PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer dan 60 onschuldige burgers gedood in Tal Afar en de wereld zwijgt



Spoetnik
12-09-04, 12:43
Turkey reacts with fury to massive US assault on northern Iraqi city
12 September 2004

The US military assault on Tal Afar, an ethnically Turkmen city in northern Iraq, has provoked a furious reaction from the Turkish government which is demanding the US call off the attack.

American and Iraqi government forces last week sealed off Tal Afar, a city west of Mosul belonging to Iraq's embattled Turkmen minority. The US said it killed 67 insurgents while a Turkmen leader claims 60 civilians were killed and 100 wounded. The massive and indiscriminate use of US firepower in built-up areas, leading to heavy civilian casualties in cities like Tal Afar, Fallujah and Najaf, is coming under increasing criticism in Iraq. The US "came into Iraq like an elephant astride its war machine," said Ibrahim Jaafari, the influential Iraqi Vice President.

The Americans claim that Tal Afar is a hub for militants smuggling fighters and arms into Iraq from nearby Syria. Turkish officials make clear in private they believe that the Kurds, the main ally of the US in northern Iraq, have managed to get US troops involved on their side in the simmering ethnic conflict between Kurds and Turkmen.

"The Iraqi government forces with the Americans are mainly Kurdish," complained one Turkmen source. A Turkish official simply referred to the Iraqi military units involved in the attack on Tal Afar as "peshmerga", the name traditionally given to Kurdish fighters.

The US army account of its aims in besieging Tal Afar is largely at odds with that given by Turkmen and may indicate that its officers are at sea in the complex ethnic mosaic of Iraq. The US says that in recent weeks the city was taken over by anti-American militants who repeatedly attacked US and Iraqi government forces.

"Tal Afar is a tribal city and its people were not patient with the presence of American forces," said Farouq Abdullah Abdul Rahman, the president of the Iraqi Turkmen Front, in Baghdad yesterday. He agreed that there was friction with US forces but denied that anything justified the siege, with many Turkmen close to the front line fleeing into the countryside. "More than 60 people have been killed, including women and children, and 100 wounded."

There has been tension, sometimes boiling over into gun battles, between the Kurds and the Turkmens since last year. As Saddam Hussein's regime fell apart Kurdish troops, aided by the US air force, advanced to take Kirkuk and Mosul. The Kurds felt they at last had a chance to reverse 40 years of ethnic cleansing which had seen their people massacred or driven from their homes.

Both Arabs and Turkmen fear ethnic cleansing in reverse. In Tal Afar, a poor city with high unemployment, there was friction from the beginning. Days after the fall of Saddam the Kurdistan Democratic Party appointed its own mayor called Abdul Haleq in the city. He ran up a yellow Kurdish flag outside his office. He was told by local people to take it down or die. He refused and was killed the following day. His office, along with the yellow flag, was burned by an angry crowd.

Mr Rahman said that an agreement was hammered out by tribal leaders and the Americans last week in Mosul whereby Iraqi police would take charge in Tal Afar but American troops would not enter the city or try to disarm people. This failed to stick when there was more shooting. A Turkmen eyewitness in Tal Afar at the time claimed that seven Kurdish gunmen had fired at the Americans to lure them into attacking the Turkmen.

The Turkmen of Tal Afar are Shia Muslims, unlike most of the rest of their community who are Sunni. A leading Shia cleric, Abdel-Aziz al-Hakim, head of the Supreme Council for the Islamic Revolution in Iraq, said that the Americans' use of heavy force in the city caused "catastrophes" that could have been avoided if Iraqis were in charge of security. Responding to the US claim that there was a large terrorist organisation there, Mr al-Hakim said: "Since the day after Saddam Hussein's regime collapsed Tal Afar had terrorist groups and this is not new. The new thing is that the [US] military operations are huge."

The US was probably more impressed by the furious Turkish government reaction to the siege. Turkey's Foreign Ministry said: "We have asked the US authorities to stop the offensive in Tal Afar as soon as possible and avoid indiscriminate use of force." The Turkish General Staff said it was also watching developments. On Friday medical supplies were allowed into the city.

The attack on Tal Afar shows how the US can capture any city in Iraq but it must also pay a high political price for using its great firepower in the middle of heavily populated areas.
http://news.independent.co.uk/world/middle_east/story.jsp?story=560815

Als de Amerikanen het al niet bewust doen, dan zijn toch wel onbewust bezig hier te stoken in het sluimerende ethnische conflict in Koerdistan. De gevolgen kunnen desastreus zijn. Dit doet me overigens denken aan de uitspraak van een Amerikaanse generaal het afgelopen jaar die erop hintte dat de Koerden het recht had om etnische zuiveringen uit te voeren.

LiberatedArab
12-09-04, 13:01
Ten eerste, saddam heeft tienduizenden koerden en arabieren vermoord in Irak, en toen zweeg niet alleen een groot deel van de wereld, sterker nog, een groot deel van de wereld koos zijn kant (Frankrijk, Belgie). Dankzij de Amerikanen hoefen miljoenen inwoners van Irak nu niet meer bang te zijn dat ze vergast worden Saddam Hussein, of dat hun dochters worden verkracht door een van zijn zonen.

Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

Spoetnik
12-09-04, 13:04
Geplaatst door LiberatedArab
Ten eerste, saddam heeft tienduizenden koerden en arabieren vermoord in Irak, en toen zweeg niet alleen een groot deel van de wereld, sterker nog, een groot deel van de wereld koos zijn kant (Frankrijk, Belgie). Dankzij de Amerikanen hoefen miljoenen inwoners van Irak nu niet meer bang te zijn dat ze vergast worden Saddam Hussein, of dat hun dochters worden verkracht door een van zijn zonen.

Nu moeten ze bang zijn dat ze geen bom op de kop krijgen van de Amerikanen of dat er een hoop radiologisch afval wordt gedumpt in hun achtertuin.


Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

Wat ik nog veel erger vind is dat er miljoenen mensen dood gaan aan Aids, desondanks blijven Westerse bedrijven zich volharden in het uitzuigen van de voornamelijk arme landen die dit probleem hebben.

DEMOcraat
12-09-04, 13:55
Geplaatst door LiberatedArab
Ten eerste, saddam heeft tienduizenden koerden en arabieren vermoord in Irak, en toen zweeg niet alleen een groot deel van de wereld, sterker nog, een groot deel van de wereld koos zijn kant (Frankrijk, Belgie). Dankzij de Amerikanen hoefen miljoenen inwoners van Irak nu niet meer bang te zijn dat ze vergast worden Saddam Hussein, of dat hun dochters worden verkracht door een van zijn zonen.

Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

volgens die zelfde media waar jij jou informatie vandaan haalt is irak aangevallen omdat er WMD bevinden.

taouanza
12-09-04, 16:56
Geplaatst door LiberatedArab

Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

Moslims staan gelijk aan vliegen. Fijn weten we dat ook weer.

Nou maak je maar geen zorgen om Darfur dat zijn ook voornamelijk 'vliegen' die daar worden doodgemept.

bogosse
12-09-04, 17:15
Geplaatst door LiberatedArab
Ten eerste, saddam heeft tienduizenden koerden en arabieren vermoord in Irak, en toen zweeg niet alleen een groot deel van de wereld, sterker nog, een groot deel van de wereld koos zijn kant (Frankrijk, Belgie). Dankzij de Amerikanen hoefen miljoenen inwoners van Irak nu niet meer bang te zijn dat ze vergast worden Saddam Hussein, of dat hun dochters worden verkracht door een van zijn zonen.

Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

wat heb jij een kortzichtige kijk op dit conflict zeg! Dat Sadam een boef was, dat wisten we allemaal. Maar de VS schijnt toch een democratie te zijn dat zich houdt aan de mensenrechten? Nou, daar merken we lekker veel van in Irak.

magden_david
12-09-04, 17:30
Geplaatst door bogosse
wat heb jij een kortzichtige kijk op dit conflict zeg! Dat Sadam een boef was, dat wisten we allemaal. Maar de VS schijnt toch een democratie te zijn dat zich houdt aan de mensenrechten? Nou, daar merken we lekker veel van in Irak.

je kan ook zeggen dat als de iraqi's in plaats van luid om een heilige oorlog te roepen mee hielpen hun eigen land op te bouwen, dekans op welvaart te omarmen, de situatie nu beter zou zijn. Humanitaitre hulpverleners worden ontvoerd en onthoofd, mensen die het land willen helpen opbouwen waaronder de VN worden opgeblazen in naam van allah en de iraqi's. DAT is de grote schending. Het is juist dit "verzet" dat de iraqi's zelf de kans op een toekomst ontneemt en als geprogrameerde robotjes scanderen mensen nu ook dat ook dat de schuld van amerika is. Ik vraag me af of er in die contreien wel zoiets als zelfreflectie bestaat, eigen verantwoordelijkheid en de notie van zelfkrititek. Je kan zeggen wat je wil over amerika maar zij hebben tenminste een regering die hun soldaten straft, een pers die die leugens van bush aan de kaak stelt, humanitaire medewerkers die hun leven wagen om iraqi's te helpen. Waar zijn de mujahedeen die vechten voor een realistische en concrete betere levensstandaard voor hun broederds in plaats van hysterisch schreeuwend de dood voor allah verheerlijken?NU doet men alsof de onderdrukking in iraq is begonnen DOOR de amerikanen ik betoog dat die pas is ontstaan in reactie op de terreur van lieden die totaal geen belang hechten aan welvaart of vooruitgang voor hun broeders. HUn succes is echter dat elke maloot gelooft dat het inderdaad de schuld van de amerikanen is.

Spoetnik
12-09-04, 17:36
Geplaatst door magden_david
je kan ook zeggen dat als de iraqi's in plaats van luid om een heilige oorlog te roepen mee hielpen hun eigen land op te bouwen, dekans op welvaart te omarmen, de situatie nu beter zou zijn. Humanitaitre hulpverleners worden ontvoerd en onthoofd, mensen die het land willen helpen opbouwen waaronder de VN worden opgeblazen in naam van allah en de iraqi's. DAT is de grote schending. Het is juist dit "verzet" dat de iraqi's zelf de kans op een toekomst ontneemt en als geprogrameerde robotjes scanderen mensen nu ook dat ook dat de schuld van amerika is. Ik vraag me af of er in die contreien wel zoiets als zelfreflectie bestaat, eigen verantwoordelijkheid en de notie van zelfkrititek. Je kan zeggen wat je wil over amerika maar zij hebben tenminste een regering die hun soldaten straft, een pers die die leugens van bush aan de kaak stelt, humanitaire medewerkers die hun leven wagen om iraqi's te helpen. Waar zijn de mujahedeen die vechten voor een realistische en concrete betere levensstandaard voor hun broederds in plaats van hysterisch schreeuwend de dood voor allah verheerlijken?NU doet men alsof de onderdrukking in iraq is begonnen DOOR de amerikanen ik betoog dat die pas is ontstaan in reactie op de terreur van lieden die totaal geen belang hechten aan welvaart of vooruitgang voor hun broeders. HUn succes is echter dat elke maloot gelooft dat het inderdaad de schuld van de amerikanen is.

Eenzijdige visie op het Iraakse volk, identiek aan de Israelische visie op Arabieren.
Het probleem is juist dat de amerkanen niet luisteren naar Iraqi's, het is hierom dat ze continue in de problemen komen.
Dat jij bijvoorbeeld Turkse kritiek op de Amerikaanse aanval op Tal Afar afdoet als hysterische schreeuwen om hun broeders spreekt boekdelen.
En kritiek in de Arabische wereld is best mogelijk, alleen hun leiders zullen er niet naar luisteren, precies hetzelfde als in Amerika.
Maargoed ik zal deze redenatie onthouden wanneer Israel ontploft, immers die Joden hadden jarenlang de tijd om te onderhandelen met de Palestijnen, helaas hielden zij zich liever bezig met het opbouwen van nederzettingen voor ultra radicalen in de West bank en Gaza die dat land bezetten in de naam van God.

LiberatedArab
12-09-04, 17:39
"Nu moeten ze bang zijn dat ze geen bom op de kop krijgen van de Amerikanen of dat er een hoop radiologisch afval wordt gedumpt in hun achtertuin."

De onschuldige slachtoffers van precisiebombardementen zijn heel vervelend, maar het zijn er lang niet zo veel als de 300.000 koerden die vergast zijn door Saddam. Dan heb ik het nog niet eens over de miljoen slachtoffers die saddam in Iran gemaakt heb. De acties in Irak van de Amerikanen zijn bedoeld om terroristen en extremisten te vernietigen. Diezelfde terroristen hebben als voornamelijk doel om door hun terreur angs in de harten van zwakke westerlingen te boezemen, zodat zij hun troepen terugtrekken uit Irak, met als gevolg dat deze extremisten, ex baathisten en terroristen de macht naar zich toe kunnen trekken. Het is maar goed dat niet iedereen in de wereld zo slap is al jullie, Jullie hadden waarschijnlijk Al Zaqwari en andere ziekelingen allang de sleutels en de macht over het midden oosten gegeven.

Magden David, ik sluit me helemaal aan bij wat jij zecht. De Amerikanen zijn niet perfect, maar zij zijn wel de enige die tenminste iets doen aan het probleem. Het is goed om te weten dat niet iedereen op dit forum een terroristen toejuiger is die met zijn vingertje naar de Amerikanen wijst als er 60 doden vallen. Die Amerikanen proberen echt alleen de terroristen te raken en natuurlijk vallen daarbij onschuldige slachtoffers. De terroristen echter, slaan bewust toe op onschuldige slactoffers, en liefst nog vrouwen en kinderen. Maar goed, zoals ik al gemerkt heb zullen de blinde amerika hatende fascisten het grote plaatje toch niet begrijpen. Waarschijnlijk moet er eerst een kernbom in hartje Europa afgaan voordat hun begint te dagen wie de echte vijand is.

magden_david
12-09-04, 17:40
Geplaatst door Spoetnik
Eenzijdige visie op het Iraakse volk, identiek aan de Israelische visie op Arabieren.
Het probleem is juist dat de amerkanen niet luisteren naar Iraqi's, het is hierom dat ze continue in de problemen komen.
Dat jij bijvoorbeeld Turkse kritiek op de Amerikaanse aanval op Tal Afar afdoet als hysterische schreeuwen om hun broeders spreekt boekdelen.
En kritiek in de Arabische wereld is best mogelijk, alleen hun leiders zullen er niet naar luisteren, precies hetzelfde als de Amerikanen.
Maargoed ik zal deze redenatie onthouden wanneer Israel ontploft, immers die Joden hadden jarenlang de tijd om te onderhandelen met de Palestijnen, helaas hielden zij zich liever bezig met het opbouwen van nederzettingen voor ultra radicalen in de West bank en Gaza die dat land bezetten in de naam van God.

ik had het met hysterisch schreeuwn niet over die aanval maar als reactie op de post voor mij. Hysterisch schreeuwen slaat op lui als die aanhangers van al sadr en die apen die hulpverleners ontvoeren en willen onthoofden.

onthudt ook dat de palestijnen, die nooit een land hebben gehad!!!, verschillende verdelingsplannen kregen aangereikt maar die nooit wilden accepteren, ook di evan de VN niet. dat HUN antwoord terreur was in plaats van overleg. Iets wat nu ook buiten israel is te zien. Je ziet het nu toch in spanje, iraq, ossetie, indonesie, maleisie, thailand, noem maar op, krijg je je zin niet?-> ga hysterisch krijsen en blaas iets op, sterven voor allah is meer waardig dan op welke andere wijze dan ook iets concreets veranderen aan je situatie. ik ben voor een poldermodel zonder mujahedeen, watjes zijn het.

Spoetnik
12-09-04, 17:41
Ik merk dat "liberatedarab" een projectje is van het CIDI :cool:

Wat een hoop cliche antwoorden zeg, ik dacht dat we daar voor de oorlog al op hadden stuk gekauwd. De belofte was dat het nu beter zou gaan in Iraq, nu dat heb ik nog niet zo direct gemerkt, met ruim 30.000 doden sinds de oorlog begon.

magden_david
12-09-04, 17:42
Geplaatst door LiberatedArab

Waarschijnlijk moet er eerst een kernbom in hartje Europa afgaan voordat hun begint te dagen wie de echte vijand is.

liever 1 nu dan 20 over 10 jaar.

magden_david
12-09-04, 17:43
Geplaatst door Spoetnik
Ik merk dat "liberatedarab" een projectje is van het CIDI :cool:

Wat een hoop cliche antwoorden zeg, ik dacht dat we daar voor de oorlog al op hadden stuk gekauwd. De belofte was dat het nu beter zou gaan in Iraq, nu dat heb ik nog niet zo direct gemerkt, met ruim 30.000 doden sinds de oorlog begon.

de hamvraag is dan ook of al die doden er waren geweest als die moedige strijders..kuch kuch...net zoveel energie hadden gestoken in rioleringen aanleggen als dat ze steken in moedig sterven voor allah.

LiberatedArab
12-09-04, 17:47
Geplaatst door Spoetnik

En kritiek in de Arabische wereld is best mogelijk, alleen hun leiders zullen er niet naar luisteren, precies hetzelfde als in Amerika.
Maargoed ik zal deze redenatie onthouden wanneer Israel ontploft, immers die Joden hadden jarenlang de tijd om te onderhandelen met de Palestijnen, helaas hielden zij zich liever bezig met het opbouwen van nederzettingen voor ultra radicalen in de West bank en Gaza die dat land bezetten in de naam van God.

Bill Clinton heeft al gezegd dat het falen van het vredesconflict de schuld is van arafat. Uiteindelijk heeft zelfs Arafat zelf toegegeven dat het mislukken van het vredesproces zijn schuld is. Ariel Sharon riskeert nu een burgeroorlog om de nederzettingen te verwijderen. De Intifada is niet uitgeroepen door de Joden maar de palestijnen, en hun gedrag heeft er toe geleid dat de duif Barak vervangen werd door de havik Sharon. Als de joden maar een fractie zo geweldadig waren als de palestijnen was er al lang niets meer van de palestijnen overgeweest. Of denk je dat Hamas en Islamic Jihad zich in zouden houden als ze beschikte over de wapens waarover Israel beschikt?

Maar goed spoednick, ga gerust door met het toeschuiven van de probleem in de islamitische wereld op een Amerikaans-Zionistisch complot. Ongetwijfeld zou jij je beter thuisvoelen tussen de corrupte politici van het palestijnse bestuur en tussen hamas terroristen met zelfmoord gordels om dan in een democratie zoals israel of de verenigde staten.

Spoetnik
12-09-04, 17:48
Geplaatst door magden_david
ik had het met hysterisch schreeuwn niet over die aanval maar als reactie op de post voor mij. Hysterisch schreeuwen slaat op lui als die aanhangers van al sadr en die apen die hulpverleners ontvoeren en willen onthoofden.


Loop dan toch zelf niet zo hysterisch te schreeuwen, maar kom gewoon met normale antwoorden. Waarom hebben de Amerikanen het recht om 60 compleet onschuldige burgers om te leggen, blijkbaar meest Turkmenen. Dit samen met Peshmerga troepen, zou dit misschien voor etnische spanningen kunnen zorgen? Ja? Nee?

Maar nee hoor jij moet aankomen met hysterische Al-Sadr aanhangers en weet ik al niet meer.

Het verhaal dat 60 compleet onschuldige burgers zijn vermoord door toedoen van de Amerikanen speelt niet eens in jouw belevingswereld. Man, wat ben jij harteloos.

Als de Amerikanen van plan waren om van Iraq een stabiel en redelijk democratisch land te maken, dan hadden ze Sistani's oproep in 2003 (!) moeten volgen en toen democratische verkiezingen organiseren. Dit hebben ze bewust nagelaten, nu loopt de situatie zoveel uit de hand dat verkiezingen waarschijnlijk niet eens meer mogelijk zijn. In plaats daarvan hebben ze volgens Seymour Hersch de Mossad toegestaan om bases op te zetten in Koerdistan (slim plan zeg!).



onthudt ook dat de palestijnen, die nooit een land hebben gehad!!!, verschillende verdelingsplannen kregen aangereikt maar die nooit wilden accepteren, ook di evan de VN niet. dat HUN antwoord terreur was in plaats van overleg. Iets wat nu ook buiten israel is te zien. Je ziet het nu toch in spanje, iraq, ossetie, indonesie, maleisie, thailand, noem maar op, krijg je je zin niet?-> ga hysterisch krijsen en blaas iets op, sterven voor allah is meer waardig dan op welke andere wijze dan ook iets concreets veranderen aan je situatie. ik ben voor een poldermodel zonder mujahedeen, watjes zijn het.

Jouw hysterisch gekrijs en zelfbeklag gaat maar door, oh ik ben zo zielig, die gemene moslims doen steeds stout. Ondertussen negeer je het kwaad in je eigen achtertuin moedwillig, je praat het goed onder het mom, zij zijn nog veel erger. Triest hoor. Leer om je naasten lief te hebben, om kwaad te identificeren ook binnen de eigen kring, misschien wordt de wereld dan wat plezieriger. Maar blijkbaar geld binnen de joodse gemeenschap dat de vuile was niet mag buiten mag worden gehangen.

magden_david
12-09-04, 17:49
Geplaatst door LiberatedArab
Bill Clinton heeft al gezegd dat het falen van het vredesconflict de schuld is van arafat. Uiteindelijk heeft zelfs Arafat zelf toegegeven dat het mislukken van het vredesproces zijn schuld is. Ariel Sharon riskeert nu een burgeroorlog om de nederzettingen te verwijderen. De Intifada is niet uitgeroepen door de Joden maar de palestijnen, en hun gedrag heeft er toe geleid dat de duif Barak vervangen werd door de havik Sharon. Als de joden maar een fractie zo geweldadig waren als de palestijnen was er al lang niets meer van de palestijnen overgeweest. Of denk je dat Hamas en Islamic Jihad zich in zouden houden als ze beschikte over de wapens waarover Israel beschikt?

Maar goed spoednick, ga gerust door met het toeschuiven van de probleem in de islamitische wereld op een Amerikaans-Zionistisch complot. Ongetwijfeld zou jij je beter thuisvoelen tussen de corrupte politici van het palestijnse bestuur en tussen hamas terroristen met zelfmoord gordels om dan in een democratie zoals israel of de verenigde staten.
lol inderdaad,

rabin wordt vermoord, hamas ontketent de grootste terreur golf en, o verbazing, nethanyahu wordt verkozen!! die slechte israelis toch ook. het is ALTIJD de schuld van de ander.

Spoetnik
12-09-04, 17:54
Geplaatst door magden_david
de hamvraag is dan ook of al die doden er waren geweest als die moedige strijders..kuch kuch...net zoveel energie hadden gestoken in rioleringen aanleggen als dat ze steken in moedig sterven voor allah.

De CPA was verantwoordelijk voor het renoveren van de infrastructuur. Dit hebben ze echter compleet nagelaten. De 18 miljard dollar die was beloofd aan Iraq door het Amerikaanse congres is niet besteed. Wat er wel is gebeurt is dat Iraakse olietegoeden aan Haliburton zijn overgemaakt voor taken die ze niet hebben uitgevoerd. En voordat jij nu gaat beweren dat dit allemaal door de Arabiertjes komt, leg mij dan eens uit waarom in Zuid-Iraq waar tot April dit jaar nauwelijks sprake was van een opstand, dat daar helemaal niets is gebeurd aan de infrastructuur. In Basra haalt men nu nog steeds water uit de Eufraat. Dat water is nu ook nog eens ernstig vervuild omdat de riolering van Bagdad tegenwoordig direct in de Eufraat wordt geloosd omdat het waterzuiveringsstation, dat het nog deed onder Saddam, kapot is gegaan door verwaarlozing door de CPA.

Leg eens uit, het liefst zonder hysterisch gekrijs.

Siah
12-09-04, 17:56
Geplaatst door LiberatedArab
Ten eerste, saddam heeft tienduizenden koerden en arabieren vermoord in Irak, en toen zweeg niet alleen een groot deel van de wereld, sterker nog, een groot deel van de wereld koos zijn kant (Frankrijk, Belgie). Dankzij de Amerikanen hoefen miljoenen inwoners van Irak nu niet meer bang te zijn dat ze vergast worden Saddam Hussein, of dat hun dochters worden verkracht door een van zijn zonen.

Wat ik veel erger vind is het feit dat er tienduizenden in Darfur vermoord worden en dat Europa zwijgt. Maar ja, in de denkwereld van de blanke communisten en de arabische fascisten stelt genocide door andere Arabieren niets voor, en word er meteen moord en brand geroepen als een Amerikaan of een Jood een vlieg doodmept.

LiberatedArab??
.
nee hoor!!
je naam klinkt heel anders dan de inhoud en boodschap van je text!

Spoetnik
12-09-04, 17:58
Geplaatst door LiberatedArab
Bill Clinton heeft al gezegd dat het falen van het vredesconflict de schuld is van arafat. Uiteindelijk heeft zelfs Arafat zelf toegegeven dat het mislukken van het vredesproces zijn schuld is. Ariel Sharon riskeert nu een burgeroorlog om de nederzettingen te verwijderen. De Intifada is niet uitgeroepen door de Joden maar de palestijnen, en hun gedrag heeft er toe geleid dat de duif Barak vervangen werd door de havik Sharon. Als de joden maar een fractie zo geweldadig waren als de palestijnen was er al lang niets meer van de palestijnen overgeweest. Of denk je dat Hamas en Islamic Jihad zich in zouden houden als ze beschikte over de wapens waarover Israel beschikt?

Maar goed spoednick, ga gerust door met het toeschuiven van de probleem in de islamitische wereld op een Amerikaans-Zionistisch complot. Ongetwijfeld zou jij je beter thuisvoelen tussen de corrupte politici van het palestijnse bestuur en tussen hamas terroristen met zelfmoord gordels om dan in een democratie zoals israel of de verenigde staten.

CIDI alert, CIDI alert, CIDI alert.

Ten eerste leden van het Israelische onderhandelingsteam spreken Bill Clinton hierin tegen. Zeker ook Barak moet de blaam dragen van het falen van Camp David II.
Maar ondanks dit niet slagen van dit overleg, blijft het feit staan, dat Israel meer interesse toonde in het bouwen van Nederzettingen voor ultra-radicalen dan praten met Palestijnen.
UltraRadicalen die begonnen met de zelfmoordacties onderleiding van 'Crazy' Baruch Goldstein, die als een held vereerd wordt in Israels nederzettingen. Joden noemen namelijk elke jood die iets fouts doen gek, als Arabieren iets fout doen, dan zijn ze uiteraard hysterisch en komt dit door de Arabische cultuur en de Islam.

Siah
12-09-04, 18:00
Geplaatst door magden_david
je kan ook zeggen dat als de iraqi's in plaats van luid om een heilige oorlog te roepen mee hielpen hun eigen land op te bouwen, dekans op welvaart te omarmen, de situatie nu beter zou zijn. Humanitaitre hulpverleners worden ontvoerd en onthoofd, mensen die het land willen helpen opbouwen waaronder de VN worden opgeblazen in naam van allah en de iraqi's. DAT is de grote schending. Het is juist dit "verzet" dat de iraqi's zelf de kans op een toekomst ontneemt en als geprogrameerde robotjes scanderen mensen nu ook dat ook dat de schuld van amerika is. Ik vraag me af of er in die contreien wel zoiets als zelfreflectie bestaat, eigen verantwoordelijkheid en de notie van zelfkrititek. Je kan zeggen wat je wil over amerika maar zij hebben tenminste een regering die hun soldaten straft, een pers die die leugens van bush aan de kaak stelt, humanitaire medewerkers die hun leven wagen om iraqi's te helpen. Waar zijn de mujahedeen die vechten voor een realistische en concrete betere levensstandaard voor hun broederds in plaats van hysterisch schreeuwend de dood voor allah verheerlijken?NU doet men alsof de onderdrukking in iraq is begonnen DOOR de amerikanen ik betoog dat die pas is ontstaan in reactie op de terreur van lieden die totaal geen belang hechten aan welvaart of vooruitgang voor hun broeders. HUn succes is echter dat elke maloot gelooft dat het inderdaad de schuld van de amerikanen is.

waarom heeft dan nederland vroeger anders gedaan?
.
OOo ja,
die gingen ook de bezetter "om :ninja2: armen ".

LiberatedArab
12-09-04, 18:00
Geplaatst door Spoetnik
Ik merk dat "liberatedarab" een projectje is van het CIDI :cool:



Tuurlijk denk je dat, als Arabier of terroristenliefhebbende communist ben je waarschijnlijk opgevoed met het idee dat alles wat de harde werkelijkheid in je gezicht drukt deel uitmaakt van het joods complot. Om even duidelijk te zijn, ik ben zelf Arabier en geboren in Algerije. Ik heb Islamitische (liberale) ouders maar ik ben zelf het geloof afgevallen nadat ik zelf tot de conclusie ben gekomen dat het hele concept van geloven eigelijk in deze tijd onzinnig is. Maar zelfs toen was ik nog niet wakker. Lang was ik net als jij, overal Amerika en Israel de schuld van geven, geloven in een kwaadaardig Amerikaans zionistisch complot en excuses bedenken voor elke ondrukte fundamentalistiche groep dat terrorisme als wapen gebruikte. Maar ik zag dat in Algerije zijn meer dan 100.000 onschuldige burgers gedood puur en alleen door terroristiche aanslagen van diezelfde fundamentalisten die jij nu verdedigd. Ik zag dat deze lieden met goedkeuring en zwijgen van europese communisten en amerika haters zich versprijden over de hele wereld om aanslagen te plegen. Het zijn nu de Amerikanen die naar het middenoosten komen om deze fundamentalisten en terroristen te vermoorden, en dat is een goede zaak. Als zij het niet doen, wie dan? Als ze het nu niet doen? Wanneer dan?
Heb jij een beter idee om deze terroristen uit te roeien? Wil je ze verlijden met chocolade letters en pepernoten? Vertel mij eens hoe jij denkt deze terroristen en kindermoordenaars uit de weg te ruimen dan de wapens te gebruiken, want als je wapens gebruikt, zullen er altijd onschuldige slachtoffers vallen.

Spoetnik
12-09-04, 18:03
Geplaatst door magden_david
lol inderdaad,

rabin wordt vermoord, hamas ontketent de grootste terreur golf en, o verbazing, nethanyahu wordt verkozen!! die slechte israelis toch ook. het is ALTIJD de schuld van de ander.

UltraRadicalen lanceren een terreurcampagne tegen de Palestijnen die in 94 culmineert in Crazy Baruch Goldstein die 30 Palestijnen in een moskee in Hebron doodt, waarna het Israelisch leger vervolgens de Palestijnen straft door nog eens tientallen te doden.
:huil2: Het is altijd de schuld van die Arabiertjes. :huil2:

LiberatedArab
12-09-04, 18:05
En even voor alle duidelijkheid, de meerderheid van de Irakesen zijn wel blij dat de amerikanen Saddam verwijderd hebben. De meerderheid van de irakesen willen de amerikanen zelfs liever nog niet weg hebben. Jullie helden, zoals al Sadr krijgen nauwelijks 10% van de steun van de Irakesen. Doe dus niet net alsof ik tegen de Irakesen ben en jullie opkomen voor de Irakese zaak want het zijn juist jullie die de extremistische vijand van Irak (hint, dat zijn dus die lui die zichzelf opblazen in moskeeen om een burgeroorlog uit te lokken) beschermen.

Spoetnik
12-09-04, 18:07
Geplaatst door LiberatedArab
Tuurlijk denk je dat, als Arabier of terroristenliefhebbende communist ben je waarschijnlijk opgevoed met het idee dat alles wat de harde werkelijkheid in je gezicht drukt deel uitmaakt van het joods complot. Om even duidelijk te zijn, ik ben zelf Arabier en geboren in Algerije. Ik heb Islamitische (liberale) ouders maar ik ben zelf het geloof afgevallen nadat ik zelf tot de conclusie ben gekomen dat het hele concept van geloven eigelijk in deze tijd onzinnig is. Maar zelfs toen was ik nog niet wakker. Lang was ik net als jij, overal Amerika en Israel de schuld van geven, geloven in een kwaadaardig Amerikaans zionistisch complot en excuses bedenken voor elke ondrukte fundamentalistiche groep dat terrorisme als wapen gebruikte. Maar ik zag dat in Algerije zijn meer dan 100.000 onschuldige burgers gedood puur en alleen door terroristiche aanslagen van diezelfde fundamentalisten die jij nu verdedigd. Ik zag dat deze lieden met goedkeuring en zwijgen van europese communisten en amerika haters zich versprijden over de hele wereld om aanslagen te plegen. Het zijn nu de Amerikanen die naar het middenoosten komen om deze fundamentalisten en terroristen te vermoorden, en dat is een goede zaak. Als zij het niet doen, wie dan? Als ze het nu niet doen? Wanneer dan?
Heb jij een beter idee om deze terroristen uit te roeien? Wil je ze verlijden met chocolade letters en pepernoten? Vertel mij eens hoe jij denkt deze terroristen en kindermoordenaars uit de weg te ruimen dan de wapens te gebruiken, want als je wapens gebruikt, zullen er altijd onschuldige slachtoffers vallen.

Beste CIDI lid, haal een zin aan waar ik enige vorm van terreur verdedig.

Blijkbaar vind jij het wel best als er 60 onschuldige turkmenen worden gedood door Amerikanen samen met koerden. Hetgeen toch voor dramatische ethnische conflicten kan zorgen. Dat geeft eigenlijk ook meteen aan dat jij naast CIDI lid ook uit een Arabische despotisch familie komt. Immers juist in dit soort Arabische families geeft men niet om een dode meer of minder, als het maar de zaak dient. Eigenlijk ben jij dus net als die Arabische terroristen die jij zo verafschuwt, immers zowel jij als zij geven geen flikker om onschuldige doden.

Hmm een Liberale Algerijn.. ff denken hoor, welke columnist denk ik nu toch aan. :denk:

Spoetnik
12-09-04, 18:10
Geplaatst door LiberatedArab
En even voor alle duidelijkheid, de meerderheid van de Irakesen zijn wel blij dat de amerikanen Saddam verwijderd hebben. De meerderheid van de irakesen willen de amerikanen zelfs liever nog niet weg hebben. Jullie helden, zoals al Sadr krijgen nauwelijks 10% van de steun van de Irakesen. Doe dus niet net alsof ik tegen de Irakesen ben en jullie opkomen voor de Irakese zaak want het zijn juist jullie die de extremistische vijand van Irak (hint, dat zijn dus die lui die zichzelf opblazen in moskeeen om een burgeroorlog uit te lokken) beschermen.

Welke krant lees jij in hemelsnaam? De Trouw? De krant van de Club van Iraakse Optimisten?

LiberatedArab
12-09-04, 18:21
Geplaatst door Spoetnik
Beste CIDI lid, haal een zin aan waar ik enige vorm van terreur verdedig.




Ik kan jouw symphatie met terroristen simpelweg opmaken uit het feit dat jij de enige die effectief iets doen om terroristen te bestrijden haat. Wat is jouw oplossing? Denk je dat Irak beter word als de Amerikanen morgen plots vertrekken? Denk je ook dat op de lange termijn Irak beter af was geweest als Saddam, en daarna zijn zonen aan de macht waren gebleven? Geef daar eens eerlijk antwoord op.

Spoetnik
12-09-04, 18:27
Geplaatst door LiberatedArab
Ik kan jouw symphatie met terroristen simpelweg opmaken uit het feit dat jij de enige die effectief iets doen om terroristen te bestrijden haat.

Wie haat ik dan precies? Ik denk dat jij erop doelt dat ik de VS haat, maar helaas die vlieger gaat niet op. Het enige waar ik mij zorgen over maak is de politieke richting de VS is ingeslagen.


Wat is jouw oplossing? Denk je dat Irak beter word als de Amerikanen morgen plots vertrekken? Denk je ook dat op de lange termijn Irak beter af was geweest als Saddam, en daarna zijn zonen aan de macht waren gebleven? Geef daar eens eerlijk antwoord op.

Mijn oplossing? Wie ben ik om een oplossing op te leggen aan het Iraakse volk. Maar mijn oplossing zou zijn het Iraakse volk zelf hun eigen toekomst te laten bepalen. Onder Amerikaans leiderschap komt hiervan niets terecht, zo is gebleken de afgelopen 1,5 jaar. Oh en als we van Saddam hadden willen afkomen, hadden we simpelweg de sancties moeten opheffen, dan zou Saddam al snel zijn gevallen, want zijn heerschappij berustte na Gulfwar 1 namellijk op het exploiteren van de sancties om zo het volk te onderdrukken en tegen elkaar uit te spelen.

Maar nu ik antwoord heb gegeven op jouw vraag, waarom negeer jij mijn oprechte bezorgheid om de Amerikaans optreden in Iraq? Waarom geef jij blijkbaar geen flikker om 60 onschuldige turkmenen die zijn afgeslacht door Amerikaanse troepen?

Jouw Arabisch despotisme voelt zich steeds meer in de discussie, ik ben benieuwd wanneer je gaat dreiging, zoals een echte Arabische despoot betaamd :cool:

LiberatedArab
12-09-04, 19:02
"Maar mijn oplossing zou zijn het Iraakse volk zelf hun eigen toekomst te laten bepalen. Onder Amerikaans leiderschap komt hiervan niets terecht, zo is gebleken de afgelopen 1,5 jaar."

De Irakezen hebben al zelfbestuur, of was je dat ontgaan. En voordat je ze poppetjes van "amerika" noemt vergeet niet dat Al Sistani het huidige bestuur onderschrijft (en bovendien, liever een poppetje van amerika dan een poppetje van al quaida of iran). Ja de Amerikanen zijn er nog en dat is logish, als ze namelijk verdwijnen nemen de geweldadige ex baathisten en terroristen het land zo over. De Amerikanen zijn overigens ook nog steeds in Duitsland en in Japan ondanks het feit dat de tweede wereldoorlog allang afgelopen is.

"Oh en als we van Saddam hadden willen afkomen, hadden we simpelweg de sancties moeten opheffen, dan zou Saddam al snel zijn gevallen, want zijn heerschappij berustte na Gulfwar 1 namellijk op het exploiteren van de sancties om zo het volk te onderdrukken en tegen elkaar uit te spelen."

Tuurlijk, het is ook zo makkelijk en zo simpel om in verzet te komen tegen een dictator die heeft laten zien geen problemen te hebben met het vergassen van welke opstandige dan ook. Oh en over die sancties, wees maar blij dat Amerika dan heeft ingegrepen, want als het aan de tegenstanders van de oorlog had gelegen had irak nog velen jaren sancties tegemoet kunnen zien.

magden_david
12-09-04, 19:06
Geplaatst door Spoetnik
Loop dan toch zelf niet zo hysterisch te schreeuwen, maar kom gewoon met normale antwoorden. Waarom hebben de Amerikanen het recht om 60 compleet onschuldige burgers om te leggen, blijkbaar meest Turkmenen. Dit samen met Peshmerga troepen, zou dit misschien voor etnische spanningen kunnen zorgen? Ja? Nee?


dat recht hebben ze ook niet.




Maar nee hoor jij moet aankomen met hysterische Al-Sadr aanhangers en weet ik al niet meer.

Het verhaal dat 60 compleet onschuldige burgers zijn vermoord door toedoen van de Amerikanen speelt niet eens in jouw belevingswereld. Man, wat ben jij harteloos.


lezen mijn beste, ik stelde al dat ik reageerde op een stelling van een ander NIET het centrale topic. ben je blind?



Als de Amerikanen van plan waren om van Iraq een stabiel en redelijk democratisch land te maken, dan hadden ze Sistani's oproep in 2003 (!) moeten volgen en toen democratische verkiezingen organiseren. Dit hebben ze bewust nagelaten, nu loopt de situatie zoveel uit de hand dat verkiezingen waarschijnlijk niet eens meer mogelijk zijn. In plaats daarvan hebben ze volgens Seymour Hersch de Mossad toegestaan om bases op te zetten in Koerdistan (slim plan zeg!).

democratie kan pas functioneren in een stabiel land. iraq anno 2003 is hardly stable.




Jouw hysterisch gekrijs en zelfbeklag gaat maar door, oh ik ben zo zielig, die gemene moslims doen steeds stout.



en waar zeg ik dat???



Ondertussen negeer je het kwaad in je eigen achtertuin moedwillig, je praat het goed onder het mom, zij zijn nog veel erger. Triest hoor. Leer om je naasten lief te hebben, om kwaad te identificeren ook binnen de eigen kring, misschien wordt de wereld dan wat plezieriger. Maar blijkbaar geld binnen de joodse gemeenschap dat de vuile was niet mag buiten mag worden gehangen.

dus nu ben ik ook nog eens representatief voor de joodse gemeenschap?
Als het aankomt op kritiek op de eigen kring geef ik toe dat israel wel erg veel op een arabisch land begint te lijken. ze integreren blijkbaar goed, jammer.

magden_david
12-09-04, 19:08
Geplaatst door Spoetnik
UltraRadicalen lanceren een terreurcampagne tegen de Palestijnen die in 94 culmineert in Crazy Baruch Goldstein die 30 Palestijnen in een moskee in Hebron doodt, waarna het Israelisch leger vervolgens de Palestijnen straft door nog eens tientallen te doden.
:huil2: Het is altijd de schuld van die Arabiertjes. :huil2:
deceptie, baruch goldstein is een waanzinnige idioot, en al die met hem zijn zijn idioten gelukkig denkt de meerderheid van de israeli's daar ook zo over. kan je hetzelfde zeggen van hamas, jihad, fatah?
en voor baruch goldstein kan ik je een hoop 'martelaren' 'helden van palestina' geven die net zoasl baruch lieve normale mensen moedwillig vermoorden. verschil is dat de israelische staatstelevisie baruch goldstein geen held noemt en kindertjes niet opleid om zijn voorbeeld te volgen.

DEMOcraat
12-09-04, 19:10
Geplaatst door LiberatedArab
"Nu moeten ze bang zijn dat ze geen bom op de kop krijgen van de Amerikanen of dat er een hoop radiologisch afval wordt gedumpt in hun achtertuin."

De onschuldige slachtoffers van precisiebombardementen zijn heel vervelend, maar het zijn er lang niet zo veel als de 300.000 koerden die vergast zijn door Saddam. Dan heb ik het nog niet eens over de miljoen slachtoffers die saddam in Iran gemaakt heb. De acties in Irak van de Amerikanen zijn bedoeld om terroristen en extremisten te vernietigen. Diezelfde terroristen hebben als voornamelijk doel om door hun terreur angs in de harten van zwakke westerlingen te boezemen, zodat zij hun troepen terugtrekken uit Irak, met als gevolg dat deze extremisten, ex baathisten en terroristen de macht naar zich toe kunnen trekken. Het is maar goed dat niet iedereen in de wereld zo slap is al jullie, Jullie hadden waarschijnlijk Al Zaqwari en andere ziekelingen allang de sleutels en de macht over het midden oosten gegeven.

Magden David, ik sluit me helemaal aan bij wat jij zecht. De Amerikanen zijn niet perfect, maar zij zijn wel de enige die tenminste iets doen aan het probleem. Het is goed om te weten dat niet iedereen op dit forum een terroristen toejuiger is die met zijn vingertje naar de Amerikanen wijst als er 60 doden vallen. Die Amerikanen proberen echt alleen de terroristen te raken en natuurlijk vallen daarbij onschuldige slachtoffers. De terroristen echter, slaan bewust toe op onschuldige slactoffers, en liefst nog vrouwen en kinderen. Maar goed, zoals ik al gemerkt heb zullen de blinde amerika hatende fascisten het grote plaatje toch niet begrijpen. Waarschijnlijk moet er eerst een kernbom in hartje Europa afgaan voordat hun begint te dagen wie de echte vijand is.

het is maar goed dat een mening geen feit..

Spoetnik
12-09-04, 19:12
Geplaatst door LiberatedArab
"Maar mijn oplossing zou zijn het Iraakse volk zelf hun eigen toekomst te laten bepalen. Onder Amerikaans leiderschap komt hiervan niets terecht, zo is gebleken de afgelopen 1,5 jaar."

De Irakezen hebben al zelfbestuur, of was je dat ontgaan. En voordat je ze poppetjes van "amerika" noemt vergeet niet dat Al Sistani het huidige bestuur onderschrijft (en bovendien, liever een poppetje van amerika dan een poppetje van al quaida of iran). Ja de Amerikanen zijn er nog en dat is logish, als ze namelijk verdwijnen nemen de geweldadige ex baathisten en terroristen het land zo over. De Amerikanen zijn overigens ook nog steeds in Duitsland en in Japan ondanks het feit dat de tweede wereldoorlog allang afgelopen is.

Dat ze zelfbestuur hebben, wil nog niet zeggen dat de Iraki's nu hun eigen toekomst kunnen bepalen. Allawi werkt al jaren voor de CIA. Toen hij overigens nog voor Saddam werkte heeft hij tientallen mensen persoonlijk gedood namens Saddam. Irak mag zich gelukkig prijzen met een dergelijke leider.

Overigens denk ik dat de Iraqi's de toekomst in eigen hand zullen nemen en de Amerikanen eruit zullen gooien. De Amerikaanse massaslachtingen onder bevolking zal niet lang meer getollereerd worden.




"Oh en als we van Saddam hadden willen afkomen, hadden we simpelweg de sancties moeten opheffen, dan zou Saddam al snel zijn gevallen, want zijn heerschappij berustte na Gulfwar 1 namellijk op het exploiteren van de sancties om zo het volk te onderdrukken en tegen elkaar uit te spelen."

Tuurlijk, het is ook zo makkelijk en zo simpel om in verzet te komen tegen een dictator die heeft laten zien geen problemen te hebben met het vergassen van welke opstandige dan ook. Oh en over die sancties, wees maar blij dat Amerika dan heeft ingegrepen, want als het aan de tegenstanders van de oorlog had gelegen had irak nog velen jaren sancties tegemoet kunnen zien.

Je moet niet vergeten dat tot de jaren 80 Saddam in eigen land nog best populair was, ondanks zijn dictatoriale neigingen. In de jaren 80 kon hij gemakkelijk zijn positie behouden door de oorlog met Iran, waarin zelfs Iraakse Shia tegen de Mullahs streden. Pas na koeweit begon Saddam zijn positie te verliezen. Toen begonnen de Shia ook te rellen tegen het Saddam regime, de eerste opstand werd destijds bruut de kop ingedrukt, maar de positie van Saddam wankelde, openlijke opstand was namelijk nog niet eerder vertoond tegen Saddam. Vervolgens echter brachten de sancties Saddam weer stevig in het zadel, hij gebruikte de sancties om de bevolking te verdelen, hij gebruikte geld om stammen om te kopen en voor die paar mensen die hij dan nog niet kon controlleren gebruikte hij geweld. Zonder sancties hadden de Iraqis reeds in de jaren negentig Saddam omvergeworpen.

Spoetnik
12-09-04, 19:22
Geplaatst door magden_david
dat recht hebben ze ook niet.

Waarom veroordeel jij het dan niet, in plaats daarvan ga je de acties van de Amerkanen goed praten, door het te hebben over hysterische arabieren.

Als ik het nu eens bij elke terreur actie zou gaan hebben over hysterische Amerikanen, dat zou bij jou en LA in het verkeerde keelgat schieten, dan ben je weer terreur aan het goed praten.

Maar richten de Amerikanen waanzinnige oorlogsmisdaden uit, en het gaat weer over hysterische arabieren praten, over Saddam die alang achter slot en grendel bevind, ja zelfs over de zonen van Saddam die al een jaar dood zijn.

Jullie tonen een pathelogisch gedrag om Amerikaanse misdaden goed te praten.



lezen mijn beste, ik stelde al dat ik reageerde op een stelling van een ander NIET het centrale topic. ben je blind?


Goh, het lijkt wel alsof je nooit echt reageert op iets he. Alleen wanneer Arabieren hysterisch genoemd kunnen worden dan wil je nog wel es een reactie plaatsen. Hey het lijkt wel of jou hysterische haat voornamelijk gericht lijkt richting Arabiertjes.. Ah zieligerd, beter kan je je mammie weer bellen, voor ze je door je hysterische gekrijs weer niet kan verstaan. :huil2:




democratie kan pas functioneren in een stabiel land. iraq anno 2003 is hardly stable.


Met de impliciete steun van Sistani had veel gedaan kunnen worden. Paul Bremer is echter neit in gegaan op Sistani's aanbod.



en waar zeg ik dat???


Jij roept toch ook maar continue wat over hysterische arabiertjes. Nou jij bent dus een hysterische joodje, die achter elke scheet het moslimkwaad ziet. Sja dat jij zo'n beperkte belevingswereld hebt, daar kan ik helaas niets aan doen. De troep in Iraq op hysterische arabiertjes afschuiven is een Chutpah!


dus nu ben ik ook nog eens representatief voor de joodse gemeenschap?

Niet representatief, maar je moet je natuurlijk wel verantwoorden.



Als het aankomt op kritiek op de eigen kring geef ik toe dat israel wel erg veel op een arabisch land begint te lijken. ze integreren blijkbaar goed, jammer.

En toch is het weer de schuld van de Arabieren. Je raciale gedachtegang wordt alsmaar duidelijker.

Spoetnik
12-09-04, 19:28
Geplaatst door magden_david
deceptie, baruch goldstein is een waanzinnige idioot, en al die met hem zijn zijn idioten gelukkig denkt de meerderheid van de israeli's daar ook zo over. kan je hetzelfde zeggen van hamas, jihad, fatah?
en voor baruch goldstein kan ik je een hoop 'martelaren' 'helden van palestina' geven die net zoasl baruch lieve normale mensen moedwillig vermoorden. verschil is dat de israelische staatstelevisie baruch goldstein geen held noemt en kindertjes niet opleid om zijn voorbeeld te volgen.

Israelische staatstelevisie laat de misdaden van het Israelische leger niet meer zien omdat dit niet erg zionistisch is.

Hoe weet jij zo zeker dat de meerderheid van de Israelische bevolking mensen als Baruch niet steunt? Er gaan jaarlijks miljarden van het budget naar de WestBank en Gaza, dat geld wordt bezuinigd uit de zakken van de armen van Israel, alles voor de nederzettingen immers. Inmiddels is er bijna een meerderheid voor het verjagen van alle Palestijnen uit het land tussen de Jordaan en de zee. Radiostations zoals Arutz 7 van de kolonisten prijzen de daden van Baruch en Kach.

Al deze feiten en jij zegt doodleuk dat een meerderheid van de Israeli dit niet steunt? Je lijkt net een arabier, die zeggen namelijk ook altijd als ze hun eigen mening dat dat dan ook meteen de mening is van alle moslims/arabieren/iraqis.

Spoetnik
12-09-04, 19:29
Geplaatst door Spoetnik
De CPA was verantwoordelijk voor het renoveren van de infrastructuur. Dit hebben ze echter compleet nagelaten. De 18 miljard dollar die was beloofd aan Iraq door het Amerikaanse congres is niet besteed. Wat er wel is gebeurt is dat Iraakse olietegoeden aan Haliburton zijn overgemaakt voor taken die ze niet hebben uitgevoerd. En voordat jij nu gaat beweren dat dit allemaal door de Arabiertjes komt, leg mij dan eens uit waarom in Zuid-Iraq waar tot April dit jaar nauwelijks sprake was van een opstand, dat daar helemaal niets is gebeurd aan de infrastructuur. In Basra haalt men nu nog steeds water uit de Eufraat. Dat water is nu ook nog eens ernstig vervuild omdat de riolering van Bagdad tegenwoordig direct in de Eufraat wordt geloosd omdat het waterzuiveringsstation, dat het nog deed onder Saddam, kapot is gegaan door verwaarlozing door de CPA.

Leg eens uit, het liefst zonder hysterisch gekrijs.

Magden David heeft wijzelijk besloten om deze posting maar over te slaan. Het past immers niet binnen de anti-arabische propaganda.

Siah
12-09-04, 19:32
dit stuk lijkt op een tweevand-aag of net-werk programma, geschikt voor beiaardenhuis.


Geplaatst door LiberatedArab
En even voor alle duidelijkheid, de meerderheid van de Irakesen zijn wel blij dat de amerikanen Saddam verwijderd hebben. De meerderheid van de irakesen willen de amerikanen zelfs liever nog niet weg hebben.







Jullie helden, zoals
het woord "jullie" is een Beetje ondoordacht natuuurlijk, en heeft geen uitleg nodig geloof ik.
ten tweede,
ik ben cultureel muslim, EN ik heb geen held(en).



dit stukje lijkt weer op twee-vand-aag!
(meestaal bedoeld voor politicie(over het algemeen)!


al Sadr krijgen nauwelijks 10% van de steun van de Irakesen. Doe dus niet net alsof ik tegen de Irakesen ben en jullie opkomen voor de Irakese zaak want het zijn juist jullie die de extremistische vijand van Irak (hint, dat zijn dus die lui die zichzelf opblazen in moskeeen om een burgeroorlog uit te lokken) beschermen.

Spoetnik
12-09-04, 19:36
Ff pooltje starten dan?

Voor welke omroep/media/krant werkt deze LiberatedArab.

Ik vraag me nog steeds af van wie hij eigenlijk bevrijd is. Hij is immers een Algerijn, dus waarom zit hij dan niet in Algerije? Hij is toch bevrijd?

bogosse
12-09-04, 19:37
Geplaatst door Siah
dit stuk lijkt op een tweevand-aag of net-werk programma, geschikt voor beiaardenhuis.







het woord "jullie" is een Beetje ondoordacht natuuurlijk, en heeft geen uitleg nodig geloof ik.
ten tweede,
ik ben cultureel muslim, EN ik heb geen held(en).



dit stukje lijkt weer op twee-vand-aag!
(meestaal bedoeld voor politicie(over het algemeen)!

wat klopt er dan niet aan die '2 Vandaag' stukjes?

Spoetnik
12-09-04, 19:40
Geplaatst door bogosse
wat klopt er dan niet aan die '2 Vandaag' stukjes?

Onder meer het volgende:
Poll: 32 Percent of Iraqi Respondents Strongly Support Moqtada al-Sadr
May 24, 2004 Baghdad

An Iraqi public opinion poll to be released later this week indicates a growing number of people in the country say they support a radical Shiite Muslim cleric whose militia is fighting coalition forces.
In the survey, conducted by the year-old Iraq Center for Research and Strategic Studies, 32 percent of the respondents said they strongly support the fiercely anti-coalition Shiite cleric Moqtada Al-Sadr. Another 36 percent said they somewhat support the cleric, even though he is being sought by the coalition for his alleged involvement in the murder of a Shiite rival, who was killed last year.

http://www.politinfo.com/articles/article_2004_05_24_3648.html

Siah
12-09-04, 19:57
deze was niet voor mij bedoeld, maaar:


Geplaatst door LiberatedArab
Wat is jouw oplossing? Denk je dat Irak beter word als de Amerikanen morgen plots vertrekken? Denk je ook dat op de lange termijn Irak beter af was geweest als Saddam, en daarna zijn zonen aan de macht waren gebleven? Geef daar eens eerlijk antwoord op.

als de bezetters zich nu terug trekken, zou met medewerking van de wereld(als ze dan nog OOlie willen?) over misschien 15 jaar met Irak goed gaan.

en als dan Irak bezet belijft en dat ook in huidige situatie(dat met de dag erger wordt), zal nog na 100 jaar ellende en terreur bestaan.
en dan niet allen in Irak maar vanuit het hele MO naaaar..en andersom.
:rotpc:
als je een kijkje in de geschiedenis neemt, zou je je wel beter kunnen orienteren.
die Irakezen hebben van vroeger heel wat ervaringen met de bezetter opgedaan. en weten hoe ze de bezetter moeten wegjagen.

er wordt naturlijk iedere keer over monster saddam gesproken, maar niet dat die invasie helemaal illegaal en immoreel is.
.
tot 'maart 2003' toe hadden Irakezen met een slang te maken,
maar nadien hebben ze met een draak te maken. :ninja2:

akram
13-09-04, 16:21
Geplaatst door Spoetnik
Ff pooltje starten dan?

Voor welke omroep/media/krant werkt deze LiberatedArab.

Ik vraag me nog steeds af van wie hij eigenlijk bevrijd is. Hij is immers een Algerijn, dus waarom zit hij dan niet in Algerije? Hij is toch bevrijd?

onze vriend ephi....?? de verlichte arabier himself
voorbeeld voor iedere arabier
gooi je culturele en relligieuze bagage maar overboord en boor iedereen die besluit omdat niet te doen verbaal de grond in

doordenker
13-09-04, 17:11
Geplaatst door LiberatedArab
Tuurlijk denk je dat, als Arabier of terroristenliefhebbende communist ben je waarschijnlijk opgevoed met het idee dat alles wat de harde werkelijkheid in je gezicht drukt deel uitmaakt van het joods complot. Om even duidelijk te zijn, ik ben zelf Arabier en geboren in Algerije. Ik heb Islamitische (liberale) ouders maar ik ben zelf het geloof afgevallen nadat ik zelf tot de conclusie ben gekomen dat het hele concept van geloven eigelijk in deze tijd onzinnig is. Maar zelfs toen was ik nog niet wakker. Lang was ik net als jij, overal Amerika en Israel de schuld van geven, geloven in een kwaadaardig Amerikaans zionistisch complot en excuses bedenken voor elke ondrukte fundamentalistiche groep dat terrorisme als wapen gebruikte. Maar ik zag dat in Algerije zijn meer dan 100.000 onschuldige burgers gedood puur en alleen door terroristiche aanslagen van diezelfde fundamentalisten die jij nu verdedigd. Ik zag dat deze lieden met goedkeuring en zwijgen van europese communisten en amerika haters zich versprijden over de hele wereld om aanslagen te plegen. Het zijn nu de Amerikanen die naar het middenoosten komen om deze fundamentalisten en terroristen te vermoorden, en dat is een goede zaak. Als zij het niet doen, wie dan? Als ze het nu niet doen? Wanneer dan?
Heb jij een beter idee om deze terroristen uit te roeien? Wil je ze verlijden met chocolade letters en pepernoten? Vertel mij eens hoe jij denkt deze terroristen en kindermoordenaars uit de weg te ruimen dan de wapens te gebruiken, want als je wapens gebruikt, zullen er altijd onschuldige slachtoffers vallen.

Als LiberatedArab echt degene is, waar hij zich voor uitgeeft, getuigt dit wel van inzicht. Ik kan me voorstellen dat je, als je uit Algerije komt, waar de FIS, na een gestolen verkiezing, op grote schaal medeburgers begint te terroriseren en te vermoorden, je letterlijk van je geloof afvalt.
We zijn Algerije al weer bijna vergeten, maar ook daar zijn 100.000 mensen door terroristen vermoord. Het afslachten van medemoslims(!) wordt inmiddels voortgezet in Darfour.

Overigens doe veel mensen op deze site me denken aan een door de kinderbescherming uit huis geplaats kind dat ondanks alles geen kwaad woord over z'n ouders wil horen. Van een kind kun je zoiets best accepteren. Van een volwassene verwacht je een andere houding tov kritiek.

Wie de feiten rustig onder ogen ziet weet dat we het in het Westen heel behoorlijk voor elkaar hebben, terwijl de meeste Arabische landen en ook Iran en Afghanistan onleefbaar zijn, zowel in economisch als politiek opzicht. Vandaar dat de migratiestroom van daar naar hier loopt en niet omgekeerd. Hier is welvaart en vrijheid, daar armoe en onderdrukking.

Dan men toch bij elke vorm van kritiek op misstanden in de moslim wereld als door een wesp gestoken reageert, is een slecht teken. Kritiek is namelijk noodzakelijk voor vooruitgang. Waar de kritiek wordt gesmoord, beginnen onderdrukking maar ook economisch verval. Dit is mogelijk een van de verklaringen voor 800 jaar stagnatie en zelfingenomenheid.

Daarom heb ik ook diep meelij met de utopisten die vrijheid en democratie willen vervangen door een islamitische heilstaat. We hebben de afgelopen eeuw genoeg heilstaten gezien (nazis, commies). Naast meelij heb ik ook zorg, want betrokkenen zijn maar al te bereid hun doelen met geweld te realiseren. Hier ligt een mooie taak voor de AIVD.

Dan nog een vraag: hoe komt he dat de 'laatste openbaring' zulke miserabele, onleefbare samenlevingen heeft voortgebracht?

Spoetnik
13-09-04, 17:18
Jammer alleen dat die "bevrijde" "arabier" niet in dat bevrijde land zit, maar blijkbar gevlucht is naar Nederland en hier laf zit te schelden op iedereen die de oorlogsmisdaden van de VS veroordelen. Als hij echt "bevrijd" zou zijn, dan zou hij gewoon terugkeren naar Algerije waar hij vandaan komt.

doordenker
13-09-04, 17:21
Geplaatst door Spoetnik
Jammer alleen dat die "bevrijde" "arabier" niet in dat bevrijde land zit, maar blijkbar gevlucht is naar Nederland en hier laf zit te schelden op iedereen die de oorlogsmisdaden van de VS veroordelen. Als hij echt "bevrijd" zou zijn, dan zou hij gewoon terugkeren naar Algerije waar hij vandaan komt.

Ik denk dat Algerije nog niet veilig is voor iemand met afwijkende ideeen. Misschien moeten de Amerikanen daar ook nog een keer langs...

Spoetnik
13-09-04, 17:23
Geplaatst door doordenker
Ik denk dat Algerije nog niet veilig is voor iemand met afwijkende ideeen. Misschien moeten de Amerikanen daar ook nog een keer langs...

Waarom noemt hij zich een bevrijde arabier dan?

Overigens de regering van Algerije krijgt militaire steun van o.m. de VS. Dus Algerije is helemaal bevrijd voor onze bevrijde arabier.

doordenker
13-09-04, 17:27
Geplaatst door Spoetnik
Waarom noemt hij zich een bevrijde arabier dan?

Overigens de regering van Algerije krijgt militaire steun van o.m. de VS. Dus Algerije is helemaal bevrijd voor onze bevrijde arabier.

Ik denk dat hij zich bevrijd voelt omdat hij bevrijd is van de loodzware last van godsdient en complot denken.

doordenker
13-09-04, 17:28
Geplaatst door doordenker

Overigens doe veel mensen op deze site me denken aan een door de kinderbescherming uit huis geplaats kind dat ondanks alles geen kwaad woord over z'n ouders wil horen. Van een kind kun je zoiets best accepteren. Van een volwassene verwacht je een andere houding tov kritiek.

Wie de feiten rustig onder ogen ziet weet dat we het in het Westen heel behoorlijk voor elkaar hebben, terwijl de meeste Arabische landen en ook Iran en Afghanistan onleefbaar zijn, zowel in economisch als politiek opzicht. Vandaar dat de migratiestroom van daar naar hier loopt en niet omgekeerd. Hier is welvaart en vrijheid, daar armoe en onderdrukking.

Dat men toch bij elke vorm van kritiek op misstanden in de moslim wereld als door een wesp gestoken reageert, is een slecht teken. Kritiek is namelijk noodzakelijk voor vooruitgang. Waar de kritiek wordt gesmoord, beginnen onderdrukking maar ook economisch verval. Dit is mogelijk een van de verklaringen voor 800 jaar stagnatie en zelfingenomenheid.

Daarom heb ik ook diep meelij met de utopisten die vrijheid en democratie willen vervangen door een islamitische heilstaat. We hebben de afgelopen eeuw genoeg heilstaten gezien (nazis, commies). Naast meelij heb ik ook zorg, want betrokkenen zijn maar al te bereid hun doelen met geweld te realiseren. Hier ligt een mooie taak voor de AIVD.

Dan nog een vraag: hoe komt he dat de 'laatste openbaring' zulke miserabele, onleefbare samenlevingen heeft voortgebracht?

DEMOcraat
13-09-04, 17:33
Geplaatst door doordenker


Dan nog een vraag: hoe komt he dat de 'laatste openbaring' zulke miserabele, onleefbare samenlevingen heeft voortgebracht

dat komt omdat iemand die zich een doordenker noemt niet verder terug kijkt in de geschiedenis dan zijn achterwerk lang is.

doordenker
13-09-04, 17:37
Geplaatst door DEMOcraat
dat komt omdat iemand die zich een doordenker noemt niet verder terug kijkt in de geschiedenis dan zijn achterwerk lang is.

Ik neem aan dat je de geschiedenis wil gebruiken om de schuld bij het Westen teleggen?

Ik vin dit een fantastiche en productieve houding: zolang je een ander de schuld kan geven, hoef je niet je eigen problemen op te lossen.

DEMOcraat
13-09-04, 17:51
Geplaatst door doordenker
Ik neem aan dat je de geschiedenis wil gebruiken om de schuld bij het Westen teleggen?

wel en niet...bij wel moet je even die goude eeuw gaan verkennen....
en bij niet moet je even de moorse geschiedenis in spanje even verkennen.


[i]Ik vin dit een fantastiche en productieve houding: zolang je een ander de schuld kan geven, hoef je niet je eigen problemen op te lossen. [/B]

ja denk maar aan de vvd...

Spoetnik
13-09-04, 17:54
Geplaatst door doordenker
Ik denk dat hij zich bevrijd voelt omdat hij bevrijd is van de loodzware last van godsdient en complot denken.

Verlost van complot denken? Hij denkt nog steeds dat Saddam achter 11 September zat.

En verlost van godsdienst, wat bedoel jij daarmee? Denk je dat hij geen moslim meer is?

Spoetnik
13-09-04, 17:55
Geplaatst door doordenker
Ik vin dit een fantastiche en productieve houding: zolang je een ander de schuld kan geven, hoef je niet je eigen problemen op te lossen.

Jij legt alle schuld bij de Islam. Dus wat wil jij beweren met deze onbenullige opmerking?

doordenker
13-09-04, 17:59
Geplaatst door Spoetnik
Jij legt alle schuld bij de Islam. Dus wat wil jij beweren met deze onbenullige opmerking?

Mijn antwoord:

Veel mensen op deze site doen me denken aan een door de kinderbescherming uit huis geplaats kind dat ondanks alles geen kwaad woord over z'n ouders wil horen. Van een kind kun je zoiets best accepteren. Van een volwassene verwacht je een andere houding tov kritiek.

Wie de feiten rustig onder ogen ziet weet dat we het in het Westen heel behoorlijk voor elkaar hebben, terwijl de meeste Arabische landen en ook Iran en Afghanistan onleefbaar zijn, zowel in economisch als politiek opzicht. Vandaar dat de migratiestroom van daar naar hier loopt en niet omgekeerd. Hier is welvaart en vrijheid, daar armoe en onderdrukking.

Dat men toch bij elke vorm van kritiek op misstanden in de moslim wereld als door een wesp gestoken reageert, is een slecht teken. Kritiek is namelijk noodzakelijk voor vooruitgang. Waar de kritiek wordt gesmoord, beginnen onderdrukking maar ook economisch verval. Dit is mogelijk een van de verklaringen voor 800 jaar stagnatie en zelfingenomenheid.

Spoetnik
13-09-04, 18:06
Geplaatst door doordenker
Mijn antwoord:

Veel mensen op deze site doen me denken aan een door de kinderbescherming uit huis geplaats kind dat ondanks alles geen kwaad woord over z'n ouders wil horen. Van een kind kun je zoiets best accepteren. Van een volwassene verwacht je een andere houding tov kritiek.

Wie de feiten rustig onder ogen ziet weet dat we het in het Westen heel behoorlijk voor elkaar hebben, terwijl de meeste Arabische landen en ook Iran en Afghanistan onleefbaar zijn, zowel in economisch als politiek opzicht. Vandaar dat de migratiestroom van daar naar hier loopt en niet omgekeerd. Hier is welvaart en vrijheid, daar armoe en onderdrukking.

Dat men toch bij elke vorm van kritiek op misstanden in de moslim wereld als door een wesp gestoken reageert, is een slecht teken. Kritiek is namelijk noodzakelijk voor vooruitgang. Waar de kritiek wordt gesmoord, beginnen onderdrukking maar ook economisch verval. Dit is mogelijk een van de verklaringen voor 800 jaar stagnatie en zelfingenomenheid.

Maar kritiek op het westen is dan weer de schuld geven aan anderen :hihi:

Waar blijft jouw veroordeling van de dood van 60 onschuldige turkmenen in Tal Afar?

DEMOcraat
13-09-04, 18:24
Geplaatst door Spoetnik
Waarom noemt hij zich een bevrijde arabier dan?

Overigens de regering van Algerije krijgt militaire steun van o.m. de VS. Dus Algerije is helemaal bevrijd voor onze bevrijde arabier.

ik geloof dat hij alleen van zijn kamelen bevrijdt is.economische vluchteling is hij.

LiberatedArab
13-09-04, 19:34
Tuurlijk, speel het allemaal maar rechtstreeks op de man af omdat jullie hier een keer de waarheid word verteld door iemand uit jullie eigen midden. Net als bij Ayaan Hirschi Ali geld dan bij Arabieren en moslims het credo: "Als de boodschap te strerk is, dood dan de boodschapper". Doordenker heeft helemaal gelijk, het afslachten van 100.000 van mij landgenoten, maar ook andere aanslagen in de wereld heeft mijn ogen doen openen.

En dan zijn er hier moslims op deze site die iedere keer durven te beweren dat er ook zelfkritiek in de islamitische wereld is. Leugens. Bullshit. De Islamitische wereld is nog niet eens begonnen met zelfkritiek. Verreweg de meeste moslims sterven in de wereld door toedoen van andere moslims. Van Indonesie, de filipijnen tot somalie, algerije tot palestina is de islamitische cultuur zichzelf bezig kapot te maken, maar ze "denken" nog bescherming te hebben.
Ze hebben namelijk door de jaren heen een prachtig complot theorie bedacht om hun eigen falen te bedekken. Ze zijn ook zeker niet dom, wel moreel volledig aan de verkeerde kant maar zeker niet dom. Ze hebben namelijk met hun complottheorie weldegelijk een heleboel Europeanen en zelfs amerikanen kunnen overtuigen. Zwakke linkse blanke fascisten met een natuurlijke haat tegen het machtige Amerika en "het sterker dan zijn agressieve buren" Israel. Dit type communist loopt graag met hun mee, stond ook al op de barricades toen de vijand van het westen Rusland was en zal eigelijk bij elke vijand die het westen nog krijgt meteen overlopen naar de andere kant. Het complot en de leugen van dit collectief is simpel. Vergroot elke actie van het westen om wereld problemen uit de weg te helpen enorm uit. Schreeuw moord en brand. Schreeuw dat hard genoeg en hopelijk ziet de wereld dan niet waar het echte probleem zich voordoet (moslim fascisme, in al zijn facetten). Maak iedere blanke European die je tegenargumenten geeft uit voor rascist, en ga oneindig door met het groter maken van de fabel dat Amerika en Israel de boosdoeners zijn. Dan hopelijk, sluiten de Europeanen hun ogen als stammen uitgeroeid worden door moslims, als in afghanistan vrouwen worden gestenigd, als
er honderdduizenden worden afgeslacht. En het werkt, want zoals we gezien hebben zijn veel europese landen inderdaad hun ogen gaan sluiten, nu in darfur, in irak, blijven zij aan de zijlijn staan en vergeten zij de woorden "dit nooit meer". Gelukkig maar dat de Amerikanen (toegegeven, vooral door de horror van 11/9) wat sterker in hun schoenen staan.Dit grote complottheorie is waar Bin Laden overigens fantastisch misbruik van kan maken om zieltjes te winnen. Deze moslim fascisten steunen Bin Laden misschien niet uitgesproken, maar doen dat vanbinnen wel, en wensen stiekum elke dag weer dat er twee dingen gebeuren.
1 ze wensen dat er weer amerikanen zullen sterven.
2 ze wensen dat de amerikanen fouten zullen maken en onschuldige slachtoffers zullen maken.
Geloof mij, ik was net als hun en ik zie het nog overal om mij heen. Deze moslimfascisten geven geen ziel om het werkelijke mensenleven. Waar stonden zij toen Saddam honderduizenden afslachten? Protesteerde zij toen ook? Nee. Waar zijn de protesten als vrouwen vermoord worden omdat ze overspel plegen? Nergens. Waar zijn hun protesten tegen al die aanslagen die gepleegd worden waarbij moslims gedood worden. Die zijn er niet. Het is een grote leugen, van de collectieve moslimwereld tegen het westen en vooral tegen zichzelf, want deze leugen zal, als ie niet snel doorprikt word immers het einde betekenen van de Islam als geloof.

En dan beweren deze leugenaars met trots dat er wel degelijk zelfkritiek in de Islam is. Pfffff. Tuurlijk, het begint nu een beetje te komen. Maar het trieste is dat elke kritiek van eigen hoek meteen de mond ingesnoerd word. Dat is ook logisch, want als een nederlander kritiek uit op moslims kan je hem lekker makkelijk voor rascist uitmaken en weer lekker gaan slapen om over je leugen te dromen. Maar als er iemand van eigen kring opstaat die het zat is, zoals Ayaan Hirshi Ali of ik, dan breekt de paniek uit. Vermoord snel de boodschapper voordat de hel uitbarst en ze beginnen met persoonlijke aanvallen. "Het is een Jood die voor het CIDI werkt" Het is een nederlander die zich voordoet als arabier. Het is een randdebiel. Het is dit, het is dat. Nauw wat een zelfkritiek hoor. Deze leugenaars weten dus niet eens wat zelfkritiek betekend, of ze weten het van binnen wel, maar durven het nooit te uiten, uit angst dat met zelfreflectie ook hun leugen valt. Zij verstaan dan vervolgens een beetje medeleven en beetje veroordelen van aanslagen van in Beslan of ander plekken als hun zo verlichte nieuwe zelfkritiek. Om vervolgens weer met kwijlende bekken de kranten en internet paginas af te zoeken op zoek naar argumenten tegen het door hun zo gehate Amerika en Israel. Om maar snel hun leugen weer nieuw leven in te blazen.

Nuwel, je zou bijna zeggen dat ik geen hoop meer heb, maar dat heb ik nog wel. Ook voor de moslims. Dit komt door twee ontwikkelingen. Ten eerste, en dit zeg ik tot mijn spijt, omdat er nog meer aanslagen zullen volgen. Ook en vooral in Europa. Dit zal de verwende Europese moslim dwingen partij te kiezen, ze zullen merken dat het namelijk steeds moeilijker word om stiekem de terroristen toe te juigen als zij inzien dat diezelfde terroristen ineens direct invloed op hun eigen verwende levenstijl drijgen uit te voeren.
Ten tweede omdat de derde generatie er aan komt, de generatie waarvan de ouders al verwesterde moslims zijn zullen nog minder stront en leugens accepteren dan de 2e generatie, en die kinderen zullen voor een groot deel eindelijk hun ouders eens gaan opvoeden, daar ben ik van overtuigd.

En ja moslim broeders, wen er maar vast aan, want van mij zullen er steeds meer en meer komen. Je ziet ze nu al, overal verschijnen in internationale bladen, in de politiek, op discussie forums en in het echte leven ontwaken steeds meer moslims en ex moslims die de leugen echt spuug en spuugzat zijn, en die hun soortgenoten eindelijk ter verantwoording durven te roepen voor het systematisch vernietegen van hun eigen cultuur.
Ikzelf zal doorgaan, waar ik ook ben, hier online of buiten op straat, met het wijzen van Moslims en Arbieren op de leugen waar zij in leven. Tot de dag dat de leugen verdwenen is.


"Arafat should quit his position because he is the head of a corrupt authority. Arafat has destroyed Palestine. He has led it to terrorism, death, and a hopeless situation."
- Arab Times

"Palestinians are saying their president for life— Arafat—is the problem along with his cronies who rule them, rob them, and impoverish them. Arabs have a responsibility here too. They can say "Israel" until they are all blue in the face, but it does not change the fact that a large part of the fault lies with the Palestinians and the Arabs."
- Gulf News

"The great refusal persists in that "Arab street" of ordinary men and women, among the intellectuals and the writers, and in the professional syndicates. . . . The force of this refusal can be seen in the press of the governments and of the oppositionists, among the secularists and the Islamists alike, in countries that have concluded diplomatic agreements with Israel and those that haven’t."
- Fouad Ajami

Spoetnik
13-09-04, 19:40
Maar leg mij nou eens uit waar jij van bevrijdt bent, waarom jij in Nederland woont, terwijl Algerije bevrijdt is, en waarom ben jij voor het ombrengen van onschuldige Turkmenen?

LiberatedArab
13-09-04, 19:57
Ik ben bevrijd van de leugen waar ik in opgroeide, in leefde en in geloofde.

Nee ik ben niet voor het moorden van onschuldige turkmenen. Bij een oorlog vallen altijd slachtoffers, maar je moet het zien in het groter perspectief. Amerika is bezig met een oorlog tegen een fascistische ideologie. Tegen terroristen en fundamentalisten. Deze mensen zijn naar mijn mening veel erger nog dan de duitsers waren in WW2 en ook veel erger en gevaarlijker dan de communisten in Rusland omdat ze zich afgezien van een verrotte ideologie ook nog eens aanpraten dat het moet van hun geloof. Natuurlijk zullen de Amerikanen fouten maken en zullen er onschuldige slachtoffers vallen, en dit is heel triest. Bedenk je goed, dat er in de tweede wereldoorlog ook honderdduizenden onschuldige duitsers, oosterijkers en italianen stierven. Heel vervelend voor die italianen, duitsers en oosterijkers, maar achteraf gezien zullen we allemaal concluderen dat het niet anders kon, dat we dit kwaad te lijf moesten gaan, ondanks dat er veel fouten gemaakt werden en onschuldige slachtoffers vielen, zoals in elke oorlog.
Wat jij je niet beseft is dat het hier gaat om een oorlog tegen het terrorisme, en dat Amerika, toegegeven vooral uit eigenbelang, op dit moment de enige hoop is dat er ooit nog iets komt van het midden oosten.
In plaats van je op elk negatief bericht over de Amerikanen te focussen zou je eens moeten kijken wie nouw echt de vijanden zijn van jouw levensstijl, en zou je je energie daarop moeten richten.

En vergeet niet, een coalitie van vrijheidsstrijders moest met veel geweld kijhard inrammen op de Nazi's in de tweede wereldoorlog. Met honderduizenden werden ze vermoord, vernederd en verslagen. En honderdduizended onschuldige slachtoffers vielen daarbij. Ik zie in het probleem van het moslimterrorisme maar 1 oplossing, dat geld voor Irak, Afghanistan, Palestina, indonesie, tjetjenie en overal waar deze draak opdoemt. Het kijhard inrammen op hun gelederen. Hun vermoorden, vernederen en verslaan waar zij ook zijn. Tot mijn spijt zullen ook daarbij weer velen slachtoffers vallen. Het verschil met vroeger is dat er in de tweede wereldoorlog niet 20 cameraploegen klaarstonden als er een ziekenhuis werd geraakt. Ik weet dat ik aan de goede kant sta. En ik weet dat jij over tientallen jaren als je terugkijkt op deze tijd zult denken: "Ich habe es nicht gewust".

Spoetnik
13-09-04, 20:07
Geplaatst door LiberatedArab
Tuurlijk, speel het allemaal maar rechtstreeks op de man af omdat jullie hier een keer de waarheid word verteld door iemand uit jullie eigen midden. Net als bij Ayaan Hirschi Ali geld dan bij Arabieren en moslims het credo: "Als de boodschap te strerk is, dood dan de boodschapper". Doordenker heeft helemaal gelijk, het afslachten van 100.000 van mij landgenoten, maar ook andere aanslagen in de wereld heeft mijn ogen doen openen.

Maar waarom sluit jij jouw ogen dan voor het bloed van de onschuldige slachtoffers aan de handen van de Amerikanen? Ik heb jou die vraag al minstens 10 keer gesteld, en telkens beantwoord jij die niet.



En dan zijn er hier moslims op deze site die iedere keer durven te beweren dat er ook zelfkritiek in de islamitische wereld is. Leugens. Bullshit. De Islamitische wereld is nog niet eens begonnen met zelfkritiek.


Hoezo?... jij levert toch kritiek.. Trouwens aan de onderkant van het artikel plaats je voorbeelden van Arabische kranten die kritiek hebben. Dus er dus weldegelijk sprake van zelfkritiek in de Islamitische wereld.


Verreweg de meeste moslims sterven in de wereld door toedoen van andere moslims. Van Indonesie, de filipijnen tot somalie, algerije tot palestina is de islamitische cultuur zichzelf bezig kapot te maken, maar ze "denken" nog bescherming te hebben.

De meeste moslms sterven door het toedoen van Allah. Je moest eens weten hoeveel moslims er dagelijks doodgaan door ziekten, oude leeftijd, etc. Niet elke moslim sterft in een aanslag. Wist je dat?



Ze hebben namelijk door de jaren heen een prachtig complot theorie bedacht om hun eigen falen te bedekken. Ze zijn ook zeker niet dom, wel moreel volledig aan de verkeerde kant maar zeker niet dom. Ze hebben namelijk met hun complottheorie weldegelijk een heleboel Europeanen en zelfs amerikanen kunnen overtuigen. Zwakke linkse blanke fascisten met een natuurlijke haat tegen het machtige Amerika en "het sterker dan zijn agressieve buren" Israel. Dit type communist loopt graag met hun mee, stond ook al op de barricades toen de vijand van het westen Rusland was en zal eigelijk bij elke vijand die het westen nog krijgt meteen overlopen naar de andere kant.

Waarom is het een complottheorie om aan te geven dat de Amerikanen onschuldige burgers doden in Tal Afar? En sja het is nu eenmaal een historisch feit dat er complotten worden uitgevoerd in het Westen, zo werkt onze politiek nu eenmaal.



Het complot en de leugen van dit collectief is simpel. Vergroot elke actie van het westen om wereld problemen uit de weg te helpen enorm uit. Schreeuw moord en brand. Schreeuw dat hard genoeg en hopelijk ziet de wereld dan niet waar het echte probleem zich voordoet (moslim fascisme, in al zijn facetten). Maak iedere blanke European die je tegenargumenten geeft uit voor rascist, en ga oneindig door met het groter maken van de fabel dat Amerika en Israel de boosdoeners zijn.

Maar de boosdoener waarvan dan? Je kan niet ontkennen dat Amerikanen zich belachelijk maken in Iraq. Je kan ook niet ontkennen dat de Amerkanen miljoenen tonnen aan verarmd Uranium hebben gedumped in Iraq, een cadotjes waaraan nog jarenlang Iraqi's zullen sterven aan kanker en nog jarenlang zullen kinderen geboren worden die een ledemaat mist of een andere verschrikkelijke mutatie. Helaas bij in de ogen van een despotische Arabier zoals jij spelen dat soort menselijk zaken niet, in de ogen van de despotische Arabier zijn onschuldige slachtoffers geoorloofd.



Dan hopelijk, sluiten de Europeanen hun ogen als stammen uitgeroeid worden door moslims, als in afghanistan vrouwen worden gestenigd, als
er honderdduizenden worden afgeslacht. En het werkt, want zoals we gezien hebben zijn veel europese landen inderdaad hun ogen gaan sluiten, nu in darfur, in irak, blijven zij aan de zijlijn staan en vergeten zij de woorden "dit nooit meer". Gelukkig maar dat de Amerikanen (toegegeven, vooral door de horror van 11/9) wat sterker in hun schoenen staan.

Maar geen kritiek op de Chinezen, de Thai, India, Brazilie, Rusland, Nigeria. Al deze landen keken toe hoe Amerika Iraq kapot heeft gebombadeerd en het land gemaatk heeft tot een compleet instabiel land. Als je dan toch mensen aan het bekritiseren bent, waarom je focus op Europa en Arabieren.



Dit grote complottheorie is waar Bin Laden overigens fantastisch misbruik van kan maken om zieltjes te winnen. Deze moslim fascisten steunen Bin Laden misschien niet uitgesproken, maar doen dat vanbinnen wel, en wensen stiekum elke dag weer dat er twee dingen gebeuren.

Nou de reden dat Osama zoveel zieltjes kan winnen is omdat Osama voorspelde dat de VS Iraq wilden veroveren. Dankzij Bush is zijn complottheorie waargeworden.



1 ze wensen dat er weer amerikanen zullen sterven.
2 ze wensen dat de amerikanen fouten zullen maken en onschuldige slachtoffers zullen maken.
Geloof mij, ik was net als hun en ik zie het nog overal om mij heen. Deze moslimfascisten geven geen ziel om het werkelijke mensenleven.

Maar waarom denk jij dat de Amerkanen zich wel een sier kunnen malen om onschuldige slachtoffers. Je ziet wat er in Tal Afar gebeurt, wat er in Abu Graib gebeurde, maar ook in Vietnam bijvoorbeeld: 3 miljoen doden. Je dacht toch niet dat men zich binnen het Amerikaanse leger druk maakt om onschuldige slachtoffers? Het wordt alleen belangrijk wanneer de media er teveel op inzoomen. Gelukkig voor de huidige president, hoeft hij daar niet zoveel voor te vrezen, want de onschuldige slachtoffers worden netjes toegedekt door de Amerkaanse media.



Waar stonden zij toen Saddam honderduizenden afslachten? Protesteerde zij toen ook?

Nou de VS leverden destijds wapens aan Saddam in elk geval en aan Iran trouwens ook.



Nee. Waar zijn de protesten als vrouwen vermoord worden omdat ze overspel plegen?

Wat is dit nou weer voor wilde slag in de rondte. Waar was jouw protest toen in Algerije de regering duizenden burgers afslachtten omdat ze op het FIS durfden te stemmen. Ik heb je niet gezien.



Nergens. Waar zijn hun protesten tegen al die aanslagen die gepleegd worden waarbij moslims gedood worden. Die zijn er niet. Het is een grote leugen, van de collectieve moslimwereld tegen het westen en vooral tegen zichzelf, want deze leugen zal, als ie niet snel doorprikt word immers het einde betekenen van de Islam als geloof.


Kijk nu komt de ware aap uit de mouw, we hebben hier een Arabische despoot die het einde van Islam wenst. Gevalletje reborn-christian?



En dan beweren deze leugenaars met trots dat er wel degelijk zelfkritiek in de Islam is. Pfffff. Tuurlijk, het begint nu een beetje te komen. Maar het trieste is dat elke kritiek van eigen hoek meteen de mond ingesnoerd word.

Maar iemand als jij, jij bent niet bezig kritiek te leveren, jij bent gewoon bezig met het ophitsen. Je verspreidt leugens, je bent bezig om Saddam 9/11 in de schoenen te schuiven, je loopt nogal als een kip zonder kop wat te schreeuwen.



Dat is ook logisch, want als een nederlander kritiek uit op moslims kan je hem lekker makkelijk voor rascist uitmaken en weer lekker gaan slapen om over je leugen te dromen. Maar als er iemand van eigen kring opstaat die het zat is, zoals Ayaan Hirshi Ali of ik, dan breekt de paniek uit. Vermoord snel de boodschapper voordat de hel uitbarst en ze beginnen met persoonlijke aanvallen. "Het is een Jood die voor het CIDI werkt" Het is een nederlander die zich voordoet als arabier. Het is een randdebiel. Het is dit, het is dat. Nauw wat een zelfkritiek hoor. Deze leugenaars weten dus niet eens wat zelfkritiek betekend, of ze weten het van binnen wel, maar durven het nooit te uiten, uit angst dat met zelfreflectie ook hun leugen valt. Zij verstaan dan vervolgens een beetje medeleven en beetje veroordelen van aanslagen van in Beslan of ander plekken als hun zo verlichte nieuwe zelfkritiek. Om vervolgens weer met kwijlende bekken de kranten en internet paginas af te zoeken op zoek naar argumenten tegen het door hun zo gehate Amerika en Israel. Om maar snel hun leugen weer nieuw leven in te blazen.


Je hebt het vaak over 'zij' en 'hun' maar echt aangeven over wie je het dan hebt, dat doe je niet. Je hebt het dus blijkbaar over alle moslims, hoe kan je in hemelsnaam zo stellig spreken over 1.2 miljard mensen? Ben je niet een beetje hysterisch aan het krijzen?



Nuwel, je zou bijna zeggen dat ik geen hoop meer heb, maar dat heb ik nog wel. Ook voor de moslims. Dit komt door twee ontwikkelingen. Ten eerste, en dit zeg ik tot mijn spijt, omdat er nog meer aanslagen zullen volgen. Ook en vooral in Europa. Dit zal de verwende Europese moslim dwingen partij te kiezen, ze zullen merken dat het namelijk steeds moeilijker word om stiekem de terroristen toe te juigen als zij inzien dat diezelfde terroristen ineens direct invloed op hun eigen verwende levenstijl drijgen uit te voeren.
Ten tweede omdat de derde generatie er aan komt, de generatie waarvan de ouders al verwesterde moslims zijn zullen nog minder stront en leugens accepteren dan de 2e generatie, en die kinderen zullen voor een groot deel eindelijk hun ouders eens gaan opvoeden, daar ben ik van overtuigd.

Hoe durf je zo stellig te beweren dat alle moslims in het Westen stiekem de terroristen steunen. Je bent hier gewoon bezig met ophitsen. Als hier iemand de Joden de schuld geeft voor iets wat ultraradicale Joden doen in Israel, dan ben je een anti-semiet, dus dit valt behoorlijk in het straatje anti-moslim.

Je gekrijs is overdonderd.



En ja moslim broeders, wen er maar vast aan, want van mij zullen er steeds meer en meer komen. Je ziet ze nu al, overal verschijnen in internationale bladen, in de politiek, op discussie forums en in het echte leven ontwaken steeds meer moslims en ex moslims die de leugen echt spuug en spuugzat zijn, en die hun soortgenoten eindelijk ter verantwoording durven te roepen voor het systematisch vernietegen van hun eigen cultuur.
Ikzelf zal doorgaan, waar ik ook ben, hier online of buiten op straat, met het wijzen van Moslims en Arbieren op de leugen waar zij in leven. Tot de dag dat de leugen verdwenen is.


Soortgenoten? Je bent echt hysterisch bezig, als je echt een impact wil maken, nodig ik je uit om je stelling wat anders te formuleren, want op deze manier ben je bezig mensen echt te beledigen. Wat je doet is namelijk geen kritiek leveren, maar beledigen.

Ik heb het je al eerder gezegd, je gedraagt je al een rasechte despoot, ieder bericht dat je niet zint, daar schreeuw je overheen, zonder in te gaan op de inhoud van de boodschap.
Ik snap echt niet waarom deze tirade tegen Arabieren en Moslims zo nodig in een topic moet verschijnen waarin het onderwerp oorspronkelijk begon over 60 onschuldige turken die gedood zijn door Koerden en Amerikanen.

doordenker
13-09-04, 20:26
Geplaatst door Spoetnik
Maar waarom sluit jij jouw ogen dan voor het bloed van de onschuldige slachtoffers aan de handen van de Amerikanen? Ik heb jou die vraag al minstens 10 keer gesteld, en telkens beantwoord jij die niet.



Hoezo?... jij levert toch kritiek.. Trouwens aan de onderkant van het artikel plaats je voorbeelden van Arabische kranten die kritiek hebben. Dus er dus weldegelijk sprake van zelfkritiek in de Islamitische wereld.



De meeste moslms sterven door het toedoen van Allah. Je moest eens weten hoeveel moslims er dagelijks doodgaan door ziekten, oude leeftijd, etc. Niet elke moslim sterft in een aanslag. Wist je dat?



Waarom is het een complottheorie om aan te geven dat de Amerikanen onschuldige burgers doden in Tal Afar? En sja het is nu eenmaal een historisch feit dat er complotten worden uitgevoerd in het Westen, zo werkt onze politiek nu eenmaal.



Maar de boosdoener waarvan dan? Je kan niet ontkennen dat Amerikanen zich belachelijk maken in Iraq. Je kan ook niet ontkennen dat de Amerkanen miljoenen tonnen aan verarmd Uranium hebben gedumped in Iraq, een cadotjes waaraan nog jarenlang Iraqi's zullen sterven aan kanker en nog jarenlang zullen kinderen geboren worden die een ledemaat mist of een andere verschrikkelijke mutatie. Helaas bij in de ogen van een despotische Arabier zoals jij spelen dat soort menselijk zaken niet, in de ogen van de despotische Arabier zijn onschuldige slachtoffers geoorloofd.



Maar geen kritiek op de Chinezen, de Thai, India, Brazilie, Rusland, Nigeria. Al deze landen keken toe hoe Amerika Iraq kapot heeft gebombadeerd en het land gemaatk heeft tot een compleet instabiel land. Als je dan toch mensen aan het bekritiseren bent, waarom je focus op Europa en Arabieren.



Nou de reden dat Osama zoveel zieltjes kan winnen is omdat Osama voorspelde dat de VS Iraq wilden veroveren. Dankzij Bush is zijn complottheorie waargeworden.



Maar waarom denk jij dat de Amerkanen zich wel een sier kunnen malen om onschuldige slachtoffers. Je ziet wat er in Tal Afar gebeurt, wat er in Abu Graib gebeurde, maar ook in Vietnam bijvoorbeeld: 3 miljoen doden. Je dacht toch niet dat men zich binnen het Amerikaanse leger druk maakt om onschuldige slachtoffers? Het wordt alleen belangrijk wanneer de media er teveel op inzoomen. Gelukkig voor de huidige president, hoeft hij daar niet zoveel voor te vrezen, want de onschuldige slachtoffers worden netjes toegedekt door de Amerkaanse media.



Nou de VS leverden destijds wapens aan Saddam in elk geval en aan Iran trouwens ook.



Wat is dit nou weer voor wilde slag in de rondte. Waar was jouw protest toen in Algerije de regering duizenden burgers afslachtten omdat ze op het FIS durfden te stemmen. Ik heb je niet gezien.



Kijk nu komt de ware aap uit de mouw, we hebben hier een Arabische despoot die het einde van Islam wenst. Gevalletje reborn-christian?



Maar iemand als jij, jij bent niet bezig kritiek te leveren, jij bent gewoon bezig met het ophitsen. Je verspreidt leugens, je bent bezig om Saddam 9/11 in de schoenen te schuiven, je loopt nogal als een kip zonder kop wat te schreeuwen.



Je hebt het vaak over 'zij' en 'hun' maar echt aangeven over wie je het dan hebt, dat doe je niet. Je hebt het dus blijkbaar over alle moslims, hoe kan je in hemelsnaam zo stellig spreken over 1.2 miljard mensen? Ben je niet een beetje hysterisch aan het krijzen?



Hoe durf je zo stellig te beweren dat alle moslims in het Westen stiekem de terroristen steunen. Je bent hier gewoon bezig met ophitsen. Als hier iemand de Joden de schuld geeft voor iets wat ultraradicale Joden doen in Israel, dan ben je een anti-semiet, dus dit valt behoorlijk in het straatje anti-moslim.

Je gekrijs is overdonderd.



Soortgenoten? Je bent echt hysterisch bezig, als je echt een impact wil maken, nodig ik je uit om je stelling wat anders te formuleren, want op deze manier ben je bezig mensen echt te beledigen. Wat je doet is namelijk geen kritiek leveren, maar beledigen.

Ik heb het je al eerder gezegd, je gedraagt je al een rasechte despoot, ieder bericht dat je niet zint, daar schreeuw je overheen, zonder in te gaan op de inhoud van de boodschap.
Ik snap echt niet waarom deze tirade tegen Arabieren en Moslims zo nodig in een topic moet verschijnen waarin het onderwerp oorspronkelijk begon over 60 onschuldige turken die gedood zijn door Koerden en Amerikanen.


Feit is dat Westerlingen ruimte bieden voor kritiek en er mogelijkeid is tot verbetering is. Zodoende lopen er honderden journalisten in Irak rond die er voor zorgen dat misdaden in de openbaarheid komen en er iets aan wordt gedaan (Abu Graib)

Feit is dat de Arabische wereld elke kritiek afdoet met zionisme cq. westers complot. Zolang dit het het geval is, lachen de locale dictators in hun vuistje en is er geen vooruitgang mogelijk.

Feit is ook dat veel mensen hier op deze site panisch reageren op elke kritiek op moslims.

Orakel
13-09-04, 20:28
Geplaatst door doordenker

Ik vin dit een fantastiche en productieve houding: zolang je een ander de schuld kan geven, hoef je niet je eigen problemen op te lossen.

http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/lol01.gif

Spoetnik
13-09-04, 20:33
Geplaatst door LiberatedArab
Ik ben bevrijd van de leugen waar ik in opgroeide, in leefde en in geloofde.

Welke leugen geloofde jij dan? Dat de VS voor alles verantwoordeijk was wat er met jou mis ging?
Vreemde opvoeding heb jij dan genoten van je liberale ouders.



Nee ik ben niet voor het moorden van onschuldige turkmenen. Bij een oorlog vallen altijd slachtoffers, maar je moet het zien in het groter perspectief. Amerika is bezig met een oorlog tegen een fascistische ideologie.

Maar hoe hadden deze onschuldige turken dan te maken met die fascistische ideologie waar jij het over had?



Tegen terroristen en fundamentalisten.


Terroristen heb je in vele soorten en maten, netals fundamentalisten trouwens. Naar het schijnt bestaan er ook nog andere terroristen en fundamentalisten dan moslims en arabieren trouwens.


Deze mensen zijn naar mijn mening veel erger nog dan de duitsers waren in WW2 en ook veel erger en gevaarlijker dan de communisten in Rusland omdat ze zich afgezien van een verrotte ideologie ook nog eens aanpraten dat het moet van hun geloof.

Welke mensen heb jij het over? Geef dan eens een goede definitie van het type mensen waar jij het over hebt! Ik denk dat jij het over al-qaida hebt, maar zeker weten doe ik het niet.



Natuurlijk zullen de Amerikanen fouten maken en zullen er onschuldige slachtoffers vallen, en dit is heel triest. Bedenk je goed, dat er in de tweede wereldoorlog ook honderdduizenden onschuldige duitsers, oosterijkers en italianen stierven. Heel vervelend voor die italianen, duitsers en oosterijkers, maar achteraf gezien zullen we allemaal concluderen dat het niet anders kon, dat we dit kwaad te lijf moesten gaan, ondanks dat er veel fouten gemaakt werden en onschuldige slachtoffers vielen, zoals in elke oorlog.

Maar die Italianen, Duitsers die stonden onder de controle van hun fascistische leiders. Terwijl de mensen in Tal Afar niet onder controle stonden van Al-Qa'ida. Ik snap nog steeds niet waarom jij het goed vind dat de Amerikanen en Koerden deze Turken hebben afgeslacht.
Ik zie er alleen maar problemen mee komen, bijvoorbeeld Turkije dat niet blij zal zijn wanneer hun etnische broeders worden gedood door hun aartsvijanden en de Amerikanen. Blijkbaar gelden dit soort afwegingen voor jou niet.



Wat jij je niet beseft is dat het hier gaat om een oorlog tegen het terrorisme, en dat Amerika, toegegeven vooral uit eigenbelang, op dit moment de enige hoop is dat er ooit nog iets komt van het midden oosten.

Maar de Amerikanen zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor deze strijders. Het waren de Amerikanen die Al-Qa'ida hebben opgeleid in de jaren 80, toen zij dienden als shocktroops tegen de Russen. Het waren ook de Amerikanen die deze beesten die zich moslim noemen, in hebben gevlogen naar Bosnie, waar deze beesten duizenden serven hebben afgeslacht. Het waren de Amerikanen die deze beesten bij Tora Bora hadden kunnen afmaken, maar in plaats daarvan lieten ze ze ontsnappen. Ik snap best dat jij het liefst niets te maken wilt hebben met deze beesten, maar het geen moslims. Ze zijn jaren geindoctrineerd in Afghanistan, door Osama's mensen, dat is geen Islam meer.



In plaats van je op elk negatief bericht over de Amerikanen te focussen zou je eens moeten kijken wie nouw echt de vijanden zijn van jouw levensstijl, en zou je je energie daarop moeten richten.


Ik focus op de enorme blunders die de Amerikanen maken in Iraq, je moet dit dan ook niet zien als een negatief bericht.

Overigens had ik al lang voor deze oorlog in Iraq begon, al voorspelt dat de Amerikanen een chaos zouden creeeren in Iraq. En een chaos is het geworden. Nou kan jij daar dan wel hysterische arabiertjes de schuld van geven, maar Paul Bremer heeft werkelijk een jaar niets voor elkaar gekregen in Bagdad, behalve dan de bankrekening van Haliburton spekken, door de Iraakse oliebrengsten op hun rekening over te maken.

Jij mag dan wel focussen op de ideologie die Al-Qa'ida aan het verspreiden is, maar ik maak mij meer zorgen over de VS dat steeds in een fascistisch land aan het veranderen is. Hun buitenlandse politiek had al jaren fascistische trekjes, maar nu zijn ze ook in VS zelf bezig om Arabische methodes toe te passen. Zo heeft de Republikeinse partij nog duizenden mensen laten opsluiten omdat ze vreedzaam aan het protesteren waren tegen de Republikeinse partij [de hal waar de prostestanten waren opgesloten was gehuurd door de RNC!]. Als een van de machtigste landen van de wereld, maak ik mij nu eenmaal meer zorgen over wat er in de VS gebeurt, dan wat er gebeurt in een grot in Afghanistan. De effecten van een fascistische Amerika zal grotere gevolgen hebben voor mij persoonlijk dan een paar islamieten die zich willen opblazen.



En vergeet niet, een coalitie van vrijheidsstrijders moest met veel geweld kijhard inrammen op de Nazi's in de tweede wereldoorlog. Met honderduizenden werden ze vermoord, vernederd en verslagen. En honderdduizended onschuldige slachtoffers vielen daarbij. Ik zie in het probleem van het moslimterrorisme maar 1 oplossing, dat geld voor Irak, Afghanistan, Palestina, indonesie, tjetjenie en overal waar deze draak opdoemt. Het kijhard inrammen op hun gelederen. Hun vermoorden, vernederen en verslaan waar zij ook zijn.

Weer spreekt je despotische kant, vermoorden? vernederen? Wat bereik je ermee. Je leeft weliswaar in het westen, maar de boodschap van het westen heb je niet opgepikt. Wij in het Westen geloven dat je extremisme kan inperken door te proberen de mensen op wie het extremisme zich richt voor ons te winnen. Door een wig te slaan tussen de extremisten, door hun recruiten niet te vernederen, maar juist goed te behandelen, en laten zien dat wij nog zo slecht niet zijn. Jouw antwoord geeft aan dat je bereid bent om onschuldige mensne op te offeren voor jou beperkte wereldvisie. Nee zo werkt het toch echt niet in het Westen. Helaas door het hysterische gekrijs van sommige mensen wordne mensen bang gemaakt, en wanneer mensen bang zijn kan je ze veel dingen laten doen.


Tot mijn spijt zullen ook daarbij weer velen slachtoffers vallen. Het verschil met vroeger is dat er in de tweede wereldoorlog niet 20 cameraploegen klaarstonden als er een ziekenhuis werd geraakt. Ik weet dat ik aan de goede kant sta. En ik weet dat jij over tientallen jaren als je terugkijkt op deze tijd zult denken: "Ich habe es nicht gewust".

Mja, volgens mij is een oorlog helemaal niet nodig. Maar dit hysterische gekrijs wat jij uitkraamt hoor ik wel vaker, Wereldoorlog 4. Ik waarschuwde reeds in 2002 dat er teveel mensen zijn die schreeuwen om WW3, mensen in hoge posities en hun visie slaat nu inderdaad over naar grote gedeelten van de bevolking. Als er maar genoeg mensen schreeuwen dan zal er ook inderdaad een WW3 gebeuren. Miljoenen doden en weer zullen niks opschieten, weer zullen we zeggen, dit nooit meer.

En daar mag je dan de Europese en Amerikaanse elite dankbaar voor zijn, want oorlog is het enige recept dat zij weten voor economische crisis.

Spoetnik
13-09-04, 20:36
Geplaatst door doordenker
Feit is dat Westerlingen ruimte bieden voor kritiek en er mogelijkeid is tot verbetering is. Zodoende lopen er honderden journalisten in Irak rond die er voor zorgen dat misdaden in de openbaarheid komen en er iets aan wordt gedaan (Abu Graib)

Nou journalisten worden toch met de regelmaat van de klok doodgeschoten, voornamelijk Arabische journalisten, en vaak door Amerikanen.



Feit is dat de Arabische wereld elke kritiek afdoet met zionisme cq. westers complot. Zolang dit het het geval is, lachen de locale dictators in hun vuistje en is er geen vooruitgang mogelijk.


Nou het zijn de Arabische leiders die dit doen, dat jij dit direct betrekt op de Arabische wereld als een geheel, dat is jouw fout.



Feit is ook dat veel mensen hier op deze site panisch reageren op elke kritiek op moslims.

Nou ik heb het nog nooit gemerkt, ik ben zelf geen moslim, maar de meeste mensen van wie ik denk dat ze moslims zijn, proberen rustig de domme opmerkingen van autochtonen te beantwoorden.

Spoetnik
13-09-04, 20:44
Geplaatst door Lewis Moon
En heir komt de aap uit de mouw: het is altijd het westen dat de schuld krijgt. Jij voldoet precies aan het beeld dat Liberated Arab schetst: de linkse, westerse, fascist die zich altijd tegen het vrije westen zal keren, zodra er maar een vijand in zicht is.

Jij bent ook net een aapje :)
komt opeens te voorschijn.

Maarreh, ik ben libertijn, dus je linkse fascist gaat niet op..

En verder ik nodig je eens uit om uit te zoeken hoe de staat van de Westerse economie ervoor staat, en aan de hand daarvan nog eens uitzoeken waarom wij nu eigenlijk oorlog voeren tegen de terroristen in Iraq, waar die terroristen voor de oorlog nog niet zaten

In de jaren negentig waren deze terroristische beesten in Bosnie nog onze bondgenoot trouwens. Die omslag hebben we snel gemaakt. In Kosovo hebben we zelfs nog een staat gecreeerd voor deze beesten, en we beschermen ze ook nog eens.

Ik nodig je uit om het boek, Der Moderne Kleinkrieg als weltpolitisches und militärisches Phänomen, 1972 van Professor Friedrich A. Frhr. von der Heydte eens goed te lezen.

doordenker
13-09-04, 20:58
Geplaatst door Spoetnik
Jij bent ook net een aapje :)
komt opeens te voorschijn.


In de jaren negentig waren deze terroristische beesten in Bosnie nog onze bondgenoot trouwens. Die omslag hebben we snel gemaakt. In Kosovo hebben we zelfs nog een staat gecreeerd voor deze beesten, en we beschermen ze ook nog eens.

Spoetnik
13-09-04, 20:59
Geplaatst door Lewis Moon
Nou, dat vind ik een zwaktebod om met boekentitels te gaan gooien. Alsof een boek uit 1972 de ultieme waarheid bevat en iets kan zeggen over de huidige staat van de westerse economie of iets over Bosnië of Kosovo. Daarvoor hebben we toch echt recenter boeken nodig. Maar laat mij ook een suggestie doen: lees in het katern Letter en Geest van Trouw van afgelopen zaterdag het artikel over occidentalisme. Misschien zal er een wereld voor je opengaan.

Zwaktebod? Een linkse fascistisch labeltje plakken op kritiek dat is een zwaktebod.

Het boek uit 1972 legt uit hoe leiders uit het Westen, maar ook uit China en de Sovjetunie gebruik maakte van oorlog by proxy. Zeer interessant, en zeer belangrijk ook voor nu.

Oorlog by proxy zeg je? Ja bijvoorbeeld Amerikaans/Europees gebruik van Al-Qaida terrorsiten om hele servische dorpen uit te roeien. Daar hoor ik onze moraalridders nu nooit over.

En sja de Trouw, als je het dan toch over fascisme hebt, de Trouw is het christelijke fascistische bolwerk van Nederland. Elke christelijke fascist die genoeg haat tegen moslims heeft, kan daar z'n ei kwijt. Ik merk dat deze krant ook in Joodse kringen goed belezen wordt. Haat tegen moslims, daar draait jouw wereld wel om. Stout, stout aapje.

(On a side note, waarom als Nepal in het nieuws komt, maakt niemand de link tussen Maoistische opstandelingen en China. Het zou mij niets verbazen als de Nepaleze Maoisten steun van de Chinezen krijgen. China begint gevaarlijk te worden.)

doordenker
13-09-04, 21:01
Geplaatst door Spoetnik
Jij bent ook net een aapje :)
komt opeens te voorschijn.


In de jaren negentig waren deze terroristische beesten in Bosnie nog onze bondgenoot trouwens. Die omslag hebben we snel gemaakt. In Kosovo hebben we zelfs nog een staat gecreeerd voor deze beesten, en we beschermen ze ook nog eens.




Zover ik weet worden zowel Kosovo als Bosnie nog steeds beschermd door Amerikanen en European en hebben veel Bosniers en Kosovaren hier te lande onderdak gekregen. Milosovic zit in Den Haag.

Wederom een bewijs dat het Westen zonder aanzien des persoons ingrijpt, als het dat nodig vindt.

Waarom hoor ik nu niemand. muv misschien de Serviers, over de misdadige bezetting van Kosovo en Bosnie door het imperialistische Westen?

Spoetnik
13-09-04, 21:05
Geplaatst door doordenker
Zover ik weet worden zowel Kosovo als Bosnie nog steeds beschermd door Amerikanen en European en hebben veel Bosniers en Kosovaren hier te lande onderdak gekregen. Milosovic zit in Den Haag.

Wederom een bewijs dat het Westen zonder aanzien des persoons ingrijpt, als het dat nodig vindt.

Waarom hoor ik nu niemand. muv misschien de Serviers, over de misdadige bezetting van Kosovo en Bosnie door het imperialistische Westen?

Milosovic krijgt niet eens een eerlijk proces.

En er zal niemand klagen inderdaad. De vredelievende kosovaren zijn als de dood voor de Al-Qaida monsters die dankzij de NAVO de macht hebben verkregen in Kosovo. Het is een terroristenstaat geworden en niemand in het Westen die er iets aan doet. Nee, NAVO helpt zelfs mee om het opbouwen, drugssmokkel, vrouwenhandel, ja daar mogen we wel trots op zijn.

doordenker
13-09-04, 21:06
Geplaatst door Spoetnik

En sja de Trouw, als je het dan toch over fascisme hebt, de Trouw is het christelijke fascistische bolwerk van Nederland. Elke christelijke fascist die genoeg haat tegen moslims heeft, kan daar z'n ei kwijt. Ik merk dat deze krant ook in Joodse kringen goed belezen wordt. Haat tegen moslims, daar draait jouw wereld wel om. Stout, stout aapje.

(

Trouw is een verzetskrant die in WOII is opgericht door gereformeerden. Zoals bekend, samen met de commies de belangrijkste groep verzetsstrijders.

De oorspronkelijke Trouw aanhang heeft vaak met gevaar voor eigen leven, Joden gered, vandaar de vele 'rechtvaardigen onder volken' uit hun midden in Yad Vashiem.

Het verbaast me niet dat mensen die al vroeg oog hadden voor het nazi gevaar, beducht zijn voor het wereldwijde moslimterrorisme en daar stelling tegen nemen.

doordenker
13-09-04, 21:09
Geplaatst door Spoetnik
Milosovic krijgt niet eens een eerlijk proces.

En er zal niemand klagen inderdaad. De vredelievende kosovaren zijn als de dood voor de Al-Qaida monsters die dankzij de NAVO de macht hebben verkregen in Kosovo. Het is een terroristenstaat geworden en niemand in het Westen die er iets aan doet. Nee, NAVO helpt zelfs mee om het opbouwen, drugssmokkel, vrouwenhandel, ja daar mogen we wel trots op zijn.

Als ik het goed begrijp hadden we Bosnie/Kosovo beter aan de Serviers kunnen laten? Volgens mij maak jij er een hobby van om altijd dwars tegen de geldende mening in te gaan. Knap hoor.

Spoetnik
13-09-04, 21:10
Geplaatst door doordenker
Trouw is een verzetskrant die in WOII is opgericht door gereformeerden. Zoals bekend, samen met de commies de belangrijkste groepen verzetsstrijders.

De oorspronkelijke Trouw aanhang heeft vaak met gevaar voor eigen leven, Joden gered, vandaar de vele 'rechtvaardigen onder volken' uit hun midden in Yad Vashiem.

Het verbaast me niet dat mensen die al vroeg oog hadden voor het nazi gevaar, beducht zijn voor het wereldwijde moslimterrorisme en daar stelling tegen nemen.

Vroeg? Reeds in de jaren 30 kwam het Nazism op, nog opgebouwd dankzij geld uit de VS, Prescott Bush is nog hard bezig geweest daar in Duitsland en heeft nog veel geld verdiend met Auswitsch. Is het niet Ironisch dat jouw held met het geld dat zijn grootvader verdiende over de ruggen van Joden nu president is geworden?

En sja, iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar dat de Trouw een fascistisch christelijke krant is, moet toch wel duidelijk zijn.

doordenker
13-09-04, 21:11
Geplaatst door Spoetnik
Vroeg? Reeds in de jaren 30 kwam het Nazism op, nog opgebouwd dankzij geld uit de VS, Prescott Bush is nog hard bezig geweest daar in Duitsland en heeft nog veel geld verdiend met Auswitsch. Is het niet Ironisch dat jouw held met het geld dat zijn grootvader verdiende over de ruggen van Joden nu president is geworden?

En sja, iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar dat de Trouw een fascistisch christelijke krant is, moet toch wel duidelijk zijn.

Bush is mijn held niet.

We hadden het over Trouw en niet over Amerika.

Spoetnik
13-09-04, 21:13
Geplaatst door Lewis Moon
Hou maar op je 'fantastische' kennis te etaleren. Het staat niet mooi om anderen literatuur op te dringen. Het getuigt trouwens niet van een open en tolerante houding om op een dergelijke manier te reageren op een leessuggestie van iemand anders. Blijkbaar wil je zelf niets bijleren. De verbinding die je legt tussen christendom en fascisme toont ook nog eens aan dat je ignorant bent.

De christelijke leer die de Trouw aanhangt, het christendom van Bush is een duidelijke fascistische uitleg van het christendom. Tegenspraak tegen de leider is niet geduld. Uiteraard heeft het christendom vele eeuwen gekend van fascistisch leiderschap, maar daar schijn jij maar even snel overheen te kijken. En sja literatuur opdringen? Ik nodig je ertoe uit, als jij dat opdringen noemt, dan komen we niet veel verder natuurlijk. En vervolgens moet ik me zekers wel inhouden op jou leestip, nee sorry ik ben alang op de Trouw afgeknapt, het rascisme, de fascistische argumenten die in de Trouw worden gebezigd maken mij bang, dus ik lees het maar liever niet meer. De indoctrinatie die een dergelijke krant heeft op mensen als jij is werkelijk schrikbarend.

Spoetnik
13-09-04, 21:14
Geplaatst door doordenker
Bush is mijn held niet.

We hadden het over Trouw en niet over Amerika.

Trouw = Bush krant.

Spoetnik
13-09-04, 21:19
Geplaatst door doordenker
Als ik het goed begrijp hadden we Bosnie/Kosovo beter aan de Serviers kunnen laten? Volgens mij maak jij er een hobby van om altijd dwars tegen de geldende mening in te gaan. Knap hoor.

Neehoor, ik zie de waarheid nu eenmaal heel wat helderder dan jullie door de Trouw geindoctrineerde dwazen.

Als wij Duitsland nu eens hadden tegenhouden om Kroatie en Slovenie onafhankelijk te verklaren, dan had er heel wat gemekker in de Balkan voorkomen kunnen worden.
Maar blijkbaar was er een Europese agenda, en was oorlog gewenst in Yoegoslavie, suggesties die zijn genoemd is dat Duitsland van mening was dat kleinere balkanstaten makkelijker te interegreren waren binnen Europa, maar ik vermoed dat de zogenaamde Clash of Civilizations die in '91 al werd gepropageerd door de Engels spion Dr. Bernard Lewis, toen al werd voorbereid.

Er moesten moslimse terreurstaten gecreeerd worden in Europa. En hoe kan dat beter door oorlog en dan aan de kant van de moslim mee te vechten. Ondertussen hebben we natuurlijk wel Al-Qaida terroristen uit Afghanistan laten overvliegen om hele servische dorpen uit te roeien en zo het bloed van de serven nog wat heter te maken dan het al was, om hen zo te verlijden om wraak te nemen. Of wat te denken van het NAVO bombarderment in Kosovo dat ervoor zorgde dat miljoenen Kosovaren moesten vluchten, ongetwijfeld opgejaagd door dezelfde Al-Qaida terrorsiten die wij nu in Kosovo hebben geinstalleerd.

Nee van die Balkan zijn we ook nog niet af, het zal waarschijnlijk nog wel een frontline worden van onze zogenaamde oorlog tegen het terreur.

Spoetnik
13-09-04, 21:21
Geplaatst door Lewis Moon
Je deed hierboven of je heel geleerd bent. Maar bij geleerdheid hoort een open mind. Met zo'n uitspraak als deze val je op een daverende manier door de mand.
:zwaai:

Meer dan 80% van de Nederlanders heeft niets op met Bush, dus je dacht toch niet dat Trouw openlijk de Bush zou steunen he? Daarmee zouden ze flink wat lezers verliezen, maar hun versie van de waarheid lijkt toch verdacht veel op Bush versie, tenminste voor de Irak oorlog toen ik die krant nog wel eens las.

~Panthera~
13-09-04, 21:27
Geplaatst door Spoetnik
Neehoor, ik zie de waarheid nu eenmaal heel wat helderder dan jullie door de Trouw geindoctrineerde dwazen.

---------------

Heb nog nooit 1 Trouw gelezen, jij blijkbaar wel.
Waardoor ik de rest ook meteen kan zappen. :D

Spoetnik
13-09-04, 21:31
Geplaatst door Lewis Moon
Milosevic-aanhanger dus. Gedachtengang: niet de onderdrukkers (Servië) zijn de schuldigen maar degenen die zich van die onderdrukking wilden bevrijden.

:haha:

De eerste de beste Milosovic aanhanger zal zich niet zo positief uitlaten over moslims als ik.

Nee je hebt gewoon geen antwoorden op duidelijke feiten, dus verdring je ze maar.

Het domme is bijvoorbeeld dat Yoegoslavie een federale staat van moslims, serven, croaten en slovenen. Nu hebben we slovenie, waar nog een hoop Serven uit verjaagd zijn, we hebben Croatie dat onder Tujman (of hoe heette die nationalist) dat honderden duizenden serviers heeft weggejaagd uit Croatie om zo lebensraum te creeeren voor het Croatische volk (het was deze man die het Westen steunde). Die servische vluchtten uit Slovenie en Croatie naar Servie maar ook naar Bosnie, hetgeen daar weer voor conflicten zorgde voor de daar wonende croaten en slovenen. En nu hebben we dus weer een federale staat, maar nu alleen Bosnie, waar croaten, serven, slovenen en moslims wonen. Met daarom heen nationalistische staten die een broederschap voelen met de burgers uit Bosnie. Het is niet zo ver gegrepen dat een ernstig incident in Bosnie weer tot oorlog op de Balkan zal leiden.Daarbij komt nog de dat de Al-Qaida terroristen van Kosovo hun eigen terreurstaatje te maken en van daaruit Macedonie onveilig maken. Ja een fine mess.

LiberatedArab
13-09-04, 21:52
[QUOTE]Geplaatst door Spoetnik
[B]Welke leugen geloofde jij dan? Dat de VS voor alles verantwoordeijk was wat er met jou mis ging?
Vreemde opvoeding heb jij dan genoten van je liberale ouders.
[QUOTE] [B]

Nee, dat de VS en Israel verantwoordelijk voor alles wat er in de wereld misging. Iets waar jij dus nog overduidelijk in gelooft.

[QUOTE] [B]
Maar hoe hadden deze onschuldige turken dan te maken met die fascistische ideologie waar jij het over had?
[QUOTE] [B]

[QUOTE] [B]
Ik weet niet precies wat er gebeurd is met deze turken, er kunnen twee dingen aan de hand zijn, ofwel deze turkmenen begonnen zich te verzetten tegen de amerikanen en zijn onderdeel van de pogingen om de verkiezingen van januari tegen te houden (i.e. vijanden van Irak). In dat geval keur ik het goed. Ofwel er is hier sprake van een echt misverstand/tragiek. Uit je bericht begrijp ik dat het waarschijnlijk het laatste is. In dat geval zal ik nog eens benadrukken dat ik het zeer tragisch en vervelend vind dat het gebeurt is. Dit soort dingen zullen nog vaak gebeuren, want dat hoort helaas bij oorlog. Natuurlijk heb ook ik liever dat oorlog niet nodig was en dat we allen vredig konden leven, en geloof me, ik ken genoeg Amerikanen om te bevestigen dat ze in Amerika ook helemaal niet op de oorlog zitten te wachten. De meeste Amerikanen zitten echt niet te wachten om naar Irak of waar dan ook gezonden te worden. Het probleem is echter dat de wereld geen keus heeft, en dat Osama ons in de oorlog zal slepen of we nu willen of niet.
[QUOTE] [B]

[QUOTE] [B]
Terroristen heb je in vele soorten en maten, netals fundamentalisten trouwens. Naar het schijnt bestaan er ook nog andere terroristen en fundamentalisten dan moslims en arabieren trouwens.
[QUOTE] [B]

Net zoals dat je verschillende Nazi's en fascisten had in de tweede wereldoorlog, zo is elke terrorist en fundamentalist anders.

[QUOTE] [B]
Welke mensen heb jij het over? Geef dan eens een goede definitie van het type mensen waar jij het over hebt! Ik denk dat jij het over al-qaida hebt, maar zeker weten doe ik het niet.
[QUOTE] [B]

Ik heb het over de moslim extremisten. Het zijn die moslim extremisten die zo ver gaan in hun geloof dat zij menen er voor te moeten strijden die stuk voor stuk uitgeschakeld moeten worden. Hun miljoenen fans over heel de wereld zullen vanzelf wegebben als de extremisten uitgeschakeld zijn. Niemand indentificeert zich immers graag met de verliezer. Zo zagen we bijvoorbeeld ook in Europa na de tweede wereld oorlog in rap tempo het nazistische ideologie uitsterven. Helemaal verdwijnen doet het natuurlijk nooit, zoals je nu nog altijd neonazi's hebt, zo zullen er altijd wat terroristen en hun liefhebbers rondlopen. Maar de grote globale beweging van terroristen en hun liefhebbers zullen zeker verslagen worden.


[QUOTE] [B]
Maar die Italianen, Duitsers die stonden onder de controle van hun fascistische leiders. Terwijl de mensen in Tal Afar niet onder controle stonden van Al-Qa'ida. Ik snap nog steeds niet waarom jij het goed vind dat de Amerikanen en Koerden deze Turken hebben afgeslacht.
Ik zie er alleen maar problemen mee komen, bijvoorbeeld Turkije dat niet blij zal zijn wanneer hun etnische broeders worden gedood door hun aartsvijanden en de Amerikanen. Blijkbaar gelden dit soort afwegingen voor jou niet.
[QUOTE] [B]

Nogmaals het is goed mogelijk dat het hier gaat om een tragish incident, zoals er velen waren en zoals er velen zullen volgen. Maar dat neemt niet weg dat jij niet alleen in deze post maar ook constant in andere posts hamert op de Amerikanen en de joden. Oftewel probeert de strijd tegen het terrorisme af te zwakken door mee te bleren in de "Grote Leugen".

[QUOTE] [B]
Maar de Amerikanen zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor deze strijders. Het waren de Amerikanen die Al-Qa'ida hebben opgeleid in de jaren 80, toen zij dienden als shocktroops tegen de Russen. Het waren ook de Amerikanen die deze beesten die zich moslim noemen, in hebben gevlogen naar Bosnie, waar deze beesten duizenden serven hebben afgeslacht. Het waren de Amerikanen die deze beesten bij Tora Bora hadden kunnen afmaken, maar in plaats daarvan lieten ze ze ontsnappen.
[QUOTE] [B]

Uiteraard heeft Amerika vergissingen gemaakt, en vooral in de oorlog tegen het communisme zijn veel misstappen gemaakt. Je vecht tegen de vijand die je hebt, en opdat moment was Osama niet de vijand. Dat neemt niet weg dat zij op dit moment wel de vijand zijn, en dat zij dus bestreden moeten worden.

[QUOTE] [B]
Ik snap best dat jij het liefst niets te maken wilt hebben met deze beesten, maar het geen moslims. Ze zijn jaren geindoctrineerd in Afghanistan, door Osama's mensen, dat is geen Islam meer.
[QUOTE] [B]

Maar al deze mensen doen hun aanslagen wel in naam van Allah, van Bali tot Marroko en Spanje. Natuurlijk zijn dit mensen die geen reet snappen van de Koran, en het zou ook voor mij geen probleem zijn als het ging om geisoleerde gekken. Het probleem is echter dat dit de waarheid niet is. Al Quaida en Osama krijgen de steun van minstens de helft van de moslim bevolking in het midden oosten. Zoals al eerder is vermeld zou Osama makkelijk de verkiezingen winnen in de meeste Arabische staten. Afgezien daarvan word Osama en zijn kameraden ook nog eens beschermt door miljoenen moslims en fascistische linkse blanken die de oorlog tegen hen proberen te saboteren door Amerika en Israel de schuld te geven.

[QUOTE] [B]
Ik focus op de enorme blunders die de Amerikanen maken in Iraq, je moet dit dan ook niet zien als een negatief bericht.
[QUOTE] [B]

En ook in de tweede wereldoorlog waren er velen die focuste op de vele blunders die Amerika en Engeland maakten.

[QUOTE] [B]
Overigens had ik al lang voor deze oorlog in Iraq begon, al voorspelt dat de Amerikanen een chaos zouden creeeren in Iraq. En een chaos is het geworden. Nou kan jij daar dan wel hysterische arabiertjes de schuld van geven, maar Paul Bremer heeft werkelijk een jaar niets voor elkaar gekregen in Bagdad, behalve dan de bankrekening van Haliburton spekken, door de Iraakse oliebrengsten op hun rekening over te maken.
[QUOTE] [B]

Ondanks die Chaos is er nu wel hoop in Irak, hoop dat hun kinderen wellicht kunnen opgroeien in een wereld die beter is dan de wereld van Saddam. Natuurlijk is er chaos in een land dat 30 jaar geterroriseerd is door Saddam en vervolgens bij zijn bevrijding gekozen is als het "battleground" om tegen de Amerikanen te vechten. Ik geloof dat het mischien 5 jaar, mischien 10 jaar duurt voordat er weer rust is in het land. Maar als het zover is, en de democratie kan er eindelijk opbloeien, dan verzeker ik je, elke Irakees zal blij zijn bevrijd te zijn.

[QUOTE] [B]
Jij mag dan wel focussen op de ideologie die Al-Qa'ida aan het verspreiden is, maar ik maak mij meer zorgen over de VS dat steeds in een fascistisch land aan het veranderen is. Hun buitenlandse politiek had al jaren fascistische trekjes, maar nu zijn ze ook in VS zelf bezig om Arabische methodes toe te passen. Zo heeft de Republikeinse partij nog duizenden mensen laten opsluiten omdat ze vreedzaam aan het protesteren waren tegen de Republikeinse partij [de hal waar de prostestanten waren opgesloten was gehuurd door de RNC!]. Als een van de machtigste landen van de wereld, maak ik mij nu eenmaal meer zorgen over wat er in de VS gebeurt, dan wat er gebeurt in een grot in Afghanistan. De effecten van een fascistische Amerika zal grotere gevolgen hebben voor mij persoonlijk dan een paar islamieten die zich willen opblazen.
[QUOTE] [B]

Daar komt weer de communistische en fascistische leugen over Amerika. In Amerika kun je zonder problemen je mening verkondigen. Je kunt er zelfs televisiekanalen uitzenden met extremistische boodschappen. De vrijheid van meningsuiting zoals die nu na fortuin hier een beetje op gang begint te komen was daar al veel meer aanwezig dan hier. Je kan er zelfs Bush uitmaken voor Hitler zonder gearresteerd te worden. Nu is het land niet perfect, maar verre van fascistisch. Ook na 11/9. Die mensen die in New Jork opgepakt zijn overigens zijn dat omdat ze straten bezetten, zich niet hielden aan de regels of zelfs geweld pleegden. Elk van hun werd de volgende dag gewoon weer vrijgelaten. In de meeste landen van de wereld die nog echt fascistisch zijn zouden ze dat wel anders aanpakken.


[QUOTE] [B]
Weer spreekt je despotische kant, vermoorden? vernederen? Wat bereik je ermee. Je leeft weliswaar in het westen, maar de boodschap van het westen heb je niet opgepikt. Wij in het Westen geloven dat je extremisme kan inperken door te proberen de mensen op wie het extremisme zich richt voor ons te winnen. Door een wig te slaan tussen de extremisten, door hun recruiten niet te vernederen, maar juist goed te behandelen, en laten zien dat wij nog zo slecht niet zijn. Jouw antwoord geeft aan dat je bereid bent om onschuldige mensne op te offeren voor jou beperkte wereldvisie. Nee zo werkt het toch echt niet in het Westen. Helaas door het hysterische gekrijs van sommige mensen wordne mensen bang gemaakt, en wanneer mensen bang zijn kan je ze veel dingen laten doen.
[QUOTE] [B]

In dit antwoord laat je zien dat je echt naief bent. De laatste 30 jaar heeft het westen de terroristen met rust gelaten ondanks aanslag na aanslag. Dit begon namelijk al in de jaren 70 (de filosofie om het westen te verslaan onstond overigens al in de jaren 50) en het is er ondanks het feit dat er geld gepompt is in het midden oosten en in landen als egypte, ondanks het feit dat het westen vredespoging na vredespoging in israel ondernam, en ondanks het feit dat landen als libie, iran en irak met rust gelaten werden niet beter op geworden, alleen slechter.
Nogmaals, hoe denk je deze mensen te verslaan? Denk je echt dat met het sturen van meer geld het probleem zal oplossen? Denk je echt dat ze vanzelf weggaan als we ze met rust laten? Denk je dat de kindermoordenaars in Tjetjenie en Indonesie opeens met pensioen gaan als er eindelijk een vredesaccoord is tussen Israel en de palestijnen?
Ik geloof er niets van. Ik geloof dat we hier te maken hebben met een culturele en reeele ziekte die juist heeft kunnen onstaan omdat we het niet van begin af aan de kop in gedrukt hebben. Ik geloof dat het ontkennen van het probleem door het te bestempelen als incidenten, juist heeft geleid tot het feit dat het nu zo groot is. En ja, ik denk dat er niets anders opzit dan deze terroristen de kop in te drukken en ze een voor een af te slachten. En wanneer de terroristen verslagen worden en kansloos in een hoek zitten, sterft met hun ook hun ideologie en hun miljoenen aanhangers, of dit nu moslims zijn in Jemen, Turkije of amerika hatende blanke fascisten in het westen. Ik heb weldegelijk hoop op een goede afloop, maar ik ga echt niet zitten wachten tot jij met een bos tulpen met deze extremisten om de tafel om hen uit te leggen dat het ook anders kan. Het verschil tussen mij en jouw is dat ik in een oplossing geloof, en jij alleen in een utopie. Jij kunt mij dan wel despoot noemen, dat is jouw mening. Ik noem mijzelf realist.

[QUOTE] [B]
Mja, volgens mij is een oorlog helemaal niet nodig. Maar dit hysterische gekrijs wat jij uitkraamt hoor ik wel vaker, Wereldoorlog 4. Ik waarschuwde reeds in 2002 dat er teveel mensen zijn die schreeuwen om WW3, mensen in hoge posities en hun visie slaat nu inderdaad over naar grote gedeelten van de bevolking. Als er maar genoeg mensen schreeuwen dan zal er ook inderdaad een WW3 gebeuren. Miljoenen doden en weer zullen niks opschieten, weer zullen we zeggen, dit nooit meer.
[QUOTE] [B]

De Europeanen die "dit nooit meer" zeiden doelde niet op het nooit meer bevrijden van een continent van fascisten. Zij doelde op het nooit meer toestaan van moorddadige ideologieen zoals het nazisme. Zoals ook tijdens het begin van de tweede wereldoorlog er tal van "intellectueelen" waren die het onzin vonden om Hitler te bestrijden, zo zijn er ook miljoenen nu die de wapens willen neerleggen tegen het extremisme en terrorisme. Juist omdat we geleerd hebben van de tweede wereldoorlog zullen we dit maal niet toegeven.

[QUOTE] [B]
En daar mag je dan de Europese en Amerikaanse elite dankbaar voor zijn, want oorlog is het enige recept dat zij weten voor economische crisis.
[QUOTE] [B]

Tuurlijk, deze hele oorlog is slechts een recept om economische crisis tegen te gaan. Geloof je dit nou echt zelf? Zie je niet dat door deze oorlog landen zich diep in de schulden moeten steken, niet eens wetende of de afloop positief zal zijn? Dit is nouw typisch weer zo'n stomme fabel om tegenstand tegen de oorlog goed te praten. Te stom voor woorden gewoon. Was de top van Al Quaida maar zo dom. Helaas vrees ik dat zij dat niet zijn, ookal doen zij zich zo voor om hun volgelingen te overtuigen. De top van Al Quaida hoopt erop dat genoeg mensen in de wereld de grote leugens geloven waar jij in gelooft. Zodat de oorlog word afgeblazen en zij ongestoord de macht kunnen grijpen. Het is ook daarom dat ik je zonder blikken of blozen terroristenvertroetelaar noem. Jij bent precies het grootste wapen van Al Quaida, groter nog dan die autobommen, die hun aan de macht kan doen komen.

akram
14-09-04, 09:32
Geplaatst door LiberatedArab
Tuurlijk, speel het allemaal maar rechtstreeks op de man af omdat jullie hier een keer de waarheid word verteld door iemand uit jullie eigen midden. ...................-


waar blijft je veroordeling op de moord van 60 onschuldige burgers?
of waren dit in jouw ogen ook aanhangers van complottheorien die het verdienden om vermoord te worden?

bevrijd en direct gevangen genomen door het eenzijdige beeld van de zionisten (ik ben ook een man van complot theorien)

LiberatedArab
14-09-04, 10:17
Geplaatst door akram
waar blijft je veroordeling op de moord van 60 onschuldige burgers?
of waren dit in jouw ogen ook aanhangers van complottheorien die het verdienden om vermoord te worden?

bevrijd en direct gevangen genomen door het eenzijdige beeld van de zionisten (ik ben ook een man van complot theorien)

Hallo, ik blijf niet aan de gang. LEZEN. Zo moeilijk is dat niet. Waar blijft jouw veroordeling van de duizenden mensen die wekelijks in Darfur worden vermoord? Waar blijft jouw veroordeling van de velen die dagelijks door jouw geliefde terroristen omkomen door aanslagen. Zoals die agenten gisteren bijvoorbeeld. Of zijn dat ook allemaal soldaten in dienst van het joodse complot?

akram
14-09-04, 10:28
Geplaatst door LiberatedArab
Hallo, ik blijf niet aan de gang. LEZEN. Zo moeilijk is dat niet. Waar blijft jouw veroordeling van de duizenden mensen die wekelijks in Darfur worden vermoord? Waar blijft jouw veroordeling van de velen die dagelijks door jouw geliefde terroristen omkomen door aanslagen. Zoals die agenten gisteren bijvoorbeeld. Of zijn dat ook allemaal soldaten in dienst van het joodse complot?

Het mascare in Darfur heb ik al veroordeeld en heb ook gepleit voor interventie door de internationale gemeenschap

Die agenten van gisteren zijn inderdaad in dienst van het zionistische complot (geen joods zoals jij beweert) anders dan de 60 BURGERS die volgens jou onderdeel zijn van het islamitisch complot om de wereld naar de verdoemenis te helpen
Jou threads getuigen van een dipegewortelde haat tegen alles wat islamitisch is en elke nuance ontbreekt daarbij
Ik heb nog nergens kunnen lezen dat je de aanslag die het leven heeft gekost aan 60 burgers veroordeelt

"Ik weet niet precies wat er gebeurd is met deze turken, er kunnen twee dingen aan de hand zijn, ofwel deze turkmenen begonnen zich te verzetten tegen de amerikanen en zijn onderdeel van de pogingen om de verkiezingen van januari tegen te houden (i.e. vijanden van Irak). In dat geval keur ik het goed . Ofwel er is hier sprake van een echt misverstand/tragiek. Uit je bericht begrijp ik dat het waarschijnlijk het laatste is. In dat geval zal ik nog eens benadrukken dat ik het zeer tragisch en vervelend vind dat het gebeurt is. Dit soort dingen zullen nog vaak gebeuren, want dat hoort helaas bij oorlog. "
Als je dit een veroodeling noemt dan kan ik je verzekeren dat alle moslims (op een paar extremisten na) alle aanslagen veroordelen die gepleegd zijn door "moslims"
We betreuren elke onschuldig slachtoffer maar dat hoort helaas bij een oorlog (immers er is een oorlog gaande)

probeer het nog maar eens

LiberatedArab
14-09-04, 11:35
"Als je dit een veroodeling noemt dan kan ik je verzekeren dat alle moslims (op een paar extremisten na) alle aanslagen veroordelen die gepleegd zijn door "moslims"
We betreuren elke onschuldig slachtoffer maar dat hoort helaas bij een oorlog (immers er is een oorlog gaande)

probeer het nog maar eens"

Het is heel vervelend en nogmaals als er spraken is van een vergissing betreur ik het. Het veroordelen? Nee, ik geloof simpelweg niet dat de Amerikanen en/joden bewust deze mensen hebben vermoord. Ik zie het als een tragische gebeurtenis in een oorlog, zoals er ook tijdens de tweede wereldoorlog duizenden door dit soort trage gebeurtenissen stierfen. Wat heeft het voor zin om iedere keer de Amerikanen te veroordelen als zij juist de gene zijn die ondanks hun vergissingen in ieder geval aan de goede kant strijden.

Hekel aan zionisten is precies het zelfde als hekel aan joden. Arabieren en neonazi's gebruiken het woord zionist iedere keer om te verbergen dat ze met hun hoofd nog in 1939 zitten. Dus kom niet met het slappe excuus dat het zionisten zijn.

En ja, er is inderdaad een oorlog. Een bloedige oorlog met twee duidelijke kanten. Aan welke kant sta jij? Aan de kant van kindermoordenaars en terroristen, gelijd door personen als Osama, Al Zaqwari en Basayef of aan de kant van hen die ze proberen te verslaan?
Van mij is het wel duidelijk aan welke kant ik sta, maar van jouw heb ik mijn twijfels.

deleted user
14-09-04, 11:40
Geplaatst door LiberatedArab
Hekel aan zionisten is precies het zelfde als hekel aan joden. Arabieren en neonazi's gebruiken het woord zionist iedere keer om te verbergen dat ze met hun hoofd nog in 1939 zitten. Dus kom niet met het slappe excuus dat het zionisten zijn.

Dit is echt een climax aan onwetendheid. :p

akram
14-09-04, 11:49
Geplaatst door LiberatedArab


Het is heel vervelend en nogmaals als er spraken is van een vergissing betreur ik het. Het veroordelen? Nee, ik geloof simpelweg niet dat de Amerikanen en/joden bewust deze mensen hebben vermoord. Ik zie het als een tragische gebeurtenis in een oorlog, zoals er ook tijdens de tweede wereldoorlog duizenden door dit soort trage gebeurtenissen stierfen. Wat heeft het voor zin om iedere keer de Amerikanen te veroordelen als zij juist de gene zijn die ondanks hun vergissingen in ieder geval aan de goede kant strijden.

Hekel aan zionisten is precies het zelfde als hekel aan joden. Arabieren en neonazi's gebruiken het woord zionist iedere keer om te verbergen dat ze met hun hoofd nog in 1939 zitten. Dus kom niet met het slappe excuus dat het zionisten zijn.

En ja, er is inderdaad een oorlog. Een bloedige oorlog met twee duidelijke kanten. Aan welke kant sta jij? Aan de kant van kindermoordenaars en terroristen, gelijd door personen als Osama, Al Zaqwari en Basayef of aan de kant van hen die ze proberen te verslaan?
Van mij is het wel duidelijk aan welke kant ik sta, maar van jouw heb ik mijn twijfels.

Jij noemt ze terroristen menigeen noemt ze vrijheidstrijders die een andere ideolgie op nahouden en hun leven op deze wereld anders willen belijden dan de o zo vrelichte arabiertjes als jij
ik sta aan de kant van diegenen die rechtvaardigheid prediken en geen haat zoals jij dat doet of Bush en consorten (OBL inbegrepen)
maar als ik moet kiezen (zoals Bush zegt: either with us or against us) dan ben ik against en velen met mij

akram
14-09-04, 12:10
Geplaatst door LiberatedArab
Ondanks die Chaos is er nu wel hoop in Irak, hoop dat hun kinderen wellicht kunnen opgroeien in een wereld die beter is dan de wereld van Saddam. Natuurlijk is er chaos in een land dat 30 jaar geterroriseerd is door Saddam en vervolgens bij zijn bevrijding gekozen is als het "battleground" om tegen de Amerikanen te vechten. Ik geloof dat het mischien 5 jaar, mischien 10 jaar duurt voordat er weer rust is in het land. Maar als het zover is, en de democratie kan er eindelijk opbloeien, dan verzeker ik je, elke Irakees zal blij zijn bevrijd te zijn.


Aldus onze nieuwe profeet
heb je een glazen bol waarin je kan kijken
heb je ook gezien dat je in DE vuur zal branden? :D

LiberatedArab
14-09-04, 12:25
Geloof mij maar, als er een god bestaat zal hij de terroristen en ziekelingen die kinderen in hun rug schieten en zichzelf tussen burgers opblazen in de hel laten branden. En met hun zwakzinnige fans en vertroetelaars zoals jij.

akram
14-09-04, 13:15
Geplaatst door LiberatedArab
Geloof mij maar, als er een god bestaat zal hij de terroristen en ziekelingen die kinderen in hun rug schieten en zichzelf tussen burgers opblazen in de hel laten branden. En met hun zwakzinnige fans en vertroetelaars zoals jij.

Heb je het nu over de zionisten die het als een spelletje zien om kleine kinderen te schieten...daarin geloof ik je

voor de rest vind ik jou een smerige leugenaar die hier pro-zionistische leugens verspreidt (welke, naar ik aanneem de reden is dat jij gevlucht bent uit Algerije en waarschijnlijk gedreigd bent waana je als een heldhaftige lafaard het land bent ontvlucht)

En geloof mij maar..Er is een God en mijn God zegt dat afvalligen als jij in het hellevuur zullen branden tot in de eeuwigheid en geloof mij maar ik vind ht niet erg :knipoog:

DEMOcraat
14-09-04, 13:19
Geplaatst door akram
Heb je het nu over de zionisten die het als een spelletje zien om kleine kinderen te schieten...daarin geloof ik je

voor de rest vind ik jou een smerige leugenaar die hier pro-zionistische leugens verspreidt (welke, naar ik aanneem de reden is dat jij gevlucht bent uit Algerije en waarschijnlijk gedreigd bent waana je als een heldhaftige lafaard het land bent ontvlucht)

En geloof mij maar..Er is een God en mijn God zegt dat afvalligen als jij in het hellevuur zullen branden tot in de eeuwigheid en geloof mij maar ik vind ht niet erg :knipoog:

hij heeft zoveel medelijden met sommige kinderen dat ik begin te geloven dat hij die hakim is van sesamstraat..

Spoetnik
14-09-04, 13:32
Turkey warns US it could stop Iraq cooperation

ANKARA (AFP) - Turkey warned the United States that it would halt cooperation over Iraq (news - web sites) if US forces did not stop their assault on the mostly Turkmen populated Iraqi town of Tall Afar, Anatolia news agency said.

"I myself spoke to the American Secretary of State (Colin Powell (news - web sites))," Foreign Minister Abdullah Gul told journalists here, Anatolia reported.

"We stated very clearly that if (the assault) continues, Turkey will end its partnership on all areas touching Iraq."

US commanders say Tall Afar is a key staging point for foreign fighters infiltrating Iraq via minor roads from the Syrian border to the west. The US

said their air and ground assault last Thursday killed up to 57 "terrorists".

Turkey did not join last year's US-led invasion of Iraq, and refused to let US troops enter its southern neighbour from its territory. But Ankara remains a key NATO (news - web sites) ally of Washington.

Gul condemned what he called "the excessive use of force against civilian populations" in the town that lies 75 kilometers (47 miles) from the Syrian border, Anatolia said.

Earlier Monday, the Turkish foreign ministry summoned US Ambassador Eric Edelman over the situation in Tall Afar.

Ministry undersecretary Ali Tuygan said Turkey was "preoccupied" by the situation and the envoy replied that "targeted strikes" by US forces were aimed at combatants and not civilians, Edelman told reporters after the meeting.

He said Turkey and the United States would cooperate to send speedy humanitarian assistance to the area.

Edelman rejected claims in the Turkish media that US forces aimed to clear Tall Afar of its Turkish-speaking Turkmens, who are close to Ankara, and replace them with their own allies in Iraq, the Kurds.

The Turkish foreign ministry said late last week that that the US-led operations had caused 50,000 Turkmen to leave their homes in the town.
http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/afp/20040913/wl_mideast_afp/turkey_us_iraq_tallafar_040913195736

Zoals ik al eerder zei, voordat zekere mensen met hun prikterreur begonnen. Deze Amerikaanse acties zijn weer eens erg dom te noemen. Ze strijken de Turken in tegen de haren, en als Turkije stopt met de medewerking voor de bezetting van Iraq, komt de VS in een precaire positie. Ze hebben al moeite met het controleren van de Jordanie aanvoerlijn.

Kijk dit is nu precies het probleem die ik heb met die mensen die zich blind opstellen achter de Amerikaanse positie, ze zijn blind voor de daden van de Amerikanen, die dom en harteloos zijn. Zo dom zelfs dat je je afvraagt of ze niet gewoon dom spelen.
Daarom ook mijn verwijzing naar het gebruik van irregular warfare. Een van de methodes om chaos te creeeren is door domme dingen te doen. Door dom te zijn kan je achteraf claimen, "Ich habe es nicht gewusst" en kan je daarmee problemen makkelijk onder de mat schuiven. Wat heeft Paul Bremer nu eigenlijk bereikt met zijn jaar als president van Iraq... weinig meer dan een hoop problemen heeft zijn geweldige heerschappij over Iraq niet gebracht. Maar hier zul je LiberatedArab et al niet over horen.

akram
14-09-04, 14:07
Geplaatst door Spoetnik
[b] Maar hier zul je LiberatedArab et al niet over horen.

LibertatedArab is anders dan zijn nick ons doet geloven
hij is meer een CapturedArab or SlavedArab die met de wind van de global opressors meewaait en een graantje probeert mee te pikken van de heersende sentimenten jegens islam en moslims
helaas voor hem krijgt hij niet de erkenning dat hij denkt te verdienen vandaar dat hij hier op dit forum zijn gal komt spuien en iedereen afkraakt die maar een klein beetje kritiek op de US durft te hebben en doet dat af als ignorant
Volgens deze verlichte arab (de Islam heeft de vrlichting eeuwen geleden al gehad) bestaat matiging in de Islam niet en daarmee insinueert hij dat alle moslims eigenlijk een legitieme target zijn voor wat de US war on terror noemt
Zelfs Turkmen die onschuldig zijn maar vanwege het feit dat ze moslim zijn heeft SlavedArab geen enkel medelijden met deze mensen en sterker nog hij vindt ze een legitiem doelwit die uit de weg geruimd dienen te worden.

Het feit dat er wellicht een escalatie hieruit kan voortkomen vindt hij een consequentie die maar geaccepteerd moet worden, afterall het merendeel van de slachtoffers (bijna allemaal) die dan mogelijk het resultaat kunnen zijn van deze escalatie zullen moslim zijn

LiberatedArab
14-09-04, 15:38
Wederom zien we dat de arme "gediscrimeerde marrokaantjes" de boodschap niet aankunnen en dus massaal de boodschapper aanvallen. Maak je om mij maar geen zorgen, ik ben dit soor aanvallen gewend van de islamitische gemeenschap in dit land dat zo trots verkondigd dat er wel degelijk zelfkritiek is (ik val nu bijna om van het lachen).
Iedereen kan hier nu zien hoe men omgaat met kritiek van eigen hoek. En iedereen kan hier nu zien hoe het komt dat er geen arabisch land is wat echte vrijheid komt. Ze hoeven alleen maar jullie reacties te lezen.

:)

akram
14-09-04, 15:44
Geplaatst door LiberatedArab
Wederom zien we dat de arme "gediscrimeerde marrokaantjes" de boodschap niet aankunnen en dus massaal de boodschapper aanvallen. Maak je om mij maar geen zorgen, ik ben dit soor aanvallen gewend van de islamitische gemeenschap in dit land dat zo trots verkondigd dat er wel degelijk zelfkritiek is (ik val nu bijna om van het lachen).
Iedereen kan hier nu zien hoe men omgaat met kritiek van eigen hoek. En iedereen kan hier nu zien hoe het komt dat er geen arabisch land is wat echte vrijheid komt. Ze hoeven alleen maar jullie reacties te lezen.

:)

hoe weet jij dat ik marokkaan ben? hoe weet je dat ik gediscrimeerd ben?
jij weet alles van zelfkritiek ongetwijfeld (ik val ook bijna om van het lachen)
en welke boodschap heb je het over?
dat moslims inferieur zijn en dat het hoog tijd is dat ze maar net als jij hun religie ff opzij zetten?

ik heb niks tegen kritiek echter dat neemt niet weg dat ik me uit over die kritiek (jij bent een arabier en dictatuur zit in jou bloed dus ik mag geen kritiek hebben op jou boodschap welke dat ook mag zijn)

ik zou voorstellen dat jij ook eens een spiegel voor je hield en wellicht zul je inzien dat je je schuldig maakt aan hetzelfde waarvan je anderen beschuldigd

LiberatedArab
14-09-04, 15:54
Mijn boodschap is dat de moslims in dit land, gesteund door vele linkse fascisten een leugen voor zichzelf voorhouden over hoe het kwaad in de wereld uit amerika en israel komt, terwijl achter hun rug de echte vijand hun afslacht en hun kapotmaakt. Ze vertroetelen de echte terroristen en om het voor zichzelf goed te praten hebben ze een zionistisch complot bedacht.

Mensen zoals jouw wakker proberen te schreeuwen, dat probeer ik hier. En je kunt me nu wel denken dat ik een moslimhater ben, maar het is niet ik of ayaan hirsi ali of de vvd die de islam aan het vernietigen is, het zijn de terroristen, die in naam van de islam en met grote steun uit de islam daarmee bezig zijn. Niet ik ben je vijand, maar de mensen die je in eigen bewoordingen steunt.

"ik sta aan de kant van diegenen die rechtvaardigheid prediken en geen haat zoals jij dat doet of Bush en consorten (OBL inbegrepen)
maar als ik moet kiezen (zoals Bush zegt: either with us or against us) dan ben ik against en velen met mij"

Voor Osama Bin Laden dus. Dat precies wat ik altijd zeg over mensen die praten en denken zoals jouw. Ik ben blij dat jij in ieder geval mans en eerlijk genoeg bent om het toe te geven.

akram
14-09-04, 16:07
Geplaatst door LiberatedArab
Mijn boodschap is dat de moslims in dit land, gesteund door vele linkse fascisten een leugen voor zichzelf voorhouden over hoe het kwaad in de wereld uit amerika en israel komt, terwijl achter hun rug de echte vijand hun afslacht en hun kapotmaakt. Ze vertroetelen de echte terroristen en om het voor zichzelf goed te praten hebben ze een zionistisch complot bedacht.

Mensen zoals jouw wakker proberen te schreeuwen, dat probeer ik hier. En je kunt me nu wel denken dat ik een moslimhater ben, maar het is niet ik of ayaan hirsi ali of de vvd die de islam aan het vernietigen is, het zijn de terroristen, die in naam van de islam en met grote steun uit de islam daarmee bezig zijn. Niet ik ben je vijand, maar de mensen die je in eigen bewoordingen steunt.

"ik sta aan de kant van diegenen die rechtvaardigheid prediken en geen haat zoals jij dat doet of Bush en consorten (OBL inbegrepen)
maar als ik moet kiezen (zoals Bush zegt: either with us or against us) dan ben ik against en velen met mij"

Voor Osama Bin Laden dus. Dat precies wat ik altijd zeg over mensen die praten en denken zoals jouw. Ik ben blij dat jij in ieder geval mans en eerlijk genoeg bent om het toe te geven.

Against betekent niet automatisch For dat ten eerste
je kan ook lezen dat zowel Bush als OBL in mijn ogen een pot nat zijn
maar jou haat is zo groot dat je daar over heen leest en je concentreert je enkel op teksten die jou complot theorien (islamitisch complot) staven
en eventueel laat je je fantasie erop los en in dit geval mij ervan beschuldigen een OBL aanhanger te zijn.

Ik begin langzamerhand toch te denken dat jij ,net als AHA, een nare ervaring hebt meegemaakt in je thuisland en daar een trauma aan hebt overgehouden en hier in Nl je frustraties ventileert op alles wat op die denkbeeldige "vijand" lijkt.

Niemand op dit forum heeft ontkend dat de arabiertjes hun volk onderdrukken en vele onschuldigen het leven zuur maken echter er valt ook niet te ontkennen dat die regimes alle steun van het westen genieten tot op het moment dat ze een eigen weg willen inslaan dan worden ze op hun vingertjes getikt