PDA

Bekijk Volledige Versie : Milli Görüs verbiedt slaan vrouwen - Wanneer volgt AEL...?



Ron Haleber
09-09-04, 15:01
Milli Görüs verbiedt slaan vrouwen - Wanneer volgt AEL...?

Bron: AT5

De Turks-islamitische organisatie Milli G? gaat het slaan van vrouwen verbieden. Ook een corrigerende tik, zoals in de Koran beschreven staat, mag volgens de organisatie niet. In het vrijdagsgebed zullen de imams van de vereniging tegen huiselijk geweld preken.
In een onderzoek geeft 24% van de allochtone vrouwen toe met huiselijk geweld te maken te hebben. Volgens experts is dit getal nog hoger.
Dinsdag eiste het OM nog twee jaar cel tegen een Turkse man die zoutzuur in het gezicht van zijn vrouw had gegooid. Het slachtoffer moest geopereerd worden aan haar ogen.


Wanneer volgt de AEL...?

Spoetnik
09-09-04, 15:03
Heeft de AEL het slaan van vrouwen ooit toegestaan dan? En zoja in welk partij program, ik zou het graag willen lezen.

Ron Haleber
09-09-04, 15:07
Geplaatst door Spoetnik
Heeft de AEL het slaan van vrouwen ooit toegestaan dan? En zoja in welk partij program, ik zou het graag willen lezen.

Heeft Milli Görüs het slaan van vrouwen ooit toegestaan dan? En zoja in welk partij program, ik zou het graag willen lezen.

Spoetnik
09-09-04, 15:11
Geplaatst door Ron Haleber
Heeft Milli Görüs het slaan van vrouwen ooit toegestaan dan? En zoja in welk partij program, ik zou het graag willen lezen.

Milli Gorus is geen democratische politieke partij Ron, maar een Islamistische groepering die zich baseert op de Koran. Ik kan me vergissen maar ik heb nergens in het AEL programma gelezen dat de Koran de leidraad is van de organisatie en dat ze alles in de Koran onderstrepen.

Ron Haleber
09-09-04, 15:17
Geplaatst door Spoetnik
Milli Gorus is geen democratische politieke partij Ron, maar een Islamistische groepering die zich baseert op de Koran. Ik kan me vergissen maar ik heb nergens in het AEL programma gelezen dat de Koran de leidraad is van de organisatie en dat ze alles in de Koran onderstrepen.

Spoetnik, dat de MDP-AEL zich niet baseert op de koran geloof ik niet.

Milli Gorus o.l. van Haci Karacaer is ook altijd een zeer democratische organisatie geweest...

Het gaat erom dat isl. organisaties en imams dit dus eens expliciet verbieden! Dat vind ik een nuttige en goede daad van Haci!

akram
09-09-04, 15:26
Geplaatst door Ron Haleber
Spoetnik, dat de MDP-AEL zich niet baseert op de koran geloof ik niet.

Milli Gorus o.l. van Haci Karacaer is ook altijd een zeer democratische organisatie geweest...

Het gaat erom dat isl. organisaties en imams dit dus eens expliciet verbieden! Dat vind ik een nuttige en goede daad van Haci!

hoe moet je die vrouwen anders in het gareel houden? :D

Ron Haleber
09-09-04, 15:35
Geplaatst door akram
hoe moet je die vrouwen anders in het gareel houden? :D

Akram, daar heeft Haci een Vrouwenfederatie voor opgezet!

http://www.mgvf.nl/index.asp?naid=11&ntid=6&cid=7

Na 1999 (mei) begon onze organisatie, die tot dan toe activiteiten ontplooide onder de naam "Nederlands Moslim Vrouwen Platform", onder de nieuwe naam "Vrouwenfederatie Milli Görüş Noord Nederland" (juni 1999) aan haar activiteiten


http://www.mgvf.nl/upload/toplandi.bmp


Je vindt er ook heel goede recepten - ik ga ze zeker (bij Haci) eens uitproberen!

http://www.mgvf.nl/upload/yemekfotora1.JPG

dicksr
09-09-04, 15:38
Geplaatst door akram
hoe moet je die vrouwen anders in het gareel houden? :D

Nou niet meteen van die moeilijke vragen stellen he.

Het gaat om het principe! :hardlach:

Ron Haleber
09-09-04, 15:40
Geplaatst door dicksr
Nou niet meteen van die moeilijke vragen stellen he.

Het gaat om het principe! :hardlach:

dicksr hoe doe jij dat dan...? :staart: :student:

dicksr
09-09-04, 15:41
Geplaatst door Spoetnik
Heeft de AEL het slaan van vrouwen ooit toegestaan dan? En zoja in welk partij program, ik zou het graag willen lezen.

Waaraan Ron denk ik apelleert is het 'culturele' goed waarbinnen het slaan / 'corrigeren' van de vrouw niet ongewoon is.

De oproep aan de AEL (MDP) om dit initiatief te steunen lijkt me daarom niet zo vreemd.

dicksr
09-09-04, 15:41
Geplaatst door Ron Haleber
dicksr hoe doe jij dat dan...? :staart: :student:

In principe niet.

Ron Haleber
09-09-04, 15:46
Geplaatst door dicksr
In principe niet.

Dus jij houdt ze niet in het gareel? mooie boel bij jou thuis: FITNA zou akram zeggen!

dicksr
09-09-04, 15:51
Geplaatst door Ron Haleber
Dus jij houdt ze niet in het gareel? mooie boel bij jou thuis: FITNA zou akram zeggen!

Dat heb ik inderdaad lang geleden opgegeven, is veel gezelliger sindsdien. Krijg ik ook weer tijd voor mezelf.

akram
09-09-04, 15:52
Geplaatst door Ron Haleber
Dus jij houdt ze niet in het gareel? mooie boel bij jou thuis: FITNA zou akram zeggen!

Ik hou het toch liever bij FANTA

dicksr
09-09-04, 15:58
Geplaatst door akram
Ik hou het toch liever bij FANTA


Dus jij doet er ook geen ruk aan. Jij houdt ze ook niet in toom.
Is ook veel gezelliger, doe mij ook een Fanta (mag er een oud borreltje naast?)

akram
09-09-04, 16:09
Geplaatst door dicksr
Dus jij doet er ook geen ruk aan. Jij houdt ze ook niet in toom.
Is ook veel gezelliger, doe mij ook een Fanta (mag er een oud borreltje naast?)

die vrouwen vrouwen van tegenwoordig zijn moeilijk in toom te houden
dus gewoon mee leren leven en over je heen laten komen

borreltje is haraam :hihi:

dicksr
09-09-04, 16:23
Geplaatst door akram
die vrouwen vrouwen van tegenwoordig zijn moeilijk in toom te houden
dus gewoon mee leren leven en over je heen laten komen

borreltje is haraam :hihi:

Ja, gewoon over je heen laten komen! Jij hoeft geen borreltje te drinken, laat dat maar aan mij over!

Rabi'ah.
09-09-04, 16:38
Geplaatst door Ron Haleber


Het gaat erom dat isl. organisaties en imams dit dus eens expliciet verbieden! Dat vind ik een nuttige en goede daad van Haci!

Waarom zou je zaken gaan verbieden waarvan het vanzelfspreekt dat het verboden is?

Waarom zouden moslims per sé het slaan van vrouwen moeten verbieden?

Veel nuttiger lijkt het me overigens dat er echt iets aan zulke problemen gedaan wordt, i.p.v. een soort "symbolische" politieke veroordeling die ook nog eens suggereert dat het bij moslims iets bijzonders is om slaan te veroordelen. :moe:



Groetjes,

Rabiah.

dicksr
09-09-04, 17:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom zou je zaken gaan verbieden waarvan het vanzelfspreekt dat het verboden is?
Waarom zouden moslims per sé het slaan van vrouwen moeten verbieden?
Veel nuttiger lijkt het me overigens dat er echt iets aan zulke problemen gedaan wordt, i.p.v. een soort "symbolische" politieke veroordeling die ook nog eens suggereert dat het bij moslims iets bijzonders is om slaan te veroordelen. :moe:
Groetjes,
Rabiah.

Kennelijk is het voor velen / sommigen niet zo voor de hand liggend als jij hier suggereert.

Kennelijk omdat dit een handeling is die in de praktijk met enige regelmaat voorkomt.

Nu gebeurt er dus echt iets aan iets wat jij ontkent en dan ga je daar vragen als deze bij stellen.

Misschien een suggestie om eens met Milli Grus te gaan praten en te vragen hoe ze tot deze actie zijn gekomen en dan pas op basis van die kennis vragen stellen of je bij het initiatief aansluiten.

taouanza
09-09-04, 17:38
Geplaatst door Ron Haleber
Akram, daar heeft Haci een Vrouwenfederatie voor opgezet!

http://www.mgvf.nl/index.asp?naid=11&ntid=6&cid=7

Na 1999 (mei) begon onze organisatie, die tot dan toe activiteiten ontplooide onder de naam "Nederlands Moslim Vrouwen Platform", onder de nieuwe naam "Vrouwenfederatie Milli Görüş Noord Nederland" (juni 1999) aan haar activiteiten


http://www.mgvf.nl/upload/toplandi.bmp


Je vindt er ook heel goede recepten - ik ga ze zeker (bij Haci) eens uitproberen!

http://www.mgvf.nl/upload/yemekfotora1.JPG

Ik ben benieuwd wat het in werkelijkheid in houd. Ik wil niet bevooroordeelt doen maar het eerste bij mij opkomt is The Stepford Wives.:vreemd:

dicksr
09-09-04, 17:45
Geplaatst door taouanza
Ik wil niet bevooroordeelt doen maar het eerste bij mij opkomt is The Stepford Wives.:vreemd:

Hoezo niet bevooroordeeld? :engel:

taouanza
09-09-04, 17:53
Geplaatst door dicksr
Hoezo niet bevooroordeeld? :engel:

:p