PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kwik-Fit misleidt klanten'



Goodnight
10-09-04, 10:53
Uitgegeven: 9 september 2004 14:16
Laatst gewijzigd: 9 september 2004 15:18

DEN HAAG - Het autoservicebedrijf Kwik-Fit levert slechts half werk als het een grote beurt uitvoert. Een aantal essentiële onderdelen wordt niet gedaan, waardoor klanten later mogelijk met een kapotte auto zitten.

"Het bedrijf misleidt de klanten", zei M. Huisman, secretaris van de Nederlandse Dealer Associatië (NDA), donderdag. Hij baseert zich op onderzoek van een onafhankelijk bureau.


Paniek

Kwik-Fit ontkent de beschuldigingen met kracht en spreekt van stemmingmakerij. "Er is paniek uitgebroken onder de dealers, omdat wij zo goedkoop grote beurten uitvoeren", zei retaildirecteur J. van der Marel. Volgens hem doet de kwaliteit van Kwik-Fit niet onder voor die van de dealers.

De NDA liet het onderzoek naar de grote beurten van Kwik-Fit uitvoeren na klachten uit de branche. Het bureau stuurde een aantal auto's langs vestigingen van de onderneming. Daaruit kwam volgens Huisman naar voren dat de garages volgens een controlelijst werken, waarop een aantal belangrijke punten ontbreken.

Zo werd in twee gevallen de distributieriem niet gecontroleerd, hoewel deze wel vervangen moesten worden, aldus Huisman. Ook verving Kwik-Fit volgens de NDA de rem- en koelvloeistof niet en het keek de airconditioning niet na. Huisman: "Kwik-Fit voert deze dingen niet uit, omdat ze anders niet zo goedkoop kunnen werken."

Onmogelijk

Van der Marel van Kwik-Fit stelt dat het onmogelijk is de distributieriem te controleren. Volgens hem doen dealerbedrijven dat ook niet. Slechts enkele filialen hebben toestemming om de airconditioning na te kijken. "Daar zijn erg strenge regels aan verbonden." De rem- en koelvloeistof wordt volgens de directeur wel vervangen als dat moet.

Kwik-Fit overweegt juridische stappen tegen de NDA te ondernemen om een rectificatie af te dwingen

Joesoef
10-09-04, 10:58
Geplaatst door Goodnight
Van der Marel van Kwik-Fit stelt dat het onmogelijk is de distributieriem te controleren. Volgens hem doen dealerbedrijven dat ook niet. Slechts enkele filialen hebben toestemming om de airconditioning na te kijken. "Daar zijn erg strenge regels aan verbonden." De rem- en koelvloeistof wordt volgens de directeur wel vervangen als dat moet.


Ik moet er niet aan denken dat Kwik-Fit de distributieriem van mijn auto gaat vervangen..........

Goodnight
10-09-04, 11:00
Geplaatst door Joesoef
Ik moet er niet aan denken dat Kwik-Fit de distributieriem van mijn auto gaat vervangen..........

waarom niet?
:hihi:

Joesoef
10-09-04, 11:09
Geplaatst door Goodnight
waarom niet?
:hihi:

In noord moest ik laatst aangeven hoe ze de dynamosnaar moesten aanspannen.......

rja
10-09-04, 14:07
Geplaatst door Joesoef
In noord moest ik laatst aangeven hoe ze de dynamosnaar moesten aanspannen.......
Stelletje prutsers bij Kwikfit, laatst hebben ze bij mij de remmen voor vervangen - bij mijn normale garage kon ik niet terecht - , de auto remde heel laat, ik moest veertig kilometer rijden, ik heb me op de autobaan achter een vrachtwagen gehangen met veel tussenruimte, heel rustig aangedaan. Ik heb toen ik thuis was de Wegenwacht gebeld, die heeft de remmen gecontroleerd, Kwikfit had een veertje verkeerd gemonteerd, waardoor de auto veels te laat remde. De remmentest die ook op rekening stond, stelt niets voor, want anders hadden ze dat gemerkte dat de auto niet goed remde.

Goodnight
10-09-04, 14:14
Geplaatst door rja
Stelletje prutsers bij Kwikfit, laatst hebben ze bij mij de remmen voor vervangen - bij mijn normale garage kon ik niet terecht - , de auto remde heel laat, ik moest veertig kilometer rijden, ik heb me op de autobaan achter een vrachtwagen gehangen met veel tussenruimte, heel rustig aangedaan. Ik heb toen ik thuis was de Wegenwacht gebeld, die heeft de remmen gecontroleerd, Kwikfit had een veertje verkeerd gemonteerd, waardoor de auto veels te laat remde. De remmentest die ook op rekening stond, stelt niets voor, want anders hadden ze dat gemerkte dat de auto niet goed remde.

lekker veilig....... :wow:

gibraltar
10-09-04, 16:04
de meeste jongens die je bij kwikfit werken.
lopen stage via school.(breng je theorie in praktijk)

Siah
10-09-04, 16:40
Geplaatst door Joesoef
In noord moest ik laatst aangeven hoe ze de dynamosnaar moesten aanspannen.......

:haha: