PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe aanhoudingen wegens terroristische bedreigingen



Simon
12-09-04, 12:32
Nieuwe aanhoudingen wegens terroristische bedreigingen

Uitgegeven: 12 september 2004 13:12

AMSTERDAM - Volgens minister Donner van Justitie heeft het Openbaar Ministerie meer mensen aangehouden in verband met mogelijke terroristische aanslagen op doelen zoals Schiphol en de Tweede Kamer.

Eind juni is in dat verband in Rotterdam een 18-jarige jongen van Marokkaanse afkomst opgepakt. Daarna is de bewaking rond meer objecten zoals het ministerie van Defensie in Den Haag en het hoofdkantoor van de AIVD-inlichtingendienst in Leidschendam verscherpt.

Donner maakte de aanhoudingen zondag bekend in het televisieprogramma Buitenhof. Hij wilde niet kwijt om hoeveel mensen het gaat. Het OM zou dat komende dagen bekendmaken.

Jar
12-09-04, 14:59
Ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, die nu opgepakt zijn.

Joesoef
12-09-04, 15:10
Op die manier gaat het hier wel stilletjes worden.

Zwarte Schaap
12-09-04, 21:40
Donner vond ook dat de moslimleiders/imams zich moeten uitspreken tegen terrorisme.

Eerst worden de imams afgekraakt, beledigd, opzij geschoven en als achterlijk gezien maar nu ''eist '' men wel van ze dat zich tegen het terrorisme moeten uitspreken.

Laten ze maar naar Mohamed Sini gaan, want die krijgt zijn salaris van de overheid.

Overigens het enige terreur wat er geweest is, is alleen van autochtone zijde gekomen.

Jar
12-09-04, 21:44
Welke mensen lieten de trein in Spanje springen, en de bar in Bali Zwart Schaap?

Zwarte Schaap
12-09-04, 21:51
Geplaatst door Jar
Welke mensen lieten de trein in Spanje springen, en de bar in Bali Zwart Schaap?

Is minister donner een Minister in Indonesie of Spanje? Over welk land gaat het denk je?

Wie heeft er van de week weer 50 irakezen in bagdad en in mosul met vliegtuigbommen? Wie heeft er minstens een miljoen doden in Irak op zijn geweten? Ik kan een lijst maken van hier tot Tokio. Hebben de westerse leiders zich daarvan gedistancieerd?

Jar
12-09-04, 21:54
Over enige tijd, en misschien in minder dan je denkt spreken we elkaar weer.

Jouw voorbeelden over een land in oorlog zijn geen vergelijk met de bar in Bali, die cafeetjes in Casablanca, een forensentrein in Madrid of een steegje in Istanboel Zwart Schaap.

Zwarte Schaap
12-09-04, 22:03
Geplaatst door Jar
Over enige tijd, en misschien in minder dan je denkt spreken we elkaar weer.

Jouw voorbeelden over een land in oorlog zijn geen vergelijk met de bar in Bali, die cafeetjes in Casablanca, een forensentrein in Madrid of een steegje in Istanboel Zwart Schaap.

Als je actief een bezetter steunt moet je niet raar opkijken als je mischien geraakt wordt. Nederland zoekt het zelf op door een illegale oorlog te steunen en eraan deel te nemen.

De Oorlog die de USA begonnen is , is een illegale oorlog die afgewezen werd door de hele internationale gemeenschap.

Kortom de moslimleiders/imams in Nederland hebben niets ermee te maken.

Orakel
12-09-04, 22:30
Geplaatst door Jar
Over enige tijd, en misschien in minder dan je denkt spreken we elkaar weer.

Jouw voorbeelden over een land in oorlog zijn geen vergelijk met de bar in Bali, die cafeetjes in Casablanca, een forensentrein in Madrid of een steegje in Istanboel Zwart Schaap.

Jij bent dus exact het soort burger waar deze overheid wel raad mee weet. Verdeel en heers enzo.
Wakker worden vrind. Wereldwijd zijn er op basis van angst in 2 jaar tijd wetten ingevoerd waar decennia lang tegen gestreden is.
Pull your finger out en smell it.

Jar
12-09-04, 22:37
Als je actief een bezetter steunt moet je niet raar opkijken als je mischien geraakt wordt. Nederland zoekt het zelf op door een illegale oorlog te steunen en eraan deel te nemen.

Wij willen toch alleen maar helpen?????? Ik heb de vraagtekens maar omgezet in uitroeptekens, anders kon ik het niet meer volgen, ik ben niet al te intelligent. Ik representeer de 'gemiddelde Nederlander' hoor. Of wordt die gemiddelde Nederlander niet meer erkend als maatgevend voor de komende verkiezingen? Roel Pieper, Geert Wilders weten jullie nog :jumping: :jeweetog:

Orakel
12-09-04, 22:39
Geplaatst door Jar
Roel Pieper, weten jullie nog :jumping: :jeweetog:

Kijk vanavond es naar de herhaling van Netwerk. Komt Pieper leuk uit de verf.
En google anders op Fifth Force, NL links, en dan de eerste link.

Jar
12-09-04, 22:42
Ja die Pieper moeten we in de gaten houden v.w.b. het uitbrengen van de "broncode"!

Orakel
12-09-04, 22:50
Geplaatst door Jar
Ja die Pieper moeten we in de gaten houden v.w.b. het uitbrengen van de "broncode"!

Kicke hé? Ik heb ge-no-ten! Ik sweerut, die restauranteigenaar, die Mierop, die weet er volgens mij veel meer van.
:blowen:

bogosse
12-09-04, 22:57
Geplaatst door Orakel
Jij bent dus exact het soort burger waar deze overheid wel raad mee weet. Verdeel en heers enzo.
Wakker worden vrind. Wereldwijd zijn er op basis van angst in 2 jaar tijd wetten ingevoerd waar decennia lang tegen gestreden is.
Pull your finger out en smell it.

nou, nou... je doet net alsof NL een halve dictatuur wordt.je overdrijft.

In principe hebben die nieuwe wetten niks met jou en mij te maken, we hoeven niet te vrezen..want wij zijn geen terroristen.

De terroristen krijgen inderdaad minder rechten, maar ik kan er niet mee zitten.

Orakel
12-09-04, 23:11
Geplaatst door bogosse
nou, nou... je doet net alsof NL een halve dictatuur wordt.je overdrijft.

In principe hebben die nieuwe wetten niks met jou en mij te maken, we hoeven niet te vrezen..want wij zijn geen terroristen.

De terroristen krijgen inderdaad minder rechten, maar ik kan er niet mee zitten.

Nee hoor, ik overdrijf niet. Ik hoop van wel, maar ik geloof het niet.
Al die anti-terreurwetten zullen voor meer doeleinden gebruikt gaan worden dan alleen anti-terreur.
Zo past men doelstellingen in wetgeving i.p.v. andersom.

En jij hoeft inderdaad niet te vrezen want je behoort niet tot de doelgroep.

bogosse
12-09-04, 23:23
Geplaatst door Orakel
Nee hoor, ik overdrijf niet. Ik hoop van wel, maar ik geloof het niet.
Al die anti-terreurwetten zullen voor meer doeleinden gebruikt gaan worden dan alleen anti-terreur.
Zo past men doelstellingen in wetgeving i.p.v. andersom.

En jij hoeft inderdaad niet te vrezen want je behoort niet tot de doelgroep.

die anti-terreurwetten zullen juist wel alleen voor terreurbestrijding gebruikt worden.
Zoveel vertrouwen heb ik wel in Piet-Jan Kebab Dõnner.

En waarom behoor jij wel tot de doelgroep en ik niet? Ik weet dat jij geen terroristische ideeen hebt, net zo min als ik.

Orakel
12-09-04, 23:31
Geplaatst door bogosse
die anti-terreurwetten zullen juist wel alleen voor terreurbestrijding gebruikt worden.
Zoveel vertrouwen heb ik wel in Piet-Jan Kebab Dõnner.

Piet Hein is straks irrelevant. De uitvoerende organisaties zullen er misbruik van maken, zoals in de fifthies in de VS alles wat subversief was onder het anti-communisme viel.
Handigheidje daarbij is dat straks info van de AIVD als bewijsvoering gebruikt mag worden zonder dat deze info door rechter of advocaat getoetst kan worden.
Hebben we net een parlementaire enquete opsporingsmethoden gehad, go figure.



En waarom behoor jij wel tot de doelgroep en ik niet? Ik weet dat jij geen terroristische ideeen hebt, net zo min als ik.

Heb ik ook niet, maar die kunnen me makkelijk aangesmeerd worden. Als Marokkaan én Moslim moek oppassen welke sites ik bezoek, welke boeken ik leen en waar en wanneer ik Allahu Akbar roep.

whisper
13-09-04, 07:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is minister donner een Minister in Indonesie of Spanje? Over welk land gaat het denk je?

Wie heeft er van de week weer 50 irakezen in bagdad en in mosul met vliegtuigbommen? Wie heeft er minstens een miljoen doden in Irak op zijn geweten? Ik kan een lijst maken van hier tot Tokio. Hebben de westerse leiders zich daarvan gedistancieerd? en hoeveel slachtoffers heeft sadam hoesein gemaakt....ik dacht even meer toch

Zwarte Schaap
13-09-04, 08:41
Geplaatst door whisper
en hoeveel slachtoffers heeft sadam hoesein gemaakt....ik dacht even meer toch

Kennelijk ben jij nieuw in de internationale politiek. Sadam heeft vooral Iranezen gedood voor de Amerikanen. Wie leverde hem al die wapens en gifgassen? Zolang hij Iranezen doodde was hij goed genoeg voor de USA en werd hij vol gepropt met de meest verschrikkelijke wapens.