PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderdrukte meisjes



deleted user
11-09-04, 21:32
gewist

Goodnight
11-09-04, 21:35
Ach die grietjes moeten niet zeiken, ze worden verlost van een onderdrukkend gebruik, hup af die doekjes.
En als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.Wat denken ze wel zeg!
Bevrijden moeten we ze!

KarimaO
11-09-04, 21:53
Gelukkig zit geloof niet in een doekje..

DEMOcraat
11-09-04, 21:56
Geplaatst door Goodnight
Ach die grietjes moeten niet zeiken, ze worden verlost van een onderdrukkend gebruik, hup af die doekjes.
En als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.Wat denken ze wel zeg!
Bevrijden moeten we ze!

dictatuurtje spelen zit kennelijk in ons bloed.

Joesoef
11-09-04, 22:02
In Frankrijk is geen leerplicht. Als je wilt mag je zelf je kinderen onderwijzen. Dus als je perse een hoofddoekje wilt zijn er oplossingen.

Blijft vreemd dat je in Frankrijk op Mariahemelvaart niet kan tanken, pinnen of boodschappen doen terwijl het land verklaart dat kerk en staat gescheiden zijn.

Joesoef
11-09-04, 22:03
Geplaatst door KarimaO
Gelukkig zit geloof niet in een doekje..

Voor sommigen helaas wel.

Yeslam
11-09-04, 22:05
Als ze hun haar maar niet hoeven afscheren zodat hun hoofden onbedekt zijn, is er niets aan de hand, voor ons geloof.

Goodnight
11-09-04, 22:06
Geplaatst door Joesoef
Voor sommigen helaas wel.

ben je gek...dat zijn allemaal aanstellsters.ze zijn onderdrukt en nu zijn ze bevrijd.en who cares dat ze dat zelf niet wilden en er ook nooit om hebben gevraagd.

Joesoef
11-09-04, 22:17
Geplaatst door Goodnight
ben je gek...dat zijn allemaal aanstellsters.ze zijn onderdrukt en nu zijn ze bevrijd.en who cares dat ze dat zelf niet wilden en er ook nooit om hebben gevraagd.

Die opgelegde "bevrijding" is misselijk makend. Dat verbieden blijft voor mij voortkomen uit een Islam fobie. Alsof een vrouw zonder haar hoofdoek ook anders zou gaan denken. In tegendeel zelfs vermoed ik. Ik zou het in ieder geval wel hebben.

sjo
11-09-04, 22:36
Geplaatst door Joesoef
Die opgelegde "bevrijding" is misselijk makend. Dat verbieden blijft voor mij voortkomen uit een Islam fobie. Alsof een vrouw zonder haar hoofdoek ook anders zou gaan denken. In tegendeel zelfs vermoed ik. Ik zou het in ieder geval wel hebben.

Je moet dat vooral niet uitsluiten. Een aardige gedachte opper je daar.
Vrouwen denken zonder hoofddoek anders. Het lijkt me niet onaannemelijk. Een overweging waard. Ik vraag het aan o.a. mijn vrouw.

gr.
sjo

taouanza
11-09-04, 22:40
Geplaatst door sjo
Je moet dat vooral niet uitsluiten. Een aardige gedachte opper je daar.
Vrouwen denken zonder hoofddoek anders. Het lijkt me niet onaannemelijk. Een overweging waard. Ik vraag het aan o.a. mijn vrouw.

gr.
sjo

Plus dat je de blauwe plekken niet meer kan verstoppen


Ps vrouwen met hoofddoek kunnen uberhaubt niet denken.

Yeslam
11-09-04, 22:44
Geplaatst door taouanza
Plus dat je de blauwe plekken niet meer kan verstoppen


Ps vrouwen met hoofddoek kunnen uberhaubt niet denken.

Zo heb ik die overdreven besluiering nou nog nooit bekeken, alsof het toch iets ergs verhult.

Siah
11-09-04, 22:46
Geplaatst door DEMOcraat
dictatuurtje spelen zit kennelijk in ons bloed.

of misschien tussen de oren.

taouanza
11-09-04, 22:46
Geplaatst door Yeslam
Zo heb ik die overdreven besluiering nou nog nooit bekeken, alsof het toch iets ergs verhult.

Ja daar sta je van te kijken he? :maf:

Siah
11-09-04, 22:49
Geplaatst door Goodnight
ben je gek...dat zijn allemaal aanstellsters.ze zijn onderdrukt en nu zijn ze bevrijd.en who cares dat ze dat zelf niet wilden en er ook nooit om hebben gevraagd.

:duits:

Yeslam
11-09-04, 22:49
Geplaatst door taouanza
Ja daar sta je van te kijken he? :maf:

flabergasted,

ik dacht dat het een gelijkschakeling tussen geslagen lelijke vrouwen en niet geslagen knappe vrouwen moest bevorderen.

Siah
11-09-04, 22:51
Geplaatst door taouanza
Plus dat je de blauwe plekken niet meer kan verstoppen


Ps vrouwen met hoofddoek kunnen uberhaubt niet denken.

:zweep:

taouanza
11-09-04, 22:51
Geplaatst door Yeslam
flabergasted,

ik dacht dat het een gelijkschakeling tussen geslagen lelijke vrouwen en niet geslagen knappe vrouwen moest bevorderen.

Maar nu weet je de waarheid.

taouanza
11-09-04, 22:52
Geplaatst door Siah
:zweep:

Shit heb ik net een leuk kapsel moet ik weer een hoofddoek dragen.:(

Siah
11-09-04, 22:55
Geplaatst door taouanza
Shit heb ik net een leuk kapsel moet ik weer een hoofddoek dragen.:(


dat maak je zelf uit en niemand anders,
maar als je zegt:

"Ps vrouwen met hoofddoek kunnen uberhaubt niet denken."
dan :fpotver:

Siah
11-09-04, 23:01
Geplaatst door taouanza
Shit heb ik net een leuk kapsel moet ik weer een hoofddoek dragen.:(

voor mij is hoofddoek meer dichtbij helm, dan een doek waar je jezelf in verstopt of iets bedekt. :ninja:
overigens zijn de hoofddoeken heel divers.
sommige kleine hoofddoekjes stellen eigenlijk nix voor.

taouanza
11-09-04, 23:01
Geplaatst door Siah
dat maak je zelf uit en niemand anders,
maar als je zegt:

"Ps vrouwen met hoofddoek kunnen uberhaubt niet denken."
dan :fpotver:

Dan was dat vast wel sarcastisch bedoeld?
Hoe oud ben je eigenlijk?
Ben jij een mps van Mrz?

DEMOcraat
11-09-04, 23:03
Geplaatst door Siah
of misschien tussen de oren.

wat tussen de oren zit kan je volgens veranderen.

taouanza
11-09-04, 23:07
Geplaatst door Siah
voor mij is hoofddoek meer dichtbij helm, dan een doek waar je jezelf in verstopt of iets bedekt. :ninja:
overigens zijn de hoofddoeken heel divers.
sommige kleine hoofddoekjes stellen eigenlijk nix voor.

Mada aqoeloe wa qad himtoe fiekie
Wa sie7rou qad fadan 3aineyi
Wa elbadroe yaschkoe mien bahakie
Wa yagtafie
Walwardoe yazhoe mien sanagadeyki

Ik wil arabisch leren.:(

Siah
11-09-04, 23:08
Geplaatst door DEMOcraat
wat tussen de oren zit kan je volgens veranderen.

glukkig nog.

Siah
11-09-04, 23:13
Geplaatst door taouanza
Mada aqoeloe wa qad himtoe fiekie
Wa sie7rou qad fadan 3aineyki
Wa elbadroe yaschkoe mien bahakie
Wa yachtafie
Walwardoe yazhoe mien sanagadeyki

Ik wil arabisch leren.:(

heb helemaal nix van begrepen. :maf2:
een paar van die woorden kan ik wel lezen, maar niet begrijpen :verward:
kan je dat in het engels of nederlands vertalen?

taouanza
11-09-04, 23:21
Geplaatst door Siah
heb helemaal nix van begrepen. :maf2:
een paar van die woorden kan ik wel lezen, maar niet begrijpen :verward:
kan je dat in het engels of nederlands vertalen?

Nee ik kan het niet vertalen.:(

Siah
11-09-04, 23:23
Geplaatst door taouanza
Nee ik kan het niet vertalen.:(

een hint misschien? :blij:

taouanza
11-09-04, 23:25
Geplaatst door Siah
een hint misschien? :blij:

Het vast een liefdesliedje geschreven door een man met vijf vrouwen.

Siah
11-09-04, 23:30
Geplaatst door taouanza
Het vast een liefdesliedje geschreven door een man met vijf vrouwen.

voor welke van die vrouwen is het liedje bedoeld?

taouanza
11-09-04, 23:32
Geplaatst door Siah
voor welke van die vrouwen is het liedje bedoeld?

Nummer zes natuurlijk
Duh!:rolleyes:

Siah
11-09-04, 23:47
Geplaatst door taouanza
Nummer zes natuurlijk
Duh!:rolleyes:

wat een hoopvol-le man zeg.
en die arme vrouwen..

bogosse
11-09-04, 23:58
Geplaatst door Joesoef
In Frankrijk is geen leerplicht. Als je wilt mag je zelf je kinderen onderwijzen. Dus als je perse een hoofddoekje wilt zijn er oplossingen.

Blijft vreemd dat je in Frankrijk op Mariahemelvaart niet kan tanken, pinnen of boodschappen doen terwijl het land verklaart dat kerk en staat gescheiden zijn.

in Turkije zul je met de Ramadan ook weinig eettentjes tegenkomen, toch heeft Turkije een scheiding van Kerk en Staat.

De Franse cultuur is nog altijd een Romaanse Christelijke cultuur, maar daar in past best een scheiding van Kerk en Staat.. de Overheid heeft er gewoon niks mee te maken.

bogosse
12-09-04, 00:00
Geplaatst door deleted user
Many French Muslim girls refuse to abandon Hijab

[B]More than 100 French Muslim girls have refused to take off their headscarves in state schools despite a government ban, Education Minister Francois Fillon said Wednesday.

Fillon said in a radio interview that as many as 120 girls have declined to abide by the controversial headscarves law in state-run schools that came into force last week with the start of the school year in France.

But he showed his confidence that school administrators would "convince nearly all of these young girls" to abandon their headscarves in the coming days, AFP reported.

Some 12 million students were forced to follow the new law as they returned to school this week, but confrontations over the headscarf ban were undermined by fears concerning the fate of the two French journalists held hostage in Iraq.

The captors who kidnapped Radio France correspondent Christian Chesnot and Le Figaro reporter Georges Malbrunot on August 20 demanded that the French government revoke the headscarves ban in exchange for the two reporters.

France refused to meet their demands and placed the law into effect as planned.

Though the law involves a ban on Jewish skullcaps, large Christian crosses and Sikh turbans, many in France's five-million-strong Muslim community believe that the Hijab worn by teenage girls is the main target.

Fillon also acknowledged the Muslim community's support in the wake of the hostage-taking in Iraq, saying that integration in France "is working better than people say."

However, one 12-year-old girl in eastern France, who was banned from two public schools because of her headscarf, had decided to attend classes in Belgium this year, according to her lawyer.

"As she is unable to enroll at an establishment that allows for the free expression of one's religious beliefs, she was forced to leave the country in order to attend a more flexible Belgian school," lawyer Nora Boukara told AFP.

French officials claim that the law is aimed at bringing France's Muslim population, estimated at 5 million, into line with its principle of secularism.

Meanwhile, Iran has reacted to the headscarf ban in France by offering university places to veiled women who were banned from wearing the Hijab, state television reported Wednesday.

The offer also addressed women in Germany and Turkey, where headscarves are also banned in some public places.

According to the report, Iran's top decision-making body on cultural and university affairs - the Supreme Cultural Revolution Council - said that it would provide additional places to well-veiled females.

It also said that they would be exempted from sitting entrance examinations.

Also Iranians have protested in front of the French embassy in Tehran over the ban on Muslim girls wearing Hijab in French state schools.

ik zou graag de bron willen hebben.

de titel is suggestief en onjuist.

er is juist HEEL ERG WEINIG PROTEST vanuit de moslimhoek in Frankrijk op deze wet. aangezien dit artikel in het Engels is, neem ik aan dat de schrijver weinig weet over wat er echt speelt in Frankrijk!

Siah
12-09-04, 00:09
Geplaatst door taouanza
Dan was dat vast wel sarcastisch bedoeld?
Hoe oud ben je eigenlijk?
Ben jij een mps van Mrz?

nee,
moet ik erover nadenken
mkz,

Onno26
12-09-04, 01:54
Jep. Ze worden nu onderdrukt in Tunesie, Turkije, Frankrijk en Duitsland.

deleted user , je "vergeet" een paar landen.

Als het niet op openbare instellingen mogen dragen van een hoofddoekje onderdrukking is, dan is het niet af mogen doen van dat doekje (zelfs op straat!) , dat toch ook wel?

Zal ik het eerlijk zeggen B. Ik vertrouw je voor geen meter. Ik denk dat jouw opkomen voor de "vrijheid" van Moslimsvrouwen net zo veel met die vrouwen te maken heeft als de gemiddelde klaagzang daarover van
de gemiddelde Nederlander.

Ik denk zelfs dat de Franse regering het beter met (moslim) vrouwen voor heeft dan jij.

bogosse
12-09-04, 12:55
Geplaatst door deleted user
Moslims moeten gewoon als moslims door het leven. Of dat nou opvalt bij anderen of niet.



Ik ben moslim, en zie de hele Islaam als de ultieme vrijheid. Anders was ik geen moslim.



Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Ik hoop namelijk dat alle moslims het Paradijs zullen betreden. Die regering regeert naar de eigen grillen.

ja en Fransen moeten als Fransen door het leven en Frankrijk kent nou eenmaal de totale scheiding van kerk en staat.

voor de rest sluit ik me aan bij de woorden van onno.

en ik ben nog steeds benieuwd naar de bron van deze stemmingmakerij en onwaarheden.

DEMOcraat
12-09-04, 13:52
Geplaatst door deleted user
Islam is niet afhankelijk van afkomst.

Er zijn zat Fransen die moslims zijn, zij worden nu onderdrukt.

Die onderdrukking beperkt zich natuurlijk niet tot het maken van wetten, maar uit zich ook in eenzijdige berichtgevingen.

Bron: www.masnet.org

als moslim zijnde moet je tegenwoordig horen zien en zwijgen..

DEMOcraat
12-09-04, 14:06
Geplaatst door deleted user
en werken en eten en vooral zo strak en bloot mogelijk... ;)
ja dat is ook zo alleen werken en eten is vooral voor mannen bedoelt.strak en bloot voor de vrouwen.

Rabi'ah.
12-09-04, 14:16
Geplaatst door taouanza
Nummer zes natuurlijk
Duh!:rolleyes:

:haha:

bogosse
12-09-04, 14:39
Geplaatst door deleted user
Islam is niet afhankelijk van afkomst.

Er zijn zat Fransen die moslims zijn, zij worden nu onderdrukt.

Die onderdrukking beperkt zich natuurlijk niet tot het maken van wetten, maar uit zich ook in eenzijdige berichtgevingen.

Bron: www.masnet.org

HAHAHAHA en jij hebt het over eenzijdige berichtgeving?

die site is een van de Muslim American Society... nou vind ik een islamitische bron bij dit soort nieuws al dubieus, maar dan ook nog een Amerikaanse islamitische bron.. :haha:

In de VS is bijna geen sprake van scheiding van kerk en Staat... het Christendom is daar haast staatsgodsdienst. Laat die Amerikanen (of Amerikaanse moslims) dus a.u.b. hun mond houden over Frankrijk.

Ik vind Le Monde of Le Figaro dan veel betrouwbaarder als ze zeggen dat deze wet tot geen problemen leidt.

De Franse moslims voelen zich dus ook niet onderdrukt, hoogstens een paar fanitici, maar die waren sowieso al anti-alles wat westers is.

bogosse
12-09-04, 14:41
Geplaatst door DEMOcraat
als moslim zijnde moet je tegenwoordig horen zien en zwijgen..

zeg dat maar tegen de vele Moslims die in de Franse politiek zitten..

oja, in de comissie van Wijzen die deze - door buitenlanders gewreekte - wet hebben gemaakt, zat een Moslim.

hoe kun je nu nog beweren dat Moslims monddood worden gemaakt in Frankrijk?

DEMOcraat
12-09-04, 15:08
Geplaatst door bogosse
zeg dat maar tegen de vele Moslims die in de Franse politiek zitten..

oja, in de comissie van Wijzen die deze - door buitenlanders gewreekte - wet hebben gemaakt, zat een Moslim.

hoe kun je nu nog beweren dat Moslims monddood worden gemaakt in Frankrijk?

dat is nou het probleem zodra iemand uit een of andere islamitische land komt krijgt hij of zijn een islamitische stempel ongeacht zijn visie over de islam.

oja die comissie van de wijzen daar weet zwarte schaap meer over volgens hem is 1 van de 25 aanbevelingen aangenomen.

ben zelf dit jaar op vakantie geweest naar frankrijk en heb zelf gezien hoeveel racistische teksten er te zien zijn tegen de moslims.

Zwarte Schaap
12-09-04, 15:48
Geplaatst door DEMOcraat
oja die comissie van de wijzen daar weet zwarte schaap meer over volgens hem is 1 van de 25 aanbevelingen aangenomen.

A nation in diversity: France, Muslims and the headscarf
Patrick Weil
25 - 3 - 2004


Behind the French parliament’s ban on religious apparel in schools lies not anti-Muslim prejudice but the secular, liberal reasoning that gives the French republic its life and soul, argues one of the policy’s architects.

On 3 July 2003, President Jacques Chirac of France established an independent commission to study the implementation of the principle of laïcité (secularism) in the French republic.

In the previous weeks, the issue of violence in public schools had risen to a level of visibility so high in the media and the public eye that the French national assembly had already created a special commission run by its president to study the issue of “religious symbols in schools”. The presidential commission had a wider scope – laïcité in the whole society. Its composition was also more open: its nineteen members consisted of school principals and teachers, academics, civil servants, businesspeople and parliamentarians – a group also with very diverse origins, religious beliefs and political opinions.

I was a member of this presidential commission, most likely chosen for my expertise in the field of immigration policy and nationality law, and as a former member of the high advisory council on integration. I arrived with the idea that a law was probably unnecessary for resolving the problems. Yet, after four months of public hearings involving representatives of all religious confessions, political parties, trades unions and NGOs, as well as individual actors – principals, teachers, parents, students, directors of hospitals and jails, company managers – I endorsed a report recommending twenty-five different measures, including the banning of conspicuous religious symbols in public schools. I would like here to explain why.

But let me emphasise one point at the start, before setting out the background and reasoning of my decision. After we heard the evidence, we concluded that we faced a difficult choice with respect to young Muslim girls wearing the headscarf in state schools. Either we left the situation as it was, and thus supported a situation that denied freedom of choice to those – the very large majority – who do not want to wear the headscarf; or we endorsed a law that removed freedom of choice from those who do want to wear it.

We decided to give freedom of choice to the former during the time they were in school, while the latter retain all their freedom for their life outside school.

But in any case – and this is the fact I want to emphasise at the start – complete freedom of choice for all was, unfortunately, not on offer. This was less a choice between freedom and restriction than a choice between freedoms; our commission was responsible for advising on how such freedoms should both be guaranteed and limited in the best interests of all.

Testimonies of faith, voices of freedom

The French tradition of laicité was built against the influence, indeed domination, of the Catholic Church in public affairs. The 1905 law of separation between the church and the state was a victory for the majority of French citizens educated in Catholic faith, but who wanted the Catholic Church to be excluded from public education and influence .

Yet this was not anti-religious legislation. The 1905 law also recognised the right of everyone to practice his or her own beliefs, to the point where the state even paid the salaries of religious officials in order to allow those obliged to live in confined institutions (asylums, prisons, the army, residential schools, hospitals) to practice their faith.

The law did not forbid the wearing of religious signs, but the custom in France was (and still is) to keep religious faith as a private matter. This tradition is most likely linked in France to the long battle against the power and public exposure of Catholic faith: in the relation between the individual, the religious group and the state, the latter is both expected and seen to act as protector of the individual against group pressure.

But our commission did not base its proposals on this custom, nor on a human right that emerged in the half-century after 1905, the equality of women and men. Either approach would have meant an intrusive interpretation of a religious symbol which, clearly, can have different meanings in different circumstances.

Whereas for a majority of women the headscarf is an expression of the domination of women by men (a view strongly expressed by many women refugees from Iran), it can also be the articulation of a free belief; a means of protection against the pressure of males; an expression of identity and freedom against secular parents; a statement of opposition to western and secular society.

The state has no right to “adjudicate” between these meanings, or to interpret religious symbols tout court. After all, if the headscarf had been banned (for example) on the basis of discrimination against women, it would have been necessary to do so not only in schools, but across the whole of society.

Moreover, France since 1905 has formally acceded to international rules and conventions of various kinds – most recently the European Union, the European Convention on Human Rights, and many other international conventions that recognise the individual’s right publicly to express religious belief. It was on this basis that in 1989 the French Conseil d’Etat (supreme court) stated that the Muslim headscarf is not in itself an ostentatious symbol that could be banned from schools; it could only be forbidden if it were used as an instrument of pressure on girls who were reluctant to wear it.

What, then, has changed since 1989? In this period, and especially in the last two to three years, it has become clear that in schools where some Muslim girls do wear the headscarf and others do not, there is strong pressure on the latter to “conform”. This daily pressure takes different forms, from insults to violence. In the view of the (mostly male) aggressors, these girls are “bad Muslims”, “whores”, who should follow the example of their sisters who respect Koranic prescriptions.

We received testimonies of Muslim fathers who had to transfer their daughters from public to (Catholic) private schools where they were free of pressure to wear the headscarf. Furthermore, in the increasing number of schools where girls wear the hijab, a clear majority of Muslim girls who do not wear the headscarf called for legal protection and asked the commission to ban all public displays of religious belief.

Zwarte Schaap
12-09-04, 15:48
A large majority of Muslim girls do not want to wear the scarf; they too have the right of freedom of conscience. Principals and teachers have tried their best to bring back some order in an impossible situation where pressure, insults or violence sets pupils against one another, yet where to protest against this treatment is seen as treason to the community. There are cases where pupils who have had their arms broken in violent acts have lied to their parents in order to avoid denouncing their peers.

A complex emotional territory

We on the presidential commission studied many possible solutions. I myself considered making a distinction between school courtyards and the classroom itself, and enforcing rules concerning a dress code only in the latter. Another possibility was to devolve authority over religious symbols to school principals at a local level.

But after four months of inquiries and hearings, our commission did not endorse such solutions. Rather, our near-unanimous sentiment (there was one dissident among our group of nineteen) was that we had to understand and then address the issue at a national level rather than merely a local one.

The reason was plain: the wearing of a headscarf or the imposition of it on others is much more than an issue of individual freedom: it has become a France-wide strategy pursued by fundamentalist groups who use public schools as their battleground. A devolution of decisions to local level would guarantee permanent tension between principals and these groups who would have relentlessly targeted individual schools in order to attract, week by week, public and press attention.

This lay behind our proposal to ban conspicuous signs of religious adherence (including Jewish skullcaps and large crucifixes). We did this in full awareness and respect of the European Convention of Human Rights, which authorises limiting expressions of religious faith in circumstances where these create problems of public order or attacks on the freedom of conscience of others.

The ban concerns only public schools because there, those concerned are minors. There is no question of forbidding religious display in universities or elsewhere in the adult world. Adults have means of defence that children do not; they can go to court and otherwise claim their right of freedom of conscience in ways children cannot.

We made this choice after long reflection and hesitation, both individual and collective, but with a valid expectation that the majority of Muslim families in France would endorse it or at least be relieved.

A minority of Muslims in France are anti-religious; a small minority is fundamentalist and consider that sharia (Islamic) law is superior to civic law; a large majority do not want to impose the headscarf on their daughters but are also discomfited by any suggestion of infidelity to their religious tradition.

It is members of this third group, hitherto vulnerable to pressure from friends, neighbours or family members who want to impose the headscarf on their daughters, who can now reply: “I was ready to follow your advice, but now it is impossible: I cannot disobey the law!”

The space of feeling opened up here is reminiscent of that shared by many Algerian immigrants when their children born in France were automatically granted French nationality. Abdelmalek Sayad describes this well in his book The Suffering of the Immigrant (Polity, 2004). Algerians could never have applied for this individually, he writes, but they were discreetly satisfied when it was “imposed” by law:

“The beneficiaries of [French] nationality, acquired without having applied for it, adapt to their situation well, and protestations of circumstance (which can be perfectly sincere in other respects) cannot convince to the contrary. Their circle, who would not have accepted an act of naturalisation that followed an ordinary process, later appear relieved that French nationality…occurred by itself, as a constraint collectively imposed: it is a condition shared by all, not the result of individual and voluntary acts where some called attention to themselves and separated themselves from the others. . . Despite protestations of all sorts that are the ‘right thing’ to proclaim, despite the guilt or simple unease that continues to be felt by the naturalised, this ‘forced’ naturalisation finally produces something like a satisfaction which, for a whole series of reasons, asks to remain secret and, sometimes, resigned to.”
Making history anew
The emotional logic is clear: a ban on religious display via the law, from the “outside”, ensures the protection of children from fundamentalist pressure yet does not enforce a break in religious ties.

I admit that the law passed by the French parliament has one unfortunate consequence: the right of Muslim girls who freely want to wear the scarf in public schools, without pressuring anyone else, is denied. What will happen to them if, after the period of dialogue established by the law, they do not want to remove their scarf? It is most likely that they will be offered the opportunity to attend private religious schools – probably Catholic, Protestant or Jewish (there are only three Muslim schools in France). These schools, if they are under state contract (as 95% are), have an obligation to accept applications from pupils of other faiths.

More Muslim schools under state contract (which entails authority over the curriculum) will develop in future. The French state historically gives large subsidies to this “parallel” educational sector, enabling the tuition fees to remain very inexpensive. The Muslim community, like other faiths, has the right to establish schools where the customs and holidays of its faith are observed, and where religious instruction exists alongside the national curriculum.

But my single, strong regret as a result of this commission process does not relate to the headscarf issue as such: it is that the ban on religious signs in public schools is the only one of our twenty-five proposals yet implemented by President Chirac, his government, and the national assembly.

Certainly, religious fundamentalism needs to be fought and contained when it challenges the basic values of democracy. It also has its own autonomous dynamic and is not the simple product of social injustice. But our commission also recommended stringent policies to address the social factors favouring the rise of fundamentalist influence. France has not done enough to correct the ethnic, racial, and religious discriminations that negatively affect most children of North African immigrants. School history lessons do not acknowledge slavery or colonisation as a full part of our national history.

There is also an urgent need to adapt to the new diversity of the French religious landscape in order to sustain one of the main principles of laïcité: equality of all faiths before the law. France has the largest Buddhist, Jewish and Muslim communities of any European country; but the scale and currency of the Muslim presence in France makes a focus on it more necessary.

Thus, for example, our commission demanded that the French state respect fully the freedom to build mosques, and observe funerary rituals and culinary customs. We even proposed that the most important religious feasts of minority faiths be recognised as public holidays, to mark the respect of the entire French community towards their compatriots. This last proposal was rejected by the government and coolly received by most socialist leaders, but 40% of citizens immediately supported it and it provoked a very intense, fruitful and creative debate in millions of families across France. I am certain that it will return to the public agenda.

The historical success of the French model of secularisation, laïcité, rests on its guarantee to individuals of state protection against pressure from any religious group. But its future success requires a flexible capacity to respect cultural and religious diversity – and to consider this diversity not a burden, but a challenge and an opportunity.

A slightly different version of this article is published as “Lifting the veil of ignorance” in Progressive Politics, the journal of the Policy Network.

bogosse
12-09-04, 16:08
Geplaatst door DEMOcraat
dat is nou het probleem zodra iemand uit een of andere islamitische land komt krijgt hij of zijn een islamitische stempel ongeacht zijn visie over de islam.

oja die comissie van de wijzen daar weet zwarte schaap meer over volgens hem is 1 van de 25 aanbevelingen aangenomen.

ben zelf dit jaar op vakantie geweest naar frankrijk en heb zelf gezien hoeveel racistische teksten er te zien zijn tegen de moslims.

leg uit, over die racistische teksten..

en heb je ook al die anti-franse teksten gelezen?

ik noem dit gewoon vandalisme van beide kanten (autochton-allochtoon)

maar ik weet zeker dat de Moslims in Frankrijk veel beter geintegreerd zijn in de Franse politiek dan de Nederlandse Moslims in de Nederlandse politiek.

DEMOcraat
12-09-04, 19:26
Geplaatst door bogosse
leg uit, over die racistische teksten..

en heb je ook al die anti-franse teksten gelezen?

ik noem dit gewoon vandalisme van beide kanten (autochton-allochtoon)

maar ik weet zeker dat de Moslims in Frankrijk veel beter geintegreerd zijn in de Franse politiek dan de Nederlandse Moslims in de Nederlandse politiek.

teksten die tegen moslims zijn ze worden vergelijkt met racisten en terroristen.en het gekste is dat die teksten maanden lang blijven terwijl niemand iets doet om die teksten weg te werken.en als er anti simitische teksten waren dan helen ze altijd de internationale media.

anti franse teksten in marokko of algerij kan ik begrijpen en in frankrijk zij die teksten meestal tegen de politie dat is overal zo..

het is een vorm van vandalisme maar bij de anti simitische teksten is het niet het geval weet je toevallige waarm.

bogosse
12-09-04, 19:33
Geplaatst door DEMOcraat
teksten die tegen moslims zijn ze worden vergelijkt met racisten en terroristen.en het gekste is dat die teksten maanden lang blijven terwijl niemand iets doet om die teksten weg te werken.en als er anti simitische teksten waren dan helen ze altijd de internationale media.

anti franse teksten in marokko of algerij kan ik begrijpen en in frankrijk zij die teksten meestal tegen de politie dat is overal zo..

het is een vorm van vandalisme maar bij de anti simitische teksten is het niet het geval weet je toevallige waarm.

jij ziet echt spoken jongen.

Graffiti wordt sowieso nauwelijks weggehaald, omdat dat moeilijk is. of het nou anti-moslim, of anti-westers is.

ik zie zo vaak anti-franse teksten staan in de banlieues, zoals (vrij vertaald) "Moederneukend land Frankrijk", "Stinkblanken", "Françaises hoeren" dat moet jij ook gezien hebben met een basiskennis Frans.

Frankrijk gaat niet anders om met antisemitische dingen in vergelijking met anti-islamitische dingen. Waarom hoor ik dat fabeltje steeds?? :moe:

Volgens Joden doet Frankrijk te weinig aan het antisemitisme,
volgens Moslims zoals jij reageert Frankrijk te overdreven op het antisemitisme.

Het is ook nooit goed he :rolleyes:

Ben je trouwens ook in Marseille geweest op vakantie, mooi toch zo'n Arabisch uitziende stad met 20 moskeeen en in dat o zo moslimhatende Frankrijk he!

DEMOcraat
12-09-04, 19:43
Geplaatst door bogosse
jij ziet echt spoken jongen.

Graffiti wordt sowieso nauwelijks weggehaald, omdat dat moeilijk is. of het nou anti-moslim, of anti-westers is.

ik zie zo vaak anti-franse teksten staan in de banlieues, zoals (vrij vertaald) "Moederneukend land Frankrijk", "Stinkblanken", "Françaises hoeren" dat moet jij ook gezien hebben met een basiskennis Frans.

Frankrijk gaat niet anders om met antisemitische dingen in vergelijking met anti-islamitische dingen. Waarom hoor ik dat fabeltje steeds?? :moe:

Volgens Joden doet Frankrijk te weinig aan het antisemitisme,
volgens Moslims zoals jij reageert Frankrijk te overdreven op het antisemitisme.

Het is ook nooit goed he :rolleyes:

Ben je trouwens ook in Marseille geweest op vakantie, mooi toch zo'n Arabisch uitziende stad met 20 moskeeen en in dat o zo moslimhatende Frankrijk he!

nee bogosse het was geen graffiti maar gewoon latex...
ik weet niet in welke deel van frankrijk je geweest bent zelf was in het zuiden avingon.en het gekste is dat de meeste racisten die zich daar bevinden 70% spaans italiaans of portugeese voorauders hebben of fransen die uit algerij zijn teruggekeerd.

frankrijk maakt zeker onderscheid tussen anti simitisch en anti islam uitlatingen.2 voorbeelden daarvan zijn pas nog uigebruid in het nieuws geweest.

Onno26
12-09-04, 20:47
Moslims moeten gewoon als moslims door het leven. Of dat nou opvalt bij anderen of niet.

Wat je bedoelt te zeggen deleted user is "moslims moeten gewoon zoals ik denk dat moslims horen te leven door het leven"
Er is nogal wat discussie binnen de Ummah over of die hoofddoek wel of niet verplicht is.
En zelfs al zou ooit uit die discussie komen dat een hoofddoek verplicht is, dan nog moet de mogelijkheid bestaan om em niet op te doen.
"In geloof is geen dwang", ken je hem nog?
Het verplicht dragen is dus hoe dan ook "onderdrukking", buiten het feit dat het de intentie van bewuste draagsters vertroebelt.


Ik ben moslim, en zie de hele Islaam als de ultieme vrijheid. Anders was ik geen moslim

Dat jij dat zo ziet is prima. Maar jij bent geen vrouw in Iran of S-A, en het zou fijn zijn als zij het recht zouden hebben om het niet met jou eens te zijn.


Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Ik hoop namelijk dat alle moslims het Paradijs zullen betreden. Die regering regeert naar de eigen grillen

Ik begrijp je niet. Je weet toch dat de Koran stelt dat je de regels van het land waar je woont moet respecteren. Dus kan het respecteren van Franse regels in Frankrijk toch nooit een belemmering tot het toetreden van iemand in het paradijs zijn?

Je post een artikel met de titel "onderdrukte meisjes", en richt je vervolgens op de moslimmeisjes die vergeleken met de meeste moslimvrouwen in de wereld de minst onderdrukte zijn, en de meeste vrijheden hebben.
Je betoogt dat jouw manier van denken over vrijheid en Islam de enige is en accepteert daarom zonder meer de onderdrukking van vrouwen in Iran en S-A omdat de onderdrukkers ideeen met jou delen.

Ken het je het mooie Nederlands woord hypocriet?

bogosse
12-09-04, 21:43
Geplaatst door deleted user
De serieuze discussie gaat over de verplichting van het al dan niet bedekken van de handen en het gezicht.



En jij denkt dat alles wat je hoort over SA waar is. Je mag best weten dat mijn (hoog afgestudeerde) vrouw graag met mij naar SA zou willen gaan. En zo ken ik er nog wel een paar...



Ik veracht iedere vorm van onderdrukking. Dat staat helemaal los van of dat iemand door onderdrukking zich wel of niet aan zijn/haar verplichtingen behoort te houden.



Geloof mij maar dat als ik zeg dat deze dames in feite gewoon het woord voeren voor de veralgemeende onderdrukking van iedere moslim(a) in het Westen.



De onderdrukking van vrouwen in SA is bij lange na niet zo ernstig als de onderdrukking van de vrouw hier in Nederland. Dat vrouwen daar niet mogen rijden is veeeeeeeeeeel minder erg dan de vrouw die verkracht wordt...

gut..wat ben jij naief..

lees maar eens de conclusies van Amnesty International over de vrouwenrechten in Saoedie-Arabie..

Alsof in de Islamitische wereld minder vrouwen worden verkracht dan in Nederland. Dream on!!

Karin.N
12-09-04, 22:32
Brand op een meisjesschool in SA. De meisjes probeerden het brandende gebouw te ontvluchten, daarbij waren zij niet bedekt, en werden zij teruggestuurd om vervolgens levend te verbranden.

Prostitutie komt overal ter wereld voor. Helaas worden vrouwen daar geregeld door gedwongen. Maar gedwongen prostitutie en-of vrouwenhandel komt ook in SA voor.

Overal ter wereld worden er meisjes en vrouwen sexueel misbruikt, ook door hun vaders, broers etc, maar dit gebeurt ook in SA.
Hier in Nederland kan een meisje aangifte doen en wordt zij door de samenleving niet met de nek aangekeken, uitgezonderd de uitzonderingen, want die zijn er altijd.
Wat zijn echter de gevolgen voor een meisje in SA die bijv. sexueel is misbruikt door haar vader. Zij kan vermoord worden, verstoten worden etc. En hierbij spreek ik uit de praktijk. Ik heb zelf enige jaren in SA gewoond, toen mijn vader daar gestationeerd was. En ik kan verzekeren dat ik hele trieste verhalen heb gehoord, waardoor ik mijn rechten hier in Nederland erg ben gaan waarderen.

Karin.N
12-09-04, 22:35
Vrouwen in SA zullen veel minder snel aangifte doen van verkrachting, waardoor je in de statistieken een vertekend beeld krijgt.

bogosse
12-09-04, 22:50
Geplaatst door deleted user
Ik ontken ook absoluut niet dat er ook daar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.

Echter ik leef liever onder een rechtssysteem die de Qor-aan en Soennah respecteert en misschien ook vrouwen verbied om in auto's te rijden, dan onder een rechtssysteem dat vrouwen stimuleert zich te verkopen. Ik vind een vrouw ook een prachtige mens.

ja, schitterend dat rechtsysteem...


Op Zondag 15 augustus, 2004, werd een 16 jarig meisje met de naam Atefe Rajabi, dochter van Ghassem Rajabi, geëxecuteerd in het dorpje Neka, in de noordelijke provincie Mazandaran. De officiële aantijging luidt "het begaan van wandaden die onverenigbaar zijn met kuisheid", maar volgens familieleden hadden buurtbewoners melding gemaakt van haar verkrachting dat had plaats gevonden halfweg februari dit jaar door onbekenden.

Hoewel haar geboortecertificaat aantoont dat ze amper 16 jaar was; de lokale rechtbank oordeelde haar minstens 22 jaar oud te zijn. Haar proces vond 3 maanden geleden plaats waar ze in een bui van woede haar chador uitdeed en woedende met haar voet stampte, en schreeuwde naar de lokale geestelijke (en rechter), Haji Reza, dat het zijn taak was de verkrachter te straffen, en niet haar. Dit maakte Haji Reza zo furieus, dat hij haar zaak persoonlijk evalueerde, en in minder dan 3 maanden een groen licht kreeg van het Hooggerechtshof van de Islamitische Republiek van Iran voor haar executie. De afkeer en woede van Haji Reza was zo sterk dat hij persoonlijk het touw om haar nek spande en het signaal gaf aan de kraanoperator, door zijn hand omhoog te steken, om te beginnen het touw omhoog te trekken

Later verkondigde de rechter dat haar veroordeling niet de doodstraf was, maar dat het de straf was voor haar scherpe tong. Het dient opgemerkt te worden, dat volgens de Islamitische republiek een advocaat (gelijkaardig met onze pro deo's) in deze materies verplicht aanwezig moet zijn, het meisje in kwestie werd dit recht geweigerd. Haar ongelukkige vader is de hele stad doorkruist om geld bijeen te ronselen om zelf een advocaat in te huren, om zijn dochter bij te staan in haar rechtszaak.

Het meisje was begraven op dezelfde dag dat ze omgebracht werd, maar werd op dezelfde nacht terug opgegraven, en posthumus verminkt en bestolen van haar gewaden. De vader heeft klacht ingediend.
www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html

nou ik denk dat je als vrouw toch beter in het Westen kan wonen. Geen prostitutie in de Arabische wereld?Laat me niet lachen.. het is alleen niet legaal zoals in Nederland, maar voor die vrouwen is het hetzelfde.

Zwarte Schaap
12-09-04, 23:32
Geplaatst door bogosse
ja, schitterend dat rechtsysteem...


www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html



Dat Iraans meisje is helemaal niet verkracht, het is een hoax.

bogosse
12-09-04, 23:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat Iraans meisje is helemaal niet verkracht, het is een hoax.

het gaat me niet om het feit dat ze verkracht zou zijn, het gaat me om het feit hoe weinig vrouwen te zeggen hebben in deze cultuur.

ik weet trouwens best dat deze afschuwelijkheid niks met de Islam te maken heeft..dus voordat die islambashers weer gaan komen, het is een middeleeuwse cultuuruiting.

Zwarte Schaap
12-09-04, 23:52
Geplaatst door bogosse
het gaat me niet om het feit dat ze verkracht zou zijn, het gaat me om het feit hoe weinig vrouwen te zeggen hebben in deze cultuur.

ik weet trouwens best dat deze afschuwelijkheid niks met de Islam te maken heeft..dus voordat die islambashers weer gaan komen, het is een middeleeuwse cultuuruiting.

Dit is het meest slechte voorbeeld wat je kunt gebruiken voor je stelling. En al helemaal als de autenticiteit niet vaststaat. In iedere geval zijn er al verschillende varianten van dit verhaal op het internet geweest die niet met elkaar overeenkomen.

zie deze discussie daarover: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=107752&perpage=15&display=&pagenumber=1

bogosse
13-09-04, 00:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is het meest slechte voorbeeld wat je kunt gebruiken voor je stelling. En al helemaal als de autenticiteit niet vaststaat. In iedere geval zijn er al verschillende varianten van dit verhaal op het internet geweest die niet met elkaar overeenkomen.

zie deze discussie daarover: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=107752&perpage=15&display=&pagenumber=1

jaaaah ik heb van Jousouf al op mn kop gehad.(ik was toen op vakantie). ik heb die oude discussie nu ook doorgenomen en ik moet concluderen dat niet te bewijzen is of dit zich wel of niet heeft afgespeeld. Amnesty weet het ook niet zeker. Je kan in ieder geval niet stellig beweren dat alles in dit verhaal gelogen is.

maar goed, ook jij moet toegeven dat het met de vrouwenrechten in Iran en S. Arabie niet goed gesteld is. Ik denk dat de wllekeurige vrouw liever hier woont dan daar.

Zwarte Schaap
13-09-04, 00:27
Geplaatst door bogosse
jaaaah ik heb van Joesoef al op mn kop gehad.(ik was toen op vakantie). ik heb die oude discussie nu ook doorgenomen en ik moet concluderen dat niet te bewijzen is of dit zich wel of niet heeft afgespeeld. Amnesty weet het ook niet zeker. Je kan in ieder geval niet stellig beweren dat alles in dit verhaal gelogen is.

maar goed, ook jij moet toegeven dat het met de vrouwenrechten in Iran en S. Arabie niet goed gesteld is. Ik denk dat de wllekeurige vrouw liever hier woont dan daar.

Ik ben daar nog nooit geweest en ken de wetten daar niet. Kun je me aangeven met welke vrouwenrechten het niet goed is gesteld?

Dat spelletje met vrouwenrechten is zo een doorgestoken kaart want vrijwel iedereen weet dat westerlingen geen cent geven om de vrouwen of mensen in landen waar grondstoffen aanwezig zijn. Het is een truc om de mannen en vrouwen tegen elkaar uit te spelen. Een soort verdeel en heerspolitiek.

De laatsten die ik vertrouw inzake vrouwenrechten zijn wel westerse mannen en al helemaal als ze achter het besluit van Frankrijk staan om moslimmeisjes die uit overtuiging een hijaab dragen uit openbare scholen en functies te weren.

taouanza
13-09-04, 10:09
Geplaatst door bogosse
jaaaah ik heb van Jousouf al op mn kop gehad.(ik was toen op vakantie). ik heb die oude discussie nu ook doorgenomen en ik moet concluderen dat niet te bewijzen is of dit zich wel of niet heeft afgespeeld. Amnesty weet het ook niet zeker. Je kan in ieder geval niet stellig beweren dat alles in dit verhaal gelogen is.

maar goed, ook jij moet toegeven dat het met de vrouwenrechten in Iran en S. Arabie niet goed gesteld is. Ik denk dat de wllekeurige vrouw liever hier woont dan daar.

Je kan SA niet met Iran vergelijken.
Alle moslims worden op een hoop gegooid en dan voel je nog slim ook.
Ik zou me kapot schamen voor zoveel domheid. En je studeert geschiedenis en journalistiek. Zou ik helemaal m'n monddicht houden.

Siah
13-09-04, 10:21
Geplaatst door taouanza
Je kan SA niet met Iran vergelijken.
Alle moslims worden op een hoop gegooid en dan voel je nog slim ook.
Ik zou me kapot schamen voor zoveel domheid. En je studeert geschiedenis en journalistiek. Zou ik helemaal m'n monddicht houden.

meen je dat?? :schok:
studeert bogosse geschiedenis en journalistiek?

taouanza
13-09-04, 10:27
Geplaatst door Siah
meen je dat?? :schok:
studeert bogosse geschiedenis en journalistiek?

Ja en hij heeft er net zo veel verstand van als jij van films.:moe:
Bar weinig dus.

Tomas
13-09-04, 10:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
De laatsten die ik vertrouw inzake vrouwenrechten zijn wel westerse mannen...

Niwet zo generaliseren Schaap, daar kan Taouanza namelijk niet tegen.

bogosse
13-09-04, 14:42
Geplaatst door taouanza
Je kan SA niet met Iran vergelijken.
Alle moslims worden op een hoop gegooid en dan voel je nog slim ook.
Ik zou me kapot schamen voor zoveel domheid. En je studeert geschiedenis en journalistiek. Zou ik helemaal m'n monddicht houden.

:moe: qua vrouwenrechten (eerder het ontbreken daar aan) zijn die landen juist wel heel goed met elkaar te vergelijken!! je hoeft mij niet uit te leggen dat Iran en S Arabie 2 totaal verschillende landen zijn..dat de 1 sjiietisch is en de ander soennitisch is, wist ik al toen ik 11 was..

ik vind het eerder behoorlijk dom van jou, dat jij niet bregrepen hebt wat ik bedoelde in mijn reactie.

Als sommige prikkers het hele Westen op 1 hoop gooien, en het Westen beschuldigen van "toestaan van verkrachtingen en kinderporno" dan heb ik het recht om daar tegen in te gaan. waarom zeg jij daar trouwens niks over???

bogosse
13-09-04, 14:44
Geplaatst door Siah
meen je dat?? :schok:
studeert bogosse geschiedenis en journalistiek?

nee niet allebei, maar 2 in 1. maar goed, mensen uit Westerse landen moeten blijkbaar alles slikken wat er gezegd wordt, maar zodra je kritiek geeft op de Islamitische wereld is de wereld bij sommige prikkers te klein..

Zwarte Schaap
13-09-04, 15:36
Geplaatst door Tomas
Niet zo generaliseren Schaap, daar kan Taouanza namelijk niet tegen.

Ik ben geintegreerd tommieboy.

Siah
13-09-04, 15:53
Geplaatst door taouanza
Ja en hij heeft er net zo veel verstand van als jij van films.:moe:
Bar weinig dus.


die was een goede :hihi:

Siah
13-09-04, 16:05
Geplaatst door bogosse
:moe: qua vrouwenrechten (eerder het ontbreken daar aan) zijn die landen juist wel heel goed met elkaar te vergelijken!! je hoeft mij niet uit te leggen dat Iran en S Arabie 2 totaal verschillende landen zijn..dat de 1 sjiietisch is en de ander soennitisch is, wist ik al toen ik 11 was..

ik vind het eerder behoorlijk dom van jou, dat jij niet bregrepen hebt wat ik bedoelde in mijn reactie.

Als sommige prikkers het hele Westen op 1 hoop gooien, en het Westen beschuldigen van "toestaan van verkrachtingen en kinderporno" dan heb ik het recht om daar tegen in te gaan. waarom zeg jij daar trouwens niks over???


"de 1 sjiietisch is en de ander soennitisch is.."
deed me denken aan een paar maanden geleden hoe de media ineens over de "tweedeligheid" en "vijandigheid" tussen soenniten en sjiiten in Irak had.
nog nooit over een probleem gehoord en zelf ook dat nooit ervaard, hoewel ik ertussen zat.

taouanza
14-09-04, 08:50
Geplaatst door bogosse
:moe: qua vrouwenrechten (eerder het ontbreken daar aan) zijn die landen juist wel heel goed met elkaar te vergelijken!! je hoeft mij niet uit te leggen dat Iran en S Arabie 2 totaal verschillende landen zijn..dat de 1 sjiietisch is en de ander soennitisch is, wist ik al toen ik 11 was..

ik vind het eerder behoorlijk dom van jou, dat jij niet bregrepen hebt wat ik bedoelde in mijn reactie.

Als sommige prikkers het hele Westen op 1 hoop gooien, en het Westen beschuldigen van "toestaan van verkrachtingen en kinderporno" dan heb ik het recht om daar tegen in te gaan. waarom zeg jij daar trouwens niks over???

Nee jongen jij bent die dombo. Jij weet niks over Iran en SA dus houd je smoel. Je zet alleen jezelf voor schut.
Kom met feiten aanzetten. Wat doe je?
Je neemt een voorbeeld dat allang is bewezen dat het niet waar is.
En toch kom je ermee. Zeg dat niet wat over je 'journalistieke' niveau?
Kunnen we alvast gaan raden wat je toekomstige werkgever gaat worden?

Waarom zou ik begrip hebben voor iemand die altijd het ene bagatalliseert om het andere aan te dikken?

En over die kinderporno heb ik wat gezegd en jij ging er weer mee aan de haal met je kinderachtige manier van disscusieren zovan als ik laat zien hoe erg dit is dan valt dat andere weer mee.

Ga maar uitzoeken hoeveel prencentage vrouwen in Iran werken als :
Arts
Ambtenaar
Advocaat
Docent
En vergelijk dat met SA.
En vergelijk dat voor de lol ook met Nederland.

taouanza
14-09-04, 08:52
Geplaatst door Olive Yao
... aldus Zwarte Schaap, die overigens altijd tegen mensen zegt dat ze argumenten aan moeten voeren.

De argumenten die Bogosse, Dicksr en ik aanvoeren heb je niet weerlegd, Zwarte Schaap.

Bogosse, je kunt het vanavond verder zelf wel af hè?

Het ligt er maar net aan wat je verstaat onder argumenten, olijfje.:vreemd:

taouanza
14-09-04, 08:55
Geplaatst door Siah
die was een goede :hihi:


:p

taouanza
14-09-04, 09:12
Dat is niet het antwoord op mijn vraag.
En het is een vraag voor Bogoes.

taouanza
14-09-04, 09:18
Geplaatst door deleted user
Oh, maar ik wilde je graag laten zien dat het met name armoede is, wat de vrouwen massaal aan het werk zet, veel meer dan in de landen waar de vrouwen hoog afgestudeert zijn...

Dat weet ik ook wel. Veel van die vrouwen zullen ook waarschijnelijk pindas verkopen op straat.
Maar ik dacht als boegoes het zelf gaat onderzoeken kan hij zien hoe idioot het is om maar Iraanse vrouwen te bestempelen als zielig en onderdrukt.

taouanza
14-09-04, 09:25
Geplaatst door deleted user
Ik weet dat in Dubai heel veel vrouwen op een hoog niveau studeren, meer dan mannen. Maar die zit helaas niet in de statistieken.

Leuk forumpje: http://miracle-girl.com :student:

Das nog steeds geen Iran.:D

Siah
14-09-04, 09:54
Geplaatst door deleted user
Oh, maar ik wilde je graag laten zien dat het met name armoede is, wat de vrouwen massaal aan het werk zet, veel meer dan in de landen waar de vrouwen hoog afgestudeert zijn...

met name armoede..?
ja en nee.
eigenlijk vind ik een beetje siplistisch gezegd.

en hoog afgestudeerd zijn, is niet altijd genoeg en zinvol en die merken we duidelijk in onze tijd waar zoveel manke deskundigen en experts rond zweven.

en die getallen en namen van die landen heeft met heleboel andre dingen te maken dan alleen..
misschien geeft dat alleen een beetje indicatie over vrouwenverzet over het algemeen op deze wereld.

als je bv kijkt dat Iran ongeveer 70 miljoen inwoners heeft waarvan ongeveer 70% onder 30 jaar,
en daarnaast een keertje naar Teheran gaat,
dan zou je totaal andere beelden zien dan wat je hier voorgeschoteld krijgt.
maar dat neemt niet weg dat daar geen problemen zijn.

Tomas
14-09-04, 10:08
Geplaatst door taouanza
Je neemt een voorbeeld dat allang is bewezen dat het niet waar is.


Als je daarmee de doodstraf van dat 16 jarige meisje bedoelt, dan geldt "alang bewezen dat het niet waar is" alleen op dit forum. Alleen hier geldt dat wat Joesoef zegt de waarheid is, elders neemt men amnesty-international redelijk serieus.

Zwarte Schaap
14-09-04, 10:36
Geplaatst door Olive Yao
... aldus Zwarte Schaap, die overigens altijd tegen mensen zegt dat ze argumenten aan moeten voeren.

De argumenten die Bogosse, Dicksr en ik aanvoeren heb je niet weerlegd, Zwarte Schaap.

Bogosse, je kunt het vanavond verder zelf wel af hè?

Welke argumenten? Het propagandaverhaaltje van aBorgos?

Siah
14-09-04, 10:46
Geplaatst door Tomas
Als je daarmee de doodstraf van dat 16 jarige meisje bedoelt, dan geldt "alang bewezen dat het niet waar is" alleen op dit forum. Alleen hier geldt dat wat Joesoef zegt de waarheid is, elders neemt men amnesty-international redelijk serieus.

_was geen 16 maar 21-22
_had tot drie keer toe overspel gepleegd terwijl die wist wat de consequenties zouden zijn in zo een "islamitische" land.

en,
als hier in nedreland(waar "democratie" heerst), allerlei afschuwelijke dingen gebeuren(voorbeelden zat), betekent niet dat hier als geheel bla bla bla.

Joesoef
14-09-04, 10:57
Geplaatst door Tomas
Als je daarmee de doodstraf van dat 16 jarige meisje bedoelt, dan geldt "alang bewezen dat het niet waar is" alleen op dit forum. Alleen hier geldt dat wat Joesoef zegt de waarheid is, elders neemt men amnesty-international redelijk serieus.

Wat zit je toch drammerig te zeuren Tomas. AI refereert aan een bron, een vage anti Iran website. Meer bronnen hebben ze niet. Als jij nu eens je best voor mij deed en wat bronnen opzocht die een andere referentie hebben. Ik heb gewoon in alle eerlijkheid gezocht, niets pro-iran. Wat dat betreft heb ik nog een ernstig appeltje te schillen met het rechtssysteem in Iran.

Joesoef
14-09-04, 10:57
Geplaatst door Siah
_was geen 16 maar 21-22
_had tot drie keer toe overspel gepleegd terwijl die wist wat de consequenties zouden zijn in zo een "islamitische" land.

en,
als hier in nedreland(waar "democratie" heerst), allerlei afschuwelijke dingen gebeuren(voorbeelden zat), betekent niet dat hier als geheel bla bla bla.


Dat vage verhaaltje kent maar een bron, een onbetrouwbare bron.

Tomas
14-09-04, 10:59
Geplaatst door Joesoef
Wat zit je toch drammerig te zeuren Tomas. AI refereert aan een bron, een vage anti Iran website. Meer bronnen hebben ze niet. Als jij nu eens je best voor mij deed en wat bronnen opzocht die een andere referentie hebben. Ik heb gewoon in alle eerlijkheid gezocht, niets pro-iran. Wat dat betreft heb ik nog een ernstig appeltje te schillen met het rechtssysteem in Iran.

Ach ieder zijn meug. Ik vind b.v. "allang aangetoond dat het niet waar is" drammerig overkomen.

Als je op amnesty kijkt zie je dat ze ook zelf in contact staan met Iran over dit onderwerp en zich niet alleen laten leiden door een obscuur artikeltje ergens. Zolang amesty geen rectivicatie plaatst, heb ik geen enkele reden om jou zomaar te geloven.

Joesoef
14-09-04, 11:04
Geplaatst door bogosse
:moe: qua vrouwenrechten (eerder het ontbreken daar aan) zijn die landen juist wel heel goed met elkaar te vergelijken!! je hoeft mij niet uit te leggen dat Iran en S Arabie 2 totaal verschillende landen zijn..dat de 1 sjiietisch is en de ander soennitisch is, wist ik al toen ik 11 was..


Je weet echt niet waar je het over hebt als je beweert dat de vrouwen in die landen gelijke rechten hebben. Iran heeft vrouwelijke advocaten, taxi-chauffeuses, makelaars, directrices, vrachtwagen chaufeurs etc....

Nog maar te zwijgen van de vrouwen die een leiding gevende functie hebben binnen het justitiele apparaat en dan vooral op het gebied van vrouwen rechten. Wat betreft het oplossen en voorkomen van huiselijk geweld kan Nl nog een hoop leren van Iran.

En over het aantal hoog opgeleide vrouwen zullen we het maar niet hebben.

Joesoef
14-09-04, 11:04
Geplaatst door Tomas
Ach ieder zijn meug. Ik vind b.v. "allang aangetoond dat het niet waar is" drammerig overkomen.

Als je op amnesty kijkt zie je dat ze ook zelf in contact staan met Iran over dit onderwerp en zich niet alleen laten leiden door een obscuur artikeltje ergens. Zolang amesty geen rectivicatie plaatst, heb ik geen enkele reden om jou zomaar te geloven.


Bronnen tomas, bronnen........

Julien
14-09-04, 17:10
Geplaatst door taouanza
Nee jongen jij bent die dombo. Jij weet niks over Iran en SA dus houd je smoel. Je zet alleen jezelf voor schut.
Kom met feiten aanzetten. Wat doe je?
Je neemt een voorbeeld dat allang is bewezen dat het niet waar is.
En toch kom je ermee. Zeg dat niet wat over je 'journalistieke' niveau?
Kunnen we alvast gaan raden wat je toekomstige werkgever gaat worden?

Waarom zou ik begrip hebben voor iemand die altijd het ene bagatalliseert om het andere aan te dikken?

En over die kinderporno heb ik wat gezegd en jij ging er weer mee aan de haal met je kinderachtige manier van disscusieren zovan als ik laat zien hoe erg dit is dan valt dat andere weer mee.

Ga maar uitzoeken hoeveel prencentage vrouwen in Iran werken als :
Arts
Ambtenaar
Advocaat
Docent
En vergelijk dat met SA.
En vergelijk dat voor de lol ook met Nederland.

ik weet net zo veel (of weinig?) over Iran en S. Arabie als jij.. en ik snap niet wat je zit te blaten over mijn opleiding. Ik heb dit jaar nog maar 1 college journalistiek gehad, je kan niet van me verwachten dat ik gelijk alles weet over Iran en S.Arabie :tranen:

Dat artikel had ik gelezen op een forum van een gematigde christelijke site, toen ik een link naar Amnesty zag nam ik aan dat het wel een betrouwbaar bericht zou zijn.
Dat topic waarin Jousouf beweert dat het bericht niet waar zou zijn, heb ik nooit gelezen want toen was ik op vakantie..dat kun je me niet kwalijk nemen!

Wat betreft die vrouwenrechten in Iran of S. Arabie.. kom, ik geloof best dat er redelijk wat Iranese of Arabische vrouwen werken..maar daar ging het mij niet om. Ik lees of hoor vaak genoeg berichten in de verschillende media dat er weer een vrouw zwaar gestraft is vanwege "vreemdgaan" (kijken naar een andere man).. vrouwen mogen er niet scheiden van hun mannen, maar andersom kan wel en dan hebben vrouwen weinig rechten, of de vrouwen die hun kinderen verliezen aan hun man bij een scheiding, of vrouwen die in elkaar geslagen worden en ga zo maar door.

Zoals Olive al zegt; vraag een willekeurige vrouw waar ze liever zou wonen..het Westen of in Saoedie Arabie, nou ik weet wel zeker dat ze liever hier zou willen wonen. En S. Arabie is niet een 3ewereldland!

Ik bagataliseer trouwens niks. Natuurlijk zijn al die verkrachtingen en kinderporno erg in Europa, maar als er daardoor beweerd wordt dat Europa minder vrouwen- of mensenrechten kent dan juist deze Islamitische landen, dan BREEKT MIJN KLOMP!

Julien
14-09-04, 17:12
:verrassin

taouanza
14-09-04, 17:25
Geplaatst door Julien
ik weet net zo veel (of weinig?) over Iran en S. Arabie als jij.. en ik snap niet wat je zit te blaten over mijn opleiding. Ik heb dit jaar nog maar 1 college journalistiek gehad, je kan niet van me verwachten dat ik gelijk alles weet over Iran en S.Arabie :tranen:

Dat artikel had ik gelezen op een forum van een gematigde christelijke site, toen ik een link naar Amnesty zag nam ik aan dat het wel een betrouwbaar bericht zou zijn.
Dat topic waarin Jousouf beweert dat het bericht niet waar zou zijn, heb ik nooit gelezen want toen was ik op vakantie..dat kun je me niet kwalijk nemen!

Wat betreft die vrouwenrechten in Iran of S. Arabie.. kom, ik geloof best dat er redelijk wat Iranese of Arabische vrouwen werken..maar daar ging het mij niet om. Ik lees of hoor vaak genoeg berichten in de verschillende media dat er weer een vrouw zwaar gestraft is vanwege "vreemdgaan" (kijken naar een andere man).. vrouwen mogen er niet scheiden van hun mannen, maar andersom kan wel en dan hebben vrouwen weinig rechten, of de vrouwen die hun kinderen verliezen aan hun man bij een scheiding, of vrouwen die in elkaar geslagen worden en ga zo maar door.

Zoals Olive al zegt; vraag een willekeurige vrouw waar ze liever zou wonen..het Westen of in Saoedie Arabie, nou ik weet wel zeker dat ze liever hier zou willen wonen. En S. Arabie is niet een 3ewereldland!

Ik bagataliseer trouwens niks. Natuurlijk zijn al die verkrachtingen en kinderporno erg in Europa, maar als er daardoor beweerd wordt dat Europa minder vrouwen- of mensenrechten kent dan juist deze Islamitische landen, dan BREEKT MIJN KLOMP!

Boeit me niet wat Olijfje zegt. Ga onderzoeken en kom dan verder praten.

taouanza
14-09-04, 18:57
Geplaatst door Siah
met name armoede..?
ja en nee.
eigenlijk vind ik een beetje siplistisch gezegd.

en hoog afgestudeerd zijn, is niet altijd genoeg en zinvol en die merken we duidelijk in onze tijd waar zoveel manke deskundigen en experts rond zweven.

en die getallen en namen van die landen heeft met heleboel andre dingen te maken dan alleen..
misschien geeft dat alleen een beetje indicatie over vrouwenverzet over het algemeen op deze wereld.

als je bv kijkt dat Iran ongeveer 70 miljoen inwoners heeft waarvan ongeveer 70% onder 30 jaar,
en daarnaast een keertje naar Teheran gaat,
dan zou je totaal andere beelden zien dan wat je hier voorgeschoteld krijgt.
maar dat neemt niet weg dat daar geen problemen zijn.


Tuurlijk zijn er problemen serieuze ernstige problemen. Maar er zijn veel tinten grijs ook in Iran.