PDA

Bekijk Volledige Versie : alweer een aanslag door een fanaat in Indonesië



Jar
09-09-04, 08:07
Doden door aanslag op ambassade Australië
MELBOURNE - Door een aanslag op de Australische ambassade in de Indonesische hoofdstad Jakarta hebben donderdag minstens zeven mensen het leven verloren. Volgens lokale Indonesische media zouden zeker acht mensen de bomaanslag voor de Australische ambassade donderdag in Jakarta niet hebben overleefd. Radiostation Elshinta meldde de stoffelijke resten van drie mensen te hebben gezien in het MMC ziekenhuis en de resten van vijf anderen in het Medistra Ziekenhuis. Medici spraken niet veel later over zeven doden als gevolg van de aanslag.

Eerder verklaarde de Australische premier Howard dat er zes doden zouden zijn gevallen door wat lijkt op een aanslag met een autobom. "We zijn er in dit stadium nog niet zeker van, maar tot nu toe wijst alles er op dat het om een autobom gaat ", zei de premier op een persconferentie. De Indonesische autoriteiten bevestigden niet veel later dat het om een bomaanslag ging.

Onder de doden zouden zich geen Australische medewerkers van de ambassade bevinden, verklaarde de regeringsleider. "Al het Australische personeel heeft zich gemeld. Enkelen liepen lichte verwondingen op. Het lot van enkele lokale medewerkers is nog niet bekend", zei Howard van de Australische ambassadeur te hebben vernomen. Onder de slachtoffers zouden zich vooral beveiligingsbeambten en voorbijgangers bevinden.

Howard sprak donderdag van een zeer zware bom die vlak voor het ambassadegebouw tot ontploffing werd gebracht. "Er is een krater van 3 meter diep geslagen 4 meter voor de poort." Het hek heeft het gehouden maar de poort is verwoest, verklaarde Howard. De Australische minister van Buitenlandse Zaken Downer reist donderdag nog naar Jakarta om poolshoogte te gaan nemen.

De afgelopen weken hebben verscheidene westerse ambassades waaronder die van de Verenigde Staten en Australië, hun staatsburgers gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanslagen. De laatste zware aanslag in Indonesië dateert van vorig jaar. Een zelfmoordactie tegen het JW Marriott Hotel eiste twaalf levens. Onder de slachtoffers bevond zich toen een Nederlander.


Wie verantwoordelijk is voor de aanslag is niet duidelijk. De afgelopen jaren zijn in Indonesië meerdere aanslagen op westerse doelen gepleegd, waarvoor de extremistische Jemaah Islamiyah verantwoordelijk wordt gehouden. De in Zuidoost-Azië opererende Jemaah Islamiyah is volgens de autoriteiten gelieerd aan Osama bin Ladens terreurnetwerk Al-Qaida.

In oktober 2002 vielen bij door Jemaah Islamiyah gepleegde bomaanslagen op vooral bij westerse jongeren populaire discotheken op Bali 202 doden.

Jar
09-09-04, 08:09
Nu negen doden, en zeker 100 gewonden. Alle slachtoffers zijn Indonesiërs.

Jar
09-09-04, 08:15
Zouden deze mensen nou niet beseffen dat dit soort waardeloze barbaarse akties tegen burgers alleen maar de economie van hun land schaadt?

Mark
09-09-04, 08:18
Hmmm minder, mijn schoonfamilie zit er.

Alhoewel ik bij de vorige bom ook in Jakarta zat en er niks van merkte... erg grote stad.

Joesoef
09-09-04, 08:18
Geplaatst door Jar
Zouden deze mensen nou niet beseffen dat dit soort waardeloze barbaarse akties tegen burgers alleen maar de economie van hun land schaadt?

Met de politiek in Indonesie is het niet te zeggen wie het nu precies is wat het uiteindelijke doel is.

Jar
09-09-04, 08:26
Maar wel zeer verwerpelijk toch Joesoef? Dit kan en mag toch niet gebeuren?

sylvester
09-09-04, 09:27
Uiteraard Jar!

Dit mag en kan niet gebeuren!

Iedere keer worden er weer onschuldige mensen getroffen.
Deze mensen die al die aanslagen plegen mogen niet vrij ronlopen, maar moeten gestraft worden!

Of zet ze allemaal op een groot veld met een groot hek eromheen en laat ze elkaar uitmoorden!

Scheelt een hoop belastinggeld, want dat kunnen ze beter gebruiken om alles weer op te bouwen. :traan2:

Joesoef
09-09-04, 09:37
Geplaatst door Jar
Maar wel zeer verwerpelijk toch Joesoef? Dit kan en mag toch niet gebeuren?

Natuurlijk wel. Het zijn moslims en moslims hebben altijd gelijk.

Mark
09-09-04, 09:38
Geplaatst door Joesoef
Natuurlijk wel. Het zijn moslims en moslims hebben altijd gelijk.

Daarnaast is het hun eigen land, dus als ze wat gaten in de grond willen blazen dan is dat hun zaak.

sylvester
09-09-04, 09:42
Geplaatst door Joesoef
Natuurlijk wel. Het zijn moslims en moslims hebben altijd gelijk.

Huh????
Hoezo hebben ze altijd gelijk? :bril:

Joesoef
09-09-04, 09:47
Geplaatst door sylvester
Huh????
Hoezo hebben ze altijd gelijk? :bril:

Gewoon daarom. Moet ik dat nu echt steeds gaan uitleggen. Tazzzzzzz

Joesoef
09-09-04, 09:49
Geplaatst door Mark
Daarnaast is het hun eigen land, dus als ze wat gaten in de grond willen blazen dan is dat hun zaak.

Precies. Wat geologisch onderzoek zou ook best wel eens gunstig kunnen uitpakken voor de economie daar. In ieder geval weer een aannemer aan het werk.

Met de bouw kan je de conjuctuur gigantisch positief sturen.

Mark
09-09-04, 09:51
Geplaatst door Joesoef
Precies. Wat geologisch onderzoek zou ook best wel eens gunstig kunnen uitpakken voor de economie daar. In ieder geval weer een aannemer aan het werk.

Met de bouw kan je de conjuctuur gigantisch positief sturen.

Met jou kan ik praten :duim:

al dat gezeik in nederland over kosten van betuweroute, zo kom je nergens natuurlijk.

sylvester
09-09-04, 09:55
Ja want wie bepaald, dat de Islam boven alles staat?
Ik vind het kul!
In Indonesie is niet de Islam als enige religie die ze daar uitoefenen!
Voor het zelfde geld is dat het Boedisme!

Geloof is niet zaligmakend en ook geen excuus om gewoon lekker wat op te blazen in naam van wie dan ook.

Maar goed daardoor ontstaan er wel oorlogen! :verdriet:

Joesoef
09-09-04, 10:04
Geplaatst door sylvester
Ja want wie bepaald, dat de Islam boven alles staat?
Ik vind het kul!
In Indonesie is niet de Islam als enige religie die ze daar uitoefenen!
Voor het zelfde geld is dat het Boedisme!

Geloof is niet zaligmakend en ook geen excuus om gewoon lekker wat op te blazen in naam van wie dan ook.

Maar goed daardoor ontstaan er wel oorlogen! :verdriet:


De meerderheid heeft altijd gelijk. Jammer voor die ongelovigen dat ze gaan branden maar dat was wel hun eigen keuze.

sylvester
09-09-04, 10:13
Geplaatst door Joesoef
De meerderheid heeft altijd gelijk. Jammer voor die ongelovigen dat ze gaan branden maar dat was wel hun eigen keuze.

Sorry hoor maar ik denk dat ik het boek van Nostradamus maar toch nog een keertje gaat lezen.
Die heeft dit o.a. voorspeld.
Pfff wat een nachtmerries heeft die man gehad verschrikkelijk.

En ja met dat soort mensen als jij daar word je dus erg depri van.

Ik laat iedereen in zijn waarde of hij nou een moslim, katholiek of een boedist is!
Zolang ze hun hart maar op de juiste plaats hebben.

Dat zou jij ook eens moeten doen Joesoef!

Nogmaals de Islam is niet alles wat er hier bestaat en als zo'n rand figuur het gebruikt om daar een aanslag mee te veroorzaken zal hij ook branden!!!!

Joesoef
09-09-04, 10:16
Ik heb mn hart vanmorgen op het nachtkastje laten liggen. En nu maar hopen dat de kat hem niet vind.

Mark
09-09-04, 10:20
Geplaatst door sylvester
Sorry hoor maar ik denk dat ik het boek van Nostradamus maar toch nog een keertje gaat lezen.
Die heeft dit o.a. voorspeld.

Heeft ie ook voorspeld dat ik mensen die dat soort voorspellingen geloven uitlach? :rolleyes:

Mark
09-09-04, 10:21
Geplaatst door Joesoef
Ik heb mn hart vanmorgen op het nachtkastje laten liggen. En nu maar hopen dat de kat hem niet vind.

anders ben je straks een harteloze moslim :haha:

Rabi'ah.
09-09-04, 10:23
@ Mark en Joesoef: Jullie zijn goed op dreef vandaag. :hihi:

@ Sylvester: Neem hen alsjeblieft niet serieus. Ze zijn een beetje cynisch geworden na jaren op maroc.nl te hebben doorgebracht. Ze menen het niet zo. :strik:

sylvester
09-09-04, 10:28
Hij heeft o.a. de eerste en tweede oorlog voorspeld en ook dat er in de 21ste eeuw een hoop aanslagen gepleegt gaan worden.

En dat de anders gelovige of de gele de aarde gaan overnemen.
Maar ook dat de aarde en de mensheid vernietigt gaat worden door de mensheid zelf.
En daar zijn we dus hard mee bezig!

Ik ben bang dat dit dus een beginnetje gaat worden van een 3e wereld oorlog.
Met aan de macht al die mongoolen die hun religie gebruiken als excuus.
Maar het neerknallen van onschuldige kindertjes en het misbruiken van hun vrouwen en toeristen op willen blazen vind ik meer iets voor hersenloze mongolen.
Die eigenlijk geaborteerd hadden moeten worden want dat soort zieke mensen kostten de maatschappij verschrikkelijk veel geld.
En daar betaal jij ook aan mee!

Mark
09-09-04, 10:35
Geplaatst door sylvester
Hij heeft o.a. de eerste en tweede oorlog voorspeld en ook dat er in de 21ste eeuw een hoop aanslagen gepleegt gaan worden.

En dat de anders gelovige of de gele de aarde gaan overnemen.
Maar ook dat de aarde en de mensheid vernietigt gaat worden door de mensheid zelf.
En daar zijn we dus hard mee bezig!

Ik ben bang dat dit dus een beginnetje gaat worden van een 3e wereld oorlog.
Met aan de macht al die mongoolen die hun religie gebruiken als excuus.
Maar het neerknallen van onschuldige kindertjes en het misbruiken van hun vrouwen en toeristen op willen blazen vind ik meer iets voor hersenloze mongolen.
Die eigenlijk geaborteerd hadden moeten worden want dat soort zieke mensen kostten de maatschappij verschrikkelijk veel geld.
En daar betaal jij ook aan mee!

als je maar vaag genoeg doet kun je alles uit een zogenaamde voorspelling halen, met de bijbel en koran is ook alles te voorspellen :p

oorlogen zijn er altijd al geweest, er is nu niet meer en niet minder dus niet zo doemdenken :)

ps. ik betaal geen cent aan de australische ambassade

Joesoef
09-09-04, 10:43
Geplaatst door Mark
anders ben je straks een harteloze moslim :haha:

Moslims met een hart :confused:

sylvester
09-09-04, 10:49
Toch ongemerkt wel hoor!
Want ja aan de VN word er weer hulp gevraagt of via een andere weg komt er toch ook weer geld binnen vanuit Nederland!
Want ja Indonesie is tenslotte ook van Nederland geweest.

Nostradamus was een sterrekundige en een medisch deskundige en was niet echt gelovig want hij heeft zich schuil moeten houden van de kerk, anders had hij geeindigt op de brandstapel!.
Hij leefde namelijk in de 15e eeuw en er waren nog geen t.v.'s en ook geen vliegtuigen maar ja omdat je het natuurlijk onverklaarbaar vind vind je het dus eng en hou je daarvoor je ogen dicht!
En ook dus eigenlijk kortzichtig!

Oja hij heeft ook het vliegtuig voorspelt die in het WTCNY invloog!

Mark
09-09-04, 11:03
Geplaatst door sylvester
Toch ongemerkt wel hoor!
Want ja aan de VN word er weer hulp gevraagt of via een andere weg komt er toch ook weer geld binnen vanuit Nederland!
Want ja Indonesie is tenslotte ook van Nederland geweest.

Nostradamus was een sterrekundige en een medisch deskundige en was niet echt gelovig want hij heeft zich schuil moeten houden van de kerk, anders had hij geeindigt op de brandstapel!.
Hij leefde namelijk in de 15e eeuw en er waren nog geen t.v.'s en ook geen vliegtuigen maar ja omdat je het natuurlijk onverklaarbaar vind vind je het dus eng en hou je daarvoor je ogen dicht!
En ook dus eigenlijk kortzichtig!

Oja hij heeft ook het vliegtuig voorspelt die in het WTCNY invloog!

Ik voorspel een oorlog in het jaar 2006!! let maar op

de kans dat wij soldaten naar indonesie sturen is denk ik net zo groot als de kans dat Israelische soldaten een vredesmissie in Saoudie Arabie gaan doen.