PDA

Bekijk Volledige Versie : Keer terug naar ALLAH



Aboe Selmen
16-09-04, 10:32
Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum

Bofko
16-09-04, 10:57
Ik geloof dat dit bericht in meerdere forums vandaag 34 maal geplaatst is. Het lijkt een beetje op een wanhopige poging om mensen de mond te snoeren.

Joesoef
16-09-04, 11:02
Kcof you :tik:

KarimaO
16-09-04, 11:02
ik snap zijn/haar frustratie, de boodschap is duidelijk echter ik laat me de mond niet snoeren..

Joepie
16-09-04, 11:16
ik als niet moslim probeer eens te gegrijpen wat je bedoelt en kwam dit tegen: (DANKZIJ DE WONDER DAT INTERNET HEET!!!)

De ware betekenis van Laa ilaaha ill-Allah

--------------------------------------------------------------------------------

Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Allah getuigt dat er waarlijk geen god is dan Hij en (ook) de engelen en de bezitters van kennis (bevestigen dit), standvastig in de gerechtigheid. Er is geen god dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.” (Soerat Aali cImraan: 18)

En (interpretatie van de betekenis):

“Weet dat er geen god is dan Allah.” (Soerat Moehammed: 19)

De ware betekenis van ‘Laa ilaaha ill-Allah’ is: Niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah.

De valse betekenis van Laa ilaaha ill-Allah

Dikwijls wordt de werkelijke betekenis van ‘Laa ilaaha ill-Allah’ verkeerd uitgelegd, zo komt men nog wel eens de volgende betekenissen tegen:

- Niets wordt aanbeden behalve Allah

Dit is onjuist, want dit suggereert dat alles wat terecht danwel onterecht aanbeden wordt, Allah is.

- Allah de Enige Schepper is.

Dit is slechts een gedeelte van de betekenis, maar dit is niet waar het werkelijk om gaat. Zou dit de ware betekenis zijn van ‘Laa ilaaha ill-Allah’, dan was de strijd tussen de Profeet (vrede zij met hem) en de ongelovigen onnodig, want zij getuigden ook dat Allah de Enige Schepper is.

- Niemand het recht heeft om regels uit te vaardigen, behalve Allah.

Dit is ook slechts een gedeelte van de betekenis, maar dit is niet genoeg en dit is wederom niet waar het werkelijk om gaat, want laten we veronderstellen dat het recht om regels uit te vaardigen alleen aan Allah wordt toegekend, terwijl daarentegen nog steeds anderen naast hem worden aanbeden, dan is er nog steeds geen sprake van ware tawhied (éénheid van Allah).

De fundamenten van Laa ilaaha ill-Allah

Ten eerste: De ontkenning (Nafiey) dat iets anders dan Allah het recht heeft aanbeden te worden. Dit op basis van het zinsdeel ‘Laa ilaaha’.

Ten tweede: De bevestiging (Ithbaat) dat alleen Allah aanbeden mag worden zonder dat Hem deelgenoten worden toegekend. Dit op basis van het zinsdeel ‘ill-Allah’. Het bewijs hiervoor vindt men in de volgende vers (interpretatie van de betekenis):

En wie de Taaghoet (alles wat naast Allah aanbeden wordt) verwerpt (dit zinsdeel betreft de ontkenning) en in Allah gelooft (dit zinsdeel betreft de bevestiging): Hij heeft waarlijk het stevigste houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. (Soerat al-Baqarah: 256)

En (interpretatie van de betekenis):

En (gedenkt) toen Ibrahiem tot zijn vader en zijn volk zei: “Waarlijk, ik wil niets te maken hebben met datgene wat jullie aanbidden (de ontkenning). Behalve Degene Die mij heeft geschapen (de bevestiging): Waarlijk, Hij zal mij leiden.” (Soerat az-Zoechroef: 26-27)

De mens zal pas profijt hebben van ‘Laa ilaaha ill-Allah’ als hij de werkelijke betekenis ervan kent en handelt in overeenstemming met deze betekenis; dit is het verlaten van de aanbidding van anderen dan Allah voor het aanbidden van Hem alleen.

bron: www.islaam.nl


Alleen snap ik nog steeds niet wat je bedoelt!! anders dan een (sorry) rare gedachtenkronkel waarom iets wel/niet mag.

Jar
16-09-04, 11:44
Onderdrukking van 'de vrije gedachte'?

ZwYgStErr
16-09-04, 11:49
Bijna had ik je voor ketter uitgemaakt, ik d8 dat Sallaho Ailhi een naam was.

:haha:

et_2000nl
16-09-04, 11:58
Aboe broeder,

Bedankt voor je mening, echter ik zal hem negeren. Je maakt jezelf namelijk volkomen belachelijk door het medium waarvan je adviseerd het niet te gebruiken, zelf te gebruiken om je boodschap te verkondigen.

Je zou een boek kunnen schrijven met de boodschap om geen ander boek dan de koran te mogen lezen.

Je zou kunnen gaan spreken om anderen het zwijgen op te leggen.

In mijn onnozelheid denk ik dan maar dat je hopelijk niemand bereikt met je bericht.

Misschien werk je wel voor de CIDI en post je dit ter bevestiging van je eigen vooroordelen.

In het laatste geval, veel plezier met het lezen van de reakties....

ET

freya
16-09-04, 12:00
Geplaatst door Aboe Selmen
Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam.

Wie adviseert wat?


Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen.

Welke dingen?


Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint.

Welke onderwerpen?


Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz.

Dating met Allah???


deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Als je zulke onbegrijpelijke teksten schrijfm wordt je zeker uitgelachen ja

:confused:

observer
16-09-04, 13:35
Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama en hoe heeft hij je dat medegedeeld?

Spoetnik
16-09-04, 13:39
Geplaatst door Aboe Selmen
Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum

Wie ben jij om advies te geven?

Wat zijn je antecedenten?

Aboe Selmen
16-09-04, 13:52
Geplaatst door Spoetnik
Wie ben jij om advies te geven?

Wat zijn je antecedenten?

Salaam oLeykum,

Ben je een moslim?

Een jij keurt dit goed, wat hier gebeurd?

ik ben iemand die gelijk is aan jou, maar kan jou voor bij zijn gegaan door tagwah te hebben, is het volgen van het woord van Allah een zijn profeet. jou worden doe mij niks omdat jij niet over Allah praat of wat allah heeft gezegd. een de dag desoordeels zal spijt krijgen van wat je nu gaat zeggen of denken. allah prijst wie hij wil.

Allah zegt Een zeg een goed woord tegen je medemens, of zeg iets goed of zwijg liever voor dat je een zonde vericht, omdat de tong alle gevaarlijkste vijand van de mens en kan ook zijn dood betekennen. De profeet (SAWS) zegt wees voorzichtig met de tong en past op met wat je zegt, want zelfs de tong zal de dag desoordels op jou gaan getuigen.
De tong bezit geen bot, de wees voorzichtig ermee.

Dit is weer een advies naar jou tot beste moslim (mohmien)

Wasslaam Oleykum

DEMOcraat
16-09-04, 13:56
Geplaatst door Aboe Selmen
Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum

Inscha Allah

Spoetnik
16-09-04, 14:03
Geplaatst door Aboe Selmen
Salaam oLeykum,

Salaam aleikum



Ben je een moslim?


Ik geloof slechts in God. In Een God.



Een jij keurt dit goed, wat hier gebeurd?


Er zijn dingen waar ik zwaarder aan til dan aan andere dingen.



ik ben iemand die gelijk is aan jou, maar kan jou voor bij zijn gegaan door tagwah te hebben, is het volgen van het woord van Allah een zijn profeet. jou worden doe mij niks omdat jij niet over Allah praat of wat allah heeft gezegd. een de dag desoordeels zal spijt krijgen van wat je nu gaat zeggen of denken. allah prijst wie hij wil.


Ok.. maar ik vroeg eigenlijk om je antecedenten, ergo, welke van de 5 pilaren heb je het best bestudeerd in de Islam, wie heeft je begeleid daarbij (naast Allah natuurlijk) etc.



Allah zegt Een zeg een goed woord tegen je medemens, of zeg iets goed of zwijg liever voor dat je een zonde vericht, omdat de tong alle gevaarlijkste vijand van de mens en kan ook zijn dood betekennen. De profeet (SAWS) zegt wees voorzichtig met de tong en past op met wat je zegt, want zelfs de tong zal de dag desoordels op jou gaan getuigen.
De tong bezit geen bot, de wees voorzichtig ermee.

Dit is weer een advies naar jou tot beste moslim (mohmien)

Wasslaam Oleykum

Right back at cha :)

Couscousje
16-09-04, 14:05
Geplaatst door Spoetnik
Salaam aleikum



Ik geloof slechts in God. In Een God.



Er zijn dingen waar ik zwaarder aan til dan aan andere dingen.



Ok.. maar ik vroeg eigenlijk om je antecedenten, ergo, welke van de 5 pilaren heb je het best bestudeerd in de Islam, wie heeft je begeleid daarbij (naast Allah natuurlijk) etc.



Right back at cha :)

LOL, ben je moslim?

Trouwen?

:p

Cc

Aboe Selmen
16-09-04, 14:06
Geplaatst door DEMOcraat
Inscha Allah

Salaam oleykum,

Moge Allah jou belonen met het alle hooste beloning in zijn tuinen (ferdous). Bedankt voor je reactie.

P.s het eerste bericht was bedoeld voor Imam van bommel

Wassalaam Oleykum

Spoetnik
16-09-04, 14:08
Geplaatst door Couscousje
LOL, ben je moslim?

Ik geloof slechts in God. In Een God.



Trouwen?

:p

Cc [/B]

Voordat ik het door hebt staat er zo iemand :ninja2: klaar om me islamitischer te maken :p

Couscousje
16-09-04, 14:14
Geplaatst door Spoetnik
Ik geloof slechts in God. In Een God.



Voordat ik het door hebt staat er zo iemand :ninja2: klaar om me islamitischer te maken :p

Damn, heb je nou al 8 strafpunten?

Je lijkt mij wel.

Cc

Spoetnik
16-09-04, 14:16
Geplaatst door Couscousje
Damn, heb je nou al 8 strafpunten?

Je lijkt mij wel.

Cc

Wegens christenenhaat :(

Ik betuig mijn spijt aan alle christenen.

Aboe Selmen
16-09-04, 14:19
Geplaatst door et_2000nl
Aboe broeder,

Bedankt voor je mening, echter ik zal hem negeren. Je maakt jezelf namelijk volkomen belachelijk door het medium waarvan je adviseerd het niet te gebruiken, zelf te gebruiken om je boodschap te verkondigen.

Je zou een boek kunnen schrijven met de boodschap om geen ander boek dan de koran te mogen lezen.

Je zou kunnen gaan spreken om anderen het zwijgen op te leggen.

In mijn onnozelheid denk ik dan maar dat je hopelijk niemand bereikt met je bericht.

Misschien werk je wel voor de CIDI en post je dit ter bevestiging van je eigen vooroordelen.

In het laatste geval, veel plezier met het lezen van de reakties....

ET

Dag et_2000nl,

Jij bent zeker geen moslim? maar iedere geval ik zal jou mening respecteren, maar niet accepteren. Een begrijp dat de boodschap niet begrijpt en het niks met vrijheid te maken. Islam betekent vrijheid. Jij zal nog spijt krijgen van deze reactie op het dag desoordeels.

Geniet van je leven zal ik maar zeggen.

Aboe Selmen
16-09-04, 14:24
Geplaatst door Bofko
Ik geloof dat dit bericht in meerdere forums vandaag 34 maal geplaatst is. Het lijkt een beetje op een wanhopige poging om mensen de mond te snoeren.

Dat bericht was bedoelt voor Imam bommel.

Maar om jou even iets duidelijk te maken. Wat weet jij over islam? Niet wat je heb gehoort, niet wat je heb gezien of andere heeft gedaan. maar echt over de islam zelf. Ik je zal een tip gegevn Islam betekent vrijheid en de rest mag je zelf invullen.......................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .

P.s ik respecteer je mening, maar accepteer het niet.

Aboe Selmen
16-09-04, 14:36
Geplaatst door freya
Wie adviseert wat?



Welke dingen?



Welke onderwerpen?



Dating met Allah???



Als je zulke onbegrijpelijke teksten schrijfm wordt je zeker uitgelachen ja

:confused:


Dag,

Dit bericht was bedoelt voor moslims.

p.s ik zou zeggen lach maar en geniet ervan maar jongen.

Aboe Selmen
16-09-04, 14:39
Geplaatst door Scipio
Ik ken die hele Allah niet. Waar bemoeit die vent zich mee?

Dag, :rolleyes:

sorry dit bericht was bedoel voor moslims, een tot imam van bommel.
Ik weet niet hoe het gekomen is dat het overall is terecht gekomen. Maar het zal wel een gooie reden hebben.

freya
16-09-04, 14:57
Geplaatst door Aboe Selmen
Dag,

Dit bericht was bedoelt voor moslims.

p.s ik zou zeggen lach maar en geniet ervan maar jongen.

Wat weet jij zo gauw over mijn geloof?

Verder is jouw tekst voor moslims en niet-moslims gramaticaal onsamenhangende, onbegrijpelijke nonsens.

Aboe Selmen
16-09-04, 15:02
Geplaatst door freya
Wat weet jij zo gauw over mijn geloof?

Verder is jouw tekst voor moslims en niet-moslims gramaticaal onsamenhangende, onbegrijpelijke nonsens.

Wat valt te weten over jou geloof, laat me het weten dan?

Joesoef
16-09-04, 15:08
Het meest beroerde topic ooit.

Aboe Selmen
16-09-04, 15:08
Geplaatst door freya
Wat weet jij zo gauw over mijn geloof?

Verder is jouw tekst voor moslims en niet-moslims gramaticaal onsamenhangende, onbegrijpelijke nonsens.

Lees dit maar freya, een vertel aan de moslims dat dit nonsens is.

Quran: (Soerat al-Kaafiroen: 6)

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Zeg: “O ongelovigen.

Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

En ik zal nooit aanbidden wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof.”

Uitleg

Allah, de Verhevene draagt de Profeet (vrede zij met hem) hier op om tegen de ongelovigen te zeggen en hen duidelijk te maken dat hij niet datgene aanbidt wat zij aanbidden en dat hij afstand neemt van al datgene wat zij buiten Allah aanbidden. Ook wordt hij opgedragen de ongelovigen te vertellen dat zij nooit zullen aanbidden wat hij aanbidt, omdat hun daden van aanbidding niet alleen voor Allah zijn. Een aanbidding die gepaard gaat met Shirk (veelgodendienst), kan geen aanbidding genoemd worden.

Vervolgens wordt deze zin herhaald om duidelijk te maken dat shirk hun tweede aard is geworden en dat zij dit nooit zullen verlaten, daarom wordt er ook aan het einde van deze Soerat een duidelijk onderscheid gemaakt tussen deze twee groepen. Allah zegt (wat als volgt vertaald kan worden):

“Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof.” (Soerat al-Kaafiroen: 6)

Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

“Zeg: ,,Eenieder handelt op zijn eigen manier.” (Soerat al-Israa’: 84)

“Jullie zijn vrij van wat ik doe en ik ben vrij van wat jullie doen.” (Soerat Yoenoes: 41)

Aboe Selmen
16-09-04, 15:11
Geplaatst door Joesoef
Het meest beroerde topic ooit.

Die is voor jou de meest beroede topic broeder,


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle



Waarlijk, Wij hebben hem (de Koran) in de Nacht van de Qadr nedergezonden.

En wat doet jou weten wat de Nacht van de Qadr is?

De Nacht van de Qadr is beter dan duizend maanden.

De engelen en de Roeh (Djibriel) dalen daarin (veelvuldig) neder,

met de toestemming van hun Heer.

Van iedere zaak is hij (die Nacht) veilig.

Tot aan het aanbreken van de ochtendschemering.



Uitleg



Allah zegt, ter bevestiging van de achtenswaardigheid en de verhevenheid van de Koran: “Waarlijk, Wij hebben hem (de Koran) in de Nacht van de Qadr nedergezonden.” Zoals Hij ook in een andere vers zegt: “Waarlijk, Wij hebben hem (de Koran) in een gezegende Nacht nedergezonden.” (Soerat ad-Doehaan: 3)

Dit omdat Allah is begonnen met het openbaren van de Koran in de maand Ramadan in de Nacht van de Qadr. Hiermee begenadigde Hij de dienaren met een genade die voor iedereen toegankelijk is. De mensen zijn niet werkelijk in staat om hun dank hiervoor te tonen. De Nacht van de Qadr heeft zijn naam te danken aan zijn verheven positie bij Allah, en omdat in deze Nacht de Voorbeschikking wordt bepaald voor het komende jaar, voor wat betreft de levensduur, het onderhoud, enz. Allah haalt de achtenswaardigheid van deze Nacht nogmaals aan door te zeggen: “En wat doet jou weten wat de Nacht van de Qadr is?”

Met de volgende Woorden: “De Nacht van de Qadr is beter dan duizend maanden” wordt bedoeld dat de gunst van deze Nacht beter is dan duizend maanden. De beloning voor de daden die in deze Nacht plaatsvinden is dan ook groter dan de beloning van de verrichte daden van duizend maanden. Het doet vele mensen versteld opkijken dat Allah, de Verhevene, deze zwakke gemeenschap heeft begunstigd met een Nacht waarvan de verrichte daden beter zijn dan die van duizend maanden, wat overeenkomt met de levensduur van een man die een hoge leeftijd heeft bereikt, namelijk ongeveer tachtig jaar.

In deze Nacht neemt het nederdalen van de engelen toe en door het overvloed aan het goede is deze Nacht vrij van iedere vorm van kwaad. Deze Nacht begint bij het ondergaan van de zon en eindigt met het aanbreken van de ochtendschemering. Er zijn vele overleveringen over de achtenswaardigheid van deze Nacht. Daarnaast is ons verteld dat deze nacht zich bevindt in de maand Ramadan, in het bijzonder in één van de oneven nachten van zijn laatste tien dagen. Dit zal zo blijven tot aan het Uur. Daarom trok de Profeet (vrede zij met hem) zich terug in de moskee en vermeerderde in deze laatste tien dagen van de maand Ramadan zijn daden van aanbidding, hopende de Nacht van de Qadr te treffen in deze staat.

et_2000nl
16-09-04, 15:16
Geplaatst door Aboe Selmen
Dag et_2000nl,

Jij bent zeker geen moslim? maar iedere geval ik zal jou mening respecteren, maar niet accepteren. Een begrijp dat de boodschap niet begrijpt en het niks met vrijheid te maken. Islam betekent vrijheid. Jij zal nog spijt krijgen van deze reactie op het dag desoordeels.

Geniet van je leven zal ik maar zeggen.

Wat een vraag of ik moslim ben of niet. Alsof mijn bijdrage iets te maken heeft met mijn religie.

Ik heb jou niet nodig om me te vertellen wat ik wel en niet mag doen omdat ik spijt zal krijgen op de dag des oordeels.

Je onderschat mijn en andere lezers intellectuele capaciteiten om dat zelf te bepalen.

Als JIJ een moslim bent en jezelf als goed moslim wil gedragen zul je als geen ander weten wat je rol is om andere op hun gedrag te wijzen en te verwijzen naar de dag des oordeel.

Vrijheid, broeder, betekend dat ik geen mensen als jij nodig heb om mij zorgen te maken.

Aboe Selmen
16-09-04, 15:32
Geplaatst door et_2000nl
Wat een vraag of ik moslim ben of niet. Alsof mijn bijdrage iets te maken heeft met mijn religie.

Ik heb jou niet nodig om me te vertellen wat ik wel en niet mag doen omdat ik spijt zal krijgen op de dag des oordeels.

Je onderschat mijn en andere lezers intellectuele capaciteiten om dat zelf te bepalen.

Als JIJ een moslim bent en jezelf als goed moslim wil gedragen zul je als geen ander weten wat je rol is om andere op hun gedrag te wijzen en te verwijzen naar de dag des oordeel.

Vrijheid, broeder, betekend dat ik geen mensen als jij nodig heb om mij zorgen te maken.

ik bepaalt helemaal niks, maar ik kom mijn plicht na als moslim om iedereen te mogen adviseren en mede broeders en zuster uit de helvuur te redden. ( met alla's help natuurlijk)
Jij mag zelf bepalen of je het advies accepteert of niet.
Dus waar praat je nou over bepalen of niet bepalen Allah (god) bepaald als zelf.


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Als de hulp van Allah komt en de overwinning.

En jij de mensen in scharen de godsdienst van Allah ziet binnentreden.

Prijs dan jouw Heer met lof en vraag Hem om vergeving.

Waarlijk, hij is Meest Berouwaanvaardend.

Uitleg

Deze Soerat bevat blijde tijdingen en een bevel aan de Profeet (vrede zij met hem), wanneer deze plaatsvindt. De blijde tijding waarover hier wordt gesproken is de overwinning van Allah die Hij aan Zijn Profeet (vrede zij met hem) heeft geschonken, de verovering van Mekka en het in scharen binnentreden van de mensen in het geloof. Vele van deze mensen die het geloof zijn binnengetreden waren hiervoor nog vijanden van de Profeet (vrede zij met hem). Daarna heeft Allah de Profeet (vrede zij met hem) opgdragen om dank te tonen, Hem te prijzen met lof en Hem om vergeving te vragen.

Deze Soerat bevat tevens de volgende zaken, namelijk:

Deze religie zal blijven overwinnen en deze overwinning zal toenemen wanneer de Profeet (vrede zij met hem) zijn Heer met lof prijst en Hem om vergeving vraagt, dit is een vorm van dankbaarheid jegens Allah. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En als jullie dankbaar zijn, dan zal ik jullie waarlijk meer geven.” (Soerat Ibrahiem: 7)

Dit heeft ook plaats gevonden in de tijd van de rechtgeleide kaliefen en degenen die na hen zijn gekomen. De overwinning van Allah bleef voortbestaan. De Islam bereikte dan ook wat geen ene andere geloof ooit heeft bereikt en het aantal mensen dat dit geloof binnentrad zijn gelijke niet kent, totdat deze gemeenschap de bevelen van Allah naast zich neerlegde. Allah bestrafte hen hierop door verdeeldheid onder hen te zaaien en hen op te splitsen. Ondanks dit alles geniet deze gemeenschap nog steeds de Genade en Genegenheid van Allah.

De aankondiging van de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Allah beval de Profeet (vrede zij met hem) om Zijn heer te prijzen en om Zijn vergeving te vragen en om zich voor te bereiden op de ontmoeting met Allah en om zijn leven af te sluiten met het verrichten van goede daden. Dit goddelijke bevel bracht de Profeet (vrede zij met hem) ook in de praktijk door tijdens de Roekoec en Soedjoed het volgende te zeggen:

“Soebhaanak Allahoemma wa bihamdik Allahoemma-ghfirlie”

(Verheven bent U en alle Lof zij U. O Allah, vergeef mij)

Joesoef
16-09-04, 15:37
KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK

Couscousje
16-09-04, 15:39
Ik ben trouwens wel een moslim, aangezien je daar te pas en te onpas mee strooit in je zogenaamde redevoering en ik vind je tekst, namens een groot gedeelte van alle moslims enorme bagger en ik raad je aan om eens wat andere dingen te lezen dan de sites waar jij je gezwam vandaan hebt gekopieerd.

Cc

Spoetnik
16-09-04, 15:39
Geplaatst door Joesoef
KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK KNIP PLAK

Mag dat eigenlijk wel volgens de Koran?

Knippen en Plakken.... immers je laat wel een hoop weg dan van de context.

We vragen het eens aan Aboe Selmen.

Spoetnik
16-09-04, 15:41
Geplaatst door Couscousje
Ik ben trouwens wel een moslim, aangezien je daar te pas en te onpas mee strooit in je zogenaamde redevoering en ik vind je tekst, namens een groot gedeelte van alle moslims enorme bagger en ik raad je aan om eens wat andere dingen te lezen dan de sites waar jij je gezwam vandaan hebt gekopieerd.

Cc

Ik vraag me af Aboe wel een moslim is, want meestal als een moslim hier spreekt over een profeet of over Allah dan zetten ze er (swt) of iets dergelijks tussen haakjes achter..

et_2000nl
16-09-04, 16:08
Geplaatst door Aboe Selmen
ik bepaalt helemaal niks, maar ik kom mijn plicht na als moslim om iedereen te mogen adviseren en mede broeders en zuster uit de helvuur te redden. ( met alla's help natuurlijk)
Jij mag zelf bepalen of je het advies accepteert of niet.
Dus waar praat je nou over bepalen of niet bepalen Allah (god) bepaald als zelf.


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Als de hulp van Allah komt en de overwinning.

En jij de mensen in scharen de godsdienst van Allah ziet binnentreden.

Prijs dan jouw Heer met lof en vraag Hem om vergeving.

Waarlijk, hij is Meest Berouwaanvaardend.

Uitleg

Deze Soerat bevat blijde tijdingen en een bevel aan de Profeet (vrede zij met hem), wanneer deze plaatsvindt. De blijde tijding waarover hier wordt gesproken is de overwinning van Allah die Hij aan Zijn Profeet (vrede zij met hem) heeft geschonken, de verovering van Mekka en het in scharen binnentreden van de mensen in het geloof. Vele van deze mensen die het geloof zijn binnengetreden waren hiervoor nog vijanden van de Profeet (vrede zij met hem). Daarna heeft Allah de Profeet (vrede zij met hem) opgdragen om dank te tonen, Hem te prijzen met lof en Hem om vergeving te vragen.

Deze Soerat bevat tevens de volgende zaken, namelijk:

Deze religie zal blijven overwinnen en deze overwinning zal toenemen wanneer de Profeet (vrede zij met hem) zijn Heer met lof prijst en Hem om vergeving vraagt, dit is een vorm van dankbaarheid jegens Allah. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En als jullie dankbaar zijn, dan zal ik jullie waarlijk meer geven.” (Soerat Ibrahiem: 7)

Dit heeft ook plaats gevonden in de tijd van de rechtgeleide kaliefen en degenen die na hen zijn gekomen. De overwinning van Allah bleef voortbestaan. De Islam bereikte dan ook wat geen ene andere geloof ooit heeft bereikt en het aantal mensen dat dit geloof binnentrad zijn gelijke niet kent, totdat deze gemeenschap de bevelen van Allah naast zich neerlegde. Allah bestrafte hen hierop door verdeeldheid onder hen te zaaien en hen op te splitsen. Ondanks dit alles geniet deze gemeenschap nog steeds de Genade en Genegenheid van Allah.

De aankondiging van de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Allah beval de Profeet (vrede zij met hem) om Zijn heer te prijzen en om Zijn vergeving te vragen en om zich voor te bereiden op de ontmoeting met Allah en om zijn leven af te sluiten met het verrichten van goede daden. Dit goddelijke bevel bracht de Profeet (vrede zij met hem) ook in de praktijk door tijdens de Roekoec en Soedjoed het volgende te zeggen:

“Soebhaanak Allahoemma wa bihamdik Allahoemma-ghfirlie”

(Verheven bent U en alle Lof zij U. O Allah, vergeef mij)

Wat heeft chatten en ik neem aan ook actief deel nemen aan prikborden te maken met het feit dat jij jezelf als wereld/moslim verbeteraar ziet. Nogmaals, je onderschat je prikgenoten hun intellectuele capaciteiten.

Het gaat namelijk niet om het medium of de actie die bepaald of je in het "hellevuur" terecht komt, het gaat om je gedrag.

Daarom vind ik je oproep te simpel, en inderdaad, door dit soort oproepen lachen de ongelovigen zich rot, en in dit geval, ik ook....

Aboe Selmen
16-09-04, 16:12
Geplaatst door Spoetnik
Ik vraag me af Aboe wel een moslim is, want meestal als een moslim hier spreekt over een profeet of over Allah dan zetten ze er (swt) of iets dergelijks tussen haakjes achter..

Ik ben moslim uit ziel en nier, maar zal ik mezelf niet gaan prijzen. Allah prijst wie hij wil. Een die quran versen zijn nog niet begrijpen of uberhaut gelezen. Dat knip en plak is noodzakelijk voor jullie, want jullie zelf willen het niet weten of zelf mooite om het op te zoeken. Daarom doe ik het voor jullie, SWT staat voor Sallah alaihi wasalaam.

Allah leid wie hij wil.
“En degenen die in hem (Mohammed -vrede zij met hem-) geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het Licht (de Koran) volgen dat met hem is nedergezonden: zij zijn degenen die welslagen.” (Soerat al-Acraaf: 157)

KarimaO
16-09-04, 16:37
Geplaatst door Aboe Selmen
Ik ben moslim uit ziel en nier, maar zal ik mezelf niet gaan prijzen. Allah prijst wie hij wil. Een die quran versen zijn nog niet begrijpen of uberhaut gelezen. Dat knip en plak is noodzakelijk voor jullie, want jullie zelf willen het niet weten of zelf mooite om het op te zoeken. Daarom doe ik het voor jullie, SWT staat voor Sallah alaihi wasalaam.

Allah leid wie hij wil.
“En degenen die in hem (Mohammed -vrede zij met hem-) geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het Licht (de Koran) volgen dat met hem is nedergezonden: zij zijn degenen die welslagen.” (Soerat al-Acraaf: 157)


:schreeuw: :duim:

wa a'laika assalamoe wa rahmatoe Allahi wa barakatoeh

Scipio
16-09-04, 17:05
Geplaatst door Aboe Selmen
“En degenen die in hem (Mohammed -vrede zij met hem-) geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het Licht (de Koran) volgen dat met hem is nedergezonden: zij zijn degenen die welslagen.” (Soerat al-Acraaf: 157)
Aha! Daarom gaat het zo goed met de moslims in de wereld! Omdat zij in de profeet geloven slagen zij wonderwel...
Aboe? Heb je stront in je ogen? Bijna alle moslims leven in armoede, geweld en onderdrukking.

whisper
16-09-04, 17:14
[QUOTE]Geplaatst door Aboe Selmen
[B]ik bepaalt helemaal niks, maar ik kom mijn plicht na als moslim om iedereen te mogen adviseren en mede broeders en zuster uit de helvuur te redden. ( met alla's help natuurlijk)
Jij mag zelf bepalen of je het advies accepteert of niet.
Dus waar praat je nou over bepalen of niet bepalen Allah (god) bepaald als zelf.





------------------------------------------------------------------------------------
jouw plicht?adviseren?helvuur?wat een onzin!!!!!!!!ga lekker genieten van het leven knul.

whisper
16-09-04, 17:19
Geplaatst door Aboe Selmen
Ik ben moslim uit ziel en nier, maar zal ik mezelf niet gaan prijzen. Allah prijst wie hij wil. Een die quran versen zijn nog niet begrijpen of uberhaut gelezen. Dat knip en plak is noodzakelijk voor jullie, want jullie zelf willen het niet weten of zelf mooite om het op te zoeken. Daarom doe ik het voor jullie, SWT staat voor Sallah alaihi wasalaam.

Allah leid wie hij wil.
“En degenen die in hem (Mohammed -vrede zij met hem-) geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het Licht (de Koran) volgen dat met hem is nedergezonden: zij zijn degenen die welslagen.” (Soerat al-Acraaf: 157) hahahahahahha hihihihihihihihih hohohohohohohohoho

KarimaO
16-09-04, 17:30
5.41. O gij boodschapper, laat degenen, die gemakkelijk in het ongeloof vervallen u niet verdrieten, n.l. zij die met hun mond zeggen: "Wij geloven," maar in hun hart hebben zij niet geloofd. En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren terwille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet en zeggen: "Als u dit wordt gegeven, neemt het dan aan, maar als het u niet wordt gegeven, past dan op." En wie Allah wenst te beproeven, gij zult hem tegen Allah stellig niets baten. Dit zijn degenen, wier hart het Allah niet heeft behaagd te louteren; er zal voor hen schande in deze wereld en een grote straf in het Hiernamaals zijn.

KarimaO
16-09-04, 17:31
Geplaatst door Scipio
Aha! Daarom gaat het zo goed met de moslims in de wereld! Omdat zij in de profeet geloven slagen zij wonderwel...
Aboe? Heb je stront in je ogen? Bijna alle moslims leven in armoede, geweld en onderdrukking.


Armoede?

6.32. Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het tehuis van het Hiernamaals beter. Wilt gij dan niet begrijpen?

6.33. Wij weten zeer goed dat hetgeen zij zeggen u verdriet doet, doch zij verloochenen u (profeet) niet, maar het zijn de tekenen van Allah die de boosdoeners verwerpen.

57.20. Weet, dat het wereldse leven, alleen spel, vermaak, praalvertoon, pochelij onder elkander, wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen , is als de regen waardoor het plantenleven de kwekers verblijdt. Dan droogt het op , gij ziet het geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en Allah's vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling.

57.21. Wedijvert om vergiffenis van uw Heer (te verkrijgen) en voor het paradijs, waarvan de breedte gelijk is aan de breedte tussen hemel en aarde, bereid voor degenen, die in Allah en Zijn boodschappers geloven. Dat is de genade van Allah. Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is de Heer van grote genade.

whisper
16-09-04, 17:34
Geplaatst door KarimaO
5.41. O gij boodschapper, laat degenen, die gemakkelijk in het ongeloof vervallen u niet verdrieten, n.l. zij die met hun mond zeggen: "Wij geloven," maar in hun hart hebben zij niet geloofd. En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren terwille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet en zeggen: "Als u dit wordt gegeven, neemt het dan aan, maar als het u niet wordt gegeven, past dan op." En wie Allah wenst te beproeven, gij zult hem tegen Allah stellig niets baten. Dit zijn degenen, wier hart het Allah niet heeft behaagd te louteren; er zal voor hen schande in deze wereld en een grote straf in het Hiernamaals zijn. daar heb ik lekker poep aan

KarimaO
16-09-04, 17:43
Geplaatst door whisper
daar heb ik lekker poep aan

:lol:
ja in ogen, oren en mond

whisper
16-09-04, 17:49
Geplaatst door KarimaO
:lol:
ja in ogen, oren en mond http://members.lycos.nl/josetten/hpbimg/Lol.gif

whisper
17-09-04, 08:14
Leraar knipt in oren kinderen

Van een medewerker


DHAKA, vrijdag
Onder het mom van ’wie niet leren wil, moet maar voelen’ heeft een leraar van een islamitische school in Bangladesh de oren van 17 leerlingen, in de leeftijd van zes tot tien jaar, met een schaar bewerkt. Abdoel Majid Sardar ontstak in woede toen bleek dat zijn leerlingen islamitische verzen niet goed in hun oren hadden geknoopt.
Sardar verklaarde na zijn daad dat hij de studenten alleen bang had willen maken met de schaar, maar dat een kwade geest bezit van hem nam. Na het incident vielen woedende ouders de leraar aan met stokken. Sardar, in het ziekenhuis onder politiebewaking, is inmiddels ontslagen door het schoolhoofd.



--------------------------------------------------------------------------------

Terug naar pagina

bron telegraaf

taouanza
17-09-04, 08:48
Geplaatst door Aboe Selmen
Salaam oLeykum,

Ben je een moslim?

Een jij keurt dit goed, wat hier gebeurd?

ik ben iemand die gelijk is aan jou, maar kan jou voor bij zijn gegaan door tagwah te hebben, is het volgen van het woord van Allah een zijn profeet. jou worden doe mij niks omdat jij niet over Allah praat of wat allah heeft gezegd. een de dag desoordeels zal spijt krijgen van wat je nu gaat zeggen of denken. allah prijst wie hij wil.

Allah zegt Een zeg een goed woord tegen je medemens, of zeg iets goed of zwijg liever voor dat je een zonde vericht, omdat de tong alle gevaarlijkste vijand van de mens en kan ook zijn dood betekennen. De profeet (SAWS) zegt wees voorzichtig met de tong en past op met wat je zegt, want zelfs de tong zal de dag desoordels op jou gaan getuigen.
De tong bezit geen bot, de wees voorzichtig ermee.

Dit is weer een advies naar jou tot beste moslim (mohmien)

Wasslaam Oleykum
Wat bedoel je met dating en chat?
Bedoel je zo'n chat waar pubers elkaar verrot schelden of heb je het ook over een discussieforum zoals deze?

Aboe Selmen
17-09-04, 14:41
Geplaatst door Ronald36
Ik begin bijna te geloven dat Aboe eigenlijk Andries Knevel is die bekeerd is tot de Islam.. Zelfde manier van praten en aanpak. "Vrees de hellevuren - maar ik kom u redden". Waarschijnlijk ook nog een rechtstreeks telefoonlijntje naar Allah om te kunnen overleggen over het lot van wij zondige chatters?

Beste broeders en zusters,

Zie deze koefar die met jullie Rab bespotten en jullie geloof belachelijk maken, zoals ik al eerder heb gezegd ze lachen ons uit. Het is tijd om wakker te worden. We moeten ze leren ons te respecteren en ons geloof.
Een ronald36 zulke grappen moet je maken als ik voor jou sta. Als nog zou ik jou maar uitlachen. Het is bekend dat zulke mensen als jij geen respect tonen al worden ze gerespecteerd.
Spot maar verder ezel dat je bent, want ik heb meer respect voor en ezel dan voor jou met je domme grappen.

Een bekeerde moslim is beter dan de domme ezel dat je bent.

Deze reactie is voor jou alleen Ezel.

De overige leden met alle respect, maar ik wil deze knul op zijn plaats zetten over het bespotten van onze GOD ( Allah) hoe je het ook wel noemen hij is ONE.

vrede zij met jullie

P.S behalve de ezel ronald36

Max Stirner
17-09-04, 14:52
Je dwingt heel veel respect af op deze manier, Aboe Selmen. Echt waar.

Aboe Selmen
17-09-04, 14:53
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je met dating en chat?
Bedoel je zo'n chat waar pubers elkaar verrot schelden of heb je het ook over een discussieforum zoals deze?

Dag broeder,

ik bedoelde niet deze forms, deze forms zijn goed voor iedereen ook voor mij.

De Chat rooms en dating rooms die onze zusters en broeders van hun moreel worden berooft. Een bepaalde onderwerpen die gevoelig zijn voor onze geloof.
Denk maar aan je toekomstige kinderen Inscha Allah, hoe zou je voelen als je dochter met onbekende aan het chaten of dating enz.

Dat vorige bericht die ik had geplaats was voor (Imam van Bommel) bedoeld. Maar het schijnt dat veel mensen en commentaar hadden op het stuk zelf. Maar ik heb dat stuk geschrijven aan mijn broeders en zusters. Maar natuurlijk alle meningen zijn welkom. maar als bepaalde berichten lees dan denk ik waar zijn we bezig, wij respecteren en proberen mekaar goed te behandelen. Onzin het is gewoon puur bedrog we zullen nooit geaspecteert worden door de niet-moslims never never. ok ik mag niet iedereen over hoop halen, ok 90%dan???

Allah weet het beter

Aboe Selmen
17-09-04, 14:58
Geplaatst door Max Stirner
Je dwingt heel veel respect af op deze manier, Aboe Selmen. Echt waar.
dag broeder

Dat was niet mijn bedoeling echt waar, maar ik leef in deze maatschappij en de moslims worden dagelijks bekijken en veroordeelt, omdat ze misschien anders zijn gekleed of ze hebben en baard enz.

Ik behandel iedereen met respect echt, ik heb ook respect voor jou.


Vrede zij met je

Aboe Selmen
17-09-04, 15:06
Geplaatst door Ronald36
Het blijkt dat je niet goed leest.

Ik spot niet met de Islam of Allah - ik spot met JOU.

Meerdere van mijn vrienden en buren zijn Moslim, en ik respecteer ieders mening en geloof, en krijg doorgaans hetzelfde respect terug.

Maar ik ben niet gediend van opdringerige, dreigende boodschappen zoals de jouwe. Hetzelfde geldt voor mensen die bijvoorbeeld het Christendom zouden willen opdringen (zoals Knevel dus) of zoals de Rooms-Katholieken het vroeger (en nog steeds) deden.

Het echte geloof gaat altijd uit van liefde en respect, en niet van dreigingen of schuldgevoelens.

Dag ronals36,

óók daar ben ik het helemaal met je eens, ik werk met christen en niet gelovige, eigenlijke alle soorten. Maar waarom als ik dus mijn broeder of zuster wil of mag adviseren, dan wordt ik aangevallen. mijn ieder bericht was bedoelt voor een mede moslim (imam van bommel) ik was het niet mee eens over zijn handelingen en over bepaalde onderwerpen.

ik trek hierbij mijn vorige bericht, sorry dat ik jou uitmaakte voor iets dat je niet bent. maar dat was alleen omdat je iets zei over Allah bellen enz.

Voor de rest begrijp niet verkeerd, omdat ik als moslim verplicht bent om iedereen te mogen adviseren naar het goede natuurlijk dar staat de islam voor. Nogmaals excuus voor daar net, want ik voelde schuldig om ik zei.

Vrede zij met je voor het respect dat je hebt voor je medemens

whisper
17-09-04, 15:24
Geplaatst door Aboe Selmen
Dag broeder,

ik bedoelde niet deze forms, deze forms zijn goed voor iedereen ook voor mij.

De Chat rooms en dating rooms die onze zusters en broeders van hun moreel worden berooft. Een bepaalde onderwerpen die gevoelig zijn voor onze geloof.
Denk maar aan je toekomstige kinderen Inscha Allah, hoe zou je voelen als je dochter met onbekende aan het chaten of dating enz.

Dat vorige bericht die ik had geplaats was voor (Imam van Bommel) bedoeld. Maar het schijnt dat veel mensen en commentaar hadden op het stuk zelf. Maar ik heb dat stuk geschrijven aan mijn broeders en zusters. Maar natuurlijk alle meningen zijn welkom. maar als bepaalde berichten lees dan denk ik waar zijn we bezig, wij respecteren en proberen mekaar goed te behandelen. Onzin het is gewoon puur bedrog we zullen nooit geaspecteert worden door de niet-moslims never never. ok ik mag niet iedereen over hoop halen, ok 90%dan???

Allah weet het beter ga eerst eens nederlands leren knul

whisper
17-09-04, 15:26
Geplaatst door Aboe Selmen
dag broeder

Dat was niet mijn bedoeling echt waar, maar ik leef in deze maatschappij en de moslims worden dagelijks bekijken en veroordeelt, omdat ze misschien anders zijn gekleed of ze hebben en baard enz.

Ik behandel iedereen met respect echt, ik heb ook respect voor jou.


Vrede zij met je dagelijks bekijken?

Rabi'ah.
17-09-04, 15:27
Hey, ET is terug. :strik:


Ontopic: Nog nooit zo'n lading onsamenhangende drammerige nonsens gelezen. :moe:

taouanza
17-09-04, 17:02
Geplaatst door Aboe Selmen
Dag broeder,

ik bedoelde niet deze forms, deze forms zijn goed voor iedereen ook voor mij.

De Chat rooms en dating rooms die onze zusters en broeders van hun moreel worden berooft. Een bepaalde onderwerpen die gevoelig zijn voor onze geloof.
Denk maar aan je toekomstige kinderen Inscha Allah, hoe zou je voelen als je dochter met onbekende aan het chaten of dating enz.




Ik ben een vrouw maar dat terzijde.

Je hebt gelijk ik zou ook niet willen dat mijn dochter met vreemden mensen chat via internet. Mijn pc is daarom ook beveiligd en ze mag alleen onder mijn toezicht online. En op haar msnlijst staan alleen vriendinnen en klasgenoten.
Maar ik denk dat alle ouders niet willen dat hun kinderen met vreemden omgaan ongeacht afkomst of geloof.

KarimaO
17-09-04, 19:35
Deze is echt flauw..... iemand die de taal niet goed beheerst gelijk te diskwalificeren als gespreks partner.
De Profeet vzmh kon in het begin niet eens lezen en toch werd hij profeet. :p


Geplaatst door whisper
ga eerst eens nederlands leren knul

Aboe selmen1
17-09-04, 22:03
Geplaatst door KarimaO
Deze is echt flauw..... iemand die de taal niet goed beheerst gelijk te diskwalificeren als gespreks partner.
De Profeet vzmh kon in het begin niet eens lezen en toch werd hij profeet. :p

Salaam Oleykum Karima0,

Kijk dit bedoel ik nou karima ze willen mensen pakken op kleine dingen. Want zeg nou eerlijk wat heeft de islam met typ fouten te maken en gelukkig is niemand perfect en ik dus ook niet.

En tegen de mensen die op me typ fouten letten "zullen we dit discussie in het arabisch beginnen?" (dan piepen jullie wel anders he!) :knipoog:

P.s. ik heb weer iets geschreven dus nog meer nakijk werk voor jullie!!!
en ik was op me werk en dan heb je niet zo veel tijd om te typen en fouten te verbeteren maar gelukkig wordt het door jullie gedaan.

Deze site is echt zielig, want ze hebben mij er uit gekickt :duim: omdat ik heftige discussies voer.

Wasalaam oelekoem warah matoelah

Joesoef
17-09-04, 22:09
Geplaatst door Aboe selmen1
P.s. ik heb weer iets geschreven dus nog meer nakijk werk voor jullie!!!
en ik was op me werk en dan heb je niet zo veel tijd om te typen en fouten te verbeteren maar gelukkig wordt het door jullie gedaan.


Reïncarnatie is werk van de duivel..........

Aboe selmen1
17-09-04, 22:11
Geplaatst door whisper
ga eerst eens nederlands leren knul

zullen wij een afspraak maken voor de eerste les meid, dan kan ik jou iets leren.

Dan mag je mij nederlands leren met je grote mond.

Aboe selmen1
17-09-04, 22:16
Geplaatst door Joesoef
Reïncarnatie is werk van de duivel..........

Ga je eindelijk toegeven wat je in werkelijkheid bent.

maar dat hoeft niet, dat wisten we al DE DUIVEL :auw:

Joesoef mooie naam, maar vage reactie.

Joesoef
17-09-04, 22:16
Geplaatst door Aboe selmen1
Deze site is echt zielig, want ze hebben mij er uit gekickt :duim: omdat ik heftige discussies voer.



Voor zover ik kan zien heb jij maar 8 strafpunten en dus geen ban.

Aboe selmen1
17-09-04, 22:19
Geplaatst door Joesoef
Reïncarnatie is werk van de duivel..........

Ga je eindelijk vertellen wat je in werkelijheid bent.

Maar dat hoeft niet dat wisten we al.......... De DUIVEL :sniper:


Joesoef mooie naam, maar vage reactie. :wohaa:

Aboe selmen1
17-09-04, 22:21
Geplaatst door Joesoef
Voor zover ik kan zien heb jij maar 8 strafpunten en dus geen ban.


Ik ben van acht naar ban gegaan, is dat je niet opgevallen (Aboe selmen1) het was eerst Aboe selmen zonder 1

Joesoef
17-09-04, 22:28
Geplaatst door Aboe selmen1
Ik ben van acht naar ban gegaan, is dat je niet opgevallen (Aboe selmen1) het was eerst Aboe selmen zonder 1

:moe:

Knul je hebt nu maar 8 strafpunten, pas bij 25 strafpunten kan je niet meer prikken. Je hoefde dus helemaal niet te reïncardineren.

Aboe selmen1
17-09-04, 22:36
Nee joesoef kijk goed, ze hebben mijn andere account geannuleerd.
Je hebt Aboe Selmen en Aboe selmen1

Deze topic was eerst met Aboe selmen geopend snapie kleine knul :rotpc:

Joesoef
17-09-04, 22:41
Geplaatst door Aboe selmen1
Ik ben van acht naar ban gegaan, is dat je niet opgevallen (Aboe selmen1) het was eerst Aboe selmen zonder 1

Je hebt bij het reïncardineren in ieder geval je laatste grijze cellen ingeleverd.

Joepie
17-09-04, 23:12
Beste Aboe Selmen(1)

Nou allereerst wil ik zeggen dat ik respecteer hoe jij jouw geloof tot uitdrukking brengt, dus leef zoals je leven wilt en hopelijk nu dus ook daadwerkelijk leeft .

Maar nu wil ik je es "mijn" visie op zo'n geheel van teksten geven aangezien ik rooms katholiek ben opgevoed en jij islamitisch...

we hebben dus beide een god en de geschiedenis verteld ons dat god/allah eendezelfde oorsprong hebben. (voor zover ik weet en ook hier bevestigd wordt), maar dat even ter zijde.

"mijn"god heeft mij een verstand gegeven niet alles letterlijk te nemen maar om je eigen keuzes te maken wat dus jouwn ware "innerlijkheid en spiritualiteit" (hoe je dat "gevoel" ook noemt) naar boven kan brengen... je hebt dus vrijheid van keuzes.

Ik geloof in het "goede". En dat kan op vele manieren tot uitdrukking komen. (bijv. respect tonen, en zoals mijn lieve oma altijd zei: "mensen helpen, niet wijzen op zijn falen maar duizende keren herhalen dat hij/zij een deel is van gods plan, daar wordt de wereld nl. mooier van"

Ik geloof niet dat mijn god mij op aarde heeft gezet om de "goddelijke teksten" (koran/bijbel etc) letterlijk te nemen maar om deze te reflecteren naar mijzelf toe en om daar (hopelijk) de juiste keuzes in te maken aangezien ik nogmaals "verstand"heb gekregen van "god".
Het geloof is voor mij het geheel van normen en waarden wat mij hopelijk tot een goed mens maakt.

Daarom een simpele vraag: reflecteer je de teksten ook naar je eigen gevoel, of neem je ze letterlijk over als leefregel?

Chatten is naar mijn mening geen zonde, waarom? Een dilemma ingaande op jouwn voorbeeld:

Je zit toevallig achter msn (zo'n chatbox) en er komt iemand die zich echt heel somber voelt.... hij/zij heeft geen zin meer in het leven (ja erg dramatisch maar even als voorbeeld).... Je kunt hem de helpende hand toerijken dus hem helpen er bovenop te komen middels naar hem/haar te "luisteren" via deze chatfunctie....

Wat denk je wat jouwn allah ervan denkt?

Daarom: Probeer alles te interpreteren naar je eigen gevoel en probeer hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden.

Nog een voorbeeld: In de koran spreekt men vaak van "ongelovigen".
(Je realiseert je hopelijk toch dat de islam door mensen wordt bijgewerkt/vertaald/geinterpreteerd etc.)
Ik zie die ongelovigen net als iedereen ook als een "kind/volgeling"van god. Als die persoon dit niet accepteert of zelfs oordeelt over dat andere geloof of de mens die dat geloof volgt (of zelfs tegenstaat) zie ik dat als dwaling, niet als een vijand en zal hem dus misschien vlugger toerijken dan ontwijken. Mijn god oordeelt, niet ik en daarom zou ik altijd die persoon proberen te helpen (niet bekeren nattuurlijk, ben geen jahova :)ook al "slaat ie me in het gezicht". Ja moeilijk uit te leggen maar snap je wat ik bedoel?

Daarnaast nog iets wat me even te binnen schiet nl. verliefdheid en het niet mogen hebben van sex voor het huwelijk of zelfs kussen etc. Ja ik respecteer dat zeker als je dat wilt volgen als leefregel maar ik zelf zie het zo: Ik ga pas met iemand naar bed als ik van die persoon hou en als mijn gevoel dat dan dus toelaat of zelfs wilt.... (ik heb soms het gevoel dat de koran teksten dat ook bedoelen athans de interpretatie daarvan) Nogmaals: Ik vertrouw dan nl. op mijn "gevoel"want dat heeft god mij nl. gegeven....

Ja vage praat allemaal en zelfs een beetje eo achtig maar ik meen het wel.

hoe denk je hierover in relatie tot jouwn geloofsopvatting?