PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharon door Balkenende uitgenodigd naar NL te komen



TonH
08-09-04, 20:31
http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nieuws/Nieuwsbericht.2004-09-08.2726
8 september 2004
Premier Balkenende heeft de Israëlische premier Sharon uitgenodigd voor een bezoek aan Nederland. Dit bezoek zal plaatsvinden in oktober. Daarbij is er ook een bezoek aan de Koningin gepland. Groenlinks vindt het vreemd dat Nederland een verdachte van oorlogsmisdaden moet ontvangen. Hij is wat ons betreft niet welkom.
Israël liquideert al jaren Palestijnse activisten. Sharon feliciteert de militairen voor het doden van Hamas leiders en wil ook Arafat liquideren. Kofi Annan noemt deze acties terecht ‘onwettig’ en ‘ongerechtvaardigd’. Ook andere collectieve strafmaatregelen, zoals de bouw van de muur, het vernietigen van huizen, landbouwvelden, het doden van kinderen en onschuldige burgers zijn oorlogsmisdaden. Daar bestaan internationaal geen misverstanden over. Het is voor Groenlinks onacceptabel dat Sharon als de opdrachtgever van deze oorlogsmisdaden naar Nederland komt.
De Nederlandse regering erkent dat Israël zich schuldig maakt aan schendingen van het internationaal recht. Nederland is verdragspartij van de Geneefse verdragen. Israëlische bewindslieden en militairen moeten ter verantwoording worden geroepen voor de begane oorlogsmisdaden. Niet voor niets heeft Nederland internationale verdragen geratificeerd. Nederland moet haar internationale verplichtingen nakomen. Je kunt niet selectief zijn in het toepassen van het internationaal recht.
De Nederlandse regering moet oorlogsmisdadigers berechten. Nederland kan een vooronderzoek naar de schendingen instellen, zodra een verdachte van oorlogsmisdaden zich op Nederlands grondgebied bevindt. De Nederlandse regering moet de informatie paraat hebben over oorlogsmisdaden van leden van de Israëlische regering en het leger. Als deze personen Nederlands grondgebied betreden, dan is Nederland verplicht, conform de Geneefse verdragen, deze personen strafrechtelijk te vervolgen. GroenLinks wil weten of de regering die verplichting na zal komen.

Farah Karimi

Leuk! :D

Spoetnik
08-09-04, 20:40
Nou dan maar even de politie van Den Haag een seintje geven wanneer die hier op bezoek komt.

taouanza
08-09-04, 20:55
Mischien doet hij het expres dan wordt Nederland aangevallen door terroristen en dan hoort Nederland eindelijk bij the big boys.

Wat een walgelijk figuur die Bakellende.Tfoe!

freya
08-09-04, 21:10
Geplaatst door TonH
Leuk! :D

Ja, gezellig he :)

We zullen de rode loper voor hem uitrollen, maar dan wel richting gerechtshof :duivels:


Natuurlijk komen er acties, daar wordt op het moment hard aan gewerkt!


:roken:

Siah
08-09-04, 22:06
Geplaatst door taouanza
Mischien doet hij het expres dan wordt Nederland aangevallen door terroristen en dan hoort Nederland eindelijk bij the big boys.

Wat een walgelijk figuur die Bakellende.Tfoe!

denk ik ook.

wat een walgelijk tweevoeter die bal/k^end/e. :D

Siah
08-09-04, 22:07
Geplaatst door freya
Ja, gezellig he :)

We zullen de rode loper voor hem uitrollen, maar dan wel richting gerechtshof :duivels:


Natuurlijk komen er acties, daar wordt op het moment hard aan gewerkt!


:roken: :gsm:

barfly
09-09-04, 07:26
Het zou Nederland sieren als er massaal werd geprotesteerd tegen de komst van oorlogs misdadiger Sharon!

Mark
09-09-04, 08:32
Ik las dat Musharaf trouwens ook komt :)

balkenende organiseert een congres over normen en waarden?

deleted user
09-09-04, 08:34
Wanneer gaan ze OBL uitnodigen?

freya
09-09-04, 08:48
Geplaatst door barfly
Het zou Nederland sieren als er massaal werd geprotesteerd tegen de komst van oorlogs misdadiger Sharon!

Wordt aan gewerkt

:roken:

Hou voorlopig za 16 okt maar even vrij!

Rabi'ah.
09-09-04, 09:51
Geplaatst door freya

Hou voorlopig za 16 okt maar even vrij!


:duim:

Ik neem aan dat wij hier in kennis gesteld worden van verdere acties zodra er meer over bekend is. :strik:

Meer ontopic: Schandalig dat zo'n monster als Sharon in Nederland als gerespecteerd staatshoofd van een bevriende natie wordt gezien en nog wordt ontvangen ook! :mad:

Hiermee heeft Balkje voor mij voorgoed bewezen dat hij absoluut geen principes heeft. :moe:

barfly
09-09-04, 09:55
Geplaatst door freya
Wordt aan gewerkt

:roken:

Hou voorlopig za 16 okt maar even vrij!

Ik zal eraan denken :duim:

dicksr
09-09-04, 10:49
Geplaatst door TonH
Leuk! :D





De Nederlandse regering erkent dat Israël zich schuldig maakt aan schendingen van het internationaal recht.

Nederland moet haar internationale verplichtingen nakomen.

Je kunt niet selectief zijn in het toepassen van het internationaal recht.

GroenLinks wil weten of de regering die verplichting na zal komen.

Farah Karimi

Ik ben bang dat het voor wat betreft de toepassing van Normen en Waarden, waaronder toch zeker het internationaal recht, het handvest van de VN en de Geneefse Conventie vallen, onze nationale Bakellende in het geval van Israel en Slager Sharon een uitzondering zal maken.

zie ook:http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=108696

nard
09-09-04, 11:06
Geplaatst door Rabi'ah.
:duim:

Ik neem aan dat wij hier in kennis gesteld worden van verdere acties zodra er meer over bekend is. :strik:

Meer ontopic: Schandalig dat zo'n monster als Sharon in Nederland als gerespecteerd staatshoofd van een bevriende natie wordt gezien en nog wordt ontvangen ook! :mad:

Hiermee heeft Balkje voor mij voorgoed bewezen dat hij absoluut geen principes heeft. :moe:


Zo heb ik je over de daders van de om ons heen regenende terreuraanslagen nog nooooit zien reageren ......

Strange....

PS.1. Sharon is geen monster. Dat jij dat vindt zegt mij meer over de kortsluiting tussen jouw oren.....
PS.2. Balkenende heeft wel principes, alleen zijn ze anders dan de jouwe. In NL accepteren wij dat van elkaar

freya
09-09-04, 11:11
Geplaatst door nard

PS.1. Sharon is geen monster. Dat jij dat vindt zegt mij meer over de kortsluiting tussen jouw oren.....


Durf je dat in het gezicht van overlevenden van Sabra en Shatlia te zeggen? :mad:

Kan geregeld worden :roken:

dicksr
09-09-04, 11:23
Geplaatst door nard
PS.1. Sharon is geen monster. Dat jij dat vindt zegt mij meer over de kortsluiting tussen jouw oren.....


Dat jij zegt dat Sharon geen monster is, dat zegt iets over oren. Als je objectief naar zijn daden kijkt is het gewoon een oorlogsmisdadiger, een monster dus.


Geplaatst door nard

PS.2. Balkenende heeft wel principes, alleen zijn ze anders dan de jouwe. In NL accepteren wij dat van elkaar

Bakellende heeft geen principes en dat accepteer ik zeker niet! Principieel is het volgen van zijn normen en waarden beleid. Sharon ontvangen is daar een inbreuk op! Tenzij hij hem natuurlijk in het gevang zet hangende zijn berechting volgens internationaal recht en conventies! Maar dat zie ik helaas niet gebeuren.

Geen principes dus! En dat accepteren "we" in NL helemaal niet van elkaar.

TonH
09-09-04, 11:23
Geplaatst door nard
PS.2. Balkenende heeft wel principes, alleen zijn ze anders dan de jouwe. In NL accepteren wij dat van elkaar

http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/rotfl.gif

Joepie
09-09-04, 11:42
Geplaatst door dicksr


Bakellende heeft geen principes en dat accepteer ik zeker niet! Principieel is het volgen van zijn normen en waarden beleid. Sharon ontvangen is daar een inbreuk op! Tenzij hij hem natuurlijk in het gevang zet hangende zijn berechting volgens internationaal recht en conventies! Maar dat zie ik helaas niet gebeuren.

Geen principes dus! En dat accepteren "we" in NL helemaal niet van elkaar.


Dat iemand ontvangen wordt door een land (nederland nu voorzitter eu) wilt niet zeggen dat er geen kritiek geuit kan worden jegens dat land of haar politiek en acties.... "Proberen" te werken naar een oplossing toe voor beide dat kan ook een rede zijn van dit bezoek ipv. schouderklopjes geven. Is maar hoe je het wilt zien, dit ontvangst....

Es kijken wat de agendapunten worden.....

dicksr
09-09-04, 11:52
Geplaatst door Joepie
Dat iemand ontvangen wordt door een land (nederland nu voorzitter eu) wilt niet zeggen dat er geen kritiek geuit kan worden jegens dat land of haar politiek en acties.... "Proberen" te werken naar een oplossing toe voor beide dat kan ook een rede zijn van dit bezoek ipv. schouderklopjes geven. Is maar hoe je het wilt zien, dit ontvangst....

Es kijken wat de agendapunten worden.....

Neen, zo werken principes dus niet!

Nederland is ondertekenaar van zowat alle internationale verdragen m.b.t. internationaal recht, mensenrechten, handvest VN, Conventie van Geneve, e.d.

In die verdragen verplichten wij ons inbreuken op die verdragen te vervolgen. Sharon ontvangen en niet arresteren voor justitieel onderzoek is dus niet principieel.

En wat die agenda betreft, wat dacht je van:

1) Zorgen m.b.t. opnieuw ontwakend anti-semitisme in europa

2) Mogelijke rol EU als bemiddelaar in Palestijns conflict

3) Economische betrekkingen Israel-NL-EU aanhalen

4) Bezoek aan Anne Frank huis in gezelschap van Naftani

5) Ontmoeting met Christenen voor Israel

Ik ben benieuw hoe ver ik er naast zit, ik laat me graag verrassen

Joepie
09-09-04, 11:59
Geplaatst door dicksr
Neen, zo werken principes dus niet!

Nederland is ondertekenaar van zowat alle internationale verdragen m.b.t. internationaal recht, mensenrechten, handvest VN, Conventie van Geneve, e.d.

In die verdragen verplichten wij ons inbreuken op die verdragen te vervolgen. Sharon ontvangen en niet arresteren voor justitieel onderzoek is dus niet principieel.

En wat die agenda betreft, wat dacht je van:

1) Zorgen m.b.t. opnieuw ontwakend anti-semitisme in europa

2) Mogelijke rol EU als bemiddelaar in Palestijns conflict

3) Economische betrekkingen Israel-NL-EU aanhalen

4) Bezoek aan Anne Frank huis in gezelschap van Naftani

5) Ontmoeting met Christenen voor Israel

Ik ben benieuw hoe ver ik er naast zit, ik laat me graag verrassen

Ja ok, met die argumenten is het principe idd. ver te zoeken.

ALS nederland hem zou oppakken dan is nederland aan het blaffen tegen de grote enge pitbull america en america kan dan wellicht bijten. Nederland/ Europa denkt; We mogen al blij zijn dat we als lief klein poedeltje af en toe worden aangekeken door de machtige pitbull dus we respecteren het vriendje van deze pitbull nl. bulldog sharon.

bogosse
09-09-04, 20:21
ik vind Sharon ook een misdadiger, maar prikkers die beweren dat Nederland dit niet kan maken die hebben geen verstand van internationale diplomatie.

zijn jullie echt zo kortzichtig door de veronderstellen dat Nederland het gelijk EENS is met Sharon simpelweg doordat Balkenende hem uitnodigt voor een staatsbezoek? :rolleyes:

Zelfs voor de grootste boevenstaat moet ruimte zijn om met elkaar te praten. Zo zou Balkenende Sharon kunnen uitleggen dat de E.U. kritisch kijkt naar de situatie in Gaza en WB en hoe het Istaelische leger daar mee omgaat.

Verder heeft Israel een ambassade in NL en is er een diplomatieke relatie, dus is dit staatsbezoek doodnormaal.

sylvester
09-09-04, 23:20
Ach ja aarom ook niet :nerd:

Nodigen we ook Fidel, Poetin en Milosevish uit!
Kunnen ze lekker gezellig ervaringen uitwisselen.

Ben ik nog wat oorlogsmisdadigers vergeten?
Die kunnen er dan ook bij!

bogosse
10-09-04, 00:12
Geplaatst door sylvester
Ach ja aarom ook niet :nerd:

Nodigen we ook Fidel, Poetin en Milosevish uit!
Kunnen ze lekker gezellig ervaringen uitwisselen.

Ben ik nog wat oorlogsmisdadigers vergeten?
Die kunnen er dan ook bij!

Fidel en Poetin zouden zo uitgenodigd kunnen, wat mij betreft.. Poetin helemaal.

En ook de leiders van Sudan, Iran en China kunnen zonder problemen op staatsbezoek komen..ook al hebben ze bloed aan hun handen.

freya
10-09-04, 07:40
Geplaatst door Lewis Moon
Ik heb het idee dat je niet helemaal van de feiten rond Sabra en Shatila op de hoogte bent.

Sharon heeft de kampen laten omsingelen door zijn soldaten zodat er niemand meer uit kon. En toen de falangisten 3 dagen lang lekker laten moorden.

Als de wet in Belgie niet lafhartig was gewijzigd, dan zou hij zeker veroordeeld worden. Waarom denk je dat de zionistische lobby zich daar zo druk over heeft gemaakt :hihi:

Hij heeft heel veel bloed aan zijn handen, dat nooit in onschuld weg te wassen zal zijn.:mad:

MootjeAmien
10-09-04, 07:44
er ontbreekt een Om'tje!!!


ik weet,dank je ik ben slim en jij dom... :p

freya
10-09-04, 08:33
Geplaatst door Lewis Moon
Ik heb het idee dat je niet helemaal van de feiten rond Sabra en Shatila op de hoogte bent.

Voor de liefhebbers van lange teksten hier de aanklacht tegen Sharon:

http://www.sabra-shatila.be/aanklacht/aanklachttekstNL.htm#I_feiten

Met hier wat 'hoogtepunten' voor mensen met minder tijd :hihi:


Vanaf zonsopgang op 15 september 1982, begonnen Israëlische bommenwerpers West-Beiroet te overvliegen op lage hoogte en drongen Israëlische troepen West-Beiroet binnen. Vanaf 9u 's morgens was generaal SHARON zelf ter plaatse om persoonlijk de opmars van het Israëlische leger te leiden. Hij vestigde zich in het hoofdkwartier van het leger, in de buurt van de ambassade van Koeweit, in de onmiddellijke omgeving van Shatila. Vanop het dak van dit gebouw van zes verdiepingen kon men perfect de stad en de kampen Sabra en Shatila observeren.


In de voormiddag werden obussen op het kamp afgevuurd vanop de omringende hoogten, terwijl Israëlische eliteschutters, die rond de kampen waren opgesteld, op de mensen schoten, die zich in de straten bevonden. Rond de middag gaf de Israëlische militaire commandant het groene licht aan de falangistische milities om het vluchtelingenkamp binnen te dringen. Iets na 17u drong een eenheid van ongeveer 150 falangisten vanuit het zuiden en het zuid-oosten het kamp Shatila binnen.


Gedurende 40 uren, in de "omcirkelde en afgesloten" kampen, zullen de falangistische milities een groot aantal ongewapende burgers, in meerderheid kinderen, vrouwen en ouderlingen, verkrachten, doden en verwonden. Deze acties worden vergezeld of gevolgd door systematische razzia's, met de goedkeuring en d steun van het Israëlische leger, die resulteren in tientallen verdwijningen.

Tot in de ochtend van zaterdag 18 september 1982, heeft het Israëlische leger, dat perfect op de hoogte was van wat zich in de kampen afspeelde, en waarvan de bevelhebbers in permanent contact stonden met de leiders van de milities die de moordpartij uitvoerden, niet alleen afgezien van elke interventie, maar verleende het directe hulp aan deze operatie door burgers te verhinderen het kamp te ontvluchten en door 's nachts voor constante verlichting te zorgen, met lichtgevende vuurpijlen, die door helikopters en mortieren werden afgeschoten.


Onder druk van een manifestatie met 400.000 deelnemers, heeft het Israëlische parlement (de Knesset) in september 1982 een onderzoekscommissie aangesteld onder de leiding van Yitzhak KAHAN. Ondanks het beperkte mandaat van deze Commissie (een politiek en geen juridisch mandaat), en ondanks het feit dat ze de stem en de eisen van de slachtoffers weigerde te aanhoren, concludeerde de Commissie dat "de minister van Defensie persoonlijk verantwoordelijk was" voor de moordpartijen.

Op aandringen van de Commissie, en onder druk van de manifestaties die op het rapport volgden, heeft Ariel SHARON ontslag genomen als minister van Defensie, maar hij bleef wel lid van de regering als minister zonder portefeuille.

Jez
10-09-04, 09:36
Geplaatst door freya
Sharon heeft de kampen laten omsingelen door zijn soldaten zodat er niemand meer uit kon. En toen de falangisten 3 dagen lang lekker laten moorden.

Als de wet in Belgie niet lafhartig was gewijzigd, dan zou hij zeker veroordeeld worden. Waarom denk je dat de zionistische lobby zich daar zo druk over heeft gemaakt :hihi:

Hij heeft heel veel bloed aan zijn handen, dat nooit in onschuld weg te wassen zal zijn.:mad:

En de moordenaars zelf, je weet wel, de Arabieren die de Arabieren afslachtten, verkrachtten, mishandelden: nog een, een woord van verwijt jegens deze feitelijke moordenaars zelf? Of zijn die onschuldig omdat ze Arabisch zijn en schuif je het liefst alles op conto van de joden?

akram
10-09-04, 09:57
Geplaatst door Jez
En de moordenaars zelf, je weet wel, de Arabieren die de Arabieren afslachtten, verkrachtten, mishandelden: nog een, een woord van verwijt jegens deze feitelijke moordenaars zelf? Of zijn die onschuldig omdat ze Arabisch zijn en schuif je het liefst alles op conto van de joden?

het waren christenen? dacht ik
uiteraard zijn zij ook schuldig en het merendeel van de leiders van die groep is overigens geliquideerd door de Mossad (wordt er beweerd)

Je moet je geen dingen gaan verbeelden en aannemen dat misdaden begaan door arabieren niet veroordeeld worden door de arabieren (het volk)

Al Sawt
10-09-04, 11:20
Geplaatst door nard
In NL accepteren wij dat van elkaar Wat een walgelijke reactie.

Nederland is een bastion van verdraagzaamheid en acceptatie van een andere geluid.

Vertel me Nard, hoe kan je de bedreigingen aan het adres van diverse politici`s uitleggen?

sylvester
10-09-04, 11:21
Geplaatst door akram
het waren christenen? dacht ik
uiteraard zijn zij ook schuldig en het merendeel van de leiders van die groep is overigens geliquideerd door de Mossad (wordt er beweerd)

Je moet je geen dingen gaan verbeelden en aannemen dat misdaden begaan door arabieren niet veroordeeld worden door de arabieren (het volk)

Ik denk zelf dat je het heel slecht gaat krijgen als je als Arabier veroordeeld wordt door een Arabier!

Daar kennen ze nog steeds de lijfstraffen

Jez
10-09-04, 11:23
Geplaatst door akram
Je moet je geen dingen gaan verbeelden en aannemen dat misdaden begaan door arabieren niet veroordeeld worden door de arabieren (het volk)
Hola: dat beweerde ik ook zeker niet.

Alleen is dat niet Freya's lezing, dus vandaar dat ik zo vrij was om dat er aan toe te voegen.

Al Sawt
10-09-04, 11:23
Geplaatst door Lewis Moon
Ik heb het idee dat je niet helemaal van de feiten rond Sabra en Shatila op de hoogte bent. Ik heb het idee dat je een Israelische versie van Sabra en Shatila bezit.

Dat niet verschilt van de holocaust versie van veel Neo-Nazi`s.

freya
10-09-04, 12:13
Geplaatst door Jez
En de moordenaars zelf, je weet wel, de Arabieren die de Arabieren afslachtten, verkrachtten, mishandelden: nog een, een woord van verwijt jegens deze feitelijke moordenaars zelf? Of zijn die onschuldig omdat ze Arabisch zijn en schuif je het liefst alles op conto van de joden?

:schok:

Komen die nu allemaal op de thee bij Trix?!

Al Sawt
10-09-04, 12:14
Geplaatst door Lewis Moon
Ik heb kritisch naar alle teksten die hierover gaan gekeken. Je kunt de conclusie trekken dat toenmalig minister-president Sharon geen oorlogsmisdaden verweten kan worden. Die misdaden in de kampen zijn namelijk begaan door een groep Libanese Arabieren. Je kunt de Israëlische bezettingsmacht, en daarmee hun politieke baas, Ariël Sharon, wel verwijten dat ze niet hebben ingegrepen. Ze waren immers verantwoordelijk voor de handhaving van de orde. Sharon is dus wel verantwoordelijk in politieke zin. Als zou blijken dat hij opdracht heeft gegeven tot de acties ligt de zaak weer anders. Maar tot nu toe is daar geen sprake van. Sharon verantwoordelijk in politieke zin?

Wat voor onzin klets je?

Sharon was toen nog een militair en dus als militair/opperbevelhebber van de Israelische leger, is hij direct verantwoordelijk voor de misdaden.

Want je vergeet een belangrijke detail. In Israel wordt de post van minister van defensie altijd en altijd door een generaal van IDF
En we moeten niet vergeten; dat Sharon als architect en uitvoeder van de Israelische invasie in Libanon, in directe contact stond met militairen ter plaatse.

Bovendien was het de Israelische leger, die Sabra en Shatila hermetisch hebben afgesloten, voortdurend in gaten hielden om vervolgens de militie`s van Gemayal vrije hand te geven.

Voorts zijn er 10tallen goed gedocumenteerde verslagen van Westerse ooggetuigen, die de Israelische militairen van afstand naar de slachting zagen toekijken.


Een Neo-Nazi kan ook kritisch teksten bestuderen, om vervolgens toch eens te worden met teksten die zijn overtuiging van de "holocaust-leugen" staven.

freya
10-09-04, 12:15
Geplaatst door Lewis Moon
Hier is sprake van een persoonsverwisseling Minister van Defensie Ariël Sharon zat aan zijn bureau op het ministerie. Eén van de bevelhebbers van het Israëlische leger, ter plekke, was generaal Sjaron. Hij hield de boel in het oog vanaf een bergtop.

Moet ik hier nog serieus op in gaan? :rolleyes:

Geloof jij maar lekker in sprookjes!
Welterusten :slapen:

Al Sawt
10-09-04, 12:22
Mensen die Zionistische misdaden vergoeilijken of goedpraten, verdienen net als de vergoeilijkers van Nazi-misdaden een ban.

sylvester
10-09-04, 12:34
Geplaatst door freya
:schok:

Komen die nu allemaal op de thee bij Trix?!

Ja wie weet???
Is eens wat anders dan burgers uitnodigen voor een lintje!

taouanza
10-09-04, 12:35
Geplaatst door Al Sawt
Mensen die Zionistische misdaden vergoeilijken of goedpraten, verdienen net als de vergoeilijkers van Nazi-misdaden een ban.

Vinnik ook!

Het zou beheer sieren om met 1 maat te meten.

freya
10-09-04, 13:04
Geplaatst door Lewis Moon
Als zou blijken dat hij opdracht heeft gegeven tot de acties ligt de zaak weer anders. Maar tot nu toe is daar geen sprake van.

Hij heeft dat al lang toegegeven. Weken daarvoor heeft hij al besloten de falangisten het vuile werk te laten opkneppen en heeft daar afspraken over gemaakt.

Jij kijkt alleen naar teksten, maar leest ze kennelijk niet :hihi:

Begin eens met de tekst waarvan ik de link gegeven heb, dat is de aanklacht waaraan door diverse juristen jarenlang is gewerkt.

:moe:

freya
10-09-04, 13:17
Geplaatst door Lewis Moon
Dan moet jij maar eens goed naar de vermelde feiten kijken en jouw eigen interpretatie achterwege laten. Verder laat ik het er maar bij. Het discussieklimaat hier vind ik niet prettig.

Ik heb alleen wat citaten uit die tekst geknipt en geplakt!

:zwaai:

freya
10-09-04, 13:18
dubbel

Spoetnik
10-09-04, 14:08
Geplaatst door Lewis Moon
Ik heb kritisch naar alle teksten die hierover gaan gekeken. Je kunt de conclusie trekken dat toenmalig minister-president Sharon geen oorlogsmisdaden verweten kan worden. Die misdaden in de kampen zijn namelijk begaan door een groep Libanese Arabieren.

Libanese Christenen toch?



Je kunt de Israëlische bezettingsmacht, en daarmee hun politieke baas, Ariël Sharon, wel verwijten dat ze niet hebben ingegrepen. Ze waren immers verantwoordelijk voor de handhaving van de orde. Sharon is dus wel verantwoordelijk in politieke zin. Als zou blijken dat hij opdracht heeft gegeven tot de acties ligt de zaak weer anders. Maar tot nu toe is daar geen sprake van.

Maar Sharon heeft het kamp hermetisch af laten sluiten tijdens de slachting. Dat was zijn bijdrage en het was een bewuste zet.

sylvester
10-09-04, 14:24
Dus is mijn conclusie dan ben je een misdadiger!

dicksr
10-09-04, 15:12
Geplaatst door bogosse
ik vind Sharon ook een misdadiger, maar prikkers die beweren dat Nederland dit niet kan maken die hebben geen verstand van internationale diplomatie.


Beste Bogosse,

Het punt is niet diplomatiek, maar principieel. Normen en waarden weet je wel. En onze grote voorvechter van deze N+W zet zijn N+W opzij, speciaal voor Sharon.

sylvester
10-09-04, 15:21
Ach moet er bijna van huilen!

bogosse
10-09-04, 15:27
Geplaatst door Al Sawt
Mensen die Zionistische misdaden vergoeilijken of goedpraten, verdienen net als de vergoeilijkers van Nazi-misdaden een ban.

Wat hebben de Israeliers dan gemeen met de Nazi's? :rolleyes: Worden er Palestijnen vergast?Is er een genocide aan de gang? Is Israel bezig met het bezetten van het hele Midden-Oosten?

Je moet niet overdrijven. Israel begaat misstanden, zoals China/Sudan/Zuid-Afrika vroeger..maar met de Nazi's kun je het niet vergelijken. Zoiets ligt ook erg gevoelig bij de Joden, dat weet je best.

sylvester
10-09-04, 16:37
Moeten we nou gaan huilen?

Al Sawt
10-09-04, 20:04
Geplaatst door bogosse
Wat hebben de Israeliers dan gemeen met de Nazi's? :rolleyes: Worden er Palestijnen vergast?Is er een genocide aan de gang? Is Israel bezig met het bezetten van het hele Midden-Oosten?

Je moet niet overdrijven. Israel begaat misstanden, zoals China/Sudan/Zuid-Afrika vroeger..maar met de Nazi's kun je het niet vergelijken. Zoiets ligt ook erg gevoelig bij de Joden, dat weet je best. De misdaden van China en Sudan, zijn niet gericht tegen een bepaalde volk en zijn niet op een racistische ideologie geschoeid.

Je mag gerust de etnische conflict in Soedan aankaarten, maar dan bega je een grote denkfout.

taouanza
10-09-04, 20:45
Geplaatst door bogosse
Wat hebben de Israeliers dan gemeen met de Nazi's? :rolleyes: Worden er Palestijnen vergast?Is er een genocide aan de gang? Is Israel bezig met het bezetten van het hele Midden-Oosten?

Je moet niet overdrijven. Israel begaat misstanden, zoals China/Sudan/Zuid-Afrika vroeger..maar met de Nazi's kun je het niet vergelijken. Zoiets ligt ook erg gevoelig bij de Joden, dat weet je best.

Worden die wel uitgenodigd op de koffie?
Ik zou eerst gaan nadenken voordat ik wat schreef als ik jou was.

TonH
11-09-04, 01:03
Geplaatst door Al Sawt
De misdaden van China zijn niet gericht tegen een bepaalde volk en zijn niet op een racistische ideologie geschoeid.


Auw. Dat zullen de Tibetanen een leuke constatering vinden! Verder zijn de Chinezen geen racisten hoor. Ze hebben alleen al wat eeuwtjes lang allerlei volkeren geassimileerd.

bogosse
11-09-04, 10:05
Geplaatst door taouanza
Worden die wel uitgenodigd op de koffie?
Ik zou eerst gaan nadenken voordat ik wat schreef als ik jou was.

ja, die landen worden soms ook uitgenodigd.

wie zegt dat sharon gezellig koffie komt drinken, dat suggereer jij nu.

eerst nadenken he ;)

bogosse
11-09-04, 10:07
Geplaatst door Al Sawt
De misdaden van China en Sudan, zijn niet gericht tegen een bepaalde volk en zijn niet op een racistische ideologie geschoeid.

Je mag gerust de etnische conflict in Soedan aankaarten, maar dan bega je een grote denkfout.

jawel. Chinezen onderdrukken Tibetanen en de Sudanese regering onderdrukt verschillende volken in het land.

is heel goed te vergelijken, waarom is Sudan dan zo anders?

Raihana
11-09-04, 10:15
Sharon door Balkenende uitgenodigd naar NL te komen

Ik vind er niks mis mee... soort zoekt soort.
Allemaal een pot nat, ze delen allemaal dezelfde gedachte..