PDA

Bekijk Volledige Versie : Hakenkruisen en brandstichting bij moskee



deleted user
09-09-04, 12:20
gewist

napoleon
09-09-04, 14:14
Als het een synagoge was dan was deze topic nu bomvol.

DEMOcraat
09-09-04, 14:15
Geplaatst door deleted user
ENSCHEDE - De moskee aan de Tweede Emmastraat in Enschede is in de nacht van woensdag op donderdag beklad met hakenkruisen. Ook werd er brand gesticht. Dat meldde de politie donderdag.

Enkele vuilniszakken met huisafval en houten balken waren tegen de deuren van de hoofdingang gelegd en in brand gestoken. Door snel optreden van de brandweer bleef de schade beperkt tot verbrande toegangsdeuren en lichte rook- en roetschade. De moskee werd ongeveer een jaar geleden in gebruik genomen. Over het motief van de daders is niets bekend. "We houden alle opties open. Het kan om vandalisme gaan, maar ook een racistische achtergrond hebben", zei een politiewoordvoerder.

Bron (http://tinyurl.com/4n3k2)

als een aanslag wordt gepleegt tegen de islam dan is er altijd een optie in dit geval tussen vandalisme en racisme...
we hebben allemaal in frankrijk gezien hoe het daar met dit soort optie's wordt omgegaan..

Max Stirner
09-09-04, 14:20
Geplaatst door DEMOcraat
als een aanslag wordt gepleegt tegen de islam dan is er altijd een optie in dit geval tussen vandalisme en racisme...
we hebben allemaal in frankrijk gezien hoe het daar met dit soort optie's wordt omgegaan..

Gelul.

De politie houdt altijd alle opties open tot dat ze héél zeker van hun zaak zijn....als ze een dode man in de sloot vinden met 30 steekwonden `sluiten ze een misdrijf niet uit`.

DEMOcraat
09-09-04, 14:23
Geplaatst door Max Stirner
Gelul.

De politie houdt altijd alle opties open tot dat ze héél zeker van hun zaak zijn....als ze een dode man in de sloot vinden met 30 steekwonden `sluiten ze een misdrijf niet uit`.

en hoe zat het ook alweer met die franse tram en die brand.

Goodnight
09-09-04, 14:23
Geplaatst door Max Stirner
Gelul.

De politie houdt altijd alle opties open tot dat ze héél zeker van hun zaak zijn....als ze een dode man in de sloot vinden met 30 steekwonden `sluiten ze een misdrijf niet uit`.

dus hakenkruizen vallen onder vandalisme?

En waarom weet men bijv. in het geval van bepaalde incidenten met synagoges ( zie Frankrijk) dat het om racitische motieven gaat als er hakenkruizen staan?

Goodnight
09-09-04, 14:26
Ok, dat stuk vuil is verwijderd.......

Max Stirner
09-09-04, 14:37
Geplaatst door Goodnight
dus hakenkruizen vallen onder vandalisme?

En waarom weet men bijv. in het geval van bepaalde incidenten met synagoges ( zie Frankrijk) dat het om racitische motieven gaat als er hakenkruizen staan?


Nee, das waar. Ik heb trouwens ook helemaal geen behoefte om dit soort smerige daden te bagattaliseren.

Mijn punt was dat de politie nooit overhaaste conclusies trekt en niet alleen als het om aanslagen tegen `de islam` gaat, zoals een andere prikker insinueert.

Goodnight
09-09-04, 14:45
Geplaatst door Max Stirner
Nee, das waar. Ik heb trouwens ook helemaal geen behoefte om dit soort smerige daden te bagattaliseren.

Mijn punt was dat de politie nooit overhaaste conclusies trekt en niet alleen als het om aanslagen tegen `de islam` gaat, zoals een andere prikker insinueert.

Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel.

dicksr
09-09-04, 14:59
Geplaatst door Goodnight
Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel.

Dat heet gewoon meten met twee maten. Voor de journalistiek en voor de politie. En in tegenstelling tot Max ben ik er niet zo zeker van dat 'onze' politie niet bevooroordeeld is.

Moskee, kerk, synagoge, wat een big deal, ze moeten gewoon met hun rascistische poten van andermans gebedshuizen afblijven.

Max Stirner
09-09-04, 15:00
Geplaatst door Goodnight
Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel.


Daar heb je zeker een punt. Selectieve verontwaardiging is helaas iets waaraan bijna iedereen zich (soms vrijwel onbewust) schuldig maakt.

Goodnight
09-09-04, 15:03
Geplaatst door dicksr
Dat heet gewoon meten met twee maten. Voor de journalistiek en voor de politie. En in tegenstelling tot Max ben ik er niet zo zeker van dat 'onze' politie niet bevooroordeeld is.

Moskee, kerk, synagoge, wat een big deal, ze moeten gewoon met hun rascistische poten van andermans gebedshuizen afblijven.


Ik hoop dat we toch wel enigzins op de politie kunnen vertrouwen.......bij een journalsit kan ik me er nog bij neerleggen.Het is nu eenmaal je werk om een sensationeel populistisch verhaaltje neer te zetten.
Maar de politie....damn als we die niet kunnen vertrouwen kunnen we net zo goed alvast beginnen met in te pakken.

Goodnight
09-09-04, 15:05
Geplaatst door Max Stirner
Daar heb je zeker een punt. Selectieve verontwaardiging is helaas iets waaraan bijna iedereen zich (soms vrijwel onbewust) schuldig maakt.

ik vraag me af of het onbewust gebeurd.
Ik bedoel kom op he........je bent oud en wijs genoeg en hopelijk eerlijk tegen je zelf.

Maarruh je geeft me nu wel te vaak gelijk :wink:

dicksr
09-09-04, 15:07
Geplaatst door Goodnight

Maar de politie....damn als we die niet kunnen vertrouwen kunnen we net zo goed alvast beginnen met in te pakken.

Net als de meeste dingen doen ze dat bevooroordeeld zijn ook gematigd (als ze genoeg mensen hebben). Uiteindelijk wordt het net zo behandeld als bijvoorbeeld de synagoge. Het verschil zit em in dat 'uiteindelijk'.

Jez
09-09-04, 15:09
Wanneer was dat geval met die brand in de islamitische slagerij?
De eigenaar claimde ook racisme, maar later bleek dat het in scene was gezet voor de verzekering.
De vermeende racistische mishandeling van een of andere moslim vorig jaar bleek ook verzonnen te zijn.

Happens all the time, helaas maar waar.

DEMOcraat
09-09-04, 15:12
Geplaatst door Jez
Wanneer was dat geval met die brand in de islamitische slagerij?
De eigenaar claimde ook racisme, maar later bleek dat het in scene was gezet voor de verzekering.
De vermeende racistische mishandeling van een of andere moslim vorig jaar bleek ook verzonnen te zijn.

Happens all the time, helaas maar waar.

moslim mishandelt...welke bron.

Spoetnik
09-09-04, 15:14
Geplaatst door Max Stirner
Daar heb je zeker een punt. Selectieve verontwaardiging is helaas iets waaraan bijna iedereen zich (soms vrijwel onbewust) schuldig maakt.

Het is natuurlijk wel merkwaardig dat wanneer het object een joods object betreft, de selectieve verontwaardiging zich uit in alle grote kranten en journaals, en wanneer het een islamistische object betreft, er een klein stukje op teletekst komt te staan.

dicksr
09-09-04, 15:15
Geplaatst door Jez
Wanneer was dat geval met die brand in de islamitische slagerij?
De eigenaar claimde ook racisme, maar later bleek dat het in scene was gezet voor de verzekering.
De vermeende racistische mishandeling van een of andere moslim vorig jaar bleek ook verzonnen te zijn.

Happens all the time, helaas maar waar.

Dit om de balans in de valse aangiften gelijk te houden nietwaar?

of is de moskee uiteindelijk niet in brand gestoken en was de interpretatie van de hakenkruizen er een door een wat analfabete politieman die per ongeluk het gekrabbel van een kleuter voor hakenkruizen aanzag?

Goodnight
09-09-04, 15:15
Geplaatst door Spoetnik
Het is natuurlijk wel merkwaardig dat wanneer het object een joods object betreft, de selectieve verontwaardiging zich uit in alle grote kranten en journaals, en wanneer het een islamistische object betreft, er een klein stukje op teletekst komt te staan.

that's my point!

dicksr
09-09-04, 15:16
Geplaatst door Spoetnik
Het is natuurlijk wel merkwaardig dat wanneer het object een joods object betreft, de selectieve verontwaardiging zich uit in alle grote kranten en journaals, en wanneer het een islamistische object betreft, er een klein stukje op teletekst komt te staan.


Dat is niet merkwaardig, dat is bevooroordeelde riooljournalistiek. Voor sommigen is het gewoon protestantse moraal.

Goodnight
09-09-04, 15:17
Geplaatst door dicksr
Dit om de balans in de valse aangiften gelijk te houden nietwaar?

of is de moskee uiteindelijk niet in brand gestoken en was de interpretatie van de hakenkruizen er een door een wat analfabete politieman die per ongeluk het gekrabbel van een kleuter voor hakenkruizen aanzag?

ik denk dat Jes bedoelt dat dit ook in scene gezet kan zijn om de indruk te wekken dat moskee-en het slachtoffer zijn van racisten.

Een beetje het slachtoffergedrag dus......

Jez
09-09-04, 15:20
Geplaatst door dicksr
Dit om de balans in de valse aangiften gelijk te houden nietwaar?

of is de moskee uiteindelijk niet in brand gestoken en was de interpretatie van de hakenkruizen er een door een wat analfabete politieman die per ongeluk het gekrabbel van een kleuter voor hakenkruizen aanzag?

Waar ik op doelde, is dat de politie terecht zegt dat ze geen fluit over de oorzaak of daders kunnen zeggen.

Jez
09-09-04, 15:23
Geplaatst door Spoetnik
Het is natuurlijk wel merkwaardig dat wanneer het object een joods object betreft, de selectieve verontwaardiging zich uit in alle grote kranten en journaals, en wanneer het een islamistische object betreft, er een klein stukje op teletekst komt te staan.

Gezien het grote aantal bewezen antisemitische daden, kende ik inderdaad verontwaardiging als zoiets voorviel.
Nu 1x is bewezen dat het in scene was gezet, en 1x (die synagoge brand) nog niet bewezen is maar wel op bedrog lijkt, zet ik inderdaad vraagtekens bij de eerstvolgende vermeend antisemitische daad totdat het inderdaad bewezen is. That's all.

dicksr
09-09-04, 15:28
Geplaatst door Jez
Waar ik op doelde, is dat de politie terecht zegt dat ze geen fluit over de oorzaak of daders kunnen zeggen.

Dat zou ik aangenomen hebben (en ook niet gereageerd hebben) wanneer het aangehaalde voorbeeld niet zo selectief was.

Eerder in de thread werd namelijk wat dat betreft al opgemerkt: een lijk met 30 messteken wordt in een sloot gevonden, de politie verklaart: "Een misdrijf wordt niet uitgesloten."

Jez
09-09-04, 15:31
Geplaatst door dicksr
Eerder in de thread werd namelijk wat dat betreft al opgemerkt: een lijk met 30 messteken wordt in een sloot gevonden, de politie verklaart: "Een misdrijf wordt niet uitgesloten."

Dat lijkt me duidelijk een geval van zelfmoord :-\

Jar
09-09-04, 15:31
Het is natuurlijk wel merkwaardig dat wanneer het object een joods object betreft, de selectieve verontwaardiging zich uit in alle grote kranten en journaals,

Is al in het journaal geweest, en stond ook in telegraaf.

Spoetnik
09-09-04, 15:50
Geplaatst door Jez
Gezien het grote aantal bewezen antisemitische daden, kende ik inderdaad verontwaardiging als zoiets voorviel.
Nu 1x is bewezen dat het in scene was gezet, en 1x (die synagoge brand) nog niet bewezen is maar wel op bedrog lijkt, zet ik inderdaad vraagtekens bij de eerstvolgende vermeend antisemitische daad totdat het inderdaad bewezen is. That's all.

Ik heb nog maar weinig bewezen anti-semistische incidenten in de krant zien staan. Deze meeste anti-semitische incidenten in Frankrijk die de Europese krant haalden bleken vals, ik noem er een paar:

Mishandelde dame, vals
In brand gestoken joods centrum, vals, [bleek gedaan te zijn door oudmedewerker]
Grafschennis in Lyon, vals [bleek uitgevoerd door een man met haat tegen moslims]
Dreigbrieven aan Alex Moise, vals [bleek de brieven aan zichzelf geschreven]
Joodse Rabbi, vals [bleek zichzelf te hebben gestoken]

Spoetnik
09-09-04, 15:53
Geplaatst door Jar
Is al in het journaal geweest, en stond ook in telegraaf.

Voorpagina nieuws? Groot uitgemeten? Werd er een deskundige aan het woord gelaten? Werd er gehint op het grote aantal anti-islamistische incidenten?

Jez
09-09-04, 16:00
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb nog maar weinig bewezen anti-semistische incidenten in de krant zien staan. Deze meeste anti-semitische incidenten in Frankrijk die de Europese krant haalden bleken vals, ik noem er een paar:

Mishandelde dame, vals
In brand gestoken joods centrum, vals, [bleek gedaan te zijn door oudmedewerker]
Grafschennis in Lyon, vals [bleek uitgevoerd door een man met haat tegen moslims]
Dreigbrieven aan Alex Moise, vals [bleek de brieven aan zichzelf geschreven]
Joodse Rabbi, vals [bleek zichzelf te hebben gestoken]

Ik haal niet al mijn info uit de krant, en voor wat betreft dit soort gevallen al helemaal niet meer sinds die frappante missers.
Er is wel plenty info voorhanden met getuigen, situatieschetsen, politie-ingrijpen, heterdaad-acties, gefilmde beelden, bekentenissen et cetera.
De spijkers op laag water laat ik in dezen achterwege.

Ik ben wat behoedzamer geworden in mijn conclusies. Dat acties contra islamitische instellingen ook niet altijd op waarheid berustten, betekent niet dat ze er niet zijn.

Spoetnik
09-09-04, 16:03
Geplaatst door Jez
Ik haal niet al mijn info uit de krant, en voor wat betreft dit soort gevallen al helemaal niet meer sinds die frappante missers.

Waarom komen alleen de frappante missers in het nieuws? Is er een anti-semitische campagne gaande in de media ofzo? Want als er nog een paar van dit soort incidenten breed uitgemeten in de krant komen te staan en daarna blijken ze vals, dan laat het effect zich raden op het grote publiek.



Er is wel plenty info voorhanden met getuigen, situatieschetsen, politie-ingrijpen, heterdaad-acties, gefilmde beelden, bekentenissen et cetera.
De spijkers op laag water laat ik in dezen achterwege.


Jij bent toch journalist? Laat je kunsten zien zou ik zeggen.

dicksr
09-09-04, 16:09
Geplaatst door Jez
Gezien het grote aantal bewezen antisemitische daden,

Bedoel je anti-semitische (in de zin van rascistisch geinspireerd) of anti-israelische (in de zin van politiek geinspireerd) daden?

Jez
09-09-04, 16:10
Geplaatst door Spoetnik
[B]Waarom komen alleen de frappante missers in het nieuws? Is er een anti-semitische campagne gaande in de media ofzo? Want als er nog een paar van dit soort incidenten breed uitgemeten in de krant komen te staan en daarna blijken ze vals, dan laat het effect zich raden op het grote publiek.

Nou sorry hoor: maar de frappante misser-bij-nader-inzien was openings-topic op het 8-uursjournaal :-\
Een lel van een rectificatie, mind you. Dat zal zijn effect niet missen op het grote publiek.

Jez
09-09-04, 16:12
Geplaatst door dicksr
Bedoel je anti-semitische (in de zin van rascistisch geinspireerd) of anti-israelische (in de zin van politiek geinspireerd) daden?

Dat politiek geinspireerde vind ik een oliedom verzinsel, en iets wat terroristen in de kaart speelt, hombre.

Spoetnik
09-09-04, 16:20
Geplaatst door Jez
Nou sorry hoor: maar de frappante misser-bij-nader-inzien was openings-topic op het 8-uursjournaal :-\
Een lel van een rectificatie, mind you. Dat zal zijn effect niet missen op het grote publiek.

Maar als er vaker van dit soort incidenten plaats vinden, en de journaals rectificeren steeds zoals ze behoren te doen, dan krijg je het crywolf syndroom. Dat bedoelde ik dus.

Jez
09-09-04, 16:24
Geplaatst door Spoetnik
Maar als er vaker van dit soort incidenten plaats vinden, en de journaals rectificeren steeds zoals ze behoren te doen, dan krijg je het crywolf syndroom. Dat bedoelde ik dus.

Oh absoluut.
Ik torn verder niet aan datgene wat vaststaat, maar ik ben behoedzaam geworden naar huidige dan wel aankomende berichten. Behoedzaam vind ik een iets sympathieker term dan cry-wolf :)

Siah
09-09-04, 16:28
Geplaatst door Max Stirner
Gelul.

De politie houdt altijd alle opties open tot dat ze héél zeker van hun zaak zijn....als ze een dode man in de sloot vinden met 30 steekwonden `sluiten ze een misdrijf niet uit`.

wat je zegt is tegenwoordig meer een leuze dan werkelijkheid.

toen die marokaanse jongen in de west van amsterdam dood geschoten was, (de politie had in zijn Bovenlichaam geschoten(?!))
moesten de minderheden hun mond houden, totdat de uitslag van de onderzoek bekend zou zijn. ("we kunnen dat nog niet beoordelen, zolang de uitslag van de onderzoek nog niet klaar is", zei toen een blanke amsrterdamer tegen een marokaan op tv)

daarna zagen we by de demonstratie op die plein;
een witte spandoek die door een kleine vliegtuigje in de hemel ter toon gesteld werd.
op die spandoek stond:
"De politie had gelijk"

terwijl de "onderzoek" nog aan de gang was, kregen de mensen dat spandoek te zien.
sommigen werden kwaad en beschouwden dat als provocatie.
(het was ook zo)



dat had opzich twee boodschappen:

_de autoriteiten bepalen zelf op eigene manier wie wel en wie niet schuldig is, ongeacht de onderzoeken en het hele verhaal.
toen was voor mij meteen bekend, wat de uitslag van onderzoek zou zijn.

_het hele gebeuren in de hemel was een teken van:
jullie blijven nog altijd de tweederangsburgers,
(ik kan me niet voorstellen dat de politie hetzelfde zou ter toon stellen, als er in plaats van die kleurlingen, blanken waren)


(het was trouwens niet de eerste keer dat de politie de mensen in hun bovenlichamen ging schieten en niet in hun voeten.)

dicksr
09-09-04, 16:29
Geplaatst door Jez
Dat politiek geinspireerde vind ik een oliedom verzinsel, en iets wat terroristen in de kaart speelt, hombre.

Ik begrijp uit jouw reactie dat wanneer iemand, geinspireerd door de 'dadendrang' van Sharon en consorten, iets roept in de trand van: "die v**le r*t j*den moeten nou eens met hun poten van het land van die palestijnen afblijven en die kl**te muur op hun eigen terrein bouwen", er dan gesproken dient te worden van anti-semitisme. Wanneer je dit politiek geinspireerde afschuw noemt werkt dit terroristen in de hand, klopt dat?

Jez
09-09-04, 16:30
Geplaatst door Siah
wat je zegt is tegenwoordig meer een leuze dan werkelijkheid.

toen die marokaanse jongen in de west van amsterdam dood geschoten was, (de politie had in zijn Bovenlichaam geschoten(?!))
moesten de minderheden hun mond houden, totdat de uitslag van de onderzoek bekend zou zijn. ("we kunnen dat nog niet beoordelen, zolang de uitslag van de onderzoek nog niet klaar is", zei toen een blanke amsrterdamer tegen een marokaan op tv)


Heb je het nou over die eppo die met een mes op een politie-agent afliep?

Siah
09-09-04, 16:31
:ninja2:

taouanza
09-09-04, 16:38
Wat is Nobelien verdacht voorzichtig geworden nu het om een moskee gaat.
Maar ik durf te wedden dat bij een volgende antisemitisch incident ze zich een hernia sjouwt aan rapporten om die te bewijzen.
Sommige mensen zijn zo doorzichtig:moe:

Jez
09-09-04, 16:40
Geplaatst door dicksr
Ik begrijp uit jouw reactie dat wanneer iemand, geinspireerd door de 'dadendrang' van Sharon en consorten, iets roept in de trand van: "die v**le r*t j*den moeten nou eens met hun poten van het land van die palestijnen afblijven en die kl**te muur op hun eigen terrein bouwen", er dan gesproken dient te worden van anti-semitisme. Wanneer je dit politiek geinspireerde afschuw noemt werkt dit terroristen in de hand, klopt dat?
Hahaha... hier heb je een schop om je eigen graf te graven.

Als zoiets geroepen wordt naar iemand die van zijn levensdagen nog niet eens een voet op Israelische bodem heeft gezet, is dat debiel. Net zo debiel en in dezelfde debiele gedachtegang als al die Russische kinderen doodschieten vanwege de Russische politiek.

Wat zeg je nou: dat als ik 10x beroofd wordt door een mocro, ik dan een willekeurige mocro-snotneus van 6 te grazen mag nemen want ik heb een rekening te vereffenen met 'dat gajes'?

Het is het verplaatsen van problemen van micro- naar macroniveau, en onschuldigen verantwoordelijk houden voor whatever. Als je eenmaal die grens overschrijdt, kun je alles maken. Dan kun je zelfs je persoonlijke queeste tegen roodharigen beginnen omdat ze jou steeds te kakken zetten.

Jez
09-09-04, 16:41
Geplaatst door taouanza
Wat is Nobelien verdacht voorzichtig geworden nu het om een moskee gaat.
Maar ik durf te wedden dat bij een volgende antisemitisch incident ze zich een hernia sjouwt aan rapporten om die te bewijzen.
Sommige mensen zijn zo doorzichtig:moe:

Nope, mijn hertje.
Een paar van die incidenten waren afdoende om me behoedzaam te maken versus dergelijke incidenten en degene die nog zullen komen. Als ik dat zeg, meen ik dat.

napoleon
09-09-04, 16:50
Geplaatst door Jez
Hahaha... hier heb je een schop om je eigen graf te graven.

Als zoiets geroepen wordt naar iemand die van zijn levensdagen nog niet eens een voet op Israelische bodem heeft gezet, is dat debiel. Net zo debiel en in dezelfde debiele gedachtegang als al die Russische doodschieten vanwege de Russische politiek.

Wat zeg je nou: dat als ik 10x beroofd wordt door een mocro, ik dan een willekeurige mocro-snotneus van 6 te grazen mag nemen want ik heb een rekening te vereffenen met 'dat gajes'?

Het is het verplaatsen van problemen van micro- naar macroniveau, en onschuldigen verantwoordelijk houden voor whatever. Als je eenmaal die grens overschrijdt, kun je alles maken. Dan kun je zelfs je persoonlijke queeste tegen roodharigen beginnen omdat ze jou steeds te kakken zetten.

Je hebt gelijk als je zegt dat je niet iedereen over een kam moet scheren maar het valt me wel heel erg op dat het westen heel vel en verontwaardigd reageerd wanneer het gaat om joodse of christelijke slachtoffers.
Wat er b.v. is gebeurd in Rusland is natuurlijk heel erg maar het waren "maar" drie honderd en zoveel slachtoffers terwijl er in Tsjetsjenie 42.000 onschuldige slachtoffers door de Russen zijn vermoord, om maar te zwijgen van de vele duizenden verkrachtingen en gewonden. Geen haan die er naar kraait.

dicksr
09-09-04, 17:00
Geplaatst door Jez
Hahaha... hier heb je een schop om je eigen graf te graven.


In dank aanvaard, altijd handig, maar niet meteen terugvragen als we hier klaar zijn.



Geplaatst door Jez
Als zoiets geroepen wordt naar iemand die van zijn levensdagen nog niet eens een voet op Israelische bodem heeft gezet, is dat debiel.


Er is niemand die gesteld heeft dat deze uitroep gericht wordt tegen iemand in het bijzonder, het zou bijvoorbeeld onderdeel van een toespraak kunnen zijn.

Ook zou ik me kunnen voorstellen dat een fanatiek aanhanger van de staat Israel (die er nog nooit voet heeft gezet en dus in jouw ogen ook wel debiel zal zijn), in een discussie deze uitspraak te horen krijgt.

In beide gevallen schiet ik te kort om de toevoeging debiel te kunnen plaatsen


Geplaatst door Jez
Net zo debiel en in dezelfde debiele gedachtegang als al die Russische kinderen doodschieten vanwege de Russische politiek.


Het lijkt me niet dat mijn voorbeeld (een verbale uitwas) hier ook maar enigszins op lijkt, de debiele gedachtengang laat ik geheel voor jouw rekening.


Geplaatst door Jez
Wat zeg je nou: dat als ik 10x beroofd wordt door een mocro, ik dan een willekeurige mocro-snotneus van 6 te grazen mag nemen want ik heb een rekening te vereffenen met 'dat gajes'?


Toepasselijker in het voorbeeld zou zijn 10x beroving door een jood, maar dan nog faal ik het verband te zien tussen een verbale uitwas en het mishandelen van een kind, een beetje twisted vind je niet?


Geplaatst door Jez
Het is het verplaatsen van problemen van micro- naar macroniveau, en onschuldigen verantwoordelijk houden voor whatever. Als je eenmaal die grens overschrijdt, kun je alles maken. Dan kun je zelfs je persoonlijke queeste tegen roodharigen beginnen omdat ze jou steeds te kakken zetten.


Ook ten derde male gedwaald, opnieuw een niet ter zake doende hypothese. Overigens met een interessante bijlage, micro- en macroniveau. Een soort stelling die je hier roept waaruit moet blijken dat wereldpolitiek geen invloed zou kunnen hebben op individueel sentiment.

Ik stel voor dat je de gestelde vraag determineert en niet verder raaskalt

De vraag was simpel, geef antwoord of als het te moeilijk wordt dan haak je lekker af. Maar niet de discussie corrumperenmet halfgebakken nonsense.

Jez
09-09-04, 17:58
Geplaatst door dicksr

De vraag was simpel, geef antwoord of als het te moeilijk wordt dan haak je lekker af. Maar niet de discussie corrumperenmet halfgebakken nonsense.

Goed. Terug naar je vraag. Of agressie jegens joden in Europa antisemitisch is of politiek geinspireerd, en in hoeverre dat vergoelijkt danwel gerechtvaardigd mag wezen. Zo simpel is die vraag trouwens niet, pup.

Of misschien ook wel. Mag je bepaalde bevolkinsgroepen annex religieuze groepen collectief verantwoordelijk houden voor wat hun land-, geloofs-, politiek georienteerde genoten elders doen.

dicksr
09-09-04, 18:22
Geplaatst door Jez
Goed. Terug naar je vraag. Of agressie jegens joden in Europa antisemitisch is of politiek geinspireerd, en in hoeverre dat vergoelijkt danwel gerechtvaardigd mag wezen. Zo simpel is die vraag trouwens niet, pup.

Of misschien ook wel. Mag je bepaalde bevolkinsgroepen annex religieuze groepen collectief verantwoordelijk houden voor wat hun land-, geloofs-, politiek georienteerde genoten elders doen.


Geplaatst door dicksr

Ik begrijp uit jouw reactie dat wanneer iemand, geinspireerd door de 'dadendrang' van Sharon en consorten, iets roept in de trand van: "die v**le r*t j*den moeten nou eens met hun poten van het land van die palestijnen afblijven en die kl**te muur op hun eigen terrein bouwen", er dan gesproken dient te worden van anti-semitisme. Wanneer je dit politiek geinspireerde afschuw noemt werkt dit terroristen in de hand, klopt dat?

De vraag: Moet dit voorbeeld moet beschouwd worden als anti-semitisme?

Simpel toch?

Jez
09-09-04, 18:27
Geplaatst door dicksr
De vraag: Moet dit voorbeeld moet beschouwd worden als anti-semitisme?

Simpel toch?

*zucht*

Ah yeah. Dat kan dan niet meer vanaf de oprichting van de staat Israel.

whisper
09-09-04, 19:04
Geplaatst door Goodnight
Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel. ben het niet met je eens....dit kan en mag nooit gebeuren brandstichting....en hakenkruizen....kom op zeg.... met elkaar goed omgaan en elkaar respecteren.
ik ben het niet eens als er teroristen kinderen dood maken maar ook geen moskee in de brand steken.
in sommige moskeen slapen in de nacht vaak kinderen die daar intern zijn.dit kan en mag nooit.

Goodnight
09-09-04, 20:15
Geplaatst door whisper
ben het niet met je eens....dit kan en mag nooit gebeuren brandstichting....en hakenkruizen....kom op zeg.... met elkaar goed omgaan en elkaar respecteren.
ik ben het niet eens als er teroristen kinderen dood maken maar ook geen moskee in de brand steken.
in sommige moskeen slapen in de nacht vaak kinderen die daar intern zijn.dit kan en mag nooit.


waar ben je het niet mee eens?

Tuurlijk mag dit niet...volgens mij heb ik ook niets anders beweerd.
Maar blijkbaar heb je mijn andere reacties nog niet gelezen??

barneveld
09-09-04, 20:25
Geplaatst door Goodnight
waar ben je het niet mee eens?

Tuurlijk mag dit niet...volgens mij heb ik ook niets anders beweerd.
Maar blijkbaar heb je mijn andere reacties nog niet gelezen??

moilijk om alles te lezen

barneveld
09-09-04, 20:32
Geplaatst door deleted user
ENSCHEDE - De moskee aan de Tweede Emmastraat in Enschede is in de nacht van woensdag op donderdag beklad met hakenkruisen. Ook werd er brand gesticht. Dat meldde de politie donderdag.

Enkele vuilniszakken met huisafval en houten balken waren tegen de deuren van de hoofdingang gelegd en in brand gestoken. Door snel optreden van de brandweer bleef de schade beperkt tot verbrande toegangsdeuren en lichte rook- en roetschade. De moskee werd ongeveer een jaar geleden in gebruik genomen. Over het motief van de daders is niets bekend. "We houden alle opties open. Het kan om vandalisme gaan, maar ook een racistische achtergrond hebben", zei een politiewoordvoerder.

Bron (http://tinyurl.com/4n3k2)

de tukkers komen in actie tegen islam

whisper
10-09-04, 10:18
Geplaatst door Goodnight
Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel. [quote]het betreft nu een moskee....komt niet vaak voor ...maar als het een kerk of synagoge .....zouden jullie dan ook zo fel reageren als sommige mensen hier doen....ik ben tegen elk geweld.
we mogen niet het zelfde worden als terrorristen...de meeste onder jullie zijn nog jong....maar de gruwel verhalen van de tweede oorlog kan ik mij nog goed herinneren....en dat begon ook zo.
brandstichting....ruiten kapot slaan van joodse mensen....ikmoet er niet aan denken dat zich hetzelfde gaat herhalen....maar dan met moslims.
zie het al gebeuren dat mijn buren hiet weggehaald worden en op transpoort gezet worden....daar moeten we voor waken.
stop elk geweld....laten we in vrede samen wonen aub.

Goodnight
10-09-04, 10:22
Geplaatst door barneveld
moilijk om alles te lezen

doe een poging zou ik zeggen grappen maker.

Goodnight
10-09-04, 10:32
het betreft nu een moskee....komt niet vaak voor ...maar als het een kerk of synagoge .....zouden jullie dan ook zo fel reageren als sommige mensen hier doen....ik ben tegen elk geweld.
we mogen niet het zelfde worden als terrorristen...de meeste onder jullie zijn nog jong....maar de gruwel verhalen van de tweede oorlog kan ik mij nog goed herinneren....en dat begon ook zo.
brandstichting....ruiten kapot slaan van joodse mensen....ikmoet er niet aan denken dat zich hetzelfde gaat herhalen....maar dan met moslims.
zie het al gebeuren dat mijn buren hiet weggehaald worden en op transpoort gezet worden....daar moeten we voor waken.
stop elk geweld....laten we in vrede samen wonen aub. [/B] ]


Wel wishper...de ironie is nu dat men zich dezelfde vraag stelt alleen omgekeerd: waarom is de verontwaardiging selectief.Waarom als het een synagoge of kerk zou betreffen dan zou het wereldnieuws zijn.Nu wordt er hoogstens een regeltje of vijf aan gewijd ergens in een hoekje op de vierde pagina van de regionale krant?

Hetzelfde worden als terorristen zal niet zo snel gebeuren met de prikkertjes hierzo, maar als er wel een klimaat gekweekt wordt waarin het de ene partij tegen de ander is dan moet men niet verbaasd zijn dat terorrisme wel degelijk een voedingsbodem heeft.

Ik vraag me af of hetzelfde zou gebeuren met de moslims als de joden in de 2de wereldoorlog.Ik denk dat de schrikkelgebeurtensissen van de 2de wereldoorlog nog te vers zijn.Maar dat is hetgeen de mensen ook tegenhoud naar mijn idee.Zonder dat zouden de moslims allang gelynched en getransporteerd zijn.

Wat de toekomst zal brengen weet ik niet, maar ik denk dat er wel een vorm van escalatie zal volgen.Het zijn niet zozeer alleen de problemen die men in Nederland met elkaar ondervindt.Het is een probleem wat over de hele wereld speelt.
Ik heb zelfs het gevoel dat het nooit zo hevig is geweest....maar daar heb ik te weinig kennis van de veschillende partijen tijdens de afgelopen 2 oorlogen en de koude oorlog.

Leven zonder geweld is helaas een illusie wishper.....zoalng de mens heeft geleefd is geweld een tweede natuur.

Goodnight
10-09-04, 10:35
Geplaatst door deleted user
Volgens mij bedoelt hij het ook echt als een grapje, en dan ook nog eens in jouw voordeel. :p

barneveld kan ik soms niet volgen...maar dat is geloof ik ook bewust he barneveld?

ASHELHIE
10-09-04, 12:56
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat het J**en zijn die dit gedaan hebben om de Moslims op te zetten tegen de Nazi's en vice versa, om te beletten dat het eventueel bondgenoten worden.
Ze zijn zich er momenteel toch in aan het specialiseren, swastika's te schilderen op muren. Zie maar naar Parijs.

Groetjes

bogosse
10-09-04, 16:41
Geplaatst door Goodnight
Ik denk ook niet dat de politie hier anders mee om zal gaan dan met ieder ander willekeurig incident.

Maar het is natuurlijk wel pijnlijk dat als het een joods doelwit betreft men buitelend over elkaar heen rolt om maar zijn zegje te kunnen doen over anti-semitisme...en dat als het om een islamtisch doelwit gaat er nogal laconiek op wordt gereageerd.Het wordt vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Geen verontwaardigde burgers die er schande van spreken van deze antisemtische daad...want dat is het in feite wel.

Waarom vergelijk je een Frans incident met een Nederlands incident? :rolleyes: Wie zegt dat er in Frankrijk met 2 maten gemeten wordt? Als er bewijzen zijn dat het racisme is, dan heeft niemand er profijt van om dan met 2 maten te meten.

Ik vind het weer erg triest dat het eerste wat jullie doen na deze schandalijke misdaad, in de slachtofferrol gaan en klagen dat Joden meer aandacht krijgen dan Moslims. Als je dat voor jezelf 1000x blijft herhalen, zou het nog kunnen kloppen ook.

Siah
10-09-04, 18:21
Geplaatst door bogosse

Ik vind het weer erg triest dat het eerste wat jullie doen na deze schandalijke misdaad, in de slachtofferrol gaan en klagen dat Joden meer aandacht krijgen dan Moslims. Als je dat voor jezelf 1000x blijft herhalen, zou het nog kunnen kloppen ook.


men zegt steeds dat de muslims in de slachtofferrol gaan..

dit is een cliché!
het is een beeld een projectie gecreed door de media.
of de muslims werkelijk slachtoffers zijn en ook zich slachtoffer voelen...dacht ik niet.

volgens mij zijn ze standvastiger dan ooit!
(anders zouden bv de mensen in Palestina, niet meer dan 50 jaar vol kunnen houden tegen "staat"terrorisme van israel.
kijk hoe snel het verzet in Irak groeit! steeds georganiseerder!
en het gaat daar zeker door zo, totdat er een verandering komt in huidige situatie!

dat ergens iemand iets verkeerd gaat interpriteren of verwoorden, is een andere verhaal.



PS: in Irak of Paletina bv zijn de mensen ongeveer even de dupe van al dat agressie en bombardementen, als de mensen hier door bomaanslagen.

Turkish_boy
10-09-04, 18:26
Triest echt triest.... Beetje moskee aanvallen....
Moge allah hun straffen en laten branden in de hel.

Gerard074
10-09-04, 20:35
Geplaatst door Siah
wat je zegt is tegenwoordig meer een leuze dan werkelijkheid.

toen die marokaanse jongen in de west van amsterdam dood geschoten was, (de politie had in zijn Bovenlichaam geschoten(?!))
moesten de minderheden hun mond houden, totdat de uitslag van de onderzoek bekend zou zijn. ("we kunnen dat nog niet beoordelen, zolang de uitslag van de onderzoek nog niet klaar is", zei toen een blanke amsrterdamer tegen een marokaan op tv)

daarna zagen we by de demonstratie op die plein;
een witte spandoek die door een kleine vliegtuigje in de hemel ter toon gesteld werd.
op die spandoek stond:
"De politie had gelijk"

terwijl de "onderzoek" nog aan de gang was, kregen de mensen dat spandoek te zien.
sommigen werden kwaad en beschouwden dat als provocatie.
(het was ook zo)



dat had opzich twee boodschappen:

_de autoriteiten bepalen zelf op eigene manier wie wel en wie niet schuldig is, ongeacht de onderzoeken en het hele verhaal.
toen was voor mij meteen bekend, wat de uitslag van onderzoek zou zijn.

_het hele gebeuren in de hemel was een teken van:
jullie blijven nog altijd de tweederangsburgers,
(ik kan me niet voorstellen dat de politie hetzelfde zou ter toon stellen, als er in plaats van die kleurlingen, blanken waren)


(het was trouwens niet de eerste keer dat de politie de mensen in hun bovenlichamen ging schieten en niet in hun voeten.)


Siah,
Schietincidenten zijn bij de Nederlandse politie nog steeds een grote uitzondering, al deze incidenten worden achteraf door een onafhankelijke rechter getoetst. In ieder ander land wordt een man die met een mes op de politie komt aflopen in een kleine ruimte neer- of doodgeschoten. In dit soort noodweersituaties is het juist de bedoeling een tegenstander direkt uit te schakelen, dus niet in de voet te schieten. Verder is het natuurlijk nooit zo dat een politieagent in een levensbedreigende sitautie gaat denken, wat zal ik doen want het is een blanke of oh ik kan nu wel schieten want het is een Marokkaan, complete onzin.
En dat mensen demonstreren zonder iets te weten van de zaak komt waarschijnlijk voort uit een ander soort woede.
en het vliegtuigje was een particulier iniatief, daar heeft noch de politie noch de overheid wat mee te maken.

Dus kom niet al te snel tot allerlei conclusies als je niet op de hoogte bent.