PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Iraans duo pleegde 22 kindermoorden'



Jar
11-09-04, 17:28
'Iraans duo pleegde 22 kindermoorden'
Gepost door Roel (Roel_Jewel) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 11 september 2004 @ 17:16


Twee mannen zijn in Iran opgepakt op verdenking van verkrachting van en moord op 22 kinderen. Het duo begroef bij het versgedolven graf van hun slachtoffers een kat of hond om de lijkengeur te maskeren.

Iraanse media omschrijven de twee 25-jarige daders als 'hyena's' en 'vampieren van de woestijn'. De slachtoffers werden naar een woestijngebied ten zuiden van de hoofdstad Teheran meegenomen, waar ze werden verkracht en vermoord. Tot de slachtoffers behoren vooral kinderen van arme, illegale immigranten.

nl-x
12-09-04, 20:07
En wie is er nu weer allemaal hypocriet blij dat Iran stenigingen kent?

Polisario
12-09-04, 20:45
Geplaatst door nl-x
En wie is er nu weer allemaal hypocriet blij dat Iran stenigingen kent?

:verward: Hypocriet blij?

Jar
12-09-04, 21:40
Iraniërs bekennen 22 kindermoorden
TEHERAN - Twee Iraanse mannen hebben zondag bekend dat ze 22 kinderen hebben verkracht en vermoord. Ook drie volwassenen werden het slachtoffer van de steenbakkers die zaterdag waren opgepakt, zo meldde een bron die bij het onderzoek is betrokken.

De meeste slachtoffers zijn Afghaanse jongetjes. Hun families waren vaak illegaal in Iran en durfden daarom geen aangifte te doen bij de politie. De moordenaars konden zo twee jaar lang ongestoord hun gang gaan.

De politie heeft inmiddels zeventien slachtoffers opgegraven in een gebied ten zuiden van Teheran. Het duo begroef bij de versgedolven graven steevast een dode kat of hond om de lijkengeur te maskeren. Iraanse kranten hebben de twee 25-jarige mannen als 'hyena's' en 'vampieren van de woestijn' omschreven.

Siah
12-09-04, 22:27
Geplaatst door nl-x
En wie is er nu weer allemaal hypocriet blij dat Iran stenigingen kent?

die is daar afgeschafd.
blijkbaar minder ruimte for 'especial performance'.
ophangen komt er wel vaak voor.
die twee moordenaars worden bv waarschijnlijk opgehangen.
in ieder geval opgeruimd,
netals die 21-22 jarige meisje die kort geleden "opgeruimd" werd.
(die had voor 3e keer overspel geplegd terwijl die wist wat voor risicos dat kon hebben en dat de "regels" daar )
in het news hier(dus ook in het engels) werd zij als een 16 jarige naar voren gbracht.

het gaat naturlijk niet om 16 of 56, moordenaar of nietmoordenaar, maar om het feit dat dit soort dingen nog in 21 eeuw gebeuren.

sommigen van die machthebbers daar denken dan:
als de "staat" israel dat al ruim 50 jaar doet,
terwijl zij ook daarbij direkt en indirect door anderen gesteund wordt,
waarom zouden wij dan niet doen?

of als de US duizenden kilometers verderop Irak en Afghanistan(west en oost iran) gaat bezetten en de massamensen vermoorden,
waarom zouden wij dan niet doen?
(alhoewel iran is geen bezetter)

of als in US zelf, "opruimen" legaal is,
waarom zouden dan wij niet kunnen opruimen?
dus die ruimen ook de mensen op, die de "orde" daar verstoren.

Max Stirner
12-09-04, 23:10
Geplaatst door Siah
die is daar afgeschafd.
blijkbaar minder ruimte for 'especial performance'.
ophangen komt er wel vaak voor.
die twee moordenaars worden bv waarschijnlijk opgehangen.
in ieder geval opgeruimd,
netals die 21-22 jarige meisje die kort geleden "opgeruimd" werd.
(die had voor 3e keer overspel geplegd terwijl die wist wat voor risicos dat kon hebben en dat de "regels" daar )
in het news hier(dus ook in het engels) werd zij als een 16 jarige naar voren gbracht.

het gaat naturlijk niet om 16 of 56, moordenaar of nietmoordenaar, maar om het feit dat dit soort dingen nog in 21 eeuw gebeuren.

sommigen van die machthebbers daar denken dan:
als de "staat" israel dat al ruim 50 jaar doet,
terwijl zij ook daarbij direkt en indirect door anderen gesteund wordt,
waarom zouden wij dan niet doen?


of als de US duizenden kilometers verderop Irak en Afghanistan(west en oost iran) gaat bezetten en de massamensen vermoorden,
waarom zouden wij dan niet doen?
(alhoewel iran is geen bezetter)

of als in US zelf, "opruimen" legaal is,
waarom zouden dan wij niet kunnen opruimen?
dus die ruimen ook de mensen op, die de "orde" daar verstoren.

Dat die alwetende ayahtollas een meisje van 16 (of 21, whatever) hebben laten ophangen wegens buitenechtelijke seks is dus via-via-via de schuld van Israel en de VS??

Nu je het zegt.......

Ik moet ook weer eens meer gaan blowen denk ik, de laatste tijd zie ik dat soort logische verbanden niet meer en laat ik me alleen maar in de luren leggen door de Zionistische media :(

Joesoef
12-09-04, 23:18
Geplaatst door Siah
[B]netals die 21-22 jarige meisje die kort geleden "opgeruimd" werd.
(die had voor 3e keer overspel geplegd terwijl die wist wat voor risicos dat kon hebben en dat de "regels" daar )
in het news hier(dus ook in het engels) werd zij als een 16 jarige naar voren gbracht.


Lulkoek.

Voor vreemdgaan hanteerd men allang geen doodstraf meer. Bron mijn schoonvader, rechter te Theran.

bogosse
12-09-04, 23:34
Geplaatst door Joesoef
Lulkoek.

Voor vreemdgaan hanteerd men allang geen doodstraf meer. Bron mijn schoonvader, rechter te Theran.

ben bang dat je ongelijk hebt. Dit is pas in Iran gebeurd.


Op Zondag 15 augustus, 2004, werd een 16 jarig meisje met de naam Atefe Rajabi, dochter van Ghassem Rajabi, geëxecuteerd in het dorpje Neka, in de noordelijke provincie Mazandaran. De officiële aantijging luidt "het begaan van wandaden die onverenigbaar zijn met kuisheid", maar volgens familieleden hadden buurtbewoners melding gemaakt van haar verkrachting dat had plaats gevonden halfweg februari dit jaar door onbekenden.

Hoewel haar geboortecertificaat aantoont dat ze amper 16 jaar was; de lokale rechtbank oordeelde haar minstens 22 jaar oud te zijn. Haar proces vond 3 maanden geleden plaats waar ze in een bui van woede haar chador uitdeed en woedende met haar voet stampte, en schreeuwde naar de lokale geestelijke (en rechter), Haji Reza, dat het zijn taak was de verkrachter te straffen, en niet haar. Dit maakte Haji Reza zo furieus, dat hij haar zaak persoonlijk evalueerde, en in minder dan 3 maanden een groen licht kreeg van het Hooggerechtshof van de Islamitische Republiek van Iran voor haar executie. De afkeer en woede van Haji Reza was zo sterk dat hij persoonlijk het touw om haar nek spande en het signaal gaf aan de kraanoperator, door zijn hand omhoog te steken, om te beginnen het touw omhoog te trekken

Later verkondigde de rechter dat haar veroordeling niet de doodstraf was, maar dat het de straf was voor haar scherpe tong. Het dient opgemerkt te worden, dat volgens de Islamitische republiek een advocaat (gelijkaardig met onze pro deo's) in deze materies verplicht aanwezig moet zijn, het meisje in kwestie werd dit recht geweigerd. Haar ongelukkige vader is de hele stad doorkruist om geld bijeen te ronselen om zelf een advocaat in te huren, om zijn dochter bij te staan in haar rechtszaak.

Het meisje was begraven op dezelfde dag dat ze omgebracht werd, maar werd op dezelfde nacht terug opgegraven, en posthumus verminkt en bestolen van haar gewaden. De vader heeft klacht ingediend.

www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html

bogosse
12-09-04, 23:37
Geplaatst door nl-x
En wie is er nu weer allemaal hypocriet blij dat Iran stenigingen kent?

ik in ieder geval niet. ik ben principieel tegen de doodstraf. De Staat mag nooit de rol van de moordenaar overnemen. Een land dat de doodstraf kent is een misdadig land!

Joesoef
12-09-04, 23:39
Geplaatst door bogosse
ben bang dat je ongelijk hebt. Dit is pas in Iran gebeurd.



www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html

Dit onderwerp is een tijd terug al aan de orde geweest. Ik heb het toen uitgezocht en de enige bron van het verhaal was een site die beheerd wordt door een christelijke groepering. Op de Amerikaanse site van Amnesty word daar ook nadrukkelijk op gewezen, dat er maar een bron voor is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=107752

Siah
13-09-04, 00:32
Geplaatst door Max Stirner
Dat die alwetende ayahtollas een meisje van 16 (of 21, whatever) hebben laten ophangen wegens buitenechtelijke seks is dus via-via-via de schuld van Israel en de VS??


die verband leg jij er tussen.
..
maar toch over het algemeen(vandaar 3 voorbeelden) is het zo dat in onze tijd,
als ergens een conflict is, krijgt de hele wereld een soort schok van.
vooraal als dat gebied strategisch of economisch belangrijk zou zijn.
zie de conflicten in Venezuela en de USbemoeienis.
bv uit de brandhaarden in bezette Palestina en bezette Irak, komen meer aardebeving en naschokken. en juist die twee hebben met de grote machten te maken.

als iemand in Iran.. doodstraf krijgt,
dan is dat dat niet vreemd,.. dat doen ze al heel lang,
en dat weet iedereen ook al heel lang. ze worden zelfs door EU geholpen.
maar iran ziet ook hoe de grote machthebbers in naam van democratie de mensen onderdrukken, martelen(in israel is legaal) en doden en vermoorden.
zowel eigene burgers als die van een andere.
als US aan haar eigene burgers doodstraf geeft,
wat verwacht je dan van een dictatoriale land?

als Iran ondekt dat Israel er in een van haar belangrijkste schiphols, spionagepraktijken uitvoert,
als Iran ziet dat haar beuren niet de Irakezen en Afghanen, maar de gewapende amerikanen zijn,
gaat die dan koste wat kost haar macht behouden, en alles onder controle hebben. een van de redenen waarom mensen daar af en toe live especial performance als schrikmiddel moeten meemaken.

Siah
13-09-04, 00:39
Geplaatst door Joesoef
Lulkoek.

Voor vreemdgaan hanteerd men allang geen doodstraf meer. Bron mijn schoonvader, rechter te Theran.

vreemdgaan is toch anders dan overspel.
vele jongeren zijn constant aan het vreemdgaan.
overaal op straat.
maar weinigen durven overspel te plegen!
in dat geval denk ik dan dat daar na 3 keer.. :engel:

srt
13-09-04, 15:26
Siah, wat ik erg jammer vind, is dat je overal op een slinkse wijze de staat Israel de schuld van wil geven (evenzeer als de vs) en dat je er ook niet bestaande voorbeelden van noemt, zoals die hoax over dat meisje dat zou zijn opgehangen.

Tomas
13-09-04, 15:39
Geplaatst door Joesoef
Dit onderwerp is een tijd terug al aan de orde geweest. Ik heb het toen uitgezocht en de enige bron van het verhaal was een site die beheerd wordt door een christelijke groepering. Op de Amerikaanse site van Amnesty word daar ook nadrukkelijk op gewezen, dat er maar een bron voor is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=107752

Ik heb nu zowel de amerikaanse als de engelse amnesty site gelezen en beiden spreken over dit voorval alsof het toch echt gebeurd is. Ik ga er maar voor 't gemak van uit dat het dus echt heef tplaats gevonden. En neem de ontkenningen en zogenaamde "Het is een hoax!" verhalen maar weer met een korreltje zout.

Joesoef
13-09-04, 16:23
Geplaatst door Tomas
Ik heb nu zowel de amerikaanse als de engelse amnesty site gelezen en beiden spreken over dit voorval alsof het toch echt gebeurd is. Ik ga er maar voor 't gemak van uit dat het dus echt heef tplaats gevonden. En neem de ontkenningen en zogenaamde "Het is een hoax!" verhalen maar weer met een korreltje zout.

Met als referentie maar een bron, een site beheerd door een christelijke groep Iraniers. De Nl amnesty site heeft het over genomen van de Amerikaanse.

Tomas, ik heb zelf met jongeren gesproken die sex hebben gehad zonder getrouwd te zijn en die zijn opgepakt. Ik heb de tippelaarsters zelf zien lopen op straat. Ik heb de rug gezien van een man die vreemd was gegaan. Ik heb het met mijn exschoonvader, rechter, er over gehad. Doden voor buitenechtelijke sex bestaat niet meer als strafmaat.

En als het waar mocht zijn, de rechter die het gedaan heeft is dan buiten zijn boekje gegaan en zal op 'misterieuze' wijze verdwijnen.

nard
13-09-04, 17:52
Geplaatst door Joesoef
Dit onderwerp is een tijd terug al aan de orde geweest. Ik heb het toen uitgezocht en de enige bron van het verhaal was een site die beheerd wordt door een christelijke groepering. Op de Amerikaanse site van Amnesty word daar ook nadrukkelijk op gewezen, dat er maar een bron voor is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=107752

Toch onvoldoende krachtig weerlegd, Joesoef.
Amnesty gaat niet over één nacht ijs.
Ik begin te geloven dat het verhaal waar is.

Joesoef
13-09-04, 18:03
Geplaatst door nard
Toch onvoldoende krachtig weerlegd, Joesoef.
Amnesty gaat niet over één nacht ijs.
Ik begin te geloven dat het verhaal waar is.

Wat geeft Amnesty als bronnen?

Volkskrant, NRC, Trouw, zij hebben ook wel eens een retificatie moeten plaatsen.

Laat maar zien welke bronnen er allemaal zijn voor dat bericht.

nard
13-09-04, 18:04
Geplaatst door Joesoef
Wat geeft Amnesty als bronnen?

Volkskrant, NRC, Trouw, zij hebben ook wel eens een retificatie moeten plaatsen.

Laat maar zien welke bronnen er allemaal zijn voor dat bericht.

Het is mager, dat is zeker waar.


Hoe makkelijk rectificeert Amnesty I. berichten?

Joesoef
13-09-04, 18:17
Geplaatst door nard
Het is mager, dat is zeker waar.
Hoe makkelijk rectificeert Amnesty I. berichten?

Geen idee. Voor mij nog geen bron van studie geweest. maar de narcistische houding van AI kenende nooit.

Misschien een andere prikker die gegevens kan aanleveren.