PDA

Bekijk Volledige Versie : amerikanen verliezen terrein in afghanistan



akram
10-09-04, 12:36
Afghanistan is weer grotendeels in handen van de Taliban. De Amerikanen krijgen er geen voet aan de grond. Dat zegt de tweede man van terreurorganisatie al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. De rechterhand van Osama bin Laden spreekt zich uit op een videoband, die de Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft uitgezonden. Volgens al-Zawahiri heeft de Taliban de steun van de Afghaanse bevolking


Ik geloof er niks van
ze moeten een keer ophouden met onrealistische propaganda te maken

Joesoef
10-09-04, 13:08
Benieuwd naar Irak. Hoe zal het er daar uit zien over pak hem beet 3 jaar. Nu is het wel zo dat in Afghanistan niets valt te halen, op wat opium en hash na. Zelfs voor een oliepijplijding is het niet meer Interessant, maar dat komt natuurlijk omdat men nu greep heeft op Irak.
Heel benieuwd hoe de midenoosten politiek zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Zeker nu met de economische groei van China en de stagnatie in Amerika. Olie ebn de gevolgen zijn razend interessant.

sylvester
10-09-04, 13:38
Geplaatst door akram
Afghanistan is weer grotendeels in handen van de Taliban. De Amerikanen krijgen er geen voet aan de grond. Dat zegt de tweede man van terreurorganisatie al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. De rechterhand van Osama bin Laden spreekt zich uit op een videoband, die de Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft uitgezonden. Volgens al-Zawahiri heeft de Taliban de steun van de Afghaanse bevolking


Ik geloof er niks van
ze moeten een keer ophouden met onrealistische propaganda te maken

Dit was wel gisteren in het late nieuws en kwam af van Al yazeera.
Dus er zit wel een kern van waarheid in.
Voor alle zekerheid kunnen de Amerikanen het maar beter voor serieus nemen of moeten ze het tegenwoordig maar via de SMS of via de MMS lijnen doen!

afghangirl
10-09-04, 15:18
eerst gaan ze die land bombarderen en dan willen ze weg gaan....tfoee fatsoen!!
thallai

akram
10-09-04, 15:21
Geplaatst door sylvester
Dit was wel gisteren in het late nieuws en kwam af van Al yazeera.
Dus er zit wel een kern van waarheid in.
Voor alle zekerheid kunnen de Amerikanen het maar beter voor serieus nemen of moeten ze het tegenwoordig maar via de SMS of via de MMS lijnen doen!

vooralsnog zijn de amerikanen de baas in Afghanistan en zo'n videoband verandert daar niks aan
het is net als die minister van informatie van irak die leugens staat te verkondigen dat het amerikaanse leger in de pan wordt gehakt terwijl achter bij wijze van spreken de amerikanen al staan

sylvester
10-09-04, 15:22
Nou van de week was er ook nog een leuke reportage over afghaanse vrouwen die een cursus gingen volgen die werd verzorgt door een aantal Amerikaanse vrouwen.
Dit was wel een goed project, want zo konden vrouwen een vak leren en ook zelf iets opzetten.
Moestten ze wel uitkijken voor de Taliban :boogjes:

Max Stirner
10-09-04, 15:33
Geplaatst door afghangirl
eerst gaan ze die land bombarderen en dan willen ze weg gaan....tfoee fatsoen!!
thallai

Je wilt dus dat de Amerikanen in Afghanistan blijven?

Spoetnik
10-09-04, 15:37
Geplaatst door akram
Afghanistan is weer grotendeels in handen van de Taliban. De Amerikanen krijgen er geen voet aan de grond. Dat zegt de tweede man van terreurorganisatie al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. De rechterhand van Osama bin Laden spreekt zich uit op een videoband, die de Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft uitgezonden. Volgens al-Zawahiri heeft de Taliban de steun van de Afghaanse bevolking


Ik geloof er niks van
ze moeten een keer ophouden met onrealistische propaganda te maken

Je moet de uitspraken van Al-Qa'ida eens vergelijken met die van Bush, Rumsfeld en consorten. Ze zijn precies dezelfde namelijk.

We've got them on the run zegt Bush, they are hiding in their caves. Lijkt verdacht veel op wat Zawaheri gisteren zei. Misschien hebben ze dezelfde politieke adviseur.

sylvester
10-09-04, 15:41
Ja is toch voordeliger???? :geld:

GroteWolf
10-09-04, 15:47
Ze hadden die Boeddha beelden met rust moeten laten.

Spoetnik
10-09-04, 15:50
Geplaatst door GroteWolf
Ze hadden die Boeddha beelden met rust moeten laten.

hoezo? Heeft de Taliban daardoor slechte Karma gekregen?

Simon
10-09-04, 15:52
Het bandje op Al Jazeera was waarschijnlijk een uitnodiging aan de amerikanen om het offensief te openen en de Taliban de pan in te hakken. Merkwaardig filmpje. Ze hadden beter Osama Bin Laden voor de camera kunnen zetten. Dan is het een uitzending die stof doet opwaaien.

sylvester
10-09-04, 16:07
Ja dat zou een afgang zijn voor de amerikanen.
Dan laat hij zien dat ze hem nog steeds niet te pakken hebben.

Maar misschien heeft hij het wel te druk met een ander uiterlijk te bedenken.

afghangirl
12-09-04, 13:50
Nee..zo bedoel ik het niet ik bedoel dat de amerikanen moeten blijfen om die mensen daar te helpen...niet eerst die land ff bombarderen...en dan weg gaan..STOP..EN DAT NOEMEN ZE HELPEN!!! TAZZZ..

thallai

bogosse
12-09-04, 13:59
Geplaatst door afghangirl
Nee..zo bedoel ik het niet ik bedoel dat de amerikanen moeten blijfen om die mensen daar te helpen...niet eerst die land ff bombarderen...en dan weg gaan..STOP..EN DAT NOEMEN ZE HELPEN!!! TAZZZ..

thallai

het is ook nooit goed he.. :verward:

de Nederlanders zijn nou precies in Irak om de dingen te doen die jij nu wenst..maar je wil zeker wel dat de Nederlanders weg gaan uit Irak.

Ik vind trouwens ook dat de VN in Afghanistan moet blijven.

afghangirl
12-09-04, 15:28
Nee de nederlanders hoeven daar niet weg...van die land. En wie ben ik om dat te bepalen...dat ze weg moeten of niet...want ze luisteren toch niet. Ik geef alleen me mening. Is dat ook al verboden ofzo??