PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse Profvoetballer slaat terrorisme-expert inelkaar



Jar
14-09-04, 12:24
Profvoetballer slaat terrorisme-expert inelkaar
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Gazet van Antwerpen
Gepubliceerd: dinsdag 14 september 2004 @ 03:59
Joost-mag-het-weten had ons via de nieuws-submit te melden:

Profvoetballer Rachid Belabed van de Belgische eersteklasser La Louvière is op staande voet ontslagen nadat hij een terrorisme-expert in elkaar had geslagen. De 23-jarige voetballer van Marokkaanse komaf sloeg toe na een politiek-debat op de Belgische tv-zender RTL-TVI.

Volgens het slachtoffer, terrorisme-deskundige Claude Moniquet, wachtte Belabed hem na afloop van het programma op. ''Hij zei me: ik heb u niet graag. U bent een vijand van de islam en een racist. Hij heeft me vastgepakt en een volle minuut op mijn gezicht geslagen", aldus een verbouwereerde Moniquet. De terrorisme-expert vermoedt dat Belabed het niet eens was met de link die tijdens het tv-debat werd gelegd tussen de islam en het terrorisme.

Nadat de voetballer door de politie was opgepakt werd zijn auto doorzocht. Daarbij werden boeken van extremistisch-islamitische inslag aangetroffen. Balabed nam overigens niet deel aan het tv-debat. Blijkbaar had hij thuis naar de televisie zitten kijken, en had hij zich geërgerd aan Moniquet waarna hij snel naar het RTL-complex was gereden.

Claude Moniquet is directeur van het Europees centrum voor strategische inlichtingen en veiligheid. Voetballer Rachid Belabed begon zijn carriere bij Anderlecht en speelde onder meer bij het Schotse Aberdeen. Vorig jaar raakte Belabed al eens in opspraak toen hij tijdens de competitie 6 weken lang spoorloos was. Hij verbleef toen enige tijd in Marseille, maar Belabed gaf nooit een verklaring waarom hij een tijdje verdween.

Tomas
14-09-04, 12:27
Geplaatst door Jar
Hij zei me: ik heb u niet graag. U bent een vijand van de islam en een racist.

Balkenende kan trots op 'm zijn.

Bofko
14-09-04, 12:40
Ik heb een tijd terug een discussie gezien, met alleen deelnemers uit Arabische landen -die integraal werd uitgezonden door de VPRO.
Het thema was de rol van Amerika in de wereld.

Er was slechts één man (uit Soedan) die doorhad hoe analyses werken.
Hij gaft aan hoe de grote politieke macht van de VS in de loop van de tijd had kunnen ontstaan en van daaruit zijn visie op de toekomst. Uit die visie bleek een toenemende veramerikanisering van de wereld.

Deze conclusie werd gezien door anderen als een aanval op de Islam. De man moest zijn conclusies herzien want werd anders gezien als vijand van het volk en kreeg zelfs bedreigingen naar zijn hoofd geslingerd . Zelfs door de 'neutrale' discussieleider.

Blijkbaar is het voor veel mensen heel moeilijk om een onderscheid te maken tussen (1) een visie hebben en (2) partij kiezen.

:D Heerlijke TV.

deleted user
14-09-04, 12:49
Geplaatst door Jar
Daarbij werden boeken van extremistisch-islamitische inslag aangetroffen.

http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/pinocchio.gif

Jar
14-09-04, 12:49
Blijkbaar is het voor veel mensen heel moeilijk om een onderscheid te maken tussen (1) een visie hebben en (2) partij kiezen.

:duim:

Japio
14-09-04, 12:54
Geplaatst door Jar
Profvoetballer slaat terrorisme-expert inelkaar
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Gazet van Antwerpen
Gepubliceerd: dinsdag 14 september 2004 @ 03:59
Joost-mag-het-weten had ons via de nieuws-submit te melden:

Profvoetballer Rachid Belabed van de Belgische eersteklasser La Louvière is op staande voet ontslagen nadat hij een terrorisme-expert in elkaar had geslagen. De 23-jarige voetballer van Marokkaanse komaf sloeg toe na een politiek-debat op de Belgische tv-zender RTL-TVI.

Volgens het slachtoffer, terrorisme-deskundige Claude Moniquet, wachtte Belabed hem na afloop van het programma op. ''Hij zei me: ik heb u niet graag. U bent een vijand van de islam en een racist. Hij heeft me vastgepakt en een volle minuut op mijn gezicht geslagen", aldus een verbouwereerde Moniquet. De terrorisme-expert vermoedt dat Belabed het niet eens was met de link die tijdens het tv-debat werd gelegd tussen de islam en het terrorisme.

Nadat de voetballer door de politie was opgepakt werd zijn auto doorzocht. Daarbij werden boeken van extremistisch-islamitische inslag aangetroffen. Balabed nam overigens niet deel aan het tv-debat. Blijkbaar had hij thuis naar de televisie zitten kijken, en had hij zich geërgerd aan Moniquet waarna hij snel naar het RTL-complex was gereden.

Claude Moniquet is directeur van het Europees centrum voor strategische inlichtingen en veiligheid. Voetballer Rachid Belabed begon zijn carriere bij Anderlecht en speelde onder meer bij het Schotse Aberdeen. Vorig jaar raakte Belabed al eens in opspraak toen hij tijdens de competitie 6 weken lang spoorloos was. Hij verbleef toen enige tijd in Marseille, maar Belabed gaf nooit een verklaring waarom hij een tijdje verdween.

Voetbal is oorlog :)

Goodnight
14-09-04, 12:57
Geplaatst door deleted user
http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/pinocchio.gif

wat schattig!1
Lijkt wel dat poppetje wat zoveel loog!!

DEMOcraat
14-09-04, 12:58
Geplaatst door Jar
. De terrorisme-expert vermoedt dat Belabed het niet eens was met de link die tijdens het tv-debat werd gelegd tussen de islam en het terrorisme.

.

een islamitische voetballer verwacht immers een link tussen islam en voetbal...

Spoetnik
14-09-04, 13:45
Geplaatst door Bofko
Blijkbaar is het voor veel mensen heel moeilijk om een onderscheid te maken tussen (1) een visie hebben en (2) partij kiezen.


Ik kan je vertellen dat dit principe ook nog wel eens hier in Nederland en maroc.nl terug te vinden is. Alternatieve analyses en uitleg van situaties in het buitenland worden bijvoorbeeld snel afgeschreven als linkse complotten of nog erger goedpraten van terreur. Ondanks een overweldigende informatie die westerse ogen zouden moeten openen blijven ze vasthouden aan hun beperkte wereldvisie. Ik heb het de afgelopen dagen nog weer meegemaakt hier op maroc.nl.

akram
14-09-04, 14:31
Geplaatst door Spoetnik
Ik kan je vertellen dat dit principe ook nog wel eens hier in Nederland en maroc.nl terug te vinden is. Alternatieve analyses en uitleg van situaties in het buitenland worden bijvoorbeeld snel afgeschreven als linkse complotten of nog erger goedpraten van terreur. Ondanks een overweldigende informatie die westerse ogen zouden moeten openen blijven ze vasthouden aan hun beperkte wereldvisie. Ik heb het de afgelopen dagen nog weer meegemaakt hier op maroc.nl.

dat is dagelijkse kost hier op maroc.nl
de verlichte arabiertjes vinden dat de niet verlichte broeders een eigen mening moeten vormen maar o wee als die afwijkt van hun visie op de wereld dan ben je ineens een geindoctrineerd wezentje die als een schaap OBL en consorten achterna loopt

observer
15-09-04, 08:35
Geplaatst door DEMOcraat
een islamitische voetballer verwacht immers een link tussen islam en voetbal... als hij daardoor nu nog eens elke dag 5x zou scoren zou zijn kostje gekocht zijn :schok: