PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel kost een reintegratieplan?



taouanza
13-09-04, 12:57
Ik denk dat er wel prijsklassen zijn maar ik denk ze toch wel een paar duizend euro krijgen en dat ze meer voor je kunnen doen dan : Meid je gaat als een tijger!

Tomas
13-09-04, 13:00
Overheid betaalde 3 miljoen voor 4 banen

Gepubliceerd op vrijdag 14 mei 2004

In Oost-Groningen zijn in een jaar tijd met drie miljoen euro slechts vier reguliere banen voor werklozen gecreëerd.
Zeven reïntegratiebedrijven vonden de afgelopen twaalf maanden slechts vier reguliere banen voor werklozen. Een project dat 1800 mensen aan de slag moet helpen, kostte gemeenten in die tijd 3 miljoen euro. Dat bleek vrijdag uit een inventarisatie van de Streekraad Oost-Groningen, een samenwerkingsverband van gemeenten als Pekela, Stadskanaal, Veendam en Winschoten.

Reïntegratiebedrijven zijn in het leven geroepen om banen te vinden. Veel van hun cliënten zijn moeilijk bemiddelbare gevallen. Sinds twee jaar moeten gemeenten via openbare aanbestedingen zulke ondernemingen binnenhalen.

In 2002 werden nog 180 mensen aan werk geholpen, maar in 2003 vrijwel niemand. De streekraad vindt het echter onzin te stellen dat het vinden van een baan dus een fortuin per job kost. “Het is niet zo dat de gemeenten die miljoenen euro in die vier banen hebben gestoken. Er zijn vele mensen begeleid”, zegt D. Heesterbeek van de Streekraad.

”Het getal van vier komt uit een tussentijds rapport. Veel trajecten om werk te vinden kosten veel tijd voordat ze tot een goed einde zijn gebracht. We zijn nu een jaar bezig, dus we hebben een tijd te gaan. Het trekt dit jaar bovendien alweer wat aan”, aldus Heesterbeek.

In sommige contracten is uitgegaan van het vinden van een baan of op een andere manier helpen van 60 procent van de werkzoekenden. Mochten de resultaten aan het eind van de contracten van de bedrijven nog altijd laag zijn, dan zullen de ondernemers een deel van het ontvangen geld moeten terugbetalen.

Bron: ANP

Bofko
13-09-04, 13:05
Geplaatst door taouanza
Ik denk dat er wel prijsklassen zijn maar ik denk ze toch wel een paar duizend euro krijgen en dat ze meer voor je kunnen doen dan : Meid je gaat als een tijger!

Ik dacht heel even dat je opnieuw moest inburgeren. :p

taouanza
13-09-04, 13:17
Geplaatst door Bofko
Ik dacht heel even dat je opnieuw moest inburgeren. :p

Eigenlijk komt het wel daar op neer. Ik leer nu de echte Nederland kennen.:moe:

sienia
13-09-04, 13:59
'de echte Nederland'
:haha:

Ga inburgeren, ik help wel!
;)


Zonder dollen, het geld is makkelijk verdiend.

Joesoef
13-09-04, 14:18
Met reïntergreren wordt dik geld verdient door diverse instanties, winst ca drieduizend euro voor een half jaar. Agrantie op werk na die reïntergratie is er niet. Verwachting doorstoom 5 tot 7% op de reguliere arbeidsmarkt.

Joepie
13-09-04, 16:30
Geplaatst door Joesoef
Met reïntergreren wordt dik geld verdient door diverse instanties, winst ca drieduizend euro voor een half jaar. Agrantie op werk na die reïntergratie is er niet. Verwachting doorstoom 5 tot 7% op de reguliere arbeidsmarkt.

Maar het verhoogt wel de kans op werk.... en verhoogt de kans op participatie binnen de nederlandse samenleving. Iemand die nederlands spreekt schrijft kan gewoon meer in dit land. Dit begint al bij het lezen van de krant of het snappen van een rekening die op de deurat ligt.

Joesoef
13-09-04, 16:50
Geplaatst door Joepie
Maar het verhoogt wel de kans op werk.... en verhoogt de kans op participatie binnen de nederlandse samenleving. Iemand die nederlands spreekt schrijft kan gewoon meer in dit land. Dit begint al bij het lezen van de krant of het snappen van een rekening die op de deurat ligt.

Een reintergratie bedrijf is heel wat anders als een intergratie cursus. Ooit rapportage's er over gelezen?

Ragazza
13-09-04, 18:08
Daar is de wet REA toch voor.

Joesoef
13-09-04, 18:13
Geplaatst door Ragazza
Daar is de wet REA toch voor.

Maakt het uit hoe het heet, het werkt niet. De enige die aan het werk zijn en blijven dat zijn de plannenmakers.

Zwarte Schaap
13-09-04, 18:16
Geplaatst door Joepie
Maar het verhoogt wel de kans op werk.... en verhoogt de kans op participatie binnen de nederlandse samenleving. Iemand die nederlands spreekt schrijft kan gewoon meer in dit land . Dit begint al bij het lezen van de krant of het snappen van een rekening die op de deurat ligt.

Reintegratie is iets anders dan integratie zoals jij het kent. Mischien dat een integratiecursus helpt om het Nederlands beter te snappen.

Ragazza
13-09-04, 18:18
Geplaatst door Joesoef
Maakt het uit hoe het heet, het werkt niet. De enige die aan het werk zijn en blijven dat zijn de plannenmakers.

Nou, dan zijn de zogenaamde 'plannenmakers' niet goed bezig.
Het werkt niet? Heb een heel Rea uitleg voor me liggen en wat er in staat zou in principe goed moeten werken om terug te komen op die plannenmakers.

Joesoef
13-09-04, 18:20
Geplaatst door Ragazza
Nou, dan zijn de zogenaamde 'plannenmakers' niet goed bezig.
Het werkt niet? Heb een heel Rea uitleg voor me liggen en wat er in staat zou in principe goed moeten werken om terug te komen op die plannenmakers.

terug te komen BIJ de plannenmakers, kunnen ze nl weer wat anders bedenken.

Uitstroom hier in Adam is 3%.

Ragazza
13-09-04, 18:21
Reintegratie, m.a.w back 2 work. Heeft overigens niks met integratie te maken.

Ragazza
13-09-04, 18:28
Geplaatst door Joesoef
terug te komen BIJ de plannenmakers, kunnen ze nl weer wat anders bedenken.

Uitstroom hier in Adam is 3%.

Het plan was mooi geweest. Of het inderdaad effect zal hebben op bijv. Amserdam is een ander verhaal..maar toch kan ik niet geloven dat het aan 'het plan' ligt.

Joesoef
13-09-04, 18:50
Geplaatst door Ragazza
Het plan was mooi geweest. Of het inderdaad effect zal hebben op bijv. Amserdam is een ander verhaal..maar toch kan ik niet geloven dat het aan 'het plan' ligt.

Het is het tuinman verhaal.

Op een veranda van een prachtig huis zit de landeigenaar over de tuin uit te kijken. Hij ziet dat de kersenboom helemaal vol zit met vogels die daar de kersen zitten op te eten. boos roept hij tegen de tuinman, 'doe eens wat aan die vogels'. zegt hij tegen de tuinman op de boom wijzend. De tuinman loopt naar de boom en gaat hard in zijn handen klappen. De vogels schrikken van het geklap en vliegen op. De tuinman draait zich om, loopt naar de veranda toe en kijkt zijn baas tevreden aan.
'draai je is om, en kijk is naar de boom' roept de landeigenaar tegen de tuinman. De tuinman doet dat en ziet dat de vogels een voor een weer terug naar de boom komen en op de takken gaan zitten. 'maar ze zitten wel op een andere tak' zegt de tuinman.

Dat is net zo met het gegoochel met deze subsidies. Uiteindelijk komt het er op neer dat de werkelozen werkeloos blijven en de arbeidsongeschikten werkeloos gaan heten. Er blijft geen werk voor deze mensen, de uitkeringen komen nu alleen uit een ander potje.

taouanza
13-09-04, 21:39
Geplaatst door Joesoef
Het is het tuinman verhaal.

Op een veranda van een prachtig huis zit de landeigenaar over de tuin uit te kijken. Hij ziet dat de kersenboom helemaal vol zit met vogels die daar de kersen zitten op te eten. boos roept hij tegen de tuinman, 'doe eens wat aan die vogels'. zegt hij tegen de tuinman op de boom wijzend. De tuinman loopt naar de boom en gaat hard in zijn handen klappen. De vogels schrikken van het geklap en vliegen op. De tuinman draait zich om, loopt naar de veranda toe en kijkt zijn baas tevreden aan.
'draai je is om, en kijk is naar de boom' roept de landeigenaar tegen de tuinman. De tuinman doet dat en ziet dat de vogels een voor een weer terug naar de boom komen en op de takken gaan zitten. 'maar ze zitten wel op een andere tak' zegt de tuinman.

Dat is net zo met het gegoochel met deze subsidies. Uiteindelijk komt het er op neer dat de werkelozen werkeloos blijven en de arbeidsongeschikten werkeloos gaan heten. Er blijft geen werk voor deze mensen, de uitkeringen komen nu alleen uit een ander potje.

Maar is er wel werk voor het reintegratiebureau. Das ook werkgelegenheid.:duim:

Joesoef
13-09-04, 21:55
Geplaatst door taouanza
Maar is er wel werk voor het reintegratiebureau. Das ook werkgelegenheid.:duim:

Ik heb ooit is een opleiding gedaan (moeten doen) zo een 10 jaar geleden. Eerst de bekende IQ test en daarna een intake gesprek. Binnen de kortste keren had ik de bedenker van de cursus helemaal over de roode. Hij vroeg aan mij wat ik van plan was te gaan doen met mijn AMBI diploma's. Ik zij dat ik voor mijzelf wou beginnen (romelde al wat zelf) waarop hij antwoorde dat dat niet mocht. Ik moest gaan solliciteren want anders kon hij zijn doelstelling niet halen. Ik begon hem toen verwijten te maken dat de cursus zijn doel dan voorbij zou schieten, immers, in die tijd was it nog niet hot en de werkeloosheid sky high. Hij vertelde mij toen dat mn conclusie wel klopte, waarop ik weer vroeg wat is je doelstelling dan? Waarop hij zij 'cursussen verkopen'. Mocht overigens de opleiding wel doen.

Dus zoek werk op dat gebied of er omheen.

taouanza
13-09-04, 21:58
Geplaatst door Joesoef
Ik heb ooit is een opleiding gedaan (moeten doen) zo een 10 jaar geleden. Eerst de bekende IQ test en daarna een intake gesprek. Binnen de kortste keren had ik de bedenker van de cursus helemaal over de roode. Hij vroeg aan mij wat ik van plan was te gaan doen met mijn AMBI diploma's. Ik zij dat ik voor mijzelf wou beginnen (romelde al wat zelf) waarop hij antwoorde dat dat niet mocht. Ik moest gaan solliciteren want anders kon hij zijn doelstelling niet halen. Ik begon hem toen verwijten te maken dat de cursus zijn doel dan voorbij zou schieten, immers, in die tijd was it nog niet hot en de werkeloosheid sky high. Hij vertelde mij toen dat mn conclusie wel klopte, waarop ik weer vroeg wat is je doelstelling dan? Waarop hij zij 'cursussen verkopen'. Mocht overigens de opleiding wel doen.

Dus zoek werk op dat gebied of er omheen.

Nou mij had hij eerst beloofd van de sollicitatieplicht te komen. Nou mooi niet al ben je bezig moet je toch toneelspelen om je uitkering te krijgen. Ik heb helemaal geen tijd voor die onzin.

Joesoef
13-09-04, 22:05
Geplaatst door taouanza
Nou mij had hij eerst beloofd van de sollicitatieplicht te komen. Nou mooi niet al ben je bezig moet je toch toneelspelen om je uitkering te krijgen. Ik heb helemaal geen tijd voor die onzin.

Gewoon het spel meespelen, zij weten ook dat het onzin is. Alleen iedereen doet alsof zijn neus bloed.

taouanza
13-09-04, 22:07
Geplaatst door Joesoef
Gewoon het spel meespelen, zij weten ook dat het onzin is. Alleen iedereen doet alsof zijn neus bloed.

Nee hoor ze maken er geen geheim van.

rja
14-09-04, 01:03
Geplaatst door taouanza
Nou mij had hij eerst beloofd van de sollicitatieplicht te komen. Nou mooi niet al ben je bezig moet je toch toneelspelen om je uitkering te krijgen. Ik heb helemaal geen tijd voor die onzin.
Kan niet zeggen, dat ik onder de indruk van je arbeidsmoraal, van zo'n instelling krijg je spijt in de toekomst als de uitkeringen worden versomberd.

taouanza
14-09-04, 08:33
Geplaatst door rja
Kan niet zeggen, dat ik onder de indruk van je arbeidsmoraal, van zo'n instelling krijg je spijt in de toekomst als de uitkeringen worden versomberd.

Maak je niet druk het is geheel wederzijds.:)

Tomas
14-09-04, 08:38
Geplaatst door Joesoef
Gewoon het spel meespelen, zij weten ook dat het onzin is. Alleen iedereen doet alsof zijn neus bloed.

Bijna een jaar geleden ofzo deed ik nogal wat werk bij 't UWV.

De organisatie was op dat moment nog volop bezig om individueel gericht te gaan werken. Door individuele begeleiding, opleidingsplannen, etc etc... Nu zouden ze onderhand denk ik bijna zover moeten zijn.

Dit is helemaal gestoeld op de situtie van eind vorige eeuw, toer er maar heel weinig werkelozen waren en dat diegene die dat dus wel waren inderdaad heel veel scholing dan wel begeleiding nodig hadden.

Ik denk dat ze nu onderhand wel weer doorhebben dat ze veel fabrieksmatiger moeten gaan werken. Alleen duurt die organisatie omslag weer zolang dat we tegen die tijd alweer midden in de volgende economische piek zitten.

Joepie
14-09-04, 11:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Reintegratie is iets anders dan integratie zoals jij het kent. Mischien dat een integratiecursus helpt om het Nederlands beter te snappen.



Had even niet dat het hier over onderwerp arbeidsbemiddeling gaat maar ach daar heb ik gelukkig toch niks mee te maken.... he schaap.

Joepie
14-09-04, 12:04
Geplaatst door taouanza
Nou mij had hij eerst beloofd van de sollicitatieplicht te komen. Nou mooi niet al ben je bezig moet je toch toneelspelen om je uitkering te krijgen. Ik heb helemaal geen tijd voor die onzin.

Geen tijd? Je werkt toch niet?

typisch weer zo iemand die meent dat het sociale vangnet een recht is zonder plichten. (of je zit in de WW, dan heb je ook plichten).
Maar daar willen we niks van weten he?

ps: appelplukken misschien iets voor jou? Heb je niet eens een reintegratiecursusje voor nodig. Allen even luisteren en kijken hoe de boer het voordoet.

Bofko
14-09-04, 12:07
Geplaatst door Tomas
Overheid betaalde 3 miljoen voor 4 banen



De Melkert-banen moeten terug ! :fplet:

taouanza
14-09-04, 18:45
Geplaatst door Joepie
Geen tijd? Je werkt toch niet?

typisch weer zo iemand die meent dat het sociale vangnet een recht is zonder plichten. (of je zit in de WW, dan heb je ook plichten).
Maar daar willen we niks van weten he?

ps: appelplukken misschien iets voor jou? Heb je niet eens een reintegratiecursusje voor nodig. Allen even luisteren en kijken hoe de boer het voordoet.


:stout:

taouanza
15-09-04, 12:08
Ik heb net gehoord dat het UWV een no cure no payregel hanteert.
Dus het reintegratiebureau krijgt een gedeelte en als ze iemand aan een baan hebben geholpen dan krijgen ze meer.

Dus ze doen niks aan scholing of curcussen want dat kost ze geld wat ze dus eerst zelf moeten betalen. En daar hebben ze geen zin in.
Dus moet je op eigen gelegenheid een baan zoeken en eventuele curcussen zelf betalen. En als je dan op eigen gelegenheid een baan of een vaste inkomen heb krijg het reintegratiebureau betaalt.
Het enige wat ze bieden is een sollicitatiecurcus en die heb ik niet nodig.
Kan het krommer?

Joepie
15-09-04, 12:40
Geplaatst door taouanza
Ik heb net gehoord dat het UWV een no cure no payregel hanteert.
Dus het reintegratiebureau krijgt een gedeelte en als ze iemand aan een baan hebben geholpen dan krijgen ze meer.

Dus ze doen niks aan scholing of curcussen want dat kost ze geld wat ze dus eerst zelf moeten betalen. En daar hebben ze geen zin in.
Dus moet je op eigen gelegenheid een baan zoeken en eventuele curcussen zelf betalen. En als je dan op eigen gelegenheid een baan of een vaste inkomen heb krijg het reintegratiebureau betaalt.
Het enige wat ze bieden is een sollicitatiecurcus en die heb ik niet nodig.
Kan het krommer?


wat info:
Reïntegratietrajecten voor allochtonen en herkansers
8 maart 2004

UWV heeft met 24 bedrijven contracten gesloten voor de reïntegratie van ruim 9.500 cliënten. Het gaat om reïntegratietrajecten voor allochtone cliënten en cliënten die ondanks een eerder reïntegratietraject niet aan het werk gekomen zijn, de zogenoemde tweede-kanstrajecten. Het doel is om via de reïntegratiecontracten, die op 1 april ingaan, minimaal 3.400 werklozen en arbeidsgehandicapten uit deze doelgroepen aan het werk te helpen.

UWV intensiveert hiermee de reïntegratie van allochtonen. Bij het aanbieden van een reïntegratietraject maakt UWV in beginsel geen onderscheid tussen allochtonen en autochtonen. De ervaring tot nu toe leert echter dat allochtone cliënten minder vaak aan een reïntegratietraject beginnen dan autochtonen, dat zij minder vaak weer aan het werk komen en dat een specifieke aanpak soms gewenst is. Dit geldt het sterkst voor allochtone vrouwen. Om de reïntegratie van allochtone vrouwen te bevorderen sluit UWV nu ook contracten met een aantal reïntegratiebedrijven dat zich speciaal richt op allochtone vrouwen. Onderdeel van die specifieke aanpak is dat wanneer taalproblemen een belemmering vormen voor de werkhervatting een praktijkgerichte taalcursus deel uitmaakt van het reïntegratietraject. Ook wordt bij de reïntegratie door de bedrijven meer aandacht besteed aan problemen die samenhangen met de sociaal-culturele context.

Ook voor de andere doelgroep, cliënten die al eerder aan een reïntegratietraject begonnen maar niet aan het werk gekomen zijn, geldt dat de cliënten over het algemeen moeilijker bemiddelbaar zijn. Vorig jaar heeft UWV in een proef ruim 2.200 kansrijke cliënten uit een groep van 5.100 opnieuw een reïntegratietraject kunnen aanbieden. Dit resultaat is aanleiding geweest om een tweede-kanstraject voortaan in het hele land aan te bieden aan cliënten voor wie een eerder traject geen resultaat opleverde.

De reïntegratiebedrijven ontvangen voor deze reïntegratietrajecten een vergoeding op basis van no cure less pay. Leiden de inspanningen van het reïntegratiebedrijf niet tot een baan dan vergoedt UWV een deel van de kosten die gemaakt worden voorafgaand aan de daadwerkelijke plaatsing. Dit in tegenstelling tot financiering op basis van no cure no pay. UWV hanteert no cure less pay voor alle doelgroepen die moeilijker bemiddelbaar zijn. De gemiddelde prijs van de nu aanbestede reïntegratietrajecten is 4500 euro.

De aanbesteding van deze reïntegratietrajecten is de laatste in een cyclus van vier. Het afgelopen jaar zijn contracten afgesloten voor de reïntegratie van arbeidsgehandicapten, werklozen, jonggehandicapten en arbeidsgehandicapten met psychische of visueel/auditieve problematiek. De contracten gelden steeds voor één jaar.


nog wat info:

http://www.uwv.nl/Images/IR12002712_tcm3-1822.pdf

Wat zijn mijn rechten en plichten bij reïntegratie?
Welke rechten heeft u tijdens uw reïntegratie?
Tijdens uw uitkering heeft u bepaalde rechten.
Wij nemen uw rechten serieus. Uw rechten op een rijtje:
• u mag zelf het reïntegratiebedrijf kiezen;
• met klachten over het reïntegratiebedrijf kunt u bij dat bedrijf terecht.
Komt u er met het reïntegratiebedrijf niet uit? Dan werken wij samen met u aan een oplossing;
• UWV en het reïntegratiebedrijf gaan vertrouwelijk om met uw gegevens. UWV geeft het reïntegratiebedrijf alleen die informatie die noodzakelijk is om uw reïntegratietraject goed te kunnen uitvoeren;
• u heeft het recht om uw gegevens die bij ons en bij het reïntegratiebedrijf bekend zijn in te zien en eventueel te corrigeren;
• u heeft er recht op dat wij bereikbaar zijn wanneer u een vraag wilt stellen, bezwaar wilt maken, of een klacht wilt indienen;
• u mag altijd iemand meenemen als u een afspraak heeft met ons of het reïntegratiebedrijf;
• u heeft recht op een snelle en goede dienstverlening; dus ook als u een reactie van ons verwacht. U heeft dus ook het recht te weten wanneer u een reactie kunt verwachten en wanneer wij actie van u verwachten. Daarom zetten wij de regels waar u zich aan moet houden overzichtelijk op een rij.

Welke regels gelden er voor u?
De regels die voor u gelden tijdens uw reïntegratie zijn erop gericht dat u er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. De volgende regels gelden voor u.
• als u nog (medische) belemmeringen ondervindt, dan verwachten wij van u dat u zich actief bezighoudt met uw herstel;
• als u nog ziek of gehandicapt bent, kunt u misschien wel aan het werk.
Als dat zo is, verwachten wij van u dat u eraan meewerkt om uw kansen
te benutten of te vergroten;
• wij verwachten van u dat u verschijnt op een oproep van het
reïntegratiebedrijf, bijvoorbeeld voor een intakegesprek. Daarbij werkt u
eraan mee om een plan van aanpak op te stellen dat op uw situatie is
toegesneden;
• als u een scholing of opleiding gaat volgen, verwachten wij van u dat u er alles aan doet om de scholing of opleiding met goed gevolg af te ronden;
• wij verwachten van u dat u niet zonder overleg en toestemming stopt met het traject. Neem contact met ons op als u twijfelt of als u wilt stoppen, dan kunnen wij samen de situatie bespreken;
• geef veranderingen in uw situatie direct door aan UWV. Bijvoorbeeld als u gaat werken of als uw inkomsten veranderen.

Wat als u zich niet aan de regels houdt?
Uw reïntegratiebedrijf houdt ons op de hoogte van de voortgang van de
reïntegratie. Als wij vermoeden dat u zich niet aan de regels heeft gehouden, kan dat gevolgen hebben voor uw uitkering. U krijgt natuurlijk de gelegenheid om uit te leggen hoe het komt dat u zich niet aan de regels heeft gehouden. Misschien had u een goede reden, bijvoorbeeld omdat u in het ziekenhuis lag. Als blijkt dat er geen goede reden was, dan zult u een korting rijgen op uw uitkering.
Als u een wijziging in uw situatie niet aan UWV doorgeeft, krijgt u een boete opgelegd. Het kan ook voorkomen dat u een brief met een waarschuwing van ons ontvangt, bijvoorbeeld als u een formulier te laat terugstuurt. Uw uitkering wordt dan niet meteen gekort, maar dat gebeurt wél als u daarna nog een keer dezelfde regel overtreedt.

Joesoef
15-09-04, 13:00
Een reintergratietraject is nog geen werk. Na een half jaar tot een jaar sta je weer op straat......

rja
15-09-04, 13:10
Geplaatst door taouanza
Ik heb net gehoord dat het UWV een no cure no payregel hanteert.
Dus het reintegratiebureau krijgt een gedeelte en als ze iemand aan een baan hebben geholpen dan krijgen ze meer.

Dus ze doen niks aan scholing of curcussen want dat kost ze geld wat ze dus eerst zelf moeten betalen. En daar hebben ze geen zin in.
Dus moet je op eigen gelegenheid een baan zoeken en eventuele curcussen zelf betalen. En als je dan op eigen gelegenheid een baan of een vaste inkomen heb krijg het reintegratiebureau betaalt.
Het enige wat ze bieden is een sollicitatiecurcus en die heb ik niet nodig.
Kan het krommer?
Ik ben ooit begonnen in de it, bijna twintig jaar geleden via een cursus van het Arbeidsburo , ik werkt nog steeds in de it , een nadeel als je it werkt , je moet je blijven scholen, anders val je buiten de boot. Mijn werkgevers waren niet bereid om die scholing te betalen, dus dat ik moet uit eigen zak betalen en ik heb al een achterstand, maar ik kan moeilijk de tijd vinden om dit te doen, of de wil.


Maar opleidingen geeft het Arbeidsburo niet meer ?

Joesoef
15-09-04, 13:18
Geplaatst door rja
Ik ben ooit begonnen in de it, bijna twintig jaar geleden via een cursus van het Arbeidsburo , ik werkt nog steeds in de it , een nadeel als je it werkt , je moet je blijven scholen, anders val je buiten de boot. Mijn werkgevers waren niet bereid om die scholing te betalen, dus dat ik moet uit eigen zak betalen en ik heb al een achterstand, maar ik kan moeilijk de tijd vinden om dit te doen, of de wil.

Maar opleidingen geeft het Arbeidsburo niet meer ?

Ik denk dat jou werkgevers liegen als ze beweren dat ze op dit moment geen opleiding voor jou willen betalen ivm met de kosten daaraan verbonden. Nu is het nog zo dat een werkgever er belastingtechnisch aan verdient op het moment dat ze iemand scholing laten volgen.

Waarschijnlijk is het probleem dat ze geen moeite willen doen om een invaller voor jou te regelen oid.

Dat een arbeidsbureau geen zin heeft om opleidingen te betalen is wel logisch. Zo een opleiding kost duizenden euro's en 9 van de 10 keren vind de cursist geen passende arbeid op de cursus.

rja
15-09-04, 13:24
Geplaatst door Joesoef
Dat een arbeidsbureau geen zin heeft om opleidingen te betalen is wel logisch. Zo een opleiding kost duizenden euro's en 9 van de 10 keren vind de cursist geen passende arbeid op de cursus. [/B]
bij mij was het cursus van tien maanden, 5 maanden theorie, 5 maanden stage.

Bij het stage bedrijf, heb ik mijn eerste baan in de it gekregen. Dan is met veel cursisten gebeurd, maar dat is wel langgeleden ergens in 1985.

Joepie
15-09-04, 13:31
Geplaatst door rja
Ik ben ooit begonnen in de it, bijna twintig jaar geleden via een cursus van het Arbeidsburo , ik werkt nog steeds in de it , een nadeel als je it werkt , je moet je blijven scholen, anders val je buiten de boot. Mijn werkgevers waren niet bereid om die scholing te betalen, dus dat ik moet uit eigen zak betalen en ik heb al een achterstand, maar ik kan moeilijk de tijd vinden om dit te doen, of de wil.


Maar opleidingen geeft het Arbeidsburo niet meer ?

idd stilstand is achteruitgang en dat geldt dus ook impliciet m.b.t. bovenstaande voor de werkgever. De werkgever moet es de bijgevoegde waarde gaan afwegen tegenover kostenposten en tot de conclusie komen dat inversteren in kennis een pre is wil je een gezond bedrijf houden met een verbeterde oftwel geoptimaliserende concurrentiepositie. Informatie is een synoniem aan kennis en kennis is macht.

(ja ik ben ook een it-er)