PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Turkse overspelwet schaadt EU kans'



Couscousje
11-09-04, 13:37
'Turkse overspelwet schaadt EU kans'

Het wetsvoorstel van de Turkse regering om vreemdgaan strafbaar te stellen, schaadt de kans op toetreding van Turkije tot de Europese Unie (EU). Dat heeft de Eurocommissaris voor Uitbreidingszaken Günter Verheugen gezegd in een interview met een Turks dagblad. Volgens Verheugen wekt de voorgestelde wet de indruk dat Turkije opschuift in de richting van een islamitische wetgeving. ''We zijn niet voor overspel, maar Turkije moet niet de indruk wekken dat het islamitische elementen in zijn wetgeving opneemt'', aldus Verheugen.

Volgens de regering van premier Recep Tayyip Erdogan is de wet bedoeld om gezinnen van overspeligen te beschermen. Inmiddels hebben Turkse vrouwengroepen en burgerrechtenbewegingen al fel tegen het voorstel geageerd. Tot 1996 was overspel ook bij wet verboden, maar het werd afgeschaft omdat vrouwen reeds werden gestraft als ze één keer waren vreemdgegaan en mannen alleen als ze langdurig 'buiten de pot piesten'. De maximumstraf bedroeg destijds overigens 3 jaar, maar werd zelden opgelegd.

De omstreden wet moet nog door het Turkse parlement worden behandeld.

Nieuws.nl

Cc

TonH
11-09-04, 13:39
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=109678

napoleon
11-09-04, 13:41
Dat zouden ze ook in Nederland moeten invoeren :duim:

Couscousje
11-09-04, 13:42
Geplaatst door TonH
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=109678

TonH, posts van mensen van Yasmina.nl tellen niet.

Cc

TonH
11-09-04, 13:45
Geplaatst door Couscousje
TonH, posts van mensen van Yasmina.nl tellen niet.

Cc

:confused:

:moe:

Couscousje
11-09-04, 13:49
Geplaatst door TonH
:confused:

:moe:

Ja.

Cc

Turkish_boy
11-09-04, 17:30
Wat moet ik ervan denken. Ik vind het raar dat Erdogan zich met zulke onzin bezig houd. Hij kan wat nuttigers doen. Turkije voor EU klaarmaken ofzo...

mrz
11-09-04, 17:32
"Turkse overspelwet schaadt EU kans"

Ik zei het toch al... Europa is meer afhankelijk van Turkije dan ze denkt... :rolleyes:

Want laat Turkije die wet varen, dan is europa natuurlijk de moeite niet meer?... :slapen: :droef:

Bofko
11-09-04, 17:36
Geplaatst door mrz
"Turkse overspelwet schaadt EU kans"

Ik zei het toch al... Europa is meer afhankelijk van Turkije dan ze denkt... :rolleyes:


:rolleyes: Ik denk dat er nog wel meer kansen voor de EU komen

mrz
11-09-04, 17:37
Precies ja, dat bedoel ik... :cheefbek:


Geplaatst door mrz
"Turkse overspelwet schaadt EU kans"

Ik zei het toch al... Europa is meer afhankelijk van Turkije dan ze denkt... :rolleyes:

Want laat Turkije die wet varen, dan is europa natuurlijk de moeite niet meer?... :slapen: :droef:

bogosse
11-09-04, 17:51
Geplaatst door Turkish_boy
Wat moet ik ervan denken. Ik vind het raar dat Erdogan zich met zulke onzin bezig houd. Hij kan wat nuttigers doen. Turkije voor EU klaarmaken ofzo...

precies.

bogosse
11-09-04, 17:54
Geplaatst door napoleon
Dat zouden ze ook in Nederland moeten invoeren :duim:

geef me 1 reden waarom.. :verward:

yeah laten we weer lekker allemaal bekrompen gaan doen. misschien wordt je wel vriendjes met de SGP en met othordoxe Joden, die willen dit vast ook wel.

het is nog hypocriet ook, wil degene die NOG NOOIT vreemd gegaan is, nu ff reageren..want echt iedereen is wel eens een keer vreemdgegaan..in de wereld waar ik in leef wel.

mrz
11-09-04, 18:19
Lol, dan leef je niet in europa... :melig:

Max Stirner
11-09-04, 18:22
Geplaatst door bogosse
geef me 1 reden waarom.. :verward:

yeah laten we weer lekker allemaal bekrompen gaan doen. misschien wordt je wel vriendjes met de SGP en met othordoxe Joden, die willen dit vast ook wel.

het is nog hypocriet ook, wil degene die NOG NOOIT vreemd gegaan is, nu ff reageren..want echt iedereen is wel eens een keer vreemdgegaan..in de wereld waar ik in leef wel.


Dat komt omdat het hier niet wettelijk verboden is.......

Ik bedoel, de wet is toch veel zwaarwegender dan de gevoelens van je vriendin? :tik:

Ansari
11-09-04, 18:30
Grappig eigenlijk, je mag wel vreemdgaan maar geen meerdere vrouwen huwen.

Bofko
11-09-04, 18:40
Geplaatst door bogosse
het is nog hypocriet ook, wil degene die NOG NOOIT vreemd gegaan is, nu ff reageren..want echt iedereen is wel eens een keer vreemdgegaan..in de wereld waar ik in leef wel.

Tsja je ziet wel eens vrouwen rondlopen....
Je moet er niet aan dénken om daar geen seks mee te hebben.

Herman Finkers.

mrz
11-09-04, 19:25
Lol man, ik zie alleen maar vrouwen lopen waarbij ik denk... Ja ok, je wil blijkbaar sex... Maar wist je dat ik op andere vrouwen val? Dus 1) Why the fuck you think I want YOU for sex???? en 2) Hoe kun je nou weer op mij vallen? Wat heb ik misdaan to deserve alleen maar stomme misverstanden??? :cheefbek: Werkelijk, ik snap er de ballen van hoe dat misverstand ooit zo heeft kunnen ontstaan dat ik denk AHHHHHHHHHHHHHHHHH. ZIE IK ER ZO DOM UIT OFZO?????!?!??!!? Dat je denkt dat ik met domme mensen sex wil????? :motorzaag

Maargoed, dat zeg je maar niet, want dat is natuurlijk niet zo aardig. En bovendien, IK heb blijkbaar iets verkeerd gedaan, dus MIJN probleem voor zover ik weet, wist ik nou alleen maar wat... :droef:

En waarom lijkt het alsof die vrouwen waarbij je er niet aan moet denken geen sex mee te hebben vergeten sex met jou te hebben? Ook zoiets, misschien moet je daar maar niet teveel aan denken. :P

(phew, zou dit de oplossing zijn? Of gaan morgen nou ineens weer niet alleen de vrouwen die geen sex met me willen me haten, maar ook diegenen die dat wel willen? Dat laatste zou niet zo mooi zijn natuurlijk, want dan wordt mijn probleem alleen maar erger...) :fpiraat:

Orakel
11-09-04, 19:58
Geplaatst door mrz
Lol man, ik zie alleen maar vrouwen lopen waarbij ik denk... Ja ok, je wil blijkbaar sex... Maar wist je dat ik op andere vrouwen val? Dus 1) Why the fuck you think I want YOU for sex???? en 2) Hoe kun je nou weer op mij vallen? Wat heb ik misdaan to deserve alleen maar stomme misverstanden??? :cheefbek: Werkelijk, ik snap er de ballen van hoe dat misverstand ooit zo heeft kunnen ontstaan dat ik denk AHHHHHHHHHHHHHHHHH. ZIE IK ER ZO DOM UIT OFZO?????!?!??!!? Dat je denkt dat ik met domme mensen sex wil????? :motorzaag

Maargoed, dat zeg je maar niet, want dat is natuurlijk niet zo aardig. En bovendien, IK heb blijkbaar iets verkeerd gedaan, dus MIJN probleem voor zover ik weet, wist ik nou alleen maar wat... :droef:

En waarom lijkt het alsof die vrouwen waarbij je er niet aan moet denken geen sex mee te hebben vergeten sex met jou te hebben? Ook zoiets, misschien moet je daar maar niet teveel aan denken. :P

(phew, zou dit de oplossing zijn? Of gaan morgen nou ineens weer niet alleen de vrouwen die geen sex met me willen me haten, maar ook diegenen die dat wel willen? Dat laatste zou niet zo mooi zijn natuurlijk, want dan wordt mijn probleem alleen maar erger...) :fpiraat:

Ik weet nog dat ik lang geleden, ik moet een jaar of vijf, zes geweest zijn, op schoolreisje was.
We hadden een bostocht, retegaaf vonk dat altijd. Ik deed namelijk nooit mee aan die onzin en smeerde 'm altijd, om vervolgens lekker rond te gaan struinen in het bos.
Terwijl ik zo rond struinde, hoorde ik plots iemand zachtjes kermen.
Kweet nog dat ik op het geluid af probeerde te gaan en uiteindelijk op een kleine open plek aankwam, welke overwoekerd was door een dicht bladerdak, waardoor de open plek er nogal schimmig uitzag.

Het gekerm kwam van een stokoud vrouwtje, dat languit op haar buik lag. Ze was daar neer gevallen toen ze met haar voet tussen twee stronken bekneld was geraakt.
Nu leek zij zich niet op eigen kracht uit haar benarde positie te kunnen bevrijden.
Nadat ik haar geholpen had uit deze situatie te geraken, keek ze me dankbaar aan en prevelde dat het me beloond zou worden.
Heb d'r gelijk gevraagd door wie en toen zei ze dat ik een wens mocht doen, maar daarbij moest kiezen uit 2 mogelijkheden:

of een heel erg goed geheugen, waarmee ik alle boeken die ik las uit het hoofd zou kennen, tentamens en examens een fluitje van een cent zouden zijn en ik heel erg doorgestudeerd kon worden;

of een hele grote piemel.

Kweet alleen niet meer wat ik gewenst heb.

Bofko
11-09-04, 20:05
Geplaatst door Orakel
of een heel erg goed geheugen, waarmee ik alle boeken die ik las uit het hoofd zou kennen, tentamens en examens een fluitje van een cent zouden zijn en ik heel erg doorgestudeerd kon worden;

of een hele grote piemel.

Kweet alleen niet meer wat ik gewenst heb.


Je moet leren om niet met je pik te denken.

Zwarte Schaap 2004.

Orakel
11-09-04, 20:39
Geplaatst door Bofko
Je moet leren om niet met je pik te denken.

Zwarte Schaap 2004.

Mag ik jou me excuses aanbieden?

mrz
11-09-04, 20:40
Mhhhja wel zielig voor de vrouwen... Die denken: Een echte man is een domme man... Gaat ie denken dan gaan ze flippen. Of ze worden gewoon hysterisch.

Bofko
11-09-04, 20:43
Geplaatst door Orakel
Mag ik jou me excuses aanbieden?


Hé heb je eindelijk iemand gevonden waar je ze aan kwijt wil.
Ga je gang.

bogosse
11-09-04, 20:46
Geplaatst door Bofko
Je moet leren om niet met je pik te denken.

Zwarte Schaap 2004.

:D

hij blijft idd een fenomeen ;)

Orakel
11-09-04, 20:52
Geplaatst door Bofko
Hé heb je eindelijk iemand gevonden waar je ze aan kwijt kunt.
Ga je gang.

Hah, eindelijk. Keej dan. komt ie:

Het spijt me oprecht dat je types als Hollander 53 en BJ Spruyt tot je soortgenoten moet rekenen.
Het spijt me dat je kijk- en luistergeld moet betalen om naar Nicoline Tensen te mogen kijken.
Het spijt me dat Katja Schuurman al bezet is.

Bliksem! Dat voelt echt goed.

deleted user
11-09-04, 20:56
Aan de paar maanden oude wet die ervoor zorgt dat Israëlische joden
hun staatsburgerschap verliezen als ze met een Palestijn(se) trouwen
lijkt niemand zich te storen.

Couscousje
11-09-04, 20:56
Geplaatst door Orakel
Ik weet nog dat ik lang geleden, ik moet een jaar of vijf, zes geweest zijn, op schoolreisje was.
We hadden een bostocht, retegaaf vonk dat altijd. Ik deed namelijk nooit mee aan die onzin en smeerde 'm altijd, om vervolgens lekker rond te gaan struinen in het bos.
Terwijl ik zo rond struinde, hoorde ik plots iemand zachtjes kermen.
Kweet nog dat ik op het geluid af probeerde te gaan en uiteindelijk op een kleine open plek aankwam, welke overwoekerd was door een dicht bladerdak, waardoor de open plek er nogal schimmig uitzag.

Het gekerm kwam van een stokoud vrouwtje, dat languit op haar buik lag. Ze was daar neer gevallen toen ze met haar voet tussen twee stronken bekneld was geraakt.
Nu leek zij zich niet op eigen kracht uit haar benarde positie te kunnen bevrijden.
Nadat ik haar geholpen had uit deze situatie te geraken, keek ze me dankbaar aan en prevelde dat het me beloond zou worden.
Heb d'r gelijk gevraagd door wie en toen zei ze dat ik een wens mocht doen, maar daarbij moest kiezen uit 2 mogelijkheden:

of een heel erg goed geheugen, waarmee ik alle boeken die ik las uit het hoofd zou kennen, tentamens en examens een fluitje van een cent zouden zijn en ik heel erg doorgestudeerd kon worden;

of een hele grote piemel.

Kweet alleen niet meer wat ik gewenst heb.

:haha:

Encore!

Encore!

Cc

bogosse
11-09-04, 20:58
Geplaatst door deleted user
Aan de paar maanden oude wet die ervoor zorgt dat Israëlische joden
hun staatsburgerschap verliezen als ze met een Palestijn(se) trouwen
lijkt niemand zich te storen.

:moe: uit welk hol kom jij?

hier zijn al tientallen topics over geweest

Bofko
11-09-04, 21:01
Geplaatst door Orakel
Hah, eindelijk. Keej dan. komt ie:

Het spijt me oprecht dat je types als Hollander 53 en BJ Spruyt tot je soortgenoten moet rekenen.
Het spijt me dat je kijk- en luistergeld moet betalen om naar Nicoline Tensen te mogen kijken.
Het spijt me dat Katja Schuurman al bezet is.

:tranen: Ok, t´is wel goed joh.

deleted user
11-09-04, 21:01
Geplaatst door bogosse
:moe: uit welk hol kom jij?

hier zijn al tientallen topics over geweest

Ik kom niet uit een hol. En ik ben er niet 1 tegen gekomen. Vind je het erg?

bogosse
11-09-04, 21:06
Geplaatst door deleted user
Ik kom niet uit een hol. En ik ben er niet 1 tegen gekomen. Vind je het erg?

waarom begin je dan over een Israelische wet in een topic dat over Turkije gaat? :rolleyes:

Goodnight
11-09-04, 21:07
Geplaatst door Orakel
Mag ik jou me excuses aanbieden?

:hihi:

Je kiest de verkeerde slachtoffers....
je bent geen goede leerling. :rolleyes:

Goodnight
11-09-04, 21:10
Geplaatst door bogosse
waarom begin je dan over een Israelische wet in een topic dat over Turkije gaat? :rolleyes:

volgens mij is jou hetzelfde als Orakel overkomen :hihi:

Slimmerd, hij vergelijkt de ophef die hier ontstaat over de wet in Turkije.
Turkije moet eerst die wet schrappen voor ze enigzins democratisch te noemen zijn.

In Israel heeft men een wet aangenomen die niet bepaald democratisch te noemen is en geen haan die er naar kraait......get it?

bogosse
11-09-04, 23:55
Geplaatst door Goodnight
volgens mij is jou hetzelfde als Orakel overkomen :hihi:

Slimmerd, hij vergelijkt de ophef die hier ontstaat over de wet in Turkije.
Turkije moet eerst die wet schrappen voor ze enigzins democratisch te noemen zijn.

In Israel heeft men een wet aangenomen die niet bepaald democratisch te noemen is en geen haan die er naar kraait......get it?

afgezien van het feit dat het erg vermoeiend is dat sommige prikkers in elke discussie weer beginnen te blaten over Israel en Zionisten, is het natuurlijk een hele domme vergelijking die hij en jij maken.

Turkije wil lid worden van de EU... ze willen een onderdeel van ons worden.. de Turken worden onze 'landgenoten'.. logisch toch dat we kritisch kijken naar Turkije. Natuurlijk moeten we kritischer naar Turkije dan naar Israel kijken, want Israel heeft niks met ons te maken. Turkije binnenkort wel!

Olive Yao
26-11-05, 18:58
Geplaatst door Orakel
Ik weet nog dat ik lang geleden, ik moet een jaar of vijf, zes geweest zijn, op schoolreisje was.
We hadden een bostocht, retegaaf vonk dat altijd. Ik deed namelijk nooit mee aan die onzin en smeerde 'm altijd, om vervolgens lekker rond te gaan struinen in het bos.
Terwijl ik zo rond struinde, hoorde ik plots iemand zachtjes kermen.
Kweet nog dat ik op het geluid af probeerde te gaan en uiteindelijk op een kleine open plek aankwam, welke overwoekerd was door een dicht bladerdak, waardoor de open plek er nogal schimmig uitzag.

Het gekerm kwam van een stokoud vrouwtje, dat languit op haar buik lag. Ze was daar neer gevallen toen ze met haar voet tussen twee stronken bekneld was geraakt.
Nu leek zij zich niet op eigen kracht uit haar benarde positie te kunnen bevrijden.
Nadat ik haar geholpen had uit deze situatie te geraken, keek ze me dankbaar aan en prevelde dat het me beloond zou worden.
Heb d'r gelijk gevraagd door wie en toen zei ze dat ik een wens mocht doen, maar daarbij moest kiezen uit 2 mogelijkheden:

of een heel erg goed geheugen, waarmee ik alle boeken die ik las uit het hoofd zou kennen, tentamens en examens een fluitje van een cent zouden zijn en ik heel erg doorgestudeerd kon worden;

of een hele grote piemel.

Kweet alleen niet meer wat ik gewenst heb.
Ik kom best grappige posts tegen ...

888
27-11-05, 09:20
:schreeuw: :kotsen: :kotsen2: :p :blij:

~Panthera~
27-11-05, 09:34
Geplaatst door Couscousje
'Turkse overspelwet schaadt EU kans'

Het wetsvoorstel van de Turkse regering om vreemdgaan strafbaar te stellen, schaadt de kans op toetreding van Turkije tot de Europese Unie (EU). Dat heeft de Eurocommissaris voor Uitbreidingszaken Günter Verheugen gezegd in een interview met een Turks dagblad. Volgens Verheugen wekt de voorgestelde wet de indruk dat Turkije opschuift in de richting van een islamitische wetgeving. ''We zijn niet voor overspel, maar Turkije moet niet de indruk wekken dat het islamitische elementen in zijn wetgeving opneemt'', aldus Verheugen.

Volgens de regering van premier Recep Tayyip Erdogan is de wet bedoeld om gezinnen van overspeligen te beschermen. Inmiddels hebben Turkse vrouwengroepen en burgerrechtenbewegingen al fel tegen het voorstel geageerd. Tot 1996 was overspel ook bij wet verboden, maar het werd afgeschaft omdat vrouwen reeds werden gestraft als ze één keer waren vreemdgegaan en mannen alleen als ze langdurig 'buiten de pot piesten'. De maximumstraf bedroeg destijds overigens 3 jaar, maar werd zelden opgelegd.

De omstreden wet moet nog door het Turkse parlement worden behandeld.

Nieuws.nl

Cc



:hihi: Dat worden dan volle gevangenissen. :stout:

Wat een gelul. :moe: