PDA

Bekijk Volledige Versie : Recordaantal illegalen landt in Zuid-Italië



krakeb
12-09-04, 22:12
Recordaantal illegalen landt in Zuid-Italië

ROME - Bijna achthonderd illegale immigranten zijn zondag op drie schepen in Zuid-Italië aangekomen. Deze toevloed van vluchtelingen uit de Derde Wereld is een van de grootste ooit die op een dag in Italië is geregistreerd.

Rome gaat ervan uit dat de meeste illegalen vanuit het Afrikaanse Libië de oversteek waagden. Het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken kondigde voor maandag overleg met de Libische ambassadeur aan.

De illegalen arriveerden op het Zuid-Italiaanse eilandje Lampedusa tussen Afrika en Sicilië en op Sicilië. Als eerst kwam een schip van 25 meter waarop 478 mensen als sardines zaten opeengepakt, een recordaantal. Het vaartuig was dertig zeemijl uit de kust door de douane onderschept.

Kort daarna arriveerde een vissersschip met 169 personen vlak bij de kust van Lampedusa. Het werd door de kustwacht naar de haven begeleid. Het opvangcentrum op Lampedusa was te klein om alle vluchtelingen op te vangen. Daarom werd een aantal overgebracht naar Trapani op Sicilië. Daar was een boot met 130 vluchtelingen uit Somalië en Ethiopië aangekomen.

De herkomst van de vluchtelingen op Lampedusa is nog niet duidelijk. Een groot aantal zegt Palestijn te zijn, maar de Italiaanse autoriteiten vermoeden dat zij uit Egypte of Noord-Afrika komen. Eind augustus kwamen binnen een week bijna zevenhonderd illegale immigranten op schepen aan bij Lampedusa.

Mensensmokkelaars laten de op een beter leven in Europa hopende mensen veelal vanaf de Noord-Afrikaanse kust over de Middellandse Zee naar Italië transporteren. De vluchtelingen moeten daarvoor fors betalen. Bij de oversteek zijn de afgelopen tijd al veel mensen om het leven gekomen door schipbreuk of door uitdroging.

De Telegraaf

Spoetnik
12-09-04, 22:38
Geen opmerkingen over ratten.. dat valt dan toch weer op.

Jar
12-09-04, 22:46
Bedoel je die mensensmokkelaars Spoetnik?

Spoetnik
12-09-04, 22:49
Geplaatst door Jar
Bedoel je die mensensmokkelaars Spoetnik?

Dat zijn zeker ratten.

Maar waar ik op doelde is krakeb/850/TFOE/polisario, die de gewoonte heeft om per topic minstens een iemand voor rat uit te maken.

Jar
12-09-04, 22:51
OK ik begrijp. ;)

krakeb
12-09-04, 22:53
Geplaatst door Spoetnik
Dat zijn zeker ratten.

Maar waar ik op doelde is krakeb/850/TFOE/polisario, die de gewoonte heeft om per topic minstens een iemand voor rat uit te maken.

:roker: Slechts 2 prikkers heb ik ooit voor rat uitgemaakt.

:hihi: Toevallig zat jij daar ook bij. Je hebt het goed onthouden.

Spoetnik
12-09-04, 22:56
Geplaatst door krakeb
:roker: Slechts 2 prikkers heb ik ooit voor rat uitgemaakt.

:hihi: Toevallig zat jij daar ook bij. Je hebt het goed onthouden.

Ik heb het vandaag nog gelezen van een van jouw triplets.

Maargoed, takes one to know one, niet waar.

krakeb
12-09-04, 23:10
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb het vandaag nog gelezen van een van jouw triplets.

Maargoed, takes one to know one, niet waar.

Doe niet zo gespannen.
Ik citeerde een songline van Godflesh om aan te geven dat Freya zich niet druk hoeft te maken dat de Palestijnen uitgestorven zal raken in de toekomst.
Ik heb geen prikker een rat genoemd.

Spoetnik
12-09-04, 23:19
Geplaatst door krakeb
Doe niet zo gespannen.
Ik citeerde een songline van Godflesh om aan te geven dat Freya zich niet druk hoeft te maken dat de Palestijnen uitgestorven zal raken in de toekomst.
Ik heb geen prikker een rat genoemd.

Oh je gaat nu alweer verkondigingen doen over mijn gemoedsstand? Je hysterische gekrijs komt niet echt overtuigend over hoor, woorden van een pedo doen dat meestal niet.

krakeb
12-09-04, 23:31
Geplaatst door Spoetnik
Oh je gaat nu alweer verkondigingen doen over mijn gemoedsstand? Je hysterische gekrijs komt niet echt overtuigend over hoor, woorden van een pedo doen dat meestal niet.

Whatever

Rabi'ah.
14-09-04, 12:09
Geplaatst door krakeb
.
Ik citeerde een songline van Godflesh om aan te geven dat Freya zich niet druk hoeft te maken dat de Palestijnen uitgestorven zal raken in de toekomst.


:rolleyes:


Uitgestorven?

Net zoiets als een diersoort?

Of zoiets als onkruid vergaat niet?






:moe: