PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharon waarschuwt voor burgeroorlog



Pytaghoras
12-09-04, 13:02
Premier Ariel Sharon van Israël heeft gewaarschuwd dat een burgeroorlog onder de joodse bevolking dreigt als de rechtse groeperingen van kolonisten zich fel blijven verzetten tegen de ontruiming van joodse-nederzettingen.

Sharon wil de 21 nederzettingen in de Gazastrook afbreken en de 8.000 kolonisten elders huisvesten. Zo'n 200 vooraanstaande rechtse joodse inwoners van israël riepen deze week de militairen op om daar niet aan mee te werken. Volgens Sharon is dit opruiïng en moet men het leger buiten de politieke discussies houden. Gevreesd wordt ook dat de kolonisten zich gewapend zullen gaan verzetten.

Vanavond wordt in Jeruzalem een grootschalig protest van kolonisten en hun sympathisanten tegen de voorgenomen ontruimingen gehouden.

-------------------------------------------

Het is een feit dat de arabieren het niet kunnen tegen Israel. Leidt een burgeroolog tussen de zionisten naar einde van Israel?

bogosse
12-09-04, 13:06
Geplaatst door Pytaghoras

Het is een feit dat de arabieren het niet kunnen tegen Israel. Leidt een burgeroolog tussen de zionisten naar einde van Israel?

Zolang de VS onvoorwaardelijk Israel blijft steunen, denk ik niet.

Sharon moet gewoon inzien dat Israel zich trug moet trekken uit alle gebieden die het bezet houdt sinds''67.

Die radicale Joden die daar dan tegen protesteren moeten maar getransporteerd worden naar de Maan, kunnen ze daar hun landje oprichten.

850
12-09-04, 13:16
:D Een burgeroorlog is te mooi om waar te zijn

freya
12-09-04, 13:17
Geplaatst door Pytaghoras
Leidt een burgeroolog tussen de zionisten naar einde van Israel?

Israel in de huidige vorm is een kunstmatig in stand gehouden luchtkasteel, dat het zonder heel veel steun van buitenaf niet kan redden.
Het is een kwestie van tijd voordat de boel daar in elkaar dondert.

Ik hoop alleen dat er tegen die tijd nog wat Palestijnen in leven zijn :verward:

850
12-09-04, 13:34
Geplaatst door freya


Ik hoop alleen dat er tegen die tijd nog wat Palestijnen in leven zijn :verward:


:fuckit: "They breed like rats"

Spoetnik
12-09-04, 15:38
De oude garde van het Zionistische project zijn bijna allemaal verdwenen, Peres, Sharon en in mindere mate Avnery, zijn de laatsten.

Er staat Israel een politieke aardbeving te wachten, en het kan zowel links om als rechts om gaan. Te bezien aan de macht van de kleine groep kolonisten die een staat in een staat vormen, is de kans groot dat het rechtsom gaat. Om een burgeroorlog dan te voorkomen zullen ze geneigd zijn om nieuwe oorlogen met de arabieren uit te vechten.

bogosse
12-09-04, 15:45
Geplaatst door Spoetnik
De oude garde van het Zionistische project zijn bijna allemaal verdwenen, Peres, Sharon en in mindere mate Avnery, zijn de laatsten.

Er staat Israel een politieke aardbeving te wachten, en het kan zowel links om als rechts om gaan. Te bezien aan de macht van de kleine groep kolonisten die een staat in een staat vormen, is de kans groot dat het rechtsom gaat. Om een burgeroorlog dan te voorkomen zullen ze geneigd zijn om nieuwe oorlogen met de arabieren uit te vechten.

waarom heb ik het gevoel dat jij dat wel leuk zou vinden?

maar goed..hopelijk staat er een nieuwe generatie Rabinns/ Peres op in Israel..

Spoetnik
12-09-04, 15:49
Geplaatst door bogosse
waarom heb ik het gevoel dat jij dat wel leuk zou vinden?

Ik heb geen idee. Maar jouw belevingswereld is zowiezo beperkt. Ik meen mij te herinneren dat jij dacht dat er marsmannetjes aanboord de 911 vliegtuigen zaten.



maar goed..hopelijk staat er een nieuwe generatie Rabinns/ Peres op in Israel..

Ik hoop het ook, alleen ik heb ze nog niet gezien.

Wat erger is:
Orlev: Kach attempting NRP takeover
Social Affairs Minister Zevulun Orlev warned on Friday that extremists from the Kach and Tekuma movements are trying to take over the National Religious Party.

"Extremists are heavily pressuring and extorting NRP central committee members to support [NRP chairman Effie] Eitam's proposal to quit the coalition," Orlev told NRP activists in Jerusalem.

Eitam rejected a compromise proposal supported by the rest of the faction's MKs over the weekend.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1094882715699

bogosse
12-09-04, 15:58
Geplaatst door Spoetnik
[B]Ik heb geen idee. Maar jouw belevingswereld is zowiezo beperkt. Ik meen mij te herinneren dat jij dacht dat er marsmannetjes aanboord de 911 vliegtuigen zaten.
ok dan had ik het mis. mijn excuses. maar in je posts praat je namelijk zo vaak over complotten en over oorlog en geweld, dat ik dacht dat jij een nieuwe oorlog wel leuk zou vinden.



Ik hoop het ook, alleen ik heb ze nog niet gezien.

ik ben het met je eens, dat ik ze ook nog niet gezienm heb.

Spoetnik
12-09-04, 16:01
Geplaatst door bogosse
ok dan had ik het mis. mijn excuses. maar in je posts praat je namelijk zo vaak over complotten en over oorlog en geweld, dat ik dacht dat jij een nieuwe oorlog wel leuk zou vinden.

Alleen omdat ik zwarte agenda's en valse vlaggen achter oorlogen en aanslagen zie, wil nog niet zeggen dat ik ze graag wil.

Maak onderscheid tussen hoe mensen een situatie inschatten en wat ze van die situatie vinden. Je redenatie is dezelfde als van die mensen die voor de Iraq oorlog begon schreeuwden dat je pro-Saddam was, alleen maar als je aangaf dat je vermoedde dat zijn WMD programma niet zoveel voorstelde als dat ons werd wijsgemaakt in de media.

Siah
12-09-04, 16:10
Geplaatst door Pytaghoras


Het is een feit dat de arabieren het niet kunnen tegen Israel. Leidt een burgeroolog tussen de zionisten naar einde van Israel?

ik begrijp wat je daarmee wil zeggen,
maar dezelfde arabieren(en ook christenen) hebben daar al ruim een half eeuw vol gehouden,
en dat tegen de super moderne leger van de "staat" israel die op z'n beurt veel steun van US krijgt.
dezelfde Arabieren(en niet-Arabieren) hebben ook in Irak al ruim 1 jaar vol gehouden en keihard vechten. :roken:
(de bezetters daar hebben zelfs moeite om 's nachts op patrouille te gaan, ..op veel plekken gaan ze helemaal niet meer)

magden_david
12-09-04, 17:35
Geplaatst door Siah
ik begrijp wat je daarmee wil zeggen,
maar dezelfde arabieren(en ook christenen) hebben daar al ruim een half eeuw vol gehouden,
en dat tegen de super moderne leger van de "staat" israel die op z'n beurt veel steun van US krijgt.
dezelfde Arabieren(en niet-Arabieren) hebben ook in Irak al ruim 1 jaar vol gehouden en keihard vechten. :roken:
(de bezetters daar hebben zelfs moeite om 's nachts op patrouille te gaan, ..op veel plekken gaan ze helemaal niet meer)

mischien als israel of amerika meer zou optreden als een arabisch land dat er geen palestijnen of iraq'is meer zouden over zijn om te vechten. heb je dat wel eens bedacht?

Spoetnik
12-09-04, 17:39
Geplaatst door magden_david
mischien als israel of amerika meer zou optreden als een arabisch land dat er geen palestijnen of iraq'is meer zouden over zijn om te vechten. heb je dat wel eens bedacht?

Zo treden de Amerikanen en Israel op, in de kringen die nu aan de macht zijn in Israel en de VS luidt het adagium, de arabieren begrijpen alleen de taal van geweld, dus die taal zullen we spreken.

magden_david
12-09-04, 17:45
Geplaatst door Spoetnik
Zo treden de Amerikanen en Israel op, in de kringen die nu aan de macht zijn in Israel en de VS luidt het adagium, de arabieren begrijpen alleen de taal van geweld, dus die taal zullen we spreken.

man , als israel als een arabisch land zou opereren waren de palestijnen net zo dood als de koerden of moeras arabieren...uitgemoord.
vergeet je even hoeveel doden jordanie heeft gemaakt onder de palestijen toen zij de plo het land uit kieperden? Als israel dat zou doen was de wereld te klein, maar als arabieren dat doen ja dan ehh tja...niets.

Denk je nou echt dat israel met zijn militair apparaat hetzelfde is als een arabisch land? het feit dat er nog palestijen leven bewijst het tegendeel.

bogosse
12-09-04, 17:52
Geplaatst door magden_david
man , als israel als een arabisch land zou opereren waren de palestijnen net zo dood als de koerden of moeras arabieren...uitgemoord.
vergeet je even hoeveel doden jordanie heeft gemaakt onder de palestijen toen zij de plo het land uit kieperden? Als israel dat zou doen was de wereld te klein, maar als arabieren dat doen ja dan ehh tja...niets.

Denk je nou echt dat israel met zijn militair apparaat hetzelfde is als een arabisch land? het feit dat er nog palestijen leven bewijst het tegendeel.

:nerd: johhh... het land was van de Palestijnen!!!, het moet nu nog niet gekker worden.

En sinds wanneer zijn de Koerden en moeras(?)Arabieren uitgemoord? Volgens mij is nog steeds een groot gedeelte van de Turken Koerd.

magden_david
12-09-04, 19:09
Geplaatst door bogosse
:nerd: johhh... het land was van de Palestijnen!!!, het moet nu nog niet gekker worden.

En sinds wanneer zijn de Koerden en moeras(?)Arabieren uitgemoord? Volgens mij is nog steeds een groot gedeelte van de Turken Koerd.

o hoe heette dat land dan??

bogosse
12-09-04, 19:26
Geplaatst door magden_david
o hoe heette dat land dan??

in ieder geval GEEN Israel.

DEMOcraat
12-09-04, 19:31
Geplaatst door magden_david
man , als israel als een arabisch land zou opereren waren de palestijnen net zo dood als de koerden of moeras arabieren...uitgemoord.
vergeet je even hoeveel doden jordanie heeft gemaakt onder de palestijen toen zij de plo het land uit kieperden? Als israel dat zou doen was de wereld te klein, maar als arabieren dat doen ja dan ehh tja...niets.

Denk je nou echt dat israel met zijn militair apparaat hetzelfde is als een arabisch land? het feit dat er nog palestijen leven bewijst het tegendeel.

dus israel heeft het recht om palestijnen te doden omdat anders de arabieren het zou doen.sinds wanneer knapt israel het vuile werk voor de arabieren.

Orakel
12-09-04, 21:36
September 11, 2004, 5:00 PM (GMT+02:00)

Although the settlement issue is genuinely incendiary, DEBKAfile has been told by its exclusive political sources that much of the fresh heat is sparked by a different factor: word is going round the ministers and top political circles that a decision has been reached by former finance minister Binyamin Netanyahu, a former Likud prime minister himself, to run against Sharon in the next party primaries as candidate for prime minister. After biding his time quietly in the wings for the last couple of years, he now tells his confidants it would be a mistake to postpone a direct challenge any longer. His moment has arrived.


http://www.debka.com/section.php?cid=2

magden_david
12-09-04, 22:56
Geplaatst door DEMOcraat
dus israel heeft het recht om palestijnen te doden omdat anders de arabieren het zou doen.sinds wanneer knapt israel het vuile werk voor de arabieren.
eeh waar zeg ik dat? geen woordjes in de mond leggen he. ik zeg helemaal niet dat israel het recht heeft om wie dan ook te vermoorden anders dan uit diezelfde essentieele zelfverdediging die een ieder heeft , als is dat geen recht maar een strafuitsluitings grond.
Wat ik wel zeg is dat als je kijkt hoe de arabische buurlanden met hun minderheden en onderdrukten omgaan israel nog heel wat kan leren wil het ooit de status waarmaken die velen haar hier toeschrijven.

Jar
12-09-04, 23:15
Als Arabieren het verrekken om die Palestijnen goed op te vangen en te ondersteunen, dan moet Europa het maar weer doen.

De joodse inwoners hebben begrijpelijkerwijs niet veel op met die mensen.