PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika noemt het beestje bij zijn naam en Europa bibbert weer eens in een hoekje.



LiberatedArab
15-09-04, 18:12
Ondanks het feit dat Amerika's troepen al dunbezaait zijn komt Colin Powell naar de VN om het gewoon te noemen wat het is: Genocide (Darfur).

De Europeanen lopen zweterig als kakelende kippen door elkaar, bang dat dit woord "genocide" betekend dat ze toch maar weer eens een keer hun defensie uitgaven moeten gaan verhogen. Bang dat er nu echt wat van ze verlangt word om anderen volken te beschermen.

De Arabische wereld is natuurlijk allang druk bezig complottheorieen te verzinnen om de hele zaak op Amerika's oliebelangen en Israel af te schuiven.

Meningen?

LiberatedArab
15-09-04, 18:28
Geplaatst door Rocky
Ya sharmut. Enta 7imar kebir wa laysa 3arabi

Nee ik ben geen zoon van een hoer.
Nee ik ben geen ezel.
Ja ik kan wel Arabisch lezen.

Dapper hoor jochie, ben je bang dat als je me zo in het nederlands beledigd dat andere mensen zien hoe laag en laf je bent? Wederom een antwoord die veel meer over de schrijver verteld dan over mij. Val de boodschapper maar aan. Massaal. De boodschap zal niet sterven en er zullen steeds meer boodschappers komen. En ik blijf gewoon alles in het Nederlands schrijven. Dank je wel!

:)

Rocky
15-09-04, 18:30
Geplaatst door LiberatedArab
Nee ik ben geen zoon van een hoer.
Nee ik ben geen ezel.
Ja ik kan wel Arabisch lezen.

Dapper hoor jochie, ben je bang dat als je me zo in het nederlands beledigd dat andere mensen zien hoe laag en laf je bent? Wederom een antwoord die veel meer over de schrijver verteld dan over mij. Val de boodschapper maar aan. Massaal. De boodschap zal niet sterven en er zullen steeds meer boodschappers komen. En ik blijf gewoon alles in het Nederlands schrijven. Dank je wel!

:)




Jij bent nep :haha:

Lawrence
15-09-04, 18:31
Geplaatst door Rocky
fa in kana hada debanoen, fa man kana el7imar?

Ik kan geen arabisch lezen, maar waarom reageert iedereen zo gefucked op LiberatedArab?

Het is toch maar de mening van LiberatedArab?

Lawrence
15-09-04, 18:32
Geplaatst door Rocky
Jij bent nep :haha:

Hoezo is hij nep? Ik denk trouwens ook dat hij nep is. Mooie grap van LiberatedArab!

Rocky
15-09-04, 18:33
Geplaatst door Lawrence
Ik kan geen arabisch lezen, maar waarom reageert iedereen zo gefucked op LiberatedArab?

Het is toch maar de mening van LiberatedArab?


Lawrence of arabia? :argwaan:

Je hebt gelijk, het is maar een opgefokte "arabiertje" dat toevallig werkt voor de CIDI

LiberatedArab
15-09-04, 18:35
Ze hebben geen verweer meer, geen argumenten. Als kleine kinderen gaan ze dan over tot beledigingen. En dan zo trots verkondigen dat er wel degelijk kritiek is binnen de eigen kring. Dit forum bewijst mijn stelling dat kritiek binnen de eigen gemeenschap simpelweg niet wordt getolereerd. Op geen enkelen manier. Als je als arabier kritiek hebt op je soortgenoten word je uitgemaakt voor zoon van een hoer, en verdenken ze je te werken voor israelische organisaties. Dat is de waarheid in de moslim gemeenschap, hier open en bloot te lezen en te zien voor iedereen.

taouanza
15-09-04, 18:39
Geplaatst door Rocky
fa in kana hada debanoen, fa man kana el7imar?

La adri


stoer he dat ik dat woord ken :wijs:

Rocky
15-09-04, 18:40
Geplaatst door LiberatedArab
Ze hebben geen verweer meer, geen argumenten. Als kleine kinderen gaan ze dan over tot beledigingen. En dan zo trots verkondigen dat er wel degelijk kritiek is binnen de eigen kring. Dit forum bewijst mijn stelling dat kritiek binnen de eigen gemeenschap simpelweg niet wordt getolereerd. Op geen enkelen manier. Als je als arabier kritiek hebt op je soortgenoten word je uitgemaakt voor zoon van een hoer, en verdenken ze je te werken voor israelische organisaties. Dat is de waarheid in de moslim gemeenschap, hier open en bloot te lezen en te zien voor iedereen.

Hoeveel krijg je van Ronny Naftaniel voor je bijdragen hier? Ik wist wel dat Arabisch verplicht is gesteld alvorens je bij CIDI kan werken :hihi:

taouanza
15-09-04, 18:43
Geplaatst door Rocky
Hoeveel krijg je van Ronny Naftaniel voor je bijdragen hier? Ik wist wel dat Arabisch verplicht is gesteld alvorens je bij CIDI kan werken :hihi:

Je geeft die vlieg te veel eer man.
Hij kickt gewoon op negatieve aandacht.
Gewoon negeren die handel hij heeft toch niks te melden.


maar spreek je goed arabisch?

Dutchguy
15-09-04, 18:43
Geplaatst door LiberatedArab
Ze hebben geen verweer meer, geen argumenten. Als kleine kinderen gaan ze dan over tot beledigingen. En dan zo trots verkondigen dat er wel degelijk kritiek is binnen de eigen kring. Dit forum bewijst mijn stelling dat kritiek binnen de eigen gemeenschap simpelweg niet wordt getolereerd. Op geen enkelen manier. Als je als arabier kritiek hebt op je soortgenoten word je uitgemaakt voor zoon van een hoer, en verdenken ze je te werken voor israelische organisaties. Dat is de waarheid in de moslim gemeenschap, hier open en bloot te lezen en te zien voor iedereen.

Blijkbaar.

Stel dat ik voor iedere Nederlander met een mening die van de mijne afwijkt me afvraag of het wel een 'echte' Nederlander is. Beetje vreemd gedrag wat ik hier op het forum zie.

taouanza
15-09-04, 18:48
Geplaatst door Dutchguy
Blijkbaar.

Stel dat ik voor iedere Nederlander met een mening die van de mijne afwijkt me afvraag of het wel een 'echte' Nederlander is. Beetje vreemd gedrag wat ik hier op het forum zie.

Blijkbaar je wordt bedankt Dutchguy.
Blijkbaar heb Rabiah, Goodnight en ik en vele anderen niks te melden.
En leveren we ook nooit kritiek op onze eigen gemeenschap.
Blijkbaar heb jij het licht gezien met de bevrijdde vlieg die het nooit in zijn hoofd haalt om iemand te beledigen.
Wat een verademing moet het voor je zijn iemand die zegt dat alle moslims extremisten zijn en zitten te broeden.
Blijkbaar hebben we je ff mooi 2 jaar lang voor de gek gehouden eindelijk ontdek je de waarheid.
Moet je ff zitten?

Spoetnik
15-09-04, 18:49
Waarom moeten wij de zooi opruimen in Darfur? Als die Darfur rebellen zo nodig hulpverleners gaan kidnappen en arabische vrouwen verkrachten waarom zouden wij in het westen dan moeten ingrijpen wanneer diezelfde darfur rebellen worden teruggepakt?

Bovendien er is nauwelijks olie, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Ja ik snap liberatedarab echt niet, slachten de moslims een keer elkaar af, in plaats van joden, christenen of ander gespuis en dan is het weer niet goed.

LiberatedArab
15-09-04, 18:50
Yep, als je als nederlander staat de nederlandse staat, de nederlandse cultuur, de nederlandse buitelandse politiek, etc bekritiseerd.......dan word je volledig geaccepteerd als een volledige nederlander. In de Arabische wereld geld dat dus niet. Terwijl de salonarabieren hier leuk lopen te discussieren over vrijheid en democratie in het middenoosten is het hele concept van vrijheid en democratie nog steeds niet door gedrongen in hun hoofden. Wat ze simpelweg niet zien is dat het niet de meepraters, maar het juistde critici die daadwerkelijk een democratie en een sterke cultuur definieren. Als er dus iets moet veranderen in de Arabische fatalistische cultuur zal het zeker niet van hun komen, die elke discussie en argument proberen te ontwijken door in ordinaire scheldpartijen te eindigen, en dan ook nog het lef hebben te beweren dat IK niets nuttigs te melden heb.

Goodnight
15-09-04, 18:50
Geplaatst door Dutchguy
Blijkbaar.

Stel dat ik voor iedere Nederlander met een mening die van de mijne afwijkt me afvraag of het wel een 'echte' Nederlander is. Beetje vreemd gedrag wat ik hier op het forum zie.

Dat is niet de enige reden Dutchie,ik heb al een aantal ker gereageerd, maar hij reageert alleen op de zaken die zijn vooroordeel bevestigd.
Niemand zegt tegen hem waarom ben je atheist, waarom ben ageer je tegen DE arabieren.
het is meer zijn manier van alles over een kam scheren waardoor hij door mand valt.Want hij weet dat moslims uit meerdere volken bestaan dan alleen maar Arabieren.Zeker op dit forum waar het merendeel van de Marokkanen Berbers is.

Hij is op zoek naar vooroordeel bevestigende opmerkingen of reacties, maar regaeert daarentegen niet op bepaalde zaken.
Zijnmanier van reageren roept vraagtekens op.

En he van mij mag hij zich afkeren van de Islam, zich niet Aarbisch voelen of juist wel.
Wat irritatie opwekt is zijn aanmatigende houding.

Rocky
15-09-04, 18:52
Geplaatst door Dutchguy
Blijkbaar.

Stel dat ik voor iedere Nederlander met een mening die van de mijne afwijkt me afvraag of het wel een 'echte' Nederlander is. Beetje vreemd gedrag wat ik hier op het forum zie.


Onzin, hij is op eruit om te provoceren. Dat iemand als hij zo tegendraads is in wat alle arabieren denken en doen, dat wekt gewoon wantrouwen. Alleen z'n nick al. :kotsen:

Jullie mogen het wel fantastisch vinden wat deze "Arabier" schrijft en dat hij zeg maar tegen het "systeem" ingaat. Zegt meer iets over jullie (generaliseer) dat jullie de meningen van de meerderheid niet respecteren. Tuurlijk is het erg wat daar in Darfur gebeurd. De zwijgende meerderheid wil ook zo snel een einde aan maken. Maar ik ga niet spuwen op alle Arabieren.

Goodnight
15-09-04, 18:56
Geplaatst door LiberatedArab
Yep, als je als nederlander staat de nederlandse staat, de nederlandse cultuur, de nederlandse buitelandse politiek, etc bekritiseerd.......dan word je volledig geaccepteerd als een volledige nederlander. In de Arabische wereld geld dat dus niet. Terwijl de salonarabieren hier leuk lopen te discussieren over vrijheid en democratie in het middenoosten is het hele concept van vrijheid en democratie nog steeds niet door gedrongen in hun hoofden. Wat ze simpelweg niet zien is dat het niet de meepraters, maar het juistde critici die daadwerkelijk een democratie en een sterke cultuur definieren. Als er dus iets moet veranderen in de Arabische fatalistische cultuur zal het zeker niet van hun komen, die elke discussie en argument proberen te ontwijken door in ordinaire scheldpartijen te eindigen, en dan ook nog het lef hebben te beweren dat IK niets nuttigs te melden heb.

je wil je graag buitensluiten lieverd.
Als het je werkelijk zo aan het hart ging dan zou je voorop staan om aan de verandering te werken.
Al die zaken die je net opnoemt zijn de Nederlander of Europeean niet aankomen waaien.Daar hebben mensen voor gevochten.

Zou jij ook moeten doen inplaats van je eeuwige klaagzang over hoe slecht de Arabieren wel niet zijn en dat ze nooit wat zullen bereiken.
Wat dat betreft doe je niet onder die salonarabieren die je noemt.

verder heb je niets nuttigs te melden in mijn ogen.Ik heb werkelijk niet het idee dat ik nou wat van je kan leren......maar dat maakt mij natuurlijk gelijk weer extremistisch in jouw ogen.Jij staat totaal niet open voor discussie, het enige wat je doet is steeds maar weer opnieuw herhalen wat je daarvoor al had gezegd.Op positieve bijdragen reageerd je niet, je reageert alleen maar het liefst op de scheldpartijen.Dan is je dag weer gemaakt want die Arabieren hebben je vooroordeel bevestigd.

Bovendien....het merendeel hier is Berbers.....zou je toch moeten weten als de alwijze die je zegt te zijn.
Een beetje minder zelfingenomenheid en die oogkleppen af zal je goed doen!

LiberatedArab
15-09-04, 19:05
Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) gelovers zijn in leugens en bedrog van eigen bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de zeer grote meerderheid is. Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar. Die kleine groep moslims/arabieren/berbers die wel een afwijkende mening hebben van de meerderheid, die worden monddood gemaakt. Dit is gewoon een feit wat jullie simpelweg niet kunnen ontkennen. Ja, ik trap tegen schenen aan, en kijhard ook. Nee ik ben geen Nederlander of medewerker van het CIDI maar inderdaad een Arabier. Nee ik ben geen moslim meer maar een afvallige. En ik blijf tegen schenen aantrappen. Want als de islamitische wereld, en de Arabische en Berberse culturen ooit een inhaalslag willen maken en oprecht weer bij de wereld willen horen zullen ze ook de schenentrappers moeten kunnen accepteren. Net zoals nederlanders, amerikanen en zelfs joden hun schenentrappers al accepteren. De Islamitische wereld is ziek. Kijk elke dag maar naar het nieuws om er voorbeelden van te zien. Blijven jullie in de verdediging terwijl het kaartenhuis in elkaar stort? Of gaan jullie meehelpen het kindje beter te krijgen. Als je voor het laatste kiest, begin dan eens kritisch naar de eigen problemen te kijken, en begin eens met soortgenoten die andere meningen hebben, moslim of niet, te accepteren.
Bedenk goed dat ik hier vrijuit mijn totaal tegengestelde mening kan verkondigen. Denk je echt dat dat net zo makkelijk is in de buitenwereld? Als je antwoord nee is, denk er dan eens over na wat je zecht als je beweert dat de arabische/berberse wereld weldegelijk eigen kritiek tolereert.

taouanza
15-09-04, 19:08
Geplaatst door LiberatedArab
Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) gelovers zijn in leugens en bedrog van eigen bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de zeer grote meerderheid is. Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar. Die kleine groep moslims/arabieren/berbers die wel een afwijkende mening hebben van de meerderheid, die worden monddood gemaakt. Dit is gewoon een feit wat jullie simpelweg niet kunnen ontkennen. Ja, ik trap tegen schenen aan, en kijhard ook. Nee ik ben geen Nederlander of medewerker van het CIDI maar inderdaad een Arabier. Nee ik ben geen moslim meer maar een afvallige. En ik blijf tegen schenen aantrappen. Want als de islamitische wereld, en de Arabische en Berberse culturen ooit een inhaalslag willen maken en oprecht weer bij de wereld willen horen zullen ze ook de schenentrappers moeten kunnen accepteren. Net zoals nederlanders, amerikanen en zelfs joden hun schenentrappers al accepteren. De Islamitische wereld is ziek. Kijk elke dag maar naar het nieuws om er voorbeelden van te zien. Blijven jullie in de verdediging terwijl het kaartenhuis in elkaar stort? Of gaan jullie meehelpen het kindje beter te krijgen. Als je voor het laatste kiest, begin dan eens kritisch naar de eigen problemen te kijken, en begin eens met soortgenoten die andere meningen hebben, moslim of niet, te accepteren.
Bedenk goed dat ik hier vrijuit mijn totaal tegengestelde mening kan verkondigen. Denk je echt dat dat net zo makkelijk is in de buitenwereld? Als je antwoord nee is, denk er dan eens over na wat je zecht als je beweert dat de arabische/berberse wereld weldegelijk eigen kritiek tolereert.

Ja man je bent echt uniek.
In al die jaren dat ik aan het schenen trappen ben ben ik nog nooit uitgemaakt voor een verrader of uitgescholden door een moslim.
Ja echt uniek.:slapen:

Dutchguy
15-09-04, 19:10
Geplaatst door taouanza
Blijkbaar je wordt bedankt Dutchguy.
Blijkbaar heb Rabiah, Goodnight en ik en vele anderen niks te melden.
En leveren we ook nooit kritiek op onze eigen gemeenschap.
Blijkbaar heb jij het licht gezien met de bevrijdde vlieg die het nooit in zijn hoofd haalt om iemand te beledigen.
Wat een verademing moet het voor je zijn iemand die zegt dat alle moslims extremisten zijn en zitten te broeden.
Blijkbaar hebben we je ff mooi 2 jaar lang voor de gek gehouden eindelijk ontdek je de waarheid.
Moet je ff zitten?

Taouans, waar slaat dit stukje nou op. Ik vind dat je overprikkeld reageert als door 1 verkeerd woord mijn hele krediet bij jou weg is. Bovendien heb ik het helemaal niet over wat jij hier allemaal aanhaalt. Ik vind het gewoon gek dat iemand moet bewijzen Marokkaan of arabier te zijn omdat zijn meningen anders zijn dan anderen. Da's alles.
Net zoals ik zei, ik was het vaak niet met Lennart eens. Ga ik toch ook niet twijfelen of het wel een HOllander was? Ik vind dat gedrag nogal vreemd.

taouanza
15-09-04, 19:14
Geplaatst door Dutchguy
Taouans, waar slaat dit stukje nou op. Ik vind dat je overprikkeld reageert als door 1 verkeerd woord mijn hele krediet bij jou weg is. Bovendien heb ik het helemaal niet over wat jij hier allemaal aanhaalt. Ik vind het gewoon gek dat iemand moet bewijzen Marokkaan of arabier te zijn omdat zijn meningen anders zijn dan anderen. Da's alles.
Net zoals ik zei, ik was het vaak niet met Lennart eens. Ga ik toch ook niet twijfelen of het wel een HOllander was? Ik vind dat gedrag nogal vreemd.


Ik ben ook Nederlander als ik een afwijkende mening heb wordt ik het land uitgestuurt. Daar hoor ik niemand over kennelijk is dat gedrag dan normaal.
Jij weet donders goed dat er heleboel mpsjes werden aangemaakt door mensen die zich als moslims voordeden en hier gaan opstoken. Dus zo vreemd is dat niet als het niet wordt vertrouwd.
Mij boeit het niet want hij heef toch niks zinnigs te melden.

Ja en ik raak inderdaad geirriteert door selectieve verontwaardiging.
In ben deze week al tig keer naar Marokko gestuurd ik heb jou daar nooit over gehoord.

Lawrence
15-09-04, 19:14
Geplaatst door taouanza
Ja man je bent echt uniek.
In al die jaren dat ik aan het schenen trappen ben ben ik nog nooit uitgemaakt voor een verrader of uitgescholden door een moslim.
Ja echt uniek.:slapen:

Echt een goede, gedegen en inhoudelijke reactie :gsm:

amerika2001
15-09-04, 19:15
Geplaatst door LiberatedArab
Nee ik ben geen zoon van een hoer.
Nee ik ben geen ezel.
Ja ik kan wel Arabisch lezen.

Dapper hoor jochie, ben je bang dat als je me zo in het nederlands beledigd dat andere mensen zien hoe laag en laf je bent? Wederom een antwoord die veel meer over de schrijver verteld dan over mij. Val de boodschapper maar aan. Massaal. De boodschap zal niet sterven en er zullen steeds meer boodschappers komen. En ik blijf gewoon alles in het Nederlands schrijven. Dank je wel!

:)


Verrek, die LiberatedArab is echt een Arabier. Ik zal deze zinnetjes noteren, kan ik tzt nog een keer gebruiken.

Als simpele Yank begrijp ik niet waarom zijn verhaal zulke reacties oproept. In een democratie is het normaal dat je elkaar verbaal flink te lijf gaat en daarna een borrel drinkt. Opbouwende kritiek is het levenssap van de democratie en een hard debat is nog spannend ook.

Ik neem mijn pet af voor een knaap die de moed heeft om tegen de heersende stroom in te gaan en zich niets aantrekt van laag bij de gronds en laf gescheld. Er zijn mensen die een mes in je bast douwen als je ze voor hoerenzoon uitscheldt. Je beledigt namelijk hun moeder. De vrouw die je normalieter het meest respecteert van alle vrouwen in de wereld.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet een als Yank vermomde Arabier.

taouanza
15-09-04, 19:17
Geplaatst door Lawrence
Echt een goede, gedegen en inhoudelijke reactie :gsm:

Wie heeft me ooit uitgescholden dan?

Lawrence
15-09-04, 19:23
Geplaatst door taouanza
Ik ben ook Nederlander als ik een afwijkende mening heb wordt ik het land uitgestuurt. Daar hoor ik niemand over kennelijk is dat gedrag dan normaal.


Door wie wordt jij het land uitgestuurd? Zelfs als je hier alleen voor het geld zit en, zoals blijkt, een hekel hebt aan Nederland en haar inwoners dan wordt je niet het land uitgezet.

Het enige wat je wel moet doen is presteren.


Geplaatst door taouanza
Jij weet donders goed dat er heleboel mpsjes werden aangemaakt door mensen die zich als moslims voordeden en hier gaan opstoken. Dus dat zo vreemd is dat niet als het niet wordt vertrouwd.
[/B]

Allemaal één grote complot therorie. En jij noemt iemand die een andere mening heeft dan jij een stoker? Ook al is liberatedArab geen arabier, so what? Hij heeft een mening, en die onderbouwt hij. Jij bent het er niet mee eens zonder inhoudelijk te reageren. Jammer, volgens mij kan je dat best.


Geplaatst door taouanza
Ja en ik raak inderdaad geirriteert door selectieve verontwaardiging.
In ben deze week al tig keer naar Marokko gestuurd ik heb jou daar nooit over gehoord. [/B]

Daar wil je toch heen?

Selectieve verontwaardiging, als iemand selectief verontwaardigd is dan be jij het wel

LiberatedArab
15-09-04, 19:23
"Als het je werkelijk zo aan het hart ging dan zou je voorop staan om aan de verandering te werken.
Al die zaken die je net opnoemt zijn de Nederlander of Europeean niet aankomen waaien.Daar hebben mensen voor gevochten.

Zou jij ook moeten doen inplaats van je eeuwige klaagzang over hoe slecht de Arabieren wel niet zijn en dat ze nooit wat zullen bereiken.
Wat dat betreft doe je niet onder die salonarabieren die je noemt."

En hoe zou ik dat doen? Door mee te gaan in de mening van de grote menigte hier en Amerika en Israel overal de schuld van te geven, hoe nederlanders ons slecht behandelen en hoe we onderdrukt worden? Daar geloofde ik inderdaad in, maar daar geloof ik nu simpelweg niet in. En dat besef deel ik graag met jullie allemaal. En let wel, ik zeg niet dat Arabieren niets zullen bereiken, integendeel, ik ben zelf van nature absoluut alles behalve een pessimist. Maar om dat te bereiken moeten islamitische wereld eerst af van hun kwalen, met als grootste kwaal, anderen de schuld geven van de puinhopen die ze gemaakt hebben. Ik geloof dat dat niet kan door zachtjes te piepen. Als we zo doorgaan zijn we er over 200 jaar nog niet. Het moet door tegen schenen aan te schoppen, en inderdaad kij en kijhard. Van mij hoeven moslims niet af te vallen van hun geloof, maar wel van hun ziekelijke obsessie met Israel en Amerika en het idee dat anderen de schuld dragen van de puinhoop waar ze in zitten (zowel op sociaal als op economisch vlak).
Je zult het wel totaal niet geloven maar ik doe dit in het belang van jouw, van de moslims, van de arabieren, van de berbers, van de somaliers etc.
Want als het me niets kon schelen zou ik gewoon iets anders doen met mijn vrije tijd. Ik weet dat als er niet snel mensen op gaan staan in de arabische wereld die hard tegen schenen aanschoppen en de mensen wakker schudden dit zal gaan van kwaad tot erger. Ik voorzie ook, dat vooral met de 3e generatie (jullie kinderen) mijn soort, felle anti-arabier of anti moslim of hoe je het ook zal noemen zal verveelvuldigen. Dus zie mij maar als een voorbode op wat nog te wachten staat. Het kan nog alle kanten op. Het kan zelfs nog zo erg worden met deze oorlog (en het is een oorlog) dat de Amerikanen of de Europeanen het echt zat worden en met kernbommen gaan gooien (als je denkt dat de reactie op 9/11 overdreven was, bibber dan maar bij de gedachte wat er te gebeuren staat in het middenoosten als terroristen het voorelkaar krijgen een dirty bomb af te laten gaan). Ondanks dat heb ik toch hoop in een goede afloop. Maar die zal niet bereikt worden door de tegenstanders van de oorlog in irak en afghanistan, want die willen het liefst dat alles bij het oude blijft.

Ja, ik geloof uitendelijk wel in een goede afloop. Ik geloof dat er een dag komt waarin "mijn soort criticus" niet meer nodig zal zijn. Ze zullen er weldegelijk overal zijn die dag, en overal van Marroko tot Iran en zeker in heel europa bestaan, maar ze zullen niet meer echt nodig zijn, net zoals de anti nederlandse nederlander niet echt nodig is, of de anti amerikaanse amerikaan. En die dag zal de moslim pas echt begrijpen wat vrijheid is, als zijn zoon en dochter je in je gezicht uitlacht als jij het begint over de massamoordende zionisten of over de vrouw die ondergeschikt moet zijn. Dan begrijp je dat vrijheid niet gaat om de dingen die je wilt horen, maar juist om de dingen die je niet wilt horen.

amerika2001
15-09-04, 19:25
[B]Verrek, die LiberatedArab is echt een Arabier. Ik zal deze zinnetjes noteren, kan ik tzt nog een keer gebruiken.

Als simpele Yank begrijp ik niet waarom zijn verhaal zulke reacties oproept. In een democratie is het normaal dat je elkaar verbaal flink te lijf gaat en daarna een borrel drinkt. Opbouwende kritiek is het levenssap van de democratie en een hard debat is nog spannend ook.

Ik neem mijn pet af voor een knaap die de moed heeft om tegen de heersende stroom in te gaan en zich niets aantrekt van laag bij de gronds en laf gescheld. Er zijn mensen die een mes in je bast douwen als je ze voor hoerenzoon uitscheldt. Je beledigt namelijk hun moeder. De vrouw die je normalieter het meest respecteert van alle vrouwen in de wereld.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet een als Yank vermomde Arabier.

Lawrence
15-09-04, 19:27
Geplaatst door taouanza
Wie heeft me ooit uitgescholden dan?

Ik bedoel, waarom reageer je niet inhoudelijk op die (nep?) arabier?
Als je het niet met hem eens bent dan kan je zijn mening toch wel inhoudelijk onderuit halen, ipv lage opmerkingen maken?

Dat is mijn hele punt. Of LiberatedArab nu wel of geen arabier is, hij komt met een bepaalde analyse waar je jet nu wel of niet mee eens kunt zijn. Als je het niet met hem eens bent, kom dan met goede argumenten.

amerika2001
15-09-04, 19:28
Geplaatst door LiberatedArab
"Als het je werkelijk zo aan het hart ging dan zou je voorop staan om aan de verandering te werken.
Al die zaken die je net opnoemt zijn de Nederlander of Europeean niet aankomen waaien.Daar hebben mensen voor gevochten.

Zou jij ook moeten doen inplaats van je eeuwige klaagzang over hoe slecht de Arabieren wel niet zijn en dat ze nooit wat zullen bereiken.
Wat dat betreft doe je niet onder die salonarabieren die je noemt."

En hoe zou ik dat doen? Door mee te gaan in de mening van de grote menigte hier en Amerika en Israel overal de schuld van te geven, hoe nederlanders ons slecht behandelen en hoe we onderdrukt worden? Daar geloofde ik inderdaad in, maar daar geloof ik nu simpelweg niet in. En dat besef deel ik graag met jullie allemaal. En let wel, ik zeg niet dat Arabieren niets zullen bereiken, integendeel, ik ben zelf van nature absoluut alles behalve een pessimist. Maar om dat te bereiken moeten islamitische wereld eerst af van hun kwalen, met als grootste kwaal, anderen de schuld geven van de puinhopen die ze gemaakt hebben. Ik geloof dat dat niet kan door zachtjes te piepen. Als we zo doorgaan zijn we er over 200 jaar nog niet. Het moet door tegen schenen aan te schoppen, en inderdaad kij en kijhard. Van mij hoeven moslims niet af te vallen van hun geloof, maar wel van hun ziekelijke obsessie met Israel en Amerika en het idee dat anderen de schuld dragen van de puinhoop waar ze in zitten (zowel op sociaal als op economisch vlak).
Je zult het wel totaal niet geloven maar ik doe dit in het belang van jouw, van de moslims, van de arabieren, van de berbers, van de somaliers etc.
Want als het me niets kon schelen zou ik gewoon iets anders doen met mijn vrije tijd. Ik weet dat als er niet snel mensen op gaan staan in de arabische wereld die hard tegen schenen aanschoppen en de mensen wakker schudden dit zal gaan van kwaad tot erger. Ik voorzie ook, dat vooral met de 3e generatie (jullie kinderen) mijn soort, felle anti-arabier of anti moslim of hoe je het ook zal noemen zal verveelvuldigen. Dus zie mij maar als een voorbode op wat nog te wachten staat. Het kan nog alle kanten op. Het kan zelfs nog zo erg worden met deze oorlog (en het is een oorlog) dat de Amerikanen of de Europeanen het echt zat worden en met kernbommen gaan gooien (als je denkt dat de reactie op 9/11 overdreven was, bibber dan maar bij de gedachte wat er te gebeuren staat in het middenoosten als terroristen het voorelkaar krijgen een dirty bomb af te laten gaan). Ondanks dat heb ik toch hoop in een goede afloop. Maar die zal niet bereikt worden door de tegenstanders van de oorlog in irak en afghanistan, want die willen het liefst dat alles bij het oude blijft.

Ja, ik geloof uitendelijk wel in een goede afloop. Ik geloof dat er een dag komt waarin "mijn soort criticus" niet meer nodig zal zijn. Ze zullen er weldegelijk overal zijn die dag, en overal van Marroko tot Iran en zeker in heel europa bestaan, maar ze zullen niet meer echt nodig zijn, net zoals de anti nederlandse nederlander niet echt nodig is, of de anti amerikaanse amerikaan. En die dag zal de moslim pas echt begrijpen wat vrijheid is, als zijn zoon en dochter je in je gezicht uitlacht als jij het begint over de massamoordende zionisten of over de vrouw die ondergeschikt moet zijn. Dan begrijp je dat vrijheid niet gaat om de dingen die je wilt horen, maar juist om de dingen die je niet wilt horen. :blij:

taouanza
15-09-04, 19:28
Geplaatst door amerika2001
[B]Verrek, die LiberatedArab is echt een Arabier. Ik zal deze zinnetjes noteren, kan ik tzt nog een keer gebruiken.

Als simpele Yank begrijp ik niet waarom zijn verhaal zulke reacties oproept. In een democratie is het normaal dat je elkaar verbaal flink te lijf gaat en daarna een borrel drinkt. Opbouwende kritiek is het levenssap van de democratie en een hard debat is nog spannend ook.

Ik neem mijn pet af voor een knaap die de moed heeft om tegen de heersende stroom in te gaan en zich niets aantrekt van laag bij de gronds en laf gescheld. Er zijn mensen die een mes in je bast douwen als je ze voor hoerenzoon uitscheldt. Je beledigt namelijk hun moeder. De vrouw die je normalieter het meest respecteert van alle vrouwen in de wereld.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet een als Yank vermomde Arabier.


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

amerika2001
15-09-04, 19:31
Geplaatst door Rocky
Lawrence of arabia? :argwaan:

Je hebt gelijk, het is maar een opgefokte "arabiertje" dat toevallig werkt voor de CIDI

Het CIDI moet wel een grote organisatie zijn. Ik wil er eigenlijk ook wel werken. kan ik betaald op dit soort sites rondsnuffelen.

taouanza
15-09-04, 19:31
Geplaatst door Lawrence
Ik bedoel, waarom reageer je niet inhoudelijk op die (nep?) arabier?
Als je het niet met hem eens bent dan kan je zijn mening toch wel inhoudelijk onderuit halen, ipv lage opmerkingen maken?

Dat is mijn hele punt. Of LiberatedArab nu wel of geen arabier is, hij komt met een bepaalde analyse waar je jet nu wel of niet mee eens kunt zijn. Als je het niet met hem eens bent, kom dan met goede argumenten.

Ik doe dat al 2 jaar heb nu ff geen zin.
En zoveel onzin kan ik niet tegenop en ik gun hem die aandacht niet.
Hij gaat maar bij iemand anders egotrippen.

Over lage opmerkingen gesproken heb je zijn bijdrages gelezen.
Maar lage opmerkingen over moslims zijn dapper.
Nou lage opmerkingen over moslims zijn ook lage opmerkingen tegen mij so don't dish it if you can't take it.

Lawrence
15-09-04, 19:32
Geplaatst door amerika2001
Het CIDI moet wel een grote organisatie zijn. Ik wil er eigenlijk ook wel werken. kan ik betaald op dit soort sites rondsnuffelen.

Wat is de CIDI eigenlijk. Ja, iets joods (mossad ofzo?), maar voor de rest?

amerika2001
15-09-04, 19:34
Geplaatst door Rocky
Onzin, hij is op eruit om te provoceren. Dat iemand als hij zo tegendraads is in wat alle arabieren denken en doen, dat wekt gewoon wantrouwen.


Tegendraadse mensen zijn niet makkelijk in de omgang, maar je hebt ze wel nodig omdat ze vaak net iets anders tegen zaken aankijken dan de gemiddelde burger.

Tegendraadsheid is creativiteit.

Dutchguy
15-09-04, 19:41
Geplaatst door taouanza


Ja en ik raak inderdaad geirriteert door selectieve verontwaardiging.
In ben deze week al tig keer naar Marokko gestuurd ik heb jou daar nooit over gehoord.

En ik heb niets van jou gehoord bij die discussie over homowerpen.
Kom op zeg, jij en ik kunnen onszelf best verdedigen. Moeten we nou steeds het een en het ander op een weegschaaltje leggen? En jij weet heus wel dat jij van mij het land niet uit hoeft. Je kent me goed genoeg om te weten dat ik je graag mag.

Lawrence
15-09-04, 19:44
Geplaatst door taouanza
Ik doe dat al 2 jaar heb nu ff geen zin.

Als je nu ff geen zin hebt, waarom reageer he überhapt dan?


Geplaatst door taouanza
En zoveel onzin kan ik niet tegenop en ik gun hem die aandacht niet.
[/B]
Leg eens gefundeerd uit waarom het onzin is.


Geplaatst door taouanza
Hij gaat maar bij iemand anders egotrippen.
[/B]

Hoezo egotrippen? Niemand die wie wie LiberatedArab nu is. Waarom noem jij het dan egotrippen?


Geplaatst door taouanza
Over lage opmerkingen gesproken heb je zijn bijdrages gelezen.
Maar lage opmerkingen over moslims zijn dapper.
Nou lage opmerkingen over moslims zijn ook lage opmerkingen tegen mij so don't dish it if you can't take it. [/B]

Hoezo heeft LiberatedArab lage opmerkingen over moslims? Ik heb ze niet gezien. En als zijn opmerkingen zogenaamd laag zijn voor moslims, dan zijn jouw opmerkingen over Nederlanders en Nederland minstens even laag, zo niet lager.

Als ik die LiberatedArab goed begrepen heb, heeft hij niets tegen moslims, enkel en alleen over een bepaalde houding in de Arabische wereld die neerkomt op het eenzijdig weg schuiven van alle schuld tav de misserabele toestand in die arabische wereld op het westen (met name VS en Israel).

taouanza
15-09-04, 20:18
Geplaatst door Dutchguy
En ik heb niets van jou gehoord bij die discussie over homowerpen.
Kom op zeg, jij en ik kunnen onszelf best verdedigen. Moeten we nou steeds het een en het ander op een weegschaaltje leggen? En jij weet heus wel dat jij van mij het land niet uit hoeft. Je kent me goed genoeg om te weten dat ik je graag mag.

Shit heb een heel verhaal getypt en toen viel de site weg.:moe:

Dutchguy
15-09-04, 20:21
Geplaatst door taouanza
Shit heb een heel verhaal getypt en toen viel de site weg.:moe:

Ik merkte het ook dat de site wegviel. Maar misschien gaan we offtopic en kun je het beter pm-en.

DEMOcraat
15-09-04, 20:53
Geplaatst door LiberatedArab
Ondanks het feit dat Amerika's troepen al dunbezaait zijn komt Colin Powell naar de VN om het gewoon te noemen wat het is: Genocide (Darfur).

De Europeanen lopen zweterig als kakelende kippen door elkaar, bang dat dit woord "genocide" betekend dat ze toch maar weer eens een keer hun defensie uitgaven moeten gaan verhogen. Bang dat er nu echt wat van ze verlangt word om anderen volken te beschermen.

De Arabische wereld is natuurlijk allang druk bezig complottheorieen te verzinnen om de hele zaak op Amerika's oliebelangen en Israel af te schuiven.

Meningen?

als je zoveel waarde hecht om bepaalde conflicten op te lossen en daarbij geef je de voorkeur aan america waarom lost america het palestijnse probleem niet die al tientallen jaren voortduurt.

Orakel
15-09-04, 20:54
Geplaatst door LiberatedArab
Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) gelovers zijn in leugens en bedrog van eigen bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de zeer grote meerderheid is. Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar. Die kleine groep moslims/arabieren/berbers die wel een afwijkende mening hebben van de meerderheid, die worden monddood gemaakt. Dit is gewoon een feit wat jullie simpelweg niet kunnen ontkennen. Ja, ik trap tegen schenen aan, en kijhard ook. Nee ik ben geen Nederlander of medewerker van het CIDI maar inderdaad een Arabier. Nee ik ben geen moslim meer maar een afvallige. En ik blijf tegen schenen aantrappen. Want als de islamitische wereld, en de Arabische en Berberse culturen ooit een inhaalslag willen maken en oprecht weer bij de wereld willen horen zullen ze ook de schenentrappers moeten kunnen accepteren. Net zoals nederlanders, amerikanen en zelfs joden hun schenentrappers al accepteren. De Islamitische wereld is ziek. Kijk elke dag maar naar het nieuws om er voorbeelden van te zien. Blijven jullie in de verdediging terwijl het kaartenhuis in elkaar stort? Of gaan jullie meehelpen het kindje beter te krijgen. Als je voor het laatste kiest, begin dan eens kritisch naar de eigen problemen te kijken, en begin eens met soortgenoten die andere meningen hebben, moslim of niet, te accepteren.
Bedenk goed dat ik hier vrijuit mijn totaal tegengestelde mening kan verkondigen. Denk je echt dat dat net zo makkelijk is in de buitenwereld? Als je antwoord nee is, denk er dan eens over na wat je zecht als je beweert dat de arabische/berberse wereld weldegelijk eigen kritiek tolereert.

Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) fundamentalisten zijn die geloven in leugens en bedrog van eigen en andermans bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen.
En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat het aantal fundamentalisten een zeer kleine minderheid is.

Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar.


En ik blijf tegen schenen aantrappen.

.

Spoetnik
15-09-04, 21:07
Geplaatst door LiberatedArab
Yep, als je als nederlander staat de nederlandse staat, de nederlandse cultuur, de nederlandse buitelandse politiek, etc bekritiseerd.......dan word je volledig geaccepteerd als een volledige nederlander. In de Arabische wereld geld dat dus niet. Terwijl de salonarabieren hier leuk lopen te discussieren over vrijheid en democratie in het middenoosten is het hele concept van vrijheid en democratie nog steeds niet door gedrongen in hun hoofden. Wat ze simpelweg niet zien is dat het niet de meepraters, maar het juistde critici die daadwerkelijk een democratie en een sterke cultuur definieren. Als er dus iets moet veranderen in de Arabische fatalistische cultuur zal het zeker niet van hun komen, die elke discussie en argument proberen te ontwijken door in ordinaire scheldpartijen te eindigen, en dan ook nog het lef hebben te beweren dat IK niets nuttigs te melden heb.

Werkelijk... ze hebben jouw inzichten nodig in Algerije. Wanneer ga je? Ik betaal je ticket wel.

Joepie
15-09-04, 21:11
Geplaatst door Orakel
Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) fundamentalisten zijn die geloven in leugens en bedrog van eigen en andermans bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen.
En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat het aantal fundamentalisten een zeer kleine minderheid is.

Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar.
.

Idd, maar nu de uitdaging nl. bep. "moslims" hier op maroc ervan proberen te overtuigen dat NIET iedere autochtoon/ niet moslim whatever per defenitie een moslimbasher/hater is. Helaas hoor ik zo'n klank hier niet zoveel in de tegenovergestelde richting??? Wat niet zo is kan wellicht nog komen.....toch?

Spoetnik
15-09-04, 21:18
Geplaatst door Joepie
Idd, maar nu de uitdaging nl. bep. "moslims" hier op maroc ervan proberen te overtuigen dat NIET iedere autochtoon/ niet moslim whatever per defenitie een moslimbasher/hater is. Helaas hoor ik zo'n klank hier niet zoveel in de tegenovergestelde richting??? Wat niet zo is kan wellicht nog komen.....toch?

Helaas is het zo dat de meerderheid van de Nederlandse autochtonen een moslimhater cq rassenhater is..... Om even het toontje van LiberatedArab op te pikken.

Orakel
15-09-04, 21:31
Geplaatst door Joepie
Idd, maar nu de uitdaging nl. bep. "moslims" hier op maroc ervan proberen te overtuigen dat NIET iedere autochtoon/ niet moslim whatever per defenitie een moslimbasher/hater is. Helaas hoor ik zo'n klank hier niet zoveel in de tegenovergestelde richting??? Wat niet zo is kan wellicht nog komen.....toch?

Me eerdere reactie was een bewerking van de text van Arab, in de hoop dat ie inziet dat ie z'n persoonlijke indrukken universaliseert.

En jouw 'uitdaging' is allang een feit. Men claimt m.i. ook niet dat iedere allochtoon een Moslimhater is, maar noemt vele ontwikkelingen en beleidsvoorstellen (vaak met recht) anti-Islamitisch.

Joepie
15-09-04, 21:38
Geplaatst door Spoetnik
Helaas is het zo dat de meerderheid van de Nederlandse autochtonen een moslimhater cq rassenhater is..... Om even het toontje van LiberatedArab op te pikken.

ok, ok ik zal er es op proberen in te gaan:



Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) gelovers zijn in leugens en bedrog van eigen bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de zeer grote meerderheid is. Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord.

Vanuit "nederlandse" optiek;

"Wij" steunen toch ook de "bezetters"/ "vrijheidsstrijders"?

Maw: is weer vanaf welk oogpunt je het ziet. In wo2 waren volgens de duitsers het nederlands verzet terroristen en voor de nederlander vrijheidsstrijder.

samenvatend: Ik zou ook voor mijn eigen volk kiezen als je de keuze gedwongen wordt... toch logisch eigenlijk?



Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar.

Dit kun je ook omdraaien naar de nederlandse cultuur toe.... Een Nederlander zal zich tolleranter opstellen tegenover een moslim dan tegenover een autochtoon.... tegen hun eigen bevolkingsgroep wordt heel vlug gezegd "In rome leef je als ee romein, in Nederland behoor je dus als een nederlander te leven". De waarheid zal dus wel in het midden liggen denk ik.



Die kleine groep moslims/arabieren/berbers die wel een afwijkende mening hebben van de meerderheid, die worden monddood gemaakt.

Zou best kunnen, maar de stem van de meerderheid telt toch?



Want als de islamitische wereld, en de Arabische en Berberse culturen ooit een inhaalslag willen maken en oprecht weer bij de wereld willen horen zullen ze ook de schenentrappers moeten kunnen accepteren. Net zoals nederlanders, amerikanen en zelfs joden hun schenentrappers al accepteren.

Kritiek kan ook gezien worden als verbeteringspunt en zo kan het idd. een toegevoegde waarde bieden aan een gewenste situatie voor allemaal.



De Islamitische wereld is ziek. Kijk elke dag maar naar het nieuws om er voorbeelden van te zien.

Nou ik schaam me ook voor mijn eigen westerse arrogantie e bestempel ik ook soms als ziek... zeker met zo'n figuren die het bepalen (een bush die zich de baas van de wereld noemt).



Blijven jullie in de verdediging terwijl het kaartenhuis in elkaar stort? Of gaan jullie meehelpen het kindje beter te krijgen. Als je voor het laatste kiest, begin dan eens kritisch naar de eigen problemen te kijken, en begin eens met soortgenoten die andere meningen hebben, moslim of niet, te accepteren.

Inelkaar storten van het kaartehuis (om jouwn woorden te gebruiken)
wordt ook mede veroorzaakt door het westen. Alleen met gezamelijke consessies kan er naar een oplossing gezocht worden.

We zijn allemaal schuldig!

LiberatedArab
15-09-04, 21:40
"Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) fundamentalisten zijn die geloven in leugens en bedrog van eigen en andermans bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. "

De overgrote meerderheid is dit wel. Vooral in de arabische wereld, maar ook in nederland. Natuurlijk, als er een aanslag gepleegd word tonen ze hun berouw en zorgen, en zullen dat ook wel voelen. Maar hoeveel berouw hij ook lijkt te hebben, hij gaat door met het voeden van die leugen, die leugen die naar mijn mening het grootste probleem is van de islamitische wereld, dat amerika en het westen op een kruistocht zijn en dat israel erachter zit. Het ontkent totaal het eigen falen. En dat is echt dus wel een grote meerderheid. Een voorbeeld van de leugen is hamas leden vrijheidsstrijders te noemen. Effe voor de duidelijkheid, de hamas gelooft niet in vrede, als ze vrede zouden willen waarom slaan ze dan iedere keer kijhard toe met aanslagen als er vredesbesprekingen aan dreigen te komen? In het arabisch zijn al hun berichten gericht op het vernietigen van de israelische staat, ze praten echt nooit over vredig naast elkaar leven. Op palestijnse televisie worden zelfmoordenaars als helden afgeschilderd. Deze zelfmoordenaars, hamas en islamic jihad leden zijn DE GROTE OORZAAK van het falen van de palestijnse zaak. Israel slaat kijhard terug, om zijn burgers te beschermen, en ja, israel heeft zich inderdaad niet altijd netjes gedragen, maar dat neemt niet weg dat Hamas en Islamic Jihad nu de oorzaak zijn dat de palestijnen nog geen land hebben. En dan gaan de meeste hier het hebben over het kwaad van Israel, alsof het feit dat marrokanen die zich opblazen in spanje zelf ooit onderdrukt zijn door "zionisten". Totaal geen besef van de realiteit, en het idee hebben dat de westerse pers, die al grotendeels pro palestijns en zeker links is gecontroleerd word door een zionistisch complot, halen ze dan kleine fascistische websites aan als bronnen. Websites die beginnen met "freedomnogwat.com" en door een paar malloten gecreeert zijn.

Dan gaan ze ook nog verder. 30 jaar word irak onderdrukt door een verschrikkelijke dictator. Dan komt eindelijk de bevrijder. Amerika. En wie is volgens vele op deze site de vijand? Amerika. Vergis je niet, ik zou graag willen dat Arabische landen zoals marroko, algerije, libie, egypte...democratish en moreel op de juiste plek stonden en dat zij de bevrijder konden zijn. Of het iraakse volk, hoewel je van hun ook niet veel kon verwachten na de acties van Ali Chemicali. Maar het werden uiteindelijk de Amerikanen. En de Moslims zouden hun dankbaar moeten zijn, vooral de moslims hier in het westen die zich realiseren hoe mooi en beter vrijheid is. Maar nee, de amerikanen worden bespot en uitgemaakt voor moordenaars, en dat terwijl juist de amerikanen de enige en laatste hoop bieden op verandering in de regio. Moet je eens voorstellen, dat na de tweede wereldoorlog nederlanders massaal aanslagen gingen plegen op de amerikaanse bezetter. Of duitsers. Want ook in duitseland bleef de bezettingsmacht jaren, sterker nog, er zijn nog steeds 70.000 duitsers.

En hier komt nu het grote punt. Ik noem hen die hier deze meningen verkondigen extremisten en terroristenomhelzers om de volgende reden. Niet eens zozeer omdat sommige van hun de irakis die in opstand komen tegen de amerikanen vrijheidsstrijders noemen, maar omdat ze de oorlog tegen terrorisme pogen te saboteren. Tot op zekere hoogte lukt het ze ook, kijk maar naar frankrijk waar een enorme moslimpopulatie is. Kijk maar naar de vele nederlanders die met hun meepraten. Wat is het gevolg? Mischien dat de oorlog tegen het terrorisme vertraagt. Misschien dat straks nederland of zelfs groot brittanie zijn troepen terugtrekt. Deze mensen, zowel de vele moslims hier in europa als hun linkse vrienden voeren een strijd, maar ze voeren hun strijd tegen het verkeerde doel. Ze voeren hun strijd gebaseerd op leugens over israel en de verenigde staten. En juist nu zouden moslims, arabieren, berbers dat niet moeten doen. Juist nu zouden ze hun rug recht moeten houden en strijden tegen het echte doel. De terroristen. Nee het zijn niet alle moslims die zo denken. Maar ik hoor de andere niet, zie ze niet of nauwelijks. Waar zijn ze dan? Hier en daar vind je er een. Maar als we niet willen dat het uit de hand loopt moeten het er echt veel meer worden.

"als je zoveel waarde hecht om bepaalde conflicten op te lossen en daarbij geef je de voorkeur aan america waarom lost america het palestijnse probleem niet die al tientallen jaren voortduurt."

Ten eerste hoeft Amerika helemaal geen conflicten op te lossen. Ze doen het wel, in tegenstelling tot europa die letterlijk meegesleurd moet worden door de amerikanen, maar ze zouden ook rustig in hun eigen land kunnen blijven. Als de amerikanen zich bemoeien met het palestijnse conflict dan zijn zij de kwaderikken, want waar halen zij het lef vandaan. Als ze zich er niet mee bemoeien zijn het nog grotere kwaderikken. Zal ik je eens een grappige waarheid vertellen. Tijdens de verkiezingen van 2000 won Bush het overgrote deel van de Arabische stem. Waarom? Omdat Bush vond dat Amerika moest ophouden met het zich inmengen met de palestijnse zaak. Bush was van mening dat dit iets tussen israel en de palestijnen was en daarom won hij de arabische stem in de verenigde staten. Nu opeens zijn alle moslims boos omdat bush niets doet aan dat conflict. Mijn mening, het conflict word pas opgelost als de palestijnen beginnen met alle hamas leden, terroristen en ziekelingen die alle joden de zee in willen drukken eens de kop in te slaan. Of tot het moment waarop de muur voltooid is en de palestijnen simpelweg geen aanslagen meer kunnen plegen. Tragisch, maar waar. De moslims moeten ook bessefen dat de enige reden dat de palestijnen nog bestaan is dat de israeliers juist geen beesten zijn. Als de Israeliers met hun leger dezelfde mindset en instelling als Saddam hadden gehad (die dus een echte kwaderik is), dan waren de palestijnen allang van de aardbodem geveegd.

Joepie
15-09-04, 21:45
Geplaatst door Orakel
Me eerdere reactie was een bewerking van de text van Arab, in de hoop dat ie inziet dat ie z'n persoonlijke indrukken universaliseert.


Ok :)



Men claimt m.i. ook niet dat iedere allochtoon een Moslimhater is, maar noemt vele ontwikkelingen en beleidsvoorstellen (vaak met recht) anti-Islamitisch.

ok, mijn misopvatting.....

Ik relativeer het ergens denk ik dat het niet tegen de islam is gericht, maar tegen de "terreurdreiging".

Een grote MAAR:
De terreurdreiging wordt misschien????????? "overdreven" om de opini te sturen... en dat baat me soms wel zorgen gezien het effect het heeft om de boel een bepaalde kant op te sturen.... en dan krijgt het idd. een neveneffect nl. anti-islamitische of "islamfobie".

Joepie
15-09-04, 21:58
LiberatedArab,

wat ik je moet meegeven;

Ik vind idd wel dat er eens een stevige klank uit de islamitiche wereld mag komen wat terrorisme veroordeelt....

Dan neemt meteen wat wind uit de zeilen weg van de "overtuiging" van sommigen dat de hele islamitsche wereld tegen het westen is gericht.

Een goed begin dus aangezien het meestal geestelijk onderbouwd figuur zo'n anti- westers standpunt inneemt en daar wordt het weste bang van.... men ziet dat als: Het geloof als fundament voor het geweld.

LiberatedArab
15-09-04, 22:01
[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]ok, ok ik zal er es op proberen in te gaan:



Vanuit "nederlandse" optiek;

"Wij" steunen toch ook de "bezetters"/ "vrijheidsstrijders"?

Maw: is weer vanaf welk oogpunt je het ziet. In wo2 waren volgens de duitsers het nederlands verzet terroristen en voor de nederlander vrijheidsstrijder.

samenvatend: Ik zou ook voor mijn eigen volk kiezen als je de keuze gedwongen wordt... toch logisch eigenlijk?

[QUOTE][B]


Nee, niet logisch. Want je kunt de duitsers namelijk op geen enkel manier vergelijken met de amerikanen in de regio. De duitsers kwamen niet hier om een dictator af te zetten die de zaak al 30 jaar terroriseerde. De duitsers kwamen hier om het zaakje over te nemen en hun fascisme in te voeren. Die "vrijheidsstreiders" zijn een mengelmoes van extremistische fundamentalisten, buitelandse al quaida aanhangers en huurlingen. Denk jij nouw echt dat Irak beter word als deze vrijheidsstrijders die dagelijks mensen onthoofden en zichzelf in marktplaatsen laten ontploffen aan de macht komen?
M.A.W. zou jij als de situatie zich hier voor deed morgen naar een volgepakte kerk gaan of een markt vol met je eigen landgenoten om jezelf te laten exploderen, met als enig doel het creeren van meer chaos zodat de duitsers weggaan?


[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]
"Dit kun je ook omdraaien naar de nederlandse cultuur toe.... Een Nederlander zal zich tolleranter opstellen tegenover een moslim dan tegenover een autochtoon.... tegen hun eigen bevolkingsgroep wordt heel vlug gezegd "In rome leef je als ee romein, in Nederland behoor je dus als een nederlander te leven". De waarheid zal dus wel in het midden liggen denk ik."
[QUOTE][B]

Waar, daar zit zeker waarheid in. Ik ben ook niet in alles anti moslim of anti arabier of hoe je me ook wil noemen. Ik vind bijvoorbeeld dat elke kroeg of discotheek die marrokanen weert direct permanent gesloten moet worden omdat deze kroeg of discotheek bijdraagt aan het creeren van haat. En echt niet elke nederlander is een lievertje, er zitten ook een heleboel domme rascisten en haters zonder enige reden en totaal beonargumenteerd een hekel hebben aan arabieren/berbers. Maar ik heb mijn hele leven me al druk gemaakt om deze dommerikken. En na het zien van aanslagen na aanslagen om vervolgens te zien dat de islamitische wereld zich blijft verschuilen achter hun complottheorieen denk ik dat het maar eens tijd is dat de dommerikken van mijn eigen soort ook eens aangepakt worden.


[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]
"Zou best kunnen, maar de stem van de meerderheid telt toch?"
[QUOTE][B]

Een democratie verliest haar waarden als de stem van de minderheid niet gehoord kan worden en gerespecteerd word. De meerderheid van de Duitsers was voor Hitler in de tweede wereldoorlog.




[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]
"Nou ik schaam me ook voor mijn eigen westerse arrogantie e bestempel ik ook soms als ziek... zeker met zo'n figuren die het bepalen (een bush die zich de baas van de wereld noemt)."
[QUOTE][B]

Bush haalt de hete kolen nu uit het vuur. Wat is jouw oplossing? Als de Amerikanen het niet doen, wie dan? Als ze het nu niet doen, wanneer dan? Had jij echt liever gezien dat Afghanistan nog in handen was van de taliban en irak in handen van Saddam?

[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]
Inelkaar storten van het kaartehuis (om jouwn woorden te gebruiken)
wordt ook mede veroorzaakt door het westen. Alleen met gezamelijke consessies kan er naar een oplossing gezocht worden.

We zijn allemaal schuldig!
[QUOTE][B]

Toegegeven, er zijn fouten gemaakt ook in het westen. Maar consessies? Welke consessies denk jij te kunnen bieden aan al zaqwari en bin laden? De Israeliers weg uit israel? De amerikanen en alle westerse bedrijven en hun werknemers weg uit het midden oosten? Geven we Afghanistan terug aan Bin Laden? Irak aan Al Zaqwari? Geloof jij dat het probleem dan opgelost zal zijn? Hoe denk jij de terroristen te kunnen verslaan, die geloven dat als ze zichzelf opblazen temidden van onschuldige mensen (ook al is dat een moskee temmidden van hun eigen mensen), hoe denk jij hun consessies te geven waardoor ze de hele zaak afblazen?

Orakel
15-09-04, 22:08
Geplaatst door LiberatedArab
[B
De overgrote meerderheid is dit wel. Vooral in de arabische wereld [/B]

Een beetje zonde van de rest van je text, maar als je begint te beweren dat de meerderheid van de Moslims fundamentalist is, haak ik hier af.
De rest lees ik niet eens.

Ik ga nog een poging wagen. Ik zal er van uitgaan dat jij ont-zet-tend veel mensen kent. 10, nee, 100duizend mensen. Beetje middelgrote stad, maar hey, je bent popie of je bent popie.
Er lopen 1.3 miljard Moslims rond op aarde? Althans, de meesten lopen.

taouanza
15-09-04, 22:12
Geplaatst door Orakel
Een beetje zonde van de rest van je text, maar als je begint te beweren dat de meerderheid van de Moslims fundamentalist is, haak ik hier af.
De rest lees ik niet eens.

Ik ga nog een poging wagen. Ik zal er van uitgaan dat jij ont-zet-tend veel mensen kent. 10, nee, 100duizend mensen. Beetje middelgrote stad, maar hey, je bent popie of je bent popie.
Er lopen 1.3 miljard Moslims rond op aarde? Althans, de meesten lopen.

The Nile is a river in Egypt.
:rolleyes:

Orakel
15-09-04, 22:15
Geplaatst door taouanza
The Nile is a river in Egypt.
:rolleyes:

uhmmmm... Egypt is the land of the pyramids.

Joepie
15-09-04, 22:16
Geplaatst door LiberatedArab
[QUOTE]Geplaatst door Joepie
[B]ok, ok ik zal er es op proberen in te gaan:



[quote]Nee, niet logisch. Want je kunt de duitsers namelijk op geen enkel manier vergelijken met de amerikanen in de regio. De duitsers kwamen niet hier om een dictator af te zetten die de zaak al 30 jaar terroriseerde. De duitsers kwamen hier om het zaakje over te nemen en hun fascisme in te voeren. Die "vrijheidsstreiders" zijn een mengelmoes van extremistische fundamentalisten, buitelandse al quaida aanhangers en huurlingen. Denk jij nouw echt dat Irak beter word als deze vrijheidsstrijders die dagelijks mensen onthoofden en zichzelf in marktplaatsen laten ontploffen aan de macht komen?
M.A.W. zou jij als de situatie zich hier voor deed morgen naar een volgepakte kerk gaan of een markt vol met je eigen landgenoten om jezelf te laten exploderen, met als enig doel het creeren van meer chaos zodat de duitsers weggaan?

Het gaat me niet om het motief of de beweegredenen.... ik realiseer me wel dat het westen nu als een soort klasseleider iedereen op de vingers tikt vanuit zijn eigen westerse optiek en dat is minderwaardigheid tonen ten opzichte an anderen. Ik kan me voorstellen dat er verzet optreedt ook al walg ik ervan.






Waar, daar zit zeker waarheid in. Ik ben ook niet in alles anti moslim of anti arabier of hoe je me ook wil noemen. Ik vind bijvoorbeeld dat elke kroeg of discotheek die marrokanen weert permanent gesloten moet worden omdat deze kroeg of discotheek bijdraagt aan het creeren van haat. En echt niet elke nederlander is een lievertje, er zitten ook een heleboel domme rascisten en haters zonder enige reden en totaal beonargumenteerd een hekel hebben aan arabieren/berbers. Maar ik heb mijn hele leven me al druk gemaakt om deze dommerikken. En na het zien van aanslagen na aanslagen om vervolgens te zien dat de islamitische wereld zich blijft verschuilen achter hun complottheorieen denk ik dat het maar eens tijd is dat de dommerikken van mijn eigen soort ook eens aangepakt worden.

idd. beiden schuldig.




Een democratie verliest haar waarden als de stem van de minderheid niet gehoord kan worden en gerespecteerd word. De meerderheid van de Duitsers was voor Hitler in de tweede wereldoorlog.

Ja ok, de meerheid hoeft et nog niet bij het goede eind te hebben... zeker gezien het feit dat we schapen zijn.




Bush haalt de hete kolen nu uit het vuur. Wat is jouw oplossing? Als de Amerikanen het niet doen, wie dan? Als ze het nu niet doen, wanneer dan? Had jij echt liever gezien dat Afghanistan nog in handen was van de taliban en irak in handen van Saddam?

Begin: Begrip.... 2e... luisteren en samen proberen naar een oplossing te zoeken..... antwoorden met geweld heeft als resultaat een spiraal en dat kan het doel dus helemaal in de weg staan. Geweld is laatste optie, dus gebruik hem dan ook zo..... Preventief oorlogvoeren ben ik niet zo voor.





Toegegeven, er zijn fouten gemaakt ook in het westen. Maar consessies? Welke consessies denk jij te kunnen bieden aan al zaqwari en bin laden? De Israeliers weg uit israel? De amerikanen en alle westerse bedrijven en hun werknemers weg uit het midden oosten? Geven we Afghanistan terug aan Bin Laden? Irak aan Al Zaqwari? Geloof jij dat het probleem dan opgelost zal zijn? Hoe denk jij de terroristen te kunnen verslaan, die geloven dat als ze zichzelf opblazen temidden van onschuldige mensen (ook al is dat een moskee temmidden van hun eigen mensen), hoe denk jij hun consessies te geven waardoor ze de hele zaak afblazen?

Hun de wind uit de zeilen te nemen door de meerderheid proberen te beinvloeden op een positieve manier (ja is makkelijk gezegd dat realiseer ik me ook),maar dus... draagvlak wegnemen voor deze figuren.... dit kun je nl. nooit bereiken met preventief oorlogvoeren (vind ik), aangezien ik bang ben dat we er nu al heel wat foutere figuren zijn aan het kweken voor de toekomst.

LiberatedArab
15-09-04, 22:19
Geplaatst door Joepie
Ok :)



ok, mijn misopvatting.....

Ik relativeer het ergens denk ik dat het niet tegen de islam is gericht, maar tegen de "terreurdreiging".

Een grote MAAR:
De terreurdreiging wordt misschien????????? "overdreven" om de opini te sturen... en dat baat me soms wel zorgen gezien het effect het heeft om de boel een bepaalde kant op te sturen.... en dan krijgt het idd. een neveneffect nl. anti-islamitische of "islamfobie".

In nederland beseft men zich de terreurdreiging niet. Terreur heeft mijn moederland Algerije kapotgemaakt, met 100.000 slachtoffers en een land dat een toekomst had dat volledig een schim geworden is in de periode van ongeveer 12 jaar.

Die terroristen kunnen op een dag een kernbom in hun handen krijgen. Ze kunnen op een dag toeslaan tegen een kerncentrale. Dat wil niet zeggen dat je constant bang moet zijn, dat ben ik zelf helemaal niet. Maar het wil wel zeggen dat je het nu moet bestrijden met alles wat je hebt. Denk je eens in wat er gebeurt als er een dirty bomb of zels nuke ontploft in hartje los angeles, hoe de amerikanen dan gaan denken over het midden oosten. Of ga een stap verder, denk je eens in wat er gebeurt als europa nog harder en nog medogelooser word geraakt dan het geval was in madrid. Die terroristen hadden de kerncentrale in borsele als doel. Een terrorist in belgie die daar wou toeslaan zit daar al jaren voor vast en de onlangs opgepakte terroristen hadden ook borsele als mogelijk doelwit. Oftewel, Al Quaida loert op Borsele als mogelijk doelwit. Denk je nouw eens in goed in wat er in ons land zou gebeuren als dat gelukt was, herriner je chernobyl nog? Stel je nu eens voor, duizenden doden mischien honderduizenden, aan direct gevolg van de schade, en generaties van nederlanders, die met afwijkingen en kanker geboren worden.
En als je marrokaan/islamiet bent en je leest dit, laat het dan heel even tot je doordringen. Stel dat het Al Quaida gelukt was borsele te raken. Ik vertel je dit, terwijl je zwetent hoopt te bidden dat jouw kinderen niet met afwijkingen of kanker geboren word zou je het nooit, maar dan ook nooit meer in je hoofd halen deze extremisten vrijheidsstrijders te noemen. Je zou ze verachten, haten en ze als de echte vijand zien.
En toch zijn dat ze, toch wouden ze toeslaan in borsele en een ramp veroorzaken waar nederland meer dan honderd jaar last van zou hebben Denk nog even aan dat plaatje van wachten op je kind in het kerkhof dat nederland geworden is, en bidden dat jouw kind niet met kanker of afwijkingen geboren word, en bedenk je dan eens goed wie de vijand is. Niet de Amerikanen, en niet de Israeliers, ondanks hun verleden zijn zij jouw vijand niet meer. De terroristen. En die kun je niet pochen of met consessies verleiden. Mensen die kerncentrales willen opblazen, zijn niet voor rede vatbaar. Die moeten op elke manier bestreden worden. Helaas met bommen en kogels, maar ook idealogisch. Vooral ideologisch.

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:22
Geplaatst door Joepie
LiberatedArab,

wat ik je moet meegeven;

Ik vind idd wel dat er eens een stevige klank uit de islamitiche wereld mag komen wat terrorisme veroordeelt....

Dan neemt meteen wat wind uit de zeilen weg van de "overtuiging" van sommigen dat de hele islamitsche wereld tegen het westen is gericht.

Een goed begin dus aangezien het meestal geestelijk onderbouwd figuur zo'n anti- westers standpunt inneemt en daar wordt het weste bang van.... men ziet dat als: Het geloof als fundament voor het geweld.

Blijf er maar op los hakken in Bosnie, Tsjetsjenie, Afghanistan, Irak, Philipijnen, Palestina en dan heb ik het niet eens over de steun aan de vele dictators, elke dag wel een dozijn doden en verwacht dan maar dat de Moslims zich hiervoor zullen excuseren.

Waar blijven deze excuses?

Terroristen zijn losse individuele groepen maar de moslimmoordenaars zijn staten, staten die zich er op beroemen dat ze democratisch zijn. Als er iemand dus zijn excuses moet maken zijn het wel de stemmers die op deze regeringen hebben gestemd.

taouanza
15-09-04, 22:25
Geplaatst door Orakel
uhmmmm... Egypt is the land of the pyramids.

Ontkenning ontkenning ontkenning.:jammer:

Joepie
15-09-04, 22:27
Geplaatst door LiberatedArab
In nederland beseft men zich de terreurdreiging niet. Terreur heeft mijn moederland Algerije kapotgemaakt, met 100.000 slachtoffers en een land dat een toekomst had dat volledig een schim geworden is in de periode van ongeveer 12 jaar.

Die terroristen kunnen op een dag een kernbom in hun handen krijgen. Ze kunnen op een dag toeslaan tegen een kerncentrale. Dat wil niet zeggen dat je constant bang moet zijn, dat ben ik zelf helemaal niet. Maar het wil wel zeggen dat je het nu moet bestrijden met alles wat je hebt. Denk je eens in wat er gebeurt als er een dirty bomb of zels nuke ontploft in hartje los angeles, hoe de amerikanen dan gaan denken over het midden oosten. Of ga een stap verder, denk je eens in wat er gebeurt als europa nog harder en nog medogelooser word geraakt dan het geval was in madrid. Die terroristen hadden de kerncentrale in borsele als doel. Een terrorist in belgie die daar wou toeslaan zit daar al jaren voor vast en de onlangs opgepakte terroristen hadden ook borsele als mogelijk doelwit. Oftewel, Al Quaida loert op Borsele als mogelijk doelwit. Denk je nouw eens in goed in wat er in ons land zou gebeuren als dat gelukt was, herriner je chernobyl nog? Stel je nu eens voor, duizenden doden mischien honderduizenden, aan direct gevolg van de schade, en generaties van nederlanders, die met afwijkingen en kanker geboren worden.
En als je marrokaan/islamiet bent en je leest dit, laat het dan heel even tot je doordringen. Stel dat het Al Quaida gelukt was borsele te raken. Ik vertel je dit, terwijl je zwetent hoopt te bidden dat jouw kinderen niet met afwijkingen of kanker geboren word zou je het nooit, maar dan ook nooit meer in je hoofd halen deze extremisten vrijheidsstrijders te noemen. Je zou ze verachten, haten en ze als de echte vijand zien.
En toch zijn dat ze, toch wouden ze toeslaan in borsele en een ramp veroorzaken waar nederland meer dan honderd jaar last van zou hebben Denk nog even aan dat plaatje van wachten op je kind in het kerkhof dat nederland geworden is, en bidden dat jouw kind niet met kanker of afwijkingen geboren word, en bedenk je dan eens goed wie de vijand is. Niet de Amerikanen, en niet de Israeliers, ondanks hun verleden zijn zij jouw vijand niet meer. De terroristen. En die kun je niet pochen of met consessies verleiden. Mensen die kerncentrales willen opblazen, zijn niet voor rede vatbaar. Die moeten op elke manier bestreden worden. Helaas met bommen en kogels, maar ook idealogisch. Vooral ideologisch.

Ik realiseer het me zeker.... dit doomscenario (ook gevoelsmatig :huil: )

Maar ik denk toch dat je naast terreuraanpak ook moet proberen draagvlak te creeren binnen alle gemeenschappen wat deze gasten het wind wellicht uit de zeilen kan nemen.... dit moet ook vanuit de islamitische wereld komen, denk idd. maar aan; "als" zoeits zou gebeuren in Belgie wat idd. kan... idd. dan maak ik me grote zorgen voor de hele wereldbevolking....

Joepie
15-09-04, 22:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Blijf er maar op los hakken in Bosnie, Tsjetsjenie, Afghanistan, Irak, Philipijnen, Palestina en dan heb ik het niet eens over de steun aan de vele dictators, elke dag wel een dozijn doden en verwacht dan maar dat de Moslims zich hiervoor zullen excuseren.

Waar blijven deze excuses?

Terroristen zijn losse individuele groepen maar de moslimmoordenaars zijn staten, staten die zich er op beroemen dat ze democratisch zijn. Als er iemand dus zijn excuses moet maken zijn het wel de stemmers die op deze regeringen hebben gestemd.

mijn excuses heb je bij deze, het westen heeft terrorisme gevoed daar ben ik ook wel van overtuigd. Maar door te wijzen of excuses komen we er niet uit.... niet uit deze situatie.... helaas.

We zullen er beide wat aan moeten doen, want er komt geen "winnaar" als dit zo doorgaat.

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:30
Geplaatst door LiberatedArab
In nederland beseft men zich de terreurdreiging niet. Terreur heeft mijn moederland Algerije kapotgemaakt, met 100.000 slachtoffers en een land dat een toekomst had dat volledig een schim geworden is in de periode van ongeveer 12 jaar.

Dan moet je wel de waarheid vertellen, namelijk dat de grootste terroristen de regering van Algerije samen met haar meesters de Fransen zijn. Zij hebben een partij die de verkiezingen dreigde te winnen verboden, daarna hebben ze bomaanslagen op hun eigen volk uitgevoerd om zo meer greep op het land te krijgen.

De meeste slachtoffers zijn gevallen onder het electoraat van het FIS. Er zijn al bewijzen dat regeringssoldaten zich als GIA leden kleedden en zo hele dorpen vermoorden.

Die landveraders zeg je niets over.

LiberatedArab
15-09-04, 22:31
Geplaatst door Joepie
Het gaat me niet om het motief of de beweegredenen.... ik realiseer me wel dat het westen nu als een soort klasseleider iedereen op de vingers tikt vanuit zijn eigen westerse optiek en dat is minderwaardigheid tonen ten opzichte an anderen. Ik kan me voorstellen dat er verzet optreedt ook al walg ik ervan.






idd. beiden schuldig.




Ja ok, de meerheid hoeft et nog niet bij het goede eind te hebben... zeker gezien het feit dat we schapen zijn.




Begin: Begrip.... 2e... luisteren en samen proberen naar een oplossing te zoeken..... antwoorden met geweld heeft als resultaat een spiraal en dat kan het doel dus helemaal in de weg staan. Geweld is laatste optie, dus gebruik hem dan ook zo..... Preventief oorlogvoeren ben ik niet zo voor.





Hun de wind uit de zeilen te nemen door de meerderheid proberen te beinvloeden op een positieve manier (ja is makkelijk gezegd dat realiseer ik me ook),maar dus... draagvlak wegnemen voor deze figuren.... dit kun je nl. nooit bereiken met preventief oorlogvoeren (vind ik), aangezien ik bang ben dat we er nu al heel wat foutere figuren zijn aan het kweken voor de toekomst.

Zo zijn de nazi's ook niet verslagen, en geloof me maar, de terroristen van nu gaan verder in hun ideologie dan de nazi's van toen. Bill Clinton was respectievelijk zeer geliefd bij de Arabieren, vooral vergeleken bij zijn voorganger en opvolger. Toch heeft Al Quaida uit kunnen groeien tot een enorme organisatie terwijl Bill aan de macht was. Het is dus naar mijn mening naif om te denken dat de uitgestoken vriendelijke hand zal helpen met het bestrijden van deze terroristen. Net als de fransen naief waren door voor de tweede wereld oorlog te denken dat vrede met duitseland het beste was voor europa. Destijds werd op het europa van het vaste land "Winston Churchill" gezien als de grote "Warmonger" net als nu George W Bush.
Het enige wat helpt is als de terroristen verslagen worden. Dat vergt de hulp van de Arabische landen maar....echt dus niet op hun tempo. Dan kunnen we 200 jaar wachten en hebben de terroristen al lang gewonnen. Dat moet dus op de tempo van de Amerikanen. De terroristen zullen ophouden (grotendeels) als ze inzien dat ze verslagen worden, overal waar ze hun kop ook maar opsteken. Niemand wil namelijk vechten voor een zinloos doel, en minstens zo belangrijk, niemand wil geld steken in een zinloos doel. Als de terroristen worden verslagen, dan volgt langzaam ook hun steun. Het word naar mijn mening namelijk grimmiger voordat het beter word, en de arabieren en moslims zullen zich gaan realiseren dat ze partij moeten kiezen juist omdat het allemaal grimmiger word en het van hun simpelweg word verlangt (vooral als er meer aanslagen gepleegd worden en ook europa zich tegen hen keert). Als ze dan zien dat de terroristen genadeloos in de pan gehakt worden, zullen ze zich massaal tegen hen keren, aangezien de grote meerderheid echt niet met de verliezende partij in het graf wil belanden. Dan pas, zal de omslag komen, zullen het westen en de moslims samen de klus klaren en de terroristen vernietigen, en samen met hun de leugen dat Amerika er en israel de grote boosdoeners zijn. Zoals ik al eerder zij, ik ben echt geen pessimist. :)

Orakel
15-09-04, 22:33
Geplaatst door LiberatedArab
In nederland beseft men zich de terreurdreiging niet. Terreur heeft mijn moederland Algerije kapotgemaakt, met 100.000 slachtoffers en een land dat een toekomst had dat volledig een schim geworden is in de periode van ongeveer 12 jaar.
.

Tussen de 100.000 en 650.000 slachtoffers. En niet te vergeten die 2 miljoen onder de geroemde laïcité.
Behalve terreur heeft megalomanie, nepotisme, gebrek aan democratische principes gesteund door o.a. Frankrijk en nog wat onvolkomenheden Algerije een fijne dienst bewezen.
Wel volledig blijven vrind.

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:36
Geplaatst door Joepie
Ik realiseer het me zeker.... dit doomscenario (ook gevoelsmatig :huil: )

Maar ik denk toch dat je naast terreuraanpak ook moet proberen draagvlak te creeren binnen alle gemeenschappen wat deze gasten het wind wellicht uit de zeilen kan nemen.... dit moet ook vanuit de islamitische wereld komen, denk idd. maar aan; "als" zoeits zou gebeuren in Belgie wat idd. kan... idd. dan maak ik me grote zorgen voor de hele wereldbevolking....

Dit gaat niet gebeuren want voor de schoothondjes van het westen, die de macht hebben is de aanpak van terrorisme de beste gelegenheid die zich maar kon voordoen om het volk weer de duimschroeven aan te draaien.

In het kader van terrorismebestrijding zijn veel kritische oppositiepartijen verboden en/of worden ze achter de hielen nagezeten.

Deze mogelijkeheid zullen ze niet onbenut aan zich voorbij laten gaan. Ik hou mijn hart vast hoe lang dit weeer zal duren. In Marokko mag je al bijvoorbeeld geen partij met geloof en/of regionale thema oprichten. In 1 klap werd de islamitische oppositie het zwijgen opgelegd.

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:41
Geplaatst door LiberatedArab
Zo zijn de nazi's ook niet verslagen, en geloof me maar, de terroristen van nu gaan verder in hun ideologie dan de nazi's van toen. Bill Clinton was respectievelijk zeer geliefd bij de Arabieren, vooral vergeleken bij zijn voorganger en opvolger. Toch heeft Al Quaida uit kunnen groeien tot een enorme organisatie terwijl Bill aan de macht was. Het is dus naar mijn mening naif om te denken dat de uitgestoken vriendelijke hand zal helpen met het bestrijden van deze terroristen.

El Qaida is haar strijd begonnen omdat de USA haar soldaten in Saoudie Arabie had gestationeerd (nadat ze de saoedische regering via vervalste satelietfotos in de maling hadden genomen, zodat ze toestemming gaven om Amerikaanse soldaten te stationeren).

Vandaar dat de aanslagplegers op 11 september vrijwel allemaal Saoediers waren. Ten tijde van Bill Clinton zaten de Amerikaanse soldaten nog steeds in Saoedie Arabie.

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:44
Geplaatst door Joepie
mijn excuses heb je bij deze, het westen heeft terrorisme gevoed daar ben ik ook wel van overtuigd.

Nergens voor nodig, ik zie jou niet als schuldige hieraan.


Maar door te wijzen of excuses komen we er niet uit.... niet uit deze situatie.... helaas.

We zullen er beide wat aan moeten doen, want er komt geen "winnaar" als dit zo doorgaat

Ik ben niet de discussie begonnen met excuses te ''eisen''.

LiberatedArab
15-09-04, 22:46
Hallo, weten jullie wel wat voor mensen dit FIS zijn? Die wouden van Algerije een islamitische staat maken naar het voorbeeld van Iran en Afghanistan. Natuurlijk verbied je die, hoe vervelend het ook klinkt.
Ja, de fransen hebben zich verschrikkelijk misdragen en in mijn familie zie ik de wonden van wat ze daar hebben aangericht. Echte wonden, want ik heb een opa die een been mist. Maar dat is het verleden. Heel vervelend maar de fransen hebben geen invloed op de sitautie nu. Er bestaat geen volk dat geen "shit" heeft uitgevoerd in zijn verleden, maar we leven niet in het verleden, we leven nu. Als over 30 jaar de Chinesen de wereld terroriseren dan verhuis ik lekker naar china.nl.

Ik ben op de hoogte van de criminele activiteiten van de Algerijnse staat, en keur dat ook zeker niet goed. Maar feit is wel dat de meeste algerijnen toch echt gedood zijn door moslimextremisten in de driehoek des doods.

Over die verkiezingen, wat naar mijn mening fout ging (afgezien van het feit dat ook in algerije men zoals in elk arabisch land niet zat te wachten op een wisseling van de wacht), is dat het gevaar ineens dreigde dat extremisten de macht zouden krijgen en de zaak zouden verstieren zoals in iran. Dit dreigt ook in irak te gebeuren. Daarom is het belangrijkste onderdeel van de verkiezingen niet zozeer het stemmen zelf maar de grondwet. In Irak, moet duidelijk een scheiding komen van kerk en s...euh...moskee en staat. De grondwet moet zo geschreven worden dat de vrijheden van de mens op elk gebied gegarandeerd zijn door zogenaamde "checks and balances". Als dit goed gebeurd, mag van mij zelfs Al Sadr winnen, als ie maar meteen ook afgezet word zodra hij aan de democratische grondwet probeert te tornen.

Joepie
15-09-04, 22:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit gaat niet gebeuren want voor de schoothondjes van het westen, die de macht hebben is de aanpak van terrorisme de beste gelegenheid die zich maar kon voordoen om het volk weer de duimschroeven aan te draaien.

In het kader van terrorismebestrijding zijn veel kritische oppositiepartijen verboden en/of worden ze achter de hielen gezeten.

Deze mogelijkeheid zullen ze niet onbenut aan zich voorbij laten gaan. Ik hou mijn hart vast hoe lang dit weeer zal duren. In Marokko mag je al bijvoorbeeld geen partij met geloof en/of regionale thema oprichten. In 1 klap werd de islamitische oppositie het zwijgen opgelegd.

er wordt lijkt het wel een angstcultuur gecreeerd wat helpt de boel te sturen naar een bepaalde richting (dit in beide "werelden").
Maar toch zal ook vanuit de islamitische kant flink kritiek tegenover geloofs-fundamentalisme / extremisme kanten moeten worden geuit zodat beide"werelden" een zelfde uitganspunt hebben tegen terrorisme.

LiberatedArab
15-09-04, 22:48
Nu ga ik slapen trouwens, welterusten. ;)

Zwarte Schaap
15-09-04, 22:50
Geplaatst door LiberatedArab
Hallo, weten jullie wel wat voor mensen dit FIS zijn? Die wouden van Algerije een islamitische staat maken naar het voorbeeld van Iran en Afghanistan. Natuurlijk verbied je die, hoe vervelend het ook klinkt.
Ja, de fransen hebben zich verschrikkelijk misdragen en in mijn familie zie ik de wonden van wat ze daar hebben aangericht. Echte wonden, want ik heb een opa die een been mist. Maar dat is het verleden. Heel vervelend maar de fransen hebben geen invloed op de sitautie nu. Er bestaat geen volk dat geen "shit" heeft uitgevoerd in zijn verleden, maar we leven niet in het verleden, we leven nu. Als over 30 jaar de Chinesen de wereld terroriseren dan verhuis ik lekker naar china.nl.

Ik ben op de hoogte van de criminele activiteiten van de Algerijnse staat, en keur dat ook zeker niet goed. Maar feit is wel dat de meeste algerijnen toch echt gedood zijn door moslimextremisten in de driehoek des doods.

Over die verkiezingen, wat naar mijn mening fout ging (afgezien van het feit dat ook in algerije men zoals in elk arabisch land niet zat te wachten op een wisseling van de wacht), is dat het gevaar ineens dreigde dat extremisten de macht zouden krijgen en de zaak zouden verstieren zoals in iran. Dit dreigt ook in irak te gebeuren. Daarom is het belangrijkste onderdeel van de verkiezingen niet zozeer het stemmen zelf maar de grondwet. In Irak, moet duidelijk een scheiding komen van kerk en s...euh...moskee en staat. De grondwet moet zo geschreven worden dat de vrijheden van de mens op elk gebied gegarandeerd zijn door zogenaamde "checks and balances". Als dit goed gebeurd, mag van mij zelfs Al Sadr winnen, als ie maar meteen ook afgezet word zodra hij aan de democratische grondwet probeert te tornen.

Verkiezingen annuleren omdat een andere partij ze dreigt te winnen neomen we dictatuur. Wat jij allemaal over het FIS zegt is een bewijsvoering achteraf zonder ze ooit de kans te geven om zich te bewijzen. Dit kan nooit en te nimmer geod gepraat worden.

In Turkije probeerde men de Moslims met dezelfde argumenten zwart te maken, maar kijk zie wat de AK-Partesi al bereikt heeft.

Dus niet achteraf je vooroordelen gebruiken om een democratische recht op zij te zetten.

Joepie
15-09-04, 22:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
El Qaida is haar strijd begonnen omdat de USA haar soldaten in Saoudie Arabie had gestationeerd (nadat ze de saoedische regering via vervalste satelietfotos in de maling hadden genomen, zodat ze toestemming gaven om Amerikaanse soldaten te stationeren).

Vandaar dat de aanslagplegers op 11 september vrijwel allemaal Saoediers waren. Ten tijde van Bill Clinton zaten de Amerikaanse soldaten nog steeds in Saoedie Arabie.

idd, ze hadden meen ik zelfs een basis 100 km van mekka en dat was voor "OBL" een schandalige godlastering heb ik es meegekregen.

America had als reden meen ik "stabiliteit in de regio te bewaken" en natuurlijk het zwarte goud in de gaten houden wat een primaire levensbehoefte is voor swerelds grootste olieverslinder america.

Joepie
15-09-04, 22:53
Geplaatst door LiberatedArab
Nu ga ik slapen trouwens, welterusten. ;)

welterusten

magden_david
16-09-04, 09:17
Geplaatst door taouanza
Ja man je bent echt uniek.
In al die jaren dat ik aan het schenen trappen ben ben ik nog nooit uitgemaakt voor een verrader of uitgescholden door een moslim.
Ja echt uniek.:slapen:

hier moet ik taouanza gelijk in geven, elke keer als ik een leuk handtasje koop geeft zij zonder blikken of blozen haar ongezouten kritiek.

whisper
16-09-04, 11:35
Geplaatst door LiberatedArab
Ik denk niet dat alle moslims (berbers, arabieren, etc) gelovers zijn in leugens en bedrog van eigen bodem om hun eigen falen in de wereld te verbloemen. En ik geloof ook niet dat ze allemaal stiekeme steuners van terroristen zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de zeer grote meerderheid is. Ik weet het, want ik heb het gezien en gehoord. Ik heb ook gezien en gehoord dat gesprekken over dit soort zaken tussen nederlanders en moslims ook heel anders gaan dan tussen moslims onder elkaar. Die kleine groep moslims/arabieren/berbers die wel een afwijkende mening hebben van de meerderheid, die worden monddood gemaakt. Dit is gewoon een feit wat jullie simpelweg niet kunnen ontkennen. Ja, ik trap tegen schenen aan, en kijhard ook. Nee ik ben geen Nederlander of medewerker van het CIDI maar inderdaad een Arabier. Nee ik ben geen moslim meer maar een afvallige. En ik blijf tegen schenen aantrappen. Want als de islamitische wereld, en de Arabische en Berberse culturen ooit een inhaalslag willen maken en oprecht weer bij de wereld willen horen zullen ze ook de schenentrappers moeten kunnen accepteren. Net zoals nederlanders, amerikanen en zelfs joden hun schenentrappers al accepteren. De Islamitische wereld is ziek. Kijk elke dag maar naar het nieuws om er voorbeelden van te zien. Blijven jullie in de verdediging terwijl het kaartenhuis in elkaar stort? Of gaan jullie meehelpen het kindje beter te krijgen. Als je voor het laatste kiest, begin dan eens kritisch naar de eigen problemen te kijken, en begin eens met soortgenoten die andere meningen hebben, moslim of niet, te accepteren.
Bedenk goed dat ik hier vrijuit mijn totaal tegengestelde mening kan verkondigen. Denk je echt dat dat net zo makkelijk is in de buitenwereld? Als je antwoord nee is, denk er dan eens over na wat je zecht als je beweert dat de arabische/berberse wereld weldegelijk eigen kritiek tolereert. ik deel je menig ....maar dat mag niet in de moslim wereld ...zeker als je een afvallige bent....ik herken dit omdat ik iets soortgelijks heb meegemaakt.laat je niet gek maken en leef je eigen leven...maak plezier en geniet.

babbelaar22
16-09-04, 11:45
Geplaatst door LiberatedArab
Hallo, weten jullie wel wat voor mensen dit FIS zijn? Die wouden van Algerije een islamitische staat maken naar het voorbeeld van Iran en Afghanistan. Natuurlijk verbied je die, hoe vervelend het ook klinkt.
Ja, de fransen hebben zich verschrikkelijk misdragen en in mijn familie zie ik de wonden van wat ze daar hebben aangericht. Echte wonden, want ik heb een opa die een been mist. Maar dat is het verleden. Heel vervelend maar de fransen hebben geen invloed op de sitautie nu. Er bestaat geen volk dat geen "shit" heeft uitgevoerd in zijn verleden, maar we leven niet in het verleden, we leven nu. Als over 30 jaar de Chinesen de wereld terroriseren dan verhuis ik lekker naar china.nl.

Ik ben op de hoogte van de criminele activiteiten van de Algerijnse staat, en keur dat ook zeker niet goed. Maar feit is wel dat de meeste algerijnen toch echt gedood zijn door moslimextremisten in de driehoek des doods.

Over die verkiezingen, wat naar mijn mening fout ging (afgezien van het feit dat ook in algerije men zoals in elk arabisch land niet zat te wachten op een wisseling van de wacht), is dat het gevaar ineens dreigde dat extremisten de macht zouden krijgen en de zaak zouden verstieren zoals in iran. Dit dreigt ook in irak te gebeuren. Daarom is het belangrijkste onderdeel van de verkiezingen niet zozeer het stemmen zelf maar de grondwet. In Irak, moet duidelijk een scheiding komen van kerk en s...euh...moskee en staat. De grondwet moet zo geschreven worden dat de vrijheden van de mens op elk gebied gegarandeerd zijn door zogenaamde "checks and balances". Als dit goed gebeurd, mag van mij zelfs Al Sadr winnen, als ie maar meteen ook afgezet word zodra hij aan de democratische grondwet probeert te tornen.

Hey Liberated Arab, ben jij goed bekend in Bussum?

whisper
16-09-04, 11:49
Geplaatst door Dutchguy
En ik heb niets van jou gehoord bij die discussie over homowerpen.
Kom op zeg, jij en ik kunnen onszelf best verdedigen. Moeten we nou steeds het een en het ander op een weegschaaltje leggen? En jij weet heus wel dat jij van mij het land niet uit hoeft. Je kent me goed genoeg om te weten dat ik je graag mag. slijmbal

DEMOcraat
16-09-04, 14:24
Geplaatst door LiberatedArab
Hallo, weten jullie wel wat voor mensen dit FIS zijn? Die wouden van Algerije een islamitische staat maken naar het voorbeeld van Iran en Afghanistan. Natuurlijk verbied je die, hoe vervelend het ook klinkt.
Ja, de fransen hebben zich verschrikkelijk misdragen en in mijn familie zie ik de wonden van wat ze daar hebben aangericht. Echte wonden, want ik heb een opa die een been mist. Maar dat is het verleden. Heel vervelend maar de fransen hebben geen invloed op de sitautie nu. Er bestaat geen volk dat geen "shit" heeft uitgevoerd in zijn verleden, maar we leven niet in het verleden, we leven nu. Als over 30 jaar de Chinesen de wereld terroriseren dan verhuis ik lekker naar china.nl.

hoe kan je over een bepaalde partij oordelen als die partij nooit een kans heeft gehad om een land te besturen.
de FIS heeft de verkiezingen gewonnen omdat de bevolking een verandering wil in het regerings apparaat wat is daar mis mee,maar mensen zoals jij willen geen verandering en dat zijn dictators.
democratie kan je met evolutie vergelijken,de ontwikkelingen moeten geleidelijke worden ingevoert en door de foute die men maakt leer je hoe het wel en niet moet,denk aan duitsland.


[i]Ik ben op de hoogte van de criminele activiteiten van de Algerijnse staat, en keur dat ook zeker niet goed. Maar feit is wel dat de meeste algerijnen toch echt gedood zijn door moslimextremisten in de driehoek des doods.[/B]

feit is ook dat alle doden na het verbieden van FIS zijn gevallen en de staat is daarvoor verantwoordelijk.


[i]Over die verkiezingen, wat naar mijn mening fout ging (afgezien van het feit dat ook in algerije men zoals in elk arabisch land niet zat te wachten op een wisseling van de wacht), is dat het gevaar ineens dreigde dat extremisten de macht zouden krijgen en de zaak zouden verstieren zoals in iran. Dit dreigt ook in irak te gebeuren. Daarom is het belangrijkste onderdeel van de verkiezingen niet zozeer het stemmen zelf maar de grondwet. In Irak, moet duidelijk een scheiding komen van kerk en s...euh...moskee en staat. De grondwet moet zo geschreven worden dat de vrijheden van de mens op elk gebied gegarandeerd zijn door zogenaamde "checks and balances". Als dit goed gebeurd, mag van mij zelfs Al Sadr winnen, als ie maar meteen ook afgezet word zodra hij aan de democratische grondwet probeert te tornen. [/B]

ik denk dat in iran van vandaag veel beter gaat dan in algerije en beter dan in alle arabische landen.
het belangerijkste onderdeel van democratie is stemmen en niet de grondwet de meerderheid zal de grondwet goed moeten keuren en niet de minderheid uiteraard moet de rechten van de minderheiden worden erkend en gerespecteerd.

Bart
16-09-04, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verkiezingen annuleren omdat een andere partij ze dreigt te winnen neomen we dictatuur. Wat jij allemaal over het FIS zegt is een bewijsvoering achteraf zonder ze ooit de kans te geven om zich te bewijzen. Dit kan nooit en te nimmer geod gepraat worden.

Nooit en te nimmer zou ik niet willen zeggen. Ik denk dat de 20e eeuw heel wat minder oorlogsslachtoffers had gekend als in 1932/1933 in Duitsland een aantal verkiezingen zouden zijn geannuleerd.

Niet dat ik het FIS met de nazi's wil vergelijken (hoewel politiek gezien de vergelijking misschien niet eens zo heel slecht is, ik heb tenminste begrepen dat het FIS destijds ook een dictatuur voorstond, ideologisch zijn ze uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken), maar het gaat om het argument. Ik ben het in principe met je eens ZS, het is alleen zo verdomd moeilijk vooraf in te schatten wat later gaat gebeuren.

Bart
16-09-04, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verkiezingen annuleren omdat een andere partij ze dreigt te winnen neomen we dictatuur. Wat jij allemaal over het FIS zegt is een bewijsvoering achteraf zonder ze ooit de kans te geven om zich te bewijzen. Dit kan nooit en te nimmer geod gepraat worden.

Nooit en te nimmer zou ik niet willen zeggen. Ik denk dat de 20e eeuw heel wat minder oorlogsslachtoffers had gekend als in 1932/1933 in Duitsland een aantal verkiezingen zouden zijn geannuleerd.

Niet dat ik het FIS met de nazi's wil vergelijken (hoewel politiek gezien de vergelijking misschien niet eens zo heel slecht is, ik heb tenminste begrepen dat het FIS destijds ook een dictatuur voorstond, ideologisch zijn ze uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken), maar het gaat om het argument. Ik ben het in principe met je eens ZS, het is alleen zo verdomd moeilijk vooraf in te schatten wat later gaat gebeuren.

Zwarte Schaap
16-09-04, 15:52
Geplaatst door Bart
Nooit en te nimmer zou ik niet willen zeggen. Ik denk dat de 20e eeuw heel wat minder oorlogsslachtoffers had gekend als in 1932/1933 in Duitsland een aantal verkiezingen zouden zijn geannuleerd.

Niet dat ik het FIS met de nazi's wil vergelijken (hoewel politiek gezien de vergelijking misschien niet eens zo heel slecht is, ik heb tenminste begrepen dat het FIS destijds ook een dictatuur voorstond, ideologisch zijn ze uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken), maar het gaat om het argument. Ik ben het in principe met je eens ZS, het is alleen zo verdomd moeilijk vooraf in te schatten wat later gaat gebeuren.

In het geval van de Islamitische partij in Turkije werden precies dezelfde argumenten naar voren gebracht, die vooroordelen zijn niet waargemaakt. Nu is Turkije met behulp van de Islamitische partij druk bezig om de corruptie en onrechtvaardigheid op te ruimen. Het Turkse volk , rechts en links zijn dik tevreden over de regerende Islamitische partij.

Ik had dat graag de Algerijnen gegund, maar helaas Frankrijk en de rest van Europa vonden dat in naam van de democratie de dictators nog lange tijd hun zakken mogen vullen en steunden de dictators in hun bloedige neerslaan van deze winst. Immers er zit daar genoeg grondstoffen waar Frankrijk nog lang gebruik van wil maken.

Dezelfde kwestie kwam ook aan de orde bij rechts-extremistische partijen in Europa, maar men redeneerde in Europa dat ze toch een kans mochten hebben in naam avn de democratie. Dat heet meten met twee maten. Als de Islamitische partijen maar geen kans krijgen om zich te bewijzen is alles in pais en vree.

Spoetnik
16-09-04, 15:52
Geplaatst door Bart
Nooit en te nimmer zou ik niet willen zeggen. Ik denk dat de 20e eeuw heel wat minder oorlogsslachtoffers had gekend als in 1932/1933 in Duitsland een aantal verkiezingen zouden zijn geannuleerd.

Niet dat ik het FIS met de nazi's wil vergelijken (hoewel politiek gezien de vergelijking misschien niet eens zo heel slecht is, ik heb tenminste begrepen dat het FIS destijds ook een dictatuur voorstond, ideologisch zijn ze uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken), maar het gaat om het argument. Ik ben het in principe met je eens ZS, het is alleen zo verdomd moeilijk vooraf in te schatten wat later gaat gebeuren.

Toch is de situatie in Duitsland niet te vergelijken met die van Algerije.

Duitsland was een economisch en productieve powerhouse en kreeg bovendien enorm veel kredieten uit de VS om hun leger op te bouwen.

Algerije had dit absoluut niet.

Bovendien het FIS bestond uit een coalitie van zeer gematigd tot zeer extreme moslims. Nadat de verkiezingen werden geannuleerd kregen de hardliners het voor het zeggen binnen de FIS, toen de gematigden weigerde de nieuwe harde lijn van het FIS te volgen, werden ze meedogenloos gestraft door groeperingen als het GIA. Bovendien voerde ook nog eens het leger een medogenloze strijd tegen iedereen die het als vijand beschouwde. Achteraf bezien, lijkt het mij dat het beter was geweest als de FIS gewoon het mandaat van de bevolking had mogen uitvoeren.

Zwarte Schaap
16-09-04, 15:53
.

Bart
16-09-04, 16:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
In het geval van de Islamitische partij in Turkije werden precies dezelfde argumenten naar voren gebracht, die vooroordelen zijn niet waargemaakt. Nu is Turkije met behulp van de Islamitische partij druk bezig om de corruptie en onrechtvaardigheid op te ruimen. Het Turkse volk , rechts en links zijn dik tevreden over de regerende Islamitische partij.

Ik had dat graag de Algerijnen gegund, maar helaas Frankrijk en de rest van Europa vonden dat in naam van de democratie de dictators nog lange tijd hun zakken mogen vullen en steunden de dictators in hun bloedige neerslaan van deze winst. Immers er zit daar genoeg grondstoffen waar Frankrijk nog lang gebruik van wil maken.

Dezelfde kwestie kwam ook aan de orde bij rechts-extremistische partijen in Europa, maar men redeneerde in Europa dat ze toch een kans mochten hebben in naam avn de democratie. Dat heet meten met twee maten. Als de Islamitische partijen maar geen kans krijgen om zich te bewijzen is alles in pais en vree.

Ik weet er te weinig vanaf om er een oordeel over te kunnen vellen. Ik gaf met het voorbeeld alleen maar aan dat "nooit en te nimmer" te sterk is uitgedrukt.

babbelaar22
16-09-04, 16:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
In het geval van de Islamitische partij in Turkije werden precies dezelfde argumenten naar voren gebracht, die vooroordelen zijn niet waargemaakt. Nu is Turkije met behulp van de Islamitische partij druk bezig om de corruptie en onrechtvaardigheid op te ruimen. Het Turkse volk , rechts en links zijn dik tevreden over de regerende Islamitische partij.

Ik had dat graag de Algerijnen gegund, maar helaas Frankrijk en de rest van Europa vonden dat in naam van de democratie de dictators nog lange tijd hun zakken mogen vullen en steunden de dictators in hun bloedige neerslaan van deze winst. Immers er zit daar genoeg grondstoffen waar Frankrijk nog lang gebruik van wil maken.

Dezelfde kwestie kwam ook aan de orde bij rechts-extremistische partijen in Europa, maar men redeneerde in Europa dat ze toch een kans mochten hebben in naam avn de democratie. Dat heet meten met twee maten. Als de Islamitische partijen maar geen kans krijgen om zich te bewijzen is alles in pais en vree.

Ik Turkije bestaat sinds Atatürk scheiding tussen moskee en staat. Binnen dat kader kan een islamistische regering functioneren. Zo las ik gisteren dat overspel in Turkije niet opnieuw strafbaar wordt. men weet dat het leger ingrijpt als het de verkeerde kant opgaat, dat maak de islamisten voorzichtig. Het lijkt dan toch meer op de christen-democraten die in veel Europese landen de dienst uitmaken. Hoewel ze uitgaan van het christelijke gedachtengoed, zijn ze wanwege de grondwet gehouden om de rechten van anderen te eerbiedigen.

Een staat die zich opde Sharia baseert wordt volgens mij een groot probleem omdat sharia en democratie in principe niet te verenigen zijn, want over Gods wetten kan niet gediscusieerd worden.

Mogelijk scenario

In de twintigste eeuw zijn het in West-Europa vaak partijen op religieuze grondslag geweest, die grote bevolkingsgroepen de mogelijkheid boden om aan het politieke leven deel te nemen.

In NL lag in de 19e eeuw de macht bij liberalen en conservatieven. Er waren geen echte partijen. Pas na 1870 komen confessionele partijen als de RKSP, ARP en CHU op. De ARP onder Kuyper was het voertuig om de gereformeerde 'kleine luyden' te emanciperen. Idem gold voor de RKSP van Schaepman. Vanaf 1900 zitten de confessionelen vrijwel continu in de regering. Een van de zaken die zij geregeld hebben is artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs, gelijke bekostiging van openbaar en bijzonderonderwijs). Dankzij dit artikel kunnen ook moslims anno 2004 eigen scholen stichten. Dit artikel is uniek in Europa en de VS. De SDAP werd tot 1938 buiten de regering gehouden. Toch zijn ze nooit begonnen om in de driehoek Amsterdam, Rottedam en Den Haag 100.000 NL af te slachten!

Zoiets zou natuurlijk ook mogelijk zijn in moslim landen, mits er een goede grondwet en de nodige checks and balances zijn. Wat betreft het FIS, dat heeft zijn ware aard laten zien.

Bart
16-09-04, 16:14
Geplaatst door Spoetnik
Toch is de situatie in Duitsland niet te vergelijken met die van Algerije.

Duitsland was een economisch en productieve powerhouse en kreeg bovendien enorm veel kredieten uit de VS om hun leger op te bouwen.

Algerije had dit absoluut niet.

Dit begrijp ik niet. De nazi's kwamen aan de macht juist doordat de Amerikanen GEEN kredieten verstrekten. Sterker nog, Duitsland ging gebukt onder de enorme herstelbetalingen die ze moest betalen aan met name Frankrijk en Groot-Brittannië die dat geld nodig hadden om hun leningen die in de Eerste Wereldoorlog door de Amerikanen waren verstrekt te kunnen afbetalen (president Wilson eiste dit bij de totstandkoming van de Vrede van Versailles). De economische crisis van eind jaren '20 gooide daar nog eens een schepje bovenop.

Een leger had Duitsland op dat moment niet op grond van de Vrede van Versailles, het Rijnlandverdrag en het Pact van Locarno.

Wat was je punt nou? Het enige punt dat je zou moeten/kunnen maken is dat extremistische uitwassen in de hand worden gewerkt als er sprake is van armoede en een grote kloof tussen arm en rijk. En daar ligt dus wel degelijk een parallel.

Spoetnik
16-09-04, 16:21
Geplaatst door Bart
Dit begrijp ik niet. De nazi's kwamen aan de macht juist doordat de Amerikanen GEEN kredieten verstrekten. Sterker nog, Duitsland ging gebukt onder de enorme herstelbetalingen die ze moest betalen aan met name Frankrijk en Groot-Brittannië die dat geld nodig hadden om hun leningen die in de Eerste Wereldoorlog door de Amerikanen waren verstrekt te kunnen afbetalen (president Wilson eiste dit bij de totstandkoming van de Vrede van Versailles). De economische crisis van eind jaren '20 gooide daar nog eens een schepje bovenop.

Een leger had Duitsland op dat moment niet op grond van de Vrede van Versailles, het Rijnlandverdrag en het Pact van Locarno.

Wat was je punt nou? Het enige punt dat je zou moeten/kunnen maken is dat extremistische uitwassen in de hand worden gewerkt als er sprake is van armoede en een grote kloof tussen arm en rijk. En daar ligt dus wel degelijk een parallel.

Nee, nee dit is geschiedenis vervalsing. Voordat de Nazi's aan de macht kwamen had duitsland het moeilijk met het afbetalen van de hun schulden, (hyperinflatie door schulden afbetaling etc.). Maar zodra de Nazi's aan de macht kwamen begonnen grote Amerikaanse industriele groepen het nazi regime te steunen met enorme kredieten, zodat ze hun oorlogsindustrie konden opbouwen. Neem een bedrijf als IG Farben, dat onder de controle stond van GM en de Morgan Bank.


Maar mijn punt was dus:. Algerije had onder het FIS nooit gevaarlijk kunnen worden voor haar buren, waarom niet? Omdat Algerije niet de militaire mogelijkheden zou hebben om haar buren te bedreigen. Op z'n hoogst door terreurgroeperingen een basis te bieden. Maar helaas is het zo dat Algerije nu ook een basis is voor terrorisme.

Zwarte Schaap
16-09-04, 16:26
Geplaatst door babbelaar22
Ik Turkije bestaat sinds Atatürk scheiding tussen moskee en staat. Binnen dat kader kan een islamistische regering functioneren. Zo las ik gisteren dat overspel in Turkije niet opnieuw strafbaar wordt. men weet dat het leger ingrijpt als het de verkeerde kant opgaat, dat maak de islamisten voorzichtig. Het lijkt dan toch meer op de christen-democraten die in veel Europese landen de dienst uitmaken. Hoewel ze uitgaan van het christelijke gedachtengoed, zijn ze wanwege de grondwet gehouden om de rechten van anderen te eerbiedigen.

Een staat die zich opde Sharia baseert wordt volgens mij een groot probleem omdat sharia en democratie in principe niet te verenigen zijn, want over Gods wetten kan niet gediscusieerd worden.

Toch heeft men de vorige Islamitische partij verboden op grond van dezelfde vooroordelen die men had bij de Algerijnen.

En volgens mij moet het leger de regering dienen en niet andersom. Een vreemde gang van zaken in Turkije.

Verder weet jij te weinig van de sharia af om het af te doen dat het niet met democratie te rijmen is. Overigens als de meerderheid van het volk besluit om de sharia in te voeren dan is dat hun democratische recht en daar hoort een buitenstaander zich niet mee te bemoeien, net als het feit dat andere landen zichniet dienen te bemoeien met Nederlandse wetten inzake abortus en euthanasie.

Spoetnik
16-09-04, 16:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
En volgens mij moet het leger de regering dienen en niet andersom. Een vreemde gang van zaken in Turkije.


Volgens mij moet het leger de bevolking dienen, waarbij de regering de afgevaardigde van de bevolking is. Maar dit houdt dus wel in dat een leger opdrachten van de regering kan weigeren als ze denkt dat het niet in de interesse van het volk is. Bijvoorbeeld als het leger wordt opgeroepen om een demonstratie neer te slaan.

babbelaar22
16-09-04, 16:37
Mogelijk scenario

In de twintigste eeuw zijn het in West-Europa vaak partijen op religieuze grondslag geweest, die grote bevolkingsgroepen de mogelijkheid boden om aan het politieke leven deel te nemen.

In NL lag in de 19e eeuw de macht bij liberalen en conservatieven. Er waren geen echte partijen. Pas na 1870 komen confessionele partijen als de RKSP, ARP en CHU op. De ARP onder Kuyper was het voertuig om de gereformeerde 'kleine luyden' te emanciperen. Idem gold voor de RKSP van Schaepman. Vanaf 1900 zitten de confessionelen vrijwel continu in de regering. Een van de zaken die zij geregeld hebben is artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs, gelijke bekostiging van openbaar en bijzonderonderwijs). Dankzij dit artikel kunnen ook moslims anno 2004 eigen scholen stichten. Dit artikel is uniek in Europa en de VS. De SDAP werd tot 1938 buiten de regering gehouden. Toch zijn ze nooit begonnen om in de driehoek Amsterdam, Rottedam en Den Haag 100.000 NL af te slachten!

Zoiets zou natuurlijk ook mogelijk zijn in moslim landen, mits er een goede grondwet en de nodige checks and balances zijn.

Dit proces heeft in NL ook eeuwen gekost. Tijdens de Republiek (1579 - 1795) was Nederland een regentenoligarchie waar de Gereformeerde Kerk de publieke kerk was. Het volk had, behoudens enkele uitzonderingen, geen formele inspraak, maar werd door de stadhouders als tegenwicht tegen de regenten gebruikt. Wel bestond er een uitgebreide pamflettenliteratuur waarin allerlei mensen hun ideeen naar voren brachten, zonder dat er veel censuur werd uitgeoefend.

Andere confessies zoals roomskatholieken waren formeel verboden maar, werden oogluikend toegelaten (schuilkerken). Joden mochten synagoges bouwen (zie Amsterdam).

Dit tolerante klimaat was uniek voor Europa, in de meeste landen werd alleen de heersende religie geduld. Mensen die in het buitenland vervolgd werden vluchtten hier naartoe: Joden uit Spanje, Hugenoten, Vlamingen, Engelse dissenters (The pilgrimfathers) etc.

Bart
16-09-04, 16:41
Geplaatst door Spoetnik
Nee, nee dit is geschiedenis vervalsing. Voordat de Nazi's aan de macht kwamen had duitsland het moeilijk met het afbetalen van de hun schulden, (hyperinflatie door schulden afbetaling etc.). Maar zodra de Nazi's aan de macht kwamen begonnen grote Amerikaanse industriele groepen het nazi regime te steunen met enorme kredieten, zodat ze hun oorlogsindustrie konden opbouwen. Neem een bedrijf als IG Farben, dat onder de controle stond van GM en de Morgan Bank.

Je hebt zeker teveel Ludlum gelezen (Het Sigma Protocol misschien???) Ik zou graag wat journalistieke bronnen hiervoor zien en niet de literaire vrijheid van een romanschrijver.


Maar mijn punt was dus:. Algerije had onder het FIS nooit gevaarlijk kunnen worden voor haar buren, waarom niet? Omdat Algerije niet de militaire mogelijkheden zou hebben om haar buren te bedreigen. Op z'n hoogst door terreurgroeperingen een basis te bieden. Maar helaas is het zo dat Algerije nu ook een basis is voor terrorisme.

Nogmaals, Duitsland had toen de nazi's aan de macht kwamen nog helemaal geen leger. Maar dat veranderde. Waarom zou dat in andere gevallen niet kunnen? Ik ben het met je eens dat het in het geval van Algerije niet waarschijnlijk is/was, maar het gaat om het argument dat je gebruikt.

babbelaar22
16-09-04, 16:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verder weet jij te weinig van de sharia af om het af te doen dat het niet met democratie te rijmen is. Overigens als de meerderheid van het volk besluit om de sharia in te voeren dan is dat hun democratische recht en daar hoort een buitenstaander zich niet mee te bemoeien, net als het feit dat andere landen zichniet dienen te bemoeien met Nederlandse wetten inzake abortus en euthanasie.

Daarom ben ik voor een terughoudend immigratiebeleid voor moslims. In de toekomst kunnen we beter gastarbeiders uit de nieuwe EG landen halen. Trouwens, die hebben over een paar jaar al vrije toegang.

Om die zelfde reden weet ik niet zeker of we er goed aan doen om Turkije in de EG te halen. Ik ben daar nog niet helemaal uit. Msschien is het wel beter als in het MO er ook een soort MOG opgericht wordt, met Israel, het nieuwe Irak en Turkije als economische motoren.

In Europa heeft dat goed gewerkt om aartsvijanden als Frankrijk en Duitsland aan elkaar te binden. Met uiteraard de VS op de achtergrond om onze veiligheid te garanderen.

Bovendien is bekend dat democratien vrijwel nooit oorlog tegen elkaar voeren (wel economisch). Dus als alle landen democratisch worden, is de oorlog de wereld uit?!?!?! Utopie??

Zwarte Schaap
16-09-04, 16:47
Geplaatst door Spoetnik
Volgens mij moet het leger de bevolking dienen, waarbij de regering de afgevaardigde van de bevolking is. Maar dit houdt dus wel in dat een leger opdrachten van de regering kan weigeren als ze denkt dat het niet in de interesse van het volk is. Bijvoorbeeld als het leger wordt opgeroepen om een demonstratie neer te slaan.

Bedankt voor de volledigheid, ik ging er automatisch van uit dat de regering de stem van het volk vertegenwoordigde.

Dat weigeren van de leger is al vaker voorgekomen, de voorbeelden schieten me even niet te binnen. Oow... ja Servie laatst natuurlijk.

babbelaar22
16-09-04, 16:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bedankt voor de volledigheid, ik ging er automatisch van uit dat de regering de stem van het volk vertegenwoordigde.

Dat weigeren van de leger is al vaker voorgekomen, de voorbeelden schieten me even niet te binnen. Oow... ja Servie laatst natuurlijk.


Geldt ook voor de voormalige Oostbloklanden in 1989/90 en Rusland na de coupe van de commies in 1991 (Jeltzin).


En wie herinnert zich niet de val van Ceaucescu in Boekarest.

helaas zag het Irakese volk geen kans om Saddam af te zetten, en hadden ze Amerikaanse hulp bij nodig. Dat is moeilijk te accepteren maar wel de realiteit. De koerden hebben dit heel goed begrepen en zijn dikke vrienden van Israel en de VS.

Arabische dictaturen zitten kennelijk veel steviger in het zadel dan Oost-Europese.

Spoetnik
16-09-04, 17:09
Geplaatst door Bart
Je hebt zeker teveel Ludlum gelezen (Het Sigma Protocol misschien???) Ik zou graag wat journalistieke bronnen hiervoor zien en niet de literaire vrijheid van een romanschrijver.

Kom zeg, weet je dit echt niet? Weet je bijvoorbeeld ook niet Prescott Bush, namens Harrimann investeerde in Nazi-Duitsland en dat hij ondermeer de bouw van Auswitsch heeft gefinancieerd?

Dit is bijvoorbeeld in '98 nog in het nieuws gekomen, over de rol van GM/Ford in Nazi duitsland (http://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/daily/nov98/nazicars30.htm) of de rol van IBM in nazi duitsland (http://www.enotalone.com/books/0375419330.html).

De rol van Amerikaanse belangen in IG Farben zijn de belangrijksten. IG Farben was de motor waarop de Nazi oorlogsmachine draaide, namebase geeft een indrukwekkende lijst,http://www.namebase.org/main2/Farben-I_2Eg_2E-Company.html

Ps. ik wil hiermee dus niet beweren dat al die mensen nazi's en jodenhaters waren. Ik wil ook niet beweren dat ze enorme Hitler supporters waren. Maar het moet wel duidelijk zijn, dat het Amerikaanse aandeel in de opbouw van de Duitse economie ook nadat Hitler aan de macht was gekomen, significant was.




Nogmaals, Duitsland had toen de nazi's aan de macht kwamen nog helemaal geen leger. Maar dat veranderde. Waarom zou dat in andere gevallen niet kunnen? Ik ben het met je eens dat het in het geval van Algerije niet waarschijnlijk is/was, maar het gaat om het argument dat je gebruikt.

Maar dat is het argument dat ik gebruik. Het is niet waarschijnlijk dat Algerije in staat geweest zou zijn om een sterk leger op te bouwen om z'n buren te bedreigen.

Zwarte Schaap
16-09-04, 17:24
Geplaatst door babbelaar22
Geldt ook voor de voormalige Oostbloklanden in 1989/90 en Rusland na de coupe van de commies in 1991 (Jeltzin).


En wie herinnert zich niet de val van Ceaucescu in Boekarest.

helaas zag het Irakese volk geen kans om Saddam af te zetten, en hadden ze Amerikaanse hulp bij nodig. Dat is moeilijk te accepteren maar wel de realiteit. De koerden hebben dit heel goed begrepen en zijn dikke vrienden van Israel en de VS.

Arabische dictaturen zitten kennelijk veel steviger in het zadel dan Oost-Europese.

Kennelijk zit er iets in de grond wat er voor zorgt dat de Westerse landen er baat bij hebben om de bepaalde dictaturen stevig in het zadel te houden door ze vol te proppen met wapens en andere technologie zodat het volk geen ene beweging naar vrijheid kan maken.

laatstelijk heeft de strijd tegen het terreur de dictaturen weer vollop mogelijkheden geboden om de oppositie de duimschroeven aan te draaien, met steun van onze vriendjes in het westen.

babbelaar22
16-09-04, 18:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk zit er iets in de grond wat er voor zorgt dat de Westerse landen er baat bij hebben om de bepaalde dictaturen stevig in het zadel te houden door ze vol te proppen met wapens en andere technologie zodat het volk geen ene beweging naar vrijheid kan maken.

laatstelijk heeft de strijd tegen het terreur de dictaturen weer vollop mogelijkheden geboden om de oppositie de duimschroeven aan te draaien, met steun van onze vriendjes in het westen.


Irak is bevrijd en de Koerden krijgen hun eigen staat. Turkije en Israel zijn democratieen of op weg daar naar toe.

Om alle neuzen in de zelfde richting te krijgen is hard Amerikaans ingrijpen + money nodig. Koeweit en Quatar staan al achter de VS. SA zal ook eieren vor z'n geld kiezen of verdwijnen. Dit is eerder vertoond: in Europa na WOII.

De dictatuur in het MO heeft een lange geschiedenis en was er ook al voor 1917. Het kalifaat is in de loop der eeuwen opgeplitst en volledig gedegeneerd. De gedegenereerde sultans waren meer met hun harems dan met het land bezig. Een van de verstandigste dingen die Atatürk ooit gedaan heeft is om het kalifaat in 1924 afschaffen.

Econmische en culturele stagnatie is er al eeuwen, daarom heeft het Westen het MO ingehaald en voorbijgestreefd. Het is daarom verbazingwekkend dat Israel een stuk woestijn in zo korte in een bloeiende economie heeft veranderd het kan dus wel. En dat gedurene 50 jaar oorlog. Maar lukt pas als je het idee opgeeft dat je superieur aan de rest van de wereld bent.

LiberatedArab doorziet de grote leugen waarmee men zich in het MO, van Mauretanie tot Afghanistan voor de gek houdt of voor de gek gehouden heeft.

Zwarte Schaap
16-09-04, 22:38
Geplaatst door babbelaar22
Irak is bevrijd en de Koerden krijgen hun eigen staat. Turkije en Israel zijn democratieen of op weg daar naar toe.

Om alle neuzen in de zelfde richting te krijgen is hard Amerikaans ingrijpen + money nodig. Koeweit en Quatar staan al achter de VS. SA zal ook eieren vor z'n geld kiezen of verdwijnen. Dit is eerder vertoond: in Europa na WOII.

De dictatuur in het MO heeft een lange geschiedenis en was er ook al voor 1917. Het kalifaat is in de loop der eeuwen opgeplitst en volledig gedegeneerd. De gedegenereerde sultans waren meer met hun harems dan met het land bezig. Een van de verstandigste dingen die Atatürk ooit gedaan heeft is om het kalifaat in 1924 afschaffen.

Econmische en culturele stagnatie is er al eeuwen, daarom heeft het Westen het MO ingehaald en voorbijgestreefd. Het is daarom verbazingwekkend dat Israel een stuk woestijn in zo korte in een bloeiende economie heeft veranderd het kan dus wel. En dat gedurene 50 jaar oorlog. Maar lukt pas als je het idee opgeeft dat je superieur aan de rest van de wereld bent.

LiberatedArab doorziet de grote leugen waarmee men zich in het MO, van Mauretanie tot Afghanistan voor de gek houdt of voor de gek gehouden heeft.

Ik snap niet waarom je allerlei zaken erbij haalt die er niet toe dienen. De meeste arabische landen waren al in 1800 kolonien van westerse landen. Veel westerse mogendheden hadden zonder de kolonien in Amerika, azie en afrika niets kunnen bereiken. Het is makkelijk om andere landen uit te zuigen en dan zeggen dat het jouw verdienste is dat je zo hard werkt. Maar dat terzake nu naar het heden .

De dictaturen van nu zijn hoofdzakeloijk het gevolg van de kolonistische tijd. De meeste arabischtalige landen zijn maar net 45 jaar van hun bezetter verlost. Nu zitten ze nog met de systemen die uitzuiging in stand houden maar dan via een andere trucje, namelijk schoothondjes en hun gevolg daar installeren. Deze schoothondjes denken alleen aan hun eigen welzijn en zolang ze maar genoeg grondstoffen garanderen naar het westen toe wordt er niets tegen gedaan. Maar zodra er helden komen die hun land rechtvaardig willen besturen staat de CIA al klaar om allerlei moorden en staatsgrepen voor te bereiden. (recentelijk nog geprobeeerd in Venezuela, maar gelukkig mislukt) De CIA is verantwoordelijk voor duizenden moorden in de derde wereld. Maar meestal laten ze het over aan hun dictator die van wapens en speciale geheime diensten overeind houden.

En nu israel, zonder de miljarden steun van onder andere de USA zou israel allang opgedoekt zijn. Daarnaast worden ze van de nieuwste wapens en technologie voorzien. op eigen kracht komt israel niet verder dan een gemiddelde oostblokland.

hard ingrijpen van de USA dient niets anders dan de belangen van Israel en Amerika. Daar is de meerderheid van de wereld van overtuigd alleen jij en je vriendje liberated arab nog niet.

Max Stirner
16-09-04, 22:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet waarom je allerlei zaken erbij haalt die er niet toe dienen. De meeste arabische landen waren al in 1800 kolonien van westerse landen. Veel westerse mogendheden hadden zonder de kolonien in Amerika, azie en afrika niets kunnen bereiken. Het is makkelijk om andere landen uit te zuigen en dan zeggen dat het jouw verdienste is dat je zo hard werkt. Maar dat terzake nu naar het heden .

De dictaturen van nu zijn hoofdzakeloijk het gevolg van de kolonistische tijd. De meeste arabischtalige landen zijn maar net 45 jaar van hun bezetter verlost. Nu zitten ze nog met de systemen die uitzuiging in stand houden maar dan via een andere trucje, namelijk schoothondjes en hun gevolg daar installeren. Deze schoothondjes denken alleen aan hun eigen welzijn en zolang ze maar genoeg grondstoffen garanderen naar het westen toe wordt er niets tegen gedaan. Maar zodra er helden komen die hun land rechtvaardig willen besturen staat de CIA al klaar om allerlei moorden en staatsgrepen voor te bereiden. (recentelijk nog geprobeeerd in Venezuela, maar gelukkig mislukt) De CIA is verantwoordelijk voor duizenden moorden in de derde wereld. Maar meestal laten ze het over aan hun dictator die van wapens en speciale geheime diensten overeind houden.

En nu israel, zonder de miljarden steun van onder andere de USA zou israel allang opgedoekt zijn. Daarnaast worden ze van de nieuwste wapens en technologie voorzien. op eigen kracht komt israel niet verder dan een gemiddelde oostblokland.

hard ingrijpen van de USA dient niets anders dan de belangen van Israel en Amerika. Daar is de meerderheid van de wereld van overtuigd alleen jij en je vriendje liberated arab nog niet.


Toch vind ik dit iets te makkelijk, Zwarte Schaap.

Azie en Zuid-Amerika zijn ook gekoloniseerd geweest en toch gaat het daar veel beter (zowel economisch als politiek) dan in de meeste Arabische landen.

Hoe verklaar je dat?

Zwarte Schaap
16-09-04, 22:59
Geplaatst door Max Stirner
Toch vind ik dit iets te makkelijk, Zwarte Schaap.

Azie en Zuid-Amerika zijn ook gekoloniseerd geweest en toch gaat het daar veel beter (zowel economisch als politiek) dan in de meeste Arabische landen.

Hoe verklaar je dat?

Ik denk dat geen ene Zuid-Amerikaanse land en maar weinig Aziatische landen het echt beter doen dan de Arabische landen. De Arabische landen waar de meeste grondstoffen zitten is onderdrukking het ergst. Dat is een teken dat de grondstoffenstroom sterk gecontroleerd wordt door de westerse uitzuigers en/of nog strijd geleverd wordt.

Overigens hou ik het vrij globaal omdat ik niet in details wil verzanden, ik vind het al erg genoeg dat ik van de werkelijke discussie afgeweken ben.

Zwarte Schaap
16-09-04, 23:17
Geplaatst door Olive Yao
Volgens mij doet dit niet terzake: je kunt misdaden niet tegen elkaar wegstrepen.

Het gaat niet om het wegstrepen van misdaden maar om de oorzaak gevolg van het huidige tijdperk te kunnen verklaren. Als je een de discussie gelezen zou hebben zou je dat begrepen hebben.


Ja? Door wie? Door het eigen falen


"Zwarte Soudanese vrouwen beschermen tegen aanhoudende verkrachting dient alleen de belangen van Israël en Amerika", Zwarte Schaap?
In deze discussie is dat niet aan de orde, In irak heeft men niet ingegrepen om verkrachte vrouwen te redden of om mensenlevens te redden. Zie abu Graib en zie de luchtaanvallen gelijk israel die uitvoert op burgersteden.

ALs het om mensenlevens zou gaan dan zou men allang ingegrepen moeten hebben in zoveel Afrikaanse landen.

Als de westerlingen niet de rebbelenleger daar steunden en daar onrust zou zaaien omdat men een buffer wil hebben tegen de Islam dan zou de strijd allang afgelopen zijn. Nu houdt men de strijd kunstmatig in stand en doden ze elkaar. Ook worden alle doden de Soedanese regering verweten maar als je het conflict zou bestuderen dan zou je zien dat het veel ingewikkelder zit, als ik het goed heb gelezen zijn de meeste doden gevallen door de rebellen die gesteund worden door het westen.


Ik ben voor effectief ingrijpen waarmee meteen een einde wordt gemaakt aan de genocide. De afgelopen maand is er niets gebeurd. Dat betekent effectief militair geweld tegen de milities.

Er zit olie in Soedan, grote kans dat men wil ingrijpen. Nog even meer de strijd aanwakkeren en eenzijdig de regering de schuld geven, dan nog even de rebellen extra steun geven en dan zit er binnen no time een andere, het westen beter gezinde regering. Standaardverhaaltje.

Spoetnik
16-09-04, 23:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er zit olie in Soedan, grote kans dat men wil ingrijpen. Nog even meer de strijd aanwakkeren en eenzijdig de regering de schuld geven, dan nog even de rebellen extra steun geven en dan zit er binnen no time een andere, het westen beter gezinde regering. Standaardverhaaltje.

Niet genoeg olie om in te grijpen, maar het zou wel kunnen dat de Amerikanen de Chinezen willen treffen, die hebben daar goeie deals namelijk.
De VS en Europa willen een olieboycot op Sudan.