet te schelden.
ik heb er niks op tegen dat vrouwen vrijheid willen...helemaal niet zelfs

ik had het over die gevallen die ik kende.....je hoeft het niet eens te zijn met mij, dat is jou goed recht maar daarom ben ik nog ziek persoon

Nou het zegt genoeg dat je gelijk conclusies trekt over vriendjes en verblijfsvergunning als een vrouw het over vrijheid en rechten heeft.

taouanza
08-09-04, 16:09
Geplaatst door Hninanl
[QUOTE]Geplaatst door dicksr Ik weet niet veel van de Islam, maar volgens mij is het niet volgens die leer om vrouwen in kommervolle omstandigheden te dumpen. Als dat volgens jouw opvatting van de Islamitische leer netjes is, dan lees je volgens mij het verkeerde boek.

Dicksr,

Ter bevestiging wat jij al stelde en voor alle sukkels die smoezen voor zichzelf bedenken zoals vergunningjagers etc. Het doet er niet toe welke reden wordt aangehaald voor een "dumping"/verstoting/scheiding, men moet juist handelen.

En juist betekent, leef in vrede en genegenheid met elkaar en laat de wegen scheiden, zonder het aandoen van onrecht.


2.231. En wanneer gij van uw vrouwen scheidt en zij het einde van de haar voorgeschreven periode bereiken, behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht. En drijft niet de spot met Allah's geboden en gedenkt Allah's gunst aan u en (gedenkt) het Boek en de wijsheid, die Hij u heeft nedergezonden, waarmede Hij u vermaant. En vreest Allah en weet, dat Allah de Kenner is van alle dingen.

3.57. De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

7.9. En zij, wier schalen licht zullen zijn, deden hun zielen tekort, omdat zij ten opzichte van Onze tekenen onrechtvaardig waren.


Zelfs wanneer deze mannen zelf onrecht zou zijn aangedaan door hun (ex) vrouwen, dan nog worden zij aangespoord tot het goede te verrichten.
Dit is vanuit Islamitisch oogpunt niet goed te praten. Maar ja, we weten zo langzamerhand toch wel dat het woord "Marokkaan", niet per definitie betekent "Islam", alhoewel de media die fout nogal eens maakt.


:duim:

DEMOcraat
08-09-04, 16:15
Geplaatst door dicksr
Ik herinner me toch dat jij ht was die zo hamerde op de nederlandse gelijkheid e.d. dan geldt dit ook voor huwelijken.

nee dicksr iemand die volgens een bepaalde wet getrouwd is moet ook volges die wet scheiden.
en dat heeft niets te maken met je waarden en normen.


[i]Ik weet niet veel van de Islam, maar volgens mij is het niet volgens die leer om vrouwen in kommervolle omstandigheden te dumpen. Als dat volgens jouw opvatting van de Islamitische leer netjes is, dan lees je volgens mij het verkeerde boek.[/B]

heb ik ergens gezegt dat volgens de islam vrouwen in kommervolle omstandigheden te dumpen NEE dus leg jou woorden niet in mijn mond.
ik weet niet wat je onder dumpen verstaat,maar naar mijn weten zijn die vrouwen gescheiden en omdat ze nog geen 3 jaar in nederland hebben gezeten dienen ze net als mannen naar hun land terug te keeren.



[i]Rascisme, i.c. onderdrukking van het vrouwelijke geslacht, draag ik graag aan jou op. Mijn opmerkingen zijn gericht op mannen die dergelijke zwijnerij uithalen, ongeacht ras.[/B]

bedankt voor de eer maar dat laat ik liever aan jou over wat die racisme en onderdrukking betreft.

ongeacht ras!!!!!!!! lees het nog een keer want volgens mij weet je niet meer wat je zegt en daarvoor hoef je eigen niet te schamen.

Marokkaanse 'mannen' die hun vrouwen (en kinderen) in Marokko dumpen om onder een huwelijk uit te komen zijn loozers (ze kunnen niet met hun vrouw omgaan) en lafaards (ze durven niet te erkennen tegenover hun vrienden dat ze hun vrouw niet onder de duim kunnen houden) en zwijnen (omdat ze hun vrouwen voor hun eigen zwakte 'levenslang' straffen).


[i]Je bevestigt het door mij veronderstelde ontwikkelingsniveau niet alleen met je totale luchtledige antwoorden, maar ook met deze jij-bak (opzoeken veronderstel ik) die wij doorgaans toeschrijven aan het niveau van een 4-jarige. [/B]

intellectueel praatjes zijn nog geen feiten..

dicksr
08-09-04, 16:17
Geplaatst door Hninanl
[QUOTE][i]

Dank, blij dat ik in ieder geval zoveel van de Islam begrepen heb.

napoleon
11-09-04, 13:02
Geplaatst door taouanza
Een man kan makkelijker scheiden.
En man wordt niet MET kinderen gedumpt.
Een man kan altijd opstaan na een val zoals ze dat noemen.
Voor een man is het geen schande om te scheiden.
En een vrouw van een scheidt scheidt ze voorgoed en kan hij een nieuw leven beginnen.
Als mannen hun vrouwen in Marokko dumpen doen ze dat voor een reden:DAT DE VROUWEN GEEN EIGEN LEVEN MOGEN HEBBEN.
Ze blijven afhankelijk van hun exman die allang weer een ander vrouw en gezin heeft.
Meestal blijven zo daarom ook voor de Marokkaanse wet getrouwd met deze vrouwen zodat zij niet kunnen hertrouwen.
Het is ook geen scheiding maar een straf voor ongehoorzaamheid.
Dus ik heb echt geen medelijden met die losers!

Wie had het ook alweer over oordelen en veroordelen?
De pot verwijt de ketel.
Jij was degene die mij beschuldigde dat ik niets wist van de situatie van de "zielige" marokkaanse meiden die "misbruikt" werden door loverboys.
Weet jij veel onder welke omstandigheden deze mannen werden gedumpt.
Je vond mij toch niet zo sympathiek omdat ik geen medelijden met deze meiden had terwijl ze er zelf schuld aan hebben.
Laat ik je een ding vertellen: Het is wel degelijk een schande wanneer een man door zijn vrouw gedumpt wordt.
Deze schande is zelfs erger dan dat wanneer een man zijn vrouw dumpt.

Een ding moet ik de NL-media nageven: Hun missie is gelukt.
Het is ze gelukt om de Marokkaanse mannen en Marokkaanse vrouwen tegen elkaar uit te spelen. Klasse :duim: