PDA

Bekijk Volledige Versie : Emotie en rumoer over 'mosknee'



deleted user
15-09-04, 15:14
gewist

dicksr
15-09-04, 17:16
Geplaatst door deleted user
[B]ARNHEM - "Ik wil maar een ding weten: kan ik vanavond stemmen of ik tegen een moskee ben?" "Nee. Dan ga ik weer." En weg is de eerste.

Aan Bahoeddin Budak,
voorzitter van de Islamitische Unie in Arnhem, vervolgens de schier
onmogelijke klus uit te leggen waarom hij een moskee in de wijk wil
neerzetten.

"Ik woon nu dertig jaar in Nederland", begint Budak zijn
betoog. "Maar ik vraag me af of ik hier nog dertig jaar mag wonen."


Begin december volgt er een echte informatieavond. "Met een echte
uitnodiging", belooft De Ronde.

De Gelderlander, 15/9/2004

Prachtig beeld, goed verwoord door Budak!

En nu pr in diezelfde lokale schaal bedrijven om dit beeld verder inhoud te geven.

Die moskee komt er!

observer
15-09-04, 22:04
en als er een hondevoerfabriek achter hun huizen komt en men klaagt gaan de honden van de wijk dan zitten sippen

het feit dat men geen moskee achter hun huizen wil wil niet zeggen dat ze iets tegen de islam hebben

DEMOcraat
15-09-04, 22:09
Geplaatst door observer
en als er een hondevoerfabriek achter hun huizen komt en men klaagt gaan de honden van de wijk dan zitten sippen

het feit dat men geen moskee achter hun huizen wil wil niet zeggen dat ze iets tegen de islam hebben

ik vraag me af of ergens nog een plaats voor een moskee in nederland is.

taouanza
15-09-04, 22:09
Geplaatst door observer
en als er een hondevoerfabriek achter hun huizen komt en men klaagt gaan de honden van de wijk dan zitten sippen

het feit dat men geen moskee achter hun huizen wil wil niet zeggen dat ze iets tegen de islam hebben

Wat een vergelijking zeg hondenvoerfabriek en moskee.
Nee jij hebt zeker niks tegen moslims.
mensen vergelijken met rottend vleesafval moet kunnen.

Jar
15-09-04, 22:26
ik vraag me af of ergens nog een plaats voor een moskee in nederland is.

Zeker weten van wel. Als ze de bouw gewoon aanpassen aan de bouwstijl in de wijk zullen er een stuk minder protesten komen.

observer
16-09-04, 09:01
Geplaatst door taouanza
Wat een vergelijking zeg hondenvoerfabriek en moskee.
Nee jij hebt zeker niks tegen moslims.
mensen vergelijken met rottend vleesafval moet kunnen. onzin

wat ik bedoel is dat als er ergens weerstand is tegen een bouwproject dan zijn daar procedures voor, en dat is terecht want mensen hebben het recht op invloed van hun woonomgeving

het maakt niet uit wat er komt dat recht hebben ze

of het nu een kerk moskee vogelzangzaadhouderbevestigingklipkjesfabriek of wat dan ook is

de boodschap van die man over recht op een plaats om zijn geloof te belijden mag dan waar zijn dat doet niets af aan het recht van de omgeving te kijken of de aantasting van die omgeving door bebouwing iets is wat ze willen


alleen als het een moskee is dan wordt er meteen amateurdrama van gemaakt:

"oh het is omdat we moslims zijn" "we willen me het land uit hebben" "het is discriminatie"

etcetc

regels en procedures gelden voor iedereen

DEMOcraat
16-09-04, 11:57
Geplaatst door Jar
Zeker weten van wel. Als ze de bouw gewoon aanpassen aan de bouwstijl in de wijk zullen er een stuk minder protesten komen.

zelf vind ik dat de bouw moet worden aangepast.maar daar ligt het probleem niet ieder bewoner wil geen moskee naast zijn of haar huis.
het zijn gewoon schijnheilige om te zeggen ik heb niets tegen de islam maar ik wil geen moskee naast mijn huis en de gemeente wil niet dat een bepaalden bevolkings groep in een bepaalde wijk gaat wonen spreiden moete ze dus hoe wil je nog een moskee bouwen..

observer
16-09-04, 13:42
het zijn gewoon schijnheilige om te zeggen ik heb niets tegen de islam maar ik wil geen moskee naast mijn huis

ik heb niets tegen vliegtuigen maar of ik een vliegveld naast mijn huis wil hebben?

ik heb nietas tegen autos maar of ik ene racebaan naast mijn huis wil hebben?

waarom zou iemand iets tegen de islam moeten hebben als hij geen moskee naast de deur wil

sterker nog ik ken minstens 1 geval waar de klagers moslims waren die het niet zagen zittten dat ze op vrijdag niet bij hun eigen huis konden komen

DEMOcraat
16-09-04, 13:52
Geplaatst door observer
ik heb niets tegen vliegtuigen maar of ik een vliegveld naast mijn huis wil hebben?

ik heb nietas tegen autos maar of ik ene racebaan naast mijn huis wil hebben?

waarom zou iemand iets tegen de islam moeten hebben als hij geen moskee naast de deur wil

sterker nog ik ken minstens 1 geval waar de klagers moslims waren die het niet zagen zittten dat ze op vrijdag niet bij hun eigen huis konden komen

ik ga verder niet in op die vergelijkingen ven je....ik heb niets tegen nederlanders maar of ik hun huis naast mij wil hebben.

er is volgens mij geen plaats voor en moskee of ze moeten buiten de steden gebouwd worden.

dicksr
16-09-04, 14:22
Geplaatst door DEMOcraat


er is volgens mij geen plaats voor en moskee of ze moeten buiten de steden gebouwd worden.

Niet zo somber, zo lang erkrken met torens worden gebouwd, zullen er ook wel moskeeen met minaretten kunnen worden gebouwd.

In beide gevallen geeft het afgeven van vergunningen de 'brave' burger inspraak, net zoals bij het kappen van een boom in je tuin, het bouwen van een dakkapel, e.d.

Bij een moskee zal het verzet wat feller zijn (angst voor het onbekende, geen haat tegen de Islam) maar de procedure uiteindelijk neutraal en doorgaans positief, worden afgewikkeld. Het kost wel zeeeeeeeeeeeeen van tijd.

observer
16-09-04, 15:41
Geplaatst door DEMOcraat
ik ga verder niet in op die vergelijkingen ven je....ik heb niets tegen nederlanders maar of ik hun huis naast mij wil hebben.

er is volgens mij geen plaats voor en moskee of ze moeten buiten de steden gebouwd worden. ze zijn zeker valide omdat ze allen het leven van de omwonenden beinvloeden

en als jij rustig woont en de tokkies worden ineens naast je gedumpt klaag je ook

Max Stirner
16-09-04, 15:54
Geplaatst door observer
ze zijn zeker valide omdat ze allen het leven van de omwonenden beinvloeden

en als jij rustig woont en de tokkies worden ineens naast je gedumpt klaag je ook



:D Eerst vergelijk je die moskee met een hondenvoerfabriek, nu weer met de tokkies........ je drukt je een beetje ongelukkig uit, ben benieuwd wat de reacties zullen zijn...... :D

Meineed
16-09-04, 17:11
De anderen blijven. Ze eisen duidelijkheid: komt er een moskee in
hun achtertuin?

Mag het in hun voortuin wel? :o